abonnement Unibet Coolblue
pi_195072954
Begin mei zijn mijn vriend en ik langs geweest bij een maatwerk meubilair zaak. Met een medewerker zijn wij aan tafel gaan zitten om ons te helpen met onze bestelling, een eettafel op maat gemaakt. Klant mag het hout uitzoeken en dan kunnen ze aan de slag. Echter was er toen geen goede plank/werkblad van het formaat dat wij wilden. Dit zou dan nog geleverd moeten worden. Daar zouden zij nog contact met ons opzoeken. Ongeveer een week later kregen wij via de mail nog een overzicht van wat er besproken was.

Begin juli kregen wij dan een mail over een eventueel werkblad. Ze vroegen ons wat wij van dit blad vonden en of we ermee akkoord zouden gaan. Diezelfde dag hebben we nog terugkoppeling gegeven en het bedrijf gaf aan er mee aan de slag te gaan.

Omdat er vanuit het bedrijf weinig gecommuniceerd werd, hebben wij eind juli gevraagd voor een update. Dag later een reactie gekregen dat het blad was gaan werken, waardoor het niet meer mooi was en het formaat bleek niet te kloppen. Ze hadden een werkblad van 1.80x90, terwijl wij voor een 1.80 bij 1.00 wilden hebben. ( Overigens stond op het overzicht dat het bedrijf verstuurde gewoon 1.80 bij 1.00) Het bedrijf vroeg of wij nog steeds 1.80 bij 1.00 wilden.

Gereageerd dat wij idd een blad van 1.80 bij 1.00 wilden hebben en de vraag gesteld waarom wij niet op de hoogte zijn gebracht van het werkblad. Het bedrijf bood zijn excuses aan en zou de foto’s van het nieuwe werkblad doorsturen die zij voor ons zouden behandelen.

Wij kregen vrijwel daarna een mail over het nieuwe werkblad. Diezelfde dag hebben we nog terugkoppeling gegeven en het bedrijf gaf aan er mee aan de slag te gaan. En sindsdien is het eigenlijk stil. Wij hebben voor het weekend contact opgenomen met het bedrijf, maar laat niks weten. Volgens hun website hanteren ze een levertijd van 6-8 weken. Op de papieren offerte staat 10-12 weken. Ondertussen zitten we al in week 16 of zo 🙈.

Wij willen eigenlijk onze order annuleren, maar omdat het maatwerk is vraag ik mij af of dat het mag.
pi_195073335
Heb je al betaald?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195073358
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
Heb je al betaald?
Nope nog niet.
pi_195073376
Wat is de reden dat je de order wilt annuleren?
-nee-
pi_195073392
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:17 schreef Marsenal het volgende:
Wat is de reden dat je de order wilt annuleren?
Gokje:

"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195073400
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:17 schreef Marsenal het volgende:
Wat is de reden dat je de order wilt annuleren?
Wij hebben er geen vertrouwen meer in. Slechte communicatie, levertijd via de website/ papieren offerte niet nakomen.
pi_195073405
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:18 schreef baskick het volgende:

[..]

Gokje:

[ afbeelding ]
_O- :@ Onder andere ja
pi_195073406
Het verschil tussen 10-12 weken en 16 weken vind ik nog niet heel gek, zeker niet als je bedenkt dat daar de bouwvak-vakantie tussen zit en het in de Corona-tijd (helaas) toch allemaal net anders gaat...
pi_195073430
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Het verschil tussen 10-12 weken en 16 weken vind ik nog niet heel gek, zeker niet als je bedenkt dat daar de bouwvak-vakantie tussen zit en het in de Corona-tijd (helaas) toch allemaal net anders gaat...
Klopt. Je krijgt alleen drie weken van tevoren een mail wanneer ze de bestelling willen komen brengen. Dus daar gaat nog minstens drie weken overheen.
pi_195073432
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Het verschil tussen 10-12 weken en 16 weken vind ik nog niet heel gek, zeker niet als je bedenkt dat daar de bouwvak-vakantie tussen zit en het in de Corona-tijd (helaas) toch allemaal net anders gaat...
Dat was op zich in maart of vroeg in april al wel duidelijk. En de bouwvak is niets nieuws natuurlijk.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195073438
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:19 schreef WeirdlyWired het volgende:

[..]

Wij hebben er geen vertrouwen meer in. Slechte communicatie, levertijd via de website/ papieren offerte niet nakomen.
Dat ze de tijd op de offerte niet nakomen (getekend of in elk geval bevestigd, neem ik aan?) lijkt mij genoeg, maar als je nu een nieuwe meubelmaker gaat zoeken duurt het nog veel langer, waarschijnlijk. Kan je niet contact opnemen om te zien hoe ver ze zijn of waarom het zk lang duurt? Misschien kan je een korting bedingen.
-nee-
pi_195073453
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:15 schreef WeirdlyWired het volgende:

[..]

Nope nog niet.
Dan kan je een korting bedingen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195073470
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:21 schreef WeirdlyWired het volgende:

[..]

Klopt. Je krijgt alleen drie weken van tevoren een mail wanneer ze de bestelling willen komen brengen. Dus daar gaat nog minstens drie weken overheen.
Kijk eens naar https://www.nkc.nl/advies(...)verde-bestelling-af/ Maatwerk i.v.m. overschrijden levertijd. Ik zie wel parallellen met jouw casus.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195073479
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:21 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Dat ze de tijd op de offerte niet nakomen (getekend of in elk geval bevestigd, neem ik aan?) lijkt mij genoeg, maar als je nu een nieuwe meubelmaker gaat zoeken duurt het nog veel langer, waarschijnlijk. Kan je niet contact opnemen om te zien hoe ver ze zijn of waarom het zk lang duurt? Misschien kan je een korting bedingen.
Daar zaten wij ook al aan te denken. Maar dan zou het een tafel worden bij een meubelzaak die snel kan leveren ( dan maar een dertien in een dozijn tafel). Wij hadden vorige week gemaild en kregen een standaard reply dat er binnen drie werkdagen gereageerd zou worden. Dus we wachten vandaag nog af. Overigens had een vriend een mailtje gestuurd en die kreeg dezelfde dag nog een reactie.
pi_195073502
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:24 schreef WeirdlyWired het volgende:
Overigens had een vriend een mailtje gestuurd en die kreeg dezelfde dag nog een reactie.
Ook over de levertijd van een uitstaande bestelling? Of zagen ze daar commercieel meer in ;)
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195073520
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:24 schreef WeirdlyWired het volgende:

[..]

Daar zaten wij ook al aan te denken. Maar dan zou het een tafel worden bij een meubelzaak die snel kan leveren ( dan maar een dertien in een dozijn tafel). Wij hadden vorige week gemaild en kregen een standaard reply dat er binnen drie werkdagen gereageerd zou worden. Dus we wachten vandaag nog af. Overigens had een vriend een mailtje gestuurd en die kreeg dezelfde dag nog een reactie.
Irritant is dat, je tafel staat blijkbaar niet hoog op hun prioriteitenlijstje, of ze durven je niet te vertellen dat het een puinhoop bij ze is. :P
-nee-
pi_195073521
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:26 schreef baskick het volgende:

[..]

Ook over de levertijd van een uitstaande bestelling? Of zagen ze daar commercieel meer in ;)
Nee, hij had vragen over onderhoud als hij daar een tafel zou afnemen. Denk dat ze daar commercieel meer in zagen ja :@
pi_195073570
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:27 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Irritant is dat, je tafel staat blijkbaar niet hoog op hun prioriteitenlijstje, of ze durven je niet te vertellen dat het een puinhoop bij ze is. :P
Ik vind het enorm jammer dat er zo slecht gecommuniceerd wordt. Het zijn mooie producten. Had ze ook echt wel aan willen raden bij anderen. Maar nu, nee. Ik had het er pas met een vriendin over. Die zei dat het haar niks zou verbazen als er nog niks gedaan was :@ . Terwijl zij juist wel een goede ervaring ermee had. Maar ja, we wachten vandaag nog even af.
pi_195073580
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:23 schreef baskick het volgende:

[..]

Kijk eens naar https://www.nkc.nl/advies(...)verde-bestelling-af/ Maatwerk i.v.m. overschrijden levertijd. Ik zie wel parallellen met jouw casus.
En dank je wel voor de link! :)
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 15 september 2020 @ 19:16:47 #20
408813 crew  trein2000
pi_195076443
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:23 schreef baskick het volgende:

[..]

Kijk eens naar https://www.nkc.nl/advies(...)verde-bestelling-af/ Maatwerk i.v.m. overschrijden levertijd. Ik zie wel parallellen met jouw casus.
De voorvraag is of dit wel maatwerk is. Mocht je alles zelf opgeven TS of had je keuze uit een lijst opties?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 15 september 2020 @ 19:18:12 #21
408813 crew  trein2000
pi_195076471
Ik zou ze gewoon een ingebrekestelling sturen. Termijn drie weken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195076528
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 19:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De voorvraag is of dit wel maatwerk is. Mocht je alles zelf opgeven TS of had je keuze uit een lijst opties?
Bedrijf heeft op locatie onderstellen en werkblad voorbeelden waar je uit kan kiezen. Verder kon je zelf kiezen welke kleur onderstel je wilde en hoe het werkblad vormgegeven moet worden. Dus ja, wel degelijk maatwerk.
pi_195076556
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 19:18 schreef trein2000 het volgende:
Ik zou ze gewoon een ingebrekestelling sturen. Termijn drie weken.
Wij hebben vandaag ook een mailtje gestuurd naar het juridisch loket. Bedrijf heeft vandaag niks laten weten.
Maar een ingebrekestelling is ook al iets waar wij over aan het denken waren.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 15 september 2020 @ 19:23:44 #24
408813 crew  trein2000
pi_195076565
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 19:21 schreef WeirdlyWired het volgende:

[..]

Bedrijf heeft op locatie onderstellen en werkblad voorbeelden waar je uit kan kiezen. Verder kon je zelf kiezen welke kleur onderstel je wilde en hoe het werkblad vormgegeven moet worden. Dus ja, wel degelijk maatwerk.
Nou dat betwijfel ik eerlijk gezegd op basis van deze omschrijving. Enkel kiezen van een paar opties qua onderstel en een kleur is niet voldoende.

Wat moet ik me voorstellen bij dat vormgeven van het werkblad, kun je kiezen uit rond vierkant en ovaal (en eventueel groot en klein) bij wijze van spreken of heb je echt zelf afmetingen en dergelijke opgegeven?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195076582
Zeggen dat je al een andere hebt gekocht en wilt annuleren, wel om bevestiging vragen.

Ze hebben blijkbaar nog geen last van corona als ze zo traag zijn...

Ik vind het wel bijzonder dat mensen zo geduldig zijn als het om meubels gaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')