abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195080388
Drie maanden geleden een jongeman via een datingapp leren kennen. We hebben niet gelijk afgesproken. Na 4 weken pas. Die eerste weken alleen digitaal contact gehad en gebeld. Maar we spraken elkaar wel dagelijks via Whatsapp. Dat contact was gelijk best intensief. En soms waren we uren aan het bellen. Maar na een maand dus pas de eerste date.

Daarna volgden er nog drie dates, waarbij er steeds ongeveer 2 weken tussen zat. We hebben allebei een fulltime baan en zijn best druk altijd en wonen allebei in een andere stad. Dus vandaar misschien niet veel dates. Maar de dates die we hadden waren vrij lang. Soms hele dag samen. Gisteren ook weer hele middag van de zon genoten, op terrasjes gezeten, daarna 's avonds een wandeling op het strand en daar gegeten. En daarnaast appen of bellen we nog steeds dagelijks.

Het is leuk en gezellig. Maar ik merk dat er verder niks gebeurt. Het blijft steeds hetzelfde, en het gaat voor mijn gevoel nergens naartoe. Ook is er nog geen fysiek contact geweest, ook al zijn we soms uren samen. Niet eens een kus, of een arm om je heen.

Wel neemt hij zelf ook initiatief om af te spreken. Gisteren was zijn idee. En dat vond ik leuk. Maar ik merk dat ik er onzeker van word dat er niks gebeurt, en het zelf dan ook niet echt durf. Ik probeerde wel een beetje meer toenadering te zoeken gisteren op een beetje een speelse manier, maar er gebeurt dan gewoon niks. Hij doet zelf niks.

Een week of twee geleden heb ik wel subtiel laten doorschemeren dat ik hem niet zo goed kon peilen en het idee had dat het nergens naartoe ging. Daar reageerde hij een beetje geschrokken op. Hij zei dat hij zelf niet het gevoel had dat het nergens naartoe ging en dat hij er zelf nog een beetje zoekende in was. Ook dacht hij daardoor dat ik misschien het contact wilde verbreken, wat niet aan de orde was.

Dus liet ik het maar los. We kenden elkaar toen ook nog niet eens drie maanden, en ik wil ook niet hengelen naar bevestiging. Het moet vanzelf gaan.

Toch houdt het me bezig. Gisteren ook weer. Ik kwam met een gek gevoel thuis. Hij is verder heel lief voor me en attent. En we hebben ook lol samen. Hij toont altijd interesse en wil weten wat ik aan het doen ben etc. Maar dan ontbreekt er voor mij toch iets. Er is gewoon geen ontwikkeling. En ik mis het fysieke contact.

Weet niet zo goed of ik dit moet aankaarten. Want dan leg ik er misschien druk op. En misschien wil hij gewoon rustig de tijd nemen om mij te leren kennen, zonder verplichtingen en zonder er gelijk een label op plakken. Want hij appt/belt me wel dagelijks. En zoals ik aangaf, hij neemt ook wel initiatief om af te spreken. Als hij het niks vond, zou hij niet uren met mij doorbrengen, lijkt mij. Maar deze tussenfase maakt me wel onzeker. We zijn nu dus wel drie maanden verder en het is nog steeds hetzelfde. Voordat je het weet is het december. Ik vind hem wel heel leuk. En wil gewoon weten waar ik aan toe ben en dat het ergens naartoe gaat, maar ik weet dat ik dat niet kan afdwingen.

Wat adviseren jullie mij? Aankaarten? Of gewoon loslaten en het gewoon nog even aankijken?

[ Bericht 1% gewijzigd door Keukenmachine op 15-09-2020 22:48:20 ]
pi_195080420
Richt je pijlen op iemand anders. 14.gif
pi_195080509
Maar je kunt zelf toch ook gewoon het initiatief nemen voor het fysieke contact?
  dinsdag 15 september 2020 @ 22:53:04 #4
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_195080533
Pak zijn hand vast, zoen hem, doe iets! Dan heb je gelijk je antwoord.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_195080557
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 22:51 schreef madam-april het volgende:
Maar je kunt zelf toch ook gewoon het initiatief nemen voor het fysieke contact?
Dit. Als jij iets meer wil, onderneem actie!
Whatever...
pi_195080656
Maak er voor jullie volgende date een weekendje van, leuk hotelletje boeken en dan komt het wel goed.

Kan ook nog zijn dat hij heel afwachtend is omdat hij thuis een partner heeft en die laatste stap niet durft te zetten (zo klinkthet trouwens niet). Of hij is gewoon niet zo voortvarend, ook een hele logische verklaring.
Resistance is futile.
  dinsdag 15 september 2020 @ 23:02:30 #7
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_195080663
Waarom hier niet zelf initiatief op nemen? Kijken hoe dat uitpakt, dan weet je zelf ook gelijk waar je aan toe bent.
  dinsdag 15 september 2020 @ 23:02:46 #8
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_195080666
"He schatje, wat denk je? We zien elkaar nou al best lang, lijkt het je wat om mij lekker te neuken?"

Trust me, geen man, die je nee gaat verkopen, tenzij homo of ander onderliggende probleem wat er dan speelt...
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
pi_195080688
Dit is te eng herkenbaar. Dezelfde jongen aan het daten misschien?:o
pi_195080692
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 22:42 schreef Keukenmachine het volgende:
Drie maanden geleden een jongeman via een datingapp leren kennen. We hebben niet gelijk afgesproken. Na 4 weken pas. Die eerste weken alleen digitaal contact gehad en gebeld. Maar we spraken elkaar wel dagelijks via Whatsapp. Dat contact was gelijk best intensief. En soms waren we uren aan het bellen. Maar na een maand dus pas de eerste date.

Daarna volgden er nog drie dates, waarbij er steeds ongeveer 2 weken tussen zat. We hebben allebei een fulltime baan en zijn best druk altijd en wonen allebei in een andere stad. Dus vandaar misschien niet veel dates. Maar de dates die we hadden waren vrij lang. Soms hele dag samen. Gisteren ook weer hele middag van de zon genoten, op terrasjes gezeten, daarna 's avonds een wandeling op het strand en daar gegeten. En daarnaast appen of bellen we nog steeds dagelijks.

Het is leuk en gezellig. Maar ik merk dat er verder niks gebeurt. Het blijft steeds hetzelfde, en het gaat voor mijn gevoel nergens naartoe. Ook is er nog geen fysiek contact geweest, ook al zijn we soms uren samen. Niet eens een kus, of een arm om je heen.
Wat houdt je tegen om jouw arm om hem heen te slaan of hem te zoenen?

quote:
Wel neemt hij zelf ook initiatief om af te spreken. Gisteren was zijn idee. En dat vond ik leuk. Maar ik merk dat ik er onzeker van word dat er niks gebeurt, en het zelf dan ook niet echt durf. Ik probeerde wel een beetje meer toenadering te zoeken gisteren op een beetje een speelse manier, maar er gebeurt dan gewoon niks. Hij doet zelf niks.
Hoe zoek je die toenadering dan? Misschien is dat niet zo duidelijk als je denkt en doet hij niks, omdat hij het niet wil verpesten bij je?

quote:
Een week of twee geleden heb ik wel subtiel laten doorschemeren dat ik hem niet zo goed kon peilen en het idee had dat het nergens naartoe ging. Daar reageerde hij een beetje geschrokken op. Hij zei dat hij zelf niet het gevoel had dat het nergens naartoe ging en dat hij er zelf nog een beetje zoekende in was. Ook dacht hij daardoor dat ik misschien het contact wilde verbreken, wat niet aan de orde was.
Hij geeft aan tot dusver tevreden te zijn met hoe het gaat, dus dat lijkt me duidelijk dat hij ok is met zijn handelen. Jij daarintegen bent dus niet tevreden en wil het contact aanhouden, is dat niet tegenstrijdig?

quote:
Dus liet ik het maar los. We kenden elkaar toen ook nog niet eens drie maanden, en ik wil ook niet hengelen naar bevestiging. Het moet vanzelf gaan.

Toch houdt het me bezig. Gisteren ook weer. Ik kwam met een gek gevoel thuis. Hij is verder heel lief voor me en attent. En we hebben ook lol samen. Hij toont altijd interesse en wil weten wat ik aan het doen ben etc. Maar dan ontbreekt er voor mij toch iets. Er is gewoon geen ontwikkeling. En ik mis het fysieke contact.
En dit is dus niet zo handig. Ten eerste laat je het niet los, het houdt je bezig en je bent zo te horen niet duidelijk genoeg in wat je dan anders zou willen. Tenminste, je lijkt er niet duidelijk genoeg naar te handelen en dan doe je zelf mee aan dat er gebeurt maar niks.
Je bent vrouw, hij vindt je leuk, dus ik zou zeggen ga actiever toenadering zoeken. Zorg dat hij op zijn gemak is en blijft, maar zoek wel de grenzen op zodat het makkelijker kan gebeuren. Blijf fysiek nabij. Kijk hem aan. Zeg hem dat je benieuwd bent hoe hij zoent en blijf hem aankijken. Knipoog als het te spannend wordt en ga weer verder. Kom er later nog eens op terug, terwijl je naar hem toe buigt. Ofzo.

quote:
Weet niet zo goed of ik dit moet aankaarten. Want dan leg ik er misschien druk op. En misschien wil hij gewoon rustig de tijd nemen om mij te leren kennen, zonder verplichtingen en zonder er gelijk een label op plakken. Want hij appt/belt me wel dagelijks. En zoals ik aangaf, hij neemt ook wel initiatief om af te spreken. Als hij het niks vond, zou hij niet uren met mij doorbrengen, lijkt mij. Maar deze tussenfase maakt me wel onzeker. We zijn nu dus wel drie maanden verder en het is nog steeds hetzelfde. Voordat je het weet is het december. Ik vind hem wel heel leuk. En wil gewoon weten waar ik aan toe ben en dat het ergens naartoe gaat, maar ik weet dat ik dat niet kan afdwingen.
Als je hem wil, dan moet je hem leren kennen zoals hij is. Dan zou je hem kunnen vragen waarom jullie nog niet gezoend hebben, zodat je zijn beweegredenen beter leert kennen. Wel zo handig als je wil weten of jullie bij elkaar passen, no?

quote:
Wat adviseren jullie mij? Aankaarten? Of gewoon loslaten en het gewoon nog even aankijken?
Hou jezelf en hem niet voor de gek, je laat niks los. En als je het echt een kans wil geven moet je niet achterover leunen en jezelf wijsmaken dat je het een kans gegeven hebt. Je huidige tactiek geeft hem alleen de kans om te gaan doen wat jij wil. Dat geef je pas echt een kans als je bereid bent om het risico te nemen dat hij niet anders kan dan snappen wat jij nu wil.
Kun je nuilen dat het niet vanzelf gaat, maar als je dat liever hebt dan deze kerel zegt dat misschien ook wel iets over hoe compatible jullie zijn toch?
pi_195080696
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 22:54 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dit. Als jij iets meer wil, onderneem actie!
Ik snap dat moeilijke gedoe van sommige vrouwen dat de man het initiatief moet nemen echt niet..
pi_195080734
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:05 schreef zuzu2324 het volgende:
Dit is te eng herkenbaar. Dezelfde jongen aan het daten misschien?:o
Wat is de reden dat jij zelf geen initiatief neemt dan?
pi_195080742
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:06 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik snap dat moeilijke gedoe van sommige vrouwen dat de man het initiatief moet nemen echt niet..
Misschien verandert er wat nu vrouwenvoetbal populairder wordt. Dan snappen hopelijk meer vrouwen hoe belangrijk voorzetjes (dingen aangeven) zijn om te leiden tot goede scores.
pi_195080781
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:06 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik snap dat moeilijke gedoe van sommige vrouwen dat de man het initiatief moet nemen echt niet..
Die jongen is al honderd keer afgewezen en past wel op deze keer. Vrouwen: jullie maken het er echt zelf naar.
Whatever...
pi_195080794
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:09 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat is de reden dat jij zelf geen initiatief neemt dan?
Ik heb wel meer initiatief genomen dan TS heb ik het idee, maar als er wat meer "spanning" kwam werd hij wat ongemakkelijker/verlegen. Ikzelf ook want ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zover heb gedate als nu of zelfs een relatie heb gehad. We hebben wel gezoend trouwens (kleintje). Ik vind het dan ook spannend maar de volgende keer dat ik hem zie ga ik er vol voor
pi_195080841
Drankjes helpen trouwens wel! Heeft altijd heel veel verschil uitgemaakt bij m'n dates, voor zowel mij als mijn date.
pi_195080864
Ben jij wel te peilen voor hem? Maak je wel duidelijk genoeg wat jouw verwachtingen zijn?
pi_195080891
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:13 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Die jongen is al honderd keer afgewezen en past wel op deze keer. Vrouwen: jullie maken het er echt zelf naar.
Dat weet je helemaal niet, misschien is hij wel gewoon verlegen.. maakt verder ook geen donder uit wat de reden is dat hij geen initiatief durft te nemen. Het slaat gewoon nergens op om te klagen dat een man geen initiatief neemt terwijl je het zelf ook niet doet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:14 schreef zuzu2324 het volgende:

[..]

Ik heb wel meer initiatief genomen dan TS heb ik het idee, maar als er wat meer "spanning" kwam werd hij wat ongemakkelijker/verlegen. Ikzelf ook want ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zover heb gedate als nu of zelfs een relatie heb gehad. We hebben wel gezoend trouwens (kleintje). Ik vind het dan ook spannend maar de volgende keer dat ik hem zie ga ik er vol voor
Hij vindt het blijkbaar ook spannend. Als je iets wil, dan moet je er gewoon voor gaan.
pi_195080971
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:22 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat weet je helemaal niet, misschien is hij wel gewoon verlegen.. maakt verder ook geen donder uit wat de reden is dat hij geen initiatief durft te nemen. Het slaat gewoon nergens op om te klagen dat een man geen initiatief neemt terwijl je het zelf ook niet doet.
[..]

Hij vindt het blijkbaar ook spannend. Als je iets wil, dan moet je er gewoon voor gaan.
Natuurlijk weet je het niet. Maar dit gedrag is zo irritant.
Whatever...
pi_195081035
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:30 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Natuurlijk weet je het niet. Maar dit gedrag is zo irritant.
Ben ik met je eens hoor. Het is gewoon gezeur.
pi_195081040
Ga je nog reageren ts?
pi_195081047
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:14 schreef zuzu2324 het volgende:

[..]

Ik heb wel meer initiatief genomen dan TS heb ik het idee, maar als er wat meer "spanning" kwam werd hij wat ongemakkelijker/verlegen. Ikzelf ook want ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zover heb gedate als nu of zelfs een relatie heb gehad. We hebben wel gezoend trouwens (kleintje). Ik vind het dan ook spannend maar de volgende keer dat ik hem zie ga ik er vol voor
Als hij ongemakkelijker/verlegen wordt er van, dan is er vol voor gaan misschien niet de beste tactiek.

Je zou ook gewoon kunnen zeggen dat je gemerkt hebt dat hij zo reageert en dat je hem niet wil overvallen, maar hem wel graag wil laten weten dat je hem niet afwijst als hij initiatief neemt. Dan bevestig je hem en leg je uit waarom jij het initiatief zelf niet neemt.

Laat hem weten dat jij het graag hoort als je iets kan doen om hem meer op zijn gemak kan laten voelen. Niet per se om nu te zoenen, maar omdat je het belangrijk vindt dat hij zich op zijn gemak voelt. Dat je dat belangrijker vindt om hem beter te leren kennen zoals hij is en dat het ok is dat hij niet suave doortikt tot aan het gaatje zeg maar. Door hem te vragen wat jij zou kunnen doen, stel je interesse in zijn belevingswereld en laat je zien te willen werken aan meer samen zijn. Dan werk je pro-actief ergens naartoe en zegt een stuk meer over compatibiliteit en relatiemateriaal zijn dan passief afwachten.
pi_195082531
Niet te peilen
Niet te palen
pi_195082587
Misschien is die jongen nog maagd en durft hij gewoon niet omdat hij bang is om teleur te stellen.

Zelf voorzetje geven!!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_195082836
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:36 schreef madam-april het volgende:
Ga je nog reageren ts?
Nee TS gaat niet reageren gezien de kritiek die zij krijgt.
Ô mon citoyens vous serez unis.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')