Iets meer onderzoek en je komt erop terugquote:Op woensdag 16 september 2020 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk helemaal niet dat er iets vooropgezet is, dat kan ook nooit.
100th monkey effectquote:Er is gewoon wat er is.
Maar de wereld is in groepsdenken belandt, een soort paniekmodus.
Er is een heel vreemd iets, wat is bewezen dat het bestaat, een soort overkoepelde emotioneel welzijn.
Zeg je hebt 2 Eilanden met compleet afgezonderde groepen. Als in de ene groep wat gebeurt wordt hetzelfde gevoeld op het afgelegen eiland.
Nooit aangetoond hoe dit kan.
Zelfde als een schreeuwer op een groot plein, het hele plein met mensen kan in paniek raken.
Vage websites lezen en alles kritiekloos geloven wat er staat is geen "onderzoek doen", dat is goedgelovig zijn.quote:Op woensdag 16 september 2020 22:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Iets meer onderzoek en je komt erop terug
[..]
Nee gewoon achterlijkquote:Op woensdag 16 september 2020 22:17 schreef illusions het volgende:
[..]
Eens, maar dan ben je een normie en een schaap.
Ben geen expert maar.. ehhh werkt een mondkapje op in de zomer niet tegen hooi koorts?quote:Op woensdag 16 september 2020 17:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat.
Als de klant niet ernstig genoeg zijn, dan zijn het inderdaad "onnodige medicijnen".
Als je met rode ogen loopt, je neus de hele dag loopt en je om het hutje moet niezen dan wil je wel snel aan de antihistamine. Het is ook niet heel spannend spul, het zegt tegen je afweer "negeer die stuifmeel dan, swa".
Ik hou het wel bij loratadine, ofwel C22H23ClN2O2.quote:Op donderdag 17 september 2020 00:09 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ben geen expert maar.. ehhh werkt een mondkapje op in de zomer niet tegen hooi koorts?
Precies je weet niet half hoe simpel je bentquote:
Exact. Het is geen vooropgezet plan, maar wat je nu ziet is de combinatie van paniek, onkunde en opportunisme. En nu vooral dat laatste.quote:Op woensdag 16 september 2020 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk helemaal niet dat er iets vooropgezet is, dat kan ook nooit.
Er is gewoon wat er is.
Maar de wereld is in groepsdenken belandt, een soort paniekmodus.
Ik vind het niet zo erg hoor om wat te niezen en hoesten. Maar goed, ik ben dan ook niet iemand die om ieder wissewasje een paracetamol of ibuprofen erin gooit.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
nja, ik las dat je er behoorlijk veel last van hebt..
als dat het tegen gaat.. is toch prima?
in tegenstelling tot 9 a 10 miljoen chronische medicatieslikkers in Nederland.quote:Op donderdag 17 september 2020 08:34 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo erg hoor om wat te niezen en hoesten. Maar goed, ik ben dan ook niet iemand die om ieder wissewasje een paracetamol of ibuprofen erin gooit.
Wat is geen vooropgezet plan?! Corona... come on!quote:Op donderdag 17 september 2020 08:32 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Exact. Het is geen vooropgezet plan, maar wat je nu ziet is de combinatie van paniek, onkunde en opportunisme. En nu vooral dat laatste.
Dat is waar. Belachelijk veel mensen slikken troep die symptomen aanpakt ipv naar de oorzaken te kijken.quote:Op donderdag 17 september 2020 09:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
in tegenstelling tot 9 a 10 miljoen chronische medicatieslikkers in Nederland.
ADHDers energie moet gekanaliseerd worden ... ,maak er een Tom Dumoulin van.quote:Op donderdag 17 september 2020 09:10 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dat is waar. Belachelijk veel mensen slikken troep die symptomen aanpakt ipv naar de oorzaken te kijken.
Van die 140 kg wegende gasten van 40 die suikerziekte-medicijnen nemen ipv te kappen iedere dag 5.000 calorieën naar binnen te proppen
Of 'ADHD'ers die ipv accepteren dat ze druk zijn en dat afreageren middels fysieke activiteit zich hun hele leven laten verdoven met troep zodat ze lekker de hele dag op kantoor kunnen vergaderen
Dat weet ik, ik ben er zelf 1.quote:Op donderdag 17 september 2020 09:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ADHDers energie moet gekanaliseerd worden ... ,maak er een Tom Dumoulin van.
Ben ik met je eens, alleen al die mensen die uppers en downers slikken om het leven aan te kunnen, adhd'tjes en autisme is booming die daarom hun halve leven van kinds af aan aan de pillen hangen.quote:Op donderdag 17 september 2020 09:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
in tegenstelling tot 9 a 10 miljoen chronische medicatieslikkers in Nederland.
Exact. Veel van die mensen accepteren gewoon bepaalde facetten van hun leven/karakter niet en proberen zich met alle macht voor te doen als iemand anders/dingen te doen die ze helemaal niet kunnen/willen?quote:Op donderdag 17 september 2020 09:53 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, alleen al die mensen die uppers en downers slikken om het leven aan te kunnen, adhd'tjes en autisme is booming die daarom hun halve leven van kinds af aan aan de pillen hangen.
Beetje goochelen met cijfers en ze kunnen elke stad dichtgooien. Nu zit het virus ook in het rioolwater. De virusdeeltjes zijn al in de ontlasting te zien voordat iemand zelf in de gaten heeft dat hij ziek is. Door monsters te nemen kunnen wetenschappers zien op welke plekken veel mensen besmet zijn met het corona-virus.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:09 schreef De_Onnoembare het volgende:
Bij een bekende van mij die op een kritiek beroep in Delft werkt wordt het scenario van een Lock Down van de stad Delft besproken als een mogelijkheid.
Het lijkt me efficiënter om dat per regio / stad te doen dan een heel land.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:09 schreef De_Onnoembare het volgende:
Bij een bekende van mij die op een kritiek beroep in Delft werkt wordt het scenario van een Lock Down van de stad Delft besproken als een mogelijkheid.
Het is heel normaal dat steeds meer mensen een coronavirus in zich hebben, maar steeds minder mensen zullen symptomen ervan hebben. Een virus muteert zich in een steeds mildere vorm om zich aan te passen aan zijn leefomgeving. Bijna iedere inwoner van India zal positief getest worden op Tuberculose, maar er is bijna niemand die er de symptomen van heeft.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:32 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Beetje goochelen met cijfers en ze kunnen elke stad dichtgooien. Nu zit het virus ook in het rioolwater. De virusdeeltjes zijn al in de ontlasting te zien voordat iemand zelf in de gaten heeft dat hij ziek is. Door monsters te nemen kunnen wetenschappers zien op welke plekken veel mensen besmet zijn met het corona-virus.
Klein detail: TBC wordt veroorzaakt door een bacterie, niet een virus.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:54 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Het is heel normaal dat steeds meer mensen een coronavirus in zich hebben, maar steeds minder mensen zullen symptomen ervan hebben. Een virus muteert zich in een steeds mildere vorm om zich aan te passen aan zijn leefomgeving. Bijna iedere inwoner van India zal positief getest worden op Tuberculose, maar er is bijna niemand die er de symptomen van heeft.
Daar gaat het toch niet om?quote:Op donderdag 17 september 2020 12:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klein detail: TBC wordt veroorzaakt door een bacterie, niet een virus.
Hij heeft het over het muteren van een virus en noemt TBC als voorbeeld.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:16 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet om?
Ook bacteriën muteren.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hij heeft het over het muteren van een virus en noemt TBC als voorbeeld.
Lijkt me heel relevant om dan er op te wijzen dat TBC door een bacterie wordt veroorzaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |