abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 12 september 2020 @ 22:02:16 #26
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_195028580
Ik heb er één, was inderdaad prijzig maar ik slaap er heerlijk mee. 10% van je lichaamsgewicht is al erg zwaar dus ik zou zeker nier zwaarder nemen. Het is overigens wel erg warm in de zomer vind ik.
  zaterdag 12 september 2020 @ 22:05:43 #27
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_195028656
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 21:42 schreef ZarB het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het comfortabel is als je er met 2 pers onder ligt. Als de 1 draait, beweegt de deken dan zodanig dat de ander er ook veel van meekrijgt? Lijkt me dan vervelend elke keer weer dat gewicht.
Met z'n tweeën onder 1 deken is heel oncomfortabel (en dan moet je ook beiden toevallig hetzelfde gewicht hebben). Plus het gaat er ook om dat je helemaal ingesloten ligt eigenlijk, als je het tegen angst bijv. wil gebruiken. Ik had bij mijne niet eens de optie om het breder dan 1.40 te kopen trouwens.
pi_195028726
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 22:02 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb er één, was inderdaad prijzig maar ik slaap er heerlijk mee. 10% van je lichaamsgewicht is al erg zwaar dus ik zou zeker nier zwaarder nemen. Het is overigens wel erg warm in de zomer vind ik.
Hmm oke. Nou gelukkig wonen we in NL, dus ik ga maar van % meer koude nachten uit per jaar dan hele warme.
Fijn om te horen dat je er goed mee slaapt. :)
pi_195028863
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 21:42 schreef ZarB het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het comfortabel is als je er met 2 pers onder ligt. Als de 1 draait, beweegt de deken dan zodanig dat de ander er ook veel van meekrijgt? Lijkt me dan vervelend elke keer weer dat gewicht.
Juist niet, hij blijft liggen. Bij een normale deken waait hij juist op, omdat hij lichter is.
  zaterdag 12 september 2020 @ 22:36:20 #30
338319 ZarB
Piña colada
pi_195029237
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 22:05 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Met z'n tweeën onder 1 deken is heel oncomfortabel (en dan moet je ook beiden toevallig hetzelfde gewicht hebben). Plus het gaat er ook om dat je helemaal ingesloten ligt eigenlijk, als je het tegen angst bijv. wil gebruiken. Ik had bij mijne niet eens de optie om het breder dan 1.40 te kopen trouwens.
Nee dat zag ik ook al. Ik zou mijn man er trouwens toch niet blij mee maken _O-
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_195029334
Mijn zus is na het overlijden van mijn vader rigoreus aan het ruimen geweest.
Heeft ze verdikke een paar mooie, dikke, wollen dekens weggegooid.
Inclusief het deken waar ik al mijn hele leven onder sliep.
Nou begon die wat dun en kaal te worden, maar nostalgie dit, dat, jwz.

Verder kan ik, voor mezelf, beamen, dat een zware deken wel heel erg lekker slaapt.
Het geeft mij een rustgevend, geborgen gevoel.
Ik vind het altijd weer fijn, als het kouder word en ik een extra deken of sprei over mijn dekbed kan leggen.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_195029430
Maar wol voegt isolatie toe. Dat is met verzwaarde dekens ook wel, maar in mindere mate. Ik zou het graag willen proberen, maar heb het ‘s nachts heel snel warm. Ik zou eigenlijk een verzwaarde deken willen die geen warmte/isolatie toevoegt.
pi_195029635
Op het werk heeft een client een verzwaarde deken gemaakt van die ikea-ballenbak-ballen zeg maar.
Hij slaapt er super diep door. Door die ballen blijf je in dezelfde houding liggen en het is ook best zwaar.
pi_195029777
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 september 2020 21:16 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Pak een weegschaal.
Het moet wel 1tje zijn die zowel haar gewicht en dat van de deken aankan. :D
pi_195029882
TS: Heb ooit bij een inmiddels ex geslapen onder zo een zware deken (wel in de winter), dat sliep best fijn. Snap wel dat je dit voor jezelf zou willen. Succes met je zoektocht en ik lurk even mee.
pi_195030214
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:57 schreef boskameel het volgende:
Mijn vrouw en ik hebben het gehad. Je sliep heel diep en intens. En met omdraaien (ik draai nogal veel) was het best zwaar, kost meer moeite dus je ben min of meer verplicht in dezelfde houding te liggen.

Wij hadden er 1 van 9 kg volgens mij.
Nog een vraagje trouwens, je zegt 'gehad', waarom slaap je er nu niet meer onder dan? Nadelen?
pi_195030269
* Salvad0R lacht in wollen deken van 2,20x2,00
pi_195030361
Van wat voor materiaal is zo een zware deken eigenlijk gemaakt? Kan dat van alles zijn zolang het maar zwaar is? Veren bijv?
pi_195030431
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 september 2020 23:26 schreef Salvad0R het volgende:
* Salvad0R lacht in wollen deken van 2,20x2,00
Heb je het dan niet kachel heet?
pi_195030462
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 23:31 schreef blackmirror het volgende:
Van wat voor materiaal is zo een zware deken eigenlijk gemaakt? Kan dat van alles zijn zolang het maar zwaar is? Veren bijv?
Zie wat @qajariaq zegt, van die kettingen. En voor de rest volgens mij van die zware balletjes die ze per vak erin doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2020 23:35:48 ]
pi_195030519
Wat is je budget, TS?

Homemade voor rond de 100

https://www.emmenmaakhetm(...)aan-hele-wereld-over

Of nieuw voor 50 euro.

https://www.koopjedeal.nl(...)anzienlijk-7-kg.html

Dat valt reuze mee, toch?

[ Bericht 63% gewijzigd door Knutknuttsson op 12-09-2020 23:47:51 ]
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_195030554
Klinkt comfy
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_195030598
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 23:35 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Zie wat @:qajariaq zegt, van die kettingen. En voor de rest volgens mij van die zware balletjes die ze per vak erin doen.
Er zijn wel meerdere mogelijkheden maar als je zelf aan de gang gaat dan zijn kettingen het simpelste omdat je ze gewoon over een bestaande deken heen kan leggen.

Maar eh, zoals meer mensen hier zeggen. Op markplaats zie je voor onder de honderd euro mogelijkheden zat. Zelf al voor vijftig euro. Als je mijn doe het zelf suggestie doet dan ben je behalve een deken ook wel zes tientjes aan materiaal kwijt.
pi_195034154
Ik heb eens geslapen met zo'n verzwaringsdeken en ik werd de volgende ochtend wakker met heel veel stress..
Heb ook het gevoel dat ik 'controle' verlies als ik onder zo'n dekentje zit..
Naar mijn gevoel heeft het een soort 'sederende' werking.
pi_195440447
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:46 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Hallo,

Ik wil graag een verzwaarde deken kopen. Dit omdat mij dit ten eerste heel fijn lijkt, en het schijnt ook te helpen tegen angst, depressie, stress en dergelijke. Straks beginnen mijn coschappen ook weer, en dat gaat natuurlijk meer stress geven, en dan wil ik wel goed kunnen slapen, het mezelf zo comfortabel mogelijk maken.

Alleen die dingen zijn zo duur. Nou wil ik best wat er voor neerleggen want ik wil dan ook kwaliteit en het juiste gewicht. Maar ben wel student, dus heb geen oneindig budget.

Dus vroeg me af, zijn er hier mensen die zo'n deken hebben en ondervind je hier ook echt voordeel van?
Heb je er inmiddels eentje? :)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_195649346
Ik heb sinds augustus een verzwaringsdeken, en het bevalt me erg goed. Kan op mijn Fitbit ook terug zien dat ik sinds de deken veel dieper slaap en langere stukken aan één slaap. Ik lag altijd een uur te draaien voor ik m'n plek had gevonden, en slaap nu vaak binnen 10 minuten.

Ben zeker niet de slankste, dus mijn deken is 17 kg (ben zelf geen 170kg hoor 😅). Ik kon zelf de stof uitkiezen en de deken is gevuld met witte kwarts (hele kleine steentjes), schijnt ook een bepaalde werking te hebben.

Ik heb m besteld bij Modeliefje maakt, zij maakt de dekens zelf (daardoor langere wachttijd), maar heeeel erg blij mee!
Live the life you love, love the life you live.
pi_195657548
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 21:23 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Ja volgensmij dus niet.. Maar dan moet je er sowieso een goede hoes overheen doen en na een tijd goed laten luchten. Maar misschien kunnen sommige wel in de was, ik weet het niet zeker.
Wij hebben er zelf een gemaakt voor dochter met kunstofgranulaatkorrels (wat ze ook in de kont van knuffels doen soms om ze goed te laten zitten)(4kg) die kan gewoon in de was.
Er zijn wel tutorials op youtube te vinden, als je met een naaimachine uit de voeten kan, kom je denk ik een heel eind.

Ik heb trouwens gehoord (geen eigen ervaring) dat ze ook wel eens via vakantieveilingen of een soortgelijke site verkocht worden. hier bijvoorbeeld die is niet wasbaar volgens de beschrijving.

Ik meen gelezen te hebben dat je 10% van je eigen gewicht "moet" nemen.
En die van ons is niet warm, die zou je rustig over je eigen deken heen kunnen leggen denk ik. Ik ben er wel eens onder gekropen op de bank, maar het geeft amper warmte.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_195696463
Wat zijn betrouwbare webshops waar je die kan kopen? En retourneren als het toch niet bevalt?

Ik ben ook wel geïnteresseerd omdat ik last heb van depressie/angsten.
  zondag 18 oktober 2020 @ 19:14:37 #49
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_195718841
bij de hema is er een verzwaringsdeken van 7 kg vanaf morgen online te koop
pi_195740128
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:14 schreef scrub_nurse het volgende:
bij de hema is er een verzwaringsdeken van 7 kg vanaf morgen online te koop
Oooh super!! Dankjewel! Ben er nog steeds niet aan toegekomen om aan te schaffen, ook ivm geld dat eerst naar studie gaat en dergelijke.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')