abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195138515
Daarin heb je volledig gelijk en dat zal altijd zo blijven.

Zo, nu heb je het antwoord dat je wilde horen, toch?

[ Bericht 93% gewijzigd door Lenny77 op 18-09-2020 22:49:36 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 18 september 2020 @ 22:44:25 #52
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_195138576
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 22:41 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Toch niet opgeven joh! Dag per dag nemen, steeds opstaan en denken: vandaag een nieuwe kans!
Klinkt heel stom maar het helpt wel.
En dingen leren loslaten... dat loslaten is zooooo belangrijk!
Dat verleden, die woorden van toen, de pijn van toen.. laat dat gaan.
als kind liep ik soms van dingen weg in de hoop dat iemand naar me toekwam en me kwam helpen
het werkte nooit maar je hebt wel gelijk ik moet alles los kunnen laten maar ergens ben ik daar ook bang voor
als ik het allemaal loslaat heb ik geen identiteit meer want doordat alles ben ik wel in deze vorm geraakt
ik heb pijn en ik ben door hier te schrijven wel erachter gekomen dat ik pijn heb en dat ik me er niet voor hoef te schamen

misschien is dat wel al wat waard
  vrijdag 18 september 2020 @ 22:46:14 #53
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_195138619
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 22:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Daarin heb je volledig gelijk en dat zal altijd zo blijven.

Zo, nu heb je het antwoord dat je wilde horen, toch?
nee want ook dat is gewoon een oneliner
naardegallemiezen en lenny en ook geeninspiratie en ik geloof scary mary die praten met mij die stoppen wat moeite erin om met me te praten

ik zou willen dat er ook maar een iemand was die soms tijd voor me zou maken en met me zou praten een goeie vriend of vriendin maar ik ben helemaal alleen. hoe jouw situatie is weet ik niet kan ik oook niet over oordelen
pi_195138667
Voor domme adviezen ga je naar een online forum (met alle respect verder), voor goede adviezen ga je naar een huisarts die je zal doorverwijzen naar een psycholoog of mogelijk een psychiater. Zet hem op TS, het zal echt beter voor je zijn ^O^
pi_195138686
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 22:01 schreef Dullahan het volgende:

[..]

Waarom blijven leven als het leven nutteloos is?
Als het toch nutteloos is, waarom blijven zoeken naar nut? Waarom niet gewoon iets moois er van maken. En jouw leven minder afhankelijk maken van anderen.
Whatever...
  vrijdag 18 september 2020 @ 22:51:31 #56
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_195138759
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 22:48 schreef jameshond7 het volgende:
Voor domme adviezen ga je naar een online forum (met alle respect verder), voor goede adviezen ga je naar een huisarts die je zal doorverwijzen naar een psycholoog of mogelijk een psychiater. Zet hem op TS, het zal echt beter voor je zijn ^O^
daar zit ik dus al maar jij denkt dat zijn wondermiddelen die ze daar hebben. ik kom hier ook een beetje om mijn hart te luchten en dat er domme adviezen zijn dat vind ik niet. ik heb het idee dat sommige denken dat ik een schop onder mijn reet nodig is maar er zijn ook mensen die wel echt tijd namen om met me te schrijven

ik heb ze eerder al genoemd en ben er misschien wat vergeten als jij zegt dat ze hier domme adviezen geven denk ik dat je best veel geluk hebt in je leven want dat betekend dat je dat niet nodig hebt maar ik ben wel blij met dat mensen naar me luisteren en toch even wat meer schrijven dan: 'het komt wel goed.'
  vrijdag 18 september 2020 @ 22:52:19 #57
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_195138781
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 22:48 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als het toch nutteloos is, waarom blijven zoeken naar nut? Waarom niet gewoon iets moois er van maken. En jouw leven minder afhankelijk maken van anderen.
de maatschappij is best hard als je niet helemaal erin past ik wil wel wat moois ervan maken maar de arbeidsmakrt staat niet op mij te wachten en ja het is gewoon even moeilijk allemaal
pi_195138795
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 22:51 schreef Dullahan het volgende:

[..]

daar zit ik dus al maar jij denkt dat zijn wondermiddelen die ze daar hebben. ik kom hier ook een beetje om mijn hart te luchten en dat er domme adviezen zijn dat vind ik niet. ik heb het idee dat sommige denken dat ik een schop onder mijn reet nodig is maar er zijn ook mensen die wel echt tijd namen om met me te schrijven

ik heb ze eerder al genoemd en ben er misschien wat vergeten als jij zegt dat ze hier domme adviezen geven denk ik dat je best veel geluk hebt in je leven want dat betekend dat je dat niet nodig hebt maar ik ben wel blij met dat mensen naar me luisteren en toch even wat meer schrijven dan: 'het komt wel goed.'
Je begint zelf over domme adviezen he. Er zullen een paar goede tussen zitten, maar daar moet je wel naar zoeken
pi_195138845
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 22:53 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Je begint zelf over domme adviezen he. Er zullen een paar goede tussen zitten, maar daar moet je wel naar zoeken
Die domme adviezen slaan op zijn omgeving
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_195138901
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 22:52 schreef Dullahan het volgende:

[..]

de maatschappij is best hard als je niet helemaal erin past ik wil wel wat moois ervan maken maar de arbeidsmakrt staat niet op mij te wachten en ja het is gewoon even moeilijk allemaal
Maar kan je niet gewoon naar simpel geluk buiten de arbeidsmarkt zoeken? Werk maakt echt niet persé gelukkig.
Je kan in de tijd die je hebt zoveel doen! Je kan online iets gaan studeren, je kan een taal leren, je kan idd zoeken naar vrijblijvend vrijwilligerswerk, je kan honden uitlaten van oudere mensen of voor hun naar de winkel gaan, een instrument leren spelen, tekenen, joggen en een marathon uitlopen,...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_195138906
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 22:55 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Die domme adviezen slaan op zijn omgeving
Nee snap ik, maar die omgeving zal vast beter op de hoogte zijn van zijn situatie dan mensen online. Soms kan het juist fijn zijn om adviezen te krijgen van mensen online, omdat ze zonder vooroordeel naar jouw situatie kijken. Vaker slaat het als een tang op een varken en halen mensen online er vooral hun eigen situatie en ervaringen bij aan al doen die er helemaal niet toe.
  vrijdag 18 september 2020 @ 23:00:49 #62
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_195138960
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 22:58 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Nee snap ik, maar die omgeving zal vast beter op de hoogte zijn van zijn situatie dan mensen online. Soms kan het juist fijn zijn om adviezen te krijgen van mensen online, omdat ze zonder vooroordeel naar jouw situatie kijken. Vaker slaat het als een tang op een varken en halen mensen online er vooral hun eigen situatie en ervaringen bij aan al doen die er helemaal niet toe.
oh omdat mensen me beter kennen is hun 'oh het komt wel goed.' meer waard? ik ervaar hier steun en ik laat me dat niet afpakken door wat jij zegt ik ben blij dat ik hier eigenlijk steun kan vragen dat het niet iedereen schikt is een ding maar ik ben er blij mee

maar misschien komt dat omdat ik echt alleen ben zeker met corona nu soms komen de muren ook op je af ik vind het luek dat ik hier een beetje steun krijg die kleine dingen in het leven geven mij ook de kracht om door tegaan
pi_195138975
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 22:46 schreef Dullahan het volgende:

[..]

nee want ook dat is gewoon een oneliner
naardegallemiezen en lenny en ook geeninspiratie en ik geloof scary mary die praten met mij die stoppen wat moeite erin om met me te praten

ik zou willen dat er ook maar een iemand was die soms tijd voor me zou maken en met me zou praten een goeie vriend of vriendin maar ik ben helemaal alleen. hoe jouw situatie is weet ik niet kan ik oook niet over oordelen
dus eigenlijk gebruik je je problemen om anderen met je te laten praten over jezelf...

ooit wel eens geprobeerd interesse in anderen te tonen, en zo kontakten te knopen? of heb je gewoon geen interesse in iets anders dan je eigen gevoelens?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_195139028
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:00 schreef Dullahan het volgende:

[..]

oh omdat mensen me beter kennen is hun 'oh het komt wel goed.' meer waard? ik ervaar hier steun en ik laat me dat niet afpakken door wat jij zegt ik ben blij dat ik hier eigenlijk steun kan vragen dat het niet iedereen schikt is een ding maar ik ben er blij mee

maar misschien komt dat omdat ik echt alleen ben zeker met corona nu soms komen de muren ook op je af ik vind het luek dat ik hier een beetje steun krijg die kleine dingen in het leven geven mij ook de kracht om door tegaan
Blijf zeker hier komen om je verhaal te doen.
Niet iedereen vind dat leuk maar dat is niet erg!
Net zoals jij hebben ook zij recht om hun verhaal te doen of hun mening te zeggen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 18 september 2020 @ 23:04:34 #65
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_195139048
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:01 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dus eigenlijk gebruik je je problemen om anderen met je te laten praten over jezelf...

ooit wel eens geprobeerd interesse in anderen te tonen, en zo kontakten te knopen? of heb je gewoon geen interesse in iets anders dan je eigen gevoelens?
nu trek je denk ik conclusies? ik praat over mijn problemen met mense nen zoek hulp soms bij ze of vraag adviezen is dat zo een misdaad?

ik zeg niet dat ik nooit naar hun vraag maar jij komt hier naar binnen stormen en begint direct hard te spelen zo ga ik niet met andere om, ik vraag heus wel hoe het met ze gaat
pi_195139051
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:01 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dus eigenlijk gebruik je je problemen om anderen met je te laten praten over jezelf...

ooit wel eens geprobeerd interesse in anderen te tonen, en zo kontakten te knopen? of heb je gewoon geen interesse in iets anders dan je eigen gevoelens?
Denk niet dat dit nu zo een heel goed plan van aanpak is.
Als ik mij shit zou voelen dan heb ik niet de energie om me ook nog eens shit over anderen te voelen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_195139123
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:04 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Denk niet dat dit nu zo een heel goed plan van aanpak is.
Als ik mij shit zou voelen dan heb ik niet de energie om me ook nog eens shit over anderen te voelen.
Wat is er 'shit' aan interesse in anderen te tonen?
volgens mij knoopt iemand zo makkelijker die contacten aan, waar TS aangeeft behoefte te hebben.

Volgens mij juist op een prettigere manier dan gelijk over je eigen 'problemen' en met negativiteit te beginnen en dat als 'aanleiding' te zien waarom mensen intersse in je zouden kunnen hebben.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_195139132
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:04 schreef Dullahan het volgende:

[..]

nu trek je denk ik conclusies? ik praat over mijn problemen met mense nen zoek hulp soms bij ze of vraag adviezen is dat zo een misdaad?

ik zeg niet dat ik nooit naar hun vraag maar jij komt hier naar binnen stormen en begint direct hard te spelen zo ga ik niet met andere om, ik vraag heus wel hoe het met ze gaat
Je hebt meerdere soorten van mensen. Diegenen die je een stamp onder je kont willen geven zoals bv RM-rf en de zachtere groep die wat meer wil troosten (en daar vanalles tussenin).
Je hebt die konten-stampers ook echt wel nodig in het leven, die maken je af en toe wakker! En dat kan zeker geen kwaad.
Maar als je je nu even echt slecht voelt, dan negeer je dat voor nu en bekijk je het terug op een krachtiger moment.
Iedereen heeft regelmatig een stamp nodig, en soms een zachte hand
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 18 september 2020 @ 23:09:36 #69
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_195139135
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 22:57 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Maar kan je niet gewoon naar simpel geluk buiten de arbeidsmarkt zoeken? Werk maakt echt niet persé gelukkig.
Je kan in de tijd die je hebt zoveel doen! Je kan online iets gaan studeren, je kan een taal leren, je kan idd zoeken naar vrijblijvend vrijwilligerswerk, je kan honden uitlaten van oudere mensen of voor hun naar de winkel gaan, een instrument leren spelen, tekenen, joggen en een marathon uitlopen,...
ja ik ben gewoon bang dat geen enkele vrouw wat van iemand wil weten wanneer je niet succesvol bent.. als ik de rest van mijn leven alleen moet blijven, is dat leuk?

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:03 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Blijf zeker hier komen om je verhaal te doen.
Niet iedereen vind dat leuk maar dat is niet erg!
Net zoals jij hebben ook zij recht om hun verhaal te doen of hun mening te zeggen.
:)
pi_195139140
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 20:24 schreef Dullahan het volgende:

Ik verlies soms de hulp hij wil denk ik dat ik die pillen neem en zeg dat alles goed gaat. Vorige keer toen die boos was, was toen ik iets teveel pillen had gepakt van iets niet echt een poging om er niet meer te zijn maar ik had de brui aan al die kut pillen met hun bijwerkingen dus heb ik ze gewoon voor de hele week in een keer gepakt uit gif.

ik zeg altijd dat ik het ook niet weet wat moet ik anders zeggen ik weet het niet.

waarom zouden mensen zeggen dat jij geen gelijk hebt? ik denk dat psychiaters het niet slecht bedoelen maar soms is het lastig communiceren met ze en ik denk dat mensen ook de frustraties vergeten bijvoorbeeld ook nu ben ik zelf best gefrustreerd ik bedoel vandaag was best een rot dag en mensen denken oh je gaat naar psychiaiter pakt wat hij voorschrijft en boem je bent beter. Was het maar zo...

maar waarom zou jij in speciaal onderwijs moeten zitten denk dat jij slimmer bent dan mij haha je schrijft beter dan ik dat doe. en dat stemt me wel droevig dat mensen jou zo neerpraten maar mij ook.... zo van alsof er geen plek is voor ons in de maatschappij alleen op speciaalonderwijs of gewoon niet.
Welke pillen heb je dan en welke bijwerkingen? Wat zegt de psychiater dan over die bijwerkingen? Had hij ooit andere voorgesteld?
Ja ik heb ooit toen ik nog wel in behandeling was ook wel van die rare gedachten gehad toen ik daar in dat kantoor zat te wachten en het zat was dat het maar niet opschoot zoals schoonmaakmiddel drinken enz :? Maar blij dat ik het niet gedaan heb want dat sloeg echt helemaal nergens op. Heb wel een keer net als jij heel veel voorgeschreven pillen in 1x genomen maar meer omdat ik hoopte op een soort drugs effect. Maar ik begrijp dus wel je frustratie. Want dat het bij sommigen zo werkt van ze gaan erheen en ze voelen zich beter werkt niet bij iedereen zo. Ik irriteer me er dood aan als ik dat lees dus ik lees die positieve ervaringen ook maar niet meer.
Nee want psychologen zeiden letterlijk dat ik beter overkom dan dat ik volgens hun testen ben. Maar inderdaad zo voelt het alsof er geen plek voor ons is in de maatschappij. En dat maakt me kwaad maar tegelijkertijd heb ik dan zoiets van: ik moet er zelf voor zorgen dat ik beter word. Ook al is dat in vergelijking met anderen niets het interesseert me niet. Ik wil iedere dag gewoon beter worden dan dat ik gisteren was. En ik vergelijk mezelf niet meer met anderen want daar word ik depressief van. Jij zou misschien ook iedere dag een concreet doel moeten hebben op het gebied van je eigen ontwikkeling om aan te werken. Dan voelt alles minder zinloos en voel je jezelf ook minder machteloos.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:09 schreef RM-rf het volgende:
Wat is er 'shit' aan interesse in anderen te tonen?
volgens mij knoopt iemand zo makkelijker die contacten aan, waar TS aangeeft behoefte te hebben.

Volgens mij juist op een prettigere manier dan gelijk over je eigen 'problemen' en met negativiteit te beginnen en dat als 'aanleiding' te zien waarom mensen intersse in je zouden kunnen hebben.

De hele essentie van je slecht voelen lijkt mij dat je in dingen die normaal gesproken als aangenaam worden ervaren helemaal niet meer ziet zitten, of dat het niet goed lukt. Waaronder dus sociale contacten. Iemand die zich slecht voelt straalt ten eerste al negativiteit uit en de meesten zoals jij gruwelen daarvan dus de eerste indruk is al negatief. Vervolgens moet hij zich extra inspannen om hen aandacht te geven omdat zijn hoofd vol is van zijn problemen. Ik ben het met je eens dat het een goede oefening is om zichzelf op sociaal gebied te ontwikkelen, maar niet meer dan dat. Tenslotte gaat zijn probleem er niet mee weg, aangezien de meeste mensen verwachten dat je hen entertaind of in dit geval , dat hij eenzijdig naar al hun leuke verhalen luistert van ervaringen die hij zelf niet heeft en/of zich concentreert op hun problemen terwijl ze dat andersom niet doen. Het is dus zwaar vermoeiend.

[ Bericht 7% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 18-09-2020 23:42:16 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195139167
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:09 schreef RM-rf het volgende:

[..]

wat is er 'shit' aan interesse in anderen te tonen?
volgens mij knoop je zo makkelijk die contacten aan, waar TS aangeeft behoefte te hebben...

volgens mij juist op een prettigere manier dan gelijk over je eigen 'problemen' en met negativiteit te beginnen en dat als 'aanleiding' te zien waarom mensen intersse in je zouden kunnen hebben.
Ja dat klopt wel.
Maar als hij nu met iemand zeer negatief zou gaan praten dan sleurt die hem mee de afgrond in.

Maar eigenlijk heb je wel gelijk. Deze post is veel duidelijker dan de vorige (ligt aan mij)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_195139215
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:09 schreef Dullahan het volgende:

[..]

ja ik ben gewoon bang dat geen enkele vrouw wat van iemand wil weten wanneer je niet succesvol bent.. als ik de rest van mijn leven alleen moet blijven, is dat leuk?
[..]

:)
Die vrouw is iets wat voor later is. Eerst jezelf onder controle krijgen en je leven weer een beetje leuk vinden.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_195139242
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:11 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ja dat klopt wel.
Maar als hij nu met iemand zeer negatief zou gaan praten dan sleurt die hem mee de afgrond in.

Maar eigenlijk heb je wel gelijk. Deze post is veel duidelijker dan de vorige (ligt aan mij)
Het advies dat ik hem aanraad is ook geen gesprek te gaan zoeken op basis van 'ik ben zo zielig, praat met me'.

Maar gewoon interesse in anderen te tonen en zo een 'licht' maar ook prettig contact met anderen op te bouwen, waarbij dan het tonen van intersse in anderen een methode is om iemand anders te leren kennen.
inderdaad vaak met een beetje 'smalltalk' ipv gelijk diepe en zware gespeksonderwerpen met iemand die je nauwelijks kent

vaak is het daarbij beter om niet gelijk met je 'problemen' te komen, maar eerst vertrouwen en een leuke omgang op te bouwen, voordat je iemand van je problemen vertelt, zowel voor de ontwikeling van vriendschap is dat vermoedelijk beter, maar ook kan het een methode zijn om jezelf een beetje te beschermen.

iemand een gelijk een zeer diepe inkijk in je zeer persoonlijke zaken geven, maakt je ook snel erg kwetsbaar en kan ertoe leiden dat je ook snel gekwetst kunt worden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_195139291
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:14 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Het advies dat ik hem aanraad is ook geen gesprek te gaan zoeken op basis van 'ik ben zo zielig, praat met me'.

Maar gewoon interesse in anderen te tonen en zo een 'licht' maar ook prettig contact met anderen op te bouwen, waarbij dan het tonen van intersse in anderen een methode is om iemand anders te leren kennen.
inderdaad vaak met een beetje 'smalltalk' ipv gelijk diepe en zware gespeksonderwerpen met iemand die je nauwelijks kent

vaak is het daarbij beter om niet gelijk met je 'problemen' te komen, maar eerst vertrouwen en een leuke omgang op te bouwen, voordat je iemand van je problemen vertelt, zowel voor de ontwikeling van vriendschap is dat vermoedelijk beter, maar ook kan het een methode zijn om jezelf een beetje te beschermen.

iemand een gelijk een zeer diepe inkijk in je zeer persoonlijke zaken geven, maakt je ook snel erg kwetsbaar en kan ertoe leiden dat je ook snel gekwetst kunt worden.
Mooie post!! ^O^
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_195139843
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 22:40 schreef Dullahan het volgende:

[..]

misschien zijn die er maar vanuit mijn psycholoog wel eens meegedaan aan zo'n trajcet maar ja dat werkte niet zo goed voor mij, ik werd al gauw paranoïde
[..]

ik zie gewoon iets wat andere niet zien en dat is een groot zwart gat en tegen mij is gezegd ik mag alleen daar staan en ergens anders niet.

je hebt gelijk maar als ik realistisch denk dan denk ik dat ik geen bestaansrecht meer heb snap je? ik kost de maatschappij geld en ik denk niet dat ik op nu en morgen beter ga zijn positief blijven is lastig. ik heb niet het alledaagse leven vanwege problematiek en zo maar ik heb wel gewoon ook alledaagse behoeftes ik wil ook eens een meid in mijn armen sluiten of zo. dat heb ik nu nog nooit meegemaakt en ik ben de 20 al voorbij
Oke. En als jij zelf zo denkt hè, waarom verwacht je nog iets van je omgeving dan? Je geeft hun nu de schuld hè van je eigen gedachten. Lekker makkelijk.

Adviseer jezelf eens? Zelfreflectie is een belangrijk goed. Als je überhaupt al geen motivatie hebt om jezelf te redden is het nogal egoïstisch dat van anderen te verlangen (alsof ze zelf geen leven hebben ofzo of uit hetzelfde milieu komen als jij EN DAARDOOR WAARSCHIJNLIJK SOORTGELIJKE STRUGGLES HEBBEN) of aan de toon van je reacties haast te EISEN dat zij jou zouden moeten redden? Alsof dat hun verantwoordelijkheid is. Hoe oud ben je?

Het bestaat wel dat iemand je ‘redt’ (inzicht geeft dat aanspoort tot vooruitgang). Dat dat gebeurt, maar dat is dan een zegen die je eens zou moeten waarderen en tellen.

Jij lijkt er vanuit te gaan dat iemand je moet redden ofzo of iets goeds zegt en het dan wel
Goed komt. _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Je moet het zelf doen :+ :+ :+ :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 15% gewijzigd door Azula op 18-09-2020 23:56:12 ]
pi_195143169
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 22:52 schreef Dullahan het volgende:

[..]

de maatschappij is best hard als je niet helemaal erin past ik wil wel wat moois ervan maken maar de arbeidsmakrt staat niet op mij te wachten en ja het is gewoon even moeilijk allemaal
Ik ken je niet en weet ook niet wat voor achterstand je hebt en waarom. En j, de maatschappij is hard. Je kunt twee dingen doen grofweg. Ongeacht je situatie.

1. Slachtoffer zijn van wat er allemaal om je heen gebeurt
2. Accepteren wat het leven je geeft en positief beïnvloeden wat in je mogelijkheden ligt.

Dit kan in elke situatie.
Whatever...
pi_195143182
Komt wel goed.
  zaterdag 19 september 2020 @ 11:07:11 #78
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_195143689
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:09 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Welke pillen heb je dan en welke bijwerkingen? Wat zegt de psychiater dan over die bijwerkingen? Had hij ooit andere voorgesteld?
Ja ik heb ooit toen ik nog wel in behandeling was ook wel van die rare gedachten gehad toen ik daar in dat kantoor zat te wachten en het zat was dat het maar niet opschoot zoals schoonmaakmiddel drinken enz :? Maar blij dat ik het niet gedaan heb want dat sloeg echt helemaal nergens op. Heb wel een keer net als jij heel veel voorgeschreven pillen in 1x genomen maar meer omdat ik hoopte op een soort drugs effect. Maar ik begrijp dus wel je frustratie. Want dat het bij sommigen zo werkt van ze gaan erheen en ze voelen zich beter werkt niet bij iedereen zo. Ik irriteer me er dood aan als ik dat lees dus ik lees die positieve ervaringen ook maar niet meer.
Nee want psychologen zeiden letterlijk dat ik beter overkom dan dat ik volgens hun testen ben. Maar inderdaad zo voelt het alsof er geen plek voor ons is in de maatschappij. En dat maakt me kwaad maar tegelijkertijd heb ik dan zoiets van: ik moet er zelf voor zorgen dat ik beter word. Ook al is dat in vergelijking met anderen niets het interesseert me niet. Ik wil iedere dag gewoon beter worden dan dat ik gisteren was. En ik vergelijk mezelf niet meer met anderen want daar word ik depressief van. Jij zou misschien ook iedere dag een concreet doel moeten hebben op het gebied van je eigen ontwikkeling om aan te werken. Dan voelt alles minder zinloos en voel je jezelf ook minder machteloos.
[..]

De hele essentie van je slecht voelen lijkt mij dat je in dingen die normaal gesproken als aangenaam worden ervaren helemaal niet meer ziet zitten, of dat het niet goed lukt. Waaronder dus sociale contacten. Iemand die zich slecht voelt straalt ten eerste al negativiteit uit en de meesten zoals jij gruwelen daarvan dus de eerste indruk is al negatief. Vervolgens moet hij zich extra inspannen om hen aandacht te geven omdat zijn hoofd vol is van zijn problemen. Ik ben het met je eens dat het een goede oefening is om zichzelf op sociaal gebied te ontwikkelen, maar niet meer dan dat. Tenslotte gaat zijn probleem er niet mee weg, aangezien de meeste mensen verwachten dat je hen entertaind of in dit geval , dat hij eenzijdig naar al hun leuke verhalen luistert van ervaringen die hij zelf niet heeft en/of zich concentreert op hun problemen terwijl ze dat andersom niet doen. Het is dus zwaar vermoeiend.
wachttijden zijn altijd lang ik had je nog geantwoord prive op die eerste vragen.
ja het was bij mij gewoon frustratie soms krijg ik dat wel eens. ja het is alsof de psychiater en psycholoog direct je problemen kunnen herstellen. bij tandpijn kan de tandarts misschien helpen maar dat werkt niet zo in psychologie.

Wat raar dat ze zoiets zeggen! ik weet het niet we moeten het zelf doen ja maar het is soms wel alsof je tikkertje speelt met 50 tikkers en jij moet maar proberen niet gepakt te worden. maar je hebt wel gelijk misschien misschien moet ik dan maar de middelvinger steken naar mijn omgeving en zelf gewoon dag voor dag een stapje vooruit doen

een doel zetten en het gewoon proberen te doen. misschien werkt dat wel.

en bedankt voor je reactie op die andere persoon want je legt het wel goed uit als ik alleen maar moet horen hoe goed andere het hebben. Vroeger ging ik wel eens naar een vrienden toe gezellige avond zorgeloos maar dan hadden ze het over hun leven herinneringen van vroeger en zo en als je dan thuiskomt dan voel je je echt slecht. dan denk je, ik heb die leuke dingen nooit allemaal meegemaakt. En eigenlijk voel je je dan heel eenzaam en klein
  zaterdag 19 september 2020 @ 11:09:48 #79
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_195143731
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:14 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Het advies dat ik hem aanraad is ook geen gesprek te gaan zoeken op basis van 'ik ben zo zielig, praat met me'.

Maar gewoon interesse in anderen te tonen en zo een 'licht' maar ook prettig contact met anderen op te bouwen, waarbij dan het tonen van intersse in anderen een methode is om iemand anders te leren kennen.
inderdaad vaak met een beetje 'smalltalk' ipv gelijk diepe en zware gespeksonderwerpen met iemand die je nauwelijks kent

vaak is het daarbij beter om niet gelijk met je 'problemen' te komen, maar eerst vertrouwen en een leuke omgang op te bouwen, voordat je iemand van je problemen vertelt, zowel voor de ontwikeling van vriendschap is dat vermoedelijk beter, maar ook kan het een methode zijn om jezelf een beetje te beschermen.

iemand een gelijk een zeer diepe inkijk in je zeer persoonlijke zaken geven, maakt je ook snel erg kwetsbaar en kan ertoe leiden dat je ook snel gekwetst kunt worden.
maar het is een aanname dat ik dat doe. als ik vriendschappen heb met mensen die ik al 8 jaar ken of zo, en ze zijn allemaal weg nadat het me iets slechter gaat en 8 jaren lang nooit eens vragen hoe het gaat en als ik dan eens vroeg voor advies ze zeggen dat het wel goed komt.
  zaterdag 19 september 2020 @ 11:11:02 #80
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_195143751
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:10 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik ken je niet en weet ook niet wat voor achterstand je hebt en waarom. En j, de maatschappij is hard. Je kunt twee dingen doen grofweg. Ongeacht je situatie.

1. Slachtoffer zijn van wat er allemaal om je heen gebeurt
2. Accepteren wat het leven je geeft en positief beïnvloeden wat in je mogelijkheden ligt.

Dit kan in elke situatie.
soms zijn de mogelijkheden klein ik ga gewoon proberen wat geeninspiratie12345 zegt stapjes proberen
pi_195144201
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:11 schreef Dullahan het volgende:

[..]

soms zijn de mogelijkheden klein ik ga gewoon proberen wat geeninspiratie12345 zegt stapjes proberen
Niemand zegt dat het makkelijk is! Het is lastig en je moet het vooral zelf doen, daarnaast heb je af en toe geluk nodig.

Maar in plaats van te kijken hoeveel pech jenhebt , kijk maar eens hoeveel geluk je hebt. Nederland is een van de beste landen om te wonen in de wereld. Dat is meer geluk dan >97% van de wereldbevolking ooit zal hebben.
Whatever...
pi_195144209
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:10 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik ken je niet en weet ook niet wat voor achterstand je hebt en waarom. En j, de maatschappij is hard. Je kunt twee dingen doen grofweg. Ongeacht je situatie.

1. Slachtoffer zijn van wat er allemaal om je heen gebeurt
2. Accepteren wat het leven je geeft en positief beïnvloeden wat in je mogelijkheden ligt.

Dit kan in elke situatie.
Da's een goed advies & de tweede optie heeft de voorkeur. Al is het net voor iedereen gemakkelijk om die knop om te zitten. Zeker als je niet zeker bent over hoe dat moet, en de juiste mensen om je heen mist om je evt. te supporten de omslag te maken. Niet iedereen is zo zelfmotiverend in dat opzicht.
Boeddha meende ook dat acceptatie de weg naar geluk was. Accepteren dat er nu eenmaal problemen en hobbels op de weg zijn - geen mens is zonder zorgen - en er niet tegen te vechten, maar ze de accepteren. En wat jij zegt: positief beïnvloeden waar je kunt.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195144266
quote:
88s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:49 schreef Natalie het volgende:

[..]

Da's een goed advies & de tweede optie heeft de voorkeur. Al is het net voor iedereen gemakkelijk om die knop om te zitten. Zeker als je niet zeker bent over hoe dat moet, en de juiste mensen om je heen mist om je evt. te supporten de omslag te maken. Niet iedereen is zo zelfmotiverend in dat opzicht.
Boeddha meende ook dat acceptatie de weg naar geluk was. Accepteren dat er nu eenmaal problemen en hobbels op de weg zijn - geen mens is zonder zorgen - en er niet tegen te vechten, maar ze de accepteren. En wat jij zegt: positief beïnvloeden waar je kunt.
Makkelijk is het niet. Zeker niet als je wat pech hebt gehad. Maar uiteindelijk is het ook gewoon een kwestie van beginnen en volhouden.

Elke dag eenkleurig stapje. Natuurlijk , het is een beetje Cruyffiaans: als je het snapt dan zie je het pas. Niet gemakkelijk.
Whatever...
pi_195144318
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:53 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Makkelijk is het niet. Zeker niet als je wat pech hebt gehad. Maar uiteindelijk is het ook gewoon een kwestie van beginnen en volhouden.

Elke dag eenkleurig stapje. Natuurlijk , het is een beetje Cruyffiaans: als je het snapt dan zie je het pas. Niet gemakkelijk.
En hoe vervelend je leven ook is, het is wél bekend: je kent je leven, je weet wat je hebt. Een stap de andere richting opzetten, met alle onzekerheid of het je wel wat gaat opleveren, is eng. Soms zo eng dat mensen ervoor kiezen om liever - veilig maar ongelukkig - blijven hangen in hun situatie. En da's niet eens altijd een bewuste keuze.

Kom op, TS, jij hebt een plek in deze wereld. Ook jij verdient het om een gelukkig leven te hebben :Y
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195144466
quote:
88s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:57 schreef Natalie het volgende:

[..]

En hoe vervelend je leven ook is, het is wél bekend: je kent je leven, je weet wat je hebt. Een stap de andere richting opzetten, met alle onzekerheid of het je wel wat gaat opleveren, is eng. Soms zo eng dat mensen ervoor kiezen om liever - veilig maar ongelukkig - blijven hangen in hun situatie. En da's niet eens altijd een bewuste keuze.

Kom op, TS, jij hebt een plek in deze wereld. Ook jij verdient het om een gelukkig leven te hebben :Y
Mijn oude oma zei altijd: je lijdt het meest onder het lijden dat je vreest. Wijze vrouw
Whatever...
pi_195146685
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 20:20 schreef Dullahan het volgende:

[..]

Soms wil ik gewoon stoppen met al die pillen en dan zit het me niet lekker. Ligt eraan in welke gemoedstemming ik ben, maar ik heb het wel aangekaart maar ik wil ook niet weer de hele mallemolen door ik ben er een beetje moe aan :( bijwerking en zo ik word er soms gek van
Het is minder makkelijk met je mee denken als je selectief antwoord. Bij wie heb je wat het aangekaart? Is dat dezelfde als die het je in eerste instantie voorgeschreven heeft?

Zeggen dat je met je medicijnen wil stoppen is een ander gesprek dan aangeven dat je bepaalde bijwerkingen ervaart. Zeker bij een kort consult kan het nogal schelen hoe je dingen zegt.

Heb je weleens geprobeerd om vooraf een briefje op te stellen? Dan kun je misschien beter overzicht houden en puntsgewijs onderbouwd dingen afwerken.

quote:
Ja ik moet goed boodschappen doen en ja ik koop dan 4 in plaats van eentje want ik weet niet ik kan niet goed met geld om gaan ik ga dingen kopen voor wat spanning of zo. Ik heb ook nooit genoeg ben bang dat dingen kapot gaan dus ik had een favoriete scheermes en ik heb er 2 van gekocht want ik ben bang dat een kapot gaat en ze dan niet meer gemaakt worden.

Zo'n aanschaf heb ik weer dat wat gebeurd in mijn leven een pakje aan de deur het wachten het uitpakken en muziek luisteren, muziek helpt mij heel erg.
Herkenbaar, muziek is echt fantastisch O+

Heb je een beetje een overzicht van wat je al hebt, wat je ongeveer gebruikt en wat je nodig hebt?
Dat kan rust geven, zodat je weet wat je voorraad is, hoeveel verstandig is om in te kopen bij een aanbieding en wat je wekelijks aan gezond eten binnen moet krijgen.
Je kan online uitzoeken wat je ongeveer nodig hebt, maar afhankelijk van je verzekering kun je ook een paar bij een diëtist terecht zonder extra kosten geloof ik.

Misschien kun je jezelf uitdagen door je weekboodschappen op basis van de aanbiedingen te doen? Hoe goedkoper jij gezond eten scoort, hoe je meer je over houdt voor andere dingen.
Hou ook eens in de gaten hoe laat in de winkel de dagelijkse dingen afgeprijsd worden, met die -35% e.d. stickers. Het is niet hetzelfde als een pakketje aan de deur krijgen, maar je bent er wel weer even uit en je kan je nog laten verrassen door het aanbod.
Kijk ook eens naar de good to go app. Misschien niet het gezondste aanbod, maar wel een verrassingspakket om zelf voor op pad te gaan.

quote:
Vooral lofi beats op youtube daar is ook altijd iedereen heel vriendelijk in de commentaren en ik kan dan lekker viben.
O+

quote:
Ja we zoeken naar manieren maar ik wil niet te snel ook, vorige keer had ik een psycholoog die mij echt naar school wilde pushen dat werkte niet goed. :( Dat ging helemaal mis eigenlijk heb toen ook alle hulp daar stop gezet tot ik weer wat last kreeg en de psycholoog van de huisarts me weer doorstuurde.
Vervelend dat het averechts werkte! Ik denk dat ik wel snap waarom de psych je zo graag naar school wilde helpen. Als jij aangeeft dat je zelfbeeld lijdt onder in jouw ogen te weinig opleiding, je behoefte hebt aan dagbesteding, structuur, jezelf ontwikkelen en weer meer onder de mensen komen. Dan lijkt richting school gaan wel een efficiënte tactiek om dat alles samen te voegen.
Echter had het naar school beter als een middel ipv een doel gezien kunnen worden en had de behandeling zich effectiever kunnen richten op wat jou voldoende zekerheid zou geven om met wat vertrouwen weer zoiets aan te gaan.

Geeninspiratie noemde al in stapjes te werk gaan. Zo zou je ook een plan op kunnen stellen om naar school toe te kunnen werken. Of iets anders. Dat geeft overzicht, zorgt er als het goed is dat je de lat niet te hoog legt en met kleinere stapjes opbouwen meer vertrouwen krijgt. Het kan inzicht geven in hoe je jezelf in de peiling houdt en het bij jezelf houdt.

quote:
bij bewind heb ik wel niet zoveel problemen, uiteindelijk worden de rekeningen betaald en dat geeft mij gemoedsrust. Ik lig soms wel wakker op bed als ik geld heb uitgegeven aan iets stoms of als ik weer een buskaartje moet kopen voor het ziekenhuis, dan lig ik soms wel wakker maar dankzij bewindvoerder weet ik dat de echte rekeningen betaald worden en dan hoef ik alleen maar wakker te liggen van zo'n kaartje.
Ziekenhuis kunnen bezoeken is wel belangrijk ja.

quote:
ja momenteel is het moeilijk onder mensen te komen ben laatste tijd niet zo stabiel, als dat weer komt kan ik wel eens wat proberen maar vrijwilligerswerk heeft soms ook hoge eisen, dat trek ik niet goed. het moet echt vrijblijvend zijn zeg maar.

wil me ook kunnen terugtrekken als het teveel wordt.
Dat lijkt me iets wat bespreekbaar is. Juist prettig als jij duidelijk kan aangeven wat jij nodig hebt.
Naast vrijwilligerswerk bestaan er ook buddyprojecten. Dan heb je één op één contact en kun je de frequentie misschien ook wat flexibelere houden lijkt me.

quote:
ik denk dat ik geen discipline meer heb of niet heb en geen geloof meer heb ik doe mediteren en ik wil bijvoorbeeld dat het me helpt dat gaat niet op 4 sessies maar ik denk dan het werkt toch niet, of soms (probleem wat ik heb met kopen.) denk ik dat ik bijvoorbeeld meditatiekussen nodig heb dan lukt het wel dan doe ik het niet tot ik het geld heb voor zo'n kussen dan koop ik het en dan ga ik erop zitten mediteren en dan kom ik erachter kussen werkt ook niet, maar heb ik wel weer iets gehad in mijn leven het wachten erop en het idee dat het dan wel gelikt zal gaan of zo.
Klinkt een beetje als uitstelgedrag, oorzaken buiten jezelf zoeken en/of de lat (te) hoog leggen.
Zolang jij niet een prioriteit hebt op sparen voor dat benodigde kussen, geef je jezelf een excuus om niet verder te hoeven proberen en daar kun je een gevoel van falen mee proberen te ontlopen. De aanschaf van zo een kussen is een geen oplossing voor iets wat je juist zou moeten kunnen trainen. Het is kussen is een hulpmiddel, geen doel.
Mediteren is dat eigenlijk ook, een hulpmiddel en niet zozeer een doel. Ik weet hoe frustrerend het kan zijn als mediteren ook niet lijkt te lukken, maar het gaat om te kijken naar wat jou wel zou kunnen helpen. Kijk naar wat wel helpt als doel om je beter te voelen. Geef jezelf ook echt een kans op iets wat helpt door er tijd en energie in te steken.
Er is geen quickfix, dus het is een trial and error proces waarbij jij de aangewezen persoon bent om uit te vinden wat voor jou werkt. Dat kost tijd en energie, dat kan niemand anders voor je doen.

Nogmaals de vraag wat jou er van weerhoudt om door te zetten? Wat heb je nodig om wel door te gaan? Wat maakt het wel de moeite waard voor je om die vijfde dag te vervolgen?

[ Bericht 5% gewijzigd door Scary_Mary op 19-09-2020 15:02:42 ]
pi_195147104
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 20:24 schreef Dullahan het volgende:

[..]

[..]

Ik verlies soms de hulp hij wil denk ik dat ik die pillen neem en zeg dat alles goed gaat. Vorige keer toen die boos was, was toen ik iets teveel pillen had gepakt van iets niet echt een poging om er niet meer te zijn maar ik had de brui aan al die kut pillen met hun bijwerkingen dus heb ik ze gewoon voor de hele week in een keer gepakt uit gif.

ik zeg altijd dat ik het ook niet weet wat moet ik anders zeggen ik weet het niet.
Waaraan merk je dat ie boos is? Boos ipv geschrokken bijvoorbeeld.

Je pillen zijn geen snoepjes, dus ik kan me wel een beetje voorstellen dat het problematisch is als je die niet volgens voorschrift slikt. Te veel of te weinig, het zorgt er in ieder geval voor dat jij niet in balans kan komen en daar heb je vooral jezelf mee. Het staat ook haaks op stabieler en rustiger willen worden, dus dat geeft tegenstrijdige signalen af aan je behandelaar.
Als je het doet omdat je je machteloos voelt of iets (anders) duidelijk wil maken, dan is je voorschrift door de war gooien een omslachtigere en niet bepaald ongevaarlijke tactiek. Ineffectief op z'n minst, om niet te zeggen nogal averechts..

Hebben jullie het gehad over andere manieren om je veiliger af te kunnen reageren? Dat je je emotie op een andere manier kwijt kan.

Heb je misschien ook een andere manier waarop je je machteloze gevoel duidelijk zou kunnen maken aan je behandelaar?

quote:
waarom zouden mensen zeggen dat jij geen gelijk hebt? ik denk dat psychiaters het niet slecht bedoelen maar soms is het lastig communiceren met ze en ik denk dat mensen ook de frustraties vergeten bijvoorbeeld ook nu ben ik zelf best gefrustreerd ik bedoel vandaag was best een rot dag en mensen denken oh je gaat naar psychiaiter pakt wat hij voorschrijft en boem je bent beter. Was het maar zo...
Het kan überhaupt niet zo zijn als jij je niet aan het voorschrift houdt. (Tenminste, uitgaande van de onderliggende klachten waarvoor je iets als Risperdal voorgeschreven krijgt).
Je kan makkelijker in gesprek gaan over aanpassen van de medicatie als je wel het voorschrift aanhoudt, je voorbij de eerste aanloopperiode bent en het dan nog teveel in de weg zit. Niet alle medicijnen kunnen zonder vervelende bijwerkingen, maar het idee is wel dat het meer op zou moeten leveren dan dat het je kost.

Soms komt dat duidelijker naar voren als je een voor- en nadelenlijstje maakt. Je behandelaar kan helpen verduidelijken wat de werking van zo een medicijn is en beter inzichtelijk maken wat het op zou moeten leveren. Geen magische pil die alle problemen oplost, maar die mee helpt aan een stabielere basis van waar af je weer vooruit kan werken.
Als jij denkt dat zoiets jou beter kan motiveren om je aan het voorschrift te houden, maak dan samen zo een overzicht. Zet er naast de voor en tegens ook een soort tijdslijn bij, zodat duidelijk is wanneer je de eerste aanloopperiode weer voorbij bent. Dat is dus iedere keer nadat je afgeweken bent van het voorschrift.
Zo maak je inzichtelijk waar je bent in de behandeling en kun je het ook een beetje als een signaleringsplan gebruiken, zodat je in gesprek kan over de bijwerkingen die overblijven bij gebruik zoals voorgeschreven.

quote:
maar waarom zou jij in speciaal onderwijs moeten zitten denk dat jij slimmer bent dan mij haha je schrijft beter dan ik dat doe. en dat stemt me wel droevig dat mensen jou zo neerpraten maar mij ook.... zo van alsof er geen plek is voor ons in de maatschappij alleen op speciaalonderwijs of gewoon niet.
Ik zou speciaal onderwijs niet direct als minder zien. Kijkend naar het reguliere onderwijs is er op wat hippe rugzaklabels met wat budget na niet zoveel tijd en geld extra te besteden aan andere manieren, als het reguliere niet voldoende toereikend is.
Het kan dus betekenen dat iemand op speciaal onderwijs juist beter uit de voeten kan, omdat daar de standaard beter aansluit of er meer flexibiliteit is om het passender te laten werken.
pi_195147214
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 20:25 schreef Dullahan het volgende:

[..]

ik zou gewoon willen dat iemand eens de tijd nam om met me te praten en niet met enkele zinnen komt van die standaard zinnetjes uit de cartoon series van vroeger.
Klinkt heel begrijpelijk, dan wijs ik graag nog eens naar de buddyprojecten als je niet zo iemand in je omgeving hebt.

quote:
[..]

kreeg ik ze maar ik zie in films dan zo'n vader tot zijn zoon praten over het leven, mijn vader heeft nooit echt met me gepraat snap je, mensen in mijn omgeving ook niet echt.
Het leven is alleen geen film en heel veel mensen hebben nooit zulke gesprekken met hun ouders. Dat maakt films denk ik ook zo populair, want je kan ontsnappen naar een andere wereld en wegzwijmelen bij hoe het zou kunnen of moeten zijn (in onze ogen).

Maar ja, alle energie die je steekt in hoe het had moeten zijn, gaat niet naar hoe het wel zou kunnen zijn. Zeker als je beperkte energie hebt, is dit wel belangrijk om op te letten.
In hoeverre is je onvrede uiten over wat je mist functioneel en onderdeel van een rouwproces of iets in die trant?

Ergens is een grens, niet per se een harde lijn, waar het nuttig is en waar het overgaat in een soort plaat die blijft hangen en tegen je gaat werken. En waarom?
Moet je je eerst gehoord voelen of erkend door iemand daarin voor je verder denkt te kunnen? Of kun je het in jezelf (leren) vinden, zodat je niet afhankelijk blijft van andermans reactie daarop.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')