FOK!forum / Tour de France 2025 / [Etappe 17] Grenoble - Col de la Loze #3
Slobeendwoensdag 16 september 2020 @ 16:00
SPOILER
Etappe 17: Grenoble - Méribel Col de la Loze, 170 km

De vorige rit begon best leuk, met flink wat aanvalswerk. Al vrij snel leek er een grote groep weg te rijden, maar nadat Guillaume Martin ook in de aanval wilde gaan vond Jumbo het wel leuk geweest. Ze reden het gat dicht, wat makkelijk ging omdat Bora daarvoor ook al op kop aan het rijden was. Toch weer bezig met de groene trui, een plan dat daarna wel vergeten werd. Een paar aanvalspogingen later reed er ineens een groep van 15 voorop die op de goedkeuring van het peloton kon rekenen. Al was niet iedereen tevreden, Benoot ging met ploeggenoot Pedersen en Rolland alsnog in de achtervolging. Ze moeten lang achtervolgen, maar op de Col de Porte konden ze toch vooraan aansluiten. Heel wat kilometers later kon ook een groep met onder meer Nieve en Sivakov aansluiten, waardoor we het uiteindelijk met een kopgroep van 23 mochten doen. De voorsprong van de kopgroep liep snel op, Jumbo vond het wel best zo. Van vijf minuten naar tien minuten en later richting een kwartier. Een snipperdag, min of meer. Hoewel er op de voorlaatste klim van de dag toch gekoerst werd, vooral vooraan. Quentin Pacher besloot in de aanval te gaan, hij werd halverwege de klim bijgehaald door een groepje van vier. Alaphilippe was weer eens van de partij, ook jongens als Kämna en Reichenbach hadden we al vaker in de aanval gezien. Carapaz was een nieuwe naam, nadat Bernal is weggevallen uit het klassement heeft hij de vrijheid gekregen om als Rittenkaper Richard door het leven te gaan. Dat nam hij alleen iets te serieus, want richting het eind van de klim bleef hij maar demarreren. Bij de eerste demarrage reageerde Alaphilippe bijzonder fel, hij sloot meteen aan. Kämna had iets meer tijd nodig, maar sloot toch aan. Daarna versnelde Carapaz nog eens en poef, daar ging de brommer van Alaphilippe. Hij blies zichzelf volledig op, voor de zoveelste keer. Julian snapt nog steeds niet dat hij niet in vorm is, blijkbaar. Bijzonder om hem rond te zien rijden als de broer van Soler, het blijft een opmerkelijke sport. Carapaz bleef maar gaan, waarna Reichenbach ook moest afhaken. Carapaz en Kämna bereikten bijna de top. Carapaz bleef op kop rijden, blijkbaar was hij bang voor Alaphilippe en wilde hij hem graag definitief lossen. Kämna zat te lachen in het wiel. Toen het tempo van Carapaz zakte versnelde de jonge Duitser. Hij sloeg een klein gaatje dat Carapaz net niet dicht kon krijgen. Het scheelde een meter of vijf, maar het was genoeg. In de afdaling reed Kämna op de grote plaat weg van Carapaz, een veel mindere tijdrijder. Op het vlakke daarna had Carapa helemaal geen kans.

Kämna reed daardoor onbedreigd naar de ritzege, hij reed Carapaz op meer dan een minuut. Toch de vraag hoe het was afgelopen als Carapaz zich rustig had gehouden, met zijn explosiviteit had hij altijd moeten gokken op een sprintje. Achteraf is makkelijk praten natuurlijk, maar toch. Voor Kämna al bij al een verdiende zege. Op het slotklimmetje kwam hij niet in de problemen, hij stoomde vrolijk verder. Na een paar mislukte pogingen, onder meer een tweede plaats op Puy Mary, pakt hij nu dan eindelijk een ritzege. Het heeft wat weg van het verhaal van Hirschi. De verhalen van Sunweb en Bora zijn ook vergelijkbaar. Heel vaak heeft Bora het geprobeerd, nu is er eindelijk de zege. Komt ze toe, zonder meer. Voor Kämna zelf ook een prachtige opsteker. Niet al te lang geleden was hij depressief en kon hij geen fiets meer zien, nu laat hij zijn talent aan de wereld zien. Net als in de Dauphiné wint hij een rit. In beide koersen moest hij eerst vallen, toen het herstel intrad volgde de ritzege. Een redelijke finale daardoor, al was het wel vrij snel duidelijk wie ging winnen. In het peloton gebeurde zo mogelijk nog minder. Jumbo had een makkelijke dag. Alleen nog een tempoversnelling toen de snoodaard Guillaume Martin demarreerde, daar was Wout het niet mee eens. Op de slotklim nam UAE in de persoon van David de la Cruz het commando over, in een poging Pogacar nog wat tijdwinst te laten boeken. Dat lukte niet helemaal, Pogacar kreeg Roglic niet gelost. Lopez probeerde het ook, zowaar, warempel. Scheelde niet veel of hij had wel een seconde gepakt, maar op de streep zat Pogacar toch bijna op het wiel, met Roglic weer in zijn wiel. Nee, een dag zonder veel betekenis. Het zal van de volgende dag moeten komen. We gaan naar het dak van de Tour, de Col de la Loze. een klim waar alle renners al dagen wakker van liggen. De koninginnenrit, zonder meer.

RXwmaqd.png
71014

De misschien wel beslissende rit van deze Tour gaat van start in Grenoble, een stad die men ook wel de hoofdstad van de Alpen pleegt te noemen. We bevinden ons in het departement Isère, waar Grenoble de hoofdstad van is. Er wonen 162.000 mensen in deze stad, alwaar de Isère en de Drac samenvloeien. In Grenoble is niemand minder dan Nans Peters geboren, die won deze rit nog een Tour. Bovendien komt Michel Fugain hier vandaan, dat is een mooi verhaal. De Tour is ontelbare keren in deze stad geweest, om over de Dauphiné nog maar te zwijgen. 41e Tourpassage, weet de organisatie te melden. In 2014 ging hier voor het laatst een rit van start, we zouden vanuit Grenoble naar Risoul rijden alwaar Rafal Majka zou winnen. Drie jaar eerder werd er dan weer een tijdrit verreden in en rond deze stad. Tony Martin zou die tijdrit winnen, maar nog belangrijker was dat Cadel Evans hier de gele trui over wist te nemen van Andy Schleck. In een verder verleden wisten grote namen als Robic, Gaul, Bahamontes, Merckx en Thevenet te winnen in deze stad. En Stuart O'Grady, ook niet onbelangrijk. Vanwege de ligging van Grenoble komen we hier enorm vaak langs. Aan alle kanten van de stad liggen bergen, een aantal daarvan hebben we al gezien tijdens de vorige rit. Ten noorden ligt bijvoorbeeld de Col de Porte, ons nu bekend. Ten westen van de stad kun je dan weer naar Saint-Nizier-de-Moucherotte beklimmen, weten we eveneens. Ten zuiden van de stad zou je naar Chamrousse kunnen gaan, hebben we in het verleden ook wel eens gedaan. Om het gezellig te houden fietsen we nu vooral naar het noordoosten, door de vallei. Daar zijn geen bergen, voorlopig in ieder geval. Historisch gezien zijn Grenoble en zijn omgeving het gebied van mijnbouw en zware industrie. Omdat de stad in een vallei ligt, zijn er problemen met de luchtkwaliteit, niet alleen door het autoverkeer, maar ook door vuilverbrandingsovens en chemische- en papierindustrie. In de omgeving worden soms nucleaire tests gedaan. Oei. Toch is het geen lelijke stad, er zijn best wat mooie gebouwen te vinden. Er zijn diverse middeleeuwse gebouwen te vinden, waaronder de lokale kathedraal. Buiten de stad kom je ook wel wat moois tegen, op een van de bergen buiten Grenoble ligt het Fort de la Bastille, dat is een flinke constructie. Via een karakteristieke kabelbaan met bolvormige gondels (de Télépherique) is de Bastille gemakkelijk vanuit de stad bereikbaar. Grenoble is voorts een studentenstad. 50.000 studenten, da's best veel. Vooral op natuurwetenschappelijk gebied, volgens Wikipedia. Nee, dan haak ik toch af. Hoewel ze wel reclame voor zichzelf maken door fietsvriendelijk te zijn. Een van de meest fietsvriendelijke steden van Frankrijk, met meer dan 300 kilometer aan fietspad! Dat ligt bij ons in ieder dorp zo'n beetje, maar dat maakt niet uit verder. Het is ook een gunstige stad voor mensen met fysieke beperkingen, de beste stad van Frankrijk op dat gebied zelfs. Komt goed uit voor ons forumgebruikers.

4806414_2797361.jpg
grenoble-3116511_1920.jpg

De renners gaan van start aan de rand van het Parc Paul Mistral, een centrale plek in Grenoble. In dit park komen we onder meer meer de Tour Perret tegen, het lokale stadhuis, het Palais des Sport en het Stade des Alpes, het stadion van lokale voetbalclub Grenoble Foot 38, actief in de Ligue 2. ONZE Bart Straalman en Terell Ondaan spelen voor die club, moet dus wel een topploeg zijn. In het park ligt ook de Anneau de Vitesse, een voormalige ijsbaan die men nog heeft gebruikt tijdens de winterspelen van 1968. De renners starten iets verderop, voor de Halle Clemenceau. Een enorm vervallen pand, een beetje een troosteloos begin van de rit. Tijdens de neutralisatie rijden we behoorlijk lang door Grenoble, we rijden richting de Isère en zien in de verte het Fort de la Bastille op de berg liggen. Het troosteloze begin wordt wat minder troosteloos, er staan best veel leuke gebouwen in Grenoble. Leuk gevels in ieder geval, de binnenkant is misschien een ander verhaal. We rijden over wat tramrails, zelfs tijdens de neutralisatie moet je dus op je qui-vive zijn. Buiten het centrum komen we uit bij de rivier, aan de overkant zien we het fort en een aantal fraaie gebouwen langs de oevers van de Isère. We volgen een tijd deze kant van de rivier, nadat we langs de Tour de l'Isle en het Musée de Grenoble zijn gefietst slaan we linksaf om via een brug naar de andere kant van de Isère te gaan. Langs de Porte Saint Laurent fietsen we verder richting het echte begin van de rit. Het officiële vertrek komt pas een paar kilometer later, als we bijna alle buitenwijken en voorsteden van Grenoble wel hebben gezien. In de buurt van Meylan gaat het echt beginnen, de eerste kilometers van de rit rijden we over een weg die we nog kennen van de vorige etappe. Drie kilometer gaat het vooral rechtdoor over een vlakke weg, die wel is voorzien van wat paaltjes, vluchtheuvels en bloemenperkjes in het midden van de weg. In het begin loopt het een klein beetje vals plat omhoog, maar de start kan toch vooral vlak genoemd worden. In Montbonnot-Saint-Martin ging het de vorige keer naar rechts, nu rijden we mooi rechtdoor. Hierna rijden we eigenlijk een kilometer of 15 vooral rechtdoor. Een kilometer of vier zal de brede maar gevluchtheuvelde weg glooiend zijn, met een paar knikjes omhoog. Daarna volgt er een stuk in licht dalende lijn van een kilometer of vier. Op enkele flauwe bochten na gaat het vooral rechtdoor, maar het blijft toch opletten aangezien we door tal van dorpjes fietsen. Daar liggen natuurlijk de nodige obstakels, vooral de vluchtheuvels waren weer eens in de aanbieding. We komen ook een paar keer een rotonde tegen, terwijl er aan de linkerkant van de weg bijna continu een mooi uitzicht is op de bergen. Die slaan we voorlopig nog wel even over, na het stuk in dalende lijn is het ongeveer zeven kilometer zo goed als vlak tot we La Terrasse bereiken. Van de dorpjes waar we doorheen moeten fietsen is de passage in Lumbin het meest vervelend, daar wordt het vrij smal en grossieren ze al helemaal in onnodige obstakels. Buiten Lumbin fietsen we wel een keer door de natuur tot aan La Terrasse, waar we na 18 kilometer rechtsaf slaan om 2,5 kilometer rechtdoor te rijden richting Tencin. Tijdens dit stuk rechtdoor rijden we weer over de Isère, via een smal maar kicken bruggetje.

Pont_de_Tencin_2017.jpg

Als we over de brug zijn geraakt gaat het nog een tijd rechtdoor over een vlakke weg. Eenmaal in Tencin slaan we linksaf, waarna we door het centrum van dit dorpje rijden. Buiten Tencin gaat het vier kilometer rechtdoor over een vlakke weg richting Goncelin, een weg die alleen een paar keer onderbroken wordt voor een rotonde. Als we in Goncelin zijn slaan de renners rechtsaf, ze laten de vallei van de Isère voorlopig achter zich. Na een flauwe bocht naar rechts in het centrum van het dorp begint de weg direct omhoog te lopen, dat krijg je ervan als je de vallei verlaat. Het gaat vier kilometer omhoog aan 5% gemiddeld, toch wel. Staat nergens aangegeven, krijg je er zomaar bij cadeau. Een brede weg door een bos brengt de renners naar Saint-Pierre-d'Allevard, terwijl we tussendoor door wat andere gehuchten fietsen waar vooral de vluchtheuvels weer populair zijn. Na vier kilometer bergop te hebben gereden gaat de weg kort naar beneden, gevolgd door een kort knikje bergop. Na een nieuw stukje in dalende lijn blijft het nog een kilometer of drie een beetje vals plat omhoog lopen tot in Saint-Pierre-d'Allevard, alwaar de renners langs het Bassin du Flumet fietsen. Voorbij dit meertje loopt de brede weg een kilometer of drie vals plat naar beneden tot in Allevard, waar we weer wat rotondes en vluchtheuvels tegenkomen. Tot aan Allevard was de weg best recht, maar daarna gaan we vijf kilometer dalen over een iets bochtigere weg. Die weg loopt ook weer eens door een bos. Mooie weg daardoor, ondanks alle bochten. Het is breed en veel scherpe bochten zijn er niet, het zal dus wel te doen zijn. Vlak voor we beneden zijn gaat het nog even een halve kilometer omhoog, daarna dalen we verder tot we in Détrier linksaf slaan. Hierna bereiken we een grote weg, die ons rechtstreeks naar de tussensprint van de dag gaat brengen. Tot aan de tussensprint in La Rochette is het drie kilomer volledig vlak, bijna volledig recht ook. De tussensprint bereiken we na 45,5 kilometer. Door het klimmetje een aantal kilometer geleden kan Bora hier weer wat proberen, als ze nog zin hebben. In La Rochette ligt boven op een heuvel een kasteel. In principe niet zo bijzonder, het stikt hier de moord van de kastelen. De bestemming van dit kasteel is alleen wel grappig, het doet sinds een aantal jaar dienst als bejaardentehuis.

la-rochette_261348.jpg

Voorbij de tussensprint rijden de renners elf kilometer rechtdoor over een brede, vlakke en kaarsrechte weg. Nou, vooruit, vlak na La Rochette komen we nog wel een rotonde tegen. Verder niets, helemaal niets. Rechtdoor in de vallei, het zal moeite kosten om wakker te blijven. Vooral akkers en weilanden in deze vallei ook, niet te doen. Na een eeuwigheid rechtdoor te hebben gereden slaan de renners ineens scherp rechtsaf, een bruggetje over. De weg wordt iets smaller en wat bochtiger terwijl we langs Chamoux-sur-Gelon fietsen. Het loopt ook een kilometer vals plat omhoog, joepie. Via een smalle weg met een paar rotondes rijden we door het centrum van Chamoux, alwaar we ook een chateautje ontwaren. Buiten het centrum wordt de weg weer breed, waarna het een tijdje vals plat naar beneden gaat. Na een tweetal zo goed als vlakke kilometers slaan we vervolgens rechtsaf, we bereiken nu weer een grote weg. Deze weg volgen we niet zo lang, anderhalve kilometer later slaan we alweer rechtsaf om over een iets minder brede weg verder te fietsen. Een hobbelig weggetje, met flink wat bochten. Het gaat de komende drie kilometer een beetje op en af, terwijl de bergen steeds meer in beeld komen. Aan het eind van deze weg komen we uit in Montgilbert, maar niet voordat we nog een keer het spoor overgestoken zijn. Even later slaan we rechtsaf en bereiken we de hoofdweg van deze vallei, die we eigenlijk gaan volgen tot de voet van de Madeleine. We rijden echt een eeuwigheid over deze weg, in eerste instantie 12 kilometer tot aan Épiere. De weg begint langzaam een beetje vals plat omhoog te lopen, maar we mogen het nog steeds vlak noemen. We rijden af en toe door of langs een dorpje, waar er wat vluchtheuvels te vinden zijn. Verder is er weinig te vinden, behalve wat natuurlijk schoon. Bergen, steeds meer. Boompjes, ook een boel. En een kasteeltje in Épiere, dat we na 76 kilometer passeren. Voorbij Épiere rijden we nog eens acht kilometer verder door de vallei, over een brede en vrij rechte weg. We komen 100 meter hoger uit in dit stuk, dan weet je wel hoe zwaar het is. Na een tijd houden we de linkerkant van de weg aan, waarna we linksaf slaan. Direct daarna rechtsaf en dan rijden we nog eens drie kilometer rechtdoor langs het spoor, tot aan de buitenrand van La Chambre. Hier gaan we na 88 kilometer koers eindelijk maar eens echt aan de rit beginnen.

ob_32768a_fullsizerender-2.jpg

Als we bijna in La Chambre zijn komen we een paar bochten tegen, de weg begint hier al iets omhoog te lopen. Even verderop komen de renners een rotonde tegen, waar ze naar links gaan. Hierna loopt de weg helemaal omhoog, we rijden richting het gehucht Notre-Dame-de-Cruet. In dit dorp begint de beklimming van de Col de la Madeleine. Een klim van de buitencategorie die al talloze keren in de Tour heeft gezeten. Meer dan 20 keer reden we over de Madeleine, voor het laatst in 2018. Toen kwam Alaphilippe als eerste boven. Een grote naam was ook wel weer eens nodig, want de keren daarvoor kwamen notoire onnozelaars als Charteau, Velits en Rolland als eerste boven. Als we diep in het archief duiken komen we uit bij namen als Van Impe, Delgado, Oegroemov, Virenque, Ullrich en ook ONZE Boogerd. Dat was onderweg naar La Plagne, een memorabele rit. Ondanks alle passages op de Madeleine hebben we toch met een unicum te maken, we gaan deze berg namelijk voor het eerst langs deze kant beklimmen. We gaan niet over de hoofdweg, maar pakken een alternatieve route. Deze route werd door de renners pas voor het eerst bereden tijdens de Dauphiné, een paar weken geleden. Voor een groot deel van het peloton zal deze klim dus geen verrassing zijn, als u de Dauphiné heeft gemist zou het wel als een verrassing kunnen komen. Vooral dat de weg in Notre-Dame-de-Cruet ineens een stuk smaller wordt, en na een bocht aan het eind van het dorp enorm steil. De Col de la Madeleine is langs deze kant 17,1 kilometer lang, het gaat aan 8,4% gemiddeld omhoog. We beginnen met een kilometer aan 9%, daarna gaat het zelfs twee kilometer aan 10% omhoog. Een loodzwaar begin, bovendien een flinke omschakeling na al dat vlakke werk van hiervoor. Het wordt voorlopig ook niet makkelijker, want hierna volgt een kilometer aan 11%. Vier loeiend zware kilometers, over een smalle en niet al te beste weg. We komen een paar bochten tegen, waar het nog steiler is. Beginnen doen we in een bos, maar na een tijd wordt het wat meer open en krijgen we een paar prachtige vergezichten aangeboden. Het wordt nu ook wat makkelijker, een kilometer aan 7,5%. Daarna weer twee kilometer aan 9%, gewoon, is leuk. Paar haarspeldbochtjes achter elkaar, lekker steil. De renners rijden langs Montgellafrey, waar het verdomd lastig blijft. Pas een paar lacetjes hoger gaat het weer verder aan 7%, even een korte adempauze voor er een kilometer aan 11% volgt. Na deze enorm zware kilometer volgt nog een kilometer aan 8%, vervolgens hebben we het zwaarste gedeelte van de Madeleine achter de rug. Het is hierna nog zeven kilometer fietsen tot aan de top, we rijden inmiddels weer voornamelijk door het bos. Een kilometer aan 5% volgt, de hartslag kan wat zakken.

fe92b
15210.jpg

Vervolgens zien we de chalets van Saint-François-Longchamps verschijnen, de appartementen vliegen je om de oren. In dit resort maken we een bocht van 180 graden, waarna het twee kilometer omhoog gaat aan 7%, tussen de vakantiehuizen door. Een paar matig geasfalteerde haarspeldbochten later sluiten we aan op de normale weg, de weg die we normaal zien tijdens de beklimming van de Madeleine. De weg wordt breder en beter, terwijl we nog vier kilometer moeten fietsen tot de top. Het gaat nog een keer aan 8% omhoog, daarna volgt een kilometer aan 6,5%. In de voorlaatste kilometer van de klim wordt het toch nog lastig, het gaat aan 9% omhoog. Vervolgens zwakt het af van 8% naar 6%, waarna we na 107,5 kilometer de top van de Col de la Madeleine ronden. Het is kaal, de laatste kilometers voor de top. We passeren wat skiliften en meer van dat soort werk, het draait hier uiteindelijk toch vooral om de wintersport. Op de top bevinden we ons op 2000 meter hoogte, het terrein van de Colombianen. Als ze tenminste niet geblesseerd zijn. Direct na de top gaat het naar beneden, een lange afdaling volgt. De renners gaan 25 kilometer afdalen richting Notre-Dame-de-Briançon. De afdaling begint met twee lastige kilometers. Het gaat vrij steil naar beneden en we komen kort achter elkaar een aantal haarspeldbochten tegen. Daarna is het een kilometer of vijf toch wat makkelijker, het gaat vooral rechtdoor naar beneden. Niet eens zo steil ook, prima te doen. Daarna volgt er alleen wel een stuk van zeven kilometer waar het extreem lastig wordt. We fietsen door wat kleine dorpjes, zoals Celliers en La Thuile. In dat tweede dorp ligt in het centrumpje een lastige bocht naar links, als je daar niet oplet vlieg je zo bij een schuur naar binnen. Tussen de dorpejs in stikt het van de snelle bochtjes die soms onaangekondigd komen, een rotstuk. Een aantal steile haarspeldbochten ook, het zou een moment kunnen zijn om het verschil te maken. Aan het eind van dit steile en lastige stuk wordt het weer een paar kilometer wat makkelijker. In en rond Bonneval is het zelfs even vlak, al moeten we hier dan wel weer over een smal bruggetje fietsen. Voorbij Bonneval wordt de weg wat beter en breder, het gaat nog acht kilometer naar beneden maar supermoeilijk wordt het niet meer. Wel een paar haarspeldbochten na Bonneval, daarna vooral wat korte en snelle bochtjes. Pas als we bijna helemaal beneden zijn komen de haarspeldbochten terug, in de buurt van Notre-Dame-de-Briançon komen we er weer een aantal tegen. Wel een stuk of zes meteen, de renners gaan gedurende die 25 kilometer nooit helemaal op hun gemak zitten.

45967881535_e0837ea92b_b.jpg

Beneden hebben we 132,5 kilometer afgewerkt. We bereiken de oevers van de Isère en slaan hier rechtsaf een smaller weggetje in. Deze weg volgen we een tijdje, tot in La Léchère. Weggetje blijft een beetje verder naar beneden lopen, maar het echt dalen is gedaan. Paar scherpe bochtjes wel nog, en een tweetal smalle bruggetjes. Bij het tweede bruggetje slaan we linksaf, waarna we over de Isère rijden. Aan de andere kant van de rivier slaan we rechtsaf, vervolgens rijden we een aantal kilometer verder over een brede weg. Die weg gaat ons naar de slotklim brengen, daar ziet iedereen waarschijnlijk tegenop. We fietsen richting Aigueblanche, wit water hahaha. Het gaat redelijk rechtdoor, al komen we wel een paar obstakeltjes tegen. Zo nemen we een keer een afslag, waar de brede tweebaansweg tijdelijk eenbaans wordt. Daarnaast komen we vooral in de buurt van Aigueblanche zelf een stuk of drie rotondes tegen. Bij de derde rotonde gaan we naar links, waarna we over een brug dit dorpje betreden. We rijden door het centrum van dit dorp, slaan rechtsaf en rijden dan twee kilometer rechtdoor over een brede weg. Vervolgens houden we de rechterkant van de weg aan, waarna we richting Moûtiers rijden. De afslag is wat smaller en verloopt in dalende lijn met een lange bocht naar links, het is allemaal wat hier. Vervolgens botsen we op een rotonde in dit volgende dorpje, waarna we door het centrum gaan fietsen. Blijkbaar heeft Moûtiers wat geld op tafel gelegd, want we rijden dwars door de winkelstraat. Daar liggen tijdelijk steentjes, voor de gezelligheid. Aan het eind van deze straat gaat het naar rechts, waarna we weer eens via een brug over de Isère rijden. Na deze brug rijden we eigenlijk praktisch rechtdoor richting de voet van de slotklim. Wel een keer een rotonde, maar daarna gaat het een kilometer of vier zo goed als rechtdoor. De weg begint een beetje vals plat omhoog te lopen, maar interessant is het nog niet echt. Wel een bekende weg, vorig jaar waren we hier ook nog toen we op weg gingen naar Val Thorens. Is hier best dichtbij. Toen de renners tijdens de Dauphiné hier waren reden ze na de Madeleine ook richting Val Thorens, al stopten ze een eind voor dat godvergeten oord, in Saint-Martin-de-Belleville. Nu rijden we een stukje langer door te vallei, tot aan Brides-les-Bains. We zouden meteen aan de klim kunnen beginnen, maar in Brides-les-Bains hebben ze ook wat keiharde knaken op tafel gelegd, dus slaan we linksaf en rijden we in licht dalende lijn richting het centrum van het dorp.

maxnewsworldfour498127-4278654.jpg?itok=G02Zrd56

Tijdens de Olympische Winterspelen van 1992 was er in Brides-les-Bains wat te doen, blijkbaar. Daarnaast hebben ze hier een spa en een casino, maar de belangrijkste attractie is de nabijheid van Méribel. Daar gaan we dadelijk naartoe, maar eerst rijden we dus een rondje door het centrum. In het centrum, waar vooral veel hotels staan, slaan we al vrij snel rechtsaf. Daarna rijden we terug omhoog, voor de slotklim echt begint gaat het alvast stevig omhoog. Buiten het dorp slaan we linksaf, dan begint de klim echt. Er gaat 21 kilometer geklommen moeten worden naar de top van de Col de la Loze. Uiteraard een beklimming van buitencategorie, waar zoveel punten te verdienen zijn dat Cosnefroy dan eindelijk zijn truitje gaat kwijtspelen. In totaal 21,5 kilometer aan 7,8%, impressionant. Al begint de klim niet eens zo bijzonder zwaar. Over een brede weg rijden we in eerste instantie naar het skioord Méribel, we beginnen met twee kilometer rond de 7,5%. Daarna gaat het omhoog aan 8,5%, terwijl we ons door best een aantal haarspeldbochten moeten wringen. Brede haarspeldbochten, dat wel. Méribel is een populair oord, dat kan niet missen. Vers asfalt ook, dat zal speciaal voor de gelegenheid zijn. Vervolgens gaat het nog eens twee kilometer aan 7,5% omhoog, Wout van Aert gaat hier gewoon op de cruisecontrol omhoog hoor. De Jumbotrein gaat hier normaliter doen wat ze al de hele Tour doen, zeker als we het zware eind van deze klim in ogenschouw nemen. Maar goed, voor we dat zware deel van de klim bereiken moeten eerst nog maar een extra kilometer aan 7% overbruggen. We rijden door Les Allues, nog zo'n oord vol hotels. Het is hier even wat vlakker, maar daarna gaat het weer steil omhoog. Na nog een kilometer aan 7% gaat het vervolgens aan 6,5% omhoog, voor we een makkelijker deel van de klim bereiken. De laatste kilometers voor Méribel toont het profielkaartje blauwe stukken, dan weet je dat het te doen is. Twee kilometer aan 5% en daarna een kilometer aan 6%, wij verwachten Wout hier nog steeds op kop. Want Wout is eigenlijk beter dan Dumoulin. Beter dan Roglic, die uitspraak kan nooit lang achterwege blijven. Eenmaal in Méribel komen we een rotonde tegen, een rotonde bergop! Het gaat hier naar rechts, waarna we ons tussen de lokale blokhutten bevinden. Even verderop gaat het naar links, we gaan dan aan de laatste tien kilometer beginnen. Het leukste moet nog komen.

01edf
3307592_apidae-ficheHeader.png

Na de bocht naar links slingeren we ons een weg omhoog tussen de chalets door, we komen een stuk of acht brede haarspeldbochten tegen in dit toeristische oord. In dit bebouwde gebied gaat het een kilometer omhoog aan 7%, daarna volgt er zelfs een kilometer aan 8%. Als we in de buurt van de laatste chalets zijn gaat het tijdelijk omhoog aan 6%, we nemen nu wat bochtjes en gaan op weg naar het laatste gedeelte van de klim, de noviteit. Een vers geasfalteerde weg, pas vorig jaar besloten ze hier de boel op te vrolijken. Voor de fietsers, maar ook voor de wintersporters. De weg waarover we ons de laatste zeven kilometer omhoog gaan hijsen wordt in de winter gebruikt als piste, geen grap. De weg is alleen wel zo nieuw dat Google hier nog niet is geweest, er is geen Streetview. Wel filmpjes op youtube en ook de jongens van inrng hebben het aangedurfd. We leren daardoor best veel over dit laatste stuk van de klim. Dat het meteen bijzonder steil omhoog gaat, bijvoorbeeld. Een kilometer aan 9%, je zou voor minder. We leren daarnaast dat de weg bijzonder smal is, het is eigenlijk een fietspad. Drie meter breed, dat is het dan ook wel. Onregelmatig ook, de volgende kilometer gaat het gemiddeld aan 7,7% omhoog, de kilometer daar weer na slechts aan 6,6%. Dat zegt evenwel niet zo gek veel tijdens deze klim, ook binnen die kilometers is het onregelmatig. Enorm steile stroken worden afgewisseld door vlakkere stukken, het zal enorm lastig zijn om in een ritme te komen. Daar komt de hoogte nog bij, we begeven ons richting de grens van 2000 meter en gaan daar een heel stuk boven. Er kan alvast een streep door Valverde, als u dat nog niet had gedaan. Op 4,5 kilometer van de finish wordt het pas echt lastig. Het gaat aan 11% omhoog, gemiddeld. Ook de kilometer daarna, 11% gemiddeld. Waarbij gemiddeld het toverwoord is, want we komen pentes tot 24% tegen. Op een kilometer of twee van het eind slaan we linksaf, daarna gaat het praktisch rechtdoor tot aan de streep. Je kan de ellende dus voor je zien liggen, want ellende is het. Twee kilometer aan 9,5%, die zo onregelmatig als de pest zijn. Soms is er zelfs een klein stukje afdaling, maar daarna gaat het weer vrolijk omhoog aan 18%. In de laatste meters van de rit kruipen we weer naar 10%, of nog meer. Het blijft lastig aan de finish, terwijl we ons inmiddels op 2300 meter hoogte bevinden. Niet alleen de percentages zijn hier dodelijk, ook het gebrek aan zuurstof. Degene die na 21,5 kilometer klimmen en 170 kilometer koers als eerste boven weet te komen op de Col de la Loze neemt ook meteen de Souvenir Henri Desgrange mee. De hoogste top van deze Tour, een geldbedrag van een euro of 5000 euro voor de winnaar.

1571218728_614475_1571219001_noticia_normal.jpg

De Col de la Loze dus, een primeur. Voor de Tour althans, men was hier vorig jaar al tijdens de Tour de l'Avenir. Vanuit Brides-les-Bains reden de renners omhoog, een rit van slechts 23,5 kilometer. Toch werd het een ware veldslag. Mauri Vansevenant, de zoon van Wim, reed in de gele leiderstrui. Die moest hij alleen afstaan tijdens deze rit, hij kwam al zigzaggend amper boven. De klim leidt vooral langs skiliften en sneeuwkanonnen, verder is er een eindeloze leegheid te bewonderen. En dus een geitenpad dat continu op en af gaat, waarbij de stukken op maar al te vaak richting de 20% gaan. Het ideale terrein voor Alexander Evans, die zichzelf ook wel AEClimber noemt. Een jongen die werkelijk alleen kan klimmen, verder beschikt hij over geen enkele kwaliteit. Hilario trapte er helaas in, Evans scoort nu DNF'jes voor Wanty. Enfin, als het alleen bergop gaat kan hij het wel. Voor de 23,5 kilometer had Evans één uur en vijf minuten nodig. Ja, dan weet je dat het een zware klim is. Verschillende renners noemen het de zwaarste klim die ze ooit hebben gedaan, de renners die nu de Tour rijden en de boel vakkundig hebben verkend geven hetzelfde aan. Roglic schijnt hier talloze keren omhoog gereden te zijn, hij zou het uit z'n hoofd moeten kennen. Omdat hij weet dat het hier gaat gebeuren. Op een slechte dag verlies je een half uur, dat soort teksten. Een lange intervalsessie, de clichés rollen er heerlijk uit. Het is een nieuw geasfalteerde weg dus, met het oog op het zomertoerisme. In de winter is dit uiteraard een populair skigebied, dat zullen we tijdens de rit wel zien aan de oneindige stroom gebouwen. In de zomer kwamen hier ook wel eens wat wandelaars langs, die zich met een skilift naar de top lieten voeren. Maar fietstoerisme kan ook lucratief zijn, dus heeft men besloten een aantal wegen te asfalteren. De Col de la Loze is de eerste weg, in het skigebied Les Trois Vallées moeten er nog een aantal wegen volgen. Aan de andere kant van de berg ligt Courchevel, ook geen onbekende plaats voor de koers. Door deze weg sluiten de skigebieden bijna op elkaar aan. De weg is overigens alleen open voor fietsers, dat is dan wel weer een prettig initiatief. Les Trois Vallées is ondertussen al genoemd, volgens het roadbook het grootste skigebied van de wereld, met 600 kilometer aan piste. In Méribel, waar we doorheen fietsen, is de Tour al eens eerder geweest. In 1973, om precies te zijn. De finish lag toen bij de altiport, waar Bernard Thevenet een paar seconden sneller was dan ONZE Joop. Sindsdien is de koers hier nog wel vaker geweest, in 2018 kwam de Tour de l'Avenir hier ook al aan. Toen nog niet op de Col de la Loze, want die weg was er toen nog niet. Wel in Méribel, alwaar Ivan Sosa in de sprint Brandon McNulty en... Tadej Pogacar versloeg. McNulty dacht toen te winnen, gooide te vroeg de handen in de lucht en Sosa ging er snel voorbij. Pogacar was toen blijkbaar nog niet zo explosief bergop. Hij nam wel de gele trui over, die hij de rest van die ronde niet meer af zou staan. Pakt hij nu ook weer geel? Het zou kunnen! Kan ook niet. Oja, de Olympische Winterspelen van 1992 werden hier ook deels gehouden. Skiën en ijshockey, naar het schijnt. Het Olympisch park staat er nog steeds, voor de liefhebbers van een potje ijshockey. In 2023 gaan ze hier samen met Courchevel de wereldkampioenschappen skiën organiseren, lees ik. Leuk, maar lang niet zo leuk als deze aankomst bergop. Ik heb er zin in. Waar ik dan weer geen zin in heb is de start van de volgende rit, die gaat hier in Méribel van start. Gaat het me lukken om nog wat over dit gat te vertellen? Grote bang.

5f46847db1e16_col_de_la_loze_sylvain_aymoz_meribel_tourisme-4974448.jpg?fit=930%2C620&ssl=1

In Grenoble wordt het overdag 30 graden, geen kans op regen en totaal geen wind. In Méribel is het iets minder warm, 20 graden in het skiresort. Het zou daar 's middags kunnen gaan regenen, dat zou de rit nog een stukje zwaarder maken. Weinig wind, dat lijkt me dan weer mooi meegenomen. Zelfs wat kans op onweer, volgens andere bronnen. Dat zou geen feest zijn, met die open vlakte richting de top in het achterhoofd. Laten we hopen dat het gewoon droog blijft, is voor iedereen bezig. Regen zou overigens in het voordeel zijn van Pogacar, dat is echt helemaal zijn ding. De ontwikkelingen van het weer en de koers kunnen we volgen vanaf 12:15. Na een neutralisatie van een kwartier verlaten we Grenoble en gaan we op weg naar de Col de la Loze. Eurosport is er meteen bij, uiteraard. De Belg is er voor de gelegenheid ook integraal bij, eerst op Canvas. Na het onvermijdelijke nieuws kunnen we zappen naar Sporza. Als u graag naar de onkunde van Stef, Maarten en Joris wilt luisteren moet u bij NPO2 zijn. Algemene beschouwingen op NPO1, ofzo. Vanaf 12:25 inschakelen, net voor het eind van de neutralisatie dus. De rit zal vermoedelijk ergens tussen 17:05 en 17:39 eindigen. De laatste renners zijn waarschijnlijk niet voor het donker binnen.

tumblr_pzkvwhzcSz1ropreyo6_1280.jpg

Best een ingewikkelde rit om te voorspellen, naar mijn bescheiden mening. Ik heb zomaar het vermoeden dat Jumbo er prima mee kan leven als er tijdens deze rit een kopgroepje met de zege gaat lopen. Dan zijn de bonificaties weer mooi weg, scheelt alweer een beetje gezeik. Dan is het vervolgens de vraag welke andere ploeg wil controleren. Ja, geen enkele dus. UAE zal vast willen, maar met dat beperkte materiaal kan dat amper. Tony Martin of Marco Marcato, het is nogal een verschil. De andere kant van de medaille is dan wel weer dat we door de vlakke aanloop waarschijnlijk een kansloos groepje krijgen. Die arme zielen moeten dan ook nog over de Madeleine en de Col de la Loze zien te geraken. De Col de la Loze is dus alleen al meer dan een uur klimmen, je hebt dus aan de voet aardig wat minuten nodig. Derhalve kan het uiteindelijk best uitdraaien op een rit voor de klassementsrenners. Eigenlijk moet dat ook wel, want dit is de laatste aankomst bergop. Goed, de tijdrit komt aan op La Planche des Belles Filles, maar dat bedoelen we natuurlijk niet. Omdat het de laatste aankomst bergop is en omdat hier duidelijk moet worden wie de Tour gaat winnen ga ik toch maar voor de klassementsmannen. Hoewel het nog steeds prima voor de vluchters zou kunnen zijn, zou ik wel voor gaan als ik Jumbo was. Ook omdat ze in het peloton nogal ontevreden zijn. 'We gaan niet meer in de vlucht want Jumbo haalt ons toch wel terug.' Wat dat betreft hebben de gele mannen gisteren weer wat punten gescoord, goed gedaan. De andere dagen reed Jumbo blijkbaar zo hard dat er amper tijd was om te pissen. Zou ik nu niet doen, met het oog op Pogacar zou ik toch maar proberen m'n mannen zo lang mogelijk bij elkaar te houden. Zorg er maar voor dat Roglic op de Col de la Loze nog over al z'n troepen beschikt. De laatste kilometers zal het sowieso ieder voor zich worden en daar kunnen de verschillen flink oplopen, maar je moet hem op z'n minst afzetten in Méribel. Nouja, goed, we gaan het meemaken. Een showdown tussen de Slovenen ligt toch wel heel erg voor de hand.
1. Pogacar. Laat ik toch maar meegaan met het sentiment. Veel beter, die Pogacar. Pakt hier gewoon een minuut, minstens. Al zullen we waarschijnlijk wel lang moeten wachten. Tadej heeft zelf al aangegeven dat het geen zin heeft om vroeg aan te vallen. De Col de la Loze is zo lang en zo lastig dat je een flinke pandoering kunt krijgen als je te vroeg met je krachten gaat smijten. Het zal van de laatste vier kilometer gaan komen, vrees ik. Denk eigenlijk weer een sprintje op het eind, tenzij we inderdaad onweer krijgen. Dan wint ie zeker. Tenzij het voor de vluchters is, wat ik nog steeds waarschijnlijk acht.
2. Roglic. Sloveentjes runnen de show. Enige geruststelling voor mensen die eventueel een hekel aan Slovenië zouden hebben: Dit is het wel. Er komt verder niets aan, voorlopig althans. Roglic kan deze klim wel dromen, dat lijkt me alvast een voordeel. Het is zo lastig en vooral zo onregelmatig dat een beetje kennis geen overbodige luxe is. Voor ons als kijker waarschijnlijk wel weer nadelig, deze man gaat zich dus niet zomaar opblazen. Weet precies wat ie moet doen, en dat is vooral niet aanvallen. Slim. Enerverend allerminst.
3. Porte. Ik ga hem eindelijk een keer noemen, vooral zodat hij dan gaat kraken. Jammer Richie.
4. Lopez. We begeven ons nu op het terrein van de Colombianen, dik boven de 2000 meter. Dit had de rit van Bernal en Quintana moeten zijn, maar dat feest gaat mooi niet door. Dan moet het maar van Lopez komen. Al weet ik niet of dit echt een klim voor hem is, hij is vaak toch meer van het lopende werk. Enfin, weinig andere opties. Ja, Uran, maar die is zo onzichtbaar dat ik hem zeker niet ga noemen. Zubeldia zou trots zijn.
5. Landa. Mikel stelt me een beetje teleur. Nog geen aanval gezien. Ligt ook wel aan Jumbo, die rijden te hard. Hij zit meestal ook wel op z'n limiet, dus eigenlijk kunnen we het hem niet kwalijk nemen. Toch te weinig buiten kunnen trainen waarschijnlijk, die lockdown heeft echt wel effect op de renners. Het laatste procentje mist. Derhalve wel de morele winnaar natuurlijk, zonder lockdown was hij niet te stoppen geweest.

Tot slot wil ik graag afsluiten met de volgende vraag: Kan dit?
IMG_3688.jpg
Mani89woensdag 16 september 2020 @ 16:00
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:59 schreef El-Stinho het volgende:
Wanneer gaan we deze etappe weer eens in een parcours leggen?

https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2017/stage-12
Wanneer gaan we weer eens de Alpe op?

VAAAAN LINKS
supernigerwoensdag 16 september 2020 @ 16:00
Danny is een paar kilo aangekomen.
wimderonwoensdag 16 september 2020 @ 16:00
5f621a5fc5e38-hans3.gif
Rellende_Rotscholierwoensdag 16 september 2020 @ 16:00
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:00 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Wanneer gaan we weer eens de Alpe op?

VAAAAN LINKS
Schatje mag ik je foto?
Immerdebestebobwoensdag 16 september 2020 @ 16:00
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:57 schreef wimderon het volgende: Google heeft ook bijzondere benen deze Tour. Wel een toeval dat z'n contract afloopt.
Mwa, hij is toch ook relatief jong?
Immerdebestebobwoensdag 16 september 2020 @ 16:01
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:00 schreef superniger het volgende:
Danny is een paar kilo aangekomen.
Wanner ben je zo dik dat je een paar kilo niet meer ziet?
El-Stinhowoensdag 16 september 2020 @ 16:01
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:00 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Wanneer gaan we weer eens de Alpe op?

VAAAAN LINKS
Dit is tien keer mooier dan een flut l'Alpe de Huez.

Pino112woensdag 16 september 2020 @ 16:01
Herman's fiets kraakt idd behoorlijk
Jason22woensdag 16 september 2020 @ 16:02
Herman kan de Tour winnen.
showtimerwoensdag 16 september 2020 @ 16:02
quote:
Tv maken?
Dale__Cooperwoensdag 16 september 2020 @ 16:02
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:01 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Dit is tien keer mooier dan een flut l'Alpe de Huez.

Dat was echt een mensonterende etappe. Wachten, wachten, wacht, ja op wat eigenlijk.
Pino112woensdag 16 september 2020 @ 16:03
twitter


Zij zullen vast niet de enigen zijn.
Momowoensdag 16 september 2020 @ 16:04
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:03 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

Zij zullen vast niet de enigen zijn.
Waar zit S.Bennett en Ewan?
showtimerwoensdag 16 september 2020 @ 16:04
Coq is blessa, martelaarsabandon.
Van_Poppelwoensdag 16 september 2020 @ 16:04
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:03 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

Zij zullen vast niet de enigen zijn.
Einde tijdperk Coquard and Debusschere in ieder geval.
El-Stinhowoensdag 16 september 2020 @ 16:06
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:02 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Dat was echt een mensonterende etappe. Wachten, wachten, wacht, ja op wat eigenlijk.
Scherper stellen; we zouden er weer eens een finale moeten leggen daar.
Fretworkwoensdag 16 september 2020 @ 16:06
Waarom doet Bahrein dit eigenlijk?
Gaat niet harder dan Jumbo ofzo
Zelvawoensdag 16 september 2020 @ 16:09
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:06 schreef Fretwork het volgende:
Waarom doet Bahrein dit eigenlijk?
Gaat niet harder dan Jumbo ofzo
Sjeik heeft geklaagd over weinig in beeld zijn?
wimderonwoensdag 16 september 2020 @ 16:10
Op hoeveel van de streep komt de eerste EIN-DE-LOOS, eindeloos van Miesjel?
Fretworkwoensdag 16 september 2020 @ 16:10
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:09 schreef Zelva het volgende:

[..]

Sjeik heeft geklaagd over weinig in beeld zijn?
Zoiets? Of waren ze bang dat Jumbo het niet hard wilde maken?
El-Stinhowoensdag 16 september 2020 @ 16:11
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:10 schreef wimderon het volgende:
Op hoeveel van de streep komt de eerste EIN-DE-LOOS, eindeloos van Miesjel?
2,4
Blikwoensdag 16 september 2020 @ 16:11
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:04 schreef Momo het volgende:

[..]

Waar zit S.Bennett en Ewan?
Bennett zat op 12 minuten tijdens de afdaling
El-Stinhowoensdag 16 september 2020 @ 16:12
Wie gaat de eerste aanval plaatsen? Landa of Yates?
Wereldgozerwoensdag 16 september 2020 @ 16:12
Ik kijk op de duitser #hipster

@3rr0r
showtimerwoensdag 16 september 2020 @ 16:12
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:12 schreef El-Stinho het volgende:
Wie gaat de eerste aanval plaatsen? Landa of Yates?
Giejoom
Mansjesterwoensdag 16 september 2020 @ 16:13
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:12 schreef El-Stinho het volgende:
Wie gaat de eerste aanval plaatsen? Landa of Yates?
Yates niet, die valt volgens de meesten hier nooit aan
Slobeendwoensdag 16 september 2020 @ 16:14
Edit: laat maar.
El-Stinhowoensdag 16 september 2020 @ 16:14
Aan Steven de Jongh te horen, wordt het vooral spannend wat Risjie Port in zijn mars hep.
Van_Poppelwoensdag 16 september 2020 @ 16:14
Carl :')
wimderonwoensdag 16 september 2020 @ 16:15
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:14 schreef Slobeend het volgende:
[poll=517]
:)
Tejada rijdt op 7 minuten Hans.
showtimerwoensdag 16 september 2020 @ 16:15
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:14 schreef Slobeend het volgende:
[poll=517]
:)
Tejada is al uren gelost Arie
Rellende_Rotscholierwoensdag 16 september 2020 @ 16:15
Leuke poll Slob!
Koffieplanterwoensdag 16 september 2020 @ 16:15
Ik word zo godvergeten, gruwelijk, onvoorstelbaar, schandalig moe van Carl.
Slobeendwoensdag 16 september 2020 @ 16:15
Jezus :')
DecoAorestewoensdag 16 september 2020 @ 16:15
Bahrein kan maar beter wel een meesterplan hebben.
El-Stinhowoensdag 16 september 2020 @ 16:15
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:15 schreef Slobeend het volgende:
Jezus :')
SPOILER
ourexpectations.jpg
Fretworkwoensdag 16 september 2020 @ 16:16
Porte die geel pakt en dan zondag crasht, met een gebroken arm doorrijdt maar buiten de groep finisht zou wel ultiem typisch zijn
Koffieplanterwoensdag 16 september 2020 @ 16:16
Het. Was. Geen. Tijdrit.
ThePlaneteerwoensdag 16 september 2020 @ 16:16
Harald gaat wel alles goedrijden denk
Rellende_Rotscholierwoensdag 16 september 2020 @ 16:16
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:15 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik word zo godvergeten, gruwelijk, onvoorstelbaar, schandalig moe van Carl.
Het had een broer van je kunnen zijn.
showtimerwoensdag 16 september 2020 @ 16:16
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:15 schreef DecoAoreste het volgende:
Bahrein kan maar beter wel een meesterplan hebben.
Ze hebben niets te verliezen.
Fretworkwoensdag 16 september 2020 @ 16:18
Cosnefroy die het gat dichtgereden heeft :')

Die lost binnen 3 km man
Mexicanobakkerwoensdag 16 september 2020 @ 16:18
Bagrijn nog met 5, da's niet slecht.
El-Stinhowoensdag 16 september 2020 @ 16:19
Hey, Fraile rijdt ook mee.
Immerdebestebobwoensdag 16 september 2020 @ 16:19
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:14 schreef El-Stinho het volgende:
Aan Steven de Jongh te horen, wordt het vooral spannend wat Risjie Port in zijn mars hep.
Wat zei ie?
Idisromwoensdag 16 september 2020 @ 16:20
Nou jongens, fietsen !
Fretworkwoensdag 16 september 2020 @ 16:20
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:19 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Wat zei ie?
Dat Roglic vandaag nog in het geel staat, met de nadruk op vandaag
VoMywoensdag 16 september 2020 @ 16:20
Goede monsterklim is dit hoor.
El-Stinhowoensdag 16 september 2020 @ 16:20
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:19 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Wat zei ie?
Vaag dat Roglic vanavond met de nadruk op NOG bovenaan zou staan.
Koffieplanterwoensdag 16 september 2020 @ 16:20
De lonken van Landa zijn prachtig.
Idisromwoensdag 16 september 2020 @ 16:20
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bagrijn nog met 5, da's niet slecht.
Tempo zakt weer bergop
fetXwoensdag 16 september 2020 @ 16:21
Hup, tempo!
showtimerwoensdag 16 september 2020 @ 16:21
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:20 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Vaag dat Roglic vanavond met de nadruk op NOG bovenaan zou staan.
Waarom heeft dat met Porte te maken? Misschien is hij een Pog believer.
Zorrowoensdag 16 september 2020 @ 16:21
Iedereen al helemaal klaar voor de bloedstollende spanning?

In de laatste 200 meter...
Pino112woensdag 16 september 2020 @ 16:21
Dat haar van Pogacar steeds door z'n helm heen :')
Mexicanobakkerwoensdag 16 september 2020 @ 16:22
Wat is de tussenstand voor de bollen nu?
Cyan9woensdag 16 september 2020 @ 16:22
Flip. :')
Immerdebestebobwoensdag 16 september 2020 @ 16:22
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:21 schreef Pino112 het volgende:
Dat haar van Pogacar steeds door z'n helm heen :')
Mijn gedachte :')
DeeBeewoensdag 16 september 2020 @ 16:22
Jaaaa, Julian gaat zo ontploffen. De alibi-versnelling is daar! _O_

quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat is de tussenstand voor de bollen nu?
1-1.
Szurawoensdag 16 september 2020 @ 16:22
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat is de tussenstand voor de bollen nu?
1-1
Cyan9woensdag 16 september 2020 @ 16:22
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat is de tussenstand voor de bollen nu?
Pogi staat nu virtueel in de bollentrui.
Rellende_Rotscholierwoensdag 16 september 2020 @ 16:22
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:21 schreef Pino112 het volgende:
Dat haar van Pogacar steeds door z'n helm heen :')
Heb je zelf toevallig last van kaal haar?
Slobeendwoensdag 16 september 2020 @ 16:22
Gorka leest Flip de les.
Szurawoensdag 16 september 2020 @ 16:22
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:22 schreef DeeBee het volgende:
Jaaaa, Julian gaat zo ontploffen. De alibi-versnelling is daar! _O_
Nee nee, hij krijgt problemen met z’n fiets!
Momowoensdag 16 september 2020 @ 16:23
Flip :')
Zorrowoensdag 16 september 2020 @ 16:24
Wat is het toch een klimmer he _O_
Pino112woensdag 16 september 2020 @ 16:24
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat is de tussenstand voor de bollen nu?
De Pog op 42. Dan Cos op 36
Van_Poppelwoensdag 16 september 2020 @ 16:24
Benoit :W
Momowoensdag 16 september 2020 @ 16:24
twitter
Fretworkwoensdag 16 september 2020 @ 16:24
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:18 schreef Fretwork het volgende:
Cosnefroy die het gat dichtgereden heeft :')

Die lost binnen 3 km man
Voor al uw toekomstvragen
Slobeendwoensdag 16 september 2020 @ 16:24
Zonder bolletjestrui had Cosnefroy een etappe kunnen winnen.
showtimerwoensdag 16 september 2020 @ 16:24
Jumbo ook echt geen enkele intentie om mannetjes te sparen
Immerdebestebobwoensdag 16 september 2020 @ 16:24
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:24 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Denk het niet.
Pino112woensdag 16 september 2020 @ 16:25
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Heb je zelf toevallig last van kaal haar?
Schermafbeelding-2015-12-09-om-21.16.58.png

Valt mee.
Scorpion_17woensdag 16 september 2020 @ 16:25
Komt Poels er es doorheen, moet ie meteen werken
WAvanBurenwoensdag 16 september 2020 @ 16:25
Ouderwets slaaf Wout time.
Dagoduckwoensdag 16 september 2020 @ 16:25
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:25 schreef Pino112 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Valt mee.
Dat zijn veren.
Mani89woensdag 16 september 2020 @ 16:25
Slaaf Wout slaaft.
TheArtwoensdag 16 september 2020 @ 16:26
Uran hangt echt constant achteraan als het bergop gaat, op de Madeleine ook al.
Ericrwoensdag 16 september 2020 @ 16:26
Poels had het goed gedaan op een galei.
DecoAorestewoensdag 16 september 2020 @ 16:26
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:25 schreef Scorpion_17 het volgende:
Komt Poels er es doorheen, moet ie meteen werken
Dit is zijn specialisme hè.
heywooduwoensdag 16 september 2020 @ 16:26
Zo, niet heel veel gemist denk ik?
Mexicanobakkerwoensdag 16 september 2020 @ 16:26
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:26 schreef TheArt het volgende:
Uran hangt echt constant achteraan als het bergop gaat, op de Madeleine ook al.
Dat is zijn specialiteit.

Wel jammer dat Meintjes er niet bij is.
Fretworkwoensdag 16 september 2020 @ 16:26
quote:
6s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:25 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dat zijn veren.
Goede ondertitel _O_
capuchon_jongenwoensdag 16 september 2020 @ 16:27
Waarom hebben ze zo gewacht om die berg nog eens in de Tour op te nemen?
WAvanBurenwoensdag 16 september 2020 @ 16:27
Bezig aan de slotklim en minutenlang helikopterbeelden van de omgeving. Deze Tour in een notendop.
Immerdebestebobwoensdag 16 september 2020 @ 16:28
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:26 schreef TheArt het volgende:
Uran hangt echt constant achteraan als het bergop gaat, op de Madeleine ook al.
Die vervelende Uran blijft er altijd wel weer aan hangen...
Cyan9woensdag 16 september 2020 @ 16:28
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:27 schreef Belg het volgende:
Waarom hebben ze zo gewacht om die berg nog eens in de Tour op te nemen?
Gebrek aan asfalt.
Slobeendwoensdag 16 september 2020 @ 16:28
De immer afschuwelijk grote bril van Adam.
Mani89woensdag 16 september 2020 @ 16:28
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:28 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Die vervelende Uran blijft er altijd wel weer aan hangen...
Hij blijft Uran hangen.
DecoAorestewoensdag 16 september 2020 @ 16:28
Het peloton fietst nog niet echt door.
Rellende_Rotscholierwoensdag 16 september 2020 @ 16:28
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:28 schreef Slobeend het volgende:
De immer afschuwelijk grote bril van Adam.
Kan dit? @showtimer
Immerdebestebobwoensdag 16 september 2020 @ 16:28
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:27 schreef Belg het volgende:
Waarom hebben ze zo gewacht om die berg nog eens in de Tour op te nemen?
Zonneveld had 'm pas recent opgeleverd.
capuchon_jongenwoensdag 16 september 2020 @ 16:28
Als Pogacar de Tour wil winnen moet hij aanvallen.
wimderonwoensdag 16 september 2020 @ 16:28
De GPS geeft Coq nog steeds op 20 minuten.
Momowoensdag 16 september 2020 @ 16:28
Ceylin bij de avondetappe
Rellende_Rotscholierwoensdag 16 september 2020 @ 16:29
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:28 schreef DecoAoreste het volgende:
Het peloton fietst nog niet echt door.
Twan is geen Wout natuurlijk.
Immerdebestebobwoensdag 16 september 2020 @ 16:29
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:28 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Hij blijft Uran hangen.
WAvanBurenwoensdag 16 september 2020 @ 16:29
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:28 schreef Belg het volgende:
Als Pogacar de Tour wil winnen moet hij aanvallen.
Bedankt Hans.
Mansjesterwoensdag 16 september 2020 @ 16:29
We hebben eigenlijk nog helemaal geen echte aanvallen bergop gezien ver van de finish toch?
Rellende_Rotscholierwoensdag 16 september 2020 @ 16:29
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:28 schreef wimderon het volgende:
De GPS geeft Coq nog steeds op 20 minuten.
Een Demare deluxe.
Immerdebestebobwoensdag 16 september 2020 @ 16:29
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:28 schreef Momo het volgende:
Ceylin bij de avondetappe
Die vriend :')
Van_Poppelwoensdag 16 september 2020 @ 16:29
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:28 schreef wimderon het volgende:
De GPS geeft Coq nog steeds op 20 minuten.
Vermoedens van een Nibali-tje
Fretworkwoensdag 16 september 2020 @ 16:29
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:28 schreef Momo het volgende:
Ceylin bij de avondetappe
O+
Rellende_Rotscholierwoensdag 16 september 2020 @ 16:29
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:29 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Die vriend :')
Trainer van Twente toch?
showtimerwoensdag 16 september 2020 @ 16:30
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Kan dit? @:showtimer
POC brillen zijn erger
DecoAorestewoensdag 16 september 2020 @ 16:30
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Twan is geen Wout natuurlijk.
Ik moest even denken :')
AllesKaputtwoensdag 16 september 2020 @ 16:30
Twee kleppers! en maikel bogurt
El-Stinhowoensdag 16 september 2020 @ 16:30
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:29 schreef Mansjester het volgende:
We hebben eigenlijk nog helemaal geen echte aanvallen bergop gezien ver van de finish toch?
Alleen Pogacar een keer de dag na de waaiers.
Marcosswoensdag 16 september 2020 @ 16:30
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:28 schreef Belg het volgende:
Als Pogacar de Tour wil winnen moet hij aanvallen.
:o
Zelvawoensdag 16 september 2020 @ 16:30
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:28 schreef Belg het volgende:
Als Pogacar de Tour wil winnen moet hij aanvallen.
Waarom? Als Roglic zo opeens een inzinking krijgt, hoeft hij helemaal niks.
DecoAorestewoensdag 16 september 2020 @ 16:30
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:29 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Vermoedens van een Nibali-tje
Hij is gewoon nog niet aan de klim begonnen.
Fretworkwoensdag 16 september 2020 @ 16:30
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:30 schreef showtimer het volgende:

[..]

POC brillen zijn erger
POC helmen zijn altijd zo lekker ironisch als je keihard tegen het asfalt poct
Rellende_Rotscholierwoensdag 16 september 2020 @ 16:31
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:30 schreef showtimer het volgende:

[..]

POC brillen zijn erger
POC helmen, helemaal een verschrikking. Opdoeken.
wimderonwoensdag 16 september 2020 @ 16:31
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:29 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Vermoedens van een Nibali-tje
Het verschil met de bus die op ralenti naar de streep rijdt blijft wel ongeveer gelijk.
Belgosomewoensdag 16 september 2020 @ 16:31
Dit is de koningingenrit?
Szurawoensdag 16 september 2020 @ 16:32
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:29 schreef WAvanBuren het volgende:

[..]

Bedankt Carl
Idisromwoensdag 16 september 2020 @ 16:32
Wanneer begint het met de aanvallen?
Dagoduckwoensdag 16 september 2020 @ 16:32
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:28 schreef wimderon het volgende:
De GPS geeft Coq nog steeds op 20 minuten.
Halve minuut ingelopen zelfs.
DecoAorestewoensdag 16 september 2020 @ 16:32
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:31 schreef Belgosome het volgende:
Dit is de koningingenrit?
De rit is zwaar genoeg. Alleen het peloton maakt er voorlopig nog geen spektakel van.
showtimerwoensdag 16 september 2020 @ 16:32
twitter
Fretworkwoensdag 16 september 2020 @ 16:32
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:32 schreef Idisrom het volgende:
Wanneer begint het met de aanvallen?
16:47
Mani89woensdag 16 september 2020 @ 16:32
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:28 schreef Slobeend het volgende:
De immer afschuwelijke Adam Aids.
El-Stinhowoensdag 16 september 2020 @ 16:32
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:32 schreef Idisrom het volgende:
Wanneer begint het met de aanvallen?
Pas iets meer dan 7km voor de meet.
Dagoduckwoensdag 16 september 2020 @ 16:32
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:32 schreef Idisrom het volgende:
Wanneer begint het met de aanvallen?
Niet, iedereen schijt in zijn broek.
Ericrwoensdag 16 september 2020 @ 16:32
Hierna JV nog een km of 10 slepen als slaafje Wout klaar is. Actie op 457 meter voor de finish.
Fretworkwoensdag 16 september 2020 @ 16:33
quote:
Backfire incoming
El-Stinhowoensdag 16 september 2020 @ 16:33
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:32 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Kap gewoon eens met deze kutact
Mani89woensdag 16 september 2020 @ 16:33
quote:
José is aan het projecteren.
Van_Poppelwoensdag 16 september 2020 @ 16:33
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:30 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Hij is gewoon nog niet aan de klim begonnen.
Klopt, maar vooraan staan ze ook niet stil. In de vallei valsplat omhoog zouden ze normaal gesproken moeten verliezen.
-XOR-woensdag 16 september 2020 @ 16:33
Free Twan
Pino112woensdag 16 september 2020 @ 16:33
quote:
Vervang de naam 'Primoz Roglic' door 'Jose Been' en de tweet klopt ook nog.
Mani89woensdag 16 september 2020 @ 16:33
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:33 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Kap gewoon eens met deze kutact
HAhaha, kijk die Stijn dan.
Szurawoensdag 16 september 2020 @ 16:33
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:33 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Kap gewoon eens met deze kutact
:D
WAvanBurenwoensdag 16 september 2020 @ 16:33
quote:
Vinden wij José er fris uitzien?
Immerdebestebobwoensdag 16 september 2020 @ 16:33
Gaat te langzaam.
DecoAorestewoensdag 16 september 2020 @ 16:33
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:33 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Klopt, maar vooraan staan ze ook niet stil. In de vallei valsplat omhoog zouden ze normaal gesproken moeten verliezen.
Ja oké. Kan ook zijn dat de GPS niet klopt. Of dat Coquard ergens aan de motor heeft gehangen ja.
VoMywoensdag 16 september 2020 @ 16:33
Coquard verliest toch 25 minuten opd e Loze, maakt niks uit.
El-Stinhowoensdag 16 september 2020 @ 16:34
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:33 schreef Mani89 het volgende:

[..]

HAhaha, kijk die Stijn dan.
Ik steek mijn armen vol in de lucht als Yates straks als eerste over de streep komt.
wimderonwoensdag 16 september 2020 @ 16:34
Duitsland heeft het parcours niet gezien?
showtimerwoensdag 16 september 2020 @ 16:34
De Duitsers _O_
Slobeendwoensdag 16 september 2020 @ 16:34
Wtf :')
Fretworkwoensdag 16 september 2020 @ 16:34
Geen Ackermann? Faalbeleid
Mexicanobakkerwoensdag 16 september 2020 @ 16:34
Geschke, Schachmann en een hoop troep.
Mani89woensdag 16 september 2020 @ 16:34
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:34 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Ik steek mijn armen vol in de lucht als Yates straks als eerste over de streep komt.
Dan hoeven je armen zich geen zorgen te maken hahaha.
WAvanBurenwoensdag 16 september 2020 @ 16:34
Duitse bondscoach _O- .
Mani89woensdag 16 september 2020 @ 16:35
Niko Dance :') die heb Sunweb nog genomen. _O-
noodgangwoensdag 16 september 2020 @ 16:35
Geen kämna in de tijdrit ook 8)7
heywooduwoensdag 16 september 2020 @ 16:35
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Geschke, Schachmann en een hoop troep.
"Het wordt zo alsmaar makkelijker om te winnen."

Gelachen om Wuyts, jeetje.
Van_Poppelwoensdag 16 september 2020 @ 16:35
Werken bij de Duitse wielerbond :')
Fretworkwoensdag 16 september 2020 @ 16:36
Hopen dat die Duitse sprinters de Belgen er vieshard opleggen.

Tourbubbel is belachelijk. Kamna niet Koch wel :')
wimderonwoensdag 16 september 2020 @ 16:36
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:35 schreef noodgang het volgende:
Geen kämna in de tijdrit ook 8)7
Wellicht gaat die voor Giro of Vuelta, net als Emu?

Het is niet dat hij in weg- of tijdrit een grote kans op succes laat liggen.
Blikwoensdag 16 september 2020 @ 16:36
Wout maakt Flipske en carapaz stuk, wie had dat nog gedacht aan het begin van deze Tour
TheArtwoensdag 16 september 2020 @ 16:36
Gaap
heywooduwoensdag 16 september 2020 @ 16:37
Wat is het nieuwe WK-parcours eigenlijk? :@
Pino112woensdag 16 september 2020 @ 16:37
Haha Maarten zei Twan Poels.
El-Stinhowoensdag 16 september 2020 @ 16:37
Nog een kilometer en dan komen we op een gemakkelijker deel van de klim voor drie kilometer.
Mani89woensdag 16 september 2020 @ 16:37
WAT EEN KUT TOUR
Dagoduckwoensdag 16 september 2020 @ 16:37
Volgens mij mis ik iets met Duitsers?
Hamlapjeswoensdag 16 september 2020 @ 16:37
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:37 schreef Pino112 het volgende:
Haha Maarten zei Twan Poels.
Maarten zit op Fok!
Mani89woensdag 16 september 2020 @ 16:37
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:37 schreef El-Stinho het volgende:
Nog een kilometer en dan komen we op een gemakkelijker deel van de klim voor drie kilometer.
Oh wat jammer, dit moeilijke deel zorgde net voor zoveel spektakel.
Mexicanobakkerwoensdag 16 september 2020 @ 16:37
Heeft deze berg al een muis gebaard?
Max23woensdag 16 september 2020 @ 16:37
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:37 schreef heywoodu het volgende:
Wat is het nieuwe WK-parcours eigenlijk? :@
Imola, bij het circuit
Van_Poppelwoensdag 16 september 2020 @ 16:37
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:37 schreef heywoodu het volgende:
Wat is het nieuwe WK-parcours eigenlijk? :@
5000 hoogtemeters
Mani89woensdag 16 september 2020 @ 16:37
Hoeveel Tour etappes heeft Wout al kapot gemaakt met zijn slaafwerk?
Aguerowoensdag 16 september 2020 @ 16:38
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:37 schreef heywoodu het volgende:
Wat is het nieuwe WK-parcours eigenlijk? :@
Eg77tecXcAgHcDO?format=jpg&name=medium
heywooduwoensdag 16 september 2020 @ 16:38
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:37 schreef Max23 het volgende:

[..]

Imola, bij het circuit
Ja ok, laat ik het profiel noemen dan :+

Volledig vlak?
El-Stinhowoensdag 16 september 2020 @ 16:38
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:37 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Oh wat jammer, dit moeilijke deel zorgde net voor zoveel spektakel.
Haha is wel zo :D :D
WAvanBurenwoensdag 16 september 2020 @ 16:38
Wij danken Twan voor zijn geweldige werken.
Szurawoensdag 16 september 2020 @ 16:38
Bedankt Twan
Mani89woensdag 16 september 2020 @ 16:38
Peejo jij moest nog in de top 10 rijden vandaag.
Rellende_Rotscholierwoensdag 16 september 2020 @ 16:38
Genieten van de prachtige stijl van Pello.
heywooduwoensdag 16 september 2020 @ 16:38
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:38 schreef Aguero het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja ok, dan snap ik geen Ackermann wel ja.
Mexicanobakkerwoensdag 16 september 2020 @ 16:38
Er zitten nog steeds 6 jumbots op het wiel.
TheArtwoensdag 16 september 2020 @ 16:38
Nu zal het tempo wel een stukje hoger komen te liggen.
_-_ratjetoe_-_woensdag 16 september 2020 @ 16:38
Applaus voor Wout.
Momowoensdag 16 september 2020 @ 16:39
Doe eens sneller peloton
capuchon_jongenwoensdag 16 september 2020 @ 16:39
Moesten we nu eens van die laatste 20 kilometer een tijdrit maken...

spektakel verzekerd.
Mexicanobakkerwoensdag 16 september 2020 @ 16:39
Waar is Gesink?
Pino112woensdag 16 september 2020 @ 16:39
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Er zitten nog steeds 6 jumbots op het wiel.
Nu niet meer.
WAvanBurenwoensdag 16 september 2020 @ 16:39
Goed gewerkt Robert.
johannes_vermeerwoensdag 16 september 2020 @ 16:39
Potverdikke
Jason22woensdag 16 september 2020 @ 16:39
Dumoulin staat ook op lossen. ;(
Mani89woensdag 16 september 2020 @ 16:39
Wat heeft Bilbo toch een afschuwelijke stijl he. Werkelijk waar.
Doevelaerwoensdag 16 september 2020 @ 16:39
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waar is Gesink?
Achteraan :+
noodgangwoensdag 16 september 2020 @ 16:39
NEE Gesink lost!!! :o
Slobeendwoensdag 16 september 2020 @ 16:40
Denk said on german TV that he did not allow Kämna to go there.
Szurawoensdag 16 september 2020 @ 16:40
Van Aert gaat straks iedereen terughalen
_-_ratjetoe_-_woensdag 16 september 2020 @ 16:40
Het is ze toch gelukt een -vrij matige- knecht van Jumbo te lossen.
Van_Poppelwoensdag 16 september 2020 @ 16:40
Flip staat op ploffen
wimderonwoensdag 16 september 2020 @ 16:40
Juul zegt poef.
Dale__Cooperwoensdag 16 september 2020 @ 16:41
Daar gaat Julian
Fretworkwoensdag 16 september 2020 @ 16:41
Wel echt sick dat al dat gepeupel lost en van Aert er nog aanhangt. Heb niet het gevoel dat we dat genoeg belichten.
Doevelaerwoensdag 16 september 2020 @ 16:41
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:40 schreef Szura het volgende:
Van Aert gaat straks iedereen terughalen
Ik wilde zeggen dat ik dan ga schakelen naar de NOS om het orgasme van Wuyts niet te hoeven horen, maar dat mag hier niet meer gezegd worden
WAvanBurenwoensdag 16 september 2020 @ 16:41
Evenepoel maar weer even genoemd.
Koffieplanterwoensdag 16 september 2020 @ 16:41
Goede training voor Imola. 14.gif
Mansjesterwoensdag 16 september 2020 @ 16:41
Flip doet zo een Verstappen
Szurawoensdag 16 september 2020 @ 16:41
Brommer says no
El-Stinhowoensdag 16 september 2020 @ 16:41
Einde tijdperk Flip de Beer.
naatje_1woensdag 16 september 2020 @ 16:41
Ik heb college dus kan niet echt enorm gefocust volgen, maar ik zie dat we er nu echt aan gaan beginnen met minder dan een minuut voorsprong voor de koplopers
Rellende_Rotscholierwoensdag 16 september 2020 @ 16:41
Het was weer geweldig Julian.
johannes_vermeerwoensdag 16 september 2020 @ 16:41
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:40 schreef Van_Poppel het volgende:
Flip staat op ploffen
Flip doet een wanhopige poging om de meest aanvalslustige renner van de Tour te worden.
_-_ratjetoe_-_woensdag 16 september 2020 @ 16:41
Muntjes, wat heeft flip nu bereikt, etc.
DeeBeewoensdag 16 september 2020 @ 16:41
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:22 schreef Szura het volgende:

[..]

Nee nee, hij krijgt problemen met z’n fiets!
Ach nee, daar gaat de Tarmac.
Momowoensdag 16 september 2020 @ 16:41
Flip act eraf
heywooduwoensdag 16 september 2020 @ 16:41
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:41 schreef Doevelaer het volgende:

[..]

Achteraan :+
[..]

Ik wilde zeggen dat ik dan ga schakelen naar de NOS om het orgasme van Wuyts niet te hoeven horen, maar dat mag hier niet meer gezegd worden
Het is echt kiezen tussen twee enorme kwaden, maar José geeft voor mij toch de doorslag voor Sporza.
Koffieplanterwoensdag 16 september 2020 @ 16:42
twitter
El-Stinhowoensdag 16 september 2020 @ 16:42
Hey, bewegend beeld van Uran.
Belgosomewoensdag 16 september 2020 @ 16:42
Barguil teleurstelling deze Tour
capuchon_jongenwoensdag 16 september 2020 @ 16:42
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:41 schreef WAvanBuren het volgende:
Evenepoel maar weer even genoemd.
Evenepoel was nu al binnen
Doevelaerwoensdag 16 september 2020 @ 16:42
Julian Voeckler :W
Momowoensdag 16 september 2020 @ 16:42
quote:
Oetlul Moscon
Szurawoensdag 16 september 2020 @ 16:42
Nibali wordt wereldkampioen
Koffieplanterwoensdag 16 september 2020 @ 16:43
Coquard is inmiddels ook begonnen aan de klim.
WAvanBurenwoensdag 16 september 2020 @ 16:43
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:42 schreef Belg het volgende:

[..]

Evenepoel was nu al binnen
In Parijs wel te verstaan.
Mani89woensdag 16 september 2020 @ 16:43
quote:
Met Affini heeft Jumbo wel een berg ellende in huis gehaald zeg, die kan er werkelijk he-le-maal niks van.
Mansjesterwoensdag 16 september 2020 @ 16:43
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:42 schreef Momo het volgende:

[..]

Oetlul Moscon
Ik las oetlul op de 1 of andere manier met een Twents accent
Doevelaerwoensdag 16 september 2020 @ 16:43
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het is echt kiezen tussen twee enorme kwaden, maar José geeft voor mij toch de doorslag voor Sporza.
Wuyts vervangen door de babbelbelg _O_
Dale__Cooperwoensdag 16 september 2020 @ 16:43
benieuwd hoe ver Wout komt vandaag, verlost van zijn slavenarbeid.
Szurawoensdag 16 september 2020 @ 16:44
Wij wachten geduldig op het nummertje van Mikel
Momowoensdag 16 september 2020 @ 16:44
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:43 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Ik las oetlul op de 1 of andere manier met een Twents accent
Dat kan kloppen
capuchon_jongenwoensdag 16 september 2020 @ 16:44
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:43 schreef Doevelaer het volgende:

[..]

Wuyts vervangen door de babbelbelg _O_
Ik hoor eigenlijk liever Renaat en Jose, maar Wuyts is ook goed hoor
WAvanBurenwoensdag 16 september 2020 @ 16:44
Ja Miesjel, nu opeens hoeft de ploeg van de topfavoriet de koers niet te dragen :').
Van_Poppelwoensdag 16 september 2020 @ 16:45
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:44 schreef Belg het volgende:

[..]

Ik hoor eigenlijk liever Renaat en Jose, maar Wuyts is ook goed hoor
Renaat en José is het gouden koppel :Y
franklopwoensdag 16 september 2020 @ 16:45
Blij dat je ziggo go door heel Europa kan gebruiken. Kijk toch nog even mee
Joost-mag-het-wetenwoensdag 16 september 2020 @ 16:46
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:44 schreef Szura het volgende:
Wij wachten geduldig op het nummertje van Mikel
Zo meteen als al zijn ploegmaats weg zijn en de eerste Jumbo overneemt gaat hij er als eerste af ...
Doevelaerwoensdag 16 september 2020 @ 16:46
Renaat en José, akkoord
Cyan9woensdag 16 september 2020 @ 16:46
Flip andermaal overboord. :W
DeeBeewoensdag 16 september 2020 @ 16:46
Bizar klein pelotonnetje al tijden...
De-iets-tedikkewielrennerwoensdag 16 september 2020 @ 16:47
Ik zit jongens, eindelijk thuis :')
Doevelaerwoensdag 16 september 2020 @ 16:47
Zouden ze bij de Franse TV nou iedere ochtend een motard aanspreken met 'het maakt me geen fuck uit wat er vandaag gebeurt, maar jij blijft de hele dag bij Flip'
Koffieplanterwoensdag 16 september 2020 @ 16:47
Debusschere is inmiddels gelost door Coquard.
WAvanBurenwoensdag 16 september 2020 @ 16:47
Vlieggewicht van Aert ademt wederom niet bergop.
wimderonwoensdag 16 september 2020 @ 16:47
Met deze benen kan Wout wel een Parijs-Nice of Romandië winnen als er een tijdrit in ligt.
Pino112woensdag 16 september 2020 @ 16:48
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:45 schreef franklop het volgende:
Blij dat je ziggo go door heel Europa kan gebruiken. Kijk toch nog even mee
In het buitenland was je toch andere dingen aan het doen zei je laatst?
El-Stinhowoensdag 16 september 2020 @ 16:48
Van Klimmer Thomas naar Klimmer Wout.
Zwansenwoensdag 16 september 2020 @ 16:48
Waarom rijdt Moscon eigenlijk geen Tour? :@
Koffieplanterwoensdag 16 september 2020 @ 16:48
Kuss loopt te blazen.
capuchon_jongenwoensdag 16 september 2020 @ 16:48
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:47 schreef wimderon het volgende:
Met deze benen kan Wout wel een Parijs-Nice of Romandië winnen als er een tijdrit in ligt.
En het groen nog eens ook winnen. _O_
Momowoensdag 16 september 2020 @ 16:48
Sjors RIP
Rellende_Rotscholierwoensdag 16 september 2020 @ 16:48
Sjors :{
Van_Poppelwoensdag 16 september 2020 @ 16:49
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:47 schreef wimderon het volgende:
Met deze benen kan Wout wel een Parijs-Nice of Romandië winnen als er een tijdrit in ligt.
Met een Cancellara Ronde v Zwitserland parcours kan het.
wimderonwoensdag 16 september 2020 @ 16:49
Waarom heeft Sjors geen rugnummers?
Koffieplanterwoensdag 16 september 2020 @ 16:49
De werken van Bahrain... werken?
DeeBeewoensdag 16 september 2020 @ 16:49
We komen in de buurt van de 2000, Alejandro zakt naar achter...
Pino112woensdag 16 september 2020 @ 16:49
Sjors heeft toch ook iets met z'n ribben?
WAvanBurenwoensdag 16 september 2020 @ 16:49
Sjors is echt moker slecht vergeleken met de voorbereiding.
Scorpion_17woensdag 16 september 2020 @ 16:49
Bennett is al de hele Tour een grap
Szurawoensdag 16 september 2020 @ 16:49
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:49 schreef Pino112 het volgende:
Sjors heeft toch ook iets met z'n ribben?
Hij heeft er minder
ijs_beerwoensdag 16 september 2020 @ 16:49
Sjors is niet echt goed.
Zwansenwoensdag 16 september 2020 @ 16:49
quote:
10s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:49 schreef DeeBee het volgende:
We komen in de buurt van de 2000, Alejandro zakt naar achter...
Moet Tom al poepen?
Momowoensdag 16 september 2020 @ 16:49
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:49 schreef Pino112 het volgende:
Sjors heeft toch ook iets met z'n ribben?
Ja waarschijnlijk breukje in de ribben
AllesKaputtwoensdag 16 september 2020 @ 16:49
RIB Sjors
wimderonwoensdag 16 september 2020 @ 16:49
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:49 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Met een Cancellara Ronde v Zwitserland parcours kan het.
Hij klimt nu toch wel goed genoeg om één zware bergrit te overleven.
Koffieplanterwoensdag 16 september 2020 @ 16:49
Pog ziet ook bleek.
Dale__Cooperwoensdag 16 september 2020 @ 16:50
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:48 schreef Koffieplanter het volgende:
Kuss loopt te blazen.
En nog rustig in gesprek
Mexicanobakkerwoensdag 16 september 2020 @ 16:50
Daar gaat Karrepats
wimderonwoensdag 16 september 2020 @ 16:50
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:49 schreef Scorpion_17 het volgende:
Bennett is al de hele Tour een grap
Nooit meer een koers laten rijden vóór het uiteindelijke doel.
noodgangwoensdag 16 september 2020 @ 16:50
Toch mooi dat Dumoulin in beeld was bij het Du Moulin bordje
Zwansenwoensdag 16 september 2020 @ 16:50
Carapaz probeert er wel iets van te maken. ^O^
Momowoensdag 16 september 2020 @ 16:50
Nou weer rode rugnummer voor Karrepats. Of oh nee Flip natuurlijk
WAvanBurenwoensdag 16 september 2020 @ 16:50
Een sinterklaasintocht zonder publiek, het wordt steeds gekker _O- .
TargaFloriowoensdag 16 september 2020 @ 16:50
Straftraining voor Bahrein of willen ze concurrenten van freeLanda afmatten?
Felagundwoensdag 16 september 2020 @ 16:50
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:49 schreef wimderon het volgende:
Waarom heeft Sjors geen rugnummers?
Heeft die niet rugnummer 13?
Cyan9woensdag 16 september 2020 @ 16:50
Strijdlust voor Flip. :')
capuchon_jongenwoensdag 16 september 2020 @ 16:50
mooie streek hoor _O_
Zelvawoensdag 16 september 2020 @ 16:50
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:50 schreef wimderon het volgende:

[..]

Nooit meer een koers laten rijden vóór het uiteindelijke doel.
Want dan breekt ie geen rib meer in de doelkoers?
showtimerwoensdag 16 september 2020 @ 16:51
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:49 schreef wimderon het volgende:

[..]

Hij klimt nu toch wel goed genoeg om één zware bergrit te overleven.
Satire?
Koffieplanterwoensdag 16 september 2020 @ 16:51
Coquard heeft nauwelijks tijd verloren sinds hij aan de klim begonnen is. 10.gif
Zwansenwoensdag 16 september 2020 @ 16:51
Straks gaan Roglic en Pogacar en wordt Bahrein bedankt.
franklopwoensdag 16 september 2020 @ 16:51
quote:
10s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:48 schreef Pino112 het volgende:

[..]

In het buitenland was je toch andere dingen aan het doen zei je laatst?
Yup, maar zo'n eerste dag na 3.30 op te zijn gestaan hakt er wel in :+
Belgosomewoensdag 16 september 2020 @ 16:52
Valverde zit daar nog?
Marcosswoensdag 16 september 2020 @ 16:52
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:50 schreef wimderon het volgende:

[..]

Nooit meer een koers laten rijden vóór het uiteindelijke doel.
Dat doel was eigenlijk de Giro
Idisromwoensdag 16 september 2020 @ 16:52
Geen auto's meer
Felagundwoensdag 16 september 2020 @ 16:52
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:49 schreef WAvanBuren het volgende:
Sjors is echt moker slecht vergeleken met de voorbereiding.
Is ook gevallen in het begin van de Tour toch?
Mexicanobakkerwoensdag 16 september 2020 @ 16:52
Ai, Gieljoom.
Immerdebestebobwoensdag 16 september 2020 @ 16:52
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:51 schreef Koffieplanter het volgende:
Coquard heeft nauwelijks tijd verloren sinds hij aan de klim begonnen is. [ afbeelding ]
500 Frank en het is goed voor alle partijen.
Szurawoensdag 16 september 2020 @ 16:53
Bagrijn —> Ineos
wimderonwoensdag 16 september 2020 @ 16:53
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:51 schreef showtimer het volgende:

[..]

Satire?
Hoezo?
capuchon_jongenwoensdag 16 september 2020 @ 16:53
En toen waren ze nog met 4
Momowoensdag 16 september 2020 @ 16:53
En wie durft er aan te vallen?
El-Stinhowoensdag 16 september 2020 @ 16:54
De eerste eindeloos (niet de echte) is gevallen.
showtimerwoensdag 16 september 2020 @ 16:54
quote:
11s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:53 schreef wimderon het volgende:

[..]

Hoezo?
Dit is toch eng? Vermageren 2.0 is nog niet eens begonnen.
Mansjesterwoensdag 16 september 2020 @ 16:54
Deze etappe is een deceptie
Mani89woensdag 16 september 2020 @ 16:54
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:51 schreef Koffieplanter het volgende:
Coquard heeft nauwelijks tijd verloren sinds hij aan de klim begonnen is. [ afbeelding ]
Prudhomme zegt dat het goed is.
Mexicanobakkerwoensdag 16 september 2020 @ 16:54
Als de finish hier was geweest was er dus niks gebeurd.
capuchon_jongenwoensdag 16 september 2020 @ 16:55
Jose even met een soort sneer naar de vrt. "waar kan ik daar gaan doen" in de Giro
WAvanBurenwoensdag 16 september 2020 @ 16:55
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:54 schreef Mansjester het volgende:
Deze etappe Tour is een deceptie
Rellende_Rotscholierwoensdag 16 september 2020 @ 16:55
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:53 schreef Szura het volgende:
Bagrijn —> Ineos
Waarom doe je dit nog steeds verkeerd?
Scorpion_17woensdag 16 september 2020 @ 16:55
Nu al klaar met de Jumbots
Rellende_Rotscholierwoensdag 16 september 2020 @ 16:55
Wout gelost? Dat kan toch niet.
Mexicanobakkerwoensdag 16 september 2020 @ 16:55
Ach nee, Van Aert eraf.
Momowoensdag 16 september 2020 @ 16:55
Oh nee Wout
Van_Poppelwoensdag 16 september 2020 @ 16:55
Potverdikkie, Van Aert moet lossen
supernigerwoensdag 16 september 2020 @ 16:55
Doei Wout
Doevelaerwoensdag 16 september 2020 @ 16:55
Wout is toch nog een beetje menselijk
franklopwoensdag 16 september 2020 @ 16:56
Ik had van aert als winnaar
Mexicanobakkerwoensdag 16 september 2020 @ 16:56
Dag Pejo.
Zorrowoensdag 16 september 2020 @ 16:56
vna Aert was toch beter dan Dumoulin? Hoe kan dit?
capuchon_jongenwoensdag 16 september 2020 @ 16:56
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wout gelost? Dat kan toch niet.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ach nee, Van Aert eraf.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:55 schreef Momo het volgende:
Oh nee Wout
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:55 schreef Van_Poppel het volgende:
Potverdikkie, Van Aert moet lossen
Toch normaal voor een sprinter ?