abonnement Unibet Coolblue
pi_195102838
In Rusland heeft een stel een poema genaamd Messi geadopteerd afkomstig van een 'petting zoo' en elke dag zetten ze daarvan vlogs op YouTube. Het is over het algemeen erg onverantwoord om wilde roofdieren als huisdier te houden. Maar als ik die vlogs bekijk, moet ik nageven dat Messi heel erg goed verzorgd wordt. Hij heeft gezondheidsproblemen zoals ontstekingen aan zijn gewrichten, maar omdat hij een heel goed dieet krijgt, heeft hij er veel minder last van en kan hij uren met zijn baasjes wandelen - anders zou het niet langer kunnen volhouden dan een paar minuten.

Messi is erg slim en krijgt zoveel liefde en aandacht dat hij helemaal gewend is aan mensen en ook honden. Hij wordt zelfs meegenomen naar hondentrainingen en wordt daar geaccepteerd door de andere honden.


Ik blijf het nog steeds onverantwoord vinden om een poema als huisdier te houden alsof het een huiskat/hond is. Maar ik heb wel sterk het idee dat Messi een uitzondering is en dat er geen problemen zullen ontstaan zolang hij goed verzorgd blijft.

Maar nu komt de klacht. Het stel wil ook een jachtluipaard adopteren. 8)7 Zodat Messi zich minder alleen voelt als ze even weg zijn.

Dat is echt vragen om problemen.

Als ze een huisdier erbij willen hebben, dan lijkt mij een hond die net zo groot is als Messi de beste optie. Want Messi is al gewend aan honden en juist omdat honden roedeldieren zijn, kunnen ze zich veel beter aanpassen aan een nieuwe omgeving met andere diersoorten. Ik zeg hiermee niet dat er geen problemen kunnen ontstaan, maar ik denk dat deze optie de meeste kans van slagen heeft.

Zelfs als ze het jachtjuipaard ook evenveel aandacht geven, denk ik dat er toch rivaliteit ontstaat, waarvan beide dieren veel stress krijgen. En wat als er iets met de baasjes gebeurt? Dan wil de buurvrouw echt niet langskomen om twee grote katachtigen eten te geven.

Ik hoop dat ze zich toch bedenken. Ze hebben met het adopteren van Messi al een heel grote verantwoordelijkheid op zich genomen en moeten hem zolang hij leeft net zo aandachtig verzorgen zoals hij dat tot nu toe heeft gekregen.

Hier nog een ander filmpje. Wel gaaf, maar geeft ook weer hoe riskant het blijft. En degene die voorkomt dat de man aan flarden wordt gescheurd, krijgt een heel mager bedankje... -O-

pi_195102946
Ze adopteren zo'n beest van een "petting zoo" (kinderboerderij)? Hoe komen die beesten daar uberhaupt terecht?
pi_195103196
Hebben die mensen teveel tiger king gekeken ofzo?
  Tettenkoning donderdag 17 september 2020 @ 06:35:44 #4
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_195103415
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_195103586
Zijn er ook weegmomenten?
pi_195103675
Ik gok dat de poema over een paar jaar net zo gemeengoed is als een kat of poes. :+
  Tettenkoning donderdag 17 september 2020 @ 07:41:38 #7
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_195103683
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_195103703
Beter Adidas meer swek
  Tettenkoning donderdag 17 september 2020 @ 07:47:47 #9
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_195103722
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 07:45 schreef IceCreamSandwich het volgende:
Beter Adidas meer swek
Swek heb je of niet. Dat ontleen je niet aan e.o.a. merkje.

Omdat een plaatje in dit geval veel meer zegt dan woorden...

[ Bericht 20% gewijzigd door Nine. op 17-09-2020 08:38:37 (Plaatje toegevoegd...) ]
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_195105955
Wie heeft jou tot expert poema luipaard relaties benoemd?
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_195107985
quote:
10s.gif Op donderdag 17 september 2020 07:47 schreef Nine. het volgende:

[..]

Swek heb je of niet. Dat ontleen je niet aan e.o.a. merkje.
[ afbeelding ]
Omdat een plaatje in dit geval veel meer zegt dan woorden...
Als hij Puma zou dragen zou mijn eerste indruk zijn "wat een downie". Nu komt hij vrij respectabel over.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')