abonnement Unibet Coolblue
pi_195080183
https://www.ad.nl/buitenl(...)r-controle~a81a8d40/

quote:
Brand bij vluchtelingenkamp op Samos ‘gedeeltelijk onder controle’
Op het Griekse eiland Samos is brand uitgebroken in de buurt van het vluchtelingenkamp Kyt bij de stad Vathy. Volgens de burgemeester wordt de brand aan de rand van het registratiecentrum en bestrijden brandweer en vrijwilligers het vuur. Volgens Griekse media zijn er zeven buitenlanders gearresteerd.


De brand, die omstreeks 20 uur uitbrak, is volgens Griekse media gedeeltelijk onder controle. Als dat vannacht zo blijft dan kunnen twee brandbestrijdingshelikopters het blussen morgenvroeg voltooien zodra het licht wordt. Intussen bestrijden zo'n 40 brandweerlieden en vrijwilligers uit Vathi, Pythagorion en Mytilene het vuur.

,,Tot nu toe is het vuur nog niet overgeslagen naar tenten en containers maar ik maak me grote zorgen’’, verklaarde de burgervader eerder vanavond tegenover het Duitse persbureau DPA. Het kamp kan officieel 650 mensen opvangen, maar net als het vorige week afgebrande kamp Moria op het eiland Lesbos verblijven er veel meer mensen. Het zijn er volgens de autoriteiten ongeveer 4600. In het kamp op Samos zijn dinsdag twee mensen positief getest op het virus.

Het overbevolkte kamp Moria op Lesbos, met officieel plek voor maximaal 3000 vluchtelingen, brandde in de nacht van woensdag 9 op donderdag 10 september af nadat er een quarantaine was afgekondigd. Dit als gevolg van de eerste coronabesmetting. Die werd later gevolgd door tientallen andere.

Verdachten
Volgens de Griekse autoriteiten is de brand aangestoken, vermoedelijk door bewoners uit onvrede over de mensonwaardige omstandigheden en ingestelde quarantainemaatregelen. De politie hield vijf verdachten aan. Het gaat om jonge migranten die worden verdacht van brandstichting. De autoriteiten zijn op zoek naar nog een persoon, zei minister van Burgerbescherming Michalis Chrisohoidis vanmiddag. Deze zesde verdachte is geïdentificeerd.

Meer dan 12.000 mensen, voornamelijk migranten uit Afghanistan, Afrika en Syrië, zitten sinds de brand zonder onderdak, goede sanitaire voorzieningen of toegang tot voedsel en water. Naar een tijdelijk kamp in het gebied Kara Tepe met 5000 beschikbare bedden zijn tot nu toe slechts ongeveer 1000 mensen verhuisd, volgens een regeringsfunctionaris. Hij voegde eraan toe dat er meer ruimte beschikbaar komt.

Waarschuwing
Griekse politici hebben gewaarschuwd dat ook ​​in vluchtelingenkampen op de eilanden Samos, Chios, Leros en Kos brand kan worden gesticht, zeker als de bewoners van Moria naar het Griekse vasteland of naar Europa worden overgebracht.
twitter
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  dinsdag 15 september 2020 @ 22:34:12 #2
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_195080212
Je verwacht het niet :')
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_195080249
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 22:34 schreef Interloper het volgende:
Je verwacht het niet :')
Zodra ze hoorden inlands naar Europa gehaald te worden, leek het een goed idee.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195080273
Al die Griekse eilanden platbranden 14.gif
pi_195080312
Ik dacht dit is nog uit de reeks van het vorige topic _O-

Misschien kunnen we er alvast 1 algemeen topic van maken voor alle kampen die nog komen gaan.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2020 22:40:35 ]
pi_195080326
quote:
nieuws gaat als een lopend vuurtje door de kampen. Danke merkel
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_195080331
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 22:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Ik dacht dit is nog uit de reeks van het vorige topic _O-
Ander kamp, ander eiland.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195080337
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 22:39 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

nieuws gaat als een lopend vuurtje door de kampen. Danke merkel
Tuurlijk, ook zij hebben een telefoon.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195080360
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 22:39 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Ander kamp, ander eiland.
ik zie het idd.
Misschien is een algemeen topic een idee? ;)
pi_195080427
Onze eigen schuld.
Wij willen die vluchtelingen niet en verlangen van de Grieken dat zij het wel even oplossen
pi_195080468
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 22:44 schreef opgebaarde het volgende:
Onze eigen schuld.
Wij willen die vluchtelingen niet en verlangen van de Grieken dat zij het wel even oplossen
Terecht, daren betalen we ze royaal voor
pi_195080472
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 22:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Terecht, daren betalen we ze royaal voor
Dit.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195080526
Je verwacht het niet.. :')
pi_195080583
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 22:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Terecht, daren betalen we ze royaal voor
ik hoor bijzonder weinig kritiek op Griekenland. Dat zij veel te weinig doen met die royale som geld. Want één ding staat in al die kampen als een paal boven water, die vluchtelingen hebben een tekort aan alle faciliteiten.

Maar maakt ons weinig uit, ons probleem is Griekenlands probleem.
pi_195080613
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 22:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

ik hoor bijzonder weinig kritiek op Griekenland. Dat zij veel te weinig doen met die royale som geld. Want één ding staat in al die kampen als een paal boven water, die vluchtelingen hebben een tekort aan alle faciliteiten.

Maar maakt ons weinig uit, ons probleem is Griekenlands probleem.
Die vluchtelingen hebben tekort omdat ze met meer en veel tegelijk komen dan verwacht.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195080659
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 22:56 schreef opgebaarde het volgende:
Want één ding staat in al die kampen als een paal boven water, die vluchtelingen hebben een tekort aan alle faciliteiten.

"vluchtelingen" _O- Hadden ze de duizenden die ze in een illegale overtocht staken maar in levensonderhoud, levensmiddelen, kleding, etc. moeten investeren.

Als ik nu van al mijn spaargeld naar een land hier ver vandaan reis dan heb ik vervolgens ook niets. Ook de schuld van dat land zeker. :')
pi_195080686
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

"vluchtelingen" _O- Hadden ze de duizenden die ze in een illegale overtocht staken maar in levensonderhoud, levensmiddelen, kleding, etc. moeten investeren.

Als ik nu van al mijn spaargeld naar een land hier ver vandaan reis dan heb ik vervolgens ook niets. Ook de schuld van dat land zeker. :')
Ze verlangen geen Porsche ofzo.
pi_195080699
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ze verlangen geen Porsche ofzo.
Nee slechts een mooi huisie met kamers voor alle over te vliegen en/of toekomstige kinderen, levensonderhoud, fijn zakcentje en op al die dingen vooral niet te lang wachten.
pi_195080728
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nee slechts een mooi huisie met kamers voor alle over te vliegen of toekomstige kinderen, levensonderhoud, fijn zakcentje en op al die dingen vooral niet te lang wachten.
Ik begrijp hun ook wel hoor, als je uit een tentje in de buitenwijk van Mogadishu komt.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195080744
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:09 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Ik begrijp hun ook wel hoor, als je uit een tentje in de buitenwijk van Mogadishu komt.
En er ergens randdebielen staan te springen om ze dit alles ook nog eens daadwerkelijk te geven. :')
pi_195080758
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

En er ergens randdebielen staan te springen om ze dit alles ook nog eens daadwerkelijk te geven. :')
Dat vind ik dus ook bizar. Je kan niet een heel continent opnemen.

Word de komende jaren alleen maar meer met ook de klimaatvluchtelingen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195080819
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nee slechts een mooi huisie met kamers voor alle over te vliegen en/of toekomstige kinderen, levensonderhoud, fijn zakcentje en op al die dingen vooral niet te lang wachten.
Oja, huisje, gratis geld, vakantie, hereniging van alle fsmiie en schapen om daarna samen met alle ooms onze dochters te verkrachten. Glad vergeten.
pi_195080844
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Oja, huisje, gratis geld, vakantie, hereniging van alle fsmiie en schapen om daarna samen met alle ooms onze dochters te verkrachten. Glad vergeten.
Heb ik iets onwaars gesteld dan? Zij willen hier geen aanspraak op maken? Zij komen hier puur voor de veiligheid?
pi_195080856
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

En er ergens randdebielen staan te springen om ze dit alles ook nog eens daadwerkelijk te geven. :')
Daarom zitten in een kamp voor maximaal 3.000 mensen 13.000 asielzoekers. Omdat we het ze net niet willen geven. Die mensen zitten er al jaren, kunnen geen kant op.

Dat is in mijn ogen inhumaan en jij vindt dat eehh ik denk :') of _O-. Waarschijnlijk de combinatie van beide
pi_195080880
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:18 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Heb ik iets onwaars gesteld dan? Zij willen hier geen aanspraak op maken? Zij komen hier puur voor de veiligheid?
Syriërs? Nee joh die hadden even niks te doen en komen even langs vanwege de heerlijke nazomers en de mooie windmolens.
pi_195080884
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Daarom zitten in een kamp voor maximaal 3.000 mensen 13.000 asielzoekers. Omdat we het ze net niet willen geven. Die mensen zitten er al jaren, kunnen geen kant op.

Dat is in mijn ogen inhumaan en jij vindt dat eehh ik denk :') of _O-
Klopt, daarom hebben ze vele duizenden euro's betaald om tot aan daar te komen, verdrinkingsdood geriskeerd, etc. omdat zij dachten dat het tot een VIP-status in een westerse verzorgingsstaat zou leiden.

Dat ze eenmaal in Griekenland voor een nare verrassing kwamen te staan zal ik niet ontkennen.
pi_195080888
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:19 schreef opgebaarde het volgende:
Dat is in mijn ogen inhumaan
Dan neem jij er toch een aantal op in huis?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2020 23:22:12 ]
pi_195080894
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:22 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Dan neem jij er toch een aantal op in huis?
Breng jij ze even terug...
pi_195080898
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Syriërs? Nee joh die hadden even niks te doen en komen even langs vanwege de heerlijke nazomers en de mooie windmolens.
Heb je soms aan de opium gezeten? Geen touw aan vast te knopen dat malle gezever van je.

Heb je ook nog iets inhoudelijks te melden of blijft het hierbij?
pi_195080900
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Breng jij ze even terug...
?
pi_195080903
Dat was te verwachten natuurlijk. Heel eerlijk gezegd kan je het ze ook niet kwalijk nemen. Als ik zo lang in wanhoop zat opgesloten zou ik hetzelfde gedaan kunnen hebben.

Imo is dit een logisch gevolg van een goedbedoeld, maar gefaald EU-beleid waarvan de meesten (natuurlijk allemaal rechtse anti-EU nationalisten) het al lang en breed aankaartte.

De vraag is nu hoe de beleidsmakers dit uitzichtloze probleem nu eens eindelijk gaan erkennen en concreet gaan aanpakken voor de langere termijn, maar ook hoe wij op de korte termijn onze verdraagzaamheid naar voren schuiven om deze mensen op te vangen.

En met name dat laatste is jammer genoeg volledig afhankelijk van naar mijn mening mensen die compleet los staan van het volk en vanuit een roze wolk aan luchtkastelen bouwen die voor de gewone burger voor altijd onbereikbaar zullen zijn.

Ik ben oprecht voor het helpen van mensen in nood, waar ze ook vandaag komen. Maar de manier waarop wij op dit moment vertegenwoordigd worden is als een schip met tientallen kapiteins die ondanks meer dan genoeg wind stuurloos is.
  dinsdag 15 september 2020 @ 23:26:11 #32
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_195080922
Dit had echt. Niemand verwacht
Ik ben inmiddels overleden
pi_195080986
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:23 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

?
Ik zei inhumaan en daar ben je het niet mee eens

Als ik ze thuis moet opnemen, kan jij als grote jongen er vast wel een paar deporteren.

Ben je voor betere oudere zorg? Was dan zelf de kont van bejaardjes.
Vind je aflossen van de staatsschuld belangrijk? Maak zelf wat geld over
Wil je minder asielzoekers. Ga bij de grens staan.
Voor een harde brexit? Stamp een Brit op zijn bakkes
Kritiek op justitie? Sluit zelf een verdachte op
Meer blauw op straat? Ga je gang
pi_195081010
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik zei inhumaan en daar ben je het niet mee eens

Als ik ze thuis moet opnemen, kan jij als grote jongen er vast wel een paar deporteren.

Ben je voor betere oudere zorg? Was dan zelf de kont van bejaardjes.
Vind je aflossen van de staatsschuld belangrijk? Maak zelf wat geld over
Wil je minder asielzoekers. Ga bij de grens staan.
Voor een harde brexit? Stamp een Brit op zijn bakkes
Kritiek op justitie? Sluit zelf een verdachte op
Meer blauw op straat? Ga je gang

Het zit je wel hoog hè? Misschien dat je je buurman morgen jouw familie op de thee kunt laten ontvangen.
pi_195081020
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik zei inhumaan en daar ben je het niet mee eens

Als ik ze thuis moet opnemen, kan jij als grote jongen er vast wel een paar deporteren.

Ben je voor betere oudere zorg? Was dan zelf de kont van bejaardjes.
Vind je aflossen van de staatsschuld belangrijk? Maak zelf wat geld over
Wil je minder asielzoekers. Ga bij de grens staan.
Voor een harde brexit? Stamp een Brit op zijn bakkes
Kritiek op justitie? Sluit zelf een verdachte op
Meer blauw op straat? Ga je gang

Antwoord op alle vragen:

Daar betalen wij mensen voor door middel van belasting, mogen mensen niks verwachten als ze voor het salaris zorgen?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195081021
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Daarom zitten in een kamp voor maximaal 3.000 mensen 13.000 asielzoekers. Omdat we het ze net niet willen geven. Die mensen zitten er al jaren, kunnen geen kant op.

Dat is in mijn ogen inhumaan en jij vindt dat eehh ik denk :') of _O-. Waarschijnlijk de combinatie van beide
Ze kunnen wel een kant op lijkt me: terug naar huis. De meesten zijn niet gevlucht vanwege oorlog maar vanwege economische motieven.
pi_195081081
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:33 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Het zit je wel hoog hè? Misschien dat je je buurman morgen jouw familie op de thee kunt laten ontvangen.
Wij staan tegen over elkaar, right?

Dus jij vindt dat opgebaarde asielzoekers in huis moet opnemen en jij daarentegen moet helemaal niks.

Waar het hier fout gaat. Gaat niemand jou uitgelegd krijgen. Je hebt me tuk
pi_195081095
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:34 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ze kunnen wel een kant op lijkt me: terug naar huis. De meesten zijn niet gevlucht vanwege oorlog maar vanwege economische motieven.
Land ligt in puin en er is nog steeds oorlog. Ik zou wellicht ook vluchten en ik zou dan kiezen voor een land met perspectief en niet voor een droge woestijn waar zelfs geen water is.

Volgens mij maakt.mij dat niet per defintie een economische vluchteling. Of zit ik abuis?
  dinsdag 15 september 2020 @ 23:47:24 #39
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_195081097
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Syriërs? Nee joh die hadden even niks te doen en komen even langs vanwege de heerlijke nazomers en de mooie windmolens.
Goed voorbeeld, Syriërs. Die vormen inderdaad de overgrote meerderheid van vluchtelingen op de Griekse eilanden. Wel 4%! :')
  dinsdag 15 september 2020 @ 23:48:08 #40
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_195081102
Iedereen gaat nu zijn kamp in de hens steken, daar kun je op wachten. Dit soort gedrag moet natuurlijk zeker niet beloond worden.
We have always been at war with Eastasia.
pi_195081120
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:47 schreef Repentless het volgende:

[..]

Goed voorbeeld, Syriërs. Die vormen inderdaad de overgrote meerderheid van vluchtelingen op de Griekse eilanden. Wel 4%! :')
Oeps

Maar er zijn er gelukkig wel een paar
  dinsdag 15 september 2020 @ 23:55:55 #42
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_195081169
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Oeps

Maar er zijn er gelukkig wel een paar
Welk punt wil je hier maken?
pi_195081172
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:34 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Antwoord op alle vragen:

Daar betalen wij mensen voor door middel van belasting, mogen mensen niks verwachten als ze voor het salaris zorgen?
Dit idd.
pi_195081225
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:55 schreef Repentless het volgende:

[..]

Welk punt wil je hier maken?
Een gebbetje. Jij was superscherp dat er maar 4% van de mensen daar uit Syrië komt en ik dacht veel meer. Dan zat ik dus keifout. Maar ik dus helemaal blij dat het toch nog 4% is en niet 0,00%
  woensdag 16 september 2020 @ 00:08:38 #45
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_195081259
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 00:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Een gebbetje. Jij was superscherp dat er maar 4% van de mensen daar uit Syrië komt en ik dacht veel meer. Dan zat ik dus keifout. Maar ik dus helemaal blij dat het toch nog 4% is en niet 0,00%
Denk wel dat het uitmaakt of de mensen daar Syrische vluchtelingen zijn, of economische'gelukszoekers' uit veilige landen.

Indien dat laatste: als het ze niet bevalt, kunnen ze toch keurig terug?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_195081362
Wooow, wat raar dat het nu ook op andere kampen ook is...
Had echt niemand aan zien komen dit. Niemand.

quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ze verlangen geen Porsche ofzo.
Nope. Geen Porsche.
Wel een gratis huis. Nog schaarser dan en Porsche zelfs.

Lekker laten verrekken daar. Warm houden kunnen ze zichzelf wel nu.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195081379
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Land ligt in puin en er is nog steeds oorlog. Ik zou wellicht ook vluchten en ik zou dan kiezen voor een land met perspectief en niet voor een droge woestijn waar zelfs geen water is.

Volgens mij maakt.mij dat niet per defintie een economische vluchteling. Of zit ik abuis?
Deden onze opa's en oma's dat ook? De boot pakken omdat het land in puin lag in '45?
Echt, iedereen ging naar Canada, Australie, VS en NZ. Niemand leeft nu nog in NL. Echt hoor.

Beter daar blijven en de prima economie die ze hadden weer laten terug komen. Dat kunnen ze alleen doen als er ook syriers in syrie wonen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195081384
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 00:08 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Denk wel dat het uitmaakt of de mensen daar Syrische vluchtelingen zijn, of economische'gelukszoekers' uit veilige landen.

Indien dat laatste: als het ze niet bevalt, kunnen ze toch keurig terug?
ik hoop dat we de asielzoekers in nood gewoon netjes behandelen, zoals wij ook behandeld zouden willen worden. Dus goede opvang en aanvragen snel verwerken ( economische vluchtelingen terugsturen).

Maar ik begrijp dat als je dit op deze manier doet, en dus niet de boel ellenlang vertragen, dit leidt tot meer vluchtelingen en meer immigranten. Daar zit ook ik niet op te wachten. Vervelend "dilemma".
  woensdag 16 september 2020 @ 00:35:39 #49
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_195081443
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 00:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Een gebbetje. Jij was superscherp dat er maar 4% van de mensen daar uit Syrië komt en ik dacht veel meer. Dan zat ik dus keifout. Maar ik dus helemaal blij dat het toch nog 4% is en niet 0,00%
Het is ook niet zo gek om dat te denken, want dat is wat bepaalde media/weldoeners ons graag willen doen geloven. :) Die irritante realiteit dat veel gelukszoekers uit veilige landen de sprong wagen, verpest het hele beeld dat het allemaal zielige mensen zijn die geholpen moeten worden. Dus dan wordt dat gewoon maar verzwegen.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 16 september 2020 @ 05:34:58 #50
186611 Haags
pi_195082364
twitter


Je verwacht het weer niet he
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 16 september 2020 @ 06:20:06 #51
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195082525
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ze verlangen geen Porsche ofzo.
Nou, als je zó veel betaald hebt aan je mensensmokkelaar, dan verwacht je wél waar voor je geld.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195082599
Het enige waar wij de Grieken mee moeten helpen is die kampen ruimen en iedereen op de boot terug naar de overkant onder militaire escorte.

Heb je echt hulp nodig? Er is vast een ambassade van een veilig land in de buurt of regio al daar.
  woensdag 16 september 2020 @ 07:06:54 #53
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_195082655
Goh dit had NIEMAND zien aankomen en is een TOTALE VERRASSING maar we moeten er niet vanuit gaan dat dit vaker gaat gebeuren dus HAAL ZE OP
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_195085732
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 06:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het enige waar wij de Grieken mee moeten helpen is die kampen ruimen en iedereen op de boot terug naar de overkant onder militaire escorte.

Heb je echt hulp nodig? Er is vast een ambassade van een veilig land in de buurt of regio al daar.
Als ze echt hulp nodig hebben moet je er geld achteraan sturen o.i.d. Migranten met een cultuur die haaks staat op de onze en waarvan er gezien eerdere ervaringen weinig uitzicht op is dat ze die aan gaan passen moet je lekker in een cultureel gelijkaardig land opvangen. Willen ze dat niet, dan is dat heel hard, maar dan hebben ze pech.

Onze regering en die van andere landen in Europa moet weer als prioriteit hebben om voor de eigen burgers een zo leefbaar mogelijk land te houden en daar hoort bij dat je bepaalde dingen gewoon weert. Dat de politieke wil daarvoor ontbreekt is een klap in het gezicht van elke burger die te maken heeft met de uitwassen van deze immigratie.
pi_195085788
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 11:26 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Als ze echt hulp nodig hebben moet je er geld achteraan sturen o.i.d. Migranten met een cultuur die haaks staat op de onze en waarvan er gezien eerdere ervaringen weinig uitzicht op is dat ze die aan gaan passen moet je lekker in een cultureel gelijkaardig land opvangen. Willen ze dat niet, dan is dat heel hard, maar dan hebben ze pech.

Onze regering en die van andere landen in Europa moet weer als prioriteit hebben om voor de eigen burgers een zo leefbaar mogelijk land te houden en daar hoort bij dat je bepaalde dingen gewoon weert. Dat de politieke wil daarvoor ontbreekt is een klap in het gezicht van elke burger die te maken heeft met de uitwassen van deze immigratie.
Ja ik snap 100% wat je wil zeggen en ben het ook eigenlijk 100% met je eens.. maar "the cat is out of the bag", je kan niet meer terug nu we 1 europa zijn in de praktijk en de grenzen van Nederland niet meer beginnen of eindigen langs België en Duitsland.

Leefbaar maken en houden voor Nederlandse burgers betekent de boel onder controle houden x duizend kilometer verderop.
pi_195174370
quote:
Weer brand in Grieks vluchtelingenkamp op Samos
https://www.ad.nl/buitenl(...)p-op-samos~a894e433/

Er is hier nog plek. Kom maar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')