abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 september 2020 @ 22:27:45 #101
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_195100326
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk helemaal niet dat er iets vooropgezet is, dat kan ook nooit.
Iets meer onderzoek en je komt erop terug

quote:
Er is gewoon wat er is.
Maar de wereld is in groepsdenken belandt, een soort paniekmodus.

Er is een heel vreemd iets, wat is bewezen dat het bestaat, een soort overkoepelde emotioneel welzijn.

Zeg je hebt 2 Eilanden met compleet afgezonderde groepen. Als in de ene groep wat gebeurt wordt hetzelfde gevoeld op het afgelegen eiland.

Nooit aangetoond hoe dit kan.
Zelfde als een schreeuwer op een groot plein, het hele plein met mensen kan in paniek raken.
100th monkey effect
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_195100395
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 22:27 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Iets meer onderzoek en je komt erop terug
[..]

Vage websites lezen en alles kritiekloos geloven wat er staat is geen "onderzoek doen", dat is goedgelovig zijn.
  woensdag 16 september 2020 @ 22:32:18 #103
52357 Lambiekje
pi_195100459
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 22:17 schreef illusions het volgende:

[..]

Eens, maar dan ben je een normie en een schaap. :P
Nee gewoon achterlijk
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_195100480
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 22:32 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee gewoon achterlijk
De ironie van deze comment. :D
  donderdag 17 september 2020 @ 00:09:30 #105
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195102238
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat.

Als de klant niet ernstig genoeg zijn, dan zijn het inderdaad "onnodige medicijnen".

Als je met rode ogen loopt, je neus de hele dag loopt en je om het hutje moet niezen dan wil je wel snel aan de antihistamine. Het is ook niet heel spannend spul, het zegt tegen je afweer "negeer die stuifmeel dan, swa".
Ben geen expert maar.. ehhh werkt een mondkapje op in de zomer niet tegen hooi koorts?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_195102470
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 00:09 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ben geen expert maar.. ehhh werkt een mondkapje op in de zomer niet tegen hooi koorts?
Ik hou het wel bij loratadine, ofwel C22H23ClN2O2.

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/mondkapje-tegen-hooikoorts/
  donderdag 17 september 2020 @ 07:34:38 #107
52357 Lambiekje
pi_195103640
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 22:32 schreef illusions het volgende:

[..]

De ironie van deze comment. :D
Precies je weet niet half hoe simpel je bent
pi_195104048
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk helemaal niet dat er iets vooropgezet is, dat kan ook nooit.
Er is gewoon wat er is.
Maar de wereld is in groepsdenken belandt, een soort paniekmodus.
Exact. Het is geen vooropgezet plan, maar wat je nu ziet is de combinatie van paniek, onkunde en opportunisme. En nu vooral dat laatste.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_195104060
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:19 schreef theguyver het volgende:

[..]

nja, ik las dat je er behoorlijk veel last van hebt..
als dat het tegen gaat.. is toch prima?
Ik vind het niet zo erg hoor om wat te niezen en hoesten. Maar goed, ik ben dan ook niet iemand die om ieder wissewasje een paracetamol of ibuprofen erin gooit.

[ Bericht 8% gewijzigd door De_Onnoembare op 17-09-2020 08:41:54 ]
  donderdag 17 september 2020 @ 09:00:53 #110
52357 Lambiekje
pi_195104359
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 08:34 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo erg hoor om wat te niezen en hoesten. Maar goed, ik ben dan ook niet iemand die om ieder wissewasje een paracetamol of ibuprofen erin gooit.
in tegenstelling tot 9 a 10 miljoen chronische medicatieslikkers in Nederland.
  donderdag 17 september 2020 @ 09:01:28 #111
52357 Lambiekje
pi_195104369
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 08:32 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Exact. Het is geen vooropgezet plan, maar wat je nu ziet is de combinatie van paniek, onkunde en opportunisme. En nu vooral dat laatste.
Wat is geen vooropgezet plan?! Corona... come on!
pi_195104482
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:00 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat is waar. Belachelijk veel mensen slikken troep die symptomen aanpakt ipv naar de oorzaken te kijken.

Van die 140 kg wegende gasten van 40 die suikerziekte-medicijnen nemen ipv te kappen iedere dag 5.000 calorieën naar binnen te proppen :')

Of 'ADHD'ers die ipv accepteren dat ze druk zijn en dat afreageren middels fysieke activiteit zich hun hele leven laten verdoven met troep zodat ze lekker de hele dag op kantoor kunnen vergaderen :')
  donderdag 17 september 2020 @ 09:39:09 #113
52357 Lambiekje
pi_195104987
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:10 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dat is waar. Belachelijk veel mensen slikken troep die symptomen aanpakt ipv naar de oorzaken te kijken.

Van die 140 kg wegende gasten van 40 die suikerziekte-medicijnen nemen ipv te kappen iedere dag 5.000 calorieën naar binnen te proppen :')

Of 'ADHD'ers die ipv accepteren dat ze druk zijn en dat afreageren middels fysieke activiteit zich hun hele leven laten verdoven met troep zodat ze lekker de hele dag op kantoor kunnen vergaderen :')
ADHDers energie moet gekanaliseerd worden ... ,maak er een Tom Dumoulin van.
pi_195105043
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ADHDers energie moet gekanaliseerd worden ... ,maak er een Tom Dumoulin van.
Dat weet ik, ik ben er zelf 1.

En veel fysieke activiteit is hetgeen wat helpt: Actiesporten/werken met je handen/klussen etc

Niet de boel middels chemische troep onderdrukken om je in een keurslijf te passen waar je niet inpast.
  donderdag 17 september 2020 @ 09:53:41 #115
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_195105249
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:00 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, alleen al die mensen die uppers en downers slikken om het leven aan te kunnen, adhd'tjes en autisme is booming die daarom hun halve leven van kinds af aan aan de pillen hangen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_195105383
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:53 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, alleen al die mensen die uppers en downers slikken om het leven aan te kunnen, adhd'tjes en autisme is booming die daarom hun halve leven van kinds af aan aan de pillen hangen.
Exact. Veel van die mensen accepteren gewoon bepaalde facetten van hun leven/karakter niet en proberen zich met alle macht voor te doen als iemand anders/dingen te doen die ze helemaal niet kunnen/willen?

En ja dan trekken ze dat niet meer en gaan ze aan de pillen want boehoe dokter ik trek m'n werk niet want ik vind het helemaal niet leuk om hele dagen op kantoor te hangen en al dat gezeik van managers te moeten kanaliseren etc
pi_195106446
Bij een bekende van mij die op een kritiek beroep in Delft werkt wordt het scenario van een Lock Down van de stad Delft besproken als een mogelijkheid. 8)7
  donderdag 17 september 2020 @ 11:32:49 #118
189978 controlaltdelete
pi_195106808
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:09 schreef De_Onnoembare het volgende:
Bij een bekende van mij die op een kritiek beroep in Delft werkt wordt het scenario van een Lock Down van de stad Delft besproken als een mogelijkheid. 8)7
Beetje goochelen met cijfers en ze kunnen elke stad dichtgooien. Nu zit het virus ook in het rioolwater. De virusdeeltjes zijn al in de ontlasting te zien voordat iemand zelf in de gaten heeft dat hij ziek is. Door monsters te nemen kunnen wetenschappers zien op welke plekken veel mensen besmet zijn met het corona-virus. :{
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_195107089
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:09 schreef De_Onnoembare het volgende:
Het lijkt me efficiënter om dat per regio / stad te doen dan een heel land.
Sowieso is dat voor hooguit 3 tot 6 weken, is ook niet zo'n groot probleem.

En een lockdown heb je natuurlijk in meerdere gradaties. Die in Nederland mocht amper de term "lockdown light" dragen.

Ben wel benieuwd of en hoe vaak we dat scenario gaan zien.
  donderdag 17 september 2020 @ 11:54:12 #120
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_195107231
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:32 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Beetje goochelen met cijfers en ze kunnen elke stad dichtgooien. Nu zit het virus ook in het rioolwater. De virusdeeltjes zijn al in de ontlasting te zien voordat iemand zelf in de gaten heeft dat hij ziek is. Door monsters te nemen kunnen wetenschappers zien op welke plekken veel mensen besmet zijn met het corona-virus. :{
Het is heel normaal dat steeds meer mensen een coronavirus in zich hebben, maar steeds minder mensen zullen symptomen ervan hebben. Een virus muteert zich in een steeds mildere vorm om zich aan te passen aan zijn leefomgeving. Bijna iedere inwoner van India zal positief getest worden op Tuberculose, maar er is bijna niemand die er de symptomen van heeft.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_195107360
quote:
11s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:54 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Het is heel normaal dat steeds meer mensen een coronavirus in zich hebben, maar steeds minder mensen zullen symptomen ervan hebben. Een virus muteert zich in een steeds mildere vorm om zich aan te passen aan zijn leefomgeving. Bijna iedere inwoner van India zal positief getest worden op Tuberculose, maar er is bijna niemand die er de symptomen van heeft.
Klein detail: TBC wordt veroorzaakt door een bacterie, niet een virus.

Hoe het zit met positief testen in India durf ik niet te zeggen, dan zou je ook echt actief moeten gaan testen.
pi_195107543
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 12:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Klein detail: TBC wordt veroorzaakt door een bacterie, niet een virus.

Daar gaat het toch niet om?
pi_195107847
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 12:16 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Daar gaat het toch niet om?
Hij heeft het over het muteren van een virus en noemt TBC als voorbeeld.
Lijkt me heel relevant om dan er op te wijzen dat TBC door een bacterie wordt veroorzaakt.
pi_195108484
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 12:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Hij heeft het over het muteren van een virus en noemt TBC als voorbeeld.
Lijkt me heel relevant om dan er op te wijzen dat TBC door een bacterie wordt veroorzaakt.
Ook bacteriën muteren.
  donderdag 17 september 2020 @ 13:16:41 #125
189978 controlaltdelete
pi_195108682
Testlijnmedewerkers kunnen bij persoonsgegevens, ook als dat niet mag

De persoonlijke gegevens van iedereen die een coronatest laat uitvoeren zijn toegankelijk voor honderden medewerkers van de coronatestlijn die daar niet bij zouden mogen voor hun werk. Dat blijkt uit een rondgang van Nieuwsuur onder (ex-)medewerkers van de coronatestlijn.

Als mensen - die bijvoorbeeld lang wachten op hun uitslag - naar de coronatestlijn bellen, moeten medewerkers zeggen dat zij geen inzicht hebben in de resultaten, ook al hebben ze dat dus wel. Nieuwsuur heeft contact gehad met mensen die de uitslag op deze manier toch hebben gekregen. De GGD bevestigt dat dit is voorgekomen.

De medewerkers worden door de mensen die ze aan de telefoon hebben vaak aangezien voor GGD'ers, maar zijn eigenlijk uitzendkrachten die via uitzendbureaus Olympia en YoungCapital bij callcenterbedrijf Teleperformance zijn geplaatst.

:N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')