abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 16 september 2020 @ 23:42:59 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195101968
quote:
Café in Waalwijk moet dicht na overlijden van bezoeker: ‘Had ik hem dan buiten moeten schoppen?'

The Soul Kitchen aan de Stationsstraat in Waalwijk moet per direct twee weken de deuren sluiten. Dat heeft de gemeente Waalwijk bepaald. Het besluit komt nadat afgelopen zaterdagnacht een bezoeker van het café overleed. Eigenaresse Monique Raaijmakers (56) vindt de sluiting onterecht.

Monique vertelt dat de man aan de bar heeft gezeten en in slaap is gevallen. Pas aan het eind van de avond merkte ze dat er iets aan de hand was. “Hij was heel rustig. Ging op een rustig plekje zitten en bestelde een drankje. Maar daar had hij nog geen slok van op toen hij in slaap viel.” Het leidde nog tot gegrinnik bij de andere aanwezigen. “Die ligt wel effe te pitten”, zeiden we nog tegen elkaar. “Iedereen zei: laat hem maar slapen.”

Koud water in gezicht
Pas als ze wil afsluiten, merkt Monique dat er meer aan de hand is. “Hij reageerde niet toen ik langs hem liep. Ik gooide koud water over zijn gezicht maar niets hielp.” Er wordt besloten een taxi te bellen en met een aantal mannen wordt het slachtoffer naar buiten gesjouwd. Daarbij merkten ze dat de man een zwakke pols had. “Dus we hebben hem neergelegd en ik heb 112 gebeld. De ambulance was er binnen een paar minuten. Een agent is gaan reanimeren.” Dat mocht niet baten. De man overleed.

Het maakte ontzettende indruk op Monique. “Je ziet iemand sterven onder je neus. Ik kan dat niet beschrijven.” En de zaak krijgt dus een behoorlijke staart. De rest van de nacht deed de politie onderzoek. “Een forensisch team, schermen en linten, lijkschouwer, het kwam allemaal.”

Impact op omgeving
Het politieonderzoek is nog altijd bezig, zegt een woordvoerder. Er wordt niet uitgegaan van een misdrijf, maar de politie wil wel achterhalen wat er die nacht precies is gebeurd.

Toch besloot de gemeente om het pand twee weken te sluiten, per direct. “Dit incident heeft grote impact op de omgeving van het café. Er heerst flinke onrust door wat er is voorgevallen. Dit noemen we het ernstig verstoren van de openbare orde", schrijft de gemeente.

Onzin
Eigenaresse Monique vindt het onzin: “Ik sprak de volgende ochtend de overbuurvrouw en die had niet eens meegekregen wat er was gebeurd. Die heeft helemaal niks gehoord of gemerkt zegt ze. Dus met die onrust valt het wel mee.”

Het is volgens de gemeente ook niet de eerste keer dat er iets voorvalt bij The Soul Kitchen. “De afgelopen jaren heeft de gemeente Waalwijk de eigenaresse veelvuldig aangesproken op diverse klachten en verstoringen.” Het gaat volgens de gemeente dan om geluidsoverlast, het niet houden aan de sluitingstijden en 'niet adequaat optreden bij verstoringen en op tijd 112 bellen op momenten dat het nodig is'.

'Dit verwacht je niet'
Daarin herkent Monique zich helemaal niet. “Ik heb wel eens klachten gehad als we de deuren open lieten staan als het warm is of als klanten weggaan. Dan hoor je de muziek. Maar er is hier al in jaren geen politie meer geweest hoor.”

“Het enige waar ik spijt van heb, is dat ik die jongen niet meteen buiten heb gezet. Maar zijn roes liet uitslapen aan de bar. Maar ja, je verwacht dit toch niet? Het had m’n eigen zoon kunnen zijn.”

https://www.omroepbrabant(...)iten-moeten-schoppen
------------------

Wat een vaag verhaal. Die man heeft dus een paar uur "slapend" aan de bar gezeten? :{ In slaap vallen aan de bar lijkt mij niet heel normaal. Als ze hem direct wakker had proberen te schudden hadden ze misschien zijn leven kunnen redden.
Waarom niet na 5 minuten wakker proberen te schudden en een taxi voor hem bellen? Je laat iemand toch niet een paar uur aan de bar zitten?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 16 september 2020 @ 23:46:06 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_195102012
Achteraf is het makkelijk praten he TS.
pi_195102032
lekker dan, als jij even lekker zit te schijten wil je toch ook niet dat iemand na 5 minuten op de deur staat te boemsen? Let die gozer even lekker slapen aan de bar. Wat is nu mooier dan op je favoriet plek heen gaan? Misschien was hij wel terminaal ziek en was dit zijn afscheid.

Kortzichtig allemaal zeg
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_195102183
Misschien niet heel normaal, maar ik heb het vaak zat gezien. En ja dan bied je ze een glaasje water aan en laat je ze doorgaans lekker dommelen. Vaak zat meegemaakt. Hier zoek je niet direct meer achter als iemand al was pilsjes achter de kiezen heeft.
pi_195102368
Dus er overlijdt iemand in je zaak zonder dat er sprake is van een vermoedelijk (gewelds/drugs)incident en als straf moet je twee weken dicht?

Mensen overlijden nou eenmaal, en helaas ook weleens in het café.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195102591
Sommige mensen vinden slapen tegenwoordig een misdaad. Net als de handhaving die slapende zwervers wegstuurt bij het centraal station. Doet me altijd denken aan die film waarin Sylvester Stallone als agent een boete krijgt voor elke keer dat ie loopt te vloeke. Tegenwoordig jankt men om het minste geringste. Twee weken dicht, wat een onzin. Is het niet door corona dan door deze onzin.
West-Melanesia
pi_195102606
Ik heb zovaak in een kroeg gezeten waar er wel een of andere dronken tor in een stoel zat te slapen, of met zijn gezicht plat of de bar, shit happens, het zal zijn tijd wel geweest zijn. Onzin om die bar daar voor te straffen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 17 september 2020 @ 07:01:59 #8
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195103486
Idiote maatregel.
pi_195103550
Je ziet wel hoe de gemiddelde gemeenteambtenaar nul komma nul binding heeft met hun eigen “gemeente”.
pi_195103647
Het zal voor menig cafébezoeker een droomdood zijn; gewoon aan de bar in slaap vallen en niet meer wakker worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Spellchecker donderdag 17 september 2020 @ 07:57:15 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195103769
quote:
Hij reageerde niet toen ze koud water in zijn gezicht gooiden. "Niets hielp".
Dan besluiten ze een taxi voor hem te bellen.
En ze sjouwen hem naar buiten.
Waar hadden ze hem naartoe willen sturen met die taxi vraag ik me af ...
pi_195103861
Beetje vreemd dat dit blijkbaar normaal is, om gewoon ergens te slapen. Stuur zo'n iemand gewoon naar buiten met de melding "het is hier geen hotel".

En dan hadden ze in dit geval ook opgemerkt dat het meer was dan alleen slapen.
pi_195103912
Als die man met een andere bezoeker naar de bar was gegaan, was er niets aan de hand geweest. Of althans, had eerder ingegrepen kunnen worden. Maar nu is de bar zelf e.e.a. verwijtbaar?
  donderdag 17 september 2020 @ 08:28:14 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195103988
Onzinmaatregel om twee weken dicht te moeten. Welke verstoring van de openbare orde is nu iemand die op natuurlijke manier komt te overlijden.

Mensen vallen wel vaker in slaap aan de bar. Als ze een vermoeiende dag gehad hebben en er gaat een drankje in. Dus nalatigheid zie ik ook niet.
pi_195104005
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 07:35 schreef Leandra het volgende:
Het zal voor menig cafébezoeker een droomdood zijn; gewoon aan de bar in slaap vallen en niet meer wakker worden.
Zonder eerst betaald te hebben uiteraard.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_195104037
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 08:11 schreef Sapstengel het volgende:
Beetje vreemd dat dit blijkbaar normaal is, om gewoon ergens te slapen. Stuur zo'n iemand gewoon naar buiten met de melding "het is hier geen hotel".

En dan hadden ze in dit geval ook opgemerkt dat het meer was dan alleen slapen.
Zijn vaak stamgasten die elke dag van de week in die kroeg hangen, en zo tussen het bieren door af en toe een dutje doen. Zodra ze wakker zijn gaan ze weer gewoon door met consumeren, geen enkele reden dus om ze weg te sturen. Zoiets zal de insteek wel zijn.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 17 september 2020 @ 08:33:08 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195104050
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 08:11 schreef Sapstengel het volgende:
Beetje vreemd dat dit blijkbaar normaal is, om gewoon ergens te slapen. Stuur zo'n iemand gewoon naar buiten met de melding "het is hier geen hotel".
Dat heb je wel vaker in van die ons-kent-ons buurtcafes. Waarschijnlijk kenden ze hem en had niemand er last van.
  Spellchecker donderdag 17 september 2020 @ 08:36:58 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195104074
Nu met corona zou het wel eerder opgevallen moeten zijn, want minder mensen binnen.
  donderdag 17 september 2020 @ 08:51:05 #19
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_195104246
Broeva! Haro!
Non possumus non loqui
pi_195104337
Als het cafe verder geen rol heeft gespeeld in het veroorzaken van het overlijden (zoals hem heel erg dronken voeren oid) is het onredelijk om ze hiervoor te sluiten. Er zijn ook winkels, pretparken en tal van andere openbare gelegenheden waar mensen onwel worden en dan sterven, die gooien we dan ook niet allemaal dicht.

Maar goed, zo te lezen zocht de gemeente gewoon een stok:

quote:
“De afgelopen jaren heeft de gemeente Waalwijk de eigenaresse veelvuldig aangesproken op diverse klachten en verstoringen.” Het gaat volgens de gemeente dan om geluidsoverlast, het niet houden aan de sluitingstijden en 'niet adequaat optreden bij verstoringen en op tijd 112 bellen op momenten dat het nodig is'.
pi_195104434
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 08:11 schreef Sapstengel het volgende:
Beetje vreemd dat dit blijkbaar normaal is, om gewoon ergens te slapen. Stuur zo'n iemand gewoon naar buiten met de melding "het is hier geen hotel".

En dan hadden ze in dit geval ook opgemerkt dat het meer was dan alleen slapen.
Zelf ben ik in een bar ook wel eens in slaap gevallen niets vreemd aan. Laat staan wat je op straat tegen komt met koningsdag en dergelijke.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195104474
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 08:31 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zijn vaak stamgasten die elke dag van de week in die kroeg hangen, en zo tussen het bieren door af en toe een dutje doen. Zodra ze wakker zijn gaan ze weer gewoon door met consumeren, geen enkele reden dus om ze weg te sturen. Zoiets zal de insteek wel zijn.
Ah ja ik heb geen idee, kom nooit in dat soort kroegen dus weet niet hoe het er aan toe gaat daar. Maar klinkt wel logisch, is gewoon een soort huiskamer voor die mensen.
pi_195104909
quote:
Toch besloot de gemeente om het pand twee weken te sluiten, per direct. “Dit incident heeft grote impact op de omgeving van het café. Er heerst flinke onrust door wat er is voorgevallen. Dit noemen we het ernstig verstoren van de openbare orde", schrijft de gemeente.
Nee, dat noemen we niet zo want de openbare is heel wat anders. Dit noemen wij een gemeente die de wet aan zijn laars lapt en onrechtsstatelijk haar macht misbruikt om een punt te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 17 september 2020 @ 09:38:53 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195104983
Het is voer voor een mooie rechtszaak dit
pi_195105137
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:09 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ah ja ik heb geen idee, kom nooit in dat soort kroegen dus weet niet hoe het er aan toe gaat daar. Maar klinkt wel logisch, is gewoon een soort huiskamer voor die mensen.
Daar spelen buurtcafe's ook vaak op in, naast alcohol verkopen ze ook koffie en thee, serveren ze tosti's of een broodje bal, en hebben een tv'tje staan zodat ze ook nog eens hun favoriete programma kunnen kijken, je hebt van die mensen die daar dan van openingstijd tot sluitingstijd zitten, omdat daar alles aanwezig is wat ze nodig hebben en dus niet meer naar huis hoeven. En ja, daar hoort ook af en toe een tukkie bij.

Wel triest als je zo leeft trouwens.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')