abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 16 september 2020 @ 00:48:22 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_195081505


The Tulsa, Okla., officers who were shot Monday, June 29, 2020, after a traffic stop are identified as Sgt. Craig Johnson and Officer Aurash Zarkeshan.



quote:
https://www.readfrontier.(...)wounding-of-another/

Videos released showing fatal shooting of Tulsa police officer, wounding of another

The videos were released by the department on Monday after a court order that had barred the public from viewing them were released. They show the first on-duty fatal shooting of a Tulsa police officer in more than two decades.

Video showing a Tulsa man shooting two officers, killing one, earlier this summer was released on Monday after weeks of court wrangling that saw the recordings barred from public viewing.

The video shows David Ware, 32, shooting and killing Tulsa Police Department Sgt. Craig Johnson and wounding officer Aurash Zarkeshan on June 29. Johnson died the following day while Zarkeshan survived and is recovering. Ware fled the scene of the shooting but was arrested without incident the next day and was later charged with first-degree murder and shooting with intent to kill.

Johnson’s memorial service was held at Victory Christian Church in south Tulsa and was attended by thousands, including Gov. Kevin Stitt. Hundreds of Tulsans lined the streets for Johnson’s funeral procession.

Police released four videos on Monday — body camera footage from both Zarkeshan and Johnson, as well as a dash camera video from Zarkeshan’s vehicle and another video with different views spliced together.

The interaction between Ware and officers lasted less than 20 minutes, most of which was an extended, sometimes aggressive, negotiation between the two parties as the officers first attempted to coax Ware out of the vehicle before eventually using force.

At first, Zarkeshan tells Johnson he’s probably going to tow the vehicle, which had an expired paper tag. Then he tells Ware — after Ware says “you guys always fuck with me” — that he has a history of “narcotics and drug paraphernalia.”

“That was dropped,” Ware responds. Zarkeshan then opens the driver side door as Johnson urges him “David just step out of the car, dude.”

“I’m not stepping out of the car … you better call your supervisor or something,” Ware says in the video to Zarkeshan.

“I’m right here, I’m the sergeant,” Johnson responds.

“You have two choices,” Johnson tells Ware. “You can step out of the car … or we can Tase you.”

“Y’all are violating my rights,” Ware later says.

“Ok, I don’t know where you got your law degree,” Johnson says in the video.

“I don’t have a law degree,” Ware responds.

“Then shut up and get out of the car,” Johnson says.

Both officers had hands on Ware as he was finally pulled from the car, and the video shows him reach under the steering wheel before he’s dragged from the seat. During the struggle he fires a short sequence of gunshots.

Johnson can be heard saying “What the” before he was shot in the chest. Franklin said Monday the round pierced Johnson’s vest and entered his chest.

As Johnson is lying on the ground screaming, Zarkeshan has backed away a short distance but is quickly shot multiple times by Ware, who points the gun a final time at Johnson and pulls the trigger. At this point both officers are quiet and Ware can be heard running from the scene, screaming.

The video’s release had been delayed for months due to a court order. But Ware’s attorney described what he referred to as inaccuracies between what the video showed and what police originally said happened the day of the shooting. The court order expired Monday, and Tulsa police held a press conference and later released the video.

In the affidavit, Tulsa Police said Ware stood over an already wounded Johnson and fired three shots at him. Police chief Wendell Franklin, who was appointed to the position in January and became the city’s first Black police chief, held a press conference after the shooting and gave a similar description of Ware’s actions.But Ware’s attorney, Kevin Adams, called the description inaccurate and said it was part of an attempt by the police department and district attorney’s office to paint Ware as a “cold, calculated killer.” Adams said he believed District Attorney Steve Kunzweiler intended to seek the death penalty against Ware and that if that were to happen, Oklahomans deserved to see for themselves how accurate the initial description of the encounter between police and Ware was.

Franklin opened Monday’s media conference by saying that criminals “have more rights” than citizens or police officers, and that the public “would never” see a criminal being executed, “but here we are watching the execution of a police officer. What kind of society is that?”

He said the discrepancies between the initial police report and what the video showed were not intentional deceptiveness, but instead a matter of officers quickly relaying what happened at the scene, a sort of game of telephone where the truth gets slightly distorted as it passes from officers to the public.

“We are as accurate as we can be, but realistically the discrepancies don’t matter,” Franklin said.

Adams, who was court appointed to represent Ware, told The Frontier on Monday that “it’s not a discrepancy, it’s a lie.”

“Somebody at TPD out-and-out lied (in the police report and initial press conference the day of the shooting,)” Adams said. “And it absolutely makes a difference when our public officials lie to us.”

Adams said again that he felt like the initial portrayal of the shooting was meant to show Ware as a “cold-blooded killer,” someone who was initially described as calmly shooting the two officers then casually walking away from the scene. But the video showed Ware pleading for 15 minutes with officers to let him go, shooting the officers and then sprinting from the scene screaming.

“They knew what they were doing,” Adams said. “They were doing everything possible to make him look like a cold-blooded killer who stood over him and slowly walked away, which is what the chief claimed. There’s no possible way you could watch that video and get the impressions that they put in the affidavit and what the chief said in his (initial) press conference.

“These are not discrepancies, they are lies. The chief lied or somebody lied to him that caused him to say something that was untrue.”

Franklin repeatedly said he did not believe the video should have been publicly released, and said there were portions of the video he had not fully watched until the court ordered the department last week to release the video.

Franklin asked the public not to view or share the video, saying that local police officers are still traumatized over the shooting.

“The court, the evidence, should outweigh the public interest, in my opinion,” Franklin said. “Let this video play out in court, let the judge and juries be the ones to view it.

Adams said he believed the video would likely still be barred from public viewing had there not been discrepancies between the police report and the actual video.

“Yeah, because I’m the one who asked for it to be released because I felt like there were lies being told,” Adams said. “I wouldn’t have been going nuts about it if they hadn’t lied about the video.”

Tulsa Mayor G.T. Bynum, who appointed Franklin as chief earlier this year, issued a statement on social media Monday saying that he had wept after watching the recordings.

“I have to watch a lot of body camera footage as part of my job,” Bynum wrote. “I can only think of two times in my life — upon the death of family members — when I wept like I did watching the conclusion of this video. It is terrible.”

He said he understood “the legal reasons” for the release of the videos, but “if you revere these brave men as I do, then don’t watch this video. Don’t share it. Just say a prayer for them, their families, and all who risk their lives to keep us safe.”
  woensdag 16 september 2020 @ 00:57:59 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_195081563
Samenvatting:
• David Ware (33) is al meerdere keren met de politie in aanraking gekomen vanwege drugs
• Hij neemt een bocht op een gevaarlijke manier (hard aan komen rijden en dan 90 graden naar links omgooien)
• Politie houdt hem aan en hij blijkt met een al 2 maanden onverzekerde auto rond te rijden
• De politie wilt de auto wegslepen
• Hij wilt de auto niet uit en er volgt een 17 minuten lange discussie
• David belt een maatje om hem op te halen
• Op het einde wordt hij getasered en gepeppersprayed
• In de worsteling die dan volgt schiet David met zijn eigen wapen beide agenten neer (dit gaat supersnel in 2 seconden)
• David vlucht met z'n maat die net komt aanrijden
• De volgende dag wordt hij opgepakt
  woensdag 16 september 2020 @ 01:02:48 #3
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_195081601
Die gaat lang brommen tenzij in die staat de doodstraf nog wordt toegepast ben ik bang dat het niet bij brommen blijft
Ik ben inmiddels overleden
pi_195081637
Veel te lang geworsteld. Die hadden ze gewoon meteen moeten taseren. Optiefen. Taser in zn nek schieten, handboeien om en opladen maar.

Klaar. Dan was er niks aan de hand geweest verder.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195081723
Jezus zeg, over ongeschikte agenten gesproken.... als ze nu niet werden afgeschoten dan had het sws niet lang meer geduurd, wat een faalhazen zeg.

Lijkt wel een middelbare schoolleraar ofzo die aan het praten is. FAIL!
pi_195081734
Doodstraf asap
pi_195081759
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 01:42 schreef SOG het volgende:
Jezus zeg, over ongeschikte agenten gesproken.... als ze nu niet werden afgeschoten dan had het sws niet lang meer geduurd, wat een faalhazen zeg.

Lijkt wel een middelbare schoolleraar ofzo die aan het praten is. FAIL!
De enige die hier aan het falen is ben jij met je reactie.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_195081823
Ik lees verhalen dat ze allebei zijn overleden en dan weer dat er 1 heeft overleefd.

The body camera footage from the murder of Sergeant Craig Johnson and the attempted murder of Officer Aurash Zarkeshan has been released by Tulsa Police Department

Wat is het nu precies.
  woensdag 16 september 2020 @ 02:39:51 #9
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195081842
Dat land is ziek. Zo verschrikkelijk ziek.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195082307
Kijk, en daarom schiet de politie in de VS zo snel. Kennelijk geheel terecht.
pi_195082317
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 02:03 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

De enige die hier aan het falen is ben jij met je reactie.
Goede inhoudelijke reactie! Jij verwachtte dat toen ie na de 40ste x werd gevraagd uit de auto te komen zich toch wel zou bedenken :D
pi_195082394
en dit creeërt BLM dus mensen... laffe bange politieagenten. Gaan we nu ook steden slopen? Welkom in 2020.
U MAD?
pi_195082693
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 01:42 schreef SOG het volgende:
Jezus zeg, over ongeschikte agenten gesproken.... als ze nu niet werden afgeschoten dan had het sws niet lang meer geduurd, wat een faalhazen zeg.

Lijkt wel een middelbare schoolleraar ofzo die aan het praten is. FAIL!
En als ze meteen schieten is het ook niet goed?

Ik zie al dat jij bekend met de Amerikaanse regelgeving, cultuur en politieprotocollen.


Maar nu ik je comment vaker lees denk ik dat je aan het trollen bent.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  woensdag 16 september 2020 @ 07:20:42 #14
292419 NoXia
Productiefoutje
  woensdag 16 september 2020 @ 07:21:18 #15
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_195082739
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 02:31 schreef Enawh het volgende:
Ik lees verhalen dat ze allebei zijn overleden en dan weer dat er 1 heeft overleefd.

The body camera footage from the murder of Sergeant Craig Johnson and the attempted murder of Officer Aurash Zarkeshan has been released by Tulsa Police Department

Wat is het nu precies.
The video shows David Ware, 32, shooting and killing Tulsa Police Department Sgt. Craig Johnson and wounding officer Aurash Zarkeshan on June 29. Johnson died the following day while Zarkeshan survived and is recovering.
pi_195082764
Als ik hem niet een stuk of 20 keer 'get out of the car or get tased' heb horen roepen dan weet ik het niet meer. Als je hem na de tweede waarschwing nog steeds niet zapped kom je niet meer geloofwaardig over.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_195082778
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 00:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Samenvatting:

En wat vind jij er allemaal van, TS? Je dumpt graag links, maar laat zelden tot nooit je mening weten.

Dus vertel: wat vind jij ervan?
pi_195085990
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 05:27 schreef SOG het volgende:

[..]

Goede inhoudelijke reactie! Jij verwachtte dat toen ie na de 40ste x werd gevraagd uit de auto te komen zich toch wel zou bedenken :D
Op zo'n geschreven reactie zoals die van jou krijg je geen inhoudelijke reactie.
Die zijn dat niet waard.

Kortzichtige reacties verdienen een simpele duidelijke reactie terug.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  woensdag 16 september 2020 @ 12:36:25 #19
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_195087233
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 07:30 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

En wat vind jij er allemaal van, TS? Je dumpt graag links, maar laat zelden tot nooit je mening weten.

Dus vertel: wat vind jij ervan?
Goed dat je het vraagt.

Ik vind dat die agenten geduldig waren en hem netjes hebben behandeld. Verder is hij niet absurd lang getasered of gepeppersprayed.

Hier een tragisch voorbeeld van een agent die z'n macht misbruikt om iemand 23 seconden lang te taseren. Het slachtoffer moet de rest van zijn leven revalideren.
https://theintercept.com/(...)ifetime-of-recovery/

Dit is net de 1 in de 1000 gevallen waarin die nette behandeling niet werkt. Ik vrees dat foute agenten dit als een excuus gaan gebruiken voor hun gedrag. En ik vrees dat er weer zo'n overdreven reactie komt in het beleid, bijvoorbeeld dat agenten voortaan met getrokken pistolen en standaard ervanuitgaande dat de bestuurder een illegaal wapen heeft een auto benaderen. Dat maakt echt een negatieve indruk om zo behandeld te worden.

Verder kan ik mij zat video's herinneren van agenten die gelijk vragen of er een wapen in de auto aanwezig is, is hier niet gebeurd en ben benieuwd hoe dan de situatie zou uitpakken.
  woensdag 16 september 2020 @ 12:46:50 #20
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_195087474


Dit is de gast die hem kwam ophalen. Is nu aangeklaagd voor medeplichtigheid aan moord. Slaat nergens op.

Kan me prima inleven in hem dat hij een belletje krijgt van 'kom me ophalen'.

Dat doe je dan netjes.

Je komt aanrijden, de dader rent naar je auto, springt erin en roept 'Ok laten we gaan', wat je dan doet.

En bam, opeens ben je medeplichtig aan 'moord op agenten'.

Meer dan een vriend ophalen heeft hij niet gedaan.
pi_195087500
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:46 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is de gast die hem kwam ophalen. Is nu aangeklaagd voor medeplichtigheid aan moord. Slaat nergens op.

Kan me prima inleven in hem dat hij een belletje krijgt van 'kom me ophalen'.

Dat doe je dan netjes.

Je komt aanrijden, de dader rent naar je auto, springt erin en roept 'Ok laten we gaan', wat je dan doet.

En bam, opeens ben je medeplichtig aan 'moord op agenten'.

Meer dan een vriend ophalen heeft hij niet gedaan.
Aangeklaagd betekent nog niet veroordeeld. Dat wat jij zegt gaan ze nu juist onderzoeken en beoordelen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_195087793
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:46 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is de gast die hem kwam ophalen. Is nu aangeklaagd voor medeplichtigheid aan moord. Slaat nergens op.

Kan me prima inleven in hem dat hij een belletje krijgt van 'kom me ophalen'.

Dat doe je dan netjes.

Je komt aanrijden, de dader rent naar je auto, springt erin en roept 'Ok laten we gaan', wat je dan doet.

En bam, opeens ben je medeplichtig aan 'moord op agenten'.

Meer dan een vriend ophalen heeft hij niet gedaan.
Kan je het niet mee eens zijn, maar helemaal schoon is hij niet in dit verhaal, hij is er tenslotte met de schutter vandoor gegaan. Hij had ook kunnen zeggen hoho jij komt mijn auto niet in zo.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 16 september 2020 @ 13:11:44 #23
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_195088000
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:01 schreef Hathor het volgende:

hij is er tenslotte met de schutter vandoor gegaan. Hij had ook kunnen zeggen hoho jij komt mijn auto niet in zo.
Aangezien het zijn vriend is vertrouwt hij hem. En meer info dan 'kom me ophalen' heeft hij niet.
'hoho jij komt mijn auto niet in zo' is natuurlijk een onrealistisch reactie. Realistischer is 'tijdens de rit legt hij het wel uit'
pi_195088059
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:11 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Aangezien het zijn vriend is vertrouwt hij hem. En meer info dan 'kom me ophalen' heeft hij niet.
'hoho jij komt mijn auto niet in zo' is natuurlijk een onrealistisch reactie
Niet als hij nog op de plaats delict staat, een blik op de situatie en een verstandig iemand geeft gas en laat het hem daar verder maar uitzoeken. Daar zou ik mijn billen in ieder geval niet aan willen branden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_195088666
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

Niet als hij nog op de plaats delict staat, een blik op de situatie en een verstandig iemand geeft gas en laat het hem daar verder maar uitzoeken. Daar zou ik mijn billen in ieder geval niet aan willen branden.
Als die vriend een wapen vast heeft, gaat je vlieger helaas niet op. Die vent heeft net twee politieagenten neergeschoten.

Als ik die vriend was, zou ik gaan voor gijzeling.
  woensdag 16 september 2020 @ 13:54:12 #26
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_195088743
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 07:26 schreef Hathor het volgende:
Als ik hem niet een stuk of 20 keer 'get out of the car or get tased' heb horen roepen dan weet ik het niet meer. Als je hem na de tweede waarschwing nog steeds niet zapped kom je niet meer geloofwaardig over.
Tsja, als je niet heel voorzichtig bent word je ge-BLM'd. En nu werden ze op de andere manier ge-BLM'd. Zolang de terroristen van BLM geen halt wordt toegeroepen zullen steeds meer agenten gedood worden door linksextremisten.
  woensdag 16 september 2020 @ 13:54:27 #27
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_195088751
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:49 schreef ootjekatootje het volgende:

Als die vriend een wapen vast heeft, gaat je vlieger helaas niet op. Die vent heeft net twee politieagenten neergeschoten.

Als ik die vriend was, zou ik gaan voor gijzeling.
Als dat de beste optie voor die vriend is :Y
De dader gaat bovenop moord op 2 agenten qua straf toch niets merken van een extra gijzeling aanklacht
  woensdag 16 september 2020 @ 15:05:12 #28
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_195090297
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:46 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is de gast die hem kwam ophalen. Is nu aangeklaagd voor medeplichtigheid aan moord. Slaat nergens op.

Kan me prima inleven in hem dat hij een belletje krijgt van 'kom me ophalen'.

Dat doe je dan netjes.

Je komt aanrijden, de dader rent naar je auto, springt erin en roept 'Ok laten we gaan', wat je dan doet.

En bam, opeens ben je medeplichtig aan 'moord op agenten'.

Meer dan een vriend ophalen heeft hij niet gedaan.
Er liggen daar 2 agenten te sterven en hij rijdt doodgemoedereerd door met de dader... . Hij heeft de dader helpen te ontsnappen. Hij heeft alles kunnen zien gebeuren want hij was aangekomen net voor de schoten werden gelost, dan ga je mij niet wijsmaken dat je van niets weet.
Misschien dat de dader hem bedreigde, dat zou nog kunnen.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 16 september 2020 @ 15:19:06 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195090563
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2020 05:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Kijk, en daarom schiet de politie in de VS zo snel. Kennelijk geheel terecht.
Dit dus
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 16 september 2020 @ 15:23:42 #30
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_195090642
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:05 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Er liggen daar 2 agenten te sterven en hij rijdt doodgemoedereerd door met de dader... . Hij heeft de dader helpen te ontsnappen. Hij heeft alles kunnen zien gebeuren want hij was aangekomen net voor de schoten werden gelost, dan ga je mij niet wijsmaken dat je van niets weet.
Waar haal je die informatie vandaan dat hij aan komt rijden, de agenten op de grond ziet liggen en dan de dader laat instappen en met hem wegrijdt?
pi_195090732
Zie vooral veel reacties waar users aan het gissen zijn.

We weten geen details over de situatie na het voorval.

Als ik ook ga gissen kan ik zeggen: De dader is van de situatie weg gegaan en zijn vriend heeft hem ergens anders opgehaald.

Maar dat kunnen we niet weten aangezien we niet alle informatie hebben.


Gissen en aanname maken kom je geen spat verder mee.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_195091174
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Aangeklaagd betekent nog niet veroordeeld. Dat wat jij zegt gaan ze nu juist onderzoeken en beoordelen.
En ondertussen weet de hele wereld wel hoe hij eruit ziet _O- Wat een land.

Sommige van de reacties bij dat filmpje trouwens :r Sluit die shit gewoon.
pi_195091385
quote:
85s.gif Op woensdag 16 september 2020 07:20 schreef NoXia het volgende:
WLM!
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:54 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Tsja, als je niet heel voorzichtig bent word je ge-BLM'd. En nu werden ze op de andere manier ge-BLM'd. Zolang de terroristen van BLM geen halt wordt toegeroepen zullen steeds meer agenten gedood worden door linksextremisten.
Hier is toch geen sprake van blank vs zwart of zwart vs blank?
Krekker is de bom!
  woensdag 16 september 2020 @ 16:06:24 #34
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_195091400
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:23 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Waar haal je die informatie vandaan dat hij aan komt rijden, de agenten op de grond ziet liggen en dan de dader laat instappen en met hem wegrijdt?
Op het filmpje, bij de beelden van de agent aan de bestuurderskant wordt dit vermeld wanneer hij aan komt rijden, voorbij het tafereel en dan zie je de wagen ook op enkele meters staan. Nogal een vreemde snuiter als ie niet zou kijken denk ik, al is het maar voor de eigen veiligheid.
pi_195091526
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2020 05:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Kijk, en daarom schiet de politie in de VS zo snel. Kennelijk geheel terecht.
"Er lopen gekken rond in de samenleving, laten we daarom als standaard maar iedereen neerschieten!"

Ik chargeer natuurlijk, maar jij suggereert dat het, OF het een, OF het ander is. Alsof andere oplossingen/aanpak niet bestaat. Wellicht dat betere protocollen voor dergelijke situaties en/of betere training dit hadden kunnen verkomen, wellicht andere zaken, betere gezondheidszorg, gekken zoals dit langer verplicht vasthouden, etc...
Krekker is de bom!
  woensdag 16 september 2020 @ 16:18:23 #36
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_195091597
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:05 schreef KreKkeR het volgende:

[..]


[..]

Hier is toch geen sprake van blank vs zwart of zwart vs blank?
BLM = Politiehaat.
pi_195091687
Wow...
pi_195091720
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:18 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

BLM = Politiehaat.
:')
  woensdag 16 september 2020 @ 17:09:57 #39
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_195096648
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:14 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

"Er lopen gekken rond in de samenleving, laten we daarom als standaard maar iedereen neerschieten!"

Ik chargeer natuurlijk, maar jij suggereert dat het, OF het een, OF het ander is. Alsof andere oplossingen/aanpak niet bestaat. Wellicht dat betere protocollen voor dergelijke situaties en/of betere training dit hadden kunnen verkomen, wellicht andere zaken, betere gezondheidszorg, gekken zoals dit langer verplicht vasthouden, etc...
Of misschien moet je rekening houden met een overbewapende bevolking? Je zal politieagent zijn he, met een kind, je doet gewoon je best, je hebt een eervol beroep.

Of niet?

Want je kan stoer roepen fuck de politie en een hele man zijn, maar als je ze nodig hebt lig je snikkend in hun armen. En dan zijn ze er ook.
pi_195097314
quote:
2s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:07 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Of misschien moet je rekening houden met een overbewapende bevolking? Je zal politieagent zijn he, met een kind, je doet gewoon je best, je hebt een eervol beroep.

Of niet?

Want je kan stoer roepen fuck de politie en een hele man zijn, maar als je ze nodig hebt lig je snikkend in hun armen. En dan zijn ze er ook.
Liever het probleem bij de diverse wortels aanpakken. Meer geweld is, op de lange termijn, niet altijd de beste oplossing aangezien het ook de maatschappij verder vormt in een bepaalde richting. Tuurlijk, als het echt niet te vermijden is: ja uiteraard, criminelen moeten immers niet de baas worden. Maar direct elke burger op basis van standaard protocol met meer agressie benaderen, zonder eerst goed te kijken naar alternatieven, nee, dat lijkt me niet verstandig. Dat heeft men in de VS volgens mij de afgelopen decennia al gedaan. En kijk waar dat toe geleid heeft... in ieder geval niet tot meer veiligheid lijkt mij zo...
Krekker is de bom!
  woensdag 16 september 2020 @ 21:06:20 #42
338319 ZarB
Piña colada
pi_195098118
Oklahoma heeft nog de doodstraf _O_
Als je een onschuldig iemand zijn leven afneemt ben je zelf ook het leven niet meer waard. Aju en opflikkeren ermee.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')