abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195086560
Ik heb recent mijn tuin een make over laten geven door een hovenier en voor een middagje werk, in z'n eentje, vroeg ie los van de benodigde materialen dus puur voor de arbeidskosten ¤600.

Er zullen ongetwijfeld kostenposten zijn waar je als leek niet direct rekening mee houd maar ik vind het moeilijk voor te stellen dat dergelijke meneeren geen hele dikke boterham overhouden.

Hier komt het feit dat hier geen flinke investering voor gedaan hoeft te worden in de vorm van een lange studie nog bovenop waardoor je bij dergelijke beroepen al op jonge leeftijd een relatief aardig vermogen opgebouwd kan hebben en dat weer aan kunt wenden voor de aanschaf van bijvoorbeeld een woning en dus geen geld hoeft weg te gooien aan bijvoorbeeld huur.

De absolute top zal dit verschil uiteraard op termijn inhalen maar hoe zit het met de gemiddelde persoon?

Verdient een gemiddelde advocaat bij een gemiddeld kantoor in een gemiddelde stad daadwerkelijk meer dan een klusjesman? En zelfs indien dat zo zou zijn, is dat dan zoveel meer dat hij die financiële voorsprong van de klusjesman zonder meer inhaalt?

Advocaat en hovenier zijn hier slechts voorbeelden en zouden ook vervangen kunnen worden door bijvoorbeeld accountant en schilder.
pi_195086643
Voir 4 uur werk zou ik meer vragen dan 600 euro, met de kosten eraf blijft er weinig over. De eerste 21% ben je al kwijt aan vadertje staat
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195086696
Rijk worden doe je niet door te werken trouwens.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195086705
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
Voir 4 uur werk zou ik meer vragen dan 600 euro, met de kosten eraf blijft er weinig over. De eerste 21% ben je al kwijt aan vadertje staat
Hij heeft de klus zwart uitbetaald gekregen.
pi_195086716
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
Rijk worden doe je niet door te werken trouwens.
Vertel.
pi_195086729
Je zegt een make over, dus neem aan dat het meer behelsde dan alleen onderhoud van alles wat al in je tuin stond. Daar zat ook een stukje voorbereiding in.
pi_195086733
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:10 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Hij heeft de klus zwart uitbetaald gekregen.
Dan heb je geluk gehad met dit bedrag.

Echt zoveel is het niet hoor als je alle kosten eraf haalt en risico.

Het is niet zo dat hij altijd 40 uur per week werk heeft.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195086771
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:10 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Vertel.
Rijk worden doe je door middel van geld geld verdienen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195086777
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
Rijk worden doe je niet door te werken trouwens.
De rijksten op aarde hebben vaak wel hard gewerkt voor hun centjes hoor. Na de eerste zoveel miljoen gaat het wel hard, dan werkt je geld voor je, maar rijk worden met niks doen, dat gaat in de eerste meters wel mis, denk ik.
-nee-
pi_195086836
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:13 schreef Marsenal het volgende:

[..]

De rijksten op aarde hebben vaak wel hard gewerkt voor hun centjes hoor. Na de eerste zoveel miljoen gaat het wel hard, dan werkt je geld voor je, maar rijk worden met niks doen, dat gaat in de eerste meters wel mis, denk ik.
Als je nijs hebt dan kan je werken tot je een ons weegt, rijk zal he niet worden. Dit is alleen weggelegd voor de enkelen.
Veel geld verdien je als al veel geld hebt, bv een grote erfenis.
De uitzonderingen hebben stront veel geluk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195086870
in de winter als je niet kan werken als hovenier lig je zo 1-2 maanden stil, of iig drastisch minder inkomsten.
Als je door je rug gaat 0 inkomsten etc etc etc

Reken je gerust niet rijk op 1 klus

Hebben ze het overal slecht...nee hoor...en het buiten werken lijkt me overigens heerlijk en het gevoel dat je direct een product zichtbaar aflevert.
I am a Koala who Stretches :P
pi_195086924
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:18 schreef StretchingKoala het volgende:
in de winter als je niet kan werken als hovenier lig je zo 1-2 maanden stil, of iig drastisch minder inkomsten.
Als je door je rug gaat 0 inkomsten etc etc etc

Reken je gerust niet rijk op 1 klus

Hebben ze het overal slecht...nee hoor...en het buiten werken lijkt me overigens heerlijk en het gevoel dat je direct een product zichtbaar aflevert.
De meeste advocaten verdienen ook niet zoveel met die lage vergoeding van de overheid.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195086951
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Rijk worden doe je door middel van geld geld verdienen.
Je moet dan wel eerst een flink eigen vermogen hebben en daarvoor zul je doorgaans moeten werken.
pi_195086970
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:22 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Je moet dan wel eerst een flink eigen vermogen hebben en daarvoor zul je doorgaans moeten werken.
Doorgaans krijg je zon hoog bedrag niet bij elkaar gespaard in je leven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195086981
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Doorgaans krijg je zon hoog bedrag niet bij elkaar gespaard in je leven.
Laten we voor de helderheid van de discussie definiëren hoeveel naar jouw idee dat grote bedrag is.
pi_195087033
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:24 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Laten we voor de helderheid van de discussie definiëren hoeveel naar jouw idee dat grote bedrag is.
Half miljoen tot 1 miljoen is het minste wat nodig is.
Dit is over 30 jaar verdubbeld ivm inflatie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195087076
Een zwartwerk klusje vergelijken met een advocaat :')
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  woensdag 16 september 2020 @ 12:52:16 #18
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_195087585
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
Voir 4 uur werk zou ik meer vragen dan 600 euro, met de kosten eraf blijft er weinig over. De eerste 21% ben je al kwijt aan vadertje staat
Zo, dan pak je toch als je voor fulltime werk hebt een kwart miljoentje per jaar. Doe je goed dan. :)
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_195087596
Jong beginnen is de sleutel.

sparen sparen sparen en nog eens sparen.

Leven als een kluizenaar geeft een volle kluiz ;)

Huis kopen en zo snel mogelijk aflossen.

Dan beleggen.

Wat voor beroep je hebt haalt weinig uit.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_195087675
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:52 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Zo, dan pak je toch als je voor fulltime werk hebt een kwart miljoentje per jaar. Doe je goed dan. :)
Zeker, echter is er vaak niet werk fulltime...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195087688
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:52 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Jong beginnen is de sleutel.

sparen sparen sparen en nog eens sparen.

Leven als een kluizenaar geeft een volle kluiz ;)

Huis kopen en zo snel mogelijk aflossen.

Dan beleggen.

Wat voor beroep je hebt haalt weinig uit.
Dan nog, dan mag je blij zijn met 3 ton waardevast
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195087818
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:52 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Jong beginnen is de sleutel.

sparen sparen sparen en nog eens sparen.

Leven als een kluizenaar geeft een volle kluiz ;)

Huis kopen en zo snel mogelijk aflossen.

Dan beleggen.

Wat voor beroep je hebt haalt weinig uit.
Dit is dus een beetje het punt dat ik wilde maken en waarvan ik me afvraag of en in hoeverre het klopt.

De vraag is natuurlijk of je het zou moeten willen maar stel dat dit echt een doel voor je is: Is het dan niet verstandiger om gewoon op je zeventiende te beginnen met werken in plaats van jarenlang studeren en doorgaans alsnog gewoon een gemiddelde baan te bemachtigen?

Al is het maar in een supermarkt, inkomen opzij zetten, sociale contacten weliswaar aanhouden maar dat niet gepaard laten gaan met (veel) uitgeven net als het beteugelen van andere kosten zoals woonlasten door tot op relatief hoge leeftijd thuis te blijven wonen, langzaam doorgroeien binnen het bedrijf en er dan op een gegeven moment gewoon zijn?
pi_195087848
Je zou voor de grap 50 jaar minimumloon kunnen vergelijken met 40 jaar modaal. Is heel erg gechargeerd natuurlijk, want zowel de vroege starter als de hogeropgeleide zullen doorgroeien. Doorgaans kun je echter wel zeggen dat de groei sneller gaat en langer doorloopt bij mensen mét een diploma. Het verschil wordt dus groter. En dan hebben we secundaire voorwaarden nog even niet meegeteld, want hogeropgeleiden zullen vaker een 13e maand, bonus, meer vakantiedagen, studiebudget én pensioen hebben.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:22 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Je moet dan wel eerst een flink eigen vermogen hebben en daarvoor zul je doorgaans moeten werken.


[ Bericht 10% gewijzigd door baskick op 16-09-2020 13:19:09 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195087870
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan nog, dan mag je blij zijn met 3 ton waardevast
Op welke leeftijd?
pi_195088169
Als er een hovenier mij 600 euro zwart voor 4 uurtjes werk vraagt kan hij elders aan de slag gaan.
Ik heb hier nog nooit iemand zwart aan het werk gehad boven de 50 euro per uur
pi_195088193
Ligt er aan of hij z'n graafmachine mee neemt.
pi_195088239
Advocaat houdt meer over ja en heeft geen kapotte rug na 15 jaar
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_195088388
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:13 schreef Marsenal het volgende:

[..]

De rijksten op aarde hebben vaak wel hard gewerkt voor hun centjes hoor. Na de eerste zoveel miljoen gaat het wel hard, dan werkt je geld voor je, maar rijk worden met niks doen, dat gaat in de eerste meters wel mis, denk ik.
De meeste rijken hebben dit via hun familie verkregen. De rest door een combinatie van vaardigheden, hard werken, maar vooral geluk.
pi_195088414
Ik werk trouwens in de juridische wereld en de meeste advocaten worden niet rijk. Dat is alleen weggelegd voor de top advocaten in bedrijfsrecht en fiscaal recht.
pi_195088536
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:04 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Op welke leeftijd?
30 jaar, met rendement van 4% netto en het gewenste bedrag is verdubbeld tov nu ivm inflatie. 300k dan waardevast hebben wordt dan een uitdaging in loondienst.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195088583
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:03 schreef baskick het volgende:
Je zou voor de grap 50 jaar minimumloon kunnen vergelijken met 40 jaar modaal. Is heel erg gechargeerd natuurlijk, want zowel de vroege starter als de hogeropgeleide zullen doorgroeien. Doorgaans kun je echter wel zeggen dat de groei sneller gaat en langer doorloopt bij mensen mét een diploma. Het verschil wordt dus groter. En dan hebben we secundaire voorwaarden nog even niet meegeteld, want hogeropgeleiden zullen vaker een 13e maand, bonus, meer vakantiedagen, studiebudget én pensioen hebben.
[..]

[ afbeelding ]
Modaal is nog weinig.... Daar begin je mee vaak
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195088629
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:32 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De meeste rijken hebben dit via hun familie verkregen. De rest door een combinatie van vaardigheden, hard werken, maar vooral geluk.
Vooral dat laatste. Een schoonmaker snijdt zichzelf in de vingers als hij de wc in 20s kan poetsen ipv 25s. De volgende keer wordt de eis dan 20s zonder loonstijging.

Het is strontgeluk hebben of een erfenis...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 16 september 2020 @ 13:49:12 #33
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_195088658
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:34 schreef Jaeger85 het volgende:
Ik werk trouwens in de juridische wereld en de meeste advocaten worden niet rijk. Dat is alleen weggelegd voor de top advocaten in bedrijfsrecht en fiscaal recht.
Wat doen advocaten in het strafrecht, internationaal recht en privaatrecht denk je? Qua salaris dan.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_195089022
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:02 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Dit is dus een beetje het punt dat ik wilde maken en waarvan ik me afvraag of en in hoeverre het klopt.

De vraag is natuurlijk of je het zou moeten willen maar stel dat dit echt een doel voor je is: Is het dan niet verstandiger om gewoon op je zeventiende te beginnen met werken in plaats van jarenlang studeren en doorgaans alsnog gewoon een gemiddelde baan te bemachtigen?

Al is het maar in een supermarkt, inkomen opzij zetten, sociale contacten weliswaar aanhouden maar dat niet gepaard laten gaan met (veel) uitgeven net als het beteugelen van andere kosten zoals woonlasten door tot op relatief hoge leeftijd thuis te blijven wonen, langzaam doorgroeien binnen het bedrijf en er dan op een gegeven moment gewoon zijn?
Dat zou me niet verbazen eigenlijk. Stel dat je vanaf je 17e fulltime ergens gaat werken (liefst in ploegendienst) en extreem zuinig leeft. Dan heb je iets van een ton gespaard tegen de tijd dat je leeftijdsgenoot klaar is met zijn studie.

Die leeftijdsgenoot zal in eerste instantie ongeveer hetzelfde verdienen, maar zal na een paar jaar qua salaris bij je weg gaan lopen en die kloof wordt elk jaar iets groter.

Echter, jij hebt de voorsprong van een ton die je voor je kan laten werken. Als je 4% rendement haalt, is dat op je 40e verdubbeld.

Je zou uit kunnen rekenen wanneer je leeftijdsgenoot je ingehaald heeft. Dat is ongetwijfeld ruimschoots voor je pensioen, maar ik gok dat ie je op je 40e nog niet ingehaald heeft. Mede door ons progressieve belastingstelsel.
pi_195089037
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Modaal is nog weinig.... Daar begin je mee vaak
Ik vermoed dat de meeste hoogopgeleiden niet op maar (iets) onder onder modaal starten, maar er wel vrij rap overheen gaan. Maar inderdaad, daarmee wordt het verschil nóg groter.

[ Bericht 0% gewijzigd door baskick op 16-09-2020 15:21:22 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195089221
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:10 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Hij heeft de klus zwart uitbetaald gekregen.
Leuk bij 1 klus. Koop je van die 600 euro iets leuks of doe je er de komende 2 maanden boodschappen van. Minder leuk als je al je klussen op deze manier doet: Een stapel flappen waar je naast wat dagelijkse uitgaven geen zak mee kunt en die je ook niet zomaar op de bank kunt storten.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_195089403
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:08 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Dat zou me niet verbazen eigenlijk. Stel dat je vanaf je 17e fulltime ergens gaat werken (liefst in ploegendienst) en extreem zuinig leeft. Dan heb je iets van een ton gespaard tegen de tijd dat je leeftijdsgenoot klaar is met zijn studie.

Die leeftijdsgenoot zal in eerste instantie ongeveer hetzelfde verdienen, maar zal na een paar jaar qua salaris bij je weg gaan lopen en die kloof wordt elk jaar iets groter.

Echter, jij hebt de voorsprong van een ton die je voor je kan laten werken. Als je 4% rendement haalt, is dat op je 40e verdubbeld.

Je zou uit kunnen rekenen wanneer je leeftijdsgenoot je ingehaald heeft. Dat is ongetwijfeld ruimschoots voor je pensioen, maar ik gok dat ie je op je 40e nog niet ingehaald heeft. Mede door ons progressieve belastingstelsel.
Met een laag inkomen heb je doorgaans procentueel veel van je inkomen nodig om rond te komen. Met andere woorden: er blijft relatief weinig over om te sparen. Een ton sparen in 8 jaar (even aannemende dat z'n hogeropgeleide leeftijdsgenoot op z'n 25e aan de slag gaat) is ruim 12,5k per jaar. Van een minimumloon is dan een aanzienlijk deel, zeg maar. En dan heb je een behoorlijk sober leven, althans naar mijn mening.

Zelfs als het snijpunt na z'n 40e is, wordt dat verschil in de laatste 25+ jaar nog véél groter. En ook na pensionering heeft dat effect (niet op aow, wel op pensioen in 2e en 3e pijler). Zeg maar de laatste 40 jaar van je leven :+

Daarnaast vraag ik me af of het gros van de laagopgeleiden überhaupt nadenkt over rendement, vroeg pensioen en vermogensopbouw. En of ze de kennis hebben om uberhaupt vermogen te laten groeien. Het is heel erg gechargeerd, dat besef ik me.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195090324
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:32 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De meeste rijken hebben dit via hun familie verkregen. De rest door een combinatie van vaardigheden, hard werken, maar vooral geluk.
In een land met een belastingsstelsel als Nederland wel ja bij lagere belastingsdruk is dat niet zo.
Want dan heb je een kans om jezelf op te werken doordat de belastingdienst je niet keihard tegenwerkt.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_195090631
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:08 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Dat zou me niet verbazen eigenlijk. Stel dat je vanaf je 17e fulltime ergens gaat werken (liefst in ploegendienst) en extreem zuinig leeft. Dan heb je iets van een ton gespaard tegen de tijd dat je leeftijdsgenoot klaar is met zijn studie.

Die leeftijdsgenoot zal in eerste instantie ongeveer hetzelfde verdienen, maar zal na een paar jaar qua salaris bij je weg gaan lopen en die kloof wordt elk jaar iets groter.

Echter, jij hebt de voorsprong van een ton die je voor je kan laten werken. Als je 4% rendement haalt, is dat op je 40e verdubbeld.

Je zou uit kunnen rekenen wanneer je leeftijdsgenoot je ingehaald heeft. Dat is ongetwijfeld ruimschoots voor je pensioen, maar ik gok dat ie je op je 40e nog niet ingehaald heeft. Mede door ons progressieve belastingstelsel.
Als je vergelijkt doe het dan eerlijk en begin niet erover dat 1 persoon in ploegendienst werkt... Die toeslag is er niet voor niks.
1 ton sparen in 6 jaar is wel wat optimistisch op zijn zachts gezegd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195090683
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:09 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de meeste hoogopgeleiden niet op maar (iets) onder onder modaal starten, maar er wel vrij rap overheen gaan. Maar inderdaad, daarmee wordt het verschil nóg groter.
Mijn eerste salaris was al hoger dan modaal toen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195090739
Hoveniers wonen wel bijna allemaal in kasten van vrijstaande huizen op goede locaties.
pi_195091081
quote:
2s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:28 schreef machtpen het volgende:
Hoveniers wonen wel bijna allemaal in kasten van vrijstaande huizen op goede locaties.
Tja, de gemiddelde jurist werkt ook gewoon ergens bij een suffe gemeente en woont in een rijtjeshuis
  woensdag 16 september 2020 @ 16:04:43 #43
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_195091370
Ik denk dat je teveel Suits hebt gekeken ofzo. Het gros van de advocaten wordt echt niet rijk.
  woensdag 16 september 2020 @ 16:07:33 #44
189961 ex
aperture science
pi_195091416
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:52 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Jong beginnen is de sleutel.

sparen sparen sparen en nog eens sparen.

Leven als een kluizenaar geeft een volle kluiz ;)

Huis kopen en zo snel mogelijk aflossen.

Dan beleggen.

Wat voor beroep je hebt haalt weinig uit.
Juist niet man, op een huis zit tegenwoordig wat, 2% rente? Nog minder? Gewoon een huis kopen, minimaal afbetalen en alles wat je overhoud investeren via ETF's. Kijk maar naar SP&500 (bv een SPY) en ga naar 30 jaar terug. Gemiddeld 8% rendement elk jaar. Dan ga je toch niet je lening met super lage rente versneld aflossen? Al het geld wat je 30 jaar in de markt kan laten zitten verdubbelt in die 30 jaar.
The cake is a lie!
pi_195091493
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Mijn eerste salaris was al hoger dan modaal toen.
Prima, maar we hadden het niet over N=1.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195091550
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

30 jaar, met rendement van 4% netto en het gewenste bedrag is verdubbeld tov nu ivm inflatie. 300k dan waardevast hebben wordt dan een uitdaging in loondienst.
Ik heb een vriend die binnen een jaar of vijf ruim de helft daarvan heeft weten te sparen.

Begon op z'n twintigste bij Domino's, toonde inzet en werkte behoorlijke uren en kon daardoor mooi doorgroeien. Weinig onzinnige uitgaven en woonde thuis waardoor ie op z'n 23e z'n eerste appartement kon kopen die ie het jaar erop met flinke overwaarde heeft verkocht.

Staat hij er relatief gezien financieel echt zo uitzonderlijk goed voor?
pi_195091575
quote:
6s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:04 schreef Twiitch het volgende:
Ik denk dat je teveel Suits hebt gekeken ofzo. Het gros van de advocaten wordt echt niet rijk.
Op wie doel je?
pi_195091638
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:09 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de meeste hoogopgeleiden niet op maar (iets) onder onder modaal starten, maar er wel vrij rap overheen gaan. Maar inderdaad, daarmee wordt het verschil nóg groter.
Tot wanneer houd die groei doorgaans aan voor de gemiddelde hogeropgeleide persoon? Dus niet de top maar de gemiddelde hogeropgeleide waar dus ook hbo'ers in mee dienen te worden genomen.

En zit die vroege starter doorgaans tegen de tijd dat de studerende leeftijdsgenoot begint met werken ook niet op een modaal of zelfs bovenmodaal salaris?
pi_195091791
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:08 schreef Heph844 het volgende:
Dat zou me niet verbazen eigenlijk. Stel dat je vanaf je 17e fulltime ergens gaat werken (liefst in ploegendienst) en extreem zuinig leeft. Dan heb je iets van een ton gespaard tegen de tijd dat je leeftijdsgenoot klaar is met zijn studie.
Zie mijn post hierboven over een vriend van me.
quote:
Die leeftijdsgenoot zal in eerste instantie ongeveer hetzelfde verdienen, maar zal na een paar jaar qua salaris bij je weg gaan lopen en die kloof wordt elk jaar iets groter.
Waar is dit op gebaseerd (oprechte vraag)? Is dit niet een beeld dat velen hebben maar waar het één en ander op af te dingen is? Zo'n supermarkt medewerker zou doorgaans toch ook door kunnen groeien binnen het bedrijf? Terugkomend op die vriend van me die bij Domino's werkte: Hij gaf aan dat er meerdere directieleden zijn van Domino's die zijn begonnen als bezorger en vervolgens intern door zijn gegroeid.
quote:
Echter, jij hebt de voorsprong van een ton die je voor je kan laten werken. Als je 4% rendement haalt, is dat op je 40e verdubbeld.

Je zou uit kunnen rekenen wanneer je leeftijdsgenoot je ingehaald heeft. Dat is ongetwijfeld ruimschoots voor je pensioen, maar ik gok dat ie je op je 40e nog niet ingehaald heeft. Mede door ons progressieve belastingstelsel.
En als het verschil niet één maar drie ton is?
pi_195091918
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:15 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Ik heb een vriend die binnen een jaar of vijf ruim de helft daarvan heeft weten te sparen.

Begon op z'n twintigste bij Domino's, toonde inzet en werkte behoorlijke uren en kon daardoor mooi doorgroeien. Weinig onzinnige uitgaven en woonde thuis waardoor ie op z'n 23e z'n eerste appartement kon kopen die ie het jaar erop met flinke overwaarde heeft verkocht.

Staat hij er relatief gezien financieel echt zo uitzonderlijk goed voor?
Laat ik het zo zeggen: als het allemaal zomaar makkelijk gedaan kan worden waarom heeft de gem. NLer maar 20k aan spaargeld wat ook nog ontzettend scheef verdeeld is?

Ik kocht mijn huis toen ik 26 was direct nadat ik mijn eerste baan had.

Gem. Sparen NLers rond de 200 eur per maand...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195091977
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:08 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Dat zou me niet verbazen eigenlijk. Stel dat je vanaf je 17e fulltime ergens gaat werken (liefst in ploegendienst) en extreem zuinig leeft. Dan heb je iets van een ton gespaard tegen de tijd dat je leeftijdsgenoot klaar is met zijn studie.
Met een vette studieschuld die je nog jarenlang mag aflossen. Heb zelf in de juridische sector gewerkt. Een keer kwam een gesprek tussen collega's op schulden, en toen bleek dat haast iedereen nog bezig was schulden af te lossen.

Veel juristen hebben een middelmatig salaris, die werken bij de gemeente, zitten bij een rechtsbijstandverzekeraar of zijn advocaat met veel mindervermogenden als cliënt. Het gros van de rechtszoekenden heeft geen cent te makken dus daar valt geen droog brood aan te verdienen.

Het is ook niet zo dat iedereen automatisch 'doorgroeit'. Velen komen ergens halverwege op weg naar hun doel vast te zitten.

Komt nog bij...veel advocaten zijn ook erg slecht in het vinden van nieuwe cliënten. Je mag van Google overigens bijna nergens op adverteren (niet richten op persoonlijke ellende) en ook het provisieverbod maakt dat advocaten geen vergoeding per lead mogen betalen. Zo'n klussite als Werkspot is er niet voor advocaten.
pi_195092443
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen: als het allemaal zomaar makkelijk gedaan kan worden waarom heeft de gem. NLer maar 20k aan spaargeld wat ook nog ontzettend scheef verdeeld is?

Ik kocht mijn huis toen ik 26 was direct nadat ik mijn eerste baan had.

Gem. Sparen NLers rond de 200 eur per maand...
Deels ook door keuzes die mensen zelf maken.
  woensdag 16 september 2020 @ 17:01:26 #53
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_195092545
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen: als het allemaal zomaar makkelijk gedaan kan worden waarom heeft de gem. NLer maar 20k aan spaargeld wat ook nog ontzettend scheef verdeeld is?

Ik kocht mijn huis toen ik 26 was direct nadat ik mijn eerste baan had.

Gem. Sparen NLers rond de 200 eur per maand...
Dus je kocht je huis in 2008. Het is ook niet zo dat er een verschilletje zit tussen het krijgen van een hypotheek toen en nu. :')
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_195092583
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:57 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Deels ook door keuzes die mensen zelf maken.
Ik snap dat dit speelt, maar er zijn ruim 8 miljoen huishouden die gem. dus maar 20k aan spaargeld hebben met een ontzettend scheve verdeling. Je kan dit niet alleen maar schuiven dat zoveel mensen alleen maar andere keuzes maken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 16 september 2020 @ 17:03:16 #55
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_195092593
Maargoed, op fok! verdient elke loodgieter en mbo beveiliger 80k per jaar en heeft iedereen halverwege de 35 al een paar ton aan spaargeld, omdat ze thuis boterhammen smeren en bij de Domino's inzet hebben getoond. Ik geloof het allemaal wel.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_195092613
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:01 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Dus je kocht je huis in 2008. Het is ook niet zo dat er een verschilletje zit tussen het krijgen van een hypotheek toen en nu. :')
Nee, eerder en waarom haal je de huidige eisen erbij? Dit is geheel buiten de context van de discussie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 16 september 2020 @ 17:04:30 #57
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_195092634
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nee, eerder en waarom haal je de huidige eisen erbij? Dit is geheel buiten de context van de discussie.
Natuurlijk is dat niet buiten de context van de discussie.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_195092652
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:03 schreef Quotidien het volgende:
Maargoed, op fok! verdient elke loodgieter en mbo beveiliger 80k per jaar en heeft iedereen halverwege de 35 al een paar ton aan spaargeld, omdat ze thuis boterhammen smeren en bij de Domino's inzet hebben getoond. Ik geloof het allemaal wel.
Ze zullen bij dominos wel heel veel hoge functies hebben of is het toch een kwestie vaan strontgeluk hebben?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195092664
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:04 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet buiten de context van de discussie.
Jawel hoor
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195092687
Ik denk dat een goede loodgieter beter kan verdienen dan een gemiddelde advocaat. En je kan nog een hoop bijklussen ook.

Als je iets kan, en dan bedoel ik niet slap lullen, maar echt iets kunnen kun je altijd goed verdienen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195092765
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik denk dat een goede loodgieter beter kan verdienen dan een gemiddelde advocaat. En je kan nog een hoop bijklussen ook.

Als je iets kan, en dan bedoel ik niet slap lullen, maar echt iets kunnen kun je altijd goed verdienen.
Ik kan echt heel goed schoonmaken

Een goede loodgieter is blij met 1,5x modaal, daar wordt je niet rijk van.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195092860
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik kan echt heel goed schoonmaken
moet je wat mee doen joh.
quote:
Een goede loodgieter is blij met 1,5x modaal, daar wordt je niet rijk van.
Ik denk dat een goede zelfstandige loodgieter meer dan 1,5 keer modaal weet te pakken en dat een 13 in een dozijn advocaat die scheidingen afwikkelt dat niet haalt.

Overigens wordt je van werken in loondienst niet rijk tenzij je ceo bent.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195093243
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik snap dat dit speelt, maar er zijn ruim 8 miljoen huishouden die gem. dus maar 20k aan spaargeld hebben met een ontzettend scheve verdeling. Je kan dit niet alleen maar schuiven dat zoveel mensen alleen maar andere keuzes maken.
Ik zeg het ook niet als algemene waarheid. Maar zelfs hoger opgeleiden die ik ken gaan liever twee keer per week naar een restaurant of bar dan dat ze 100 euro meer sparen. En die zitten op die 200/mnd sparen. Daarnaast vinden velen 10k ook genoeg die ik ken. Tja. Wat moet je daar van vinden.
pi_195093506
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

moet je wat mee doen joh.
[..]

Ik denk dat een goede zelfstandige loodgieter meer dan 1,5 keer modaal weet te pakken en dat een 13 in een dozijn advocaat die scheidingen afwikkelt dat niet haalt.

Overigens wordt je van werken in loondienst niet rijk tenzij je ceo bent.
Ah een zzper... Dat maakt wat ui, netto is die niks rijker dan een loodgieter in loondienst.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195093555
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:03 schreef baskick het volgende:
Je zou voor de grap 50 jaar minimumloon kunnen vergelijken met 40 jaar modaal. Is heel erg gechargeerd natuurlijk, want zowel de vroege starter als de hogeropgeleide zullen doorgroeien. Doorgaans kun je echter wel zeggen dat de groei sneller gaat en langer doorloopt bij mensen mét een diploma. Het verschil wordt dus groter. En dan hebben we secundaire voorwaarden nog even niet meegeteld, want hogeropgeleiden zullen vaker een 13e maand, bonus, meer vakantiedagen, studiebudget én pensioen hebben.
Lager opgeleide is ook eerder uitgeblust en opgebrand; werkt dus korter en vangt minder pensioen/uitkering bijv.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195093639
quote:
2s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:28 schreef machtpen het volgende:
Hoveniers wonen wel bijna allemaal in kasten van vrijstaande huizen op goede locaties.
Waarschijnlijk hebben ze dan een ploeg personeel die het werk voor hen uitvoert.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195093712
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Ik denk dat een goede zelfstandige loodgieter meer dan 1,5 keer modaal weet te pakken en
Als ZZP-er? Of met een aantal mannen in dienst??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195093819
Zie jij in villa’s allemaal Klusjesmannen wonen?
Nee hè?
Vakman pur sang
pi_195093855
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

moet je wat mee doen joh.
[..]

Ik denk dat een goede zelfstandige loodgieter meer dan 1,5 keer modaal weet te pakken en dat een 13 in een dozijn advocaat die scheidingen afwikkelt dat niet haalt.

Overigens wordt je van werken in loondienst niet rijk tenzij je ceo bent.
Loodgieters bestaan niet meer.
Maar een allround installateur met papieren voor warmtepompen en bronnen en dergelijke kunnen makkelijk 2 keer modaal verdienen. Maar het blijft hard werken, tot je het gezeur van personeel krijgt, dan wordt het hopen dat er niemand langdurig ziek word.
Vakman pur sang
pi_195093999
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:47 schreef blomke het volgende:

[..]

Als ZZP-er? Of met een aantal mannen in dienst??
Ik heb mijn badkamer laten verbouwen door een loodgieter met zijn zoon in dienst en zijn vrouw op de administratie. Later belde ik hem voor een kleine klus maar meneer was de eerst komen 19 (!) maanden volgeboekt. Ik schat zijn inkomen ruim boven 1,5 keer modaal.

Weten doe ik het natuurlijk niet.

Maar ik ken wel meer beroepen waar je echt geen hoge opleiding voor nodig hebt om zeer riant te verdienen.

Hier, kraanmachinist in de haven. Met onregelmatigheidstoeslag en overuren gemiddeld ¤ 7500,- per maand.

https://www.ad.nl/ad-werk(...)dan-centen~adf59b52/

Wij hebben hier een lascoordinator rondlopen op de fabriek. Ik denk dat hij 100 k per jaar pakt.

Wij hebben hier op de fabriek een ijzerwerker. Die pakt 4 a 5 k per maand, opleiding: LTS en de bedrijfschool.

Machinemonteur, die onze machines onderhoudt. Die mensen zijn niet te vinden bijna. Ook tussen de 4 en de 5k.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195094034
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:47 schreef blomke het volgende:

[..]

Als ZZP-er? Of met een aantal mannen in dienst??
Ik heb mijn badkamer laten verbouwen door een loodgieter met zijn zoon in dienst en zijn vrouw op de administratie. Later belde ik hem voor een kleine klus maar meneer was de eerst komen 19 (!) maanden volgeboekt. Ik schat zijn inkomen ruim boven 1,5 keer modaal.

Weten doe ik het natuurlijk niet.

Maar ik ken wel meer beroepen waar je echt geen hoge opleiding voor nodig hebt om zeer riant te verdienen.

Hier, kraanmachinist in de haven. Met onregelmatigheidstoeslag en overuren gemiddeld ¤ 7500,- per maand.

https://www.ad.nl/ad-werk(...)dan-centen~adf59b52/

Wij hebben hier een lascoordinator rondlopen op de fabriek. Ik denk dat hij 100 k per jaar pakt.

Wij hebben hier op de fabriek een ijzerwerker. Die pakt 4 a 5 k per maand, opleiding: LTS en de bedrijfschool.

Machinemonteur, die onze machines onderhoudt. Die mensen zijn niet te vinden bijna. Ook tussen de 4 en de 5k.
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Loodgieters bestaan niet meer.
Maar een allround installateur met papieren voor warmtepompen en bronnen en dergelijke kunnen makkelijk 2 keer modaal verdienen. Maar het blijft hard werken, tot je het gezeur van personeel krijgt, dan wordt het hopen dat er niemand langdurig ziek word.
Die bestaan wel, sterker nog, die heeft 3 jaar geleden mijn badkamer verbouwd. En was een oudere vent die nog ambachtelijk loodgieter is. Die zijn nauwelijks te krijgen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195094061
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:15 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Ik heb een vriend die binnen een jaar of vijf ruim de helft daarvan heeft weten te sparen.

Begon op z'n twintigste bij Domino's, toonde inzet en werkte behoorlijke uren en kon daardoor mooi doorgroeien. Weinig onzinnige uitgaven en woonde thuis waardoor ie op z'n 23e z'n eerste appartement kon kopen die ie het jaar erop met flinke overwaarde heeft verkocht.

Staat hij er relatief gezien financieel echt zo uitzonderlijk goed voor?
Overwaarde is geen sparen, hè. Het is wel vermogensopbouw, maar je stelt hier dat ie 150k heeft gespaard.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195094068
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Zie jij in villa’s allemaal Klusjesmannen wonen?
Nee hè?
Ik bel nooit aan om te vragen wat bewoners van villa's voor werk doen. Overigens denk ik dat je ook prima zeer riant kunt verdienen, en 1,5 keer modaal vind ik riant, zonder in een villa te wonen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195094081
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:21 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Tot wanneer houd die groei doorgaans aan voor de gemiddelde hogeropgeleide persoon? Dus niet de top maar de gemiddelde hogeropgeleide waar dus ook hbo'ers in mee dienen te worden genomen.

En zit die vroege starter doorgaans tegen de tijd dat de studerende leeftijdsgenoot begint met werken ook niet op een modaal of zelfs bovenmodaal salaris?
Het CBS heeft prima staatjes van inkomensverdeling naar opleidingsniveau.

Ik vermoed dat het gros van de ongeschoolden (in loondienst) modaal niet zullen halen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195094106
150 per uur zwart? Plus materiaal en gereedschap? Dus alleen arbeidsloon?

Je had beter een erkend bedrijf wit kunnen inhuren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 16 september 2020 @ 18:18:09 #76
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_195094134
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zeker, echter is er vaak niet werk fulltime...
Nee, zestig uur is inderdaad realistischer.
pi_195094191
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:18 schreef Nobu het volgende:

[..]

Nee, zestig uur is inderdaad realistischer.
Jaarrond, ja? Het ging over gemiddeld, logischerwijs. Als een hovenier makkelijk en structureel en evenredig verdeeld jaarlijks 1800 uren maakt a 150, zouden er meer hoveniers zijn.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195094248
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:22 schreef baskick het volgende:

[..]

Jaarrond, ja? Het ging over gemiddeld, logischerwijs. Als een hovenier makkelijk en structureel en evenredig verdeeld jaarlijks 1800 uren maakt a 150, zouden er meer hoveniers zijn.
Ik lees net op internet dat een hovenier een gemiddeld uurtarief heeft van 45 euro per uur.

Dan zal deze hovenier wel hele dure machines bij hebben gehad als heb ik geen idee welke dat zouden kunnen zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195094481
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Die bestaan wel, sterker nog, die heeft 3 jaar geleden mijn badkamer verbouwd. En was een oudere vent die nog ambachtelijk loodgieter is. Die zijn nauwelijks te krijgen.
Dan had je loden leidingen die hij met lood aan elkaar goot?
Zo iemand heet een installateur, hij installeert de badkamer en laat het tegelwerk doen door een bevriende tegelzetter, of kan zelf zelfs tegelen. (Die zijn schaars)

Maar echt rijk, nee, rijkdom is niet 40 uur werken en op je 65 kromlopen
Vakman pur sang
pi_195094491
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:11 schreef baskick het volgende:

[..]

Overwaarde is geen sparen, hè. Het is wel vermogensopbouw, maar je stelt hier dat ie 150k heeft gespaard.
Indien ie die overwaarde niet uitgeeft o.i.d. maar netjes op de bank zet of ander z'n matras is het toch gewoon spaargeld geworden :P?
pi_195094539
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik kan echt heel goed schoonmaken

Een goede loodgieter is blij met 1,5x modaal, daar wordt je niet rijk van.
Ik zag een tijd terug een programma gepresenteerd door Sander Schimmelpenninck waarin onder meer een Marokkaanse vrouw voorbij kwam die een eigen schoonmaakbedrijf was begonnen en inmiddels tien miljoen omzet per jaar draait.

Is verder totaal niet representatief uiteraard .
pi_195094585
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:40 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Indien ie die overwaarde niet uitgeeft o.i.d. maar netjes op de bank zet of ander z'n matras is het toch gewoon spaargeld geworden :P?
Uiteraard. Maar dan is het niet door sparen verkregen. Het werd gebracht alsof iemand door bij Domino's werken 150k kon sparen :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195094619
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dan had je loden leidingen die hij met lood aan elkaar goot?
Zo iemand heet een installateur, hij installeert de badkamer en laat het tegelwerk doen door een bevriende tegelzetter, of kan zelf zelfs tegelen. (Die zijn schaars)

Maar echt rijk, nee, rijkdom is niet 40 uur werken en op je 65 kromlopen
Een loodgieter ís een installateur. Loodgieter geeft alleen aan wat voor type installateur je mee te maken hebt.
En ja, ik had destijds nog een gedeelte loden leidingen, en jawel, hij heeft zelf getegeld.

Verder stelde ik eerder al dat je van werken niet rijk wordt. Ik stel alleen dat een goede loodgieter een zeer riant salaris verdient en meer binnenharkt of kan harken dan een 13 in een dozijn advocaat.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195094658
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een loodgieter ís een installateur. Loodgieter geeft alleen aan wat voor type installateur je mee te maken hebt.
En ja, ik had destijds nog een gedeelte loden leidingen, en jawel, hij heeft zelf getegeld.

Verder stelde ik eerder al dat je van werken niet rijk wordt. Ik stel alleen dat een goede loodgieter een zeer riant salaris verdient en meer binnenharkt of kan harken dan een 13 in een dozijn advocaat.
* Goede installateur
Vakman pur sang
pi_195094753
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

* Goede installateur
Dat durf ik dus niet zeggen omdat ik niet weet of dat voor ieder type installateur geldt, voor loodgieters weet ik het zeker.

Ik heb namelijk de indruk dat een goede elektricien, wat ook een installateur is, dat niet haalt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195094790
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat durf ik dus niet zeggen omdat ik niet weet of dat voor ieder type installateur geldt, voor loodgieters weet ik het zeker.
Loodgieter is een hopeloos ouderwetse naam voor een installateur. Een installateur kan alles, een elektricien alleen elektra en een loodgieter alleen buisjes en daken.
Vakman pur sang
pi_195094829
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Loodgieter is een hopeloos ouderwetse naam voor een installateur. Een installateur kan alles, een elektricien alleen elektra en een loodgieter alleen buisjes en daken.
Dat is simpelweg niet waar.

Niet iedere installelateur kan alles. Een elektricien is ook een installateur maar die hoef je echt niet te bellen als je afvoer lek is.

En als je denk dat een installateur alles kan heb je niet echt duidelijk in beeld wat "alles" in een bepaald vakgebied omvat
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195094853
Op internet lees ik dat prostituees op de wallen gemiddeld 900 verdienen per avond. Al vermoed ik dat dit wel hoger ligt als ik zie hoeveel mannen a 50 euro naar binnen gaan. En ze zullen vast niet alles opgeven bij moedertje staat. En veel mannen geven natuurlijk niet alleen maar 50 euro uit.

Opdoeken die hele redlight district.
pi_195094862
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is simpelweg niet waar.

Niet iedere installelateur kan alles. Een elektricien is ook een installateur maar die hoef je echt niet te bellen als je afvoer lek is.

En als je denk dat een installateur alles kan heb je niet echt duidelijk in beeld wat "alles" in een bepaald vakgebied omvat
Zucht.
Vakman pur sang
pi_195094863
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:45 schreef baskick het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar dan is het niet door sparen verkregen. Het werd gebracht alsof iemand door bij Domino's werken 150k kon sparen :+
Ah, op die fiets. Zo was ie niet bedoeld inderdaad alhoewel je natuurlijk wel kunt beargumenteren dat de overwaarde een gevolg is van het feit dat hij door zijn baan bij Domino's de middelen heeft weten op te bouwen om die woning te kopen en de overwaarde daarmee indirect daaruit voortkomt.
pi_195094871
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:13 schreef Marsenal het volgende:

[..]

De rijksten op aarde hebben vaak wel hard gewerkt voor hun centjes hoor. Na de eerste zoveel miljoen gaat het wel hard, dan werkt je geld voor je, maar rijk worden met niks doen, dat gaat in de eerste meters wel mis, denk ik.
Ook met minder geld werkt je geld voor je, maarja 1% per maand blijft 1% per maand
bij 1000 euro = 12 euro per jaar
bij 1000000 euro = 12000 euro per jaar
Dus in absolute zin, ja...
pi_195094979
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Zucht.
Kan het ook niet mooier maken.

Ik heb momenteel de leiding over een project voor de bouw van een chemische fabriek.

Ik heb daarvoor verschillende installateurs in de arm genomen waaronder 1 van de grootste en zelfs met koninklijk predikaat. Die leggen de hele ventilatie en explosiebeveiliging aan, de elektra daar heb ik een andere installateur voor in de arm moeten nemen. En zelf werk ik voor een machinefabriek/installateur die marktleider in dit vakgebied is. En zoals ik al zei heb ik dan weer andere bedrijven in moeten schakelen voor de elektra, simpelweg omdat we het het niet kunnen.

Dus dan kun je zuchten, maar je hebt duidelijk geen flauw idee hoe diep het kan gaan en hoe specialistisch het kan worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195095018
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 19:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Kan het ook niet mooier maken.

Ik heb momenteel de leiding over een project voor de bouw van een chemische fabriek.

Ik heb daarvoor verschillende installateurs in de arm genomen waaronder 1 van de grootste en zelfs met koninklijk predikaat. Die leggen de hele ventilatie en explosiebeveiliging aan, de elektra daar heb ik een andere installateur voor in de arm moeten nemen. En zelf werk ik voor een machinefabriek/installateur die marktleider in dit vakgebied is. En zoals ik al zei heb ik dan weer andere bedrijven in moeten schakelen voor de elektra, simpelweg omdat we het het niet kunnen.

Dus dan kun je zuchten, maar je hebt duidelijk geen flauw idee hoe diep het kan gaan en hoe specialistisch het kan worden.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Loodgieter

Ps Koninklijke BAM is een WTB installateur, prutsers had je ons in moeten huren.
Installaties in WTB, E, M&R, Atex, containment, alles gewoon.
Vakman pur sang
pi_195095075
Niet door in ieder geval alleen een rol te hebben als klusjesman of advocaat.

En wat is rijk?
pi_195095229
De buurjongen had mijn tuinhek vernield. Een stuk van ongeveer anderhalf bij twee meter hoog. Om het te laten maken vroeg de tuinman 125 145 euro. Toen hij erachter kwam dat het de zoon van de alleenstaande moeder op de hoek was. Vroeg hij 4 tientjes.

Wat ik wil zeggen is dat die vaste uurloon prijzen van wat fair is of niet allemaal kwats is.

Sorry. 145 euro.
  woensdag 16 september 2020 @ 19:10:49 #96
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_195095234
Zullen wel zuinige mensen zijn die loodgieters, die zie je nou nooit in een villa wonen of een dikke bak rijden.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_195095250
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:55 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Ah, op die fiets. Zo was ie niet bedoeld inderdaad alhoewel je natuurlijk wel kunt beargumenteren dat de overwaarde een gevolg is van het feit dat hij door zijn baan bij Domino's de middelen heeft weten op te bouwen om die woning te kopen en de overwaarde daarmee indirect daaruit voortkomt.
Ja, met dien verstande dat waardevermeerdering door simpelweg de tijd uit te zitten niet per se een verdienste is van z'n baan.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195095291
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Loodgieter

Ps Koninklijke BAM is een WTB installateur, prutsers had je ons in moeten huren.
Installaties in WTB, E, M&R, Atex, containment, alles gewoon.
BAM is geen approved vendor.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Installateur

Lees vooral de eerste zin in het artikel

quote:
Een installateur is een monteur zoals een elektricien, een loodgieter, een cv-monteur, HVAC-monteur of een installatiebedrijf (installatietechnisch aannemer).
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195095348
Waar de schilder / hovernier met 35 dood neervalt na allerlei klachten wordt de advocaat partner met 35 en factureert 600 euro per uur vanuit zijn ergonomische luie stoel.
Play hard, go pro.
pi_195095368
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:29 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Waar is dit op gebaseerd (oprechte vraag)? Is dit niet een beeld dat velen hebben maar waar het één en ander op af te dingen is? Zo'n supermarkt medewerker zou doorgaans toch ook door kunnen groeien binnen het bedrijf? Terugkomend op die vriend van me die bij Domino's werkte: Hij gaf aan dat er meerdere directieleden zijn van Domino's die zijn begonnen als bezorger en vervolgens intern door zijn gegroeid.

Dat hogeropgeleiden meer verdienen dan lageropgeleiden (of zelfs ongeschoolden) is gewoon een vaststaand feit natuurlijk. Het CBS heeft daar allerlei mooie staatjes van.

Uiteraard kan je als ongeschoolde ook ver doorgroeien, maar dat zijn wel de uitzonderingen die de regel bevestigen. Over het algemeen botsen ze al snel tegen een plafond aan waar niet doorheen te breken valt zonder opleiding. Een magazijnmedewerker wordt niet snel de ICT-beheerder van het magazijn, een schoonmaker van een advocatenkantoor wordt niet snel een advocaat.
pi_195095389
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 19:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

BAM is geen approved vendor.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Installateur

Lees vooral de eerste zin in het artikel
[..]

Ja daar staat dat onder installateur het hele riedeltje valt. Als volwaardig installateur beschik je over alle disciplines.
Vakman pur sang
pi_195095476
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:24 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik zeg het ook niet als algemene waarheid. Maar zelfs hoger opgeleiden die ik ken gaan liever twee keer per week naar een restaurant of bar dan dat ze 100 euro meer sparen. En die zitten op die 200/mnd sparen. Daarnaast vinden velen 10k ook genoeg die ik ken. Tja. Wat moet je daar van vinden.
Ik denk dat het 'm voor een belangrijk deel hier in zit inderdaad.

Er is bijvoorbeeld veelal weinig reden om op jonge leeftijd uit huis te gaan en toch word het vaak gedaan en word het vanaf je 25e zelfs als raar gezien om nog in je ouderlijk huis te wonen. Los van of dit terecht is is het wel gewoon zo dat je een hoop kunt besparen door daar niet aan mee te doen.

Indien je thuis blijft wonen tot je 28e heb je dus tien jaar lang geen woonlasten gehad ten opzichte van mensen die op hun achttiende op zichzelf gingen wonen. Denk hierbij niet alleen aan huur en gwl maar ook aan internet, tv, eten, drinken etcetera.

Ik denk dat je met een schatting van ¤800 per maand daarvoor nog aan de conservatieve kant zit. Dat is dus al een verschil van een ton. En dan hebben we het nog louter over het verschil tussen wel of niet op jezelf gaan wonen. Indien je geen tien maar drie biertjes in het café drinkt en dat niet drie keer per week maar drie keer per maand komt daar nog een aanzienlijk bedrag bovenop. Een keer per twee jaar op vakantie gaan dicht bij huis in plaats van twee keer per jaar met zo nu en dan ook een vakantie verder weg.

De vraag is natuurlijk of je dit zou moeten willen maar puur vanuit financieel oogpunt: Is het dan echt zo gek dat iemand die volle weken werkt en kritisch op z'n uitgaven let binnen een jaar of tien een paar ton heeft weten op te bouwen?
pi_195095513
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2020 19:14 schreef Aethereal het volgende:
Waar de schilder / hovernier met 35 dood neervalt na allerlei klachten wordt de advocaat partner met 35 en factureert 600 euro per uur vanuit zijn ergonomische luie stoel.
Dit soort posts zou ik liever willen vermijden omdat er natuurlijk niets van klopt, zowel wat de omstandigheden van de gemiddelde hovenier betreft als die van de gemiddelde advocaat :P.
pi_195095650
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 19:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja daar staat dat onder installateur het hele riedeltje valt. Als volwaardig installateur beschik je over alle disciplines.
Dat verzin je toch echt zelf, dat is jouw invulling en geenszins een feit. Sterker nog, de website die je eerder zelf aanhaalde als bron, Wikipedia, spreekt je tegen.

Om het nog mooier te maken, je spreekt jezelf tegen. Want weet je nog hoe onze discussie begon? Ik had mijn badkamer laten verbouwen door een loodgieter, waarop jij mij kwam vertellen dat het geen loodgieter maar een installateur is. En nu beweer je dat een installateur alle disciplines in huis heeft. Nou, dat heeft mijn loodgieter die samen met zijn zoon in zijn busje voorrijdt niet hoor. Dus wat is het nu? Heeft een loodgieter of een installateur mijn badkamer verbouwd.

Knap trouwens dat jij het beter weet dan de loodgieter zelf wat voor werk hij doet. Hier heb je de website van de verbouwer van mijn badkamer:

Loodgietersbedrijf Sjerp.

http://www.sjerploodgieters.nl/

Misschien moet je ze even bellen dat ze zich verkeerd noemen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195095687
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 19:10 schreef jerry-airfryer het volgende:
De buurjongen had mijn tuinhek vernield. Een stuk van ongeveer anderhalf bij twee meter hoog. Om het te laten maken vroeg de tuinman 125 145 euro. Toen hij erachter kwam dat het de zoon van de alleenstaande moeder op de hoek was. Vroeg hij 4 tientjes.

Wat ik wil zeggen is dat die vaste uurloon prijzen van wat fair is of niet allemaal kwats is.

Sorry. 145 euro.
Een vriend van me had een x zijn sleutels thuis laten liggen. We hebben een slotenmaker gebeld die zei dat de kosten tussen de drie en vierhonderd euro lagen. Toen we aangaven dat het dan niet hoeft heeft het personeelslid dat we hebben gesproken aangegeven dat ie bereid is er zelf naar te komen kijken en vroeg er zwart honderd euro voor nadat ie eerst zei er eigenlijk honderdtwintig voor te willen en geen euro lager dan honderd te gaan. De tijd dat ie er mee bezig was? Minder dan twee minuten, geen grap.
pi_195095961
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 19:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat verzin je toch echt zelf, dat is jouw invulling en geenszins een feit. Sterker nog, de website die je eerder zelf aanhaalde als bron, Wikipedia, spreekt je tegen.

Om het nog mooier te maken, je spreekt jezelf tegen. Want weet je nog hoe onze discussie begon? Ik had mijn badkamer laten verbouwen door een loodgieter, waarop jij mij kwam vertellen dat het geen loodgieter maar een installateur is. En nu beweer je dat een installateur alle disciplines in huis heeft. Nou, dat heeft mijn loodgieter die samen met zijn zoon in zijn busje voorrijdt niet hoor. Dus wat is het nu? Heeft een loodgieter of een installateur mijn badkamer verbouwd.

Knap trouwens dat jij het beter weet dan de loodgieter zelf wat voor werk hij doet. Hier heb je de website van de verbouwer van mijn badkamer:

Loodgietersbedrijf Sjerp.

http://www.sjerploodgieters.nl/

Misschien moet je ze even bellen dat ze zich verkeerd noemen.
* installateur

Loodgieter noemen is hetzelfde als ijskast zeggen tegen de diepvries of koelkast (weet nooit welke van de 2 ze bedoelen)

Installateur: verzamelnaam voor installerende mensen
Elektricien: kan elektra
Loodgieter: oude naam, kan buizen, sanitair en daken
WTB installateur: kan buizen, daken, sanitair, onderhoud W, warmtepompen, vloerverwarming, lbks enz
E installateur: kan data netwerken en alles op e in Ict gebied
M&R installateur: maakt regeltechnische installaties
Volwaardig installateur: kan alle disciplines.
Vakman pur sang
pi_195096233
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 19:21 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Ik denk dat het 'm voor een belangrijk deel hier in zit inderdaad.

Er is bijvoorbeeld veelal weinig reden om op jonge leeftijd uit huis te gaan en toch word het vaak gedaan en word het vanaf je 25e zelfs als raar gezien om nog in je ouderlijk huis te wonen. Los van of dit terecht is is het wel gewoon zo dat je een hoop kunt besparen door daar niet aan mee te doen.

Indien je thuis blijft wonen tot je 28e heb je dus tien jaar lang geen woonlasten gehad ten opzichte van mensen die op hun achttiende op zichzelf gingen wonen. Denk hierbij niet alleen aan huur en gwl maar ook aan internet, tv, eten, drinken etcetera.

Ik denk dat je met een schatting van ¤800 per maand daarvoor nog aan de conservatieve kant zit. Dat is dus al een verschil van een ton. En dan hebben we het nog louter over het verschil tussen wel of niet op jezelf gaan wonen. Indien je geen tien maar drie biertjes in het café drinkt en dat niet drie keer per week maar drie keer per maand komt daar nog een aanzienlijk bedrag bovenop. Een keer per twee jaar op vakantie gaan dicht bij huis in plaats van twee keer per jaar met zo nu en dan ook een vakantie verder weg.

De vraag is natuurlijk of je dit zou moeten willen maar puur vanuit financieel oogpunt: Is het dan echt zo gek dat iemand die volle weken werkt en kritisch op z'n uitgaven let binnen een jaar of tien een paar ton heeft weten op te bouwen?
Er zijn mensen die zo leven ja. Die doen tot hun 40e niets leuks, zodat ze zo snel mogelijk kunnen stoppen met werken en dan de rest van hun leven niets leuks kunnen doen.
pi_195096261
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 19:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

* installateur

Loodgieter noemen is hetzelfde als ijskast zeggen tegen de diepvries of koelkast (weet nooit welke van de 2 ze bedoelen)

Installateur: verzamelnaam voor installerende mensen
Elektricien: kan elektra
Loodgieter: oude naam, kan buizen, sanitair en daken
WTB installateur: kan buizen, daken, sanitair, onderhoud W, warmtepompen, vloerverwarming, lbks enz
E installateur: kan data netwerken en alles op e in Ict gebied
M&R installateur: maakt regeltechnische installaties
Volwaardig installateur: kan alle disciplines.
waar blijkt dat uit behalve uit je eigen mening?

Oke, dus nu hebben een installateur en een volwaardig installateur. Maar een loodgieter is ook een installateur maar weer geen volwaardig installateur?

Woorden hebben definities, dat is een communicatie makkelijker te maken. Als iedereen zijn eigen definities hanteert wordt het lasitig communiceren en dat is wat jij doet. Je draagt ook geen enkele bron aan waar het tegendeel uit zou blijken. Het blijft bij van alles beweren, zonder het te staven.

Maar goed, volgens jou kan een wtb installateur warmtepompen, daken sanitair aan leggen. Waar werk ik dan? Wij engineeren, produceren en bouwen deze shizzle:


Voor vloerverwarming, een warmtepomp of een lekkend dak hoef je bij ons niet aan te kloppen.

Zijn wij wtb installateur?

Wat jij doet is dit:

Ik: dit is een appel
Jij: nee, dat is fruit
Ik: een appel is fruit maar fruit kan ook een banaan zijn.
Jij: nee volwaardig fruit is alle vruchten tegelijk.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195096343
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 19:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

waar blijkt dat uit behalve uit je eigen mening?

Oke, dus nu hebben een installateur en een volwaardig installateur. Maar een loodgieter is ook een installateur maar weer geen volwaardig installateur?

Woorden hebben definities, dat is een communicatie makkelijker te maken. Als iedereen zijn eigen definities hanteert wordt het lasitig communiceren en dat is wat jij doet. Je draagt ook geen enkele bron aan waar het tegendeel uit zou blijken. Het blijft bij van alles beweren, zonder het te staven.

Maar goed, volgens jou kan een wtb installateur warmtepompen, daken sanitair aan leggen. Waar werk ik dan? Wij engineeren, produceren en bouwen deze shizzle:
[ afbeelding ]

Voor vloerverwarming, een warmtepomp of een lekkend dak hoef je bij ons niet aan te kloppen.

Zijn wij wtb installateur?
Een slechte WTB installateur dan. Want je doet slechts een nichemarkt. ;)

Ik noem ze loodgieters. ;)
Vakman pur sang
pi_195096427
Super boeiende discussie jongens!
pi_195096459
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 19:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Een slechte WTB installateur dan. Want je doet slechts een nichemarkt. ;)

Ik noem ze loodgieters. ;)
Dan zul je wel vaak een verkeerde "installateur" aan de deur hebben. Iemand die met de waterpomptang aan de deur staat om je meterkast te repareren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195096565
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan zul je wel vaak een verkeerde "installateur" aan de deur hebben. Iemand die met de waterpomptang aan de deur staat om je meterkast te repareren.
Nee kan zelf alles ben niet voor niks een vakman. ;)
Vakman pur sang
pi_195097135
Jongens, blijf ontopic alstublieft en bespreek dat gedoe over het verschil tussen een loodgieter en een installateur elders.
pi_195097371
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nee kan zelf alles ben niet voor niks een vakman. ;)
Een soort "one-man-volwaardig-installateur", jij kan voor je 50e met pensioen.

Ik kan helemaal niks, nou ja ben ook best lui, dus ik moet voor alles iemand laten komen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195097390
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:26 schreef RappendeRabbijn het volgende:
Jongens, blijf ontopic alstublieft en bespreek dat gedoe over het verschil tussen een loodgieter en een installateur elders.
Ben jij ook al mod?
Dit topic was toch al dood.
Vakman pur sang
pi_195097446
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:26 schreef RappendeRabbijn het volgende:
Jongens, blijf ontopic alstublieft en bespreek dat gedoe over het verschil tussen een loodgieter en een installateur elders.
Sorry, je hebt gelijk.

Terug on topic dan, met een baan in loondienst word je niet rijk. Je kunt hooguit veel verdienen. Kijk naar de rijkste mensen op aarde, die zijn ooit allemaal voor zichzelf begonnen of hebben geërfd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195097943
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:03 schreef Quotidien het volgende:
Maargoed, op fok! verdient elke loodgieter en mbo beveiliger 80k per jaar en heeft iedereen halverwege de 35 al een paar ton aan spaargeld, omdat ze thuis boterhammen smeren en bij de Domino's inzet hebben getoond. Ik geloof het allemaal wel.
over geld en salaris wordt het meest gelogen
pi_195098049
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Sorry, je hebt gelijk.

Terug on topic dan, met een baan in loondienst word je niet rijk. Je kunt hooguit veel verdienen. Kijk naar de rijkste mensen op aarde, die zijn ooit allemaal voor zichzelf begonnen of hebben geërfd.
Vanaf wanneer ben je naar jouw idee rijk? Iemand anders zei een half miljoen, dat is toch best haalbaar?

En zelfs indien dat niet zo zou zijn dan is dat toch van toepassing op zowel lager als hogeropgeleiden?
pi_195098625
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 19:31 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Een vriend van me had een x zijn sleutels thuis laten liggen. We hebben een slotenmaker gebeld die zei dat de kosten tussen de drie en vierhonderd euro lagen. Toen we aangaven dat het dan niet hoeft heeft het personeelslid dat we hebben gesproken aangegeven dat ie bereid is er zelf naar te komen kijken en vroeg er zwart honderd euro voor nadat ie eerst zei er eigenlijk honderdtwintig voor te willen en geen euro lager dan honderd te gaan. De tijd dat ie er mee bezig was? Minder dan twee minuten, geen grap.
Je betaalt niet alleen voor de tijd, hè.

"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195098695
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:03 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Vanaf wanneer ben je naar jouw idee rijk? Iemand anders zei een half miljoen, dat is toch best haalbaar?

En zelfs indien dat niet zo zou zijn dan is dat toch van toepassing op zowel lager als hogeropgeleiden?
Je bent naar mijn idee rijk als je voor de rest van je leven financieel onafhankelijk bent en kunt doen en laten wat je wilt. Dat is voor mij niet bij een half miljoen.

En dan laten we gezondheid en ander geluk even buiten beschouwing, puur financieel.

Natuurlijk is 500k vermogen mogelijk. Spaargeld ook. Het duurt alleen heel lang en/of je moet er veel voor laten.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195098885
Ik ben 'klusjesman' al vind ik dat zelf een kut woord :')

Je kan zeker goed verdienen, maar je bent dan ook wel altijd (hard) aan het werk.

En die 600 van die hovenier heeft ie echt niet altijd. Ik vermoed dat hij een prijsopgave heeft gemaakt en dat het werk een stuk sneller ging dan verwacht.
pi_195099423
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:28 schreef baskick het volgende:

[..]

Je bent naar mijn idee rijk als je voor de rest van je leven financieel onafhankelijk bent en kunt doen en laten wat je wilt. Dat is voor mij niet bij een half miljoen.
500.000 euri is best veel geld hoor, zonder bijkomend rendement kan je met gemak 15 jaar lang jezelf 2500 euro netto per maand geven + 2500 euro vakantie geld.

Heel veel gezinnen die heel hard er voor moeten werken en minder per maand te besteden hebben.

Wordt natuurlijk nog mooier als je rekent dat je vanaf x jaren standaard AOW krijgt en je aan het begin als het mee zit ook nog een tijd WW krijgt.
En wellicht heb je ook nog een koopwoning die is afgelost? Dan kan die 2500 euro misschien nog wat omlaag...

Natuurlijk is 5000 euro per maand of 25000 euro per maand leuker en makkelijker, maar met bijvoorbeeld 5% rendement over die 500.000 euro en dan 32.500 per jaar opnemen, kan je best lang volhouden.
pi_195103351
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:42 schreef blomke het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hebben ze dan een ploeg personeel die het werk voor hen uitvoert.
Nee
pi_195104150
Ik had hier ook een loodgieter. 120 euro voor 20 minuten werk, inclusief materiaal (ong. 10 euro). Bedenk wel dat hij daarvoor BTW moet afdragen, belasting moet betalen, reistijd heeft, zijn bus moet betalen, zijn materialen moet betalen, verzekeringen moet betalen, en ga zomaar door.

Hij nam overigens mijn cash zo aan en wilde wegrijden, maar toen heb ik toch een bonnetje gevraagd ;)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195104187
En overigens: als je een advocaat de hele dag aan het werk laat ben je wel iets meer dan 600 euro kwijt.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195104390
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:03 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Vanaf wanneer ben je naar jouw idee rijk? Iemand anders zei een half miljoen, dat is toch best haalbaar?

En zelfs indien dat niet zo zou zijn dan is dat toch van toepassing op zowel lager als hogeropgeleiden?
Rijk ben je naar mijn idee dat als je vanaf nu geen dag meer werkt, een niet te zuinig bestedingspatroon hebt en dat de financiële toekomst van jezelf en je kinderen veilig is gesteld zonder ooit nog te hoeven werken.

Met een half miljoen red ik het niet tot ik in mijn kist lig. Is wel een hoop geld natuurlijk.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195104431
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 19:31 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Een vriend van me had een x zijn sleutels thuis laten liggen. We hebben een slotenmaker gebeld die zei dat de kosten tussen de drie en vierhonderd euro lagen. Toen we aangaven dat het dan niet hoeft heeft het personeelslid dat we hebben gesproken aangegeven dat ie bereid is er zelf naar te komen kijken en vroeg er zwart honderd euro voor nadat ie eerst zei er eigenlijk honderdtwintig voor te willen en geen euro lager dan honderd te gaan. De tijd dat ie er mee bezig was? Minder dan twee minuten, geen grap.
Dat zijn ook de grootste oplichters, want ze weten dat ie toch naar binnen wilt. Niet betalen is niet naar binnen.

Maar ik sla dan liever een raampje en en laat die vervangen.

Over die hoveniers, er is de laatste paar jaar gewoonweg he el veel vraag en te weinig aanbod. Toen wij 3 jaar terug iemand hebben ingehuurd om onze achter tuin af te graven, nieuw zand erin en 2x terug komen om af te trillen vroeg hij 500,- Incl oude grond verwerken en machine huur.

Vroeg laatst of hij weer Wat kon doen, maar hij was inmiddels volgeboekt tot eind dit jaar en had 2 mensen in dienst genomen.
pi_195104490
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Rijk ben je naar mijn idee dat als je vanaf nu geen dag meer werkt, een niet te zuinig bestedingspatroon hebt en dat de financiële toekomst van jezelf en je kinderen veilig is gesteld zonder ooit nog te hoeven werken.

Met een half miljoen red ik het niet tot ik in mijn kist lig. Is wel een hoop geld natuurlijk.
Zoals ik schreef begin je met een half miljoen geld te verdienen met geld. Je bent er dan inderdaad nog lang niet maar om rijk te worden zal je een beginkapitaal nodig moeten hebben.
Zolang je geen beginkapitaal hebt kan je werken tot je een ons weegt, rijk zal je niet worden, tenzij je strontgeluk hebt en dat heb je niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door sjorsie1982 op 17-09-2020 09:16:51 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195104527
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 19:21 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Ik denk dat het 'm voor een belangrijk deel hier in zit inderdaad.

Er is bijvoorbeeld veelal weinig reden om op jonge leeftijd uit huis te gaan en toch word het vaak gedaan en word het vanaf je 25e zelfs als raar gezien om nog in je ouderlijk huis te wonen. Los van of dit terecht is is het wel gewoon zo dat je een hoop kunt besparen door daar niet aan mee te doen.

Indien je thuis blijft wonen tot je 28e heb je dus tien jaar lang geen woonlasten gehad ten opzichte van mensen die op hun achttiende op zichzelf gingen wonen. Denk hierbij niet alleen aan huur en gwl maar ook aan internet, tv, eten, drinken etcetera.

Ik denk dat je met een schatting van ¤800 per maand daarvoor nog aan de conservatieve kant zit. Dat is dus al een verschil van een ton. En dan hebben we het nog louter over het verschil tussen wel of niet op jezelf gaan wonen. Indien je geen tien maar drie biertjes in het café drinkt en dat niet drie keer per week maar drie keer per maand komt daar nog een aanzienlijk bedrag bovenop. Een keer per twee jaar op vakantie gaan dicht bij huis in plaats van twee keer per jaar met zo nu en dan ook een vakantie verder weg.

De vraag is natuurlijk of je dit zou moeten willen maar puur vanuit financieel oogpunt: Is het dan echt zo gek dat iemand die volle weken werkt en kritisch op z'n uitgaven let binnen een jaar of tien een paar ton heeft weten op te bouwen?
Waardevast 3 ton duurt 30 jaar met netto 4% rendenent met een inleg van rond de 800 euro per maand. Met 2% inflatie.
Dus ja het is gek.
Dit is een groep 7 rekensommetje
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195104554
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:59 schreef namliam het volgende:

[..]

500.000 euri is best veel geld hoor, zonder bijkomend rendement kan je met gemak 15 jaar lang jezelf 2500 euro netto per maand geven + 2500 euro vakantie geld.

Heel veel gezinnen die heel hard er voor moeten werken en minder per maand te besteden hebben.

Wordt natuurlijk nog mooier als je rekent dat je vanaf x jaren standaard AOW krijgt en je aan het begin als het mee zit ook nog een tijd WW krijgt.
En wellicht heb je ook nog een koopwoning die is afgelost? Dan kan die 2500 euro misschien nog wat omlaag...

Natuurlijk is 5000 euro per maand of 25000 euro per maand leuker en makkelijker, maar met bijvoorbeeld 5% rendement over die 500.000 euro en dan 32.500 per jaar opnemen, kan je best lang volhouden.
Natuurlijk is 500k best veel geld. Maar alles is relatief. Er zijn altijd anderen die minder te besteden hebben (en ook die meer te besteden hebben). Alles is relatief. Ik gaf mijn definitie van financiële rijkdom en dat is 'niets meer moeten'. Ik heb je berekening niet nagerekend, maar neem het even voor waar aan. Met 33k per jaar moet ik blijven werken om niet aan levensstandaard in te leveren. Dan ben je m.i. niet financieel onafhankelijk :N En daarbij: men moet doorgaans eerst héél lang en hard sparen om vervolgens 30 jaar lang 2500 per maand te onttrekken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195104621
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:14 schreef baskick het volgende:

[..]

Natuurlijk is 500k best veel geld. Maar alles is relatief. Er zijn altijd anderen die minder te besteden hebben (en ook die meer te besteden hebben). Alles is relatief. Ik gaf mijn definitie van financiële rijkdom en dat is 'niets meer moeten'. Ik heb je berekening niet nagerekend, maar neem het even voor waar aan. Met 33k per jaar moet ik blijven werken om niet aan levensstandaard in te leveren. Dan ben je m.i. niet financieel onafhankelijk :N En daarbij: men moet doorgaans eerst héél lang en hard sparen om vervolgens 30 jaar lang 2500 per maand te onttrekken.
Als je FO blogs leest zijn get ook altijd mensen met een hoog tot zeer hoog inkomen en dan bedoel ik geen 2x modaal, die er 20-30 jaar over doen. Velen hebben geen kinderen. Daarnaast delen velen de vaste lasten met een partner die ook zoveel verdiend.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195104749
Ik denk dat ik het met een half miljoen tot in de kist wel zou kunnen redden. Als je een koopwoning van 250.000 koopt, heb je 250k over om van te leven. Als je dat in fondsen stopt, trek je daar prima 5 tot 10k rente over per jaar. Alleen van 10k zou ik best kunnen leven als ik geen huur zou hoeven betalen. Afhankelijk van de rente en de winst op je koopwoning of eventuele uitgaven daarvoor en hoe zuinig je leeft, is het best mogelijk het tot de AOW te redden.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195104759
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je FO blogs leest zijn get ook altijd mensen met een hoog tot zeer hoog inkomen en dan bedoel ik geen 2x modaal, die er 20-30 jaar over doen. Velen hebben geen kinderen. Daarnaast delen velen de vaste lasten met een partner die ook zoveel verdiend.
Het is dat, of gigantisch hard bezuinigen op alles in je leven. Als in een jaren 50-levensstandaard. Geen auto, 10 jaar met een paar spijkerbroeken doen, niet of zuinig op vakantie, thermostaat lekker laag. De rekensom is uiteindelijk relatief simpel:

Bovenstaande is niet helemaal geënt op de Nederlandse situatie (fiscaal, AOW etc) maar in de basis blijft de rekensom hetzelfde

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2020 09:29:34 ]
pi_195104845
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:25 schreef JohnDDD het volgende:
Ik denk dat ik het met een half miljoen tot in de kist wel zou kunnen redden. Als je een koopwoning van 250.000 koopt, heb je 250k over om van te leven. Als je dat in fondsen stopt, trek je daar prima 5 tot 10k rente over per jaar. Alleen van 10k zou ik best kunnen leven als ik geen huur zou hoeven betalen. Afhankelijk van de rente en de winst op je koopwoning of eventuele uitgaven daarvoor en hoe zuinig je leeft, is het best mogelijk het tot de AOW te redden.
Tot je rendement eennkeer -10% is, wat een groot risico is, dan teer je in.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195104933
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:25 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Het is dat, of gigantisch hard bezuinigen op alles in je leven. Als in een jaren 50-levensstandaard. Geen auto, 10 jaar met een paar spijkerbroeken doen, niet of zuinig op vakantie, thermostaat lekker laag. De rekensom is uiteindelijk relatief simpel:
[ afbeelding ]
Bovenstaande is niet helemaal geënt op de Nederlandse situatie (fiscaal, AOW etc) maar in de basis blijft de rekensom hetzelfde
En als je dan FO bereikt hebt moet je op dezelfde levensstandaard doorgaan anders klopt je sommetje niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195104961
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

En als je dan FO bereikt hebt moet je op dezelfde levensstandaard doorgaan anders klopt je sommetje niet.
Ja klopt, of je werkt nog een paar jaar door voor wat extra luxe in je leven.
pi_195105595
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zoals ik schreef begin je met een half miljoen geld te verdienen met geld. Je bent er dan inderdaad nog lang niet maar om rijk te worden zal je een beginkapitaal nodig moeten hebben.
Zolang je geen beginkapitaal hebt kan je werken tot je een ons weegt, rijk zal je niet worden, tenzij je strontgeluk hebt en dat heb je niet.
Wellicht. Ik heb rijk worden niet tot doel gesteld. Ik wil gewoon mijn leven gelukkig kunnen leven met wat financiële ruimte. Dat punt heb ik gelukkig al bereikt. Ik reken mezelf al rijk. Ik ben gezond, mijn dochter is gezond, mijn ouders leven nog, ik heb liefdesgeluk, een fijn huis.

Kijk, als ik morgen de loterij win spring ik nog steeds een gat in de lucht hoor.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195105671
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 10:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wellicht. Ik heb rijk worden niet tot doel gesteld. Ik wil gewoon mijn leven gelukkig kunnen leven met wat financiële ruimte. Dat punt heb ik gelukkig al bereikt. Ik reken mezelf al rijk. Ik ben gezond, mijn dochter is gezond, mijn ouders leven nog, ik heb liefdesgeluk, een fijn huis.

Kijk, als ik morgen de loterij win spring ik nog steeds een gat in de lucht hoor.
Ik ben liever arm, dan heb ik minder zorgen om het geld kwijt te raken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195105698
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 10:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik ben liever arm, dan heb ik minder zorgen om het geld kwijt te raken.
Als je mij je pinpas, pincode en het liefst een kopie van je paspoort opstuurt heb ik dat binnen een uurtje geregeld hoor.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195105777
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 10:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als je mij je pinpas, pincode en het liefst een kopie van je paspoort opstuurt heb ik dat binnen een uurtje geregeld hoor.
Arm zijn betekent niet dat je schulden hebt. Daarnaast vraag je iets wat ik je niet mag geven
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195105800
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 10:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Arm zijn betekent niet dat je schulden hebt. Daarnaast vraag je iets wat ik je niet mag geven
Nee, ik maak geen schulden. Ik sluis al je geld naar mijn rekening en geef jou een beperkt leefbudget.

Vloeken mag ook niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195105888
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 10:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, ik maak geen schulden. Ik sluis al je geld naar mijn rekening en geef jou een beperkt leefbudget.

Vloeken mag ook niet.
Ik heb al een beperkt leefbudget.
Van mijn bank mag ik wel vloeken maar niet mijn pincode aan derden geven.
Een kopie van mijn paspoort mag ik je van de wet niet geven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195105966
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je FO blogs leest zijn get ook altijd mensen met een hoog tot zeer hoog inkomen en dan bedoel ik geen 2x modaal, die er 20-30 jaar over doen. Velen hebben geen kinderen. Daarnaast delen velen de vaste lasten met een partner die ook zoveel verdiend.
Exact. Dus hoog inkomen én een partner met hoog inkomen én lage lasten (geen kinderen en gedeelde woonlasten). En dan nog duurt het even voor men een half miljoen bij elkaar spaart. Zo eenvoudig is het niet :+

quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

En als je dan FO bereikt hebt moet je op dezelfde levensstandaard doorgaan anders klopt je sommetje niet.
Ook dit. Dat zou ik geen "rijk leven" noemen. Ja, je hebt veel geld, maar nee, je hebt niet veel te besteden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195108235
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:14 schreef baskick het volgende:

[..]

Met 33k per jaar moet ik blijven werken om niet aan levensstandaard in te leveren.
Met 2500 euro netto per maand te besteden moet je aan levensstandaard inleveren? De een z'n levensstandaard per maand is die per jaar van een ander...
Maarja dat is natuurlijk ook een beetje het probleem van dit hele onderwerp... Iemand met 1000 euro per maand te besteden leeft ook naar 1000 euro per maand te besteden.
Iemand met 5000 euro per maand te besteden leeft daar ook naar, grotere auto, woning, vaker uit eten etc. etc.

Voor de eerste is 500k heel heel heel veel geld, voor de tweede bij lange na niet genoeg.
pi_195108278
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 12:54 schreef namliam het volgende:

[..]

Met 2500 euro netto per maand te besteden moet je aan levensstandaard inleveren? De een z'n levensstandaard per maand is die per jaar van een ander...
Maarja dat is natuurlijk ook een beetje het probleem van dit hele onderwerp... Iemand met 1000 euro per maand te besteden leeft ook naar 1000 euro per maand te besteden.
Iemand met 5000 euro per maand te besteden leeft daar ook naar, grotere auto, woning, vaker uit eten etc. etc.

Voor de eerste is 500k heel heel heel veel geld, voor de tweede bij lange na niet genoeg.
Ja. Daarom zei ik al, alles is relatief. En inderdaad, leefstijlinflatie. Maar ook als je er 500 maanden mee doet, is het niet genoeg om 100 te worden, afhankelijk van je leeftijd, natuurlijk.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195108302
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Tot je rendement eennkeer -10% is, wat een groot risico is, dan teer je in.
Mwah dat valt wel mee, al is het misschien wat "korte termijn", -10% in je eerste jaar is wel hard....
Dow Jones bijvoorbeeld doet gemiddeld 15% per jaar (inclusief negatieve jaren) enkelvoudig rendement.
Goed gespreid is dat dus wel mogelijk, maar als individuele investeerder is dat wel lastig tenzij je echt gewoon de ETF koopt.
pi_195108329
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

En als je dan FO bereikt hebt moet je op dezelfde levensstandaard doorgaan anders klopt je sommetje niet.
Probleem van FO is natuurlijk wel dat ALS je stopt met werken, je op eens heel veel meer tijd hebt om hetzelfde geld uit te geven.... je kan natuurlijk zelf kiezen om te blijven werken maar dan leuk werk of vrijwilligers werk...

FO betekend niet perse "leven als een god in Frankrijk"
pi_195108433
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 12:56 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja. Daarom zei ik al, alles is relatief. En inderdaad, leefstijlinflatie. Maar ook als je er 500 maanden mee doet, is het niet genoeg om 100 te worden, afhankelijk van je leeftijd, natuurlijk.
Nou ja, als je 100 word .... is al vraag 1
Vanaf 65+ krijg je AOW scheelt al weer een goed deel (1/3 ?) van die 2500 dus rek je het veel langer mee...

Is wel afhankelijk van je huidige leeftijd natuurlijk, ben je nu 20 jaar dan is 500k het minder waarschijnlijk dat je het haalt tot je 100e.
Ben je 80, is dat probleem minder groot.
pi_195108898
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 13:05 schreef namliam het volgende:

[..]

Nou ja, als je 100 word .... is al vraag 1
Vanaf 65+ krijg je AOW scheelt al weer een goed deel (1/3 ?) van die 2500 dus rek je het veel langer mee...

Is wel afhankelijk van je huidige leeftijd natuurlijk, ben je nu 20 jaar dan is 500k het minder waarschijnlijk dat je het haalt tot je 100e.
Ben je 80, is dat probleem minder groot.
Ja, als je morgen onder de tram loopt, is ¤500 al teveel. Heeft natuurlijk alleen zin als je uitgaat van een reële levensverwachting.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195108933
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 13:00 schreef namliam het volgende:

[..]

Probleem van FO is natuurlijk wel dat ALS je stopt met werken, je op eens heel veel meer tijd hebt om hetzelfde geld uit te geven.... je kan natuurlijk zelf kiezen om te blijven werken maar dan leuk werk of vrijwilligers werk...

FO betekend niet perse "leven als een god in Frankrijk"
Nee, maar er is een verschil tussen FO en "rijk" worden. Again: je bent wat mij betreft rijk als je kunt doen (alles) en laten (werken) wat je wilt zonder dat dit negatieve consequenties (bij leven) heeft.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195109048
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 13:29 schreef baskick het volgende:

[..]

Nee, maar er is een verschil tussen FO en "rijk" worden. Again: je bent wat mij betreft rijk als je kunt doen (alles) en laten (werken) wat je wilt zonder dat dit negatieve consequenties (bij leven) heeft.
Vooral het "alles kunnen doen" is nogal een dingetje natuurlijk, rij je in een renault scenic of een lexus LS ?
Even een dagje shoppen met het prive jet in New York of Milaan.

Dat gaat natuurlijk niet van dat bedrag, FO ben je veel eerder dan "rijk".
Laten we het zo stellen met 500k heb je een mooi begin richting FO.
pi_195110715
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 13:36 schreef namliam het volgende:

[..]

Vooral het "alles kunnen doen" is nogal een dingetje natuurlijk, rij je in een renault scenic of een lexus LS ?
Even een dagje shoppen met het prive jet in New York of Milaan.

Dat gaat natuurlijk niet van dat bedrag, FO ben je veel eerder dan "rijk".
Laten we het zo stellen met 500k heb je een mooi begin richting FO.
Fair enough. Dat is voor iedereen anders.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195111954
¤1500 vrij te besteden per week is het begin van rijk.
Vakman pur sang
pi_195112829
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 16:40 schreef Lospedrosa het volgende:
¤1500 vrij te besteden per week is het begin van rijk.
Nou, kijk eens TS, zie hier de waarheid.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195112961
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:18 schreef baskick het volgende:

[..]

Nou, kijk eens TS, zie hier de waarheid.
Vind ik.
Maar het is een vrij specifiek uitgangspunt en mensen houden van specifieke uitgangspunten.
Slotje? :P
Vakman pur sang
pi_195116645
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan heb je geluk gehad met dit bedrag.

Echt zoveel is het niet hoor als je alle kosten eraf haalt en risico.

Het is niet zo dat hij altijd 40 uur per week werk heeft.
Nee juist vaak 60-80u

De hovenier bij mij deed het wit voor 33¤/u en maakte een paar tijd lang gewoon 10-14u p/d

Ook bij ons in het bedrijf hovenier als hun het rustiger hebben zich verhuren aan ons in de bouw
pi_195117173
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 20:48 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Nee juist vaak 60-80u

De hovenier bij mij deed het wit voor 33¤/u en maakte een paar tijd lang gewoon 10-14u p/d

Ook bij ons in het bedrijf hovenier als hun het rustiger hebben zich verhuren aan ons in de bouw
Als er zoveel werk is, kan je beter je tarief verhogen in plaats van dubbele werkweken draaien. Omzet gelijk, meer vrije tijd.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 17 september 2020 @ 22:20:22 #158
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_195118652
Ik zit samen met mijn broertje in de interieurbouw (naast onze reguliere banen). Ook als we het fulltime zouden doen, rijk worden we er echt niet van (het is op deze manier wel een leuke bijverdienste). Het lijkt misschien simpel, dagje bij iemand thuis een maatkast in elkaar zetten. De benodigde materialen kosten ook maar een paarhonderd euro.

Wat mensen alleen niet zien is dat er een hele hoop voorbereiding inzit, uren die je achter de pc zit en niks voor krijgt. Wij hebben via ons netwerk beschikking over een machine die tekeningen kan inlezen en al het hout op maat freest. Op locatie heb je dan relatief snelle montage. Zo'n machine kost normaal meer dan een ton en het tekenwerk kost ook echt veel tijd. Goed gereedschap is duur. En dan hebben wij geen bedrijfsbus of andere leningen.

Zwartwerken doen we bijna niet, draagt niet bij aan omzet en een zak contant geld kan je niks mee. Als ik op mijn werk om me heen kijk (overheid), kan je jezelf het beste als zelfstandige laten inhuren voor een tarief van 80-100 eu p/u en dan maar vangen. Enige serieuze kosten die je dan hebt zijn die van de Porsche (gebeurt hier).
pi_195118782
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:20 schreef Hondenfluitje het volgende:
Ik zit samen met mijn broertje in de interieurbouw (naast onze reguliere banen). Ook als we het fulltime zouden doen, rijk worden we er echt niet van (het is op deze manier wel een leuke bijverdienste). Het lijkt misschien simpel, dagje bij iemand thuis een maatkast in elkaar zetten. De benodigde materialen kosten ook maar een paarhonderd euro.

Wat mensen alleen niet zien is dat er een hele hoop voorbereiding inzit, uren die je achter de pc zit en niks voor krijgt. Wij hebben via ons netwerk beschikking over een machine die tekeningen kan inlezen en al het hout op maat freest. Op locatie heb je dan relatief snelle montage. Zo'n machine kost normaal meer dan een ton en het tekenwerk kost ook echt veel tijd. Goed gereedschap is duur. En dan hebben wij geen bedrijfsbus of andere leningen.

Zwartwerken doen we bijna niet, draagt niet bij aan omzet en een zak contant geld kan je niks mee. Als ik op mijn werk om me heen kijk (overheid), kan je jezelf het beste als zelfstandige laten inhuren voor een tarief van 80-100 eu p/u en dan maar vangen. Enige serieuze kosten die je dan hebt zijn die van de Porsche (gebeurt hier).
Wat een gelul toch met een zak cash kun je niks.
Daar kun je alles mee, behalve uitgaven van >10.000.
Dus je zou 1500 per week kunnen besteden aan van alles.
Je huis verbouwen (zwart) de hele avond rondjes geven. Enz..
Vakman pur sang
  donderdag 17 september 2020 @ 23:11:02 #160
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_195119939
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wat een gelul toch met een zak cash kun je niks.
Daar kun je alles mee, behalve uitgaven van >10.000.
Dus je zou 1500 per week kunnen besteden aan van alles.
Je huis verbouwen (zwart) de hele avond rondjes geven. Enz..
Tuurlijk, in dat opzicht kun je er van alles mee. Een poosje geleden zwart 800 euro verdiend, koop je schoenen van 270 euro i.p.v. 90. Ik ben er niet wijzer van geworden. Het is in mijn ogen te makkelijk en korte termijn denken om het op deze manier te benaderen. In de toekomst willen wij ons wellicht fulltime focussen op het bedrijf, dan wil je om diverse redenen gewoon een knap bedrijfsresultaat kunnen overleggen. En niet 5000 eu op je slaapkamer hebben liggen. Snel tussendoor klusjes kun je zwart doen, met dat geld gooi je je tank vol of doe je een paar keer boodschappen. Doet de bakker om de hoek ook, maar grote bedragen is niet aantrekkelijk.
pi_195122317
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je nijs hebt dan kan je werken tot je een ons weegt, rijk zal he niet worden. Dit is alleen weggelegd voor de enkelen.
Veel geld verdien je als al veel geld hebt, bv een grote erfenis.
De uitzonderingen hebben stront veel geluk.
Bill Gates is ook in een garage begonnen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_195126937
Werken maakt je niet rijk
pi_195127338
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:57 schreef craziness het volgende:
Werken maakt je niet rijk
Hoe definieer je werken en hoe dan wel?
  vrijdag 18 september 2020 @ 13:24:08 #164
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195127528
Rijk worden (Echt rijk in geld dus) kan op vier manieren:

• Geboren worden. Verreweg de grootste groep. Je hoeft niets te kunnen, je voorvader was een type 2, 3 of 4
• Een uitzonderlijke creatief talent (sporter, muzikant, whatever) gekoppeld aan wat mazzel en werklust
• Een uitzonderlijk zakelijk talent gekoppeld aan wat mazzel en werklust
• Een uitzonderlijk talent voor het legaal misbruiken en/of stelen van anderen (Wellicht een specialisatie van 3)

Gates was een combi van beetje 2, vooral 3 met een snuifje 4.
Trump is een typische 1, denkt een 3 te zijn, maar is hooguit een magere 4
Bezos is vooral een 4 met aardig wat 2 en 3.
Zuckerberg is een echte 4. Facebook is gewoon gejat van de broertjes Winkelvoss
Tiger Woods is een 2 met 3 eigenschappen

Bottomline wordt niemand rijk van werken, maar van OF aanverwante zaken OF anderen voor zich laten werken.
pi_195127561
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 23:11 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Tuurlijk, in dat opzicht kun je er van alles mee. Een poosje geleden zwart 800 euro verdiend, koop je schoenen van 270 euro i.p.v. 90. Ik ben er niet wijzer van geworden. Het is in mijn ogen te makkelijk en korte termijn denken om het op deze manier te benaderen. In de toekomst willen wij ons wellicht fulltime focussen op het bedrijf, dan wil je om diverse redenen gewoon een knap bedrijfsresultaat kunnen overleggen. En niet 5000 eu op je slaapkamer hebben liggen. Snel tussendoor klusjes kun je zwart doen, met dat geld gooi je je tank vol of doe je een paar keer boodschappen. Doet de bakker om de hoek ook, maar grote bedragen is niet aantrekkelijk.
Mwoah week niet, leuk als bedrijfstart en el chapo kon het ook :P
Vakman pur sang
  vrijdag 18 september 2020 @ 14:50:29 #167
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195129566
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Vind ik.
Maar het is een vrij specifiek uitgangspunt en mensen houden van specifieke uitgangspunten.
Slotje? :P
Echt Rijk in de traditionele definitie is luxe kunnen leven van het rendement van het rendement.

Dus 1500 per week = 75.000 per jaar. Rendement 5% dan is 1.5 miljoen stap 1, 30 miljoen is het vereiste kapitaal dus.
  vrijdag 18 september 2020 @ 20:41:21 #168
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_195135910
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Mwoah week niet, leuk als bedrijfstart en el chapo kon het ook :P
Stuur gerust een PM als je in de toekomst meubels nodig hebt waar je je geld in kunt verbergen :s)
pi_195142730
Rijk is een relatief begrip.
Er zullen klusjesmannen/vrouwen zijn die op het eind van de maand netto meer geld overhouden dan advocaten.
Maar er zijn ook advocaten die op het eind van de maand meer netto overhouden dan het netto inkomen van 10 klusjesmannen/vrouwen bij elkaar opgeteld.

Rijkdom hangt samen met geluk en welzijn.
Heb je een dure smaak en ben je materialistisch ingesteld, dan zal je meer geld nodig hebben om jezelf gelukkig te voelen vergeleken met iemand die met minder genoegen neemt en daar gelukkig mee is.

Met beide beroepen kan je in mijn ogen rijk en gelukkig worden. (als je maar verstandig met geld kan omgaan)
Maar financieel onafhankelijk gaat m niet worden als je in blijft werken als advocaat of klusjesman/vrouw zonder erfenis van een paar miljoen of het winnen van een paar miljoen in een loterij.
pi_195143080
Mwah gewoon ondernemen. Het werk wat je in loondienst doet, doen als zelfstandige.

Ben je schoonmaker? Begin een bedrijf en neem schoonmakers aan.

Genoeg opdrachten vanuit de overheid.

Multimiljonair zal je misschien niet worden, maar het zal in ieder geval veel meer zijn dan wanneer je eeuwig in loondienst blijft.
  zaterdag 19 september 2020 @ 13:18:58 #171
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_195145409
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:25 schreef baskick het volgende:

[..]

Je betaalt niet alleen voor de tijd, hè.

[ afbeelding ]
:D
pi_195147086
Allereerst, ik heb niet alle berichten gelezen.

Ik ben van mening dat je rijk wordt door geld niet uit te geven maar slim te investeren.

Een advocaat die pro-deo werkt zal minder verdienen dan een klusjesman die een aantal jongens voor zich heeft lopen en die privé kosten zakelijk weet af te trekken. Af en toe een zwart klusje en lekker veel uren maken.
Mocht die klusjes man een keer een leuke opknappand weten te vinden en met leuke winst te verkopen, dit iedere 3 jaar herhalen.. Tja dan is de som snel gemaakt.

Echter de partner van een top advocatenkantoor met 500K inkomen zal rijker zijn dan de klusjes man in loondienst die 36 uur werkt in de week.
pi_195160064
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:04 schreef RappendeRabbijn het volgende:
Ik heb recent mijn tuin een make over laten geven door een hovenier en voor een middagje werk, in z'n eentje, vroeg ie los van de benodigde materialen dus puur voor de arbeidskosten ¤600.

Er zullen ongetwijfeld kostenposten zijn waar je als leek niet direct rekening mee houd maar ik vind het moeilijk voor te stellen dat dergelijke meneeren geen hele dikke boterham overhouden.

Hier komt het feit dat hier geen flinke investering voor gedaan hoeft te worden in de vorm van een lange studie nog bovenop waardoor je bij dergelijke beroepen al op jonge leeftijd een relatief aardig vermogen opgebouwd kan hebben en dat weer aan kunt wenden voor de aanschaf van bijvoorbeeld een woning en dus geen geld hoeft weg te gooien aan bijvoorbeeld huur.

De absolute top zal dit verschil uiteraard op termijn inhalen maar hoe zit het met de gemiddelde persoon?

Verdient een gemiddelde advocaat bij een gemiddeld kantoor in een gemiddelde stad daadwerkelijk meer dan een klusjesman? En zelfs indien dat zo zou zijn, is dat dan zoveel meer dat hij die financiële voorsprong van de klusjesman zonder meer inhaalt?

Advocaat en hovenier zijn hier slechts voorbeelden en zouden ook vervangen kunnen worden door bijvoorbeeld accountant en schilder.
Volgens mij heb je wel meer kosten met dat soort beroepen.
- Je gereedschap en alle materialen die je nodig hebt
- Ruimte om dit op te slaan
- Vervoer, een bus, afschrijving
Daarnaast moet hij voor zijn pensioen werken, voor zijn verzekeringen, en uiteindelijk gaat het grootste gedeelte naar de bd
Dan is het ook nog eens zwaar voor je lichaam, uiteindelijk zal er dan wel een belegde boterham overblijven maar dat is toch niet meer dan logisch?
Als advocaat heb je je studie, bijscholing, wellicht is het mentaal zwaarder(weet ik niet eens zeker)

Beide beroepen hebben voor en nadelen, waarom moet je dit vergelijken? Het ene zal in principe niet zwaarder zijn dan het ander . Het is maar wie het beroep uitoefent, hoe je ermee omgaat, aanleg, herkomst, sociale factoren spelen daarin mee. Gewoon gaan doen waar je in kan excelleren, wat je leuk vindt.
pi_195161363
Veranda's maken. Die ondernemers verdienen ontiegelijk veel geld. Gemiddeld 1000 winst per veranda. Zware afzetmarkt. Mensen zijn compleet blind geworden door de hype en leggen zo 10.000 euro neer voor een simpele veranda.

Geloofde mijn ogen niet toen ik de prijzen zag.

Verder hoef je ook geen professor te zijn om zo n veranda te installeren. Beetje verstand van boortechniek, sleutelen, waterpas etc. en bam. Geld verdienen.
pi_195162736
Oke, dus jij geeft 600,- zwart aan iemand voor een middagje werk en neemt vervolgens aan dat hij veel geld verdient.
Dat is hetzelfde als iemand op marktplaats een ouwe roestbak te koop heeft ovor 5000, ik betaal dat en open vervolgens een topic dat autohandelaren wel stinkend rijk moeten zijn?

Dus om te beginnen heb je gewoon veelste veel betaald.

Skillls vergaren kost veel tijd. Ga zelf maar eens klussen en zie hoelang je bezig bent. Klussen klaren kan bijna iedereen. Klussen klaren in een bepaalde tijd met daarbij een bepaalde kwaliteit kunnen er maar weinig.

Voorbereiding

Garantie verlenen!!! Heel belangrijk en gaat veel tijd in zitten. Doe je het niet dan krijg je een slechte naam.

Verkeerde offerte afgegeven dus meer werk. In dit geval minder werk dan gedacht maar vaak is iets meer werk dan gedacht.

Dure bedrijfswagen, bedrijfsautoverzekering is veel duurder dan een normale verzekering.

Loodsje om spullen op te slaan. Zeker in dure regio's kost zoiets serieus geld. In Utrecht betaal je al gauw 500,- per maand voor een klein hok om je ladders etc op te slaan.

Een hoop van die lui zijn om hun 45e versleten. Dat is leuk leven van je 45 tot 75 met een versleten lichaam.

Pas had ik hier iemand over de vloer. Die werkte als stervensbegeleider ofzo in de zorg. Dus kreeg netjes zijn inkomen uit de staatsruif. Maar zat wel op te scheppen dat hij in zijn jonge jaren altijd zwart werkte als vrachtwagenchauffeur. Zo heeft hij flink kunnen sparen.

Ik heb echt zo'n tyfushekel aan dat soort mensen. Dus ook aan mensen die dat zwartwerk betalen/faciliteren. In de vergelijkingen tussen een wit werkende advocaat moet je een wit werkende hovenier zetten.
Zwart werken is de boel bedonderen. Dat is een crimineel vergelijken met een eerlijke burger. Appels met peren dus. Als de advocaat smerige zaakjes gaat doen dan kan ie veel meer verdienen.

Zwartwerkers ondermijnen de maatschappij. Er ontstaat onvrede bij eerlijk werkende mensen die zich 40u inzetten en met 1500 thuiskomen.

Mensen hier maken geen eerlijk vergelijk. 'jarenlang alles sparen'. Ja, degene die gaat studeren die leeft. Leert mensen kennen, hobby, vereniging, daten etc.

Dat kun je niet vergelijken met iemand die werkt en thuisblijft om kosten te besparen.

Eind vd rit heb je de gestudeerde die er financieel prima bij zit(dankzij pensioen) met een mooie kennissenkring, mooie hobby, actief in een vereniging, politiek of commissie(dankzij z'n kennis). Oke, echt rijk zal 'ie niet zijn maar eet er geen boterham minder om.

En dan heb je de harde werker die weinig pensioen heeft en het van rendement op z'n investering moet hebben en qua niveau niet haalt bij degene met studie.

Het is allemaal niet zo zwart wit natuurlijk.

Veel mensen met weinig geld zwichten uiteindelijk voor dingen die niet stroken met de genoemde vermogensopbouw. Zo stond ik gisteren met een stel collega's die best wat verdienen door hun overuren. Maar dan geven ze alles uit aan een dure auto waar ze natuurlijk keihard op afschrijven.

Edit nog een dingetje. Lekker beunen in een eigen bedrijfje is best leuk. Maar bij langdurige ziekte mag je je opgebouwde vermogen wel opvreten. Dat is te voorkomen door vermogen ook op te bouwen in een pensioen en door een verzekering tegen arbeidsongeschiktheid. Maar als je die moet afsluiten hakt het er flink in elke maand. Dus maar weinigen doen dat. Daar komt bij dat die verzekeringen erg streng zijn. Bijv. vanaf je 60e niet meer royeren ze je in fysieke beroepen etc.

Dus er zijn er zat die inderdaad tot hun 60 lekker knallen en geld verdienen. Vervolgens trekken ze het niet meer en krijgen ze jarenlang geen bijstand vanwege te hoog vermogen. Dan krijgen ze AOW maar helaas geen pensioen. Een deel van hun vermogen hebben ze dan al opgemaakt. Dan moeten ze met het overgebleven vermogen de rest van hun leven doen en het AOWtje.
Degene die braaf in loondienst is gebleven heeft net wat meer zekerheid en krijgt sowieso z'n pensioen. Hoe diep je ook zakt, je opgebouwde pensioen is vooralsnog iets waar je altijd nog een beetje op kunt rekenen.

[ Bericht 14% gewijzigd door tstile op 20-09-2020 16:15:38 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')