abonnement Unibet Coolblue
pi_194923116
Iedereen bedankt.
Zoals het er nu naar uitziet krijg ik eind september 1 van zijn katten. Die zijn bij zijn zoon , gesteriliseerd, en ineens gaat het niet meer samen.
Ik verheug mij er op om een van zijn huisdieren in huis te hebben.
Als dat niet lukt dan blijft er niets over.
pi_194923408
Ik geloof niet dat je een teken van hem zult krijgen. Verder denk ik dat hij er wel is, maar niet waarneembaar in de wereld die waargenomen wordt met de zintuigen. We kunnen het met onze beperkte vermogens niet weten, maar ik denk wel dat er andere dimensies zijn. Je zou er van uit moeten gaan dat het bewustzijn (de ziel of wat dan ook) kan voorbestaan zonder een lichaam dat bestaat uit materie.
pi_194932632
We zullen het nooit zeker weten, vrees ik. En hoe komt het dat niet alle overledenen hun dierbaren op aarde een teken geven? Is dit niet altijd mogelijk? Wordt het door achtergebleven dierbaren niet opgemerkt, staan ze er niet voor open? Is er een bepaalde hiërarchie daarboven, of waar dan ook, áls er iets?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  maandag 7 september 2020 @ 14:46:25 #79
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194934457
Goed, laat me maar mijn eigen ervaring vertellen. Ik heb hetzelfde gehad, maar dat was geen euthanasie. Mijn beste vriend die na een onverwacht zeer kort ziekbed overleed (een week). Was zelfs niet in de gelegenheid om hem te spreken, want ik moest zijn overlijden in de krant lezen. Je kunt je voorstellen hoe van de kaart ik was.
Bij zijn begrafenis was ik geschokt te zien hoe vermagerd hij was binnen een korte tijd. Ik was in totale shock.
Dit is lang geleden.
We hadden van te voren ook afgesproken dat we een signaal gaven aan degene die ons zou overleven. We hadden een discussie en met het signaal zou duidelijk moeten worden wie er gelijk had. Maar ik was te laat om hem er aan te herinneren.

Dat is de achtergrond. Ik stuurde wel eens een signaal af na zijn dood. Gewoon een gedachte. Als ik alleen was en ontspannen en in meditatie. Maar er gebeurde nooit iets. Tot een vriend mij belde die vertelde dat hij werd lastig gevallen in zijn dromen door iemand die zei dat ik hem steeds riep, maar dat hij me niet kon vinden. Weer gingen er jaren over heen. Tot een moment dat ik in totale afzondering zeer depressief en verdrietig was en uitriep: zelf mjin beste vriend is weg!
En plotseling klonk het door mijn hoofd: Ik ben er wel hoor!
Dat was hem dus. Alleen was het geen stem, maar een direct weten en echt een uitroep. Daarna stroomde er direct informatie binnen, dat het goed met hem ging en dat hij op reis ging en dat we ellkaar voorlopig niet zouden zien, want we volgden ons eigen pad en die liepen uit elkaar. Hij zou nu weg gaan en voorlopig hem niet meer horen.

dat was het. Het was vooral een weten, een gevoel dat je net een vriend hebt gesproken en de herinnering aan zo'n gesprek is precies hetzelfde. Het is hetzelfde gevoel als je je in meditatie in volledige stilte en rust je herinneringen ophaalt van je vorige leven, dan krijg je ook dat gevoel van: Oh ja! Natuurlijk, dat was ik! Is het zo simpel? (de gang naar de deur-methode, maar daar gaat ook een tijd over heen).

Dus mijn advies is: heb geduld en stuur een signaal uit in volledige afzondering in volledige ontspanning terwijl je met veel emotie terugdenkt. Blijkbaar geeft emotie energie af.
Praat over de hel en je komt er.
pi_194935950
Je hoeft hier niet zweverig voor te zijn, eigenlijk past dit onderwerp al een tijd niet meer in TRU.

Er word onderzoek gedaan in bepaalde hoog erkende medische instituten in Amerika. (zeg maar John Hopkins niveau)

Mensen terug brengen uit klinische!! dood, uren later, dat is wel degelijk mogelijk.
90% weet niets meer, dat komt mede door de medicatie wat gebruikt word in het proces, dit wist het geheugen.
10% weet wel nog iets, maar dan ook echt dingen die zij niet kunnen weten, incl. wat er gebeurde met hun lichaam tijdens de klinische dood, dit is onmogelijk en toch klopt het.

De onderzoekers schrikken daar zelf ook van want het laat nogal wat open qua hoe zit het nou.
(ik heb geen bron trouwens, dit kwam jaar of wat geleden een keer voorbij tijdens interview met hoofd onderzoeker op CNN ofzo weet ook zo snel niet welke sleutelwoorden te gebruiken voor google maar heb een ijzersterk geheugen, eenmaal gehoord of gezien vergeet ik helaas niets)

Dan is er nog het quantum mechanica gebeuren, de microtubels en dat soort onderwerpen.
Het ligt behoorlijk complex maar hoe meer ik mij verdiep in quantum fysics/mechanica hoe meer ik er van overtuigd raak dat dit allemaal een soort simulatie is, een theorie wat wiskundig inmiddels bewezen (of liever gezegd dat het wiskundig gezien mogelijk is), is door een groep japanse wetenschappers, peer reviewed en erkend.

Bedenk daarbij dat we inmiddels weten dat verleden tijd bepaald word door de toekomstige tijd, wat een behoorlijke mindfuck is op zichzelf trouwens, en je moet toch gaan inzien dat hier meer aan de hand is.

Ook weten we dat realiteit een wave form is, maar ook wat we bewustzijn noemen (kijkend naar hersen patronen tijdens gebruik als 't ware) dat ook dat een golf vorm is. (Alpha - beta waves)

Het is allemaal wat ingewikkeld, maar om te stellen dat er geen leven is na de dood, in geen enkele vorm, dat jij echt helemaal ophoud met bestaan alsof je nooit hebt bestaan, dat kan simpelweg niet naar mijn mening.
Ook het bewustzijn moet op een gegeven moment een eigen gegeven worden na opwekking en in dit universum gaat geen informatie ooit verloren het word hoogstens getransformeerd. (zelfs niet in een zwart gat zo blijkt)
pi_194936219
@TheoddDutchGuy
Mooie post. Een nadenkertje.
pi_194936569
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 17:06 schreef Lavenderr het volgende:
@:TheoddDutchGuy
Mooie post. Een nadenkertje.
Meh ik schreef het wat warrig, maar is teveel informatie waar je hele boekwerken over hebt inmiddels.

Maar quantum mechanica is helder wat betreft 1 ding, de realiteit staat niet vast en toch ook weer wel door “te observeren”.
Het moment van observatie lijkt dan te bepalen wat is en voortaan zal zijn maar is alsnog weer niet alles bepalend hoe tegenstrijdig dat ook is en klinkt.
Maar wat geobserveerd word, je keuzes die je maakt, dat wat je ziet en ervaart, zit een afremming in, je hersenen zijn ook niet instaat om informatie live te verwerken, er zit een vertraging in.. een hele kleine maar het is er.

Waardoor je keus om bijv linksaf of rechtsaf te gaan eigenlijk al bepaald is door jezelf, alleen weet je het nog niet.

Dit doet me dan ook, grappig genoeg, sterk denken aan de matrix in de zin van dat je niet moet gaan afvragen welke keuzes je moet maken, maar waarom je ze maakte.
pi_194939441
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 16:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je hoeft hier niet zweverig voor te zijn, eigenlijk past dit onderwerp al een tijd niet meer in TRU.

Er word onderzoek gedaan in bepaalde hoog erkende medische instituten in Amerika. (zeg maar John Hopkins niveau)

Mensen terug brengen uit klinische!! dood, uren later, dat is wel degelijk mogelijk.
90% weet niets meer, dat komt mede door de medicatie wat gebruikt word in het proces, dit wist het geheugen.
10% weet wel nog iets, maar dan ook echt dingen die zij niet kunnen weten, incl. wat er gebeurde met hun lichaam tijdens de klinische dood, dit is onmogelijk en toch klopt het.

De onderzoekers schrikken daar zelf ook van want het laat nogal wat open qua hoe zit het nou.
(ik heb geen bron trouwens, dit kwam jaar of wat geleden een keer voorbij tijdens interview met hoofd onderzoeker op CNN ofzo weet ook zo snel niet welke sleutelwoorden te gebruiken voor google maar heb een ijzersterk geheugen, eenmaal gehoord of gezien vergeet ik helaas niets)

Dan is er nog het quantum mechanica gebeuren, de microtubels en dat soort onderwerpen.
Het ligt behoorlijk complex maar hoe meer ik mij verdiep in quantum fysics/mechanica hoe meer ik er van overtuigd raak dat dit allemaal een soort simulatie is, een theorie wat wiskundig inmiddels bewezen (of liever gezegd dat het wiskundig gezien mogelijk is), is door een groep japanse wetenschappers, peer reviewed en erkend.

Bedenk daarbij dat we inmiddels weten dat verleden tijd bepaald word door de toekomstige tijd, wat een behoorlijke mindfuck is op zichzelf trouwens, en je moet toch gaan inzien dat hier meer aan de hand is.

Ook weten we dat realiteit een wave form is, maar ook wat we bewustzijn noemen (kijkend naar hersen patronen tijdens gebruik als 't ware) dat ook dat een golf vorm is. (Alpha - beta waves)

Het is allemaal wat ingewikkeld, maar om te stellen dat er geen leven is na de dood, in geen enkele vorm, dat jij echt helemaal ophoud met bestaan alsof je nooit hebt bestaan, dat kan simpelweg niet naar mijn mening.
Ook het bewustzijn moet op een gegeven moment een eigen gegeven worden na opwekking en in dit universum gaat geen informatie ooit verloren het word hoogstens getransformeerd. (zelfs niet in een zwart gat zo blijkt)
Ik ga jouw post lezen en herlezen een aantal malen, het gaat , vooral nu, ver boven mijn pet.
Maar het klinkt toch hoopvol.
Bedankt voor je posten.
pi_194939563
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 14:46 schreef Scheepskok het volgende:
Goed, laat me maar mijn eigen ervaring vertellen. Ik heb hetzelfde gehad, maar dat was geen euthanasie. Mijn beste vriend die na een onverwacht zeer kort ziekbed overleed (een week). Was zelfs niet in de gelegenheid om hem te spreken, want ik moest zijn overlijden in de krant lezen. Je kunt je voorstellen hoe van de kaart ik was.
Bij zijn begrafenis was ik geschokt te zien hoe vermagerd hij was binnen een korte tijd. Ik was in totale shock.
Dit is lang geleden.
We hadden van te voren ook afgesproken dat we een signaal gaven aan degene die ons zou overleven. We hadden een discussie en met het signaal zou duidelijk moeten worden wie er gelijk had. Maar ik was te laat om hem er aan te herinneren.

Dat is de achtergrond. Ik stuurde wel eens een signaal af na zijn dood. Gewoon een gedachte. Als ik alleen was en ontspannen en in meditatie. Maar er gebeurde nooit iets. Tot een vriend mij belde die vertelde dat hij werd lastig gevallen in zijn dromen door iemand die zei dat ik hem steeds riep, maar dat hij me niet kon vinden. Weer gingen er jaren over heen. Tot een moment dat ik in totale afzondering zeer depressief en verdrietig was en uitriep: zelf mjin beste vriend is weg!
En plotseling klonk het door mijn hoofd: Ik ben er wel hoor!
Dat was hem dus. Alleen was het geen stem, maar een direct weten en echt een uitroep. Daarna stroomde er direct informatie binnen, dat het goed met hem ging en dat hij op reis ging en dat we ellkaar voorlopig niet zouden zien, want we volgden ons eigen pad en die liepen uit elkaar. Hij zou nu weg gaan en voorlopig hem niet meer horen.

dat was het. Het was vooral een weten, een gevoel dat je net een vriend hebt gesproken en de herinnering aan zo'n gesprek is precies hetzelfde. Het is hetzelfde gevoel als je je in meditatie in volledige stilte en rust je herinneringen ophaalt van je vorige leven, dan krijg je ook dat gevoel van: Oh ja! Natuurlijk, dat was ik! Is het zo simpel? (de gang naar de deur-methode, maar daar gaat ook een tijd over heen).

Dus mijn advies is: heb geduld en stuur een signaal uit in volledige afzondering in volledige ontspanning terwijl je met veel emotie terugdenkt. Blijkbaar geeft emotie energie af.
Wat een verhaal. Ik herken er iets in.
Mijn vader overleed in 2000 op een nare manier.
Ik had daar veel "last" van. En na maanden, toen ik erg wanhopig en verdrietig was, liep ik in een bos, en heb toen letterlijk uitgeschreeuwd, waar ben je dan, laat mij iets zien of horen.
En tot mijn grote schrik en verbazing ontstond er een soort wervelwindje voor mijn voeten. Het blad werd opgenomen en wervelde zo voor mij langs.
Het was windstil. Dit heeft zoveel indruk gemaakt toen dat ik nooit meer om een bewijs of een teken heb gevraagd.
pi_194939917
Eigenlijk is er al iets bijzonders gebeurd hier gisteravond.
Ik kan nergens op in gaan, maar ik kreeg een d.m. van iemand hier met een hele specifieke vraag.
Over Mo. En dat klopte feilloos. Het was iets dat niemand kon weten, ook niet iets dat aan zijn ziekte gerelateerd kon worden.
Ik heb vandaag eigenlijk pas beseft hoe bijzonder dat was. Ik ben haar dan ook erg dankbaar.
Degene die het betreft snapt me wel.
Het heeft me door de dag geholpen.
pi_194941304
Wat fijn! ^O^
  maandag 7 september 2020 @ 21:16:38 #87
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194941397
Heel bijzonder...!
pi_194941506
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 16:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je hoeft hier niet zweverig voor te zijn, eigenlijk past dit onderwerp al een tijd niet meer in TRU.

Er word onderzoek gedaan in bepaalde hoog erkende medische instituten in Amerika. (zeg maar John Hopkins niveau)

Mensen terug brengen uit klinische!! dood, uren later, dat is wel degelijk mogelijk.
90% weet niets meer, dat komt mede door de medicatie wat gebruikt word in het proces, dit wist het geheugen.
10% weet wel nog iets, maar dan ook echt dingen die zij niet kunnen weten, incl. wat er gebeurde met hun lichaam tijdens de klinische dood, dit is onmogelijk en toch klopt het.

De onderzoekers schrikken daar zelf ook van want het laat nogal wat open qua hoe zit het nou.
(ik heb geen bron trouwens, dit kwam jaar of wat geleden een keer voorbij tijdens interview met hoofd onderzoeker op CNN ofzo weet ook zo snel niet welke sleutelwoorden te gebruiken voor google maar heb een ijzersterk geheugen, eenmaal gehoord of gezien vergeet ik helaas niets)

Dan is er nog het quantum mechanica gebeuren, de microtubels en dat soort onderwerpen.
Het ligt behoorlijk complex maar hoe meer ik mij verdiep in quantum fysics/mechanica hoe meer ik er van overtuigd raak dat dit allemaal een soort simulatie is, een theorie wat wiskundig inmiddels bewezen (of liever gezegd dat het wiskundig gezien mogelijk is), is door een groep japanse wetenschappers, peer reviewed en erkend.

Bedenk daarbij dat we inmiddels weten dat verleden tijd bepaald word door de toekomstige tijd, wat een behoorlijke mindfuck is op zichzelf trouwens, en je moet toch gaan inzien dat hier meer aan de hand is.

Ook weten we dat realiteit een wave form is, maar ook wat we bewustzijn noemen (kijkend naar hersen patronen tijdens gebruik als 't ware) dat ook dat een golf vorm is. (Alpha - beta waves)

Het is allemaal wat ingewikkeld, maar om te stellen dat er geen leven is na de dood, in geen enkele vorm, dat jij echt helemaal ophoud met bestaan alsof je nooit hebt bestaan, dat kan simpelweg niet naar mijn mening.
Ook het bewustzijn moet op een gegeven moment een eigen gegeven worden na opwekking en in dit universum gaat geen informatie ooit verloren het word hoogstens getransformeerd. (zelfs niet in een zwart gat zo blijkt)
Zit je nou alles op te noemen wat je hebt gehoord maar niet echt goed snapt ofwah?
Vakman pur sang
pi_194942435
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 21:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Zit je nou alles op te noemen wat je hebt gehoord maar niet echt goed snapt ofwah?
Dat lijkt zo he. :+

Het zijn inderdaad meer stukjes en dat maakt het lastig omdat ieder stukje ik prima begrijp maar als ik dat in z’n geheel zou moeten neerpennen hier via een tablet dan ben ik 3 dagen bezig.
  maandag 7 september 2020 @ 21:54:57 #90
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194942737
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat lijkt zo he. :+

Het zijn inderdaad meer stukjes en dat maakt het lastig omdat ieder stukje ik prima begrijp maar als ik dat in z’n geheel zou moeten neerpennen hier via een tablet dan ben ik 3 dagen bezig.
Niet wat meer relevante zoektermen die je je herinnert? Simulatie klinkt goed, ben benieuwd naar hun oplossing voor de three-body-problem etc.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194942926
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat lijkt zo he. :+

Het zijn inderdaad meer stukjes en dat maakt het lastig omdat ieder stukje ik prima begrijp maar als ik dat in z’n geheel zou moeten neerpennen hier via een tablet dan ben ik 3 dagen bezig.
Kunnen we eens een topic over openen?
Ik weet er ook veel over, de dingen die je noemt.
Al klinkt het wat onsamenhangend al met al.
Vakman pur sang
pi_194945348
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:31 schreef Gooddeal het volgende:
Eigenlijk is er al iets bijzonders gebeurd hier gisteravond.
Ik kan nergens op in gaan, maar ik kreeg een d.m. van iemand hier met een hele specifieke vraag.
Over Mo. En dat klopte feilloos. Het was iets dat niemand kon weten, ook niet iets dat aan zijn ziekte gerelateerd kon worden.
Ik heb vandaag eigenlijk pas beseft hoe bijzonder dat was. Ik ben haar dan ook erg dankbaar.
Degene die het betreft snapt me wel.
Het heeft me door de dag geholpen.
En elke dag is er één momenteel he? x
pi_194950365
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:31 schreef Gooddeal het volgende:
Eigenlijk is er al iets bijzonders gebeurd hier gisteravond.
Ik kan nergens op in gaan, maar ik kreeg een d.m. van iemand hier met een hele specifieke vraag.
Over Mo. En dat klopte feilloos. Het was iets dat niemand kon weten, ook niet iets dat aan zijn ziekte gerelateerd kon worden.
Ik heb vandaag eigenlijk pas beseft hoe bijzonder dat was. Ik ben haar dan ook erg dankbaar.
Degene die het betreft snapt me wel.
Het heeft me door de dag geholpen.
Wat heerlijk voor je :Y. Dat had je echt even nodig, hè?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_194952576
De dood blijft een groot raadsel. Al zijn er mensen die een bijna dood ervaring hebben gehad en nu totaal niet bang meer zijn voor de dood.
pi_194953641
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:25 schreef Lavenderr het volgende:
De dood blijft een groot raadsel. Al zijn er mensen die een bijna dood ervaring hebben gehad en nu totaal niet bang meer zijn voor de dood.
Mensen die DMT hebben gebruikt hebben vaak hetzelfde.
Sommigen beweren dat DMT zelfde stof opwekt als bij een bijna dood ervaring.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_194953924
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:21 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Mensen die DMT hebben gebruikt hebben vaak hetzelfde.
Sommigen beweren dat DMT zelfde stof opwekt als bij een bijna dood ervaring.
Wat is dmt ook alweer, Schommel?

en fijn je weer te zien
pi_194954099
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat is dmt ook alweer, Schommel?

en fijn je weer te zien
Dimethyltryptamine, oftewel DMT is een stofje dat in bijna al het levende voorkomt, van planten tot mensen.
Maar het is dus ook te roken.
Doe dat wel met een extra persoon naast je en ga zitten of liggen, en gebruik het helemaal niet als party drugs.
Onderzoekers noemen het liever geen drugs.


You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_194954151
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:43 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Dimethyltryptamine, oftewel DMT is een stofje dat in bijna al het levende voorkomt, van planten tot mensen.
Maar het is dus ook te roken.
Doe dat wel met een extra persoon naast je en ga zitten of liggen, en gebruik het helemaal niet als party drugs.
Onderzoekers noemen het liever geen drugs.


Dank. Nee, dat ga ik zeker niet proberen no way :N
pi_194954252
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dank. Nee, dat ga ik zeker niet proberen no way :N
Haha nee ik ook niet, alhoewel ik nog wel erg nieuwsgierig ben.
Een vriend van mij heeft het wel 3 keer gedaan en na de 3de keer had hij een hoeveelheid gehad die je
de bekende spirituele trip geeft van 20 minuten.
Daarna was hij niet meer bang voor de dood en geloofde niet meer in zijn eigen ego.
Hij had zijn ego verloren en was ook niet meer bezig met het materialisme.

Hij waarschuwde mij ook, het is een heftige ervaring en je stopt het niet zo maar even.
Het spiegelt jezelf en speelt met je geweten en dergelijke.
Vele beweren ook dat het een poortje open zet naar het geen dat we normaal niet kunnen waarnemen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_194954514
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:52 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Haha nee ik ook niet, alhoewel ik nog wel erg nieuwsgierig ben.
Een vriend van mij heeft het wel 3 keer gedaan en na de 3de keer had hij een hoeveelheid gehad die je
de bekende spirituele trip geeft van 20 minuten.
Daarna was hij niet meer bang voor de dood en geloofde niet meer in zijn eigen ego.
Hij had zijn ego verloren en was ook niet meer bezig met het materialisme.

Hij waarschuwde mij ook, het is een heftige ervaring en je stopt het niet zo maar even.
Het spiegelt jezelf en speelt met je geweten en dergelijke.
Vele beweren ook dat het een poortje open zet naar het geen dat we normaal niet kunnen waarnemen.
Hij woont nu onder een brug?
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')