abonnement Unibet Coolblue
pi_195038338
quote:
De Turkse moskee Tevhit in Venlo is ‘niet blij’ met de aanleg van een beachsportveld naast de gebedsruimte. De gelovigen worden afgeleid door de harde muziek en sporters in bikini, zegt secretaris Hakan Tasdemir van het moskeebestuur tegen De Limburger.

Hij wijst erop dat het veld pal tegenover de gebedsruimte wordt aangelegd, op een voormalig trainingsveld van voetbalclub Kwiek Venlo. De gelovigen richten zich tijdens hun gebed naar Mekka en kijken zo direct uit op het veld. Tevens vreest hij dat de stilte wordt verstoord, zodat de moslims niet rustig kunnen bidden.

Tasdemir benadrukt dat de moslims en de sporters elkaar de ruimte moeten geven. In goed overleg met het gemeentebestuur wordt daarom gezocht naar een oplossing. De voorkeur van het bestuur gaat uit naar de aanleg van het beachsportveld op het trainingsveld, naast het hoofdveld. Volgens hem vindt hierover overleg plaats met de gemeente.

Wethouder Alexander Vervoort (Sport, SP) bevestigt dat. Het beachsportveld lag eerst op sportpark Vrijenbroek, maar moest wijken voor de uitbreiding van het aantal hockeyvelden. Het zand werd verplaatst naar het sportpark van Kwiek. Het veld tegenover de moskee heeft het gemeentebestuur op het oog als nieuwe locatie voor het beachsportveld; het gras is ook al verwijderd.

Verplaatsing
Naar aanleiding van de bedenkingen van de moskee, gaat Vervoort ter plekke met het bestuur in gesprek. Ook wordt de zaak nog eens in het college van burgemeester en wethouders besproken. De gemeente is eigenares van het beachsportveld. Mede vanwege het teruglopend aantal leden stuurt de gemeente aan op verplaatsing van Kwiek naar het sportpark van VOS en Venlosche Boys.

bron: https://www.gelderlander.(...)s-gebed-br~a909549e/

bron van GeenStijl:
https://www.geenstijl.nl/5155342/fappende-baarden/

Wat een aanstellerij, wel geaccepteerd worden maar zelf niet accepteren :N
  zondag 13 september 2020 @ 14:56:42 #2
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195038397
quote:
Tasdemir benadrukt dat de moslims en de sporters elkaar de ruimte moeten geven
Alleen de een iets meer dan de ander, zoals gewoonlijk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195038421
Dan doen ze het gordijn toch dicht tijdens het bidden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 13 september 2020 @ 14:58:10 #4
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_195038442
Dan ga je bidden als ze niet aan het sporten zijn , of je gaat die hut isoleren.
Aan de andere kant , willen zij niet geconfronteerd worden met dames in bikini :') , maar in sommige steden moeten omwonenden wel dat gejank de oproep tot gebed van hun aanhoren
Ik ben inmiddels overleden
pi_195038446
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 14:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dan doen ze het gordijn toch dicht tijdens het bidden.
Of de ogen :X
pi_195038462
quote:
Tasdemir benadrukt dat de moslims en de sporters elkaar de ruimte moeten geven
Komen die beachvolleyballers dan twerken in de moskee of zo? Volgens mij wordt die mosims de ruimte gegeven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Spellchecker zondag 13 september 2020 @ 14:59:53 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195038491
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 14:58 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Of de ogen :X
Hoeven ze die konten van de anderen ook niet te zien.
pi_195038510
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 14:58 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Of de ogen :X
Blijkbaar worden ze zo geil van sportende dames dat de enige oplossing het verdwijnen van het sportveld is. Een beetje in lijn met hun gescheiden bidden en de hoofddoek voor iedere vrouw van 12+
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195038954
Ze kijken uit op het veld waar er wordt gevolleybald? Hou toch op, mochten er überhaupt ramen zitten in zo’n haathut, dan zijn die van boven tot onder beplakt met folie om hun praktijken aan aan het zicht van pottenkijkende ongelovigen te onttrekken.

Huichelachtig zooitje. Lekker vroom doen in de moskee en op recreatiestrandjes de oogballen eruit kijken naar schaarsgeklede dames.

Maar goed, we weten allemaal wie van hen aan het kortste eind gaan trekken.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_195039145
Verhuis die hele moskee naar een moslim lievend land. Verhuizen ze zelf mee. Scheelt weer een hoop gedoe.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_195039736
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 15:15 schreef kleinvogelijn het volgende:
Maar goed, we weten allemaal wie van hen aan het kortste eind gaan trekken.
Dat staat al vast. De vrouw van de burgemeester van Venlo komt uit Turkije en dat heeft al tot bizarre dieptepunten geleid.
  Spellchecker zondag 13 september 2020 @ 15:42:36 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195039827
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 15:39 schreef Daario het volgende:

[..]

Dat staat al vast. De vrouw van de burgemeester van Venlo komt uit Turkije en dat heeft al tot bizarre dieptepunten geleid.
-O-
pi_195039898
Moskee weg ermee
  zondag 13 september 2020 @ 15:46:07 #14
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195039907
Blijkbaar heeft Allah het zo gewild. Doe mij zo'n god.
De christelijke god zorgt alleen maar dat je bij de meest lelijke wijven in de klas komt is mijn ervaring
  Spellchecker zondag 13 september 2020 @ 15:50:49 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195040045
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 15:45 schreef Bottendaal het volgende:
Moskee weg ermee
Zeg maar nee, dan krijg je er twee.
  zondag 13 september 2020 @ 15:53:28 #16
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_195040133
Wil je iets niet zien, dan doe je je ogen maar dicht hoor... lukt ze ook bij de misstanden in de eigen gemeenschap, dus dan kan dit er ook wel bij.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_195040168
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 15:20 schreef Bloemkool het volgende:
Verhuis die hele moskee naar een moslim lievend land. Verhuizen ze zelf mee. Scheelt weer een hoop gedoe.
Lekker tolerant van je
pi_195040343
quote:
17s.gif Op zondag 13 september 2020 15:54 schreef Meloewa. het volgende:

[..]

Lekker tolerant van je
Je mag best intolerant zijn tegen intolerantie. Dit gejank is een typisch voorbeeld van intolerantie.
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 15:45 schreef Bottendaal het volgende:
Moskee weg ermee
MoskNee

Sorry.
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 14:56 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Alleen de een iets meer dan de ander, zoals gewoonlijk.
Zolang ze niet in de gebedsruimte gaan volleyballen, geven die sporters ruimte zat toch?
pi_195040532
quote:
De gelovigen worden afgeleid door de harde muziek en sporters in bikini
Hun geloof blijkt dus toch niet erg sterk. Als je in iets heel belangrijks gelooft, en het voor je eeuwige zielenheil van het grootste belang is dat je vroom je gebedshuis bezoekt laat je je toch niet afleiden door wat onbedekte lichaamsdelen?
pi_195040866
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 15:20 schreef Bloemkool het volgende:
Verhuis die hele moskee naar een moslim lievend land. Verhuizen ze zelf mee. Scheelt weer een hoop gedoe.
Exact. Probleem opgelost.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195041603
Het lijkt mij juist wel handig, kunnen ze meteen na het bidden die meisjes voor hoer uitschelden en oneerbare voorstellen doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195041714
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 15:46 schreef the-eye het volgende:
Blijkbaar heeft Allah het zo gewild. Doe mij zo'n god.
De christelijke god zorgt alleen maar dat je bij de meest lelijke wijven in de klas komt is mijn ervaring
De goden hebben er ook voor gezorgd dat het aantrekkelijk en mooi volk niet meer kan. Voedden hun zoons namelijk aardappels, vis en andere rommel, waardoor men een aantrekkelijk en mooi gelaat niet krijgt respectievelijk niet behouden kan en het verstand ook nog eens verliest.
pi_195041839
Al je uitkijkt op een zandbak zou je je toch thuis moeten voelen
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_195042876
De religie van our way or dieeee alllaahhh.

Dan trek je de vergunning maar in want locatie ongeschikt en een gevaar voor de vrouwen die daar sporten en in bikini rondlopen.
pi_195043565
quote:
17s.gif Op zondag 13 september 2020 15:54 schreef Meloewa. het volgende:

[..]

Lekker tolerant van je
Naar een sprookjesboek verhaal dat godsdienst heet heb ik idd geen tolerantie. Dit geloof voegt totaal niks positiefs toe aan onze maatschappij. Geen noodzaak aan en ik snap niet waarom we dit tolereren of überhaupt als volwaardig iets naar kijken.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_195043842
Beachvolleybal is toch niet naakt? Wat is het punt?
pi_195043917
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 18:03 schreef Duveldrinker het volgende:
Beachvolleybal is toch niet naakt? Wat is het punt?
Nou, veel meer dan een bikini en een stringetje is het niet hoor.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Spellchecker zondag 13 september 2020 @ 19:00:38 #28
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195044835
Zouden de dames zelf bezwaar hebben tegen die locatie na de ophef?
  zondag 13 september 2020 @ 19:08:30 #29
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_195044964
De gemiddelde leeftijd in een Turkse moskee is 60. Over 20 jaar heb je hier geen last meer van vrouwtjes. O wacht, we hebben natuurlijk zojuist een hele blik Afghanen en Syriërs opengetrokken.
  zondag 13 september 2020 @ 19:15:27 #30
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195045079
Zodat we weten waar het over gaat. :9~

"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195045276
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 14:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dan doen ze het gordijn toch dicht tijdens het bidden.
Dat snap ik dus ook niet. Als ik iets buiten liever niet zie doe ik ook gewoon mijn jaloezieën dicht :P

quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 19:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Zodat we weten waar het over gaat. :9~

[ afbeelding ]
Haar voorkant 😇

pi_195045324
Weten we zeker dat dit geen PEGIDA volleybalteam is?

Die doen toch ook altijd aan "moslimpje pesten"?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_195046270
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 17:53 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

Naar een sprookjesboek verhaal dat godsdienst heet heb ik idd geen tolerantie. Dit geloof voegt totaal niks positiefs toe aan onze maatschappij. Geen noodzaak aan en ik snap niet waarom we dit tolereren of überhaupt als volwaardig iets naar kijken.
Precies, de religieuze leiders en hun aanhangers behandelen de personen die hen niet willen steunen, ook niet als gelijken.
pi_195051112
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 19:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Zodat we weten waar het over gaat. :9~

[ afbeelding ]
Het probleem zal wel zijn dat ze er niet allemaal zo uitzien, maar dat het eruit ziet of er een kudde walrussen over het zand banjert.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_195051121
Ze hebben groot gelijk, uit die bikini's.
pi_195051212
Dan moet die Moskee maar verhuizen naar een land waar het niet zo is
I will do what i must !!
pi_195051220
I will do what i must !!
  maandag 14 september 2020 @ 08:32:45 #38
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195051471
Wat een gezeik weer. Doen 'die moslims' een keer goed mee aan hoe wij het hier doen in Nederland ... Gaan we nog met z'n allen lopen janken. :') Zet er moslim voor en het kan godverdomme nooit meer goed zijn!

Maar er is geen racisme in Nederland. Nee hoor. Dat zien wij niet. _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 14 september 2020 @ 08:45:58 #39
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195051590
quote:
14s.gif Op maandag 14 september 2020 08:32 schreef SicSicSics het volgende:
Wat een gezeik weer. Doen 'die moslims' een keer goed mee aan hoe wij het hier doen in Nederland ... Gaan we nog met z'n allen lopen janken. :') Zet er moslim voor en het kan godverdomme nooit meer goed zijn!

Maar er is geen racisme in Nederland. Nee hoor. Dat zien wij niet. _O-
Gast, hoezo is dit weer eens racisme? Je overdrijft.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 14 september 2020 @ 08:54:14 #40
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195051663
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 08:45 schreef thedeedster het volgende:
Gast, hoezo is dit weer eens racisme? Je overdrijft.
Omdat er gekankerd wordt op een groep.
Klaagt er een kerk; domme kut christenen.
Klaagt er een moskee; domme kut moslims.
Klaagt de buurman; domme kut tokkies.
Klaagt Akwasi; domme kut Zwarte Piet.
etc.
etc.
etc.

* Jajaja, het is niet strikt genomen racisme, maar racisme en discriminatie worden vaak door elkaar gebruikt. Laten we er geen definitie studie van maken. :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 14-09-2020 09:58:44 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 14 september 2020 @ 09:00:14 #41
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195051729
quote:
14s.gif Op maandag 14 september 2020 08:54 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Omdat er gekankerd wordt op een groep.
Klaagt er een kerk; domme kut christenen.
Klaagt er een moskee; domme kut moslims.
Klaagt de buurman; domme kut tokkies.
Klaagt Akwasi; domme kut Zwarte Piet.
etc.
etc.
etc.

* Jajaja, het is niet strikt genomen racisme, maar racisme en discriminatie worden vaak door elkaar gebruikt. Laten we er geen definitie studie van maken. :*
Volgens deze logica is de moskee dus racistisch.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195051730
Bij mijn weten bepaald een moskeebestuur niet hoe een omgeving ingericht mag worden. In Turkije bestaan er van die regels als dat bv dat een verkooppunt van drank niet in een straal van een x aantal km van een moskee mag. Dat is centraal geregeld. Maar zulke dingen ga je hier echt niet voor elkaar krijgen. Een gebedsoproep stoort ook, en muziek nabij zal dat andersom ook wel doen. Helaas niets aan te doen.
  maandag 14 september 2020 @ 09:01:50 #43
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195051747
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 09:00 schreef thedeedster het volgende:
Volgens deze logica is de moskee dus racistisch.
Huhhuhur. Ja.
Maar je snapt best wat er bedoeld wordt. Kun je net doen of je achterlijk bent, maar we weten allebei dat je dat niet bent. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 14 september 2020 @ 09:04:41 #44
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195051786
quote:
6s.gif Op maandag 14 september 2020 09:01 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Huhhuhur. Ja.
Maar je snapt best wat er bedoeld wordt. Kun je net doen of je achterlijk bent, maar we weten allebei dat je dat niet bent. ;)
Tuurlijk. Er wordt sowieso veel te veel geklaagd over, maar ook door groepen. We moeten gewoon af van het hokjesdenken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 14 september 2020 @ 10:48:41 #45
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195053091
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 09:04 schreef thedeedster het volgende:
Tuurlijk. Er wordt sowieso veel te veel geklaagd over, maar ook door groepen. We moeten gewoon af van het hokjesdenken.
Mee eens hoor en we zijn allemaal mensen. Klaar.
Maar als een Moskee vraagt (en met alternatieven komt), of een traningsveld anders ingedeeld kan worden. Is dat geen racisme of discriminatie richting de volleybal vereniging.
Een topic hierover daarna vol zetten met 'zandbak', 'achterlijk', 'moet je maar oprotten' en (zelfs) 'die moslims'... is wel degelijk discriminatie/ racisme.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_195053476
quote:
14s.gif Op maandag 14 september 2020 10:48 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Mee eens hoor en we zijn allemaal mensen. Klaar.
Maar als een Moskee vraagt (en met alternatieven komt), of een traningsveld anders ingedeeld kan worden. Is dat geen racisme of discriminatie richting de volleybal vereniging.
Een topic hierover daarna vol zetten met 'zandbak', 'achterlijk', 'moet je maar oprotten' en (zelfs) 'die moslims'... is wel degelijk discriminatie/ racisme.
Er word geloof ik expliciet aangegeven dat ze problemen hebben met "sporters in bikini", aka "alleen vrouwen" dus.

Dat is dus discriminatie, en wel op basis van geslacht.

Of lees ik nu ergens iets verkeerds?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_195053501
quote:
14s.gif Op maandag 14 september 2020 10:48 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Mee eens hoor en we zijn allemaal mensen. Klaar.
Maar als een Moskee vraagt (en met alternatieven komt), of een traningsveld anders ingedeeld kan worden. Is dat geen racisme of discriminatie richting de volleybal vereniging.
Een topic hierover daarna vol zetten met 'zandbak', 'achterlijk', 'moet je maar oprotten' en (zelfs) 'die moslims'... is wel degelijk discriminatie/ racisme.
Ach gut, wat ben je toch heerlijk naïef.

Alsof jij de eerste bent die roept en vindt van heeyyyy we zijn allemaal maar mensen.

En dan praat je over een groep die een ideologie aanhangt die het concept "we zijn maar mensen dus allemaal vrij om te doen wat we willen" niet bepaald hoog in het vaandel heeft staan. :')

Heel veel mensen vinden inderdaad dat we gewoon vrij zijn om te doen wat we willen doen, samen of individueel.
Maar de islam staat heeeeelemaaaal onderaan de ladder wat dat betreft.

Mag je best wat van vinden van zo'n sekte die normaliter van alles wil opleggen aan een ander uit naam van een of ander sprookjesfiguur.

Zeus does not approve. :{w
  maandag 14 september 2020 @ 11:40:56 #48
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195053765
quote:
4s.gif Op maandag 14 september 2020 11:19 schreef SpaceOddity het volgende:
Er word geloof ik expliciet aangegeven dat ze problemen hebben met "sporters in bikini", aka "alleen vrouwen" dus.

Dat is dus discriminatie, en wel op basis van geslacht.

Of lees ik nu ergens iets verkeerds?
Het is geen discriminatie. :) Bovendien gaat het niet alleen om de bikini, maar worden die er weer heel convenient uitgelicht door bepaalde personen. :*
Je mag binnen nederland prima vragen, meedoen en -denken over de inrichting van de openbare ruimte en dan moeten we allemaal rekening houden met elkaar.

De angel, de rode waas, de reacties die dit bericht oproept, zit hem hier puur in het woord 'Moskee'.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 14 september 2020 @ 11:43:27 #49
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195053801
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 11:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ach gut, wat ben je toch heerlijk naïef.
Realistisch. 8-)
quote:
Alsof jij de eerste bent die roept en vindt van heeyyyy we zijn allemaal maar mensen.
Niet de eerste en niet de laatste.
quote:
En dan praat je over een groep die een ideologie aanhangt die het concept "we zijn maar mensen dus allemaal vrij om te doen wat we willen" niet bepaald hoog in het vaandel heeft staan. :')
Gek genoeg zijn dat juist de principes die ik belangrijk vind. O+
quote:
Heel veel mensen vinden inderdaad dat we gewoon vrij zijn om te doen wat we willen doen, samen of individueel.
Maar de islam staat heeeeelemaaaal onderaan de ladder wat dat betreft.
Jaja. De laagste gemene deler pakken en dan zeiken dat het treurig is. Het is een bekende truc.
quote:
Mag je best wat van vinden van zo'n sekte die normaliter van alles wil opleggen aan een ander uit naam van een of ander sprookjesfiguur.

Zeus does not approve. :{w
Je mag vanalles vinden in dit land. Mooi hè!?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_195053853
quote:
14s.gif Op maandag 14 september 2020 11:40 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het is geen discriminatie. :) Bovendien gaat het niet alleen om de bikini, maar worden die er weer heel convenient uitgelicht door bepaalde personen. :*
Je mag binnen nederland prima vragen, meedoen en -denken over de inrichting van de openbare ruimte en dan moeten we allemaal rekening houden met elkaar.

De angel, de rode waas, de reacties die dit bericht oproept, zit hem hier puur in het woord 'Moskee'.
Dus; onderscheid maken op basis van geslacht (waarbij er aangegeven word dat dat één van de redenen is waarom er een probleem is) is géén discriminatie?

Sorry, daar kan ik niet in mee gaan.

Nogmaals dat is discriminatie, op basis van geslacht.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 14 september 2020 @ 11:48:55 #51
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195053885
quote:
4s.gif Op maandag 14 september 2020 11:46 schreef SpaceOddity het volgende:
Dus; onderscheid maken op basis van geslacht (waarbij er aangegeven word dat dat één van de redenen is waarom er een probleem is) is géén discriminatie?

Sorry, daar kan ik niet in mee gaan.

Nogmaals dat is discriminatie, op basis van geslacht.
(Vandale en definitie) Technisch gezien heb je gelijk, maar wettechnisch heb je een harde dobber. ^O^
Bovendien ga je de andere redenen voorbij en focus je bewust op het kleine issue waar jij waarde aan hecht (om jouw agenda te promoten) wat natuurlijk ook mag ... maar je negeert daarbij het grote plaatje.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_195053893
Hypocriet volk/geloof: Maar wel onze vrouwen / meisjes lastig vallen op het strand en zwembad. Niet aan toegeven.
pi_195053949
Een groter probleem is dat ze zich nestelen in onze samenleving om hun verderfelijke geloof op te dringen, maar dat is het gevolg van falend beleidt in Den Haag door iedereen maar een NL paspoort te geven ipv een werk visum.
  maandag 14 september 2020 @ 12:00:08 #54
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195054026
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 11:49 schreef JannekeC5 het volgende:
Hypocriet volk/geloof: Maar wel onze vrouwen / meisjes lastig vallen op het strand en zwembad. Niet aan toegeven.
Dat zijn inderdaad precies dezelfde personen als die nu over een volleybalveld klagen. Jij hebt het door!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_195054027
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 11:49 schreef JannekeC5 het volgende:
Hypocriet volk/geloof: Maar wel onze vrouwen / meisjes lastig vallen op het strand en zwembad. Niet aan toegeven.
Onze dochters zij Kechs eb wij ongelovigen minder waardig
I will do what i must !!
  maandag 14 september 2020 @ 12:01:05 #56
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195054042
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 11:53 schreef JannekeC5 het volgende:
Een groter probleem is dat ze zich nestelen in onze samenleving om hun verderfelijke geloof op te dringen, maar dat is het gevolg van falend beleidt in Den Haag door iedereen maar een NL paspoort te geven ipv een werk visum.
Duidelijk deëscalerende absoluut niet racistische of discriminatoire taal.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_195054058
I will do what i must !!
  maandag 14 september 2020 @ 12:04:57 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195054084
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 11:53 schreef JannekeC5 het volgende:
Een groter probleem is dat ze zich nestelen in onze samenleving om hun verderfelijke geloof op te dringen, maar dat is het gevolg van falend beleidt in Den Haag door iedereen maar een NL paspoort te geven ipv een werk visum.
De mensen die hier komen om te werken komen uit oost-Europa en hebben helemaal geen visum nodig.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 14 september 2020 @ 12:08:17 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195054132
Verder ben ik blij dat dankzij de islam er weer wat aandacht is voor zedelijkheid in de openbare ruimte.
Hoe bepaalde vrouwen in de zomer soms door de winkelstraten liepen, daar lusten de honden geen brood van. Vaak hele lelijke en dikke vrouwen ook nog.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_195054167
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 12:08 schreef LXIV het volgende:
Verder ben ik blij dat dankzij de islam er weer wat aandacht is voor zedelijkheid in de openbare ruimte.
Hoe bepaalde vrouwen in de zomer soms door de winkelstraten liepen, daar lusten de honden geen brood van. Vaak hele lelijke en dikke vrouwen ook nog.
De meeste van die gasten weten niet eens waar ze over praten
I will do what i must !!
pi_195054229
Ik laat me niet intimideren door fucking straat tuig
I will do what i must !!
pi_195055676
quote:
6s.gif Op maandag 14 september 2020 11:48 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

(Vandale en definitie) Technisch gezien heb je gelijk, maar wettechnisch heb je een harde dobber. ^O^
Bovendien ga je de andere redenen voorbij en focus je bewust op het kleine issue waar jij waarde aan hecht (om jouw agenda te promoten) wat natuurlijk ook mag ... maar je negeert daarbij het grote plaatje.
Uiteraard sta ik achter mijn agenda; gelijkheid tussen man en vrouw, in deze. Daar hecht ik idd waarde aan ja. ^O^

In jouw ogen slechts een kleine issue? Ik hoop toch van niet.

Andere reden is slechts een smoesje, die we al heel vaak voorbij zien komen bij religieuzen. Bovendien nogal hypocriet, want het zijn de laatste tijd toch vooral moslims bij een moskee die steeds vaker en meer drammen op het recht om zelf geluidsoverlast te maken. En krijgen ze toestemming voor het maken van zo'n "gebedsoproep" (terwijl het dus veel meer is dan dat), dan blijkt ook weer keer op keer dat ze gemaakte afspraken steeds weer stukje bij beetje oprekken.

Met die zogenaamde "geluidsoverlast" smoes hoeven ze ook niet aan te komen om kritische anderen, zoals mij, de mond te snoeren. :W
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 14 september 2020 @ 14:18:17 #63
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195055879
quote:
4s.gif Op maandag 14 september 2020 14:06 schreef SpaceOddity het volgende:
Uiteraard sta ik achter mijn agenda; gelijkheid tussen man en vrouw, in deze. Daar hecht ik idd waarde aan ja. ^O^
Helemaal top. Ik ook.
quote:
In jouw ogen slechts een kleine issue? Ik hoop toch van niet.
Nee, nee, dat zei ik niet. :) Ze maken meerdere issues en het issue waar jij op ingaat was alleen maar die opmerking over de 'bikini'. Dat is niet het enige issue waarom de moskee bezwaar ingediend.
quote:
Andere reden is slechts een smoesje, die we al heel vaak voorbij zien komen bij religieuzen.
Handig dat je dat van te voren al weet. :D
Ik ben wel benieuwd naar het originele bezwaar, zonder de GS bril eigenlijk.

quote:
Bovendien nogal hypocriet, want het zijn de laatste tijd toch vooral moslims bij een moskee die steeds vaker en meer drammen op het recht om zelf geluidsoverlast te maken. En krijgen ze toestemming voor het maken van zo'n "gebedsoproep" (terwijl het dus veel meer is dan dat), dan blijkt ook weer keer op keer dat ze gemaakte afspraken steeds weer stukje bij beetje oprekken.

Met die zogenaamde "geluidsoverlast" smoes hoeven ze ook niet aan te komen om kritische anderen, zoals mij, de mond te snoeren. :W
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_195055894
Er is een "Beach" in Venlo?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195055934
quote:
4s.gif Op maandag 14 september 2020 12:15 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ik laat me niet intimideren door fucking straat tuig
Verkeerd artikel :?
pi_195056789
quote:
6s.gif Op maandag 14 september 2020 14:18 schreef SicSicSics het volgende:


Helemaal top. Ik ook.
^O^
quote:
Nee, nee, dat zei ik niet. :)
Ik citeer; "focus je bewust op het kleine issue"
quote:
Ze maken meerdere issues en het issue waar jij op ingaat was alleen maar die opmerking over de 'bikini'.
Die issue die dan ook daadwerkelijk discriminatie is, daar draait het dan ook idd om bij mij
quote:
Dat is niet het enige issue waarom de moskee bezwaar ingediend.

Handig dat je dat van te voren al weet.
Meer dan genoeg voorbeelden daarvan te vinden. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  dinsdag 15 september 2020 @ 10:15:50 #67
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195067719
quote:
4s.gif Op maandag 14 september 2020 15:15 schreef SpaceOddity het volgende:
^O^
[..]

Ik citeer; "focus je bewust op het kleine issue"
Dat ging over het dragen van een bikini en daar een punt van maken (klein issue). Dat betekent niet dat ik 'de gelijkheid van man en vrouw' een klein issue vind. ;)
quote:
Die issue die dan ook daadwerkelijk discriminatie is, daar draait het dan ook idd om bij mij
Dat issue is dan ook geen strafbare vorm van discriminatie. Anders is elke beperkende maatregel disciminatie. ;)
quote:
Meer dan genoeg voorbeelden daarvan te vinden. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Ik ga liever uit van het goede van de mens. Natuurlijk 'Fool me once, etc.', maar je oordeelt hier een kleine groep op de ervaring die je hebt met de grote groep. Dat is niet eerlijk.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 15 september 2020 @ 14:40:56 #68
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_195071821
quote:
4s.gif Op maandag 14 september 2020 14:06 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Uiteraard sta ik achter mijn agenda; gelijkheid tussen man en vrouw, in deze. Daar hecht ik idd waarde aan ja. ^O^

In jouw ogen slechts een kleine issue? Ik hoop toch van niet.

Andere reden is slechts een smoesje, die we al heel vaak voorbij zien komen bij religieuzen. Bovendien nogal hypocriet, want het zijn de laatste tijd toch vooral moslims bij een moskee die steeds vaker en meer drammen op het recht om zelf geluidsoverlast te maken. En krijgen ze toestemming voor het maken van zo'n "gebedsoproep" (terwijl het dus veel meer is dan dat), dan blijkt ook weer keer op keer dat ze gemaakte afspraken steeds weer stukje bij beetje oprekken.

Met die zogenaamde "geluidsoverlast" smoes hoeven ze ook niet aan te komen om kritische anderen, zoals mij, de mond te snoeren. :W
Ik zou er niet teveel meer op in gaan. Ik heb in andere topics al gezien/gemerkt dat je beter tegen een muur aan kunt lullen dan tegen deze user. Jij komt ook in dit topic met goede argumenten en zijn antwoord is steevast hurdur racisme. En vervolgens dan toegeven dat jij volgens de wet gelijk hebt (inzage discriminatie man/vrouw) maar dat dat er niet toe doet. Deze user zou zijn naam moeten veranderen in ziekziekziek ipv. sicsicsic. Want hij heeft zeer zieke denkbeelden.
  dinsdag 15 september 2020 @ 14:45:29 #69
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195071913
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 14:40 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Ik zou er niet teveel meer op in gaan. Ik heb in andere topics al gezien/gemerkt dat je beter tegen een muur aan kunt lullen dan tegen deze user. Jij komt ook in dit topic met goede argumenten en zijn antwoord is steevast hurdur racisme. En vervolgens dan toegeven dat jij volgens de wet gelijk hebt (inzage discriminatie man/vrouw) maar dat dat er niet toe doet. Deze user zou zijn naam moeten veranderen in ziekziekziek ipv. sicsicsic. Want hij heeft zeer zieke denkbeelden.
Volgens mij moet je de naam lezen als 666 (op z’n Engels, uiteraard)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 15 september 2020 @ 14:57:09 #70
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195072134
Het is een woordgrapje inderdaad. 8-)
sic is een toevoeging (Zo staat er woordelijk.) die je meeneemt in een quote.
Het klinkt als sick en da's natuurlijk ook heel stoer.
sicsicsics klinkt natuurlijk als 666 en dat was vroeger heel stoer.
(sic) is het tweede nummer van het self-titled album van Slipknot.

God ik voel me opeens oud ... ;(

Maar dank jullie wel voor het over mij lullen. Dan blijf ik relevant. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 15 september 2020 @ 15:14:50 #71
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195072432
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2020 14:57 schreef SicSicSics het volgende:
Het is een woordgrapje inderdaad. 8-)
sic is een toevoeging (Zo staat er woordelijk.) die je meeneemt in een quote.
Het klinkt als sick en da's natuurlijk ook heel stoer.
sicsicsics klinkt natuurlijk als 666 en dat was vroeger heel stoer.
(sic) is het tweede nummer van het self-titled album van Slipknot.

God ik voel me opeens oud ... ;(

Maar dank jullie wel voor het over mij lullen. Dan blijf ik relevant. :D
Als ik je er een pleziertje mee doe, kleine moeite. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195081155
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 september 2020 10:15 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat ging over het dragen van een bikini en daar een punt van maken (klein issue). Dat betekent niet dat ik 'de gelijkheid van man en vrouw' een klein issue vind. ;)
Het dragen van badkleding schrijft hier richtlijnen voor die verschillen met de richtlijnen van die mensen die de moskee bezoeken. Dit heeft wel degelijk te maken met mannetje/vrouwtje.
quote:
Dat issue is dan ook geen strafbare vorm van discriminatie. Anders is elke beperkende maatregel disciminatie. ;)
Hmmm is dat zo? Weet ik niet hoor. Discriminatie op basis van geslacht is verboden toch? Want men maakt (of doet een poging daartoe) om onderscheid te maken op geslacht, waarbij de vrouw in een nadelige positie word gebracht.

Hoe dan ook, het is een zeer onwenselijke vorm van discriminatie.
quote:
Ik ga liever uit van het goede van de mens. Natuurlijk 'Fool me once, etc.', maar je oordeelt hier een kleine groep op de ervaring die je hebt met de grote groep. Dat is niet eerlijk.
Het is je gegund on daarvan uit te gaan.

Ik zie eigenlijk alleen maar voorbeelden, waaruit het blijkt dat die opvatting de Achilleshiel van onze samenleving vormt, het; " ach dat komt wel goed, het tolereren van opvattingen die haaks op onze staan; onze tolerante passiviteit zal ervoor zorgen dat intolerante agresiviteit uiteindelijk zal meebuigen".

Ik snap niet dat mensen zo nog kunnen denken...

Nou ja om eerlijk te zijn, zo dacht ik na Hebdo ook nog wel (even). Ik vond Wilders zelfs een schreeuwlelijk.

Klein beetje bijgedraaid na het lezen wat boeken enz...

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 14:40 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Ik zou er niet teveel meer op in gaan. Ik heb in andere topics al gezien/gemerkt dat je beter tegen een muur aan kunt lullen dan tegen deze user. Jij komt ook in dit topic met goede argumenten en zijn antwoord is steevast hurdur racisme. En vervolgens dan toegeven dat jij volgens de wet gelijk hebt (inzage discriminatie man/vrouw) maar dat dat er niet toe doet. Deze user zou zijn naam moeten veranderen in ziekziekziek ipv. sicsicsic. Want hij heeft zeer zieke denkbeelden.
Wel ach...

Zolang het netjes blijft...
Vind ik het de moeite waard.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 16 september 2020 @ 08:16:14 #73
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195083095
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:53 schreef SpaceOddity het volgende:
Het dragen van badkleding schrijft hier richtlijnen voor die verschillen met de richtlijnen van die mensen die de moskee bezoeken. Dit heeft wel degelijk te maken met mannetje/vrouwtje.
Dat kan, maar ik heb dan nog steeds niet gezegd dat ik 'gelijkheid tussen man en vrouw' een klein issue vind. Ik zeg alleen maar dat ik gemekker over badkleding een klein issue vind. Net als dat ik gemekker over blote schouders in een kerk gemekker vind. Of gemekker over een jurk in een museum. Of een korte broek op het werk ... etc.
quote:
Hmmm is dat zo? Weet ik niet hoor. Discriminatie op basis van geslacht is verboden toch? Want men maakt (of doet een poging daartoe) om onderscheid te maken op geslacht, waarbij de vrouw in een nadelige positie word gebracht.
Dat klopt, maar er worden vele uitzondering gemaakt. Daarom heeft de wet het ook over 'een onterecht verschil' en niet over 'een verschil'. De invulling daarvan is aan de rechter.

Zie mijn bovenstaande opmnerkingen.
quote:
Hoe dan ook, het is een zeer onwenselijke vorm van discriminatie.
Vechten. Bierkaai. Bovendien weet ik dat zo net niet. Aparte toiletten is ook 'discriminatie', maar daar vinden de meeste mensen het opeens heel erg het een beetje door elkaar gaat lopen.
quote:
Het is je gegund on daarvan uit te gaan.
Cheers. Ik gun het iedereen.
quote:
Ik zie eigenlijk alleen maar voorbeelden, waaruit het blijkt dat die opvatting de Achilleshiel van onze samenleving vormt, het; " ach dat komt wel goed, het tolereren van opvattingen die haaks op onze staan; onze tolerante passiviteit zal ervoor zorgen dat intolerante agresiviteit uiteindelijk zal meebuigen".

Ik snap niet dat mensen zo nog kunnen denken...

Nou ja om eerlijk te zijn, zo dacht ik na Hebdo ook nog wel (even). Ik vond Wilders zelfs een schreeuwlelijk.

Klein beetje bijgedraaid na het lezen wat boeken enz...
"Onze tolerante passiviteit zal ervoor zorgen dat intolerante agresiviteit uiteindelijk zal meebuigen."
Tot op zekere hoogte is dat absoluut ook waar. Ik denk zelfs voor het grootste gedeelte. Binnen de kaders van de huidige rechtsstaat wel te verstaan. Ik denk dat die voldoende bescherming en mogelijkheden biedt voor mensen met goede intenties.

Mensen die aanslagen plegen, zoals die op Hebdo, zijn voor geen enkele redelijkheid en/ of rechtsstaat te vatten.
quote:
Wel ach...

Zolang het netjes blijft...
Vind ik het de moeite waard.
En ik ook! ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 16 september 2020 @ 08:22:36 #74
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_195083141
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 12:08 schreef LXIV het volgende:
Verder ben ik blij dat dankzij de islam er weer wat aandacht is voor zedelijkheid in de openbare ruimte.
Hoe bepaalde vrouwen in de zomer soms door de winkelstraten liepen, daar lusten de honden geen brood van. Vaak hele lelijke en dikke vrouwen ook nog.
Inderdaad, bij de meeste vrouwen staat hun halve kont open.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 16 september 2020 @ 08:51:03 #75
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_195083400
Compleet van de pot gerukt dat de gemeente überhaupt in gesprek gaat, tegen iedere andere burger had een ambtenaar verveeld naar het bestemmingsplan gewezen en gezegd dat het onder de huidige regels gewoon mag.

[ Bericht 11% gewijzigd door Twiitch op 16-09-2020 09:15:27 ]
pi_195083417
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 15:46 schreef the-eye het volgende:
Blijkbaar heeft Allah het zo gewild. Doe mij zo'n god.
De christelijke god zorgt alleen maar dat je bij de meest lelijke wijven in de klas komt is mijn ervaring
:D _O-
pi_195083429
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 11:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ach gut, wat ben je toch heerlijk naïef.

Alsof jij de eerste bent die roept en vindt van heeyyyy we zijn allemaal maar mensen.

En dan praat je over een groep die een ideologie aanhangt die het concept "we zijn maar mensen dus allemaal vrij om te doen wat we willen" niet bepaald hoog in het vaandel heeft staan. :')

Heel veel mensen vinden inderdaad dat we gewoon vrij zijn om te doen wat we willen doen, samen of individueel.
Maar de islam staat heeeeelemaaaal onderaan de ladder wat dat betreft.

Mag je best wat van vinden van zo'n sekte die normaliter van alles wil opleggen aan een ander uit naam van een of ander sprookjesfiguur.

Zeus does not approve. :{w
Nooit tolerant zijn tegen intolerantie. Zo simpel is het inderdaad.
pi_195083453
quote:
6s.gif Op woensdag 16 september 2020 08:16 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat kan, maar ik heb dan nog steeds niet gezegd dat ik 'gelijkheid tussen man en vrouw' een klein issue vind. Ik zeg alleen maar dat ik gemekker over badkleding een klein issue vind. Net als dat ik gemekker over blote schouders in een kerk gemekker vind. Of gemekker over een jurk in een museum. Of een korte broek op het werk ... etc.
[..]

Dat klopt, maar er worden vele uitzondering gemaakt. Daarom heeft de wet het ook over 'een onterecht verschil' en niet over 'een verschil'. De invulling daarvan is aan de rechter.

Zie mijn bovenstaande opmnerkingen.
[..]

Vechten. Bierkaai. Bovendien weet ik dat zo net niet. Aparte toiletten is ook 'discriminatie', maar daar vinden de meeste mensen het opeens heel erg het een beetje door elkaar gaat lopen.
[..]

Cheers. Ik gun het iedereen.
[..]

"Onze tolerante passiviteit zal ervoor zorgen dat intolerante agresiviteit uiteindelijk zal meebuigen."
Tot op zekere hoogte is dat absoluut ook waar. Ik denk zelfs voor het grootste gedeelte. Binnen de kaders van de huidige rechtsstaat wel te verstaan. Ik denk dat die voldoende bescherming en mogelijkheden biedt voor mensen met goede intenties.

Mensen die aanslagen plegen, zoals die op Hebdo, zijn voor geen enkele redelijkheid en/ of rechtsstaat te vatten.
[..]

En ik ook! ^O^
Als je aparte toiletten discriminatie noemt, dan let je niet goed op. Er moet namelijk een benadeling zijn. Wat is de benadeling voor vrouwen die niet ook voor mannen geldt? (zij mogen niet op het mannentoilet, mannen mogen niet op het vrouwentoilet.) Het wordt wat anders als er zaken gescheiden worden en er wordt verschillend gehandeld bij beide groepen. Overigens is dit de laatste jaren ook vervaagd, want ik kom regelmatig vrouwen tegen op het mannentoilet, zeker in de horeca als het druk is.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 16 september 2020 @ 09:58:50 #79
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195084337
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 08:55 schreef Bensel het volgende:
Als je aparte toiletten discriminatie noemt, dan let je niet goed op. Er moet namelijk een benadeling zijn. Wat is de benadeling voor vrouwen die niet ook voor mannen geldt? (zij mogen niet op het mannentoilet, mannen mogen niet op het vrouwentoilet.)
Vrouw mag daar niet in.
Man mag daar niet in.

Discriminatie. 8-)
quote:
Het wordt wat anders als er zaken gescheiden worden en er wordt verschillend gehandeld bij beide groepen. Overigens is dit de laatste jaren ook vervaagd, want ik kom regelmatig vrouwen tegen op het mannentoilet, zeker in de horeca als het druk is.
Het gaat in de wet niet om de handeling. "Discriminatie betekent dat er onterecht verschil wordt gemaakt tussen mensen."

Man mag daar niet naar binnen, is discriminatie in de letterlijke zin van het woord. Het is alleen niet onterecht, dus de wet vindt er niet zoveel van.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 16 september 2020 @ 10:00:42 #80
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195084364
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2020 08:51 schreef Twiitch het volgende:
Compleet van de pot gerukt dat de gemeente überhaupt in gesprek gaat, tegen iedere andere burger had een ambtenaar verveeld naar het bestemmingsplan gewezen en gezegd dat het onder de huidige regels gewoon mag.
Ja maar anders wordt de racismekaart weer getrokken natuurlijk.
  woensdag 16 september 2020 @ 10:04:30 #81
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195084425
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2020 09:58 schreef SicSicSics het volgende:

Vrouw mag daar niet in.
Man mag daar niet in.

Discriminatie. 8-)

Het gaat in de wet niet om de handeling. "Discriminatie betekent dat er onterecht verschil wordt gemaakt tussen mensen."

Man mag daar niet naar binnen, is discriminatie in de letterlijke zin van het woord. Het is alleen niet onterecht, dus de wet vindt er niet zoveel van.
Jij moet je kennis van de Nederlandse taal nog een beetje oppoetsen.

quote:
In de huidige maatschappelijke en juridische context betekent discriminatie: "het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of groepen"
Bij de toewijzing van toiletten is daar geen sprake van; beide partijen krijgen namelijk hetzelfde.

En over de ruimte voor de beachsporters; je moet religieuzen nooit beslissingen laten nemen in een maatschappij. Dat zorgt alleen maar voor ellende.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 16 september 2020 @ 10:15:16 #82
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195084584
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 10:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Bij de toewijzing van toiletten is daar geen sprake van; beide partijen krijgen namelijk hetzelfde.

Werkt dat ook zo als je onderscheid maakt tussen toiletten voor blanke en zwarte bezoekers? Met dezelfde kwaliteit voorzieningen natuurlijk.
  woensdag 16 september 2020 @ 10:33:51 #83
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195084859
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 10:15 schreef Iblardi het volgende:

Werkt dat ook zo als je onderscheid maakt tussen toiletten voor blanke en zwarte bezoekers? Met dezelfde kwaliteit voorzieningen natuurlijk.
Er is geen reden om dat te doen. Bij mannen en vrouwen ligt dat anders.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 16 september 2020 @ 10:37:58 #84
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195084937
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 10:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er is geen reden om dat te doen. Bij mannen en vrouwen ligt dat anders.
Oké, daar kan ik wel in meegaan.
  woensdag 16 september 2020 @ 11:58:20 #85
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195086446
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 10:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er is geen reden om dat te doen. Bij mannen en vrouwen ligt dat anders.
Die reden is arbitrair en maatschappelijk/ politiek bepaald en daarna vastgelegd in de wet.

Vroegah was er ook een legitieme reden om blank/ zwart te scheiden. Het blijft discriminatie.

Je hebt overigens gelijk; ook de VanDale spreekt van 'onterecht' onderscheid maken. Maakt voor het argument verder niet uit. Of iets terecht of onterecht is, is een politiek maatschappelijk en uiteindelijk wettelijke kwestie.

Voor toiletten man/ vrouw hebben we gezegd: terecht onderscheid.
Voor toiletten blank/ zwart hebben we gezegd: onterecht inderscheid, dus discriminatie. ^O^

Mijn argument was, dat het maken van onderscheid bestaat en soms wenselijk is. Waar de grens ligt, is aan verandering onderhevig en een politiek maatschappelijk en uiteindelijk wettelijke kwestie.

Om hem even 'rond te maken'. SpaceOditty gaf aan dat discriminatie op basis van geslacht verboden is. Daar heeft hij gelijk in. Het maken van onderscheid op basis van geslacht is niet verboden. Dat was mijn punt.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 16 september 2020 @ 12:00:14 #86
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195086489
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2020 11:58 schreef SicSicSics het volgende:

Die reden is arbitrait en maatschappelijk/ politiek bepaalt.

Lekker belangrijk of jij het arbitrair vindt. De samenleving denkt daar anders over. Het is echter geen discriminatie. Dat standpunt aanhouden toont alleen maar aan hoe ontzettend dom jij bent.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 16 september 2020 @ 12:01:24 #87
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195086518
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Lekker belangrijk of jij het arbitrair vindt. De samenleving denkt daar anders over. Het is echter geen discriminatie. Dat standpunt aanhouden toont alleen maar aan hoe ontzettend dom jij bent.
Het is wel degelijk een discussie. Vandaar ook genderneutrale toiletten.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 16 september 2020 @ 12:03:13 #88
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195086546
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:01 schreef SicSicSics het volgende:

Het is wel degelijk een discussie.
Maar geen discriminatie.

quote:
Vandaar ook genderneutrale toiletten.
Over arbritair gesproken. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 16 september 2020 @ 12:03:37 #89
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195086552
Maar we dwalen offtopic. ;)

Ik ben nog steeds wel benieuwd naar het officiele bezwaar. ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 16 september 2020 @ 12:04:46 #90
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195086580
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maar geen discriminatie.
Dat klopt, dat zeg ik net ook. :D Ik zat fout met mijn definitie. :*
quote:
Over arbritair gesproken. :')
Dat is het allemaal. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')