Nee, die regels gelden niet enkel voor de voorste wagen.quote:Op maandag 14 september 2020 09:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar dat maakt dus niet uit. De SC was al terug in de pits. Dus de "achter de SC regel" (die alleen voor de voorste wagen geldt kennelijk) was niet meer van toepassing. En Russell was sowieso dus niet de 1e wagen achter de SC.
Ze hebben alle 12 een waarschuwing gekregen voor versnellen en weer vertragen.
Dat is niet meer voor zover ik weet toch?quote:Op maandag 14 september 2020 09:29 schreef Dauthi het volgende:
en er mag niet ingehaald worden tot de S/F lijn is gepasseerd.
quote:Momenteel is de regel dat degene die het veld aanvoert mag bepalen wanneer er weer gestart wordt met het racen. Zodra de leider in de wedstrijd aangaat, is het weer toegestaan om inhaalacties te plaatsen.
Dat is lang niet altijd zo geweest. Voorheen was de procedure dat er vanaf de safety car-lijn ingehaald mocht worden. Elk circuit heeft zo'n lijn en bij het passeren van die lijn mocht er weer geracet worden. Het voordeel daarvan was dat er weer eerder ingehaald kan worden. Nu duurt het soms nog tientallen seconden voordat de strijd weer hervat wordt, terwijl de safety car al lang weer in de pitstraat staat.
Zou wel lelijk zijn. Heb je dankzij 1 motor 3 races nadeel.quote:Op maandag 14 september 2020 09:01 schreef Tinos85 het volgende:
Max in Rusland aan z'n derde (?) motor dus waarschijnlijk?
Wellicht terecht. Als ik Albon hoor en zie praten denk ik altijd dat ie op het punt staat om te gaan janken.quote:Op maandag 14 september 2020 09:05 schreef VacaLoca het volgende:
Ik heb trouwens niet echt het idee dat Max goed overweg kan met Albon. Volgens mij irriteert ie zich aan 'm.
quote:Op maandag 14 september 2020 09:29 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Nee, die regels gelden niet enkel voor de voorste wagen.
Alle auto's moeten achter de safety car max 10 auto's afstand houden van hun voorligger.
Op het moment dat de SC de baan verlaat neemt de leider die taak over. De leider bepaalt het tempo, de rest moet binnen 10 autoafstanden van de voorligger blijven, en er mag niet ingehaald worden tot de S/F lijn is gepasseerd.
Russell liet een gigantisch gat op S/F, accelereerde als eerste, en stond als eerste op zijn rem. Hij trok iedereen die achter hem lag mee, want die reageerden enkel op hun voorligger...
Bron: zie post #160 (ik weet niet hoe ik een pdf moet linken).quote:When the clerk of the course decides it is safe to call in the safety car the message "SAFETY CAR IN THIS LAP" will be sent to all teams via the official messaging system and the car's orange lights will be extinguished. This will be the signal to the teams and drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap.
At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary, fall more than ten car lengths behind it.
In order to avoid the likelihood of accidents before the safety car returns to the pits, from the point at which the lights on the car are turned out drivers must proceed at a pace which involves no erratic acceleration or braking nor any other manoeuvre which is likely to endanger other drivers or impede the restart.
Ricciardo rijdt ook al even met een derde motor rond.quote:Op maandag 14 september 2020 09:01 schreef Tinos85 het volgende:
Max in Rusland aan z'n derde (?) motor dus waarschijnlijk?
Elektronica las ik.quote:Op maandag 14 september 2020 09:11 schreef bedachtzaam het volgende:
Klopt, ook dit weekend weer problemen met de koeling.
Haal die quotes maar weg en men hoeft geen onderzoek te starten of dit als een politiek statement gezien zou kunnen worden.quote:Op maandag 14 september 2020 10:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
"Politiek" t-shirt van Hamilton wordt onderzocht door de FIA: https://racingnews365.nl/(...)and-prix-van-toscane
Dat is juist de meeste recente aanpassing. Inhalen vanaf S/F en niet al vanaf de SC1 lijn bij de pitingang. Ze hebben het er gister uitgebreid over gehad tijdens de race.quote:Op maandag 14 september 2020 09:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is niet meer voor zover ik weet toch?
Ik heb gister uitgebreid bier lopen tanken tijdens de race dus dat heb ik dan gemist.quote:Op maandag 14 september 2020 10:15 schreef Dauthi het volgende:
Ze hebben het er gister uitgebreid over gehad tijdens de race.
Ik heb het idee dat je mijn berichten of niet of summier leest. Want hetgene dat je quote is hetgene dat ik zeg...quote:Op maandag 14 september 2020 09:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Bron: zie post #160 (ik weet niet hoe ik een pdf moet linken).
Sowieso credits @:Starflyer
Studio, Ho Pin Tung was aanwezig, de enige met hersenen die wel eens in de studio aanwezig mag zijn.quote:Op maandag 14 september 2020 10:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb gister uitgebreid bier lopen tanken tijdens de race dus dat heb ik dan gemist.
Buiten dat is het maar de vraag of Olav en consorten het bij het juiste eind hebben. Die zitten er nogal eens compleet naast.
Ok dan zal het wel kloppen denk ikquote:Op maandag 14 september 2020 10:18 schreef Dauthi het volgende:
Studio, Ho Pin Tung was aanwezig, de enige met hersenen die wel eens in de studio aanwezig mag zijn.
Dat of een poging 3 met de huidige PU.quote:Op maandag 14 september 2020 09:01 schreef Tinos85 het volgende:
Max in Rusland aan z'n derde (?) motor dus waarschijnlijk?
Het staat in het FIA regels, art 39.13.quote:Op maandag 14 september 2020 10:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Ok dan zal het wel kloppen denk ik
Ik hoop dat ze die hele auto in de blender flikkeren. Gezeik altijd met RB, zal wel weer een fout bij hun zijn. Ze moeten echt eens wat doen aan hun manier van controleren, er gaat gewoon teveel fout daar.quote:Op maandag 14 september 2020 10:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat of een poging 3 met de huidige PU.
Dat wordt echt anti-genot.quote:Op maandag 14 september 2020 10:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat of een poging 3 met de huidige PU.
Waarom denk je dat?quote:Op maandag 14 september 2020 09:05 schreef VacaLoca het volgende:
Ik heb trouwens niet echt het idee dat Max goed overweg kan met Albon. Volgens mij irriteert ie zich aan 'm.
Nee.quote:Op maandag 14 september 2020 10:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Kun je in het F1 2020 spel ook een optie aanzetten zodat je bij het inschakelen van de tweede versnelling de helft van het vermogen kwijt bent.
En kun je in F1 2020 ook vol gas door de pitsstraat rijden?
Als HAM hier een boete voor krijgt, zijn de rapen gaar. Ik zie dat niet gebeuren.quote:Op maandag 14 september 2020 10:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
"Politiek" t-shirt van Hamilton wordt onderzocht door de FIA: https://racingnews365.nl/(...)and-prix-van-toscane
quote:Op maandag 14 september 2020 10:18 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Studio, Ho Pin Tung was aanwezig, de enige met hersenen die wel eens in de studio aanwezig mag zijn.
Ho Pin was weer klasse ja. Wat die andere gap daar deed snap ik niet. Die krijgt per domme uitspraak betaald ofzo?quote:Op maandag 14 september 2020 10:18 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Studio, Ho Pin Tung was aanwezig, de enige met hersenen die wel eens in de studio aanwezig mag zijn.
Mja, dan komt hij dus met alles weg, want hij heeft een kleurtje?quote:Op maandag 14 september 2020 10:42 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Als HAM hier een boete voor krijgt, zijn de rapen gaar. Ik zie dat niet gebeuren.
Ik vroeg me eerder af of de sponsors er wel blij mee zijn dat hij al hun merken onder een shirt verbergt.
Ja, maar zo werkt de wereld anno 2020.quote:Op maandag 14 september 2020 10:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mja, dan komt hij dus met alles weg, want hij heeft een kleurtje?
Als een andere coureur dit zou dan dan is het ook gezeik.
En daarin staat dus alleen de eerste auto, niet die erachterquote:Op maandag 14 september 2020 10:16 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je mijn berichten of niet of summier leest. Want hetgene dat je quote is hetgene dat ik zeg...
Daarom, je wil dit eigenlijk in de kiem smoren lijkt me voordat er nog meer controversiele teksten op die shirts komen. Sowieso al raar dat Lewis een BLM text op zn shirt heeft waar anderen met end racism stonden. Wie gaat bepalen wat nog wel mag en wat niet meer? Kan je alleen maar gezeik mee krijgen.quote:Op maandag 14 september 2020 10:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mja, dan komt hij dus met alles weg, want hij heeft een kleurtje?
Als een andere coureur dit zou dan dan is het ook gezeik.
Terecht wel, dat je hiermee op een podium gaat staan slaat helemaal nergens op. Dat je daarna zo'n shirt aantrekt moet je helemaal zelf weten maar doe even normaal tijdens het podium. Er is al een speciaal moment ingelast voor Lewis zijn statement aan het begin van de race. Meneer moet weer alle aandacht opeisen voor zijn politieke hobby ipv Albon die zijn eerste podium ooit pakt. Schandaligquote:Op maandag 14 september 2020 10:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
"Politiek" t-shirt van Hamilton wordt onderzocht door de FIA: https://racingnews365.nl/(...)and-prix-van-toscane
BLM staat ook op zijn helm.quote:Op maandag 14 september 2020 10:46 schreef opreis het volgende:
[..]
Daarom, je wil dit eigenlijk in de kiem smoren lijkt me voordat er nog meer controversiele teksten op die shirts komen. Sowieso al raar dat Lewis een BLM text op zn shirt heeft waar anderen met end racism stonden. Wie gaat bepalen wat nog wel mag en wat niet meer? Kan je alleen maar gezeik mee krijgen.
Op het podium was die uit toch? T-shirt was iig uitvbij het fotomoment.quote:Op maandag 14 september 2020 10:49 schreef Starflyer het volgende:
Dat hij dat in de pre-race ceremonie doet is imho prima. Daar is die voor. Maar niet op het podium.
Nopequote:Op maandag 14 september 2020 10:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Op het podium was die uit toch? T-dhirt was iig uitvbij het fotomoment.
Ja er staat dat de eerste auto geen afstand meer hoeft te houden.quote:Op maandag 14 september 2020 10:46 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En daarin staat dus alleen de eerste auto, niet die erachter
Tijd dat het management een keer een streep in het zand trekt. Het is mooi geweest.quote:Op maandag 14 september 2020 10:46 schreef opreis het volgende:
[..]
Daarom, je wil dit eigenlijk in de kiem smoren lijkt me voordat er nog meer controversiele teksten op die shirts komen. Sowieso al raar dat Lewis een BLM text op zn shirt heeft waar anderen met end racism stonden. Wie gaat bepalen wat nog wel mag en wat niet meer? Kan je alleen maar gezeik mee krijgen.
Ok, maar bij het fotomoment met de top 3 en de winnende constructeur wel. Want het viel toen op dat het t-shirt ineens verdwenen was.quote:
vanaf 9:00 ongeveerquote:Op maandag 14 september 2020 10:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, maar bij het fotomoment met de top 3 en de winnende constructeur wel. Want het viel toen op dat het t-shirt ineens verdwenen was.
Daar heb ik geen probleem mee op zijn helm, dat is een persoonlijk tintje wat een coureur er aan kan geven. Het End racism kniel moment vind ik ongepast, maar kan ik nog wel mee leven. Echter dit was echt een stap te ver.quote:Op maandag 14 september 2020 10:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
BLM staat ook op zijn helm.
Dat is kennelijk geen probleem.
Gaat nu specifiek om de zaak Breonna Taylor. Die wordt nog onderzocht kennelijk.
ik vind het allemaal onzin, vroeger had je dat niet, ik ben gewoon racefan en dan wil ik racen zien, geen politiek.quote:Op maandag 14 september 2020 10:56 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Daar heb ik geen probleem mee op zijn helm, dat is een persoonlijk tintje wat een coureur er aan kan geven. Het End racism kniel moment vind ik ongepast, maar kan ik nog wel mee leven. Echter dit was echt een stap te ver.
Hoezo? Hij wil toch graag een gelijke behandeling.quote:Op maandag 14 september 2020 10:42 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Als HAM hier een boete voor krijgt, zijn de rapen gaar. Ik zie dat niet gebeuren.
Ik vroeg me eerder af of de sponsors er wel blij mee zijn dat hij al hun merken onder een shirt verbergt.
echt last heb je er toch ook niet van?quote:Op maandag 14 september 2020 11:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vind het allemaal onzin, vroeger had je dat niet, ik ben gewoon racefan en dan wil ik racen zien, geen politiek.
Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben. Ik zou alleen niet verbaasd zijn als HAM geen boete krijgt.quote:Op maandag 14 september 2020 11:05 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Hoezo? Hij wil toch graag een gelijke behandeling.
Dit soort dingen hoort niet thuis op het podium en andere officiele f1 momenten.
Dus als op dit soort dingen een straf staat, moet hij hem ook krijgen.
Waarschuwing ook niet?quote:Op maandag 14 september 2020 11:09 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben. Ik zou alleen niet verbaasd zijn als HAM geen boete krijgt.
er zullen wel regels zijn neem ik aan en als hij die overtreden heeft zal hij daar toch op z'n minst wat van horen lijkt mequote:Op maandag 14 september 2020 11:12 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Waarschuwing ook niet?
Er wordt überhaupt niet gesproken over afstand tussen de auto's. Alleen dat ze 'lined up behind the SC' zijn. Zie artikel 39.10.quote:Op maandag 14 september 2020 10:51 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ja er staat dat de eerste auto geen afstand meer hoeft te houden.
Er wordt niet geimpliceerd dat de rest dat ook niet hoeft...
39.13quote:All competing cars must reduce speed and form up in line behind the safety car no more than
ten car lengths apart. In order to ensure that drivers reduce speed sufficiently, from the time
at which all teams have been sent the “SAFETY CAR DEPLOYED” message via the official
messaging system until the time that each car crosses the first safety car line for the second
time, drivers must stay above the minimum time set by the FIA ECU at least once in each
marshalling sector and at both the first and second safety car lines (a marshalling sector is
defined as the section of track between each of the FIA light panels).
quote:When the clerk of the course decides it is safe to call in the safety car the message "SAFETY
CAR IN THIS LAP" will be sent to all teams via the official messaging system and the car's
orange lights will be extinguished. This will be the signal to the teams and drivers that it will be
entering the pit lane at the end of that lap.
At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary,
fall more than ten car lengths behind it.
In order to avoid the likelihood of accidents before the safety car returns to the pits, from the
point at which the lights on the car are turned out drivers must proceed at a pace which
involves no erratic acceleration or braking nor any other manoeuvre which is likely to endanger
other drivers or impede the restart.
As the safety car is approaching the pit entry the SC boards will be withdrawn and, other than
on the last lap of the race, as the leader approaches the Line the yellow flags will be withdrawn
and a green flag will be displayed at the Line.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |