abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_195032116
Ook bij nieuwere auto's. Als je het spul in een auto vergelijkt met een navigatieapp op je telefoon vind ik het vreemd dat je nog steeds naar een diashow zit te kijken als het schermpje (dat de resolutie van een Gameboy heeft) een beetje te druk wordt met wegen of poi's. Maar misschien ligt het wel aan mij, of de auto's waar ik toevallig in rij en hebben anderen er geen last van.

Ik vind het iig irritant omdat het goddorie 2020 is, en dan kan 5 fps op een 7 inch schermpje met 700x400 gewoon echt niet.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_195032142
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 04:50 schreef Ridocar het volgende:
Ook bij nieuwere auto's. Als je het spul in een auto vergelijkt met een navigatieapp op je telefoon vind ik het vreemd dat je nog steeds naar een diashow zit te kijken als het schermpje (dat de resolutie van een Gameboy heeft) een beetje te druk wordt met wegen of poi's. Maar misschien ligt het wel aan mij, of de auto's waar ik toevallig in rij en hebben anderen er geen last van.

Ik vind het iig irritant omdat het goddorie 2020 is, en dan kan 5 fps op een 7 inch schermpje met 700x400 gewoon echt niet.
Dat komt omdat auto's zo lang moeten meegaan
pi_195032769
Steeds meer mensen gebruiken telefoon navi voor de actuele files en gesloten wegen. Dus minder behoefte om te betalen voor de ontwikkeling van een modern systeem.
.
pi_195033520
Terechte klacht!
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_195086090
Dat gaat nog veel meer een dingen worden in de toekomst. Tot er misschien ooit iets van een standaard komt (haha).
pi_195088450
Ik heb geen idee wat er in een auto uit 2020 gaat.
Heeft Tesla niet iets goeds?

En Android Auto head units bestaan ook.

Maar smartphones met gratis navigatie (google maps) zijn wel stevige concurrentie.
Dan is het de vraag of een autofabrikant de moeite wil doen om zelf iets te ontwikkelen en bij te houden.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_195088571
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:37 schreef jeroen25 het volgende:
Dan is het de vraag of een autofabrikant de moeite wil doen om zelf iets te ontwikkelen en bij te houden.
Ja en nee, het kan veel impact hebben op 2e hands auto's. Als het systeem niet meer te updaten is, sterk verouderd is, online diensten die gestopt zijn na zeg 5 jaar etc.

Of zoals bij Android door de enorme willekeur aan hardware op termijn veel compatibiliteitsproblemen.
pi_195088838
Maar willekeur aan hardware heb je niet als je die als fabrikant zelf selecteert.
Dan kies je een paar modules die de monteur bij de dealer kan vervangen en hou je een eigen android distributie bij.

Als je dat goed doet kun je mensen elk jaar hiervoor naar de dealer laten komen.
Meteen een beurt of APK?
Kopje koffie in de showroom?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_195089181
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:59 schreef jeroen25 het volgende:
Maar willekeur aan hardware heb je niet als je die als fabrikant zelf selecteert.
Dan kies je een paar modules die de monteur bij de dealer kan vervangen en hou je een eigen android distributie bij.

Als je dat goed doet kun je mensen elk jaar hiervoor naar de dealer laten komen.
Meteen een beurt of APK?
Kopje koffie in de showroom?
Dan heb je het over 1 fabrikant maar er zijn er veel meer. En buiten dat, techniek staat niet stil.

Het geeft ook veel druk op de software, die moet altijd backward compatible zijn wat zeker op termijn steeds moeiijker wordt en nog belangrijker, innovatie in de weg gaat staan. Dus komt er een keertje een 'versie 2' met alle nieuwe snufjes en technologie, 'versie 1' wordt nog slechts onderhouden door een klein team met steeds minder focus etc. tot het na een paar jaar helemaal over is.
pi_195090029
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:16 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Dan heb je het over 1 fabrikant maar er zijn er veel meer. En buiten dat, techniek staat niet stil.

Het geeft ook veel druk op de software, die moet altijd backward compatible zijn wat zeker op termijn steeds moeiijker wordt en nog belangrijker, innovatie in de weg gaat staan. Dus komt er een keertje een 'versie 2' met alle nieuwe snufjes en technologie, 'versie 1' wordt nog slechts onderhouden door een klein team met steeds minder focus etc. tot het na een paar jaar helemaal over is.
Ik bedoelde eigenlijk dat de autofabrikant de hardware selecteert.
Dan hebben al je systemen dezelfde bekende hardware.
Af en toe kies je dan bijvoorbeeld een nieuwe processormodule die je ook als upgrade kunt aanbieden aan bestaande gebruikers.

En als dan blijkt dat processor 2030 niet meer past bij scherm 2021 dan is dat voor de dealer een kans om meteen scherm 2030 erbij te doen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_195102545
quote:
10s.gif Op woensdag 16 september 2020 11:42 schreef Mr.Sandman het volgende:
Dat gaat nog veel meer een dingen worden in de toekomst. Tot er misschien ooit iets van een standaard komt (haha).
Spijker, kop.
In mijn geval gaat het om een Renault Trafic uit 2019, een gewone werkbus met gewone hardware, maar de headunit is gewoon gedateerd. En dan met droge ogen 49 Euro per jaar vragen voor kaartupdates voor de navigatie, terwijl navigatiesystemen geen core business is voor Renault. Ik neem aan dat ze dat nog steeds uitbesteden sinds TomTom uit de Renault-navigatiesystemen is geknikkerd.
Over TomTom gesproken, zelfs die biedt Lifetime updates aan voor hun navigatiesystemen.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_195102579
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:16 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Dan heb je het over 1 fabrikant maar er zijn er veel meer. En buiten dat, techniek staat niet stil.

Het geeft ook veel druk op de software, die moet altijd backward compatible zijn wat zeker op termijn steeds moeiijker wordt en nog belangrijker, innovatie in de weg gaat staan. Dus komt er een keertje een 'versie 2' met alle nieuwe snufjes en technologie, 'versie 1' wordt nog slechts onderhouden door een klein team met steeds minder focus etc. tot het na een paar jaar helemaal over is.
Misschien denk ik te simplistisch, maar is het niet net als een windows-pc? Ik neem aan dat de hardware gewoon dezelfde architectuur behoudt, en dat je in principe alleen te maken hebt met snellere hardware en meer opslagruimte. Dan zou de software ook langzamerhand aangepast kunnen worden. Het is dan niet zo dat je heel veel kwijt bent aan legacy-gevallen. In die uitzonderlijke gevallen zou je natuurlijk ook kunnen voorzien door een headunit uit te wisselen.

Ik snap dat het met auto's wat moeilijker ligt omdat een beetje auto vijftien jaar meegaat, maar dat maakt het ook wat vreemder dat de hardware altijd tien jaar achter lijkt te lopen.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
  zaterdag 19 september 2020 @ 23:39:44 #13
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_195156568
Zeer terechte klacht. Ik ben op dit moment op zoek naar een andere werkbus en ik wil gewoon een (dubbel) DIN ruimte waar ik mijn eigen apparatuur in kan drukken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_195158390
quote:
10s.gif Op woensdag 16 september 2020 11:42 schreef Mr.Sandman het volgende:
Dat gaat nog veel meer een dingen worden in de toekomst. Tot er misschien ooit iets van een standaard komt (haha).
CarPlay is de standaard
.
pi_195158416
Ik herken het probleem niet met CarPlay en Android Auto. Dat gaat de standaard worden, voorzover dat het nog niet is.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')