abonnement Unibet Coolblue
pi_195070474
Idee, zou het niet handig zijn als Europa deals zou maken met arme maar veilige landen over opvang migranten en asielzoekers?

Het is niet ideaal hoe migranten nu worden opgevangen. Terugsturen naar oorlogsgebied is ook niet altijd handig.

Wat als we nu deals maken met andere landen. Arme maar veilige landen. Er zijn genoeg landen waar het redelijk veilig is en waar ze ruimte zat hebben. We geven die landen een eenmalig bedrag om migranten op te nemen. Vervolgens steunen we die migranten misschien nog een tijdje. Al met al zal dat goedkoper zijn dan opvang in Europa.

Ook nemen we dan de taak op om de mensen die naar Europa komen in ieder geval naar een veilige eindbestemming te helpen.
pi_195070644
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:17 schreef tstile het volgende:
Idee, zou het niet handig zijn als Europa deals zou maken met arme maar veilige landen over opvang migranten en asielzoekers?

Het is niet ideaal hoe migranten nu worden opgevangen. Terugsturen naar oorlogsgebied is ook niet altijd handig.

Wat als we nu deals maken met andere landen. Arme maar veilige landen. Er zijn genoeg landen waar het redelijk veilig is en waar ze ruimte zat hebben. We geven die landen een eenmalig bedrag om migranten op te nemen. Vervolgens steunen we die migranten misschien nog een tijdje. Al met al zal dat goedkoper zijn dan opvang in Europa.

Ook nemen we dan de taak op om de mensen die naar Europa komen in ieder geval naar een veilige eindbestemming te helpen.
Het zou veel handiger zijn om de buitengrenzen te bewaken en parasieten bij voorbaat buiten de deur te houden.
pi_195070676
Dus eigenlijk de deals die we al hebben met Griekenland en Turkije alleen dan iets verder weg?
pi_195070682
Zoals de VS?
  dinsdag 15 september 2020 @ 14:19:04 #5
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_195071457
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:31 schreef DJKoster het volgende:
Dus eigenlijk de deals die we al hebben met Griekenland en Turkije alleen dan iets verder weg?
Het lijkt er op dat TS dit bedoeld ja. Ik vind het persoonlijk helemaal geen slecht idee.

1. Kosten van het levensonderhoud in dat soort landen is vele malen lager dan hier, dus je kunt veel meer mensen helpen voor hetzelfde geld.
2. Het levert de opvangende landen naast het geld dat het westen ze betaald ook nog eens een hoop werkgelegenheid op. Om dat soort opvangkampen draaiende te houden heb je werknemers nodig en door het tickle-down effect hebben ook toeleveranciers ed. Daar weer voordeel van.
3. Mensen die hun leven niet zeker zijn hebben een veilige plek om te verblijven zolang de situatie niet verbetert.
4. De misschien wel belangrijkste reden het grote deel economische migranten (waarvoor asiel nooit bedoeld is geweest en die nu de boel overbelasten) zal flink slinken als ze weten dat ze nooit een voet op Europese bodem zullen zetten.
5. De overlast die een deel nu veroorzaakt zal verleden tijd zijn.

Maar goed ik weet alweer wat voor commentaar er nu gaat komen. Vluchtelingenverdrag blablabla. Mensenrechten blablabla. Het plan uitvoeren zal moeilijk/onmogelijk zijn. Maar daarom kan ik het nog wel een uitstekend plan vinden.
  dinsdag 15 september 2020 @ 14:21:02 #6
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_195071495
Israel kreeg bakken kritiek toen ze dit in 2018 wilde doen met een Afrikaans land. Ze werden na de Syrie oorlog overspoeld met 10.000en vluchtelingen per jaar en hebben een hek gebouwd bij de Sinai woestijn met als resultaat dat de instroom tegenwoordig nul is

=======================
Edit: correctie

https://en.wikipedia.org/wiki/African_immigration_to_Israel
De Syrische vluchtelingen waren niet de aanleiding, kan trouwens niet want Syrie zit in het noordoosten van Israel en de Sinai zit in het Zuidwesten.

De Afrikaanse vluchtelingen kwamen al halverwege de 2000's waarna het dus nog 7~8 jaar heeft geduurd voordat het Sinai hek er was.

quote:
This phenomenon began in the second half of the 2000s, when a large number of people from Africa entered Israel, mainly through the fenced border between Israel and Egypt.[citation needed] According to the data of the Israeli Interior Ministry, 26,635 people arrived illegally in this way by July 2010,[4] and over 55,000 by January 2012.[5] In an attempt to curb the influx,[6] Israel constructed the Egypt-Israel barrier, which was completed in December 2013.[7]


[ Bericht 60% gewijzigd door slashdotter3 op 16-09-2020 12:51:26 ]
pi_195074610
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:31 schreef DJKoster het volgende:
Dus eigenlijk de deals die we al hebben met Griekenland en Turkije alleen dan iets verder weg?
De situatie met Griekenland en Turkije is geen oplossing.

Griekenland is EU land dus de migranten kunnen zodra ze het kamp verlaten vrij rondreizen in de hele EU. We moeten die mensen juist uit Griekenland weghalen. Dus uit de EU. Het is niet eerlijk naar Griekenland toe om hun dit probleem alleen op te laten lossen. Als NL een directe grens met het midden oosten had dan hadden we ook graag eerlijke hulp en verdeling gehad over Europa, of een andere oplossing.

Turkije is uiterst onbetrouwbaar in deze en daarbij grenst het aan de EU. Onbetrouwbaar is een ding maar door de directe grens met de EU is iedere deal zinloos. Erdogan neemt het geld graag aan maar kan elk verzonnen argument gebruiken om deals op te blazen.

Daarnaast heeft Turkije ook simpelweg ontzettend veel mensen opgenomen. Hoezeer ik een hekel heb aan Erdogan en zijn regime ben ik wel zo eerlijk om toe te geven dat je ze niet kan verwijten dat ze niemand helpen.

Dus buiten de EU houden en niet aangrenzend aan de EU. Anders stappen ze alsnog in een rubberbootje.

Het lijkt mij dus het beste dat de EU contacten gaat leggen in de hele wereld om te kijken welke landen bereid zijn om groepen op te vangen. Zo kunnen waarschijnlijk een hoop mensen de kans krijgen om een nieuw leven op te bouwen.

Een echte vluchteling zal blij zijn om bijv. in een land als Laos, Vietnam, Gambia, Tanzania een veilige plek te kunnen krijgen. De landen die ik noem zijn zomaar uit de lucht gegrepen, dat zal nader onderzocht moeten worden.

Het voordeel hiervan is dat economische migranten in hun eigen land zullen blijven. Voor hun is er namelijk geen voordeel om naar bijv. Gambia te verhuizen.

In deze globalistische wereld waar alles de meest efficiente / goedkoopste weg vind zou dit ook met migratiestromen moeten gebeuren.

Een hoop landen zijn Islamitisch. Dus migranten uit het midden oosten kunnen beter in die landen terecht dan bij ons. De christenen uit Syrie die zo graag willen vluchten zouden bijv. naar de Filipijnen kunnen.

Het gaat er dus niet om om deze mensen weg te sturen. Het is de bedoeling om mensen in nood te helpen maar daarbij onze eigen cultuur niet weg te cijferen.
pi_195074740
Ik vind dit helemaal zo’n slecht plan nog niet
pi_195074838
Het plan is niet slecht, maar vindt maar eens een land die daar 'ja' op zegt en ook nog eens rekening houdt met mensenrechten enzo.
Weinig landen zitten echt te wachten op vluchtelingen, maar mensen die vluchten voor narigheid verdienen natuurlijk wel een dak boven hun hoofd. Ik denk dat internationale samenwerking tussen landen om vluchtelingen zo goed mogelijk op te vangen heel belangrijk is.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 15 september 2020 @ 17:44:23 #10
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_195074891
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 14:21 schreef slashdotter3 het volgende:
Israel kreeg bakken kritiek toen ze dit in 2018 wilde doen met een Afrikaans land. Ze werden na de Syrie oorlog overspoeld met 10.000en vluchtelingen per jaar en hebben een hek gebouwd bij de Sinai woestijn met als resultaat dat de instroom tegenwoordig nul is
Deed Israel dit niet met Rwanda ofzo.
Misschien kan Nederland afspraken maken met Venezuela. Venezuela vangt onze vluchtelingen op en in ruil daarvoor krijgen ze elke 10 jaar een carribisch eiland.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_195074933
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 17:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]
en in ruil daarvoor krijgen ze elke 10 jaar een carribisch eiland.
Of ze daar blij mee moeten zijn 🤣

Maargoed, Europa zou dit dan moeten doen. NL kan natuurlijk het voortouw nemen. Venezuala, prima. Mensen 5 jaar ondersteunen zodat ze op eigen benen kunnen staan.

In die landen is er ook meer motivatie om aan het werk te gaan. Nederland is te makkelijk om in een uitkering te blijven.
  dinsdag 15 september 2020 @ 17:47:30 #12
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_195074950
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 17:46 schreef tstile het volgende:

[..]

Of ze daar blij mee moeten zijn 🤣
Venezuela zal in de praktijk ook niemand op hoeven te vangen denk ik. Alleen al het idee daar heen te moeten zal voldoende afschrikken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_195074967
Arme landen staan te springen om hoogopgeleide apothekers, dus alleen maar winnaars lijkt me.
pi_195074971
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 17:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Deed Israel dit niet met Rwanda ofzo.
Misschien kan Nederland afspraken maken met Venezuela. Venezuela vangt onze vluchtelingen op en in ruil daarvoor krijgen ze elke 10 jaar een carribisch eiland.
_O-
pi_195074991
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:29 schreef VreedzaamProtest het volgende:

[..]

Het zou veel handiger zijn om de buitengrenzen te bewaken en parasieten bij voorbaat buiten de deur te houden.
Het leger met partner heeft helemaal geen zin om de buitengrenzen te bewaken, zij willen namelijk hun dagelijkse porties stoeien en spelletjes spelen niet missen. Het is dan misschien handig maar onuitvoerbaar.
pi_195075005
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 17:47 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Venezuela zal in de praktijk ook niemand op hoeven te vangen denk ik. Alleen al het idee daar heen te moeten zal voldoende afschrikken.
Precies dat. Ben benieuwd hoeveel 'vluchtelingen' er over blijven als blijkt dat er financieel geen winst te halen valt en een veilig onderkomen het enige is wat ze krijgen.
pi_195075023
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 17:49 schreef torentje het volgende:

[..]

Het leger met partner heeft helemaal geen zin om de buitengrenzen te bewaken, zij willen namelijk hun dagelijkse porties stoeien en spelletjes spelen niet missen. Het is dan misschien handig maar onuitvoerbaar.
De EU is erg groot waardoor het nogal een uitdaging is om de grenzen te bewaken.

Een dingetje waar ik zelf moeite mee heb is dat je met hekken ook de natuur flink aan het verstoren bent. Dieren moeten vrij kunnen bewegen en wat bijv. Hongarije doet is nogal zorgelijk in dat opzicht.
  dinsdag 15 september 2020 @ 18:33:40 #18
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_195075716
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 17:52 schreef tstile het volgende:

[..]

De EU is erg groot waardoor het nogal een uitdaging is om de grenzen te bewaken.

Een dingetje waar ik zelf moeite mee heb is dat je met hekken ook de natuur flink aan het verstoren bent. Dieren moeten vrij kunnen bewegen en wat bijv. Hongarije doet is nogal zorgelijk in dat opzicht.
Het voorname probleem is dat er geen consequenties zijn voor het illegaal de grens oversteken.

quote:
On July 7th, two Sudanese citizens were captured by armed FSB border guards after they climbed over the barbed wire fence Russia has set up along its 196 kilometer long border to Norway.

It is the press-service of FSB border guards in Murmansk region that reports about the arrest.

The court in Pechenga sentenced the two Sudanese citizens on November 13th to one and a half year in prison for the attempt to illegally cross the border to Norway.
Daarom steken er zo weinig mensen illegaal de grens met Rusland over. Anderhalf jaar cel voor illegaal de EU binnendringen en het probleem is direct opgelost.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_195075802
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 18:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Daarom steken er zo weinig mensen illegaal de grens met Rusland over. Anderhalf jaar cel voor illegaal de EU binnendringen en het probleem is direct opgelost.
Het europees hof heeft geoordeeld dat illegaliteit geen strafbaar feit is en daarmee is migratie onbeheersbaar geworden in de EU.

volkskrant: illegaliteit-strafbaar-stellen-dat-kan-en-mag-helemaal-niet
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 15 september 2020 @ 18:44:23 #20
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_195075856
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 18:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het europees hof heeft geoordeeld dat illegaliteit geen strafbaar feit is en daarmee is migratie onbeheersbaar geworden in de EU.

volkskrant: illegaliteit-strafbaar-stellen-dat-kan-en-mag-helemaal-niet
Precies.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 15 september 2020 @ 18:45:58 #21
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_195075880
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 18:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het europees hof heeft geoordeeld dat illegaliteit geen strafbaar feit is en daarmee is migratie onbeheersbaar geworden in de EU.

volkskrant: illegaliteit-strafbaar-stellen-dat-kan-en-mag-helemaal-niet
Maak het strafbaar icm een (onofficieel) gedoogbeleid. Dan kan je de echt rotte appels (zoals het tuig uit veilige landen) aanpakken
pi_195075932
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 18:45 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Maak het strafbaar
Het europees hof staat boven nationale hoven dus dat is onmogelijk.
Mensenrechtenverdragen van 1946 t/m 1960 dienen te worden opgezegd en er dient een eigen EU verdrag te worden opgemaakt dat misbruik beter tegengaat. Dan zal ook het europees hof binnen deze kaders moeten oordelen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 15 september 2020 @ 19:05:41 #23
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_195076199
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 18:33 schreef BlaZ het volgende:

Daarom steken er zo weinig mensen illegaal de grens met Rusland over. Anderhalf jaar cel voor illegaal de EU binnendringen en het probleem is direct opgelost.
Daar wil je niet de cel in... (in tegenstelling tot NL en Noorwegen waar het meer een hotel is).
pi_195076330
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 18:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het voorname probleem is dat er geen consequenties zijn voor het illegaal de grens oversteken.
[..]

Daarom steken er zo weinig mensen illegaal de grens met Rusland over. Anderhalf jaar cel voor illegaal de EU binnendringen en het probleem is direct opgelost.
Ik vraag mij het volgende af.

Is die 1,5 jaar straf de reden dat mensen niet naar Rusland gaan? Of hebben ze sowieso geen zin in een koud land waar ze zelf hun eigen oudjes laten verekken en vluchtelingen dus helemaal een gratis bankpas kunnen vergeten?

Op illegaal de EU binnendringen staat dan blijkbaar geen celstraf. Maar oversteken naar Griekenland of Engeland kan wel de dood betekenen. Stukje zwaarder dan 1,5 jaar en dit houdt mensen ook niet tegen.

Dus ik vraag mij sterk af of die celstraf iets uitmaakt. Ik vraag me ook af of de genoemde Soedanezen die Blijkbaar van Noorwegen naar Rusland gingen kun kompas wel rechtop hielden en dus bewust Rusland binnen gingen... Aangezien de meesten Noorwegen toch wel even 3 stappen boven Rusland zetten als gewenste eindbestemming.

Het zou mij niet verbazen als migranten lachen om 1,5 jaar celstraf. Tenzij ze daarna op het vliegtuig worden gezet.

Dan zou je echt wetten moeten aanpassen dat asiel er sowieso niet in zit na illegaal binnendringen.

Aan de andere kan moet asiel aanvragen wel mogelijk blijven. Probleem is al dat die Spaanse enclaves volgens mij nu al geen asiel aanvragen in behandeling nemen.

Misschien moeten we concluderen dat de mooie EU idealen in deze huidige wereld niet praktisch haalbaar zijn.
pi_195076433
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 19:11 schreef tstile het volgende:

[..]

Op illegaal de EU binnendringen staat dan blijkbaar geen celstraf. Maar oversteken naar Griekenland of Engeland kan wel de dood betekenen. Stukje zwaarder dan 1,5 jaar en dit houdt mensen ook niet tegen.

Zeker wel, het blijkt dat hoe geringer het risico des te meer migranten de oversteek wagen. Vandaar dat de EU met "Sophia" is gestopt en men bedenkingen heeft bij de zogenoemde boot-reddingsacties die de mensensmokkel vergemakkelijken vanwege de aanzuigende werking en dus uiteindelijk meer drenkelingen veroorzaken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Digi2 op 15-09-2020 19:24:45 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')