abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 11 september 2020 @ 22:49:08 #1
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_195012362
Iedereen heeft een eigen stijl van inpakken, snel, langzaam, met of zonder lijstjes.
Maar we zijn allemaal mensen en soms gaat er wat mis. Of je wordt afgeleid tijdens het inpakken en je tube conditioner blijft op de wastafel achter.

Wat was nou het onhandigste dat je ooit bent vergeten toen je op reis ging?

TS trapt af: een stripje paracetamol. Precies die vakantie viel er een vulling uit mijn kies, natuurlijk. En ik was op reis in een land waar de paracetamol alleen in de apotheek te koop is - die niet in het gehucht zat waar ik zat. ^O^
pi_195012388
condooms.
pi_195012442
Reserve toupet
pindazakje
pi_195012548
Tandenborstel want die pak ik de avond ervoor niet in, is gelukkig wel bijna overal verkrijgbaar.
pi_195012745
lijstjes
pi_195012865
Paspoort. En dat maakte heen niet uit (want EU) maar terug vanaf CDG deden ze moeilijk :')
  One tough cookie vrijdag 11 september 2020 @ 23:11:41 #7
169210 liesje1979
pi_195012900
Snoertje van mijn camera, en nergens een vervanging te krijgen. Nu heb ik er 2 en woont er 1 standaard in mijn koffer.
pi_195013171
Ik ken iemand die ging naar een heel vrouwonvriendelijk land en had haar tampons vergeten, hele broek rood de hele vakantie
pi_195013231
Was vergeten onderbroeken en sokken in mn koffer te doen.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195013301
Onderbroeken :')
gelukkig snel weer extra kunnen kopen :X
stupidity has become as common as common sense was before
pi_195013594
Deze zomer stond ik een uur voor vertrek honderd km van huis klaar voor een trektocht van een week. Bleek ik mijn tent vergeten. Iets vinden in een provinciestad om half acht in de morgen lukt niet echt. Uiteindelijk maar naar een bouwmarkt gegaan en de hele week onder een bouwzeiltje geslapen. Zwaar, grote pakmaat en in de wind lawaaiig. Toch wel een leuk week gehad.
  zaterdag 12 september 2020 @ 10:22:37 #12
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_195016962
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 23:09 schreef Fugue het volgende:
Paspoort. En dat maakte heen niet uit (want EU) maar terug vanaf CDG deden ze moeilijk :')
Hoe heb je dat opgelost? Noodpaspoort of toch maar met de trein naar huis?

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 00:01 schreef qajariaq het volgende:
Deze zomer stond ik een uur voor vertrek honderd km van huis klaar voor een trektocht van een week. Bleek ik mijn tent vergeten. Iets vinden in een provinciestad om half acht in de morgen lukt niet echt. Uiteindelijk maar naar een bouwmarkt gegaan en de hele week onder een bouwzeiltje geslapen. Zwaar, grote pakmaat en in de wind lawaaiig. Toch wel een leuk week gehad.
Dat is wel bikkelen, zeg. :X
pi_195017459
een handzaag. moest ik alles met mes doen.
  zaterdag 12 september 2020 @ 10:58:58 #14
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_195017542
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 september 2020 10:55 schreef Salvad0R het volgende:
een handzaag. moest ik alles met mes doen.
Dit topic is niet in ONZ geplaatst. :{w
pi_195017625
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 10:58 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dit topic is niet in ONZ geplaatst. :{w
Bijl ook vergeten. Voelde me net een neanderthaler
pi_195017752
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 10:22 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Hoe heb je dat opgelost? Noodpaspoort of toch maar met de trein naar huis?
[..]
Opgehaald met de auto
pi_195018028
Paar jaar geleden gingen we kamperen op Elba. Na de Gotthard-tunnel de tent op een camping opgezet om tot de conclusie te komen dat de haringen in mijn auto lagen, in Nederland. We hebben die nacht de tent met bestek (lepel, mes, vork, koffielepel) opgezet :') Op Elba nieuwe haringen gekocht...
pi_195020032
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 10:22 schreef Zilverberk het volgende:
Dat is wel bikkelen, zeg.
Kwa slapen is een zeiltje prima zolang het maar niet waait (herrie). Een nieuw bouwzeil is heel erg goed waterdicht en je hebt tenminste knappe ventilatie. Behalve de eerder genoemde nadelen is het op een wat vollere camping ook wel lastig dat je geen enkele privacy hebt. Al je spullen liggen in het zicht.
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:02 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Bijl ook vergeten. Voelde me net een neanderthaler
Met een redelijk mes heb je geen bijl nodig.
pi_195024014
Niet zozeer vergeten, als dat ik niet wist dat ik het niet mee had... Kentekencard van de auto :P

Ik was van plan om met mijn eigen auto te gaan, maar die kreeg ik niet op tijd klaar dus ik ging last-minute met die van mijn broertje. De bedoeling was Albanië/Griekenland. Bij de grens Kroatië-Montenegro kwam ik er pas achter dat mijn broertje de kentekencard niet in de auto bewaarde, maar dat die nog in zijn bureaula lag... }:|
Ben toen maar weer naar huis gereden.

Jaar erop deden ze ook even moeilijk over mijn groene kaart. Eigenlijk had ik voor Montenegro en Albanië die via de verzekering zelf moeten regelen - dus een 'echte groene', ipv het exemplaar dat je tegenwoordig in je inbox krijgt en zelf uit moet printen.
  zaterdag 12 september 2020 @ 19:48:36 #20
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_195025543
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:34 schreef Leintjeuh het volgende:
Paar jaar geleden gingen we kamperen op Elba. Na de Gotthard-tunnel de tent op een camping opgezet om tot de conclusie te komen dat de haringen in mijn auto lagen, in Nederland. We hebben die nacht de tent met bestek (lepel, mes, vork, koffielepel) opgezet :') Op Elba nieuwe haringen gekocht...
_O- Mooie oplossing wel. O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 18:11 schreef Dingest het volgende:
Niet zozeer vergeten, als dat ik niet wist dat ik het niet mee had... Kentekencard van de auto :P

Ik was van plan om met mijn eigen auto te gaan, maar die kreeg ik niet op tijd klaar dus ik ging last-minute met die van mijn broertje. De bedoeling was Albanië/Griekenland. Bij de grens Kroatië-Montenegro kwam ik er pas achter dat mijn broertje de kentekencard niet in de auto bewaarde, maar dat die nog in zijn bureaula lag... }:|
Ben toen maar weer naar huis gereden.

Jaar erop deden ze ook even moeilijk over mijn groene kaart. Eigenlijk had ik voor Montenegro en Albanië die via de verzekering zelf moeten regelen - dus een 'echte groene', ipv het exemplaar dat je tegenwoordig in je inbox krijgt en zelf uit moet printen.
Dat is een eind. :X
Je broer nog even gekielhaald?
pi_195025643
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 19:48 schreef Zilverberk het volgende:
Dat is een eind. :X
Je broer nog even gekielhaald?
Net zover als heen :+ Alleen had ik wel eerst een week of zo in de Alpen gezeten. Op de terugweg nog een wandeling in Italië gedaan, en na terugkomst ipv mijn eigen vakantie een weekje mee geweest met familie naar Mallorca.

Ik heb hem er wel duidelijk op gewezen waar-ie voortaan zijn kentekencard moet bewaren :P
pi_195026440
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 19:54 schreef Dingest het volgende:
Ik heb hem er wel duidelijk op gewezen waar-ie voortaan zijn kentekencard moet bewaren
In de auto bewaren komt bij mij ook niet logisch over voor het geval je auto gestolen wordt. Bij mij zit ie in de portemonnee. Het lijkt me wel iets wat je even overlegd voor je weggaat dus om het je broer nu helemaal te verwijten...
pi_195026675
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:27 schreef qajariaq het volgende:

[..]

In de auto bewaren komt bij mij ook niet logisch over voor het geval je auto gestolen wordt. Bij mij zit ie in de portemonnee. Het lijkt me wel iets wat je even overlegd voor je weggaat dus om het je broer nu helemaal te verwijten...
Mja, ik had het even moeten controleren, maar hij had een paar maande daarvoor die auto van mij overgenomen, en ik heb hem toen na het overschrijven de card gegeven en gezegd dat-ie die in de auto moest bewaren ;)
(en inmiddels is het weer mijn auto)
Je moet niet de delen in de auto laten liggen waarmee de auto overgeschreven kan worden, voor de rest maakt het weinig uit. Ze kunnen er op zich niet zo veel mee.
pi_195026767
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:38 schreef Dingest het volgende:

[..]

Mja, ik had het even moeten controleren, maar hij had een paar maande daarvoor die auto van mij overgenomen, en ik heb hem toen na het overschrijven de card gegeven en gezegd dat-ie die in de auto moest bewaren ;)
(en inmiddels is het weer mijn auto)
Je moet niet de delen in de auto laten liggen waarmee de auto overgeschreven kan worden, voor de rest maakt het weinig uit. Ze kunnen er op zich niet zo veel mee.
Dan sta je in Albanië bij aangifte doen van je gestolen auto wel erg met lege handen. Lijkt me moeizaam communiceren zonder kenteken en/of groene kaart.
pi_195026908
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:42 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dan sta je in Albanië bij aangifte doen van je gestolen auto wel erg met lege handen. Lijkt me moeizaam communiceren zonder kenteken en/of groene kaart.
Belletje naar de RDW en je verzekeraar voor die gegevens ;) Kweenie wat je er verder mee wilt, daar kunnen ze de auto echt niet sneller mee opsporen - als dat überhaupt al lukt of gebeurt. Kans is behoorlijk groot dat ze of alleen je spullen eruit jatten, of dat je de auto sowieso nooit meer (heel) terugziet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 22:22:01 #26
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195048484
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 23:25 schreef phoenyx het volgende:
Ik ken iemand die ging naar een heel vrouwonvriendelijk land en had haar tampons vergeten, hele broek rood de hele vakantie
Ook in een vrouwonvriendelijk land verkopen ze toch wel maandverband lijkt mij :?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 13 september 2020 @ 22:23:45 #27
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_195048530
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 22:22 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ook in een vrouwonvriendelijk land verkopen ze toch wel maandverband lijkt mij :?
:Y Lijkt mij ook.

Maar hoe vindt je dat, als het niet open en bloot in de supermarkt ligt? Dáár zou het probleem kunnen zitten.
  zondag 13 september 2020 @ 22:28:06 #28
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_195048622
Dat ik op mijn telefoon niet mijn email in kon, omdat ik in Spanje zat en gmail niet geloofde dat ik het zelf was die wilde inloggen. Ik was ziedend. Alles weten ze van je, maar als ik zelf bij mijn email wil dan weten ze opeens niks.
Ik had dus in Nederland al eens moeten inloggen op mijn mail blijkbaar, dan was er geen probleem.
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 22:53:14 #29
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195049029
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 22:23 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

:Y Lijkt mij ook.

Maar hoe vindt je dat, als het niet open en bloot in de supermarkt ligt? Dáár zou het probleem kunnen zitten.
Een vrouw aanschieten en het aan haar vragen? Ze zullen het toch ergens vandaan halen :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 13 september 2020 @ 23:04:32 #30
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_195049242
Tot twee keer toe vergeten mijn pinpas op "Internationaal' te zetten zodat ik buiten de EU kon pinnen.
1 keer toen ik in India was en 1 keer in Rusland. Gelukkuig was het geen ramp omdat ik een creditcard bij me had en ik was tevens niet alleen :)

Maar het waren beide keren wel even een 'OH JA!' moment 8)7
"Go Ahead, Make My Day !!"
  zondag 13 september 2020 @ 23:20:05 #31
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_195049431
quote:
13s.gif Op zondag 13 september 2020 22:28 schreef BasEnAad het volgende:
Dat ik op mijn telefoon niet mijn email in kon, omdat ik in Spanje zat en gmail niet geloofde dat ik het zelf was die wilde inloggen. Ik was ziedend. Alles weten ze van je, maar als ik zelf bij mijn email wil dan weten ze opeens niks.
Ik had dus in Nederland al eens moeten inloggen op mijn mail blijkbaar, dan was er geen probleem.
Ik heb dit ook eens gehad, toen ik voor werk binnen nederland onderweg was. Wat een irritante bug. :X
  zondag 13 september 2020 @ 23:24:36 #32
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_195049497
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 23:20 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ik heb dit ook eens gehad, toen ik voor werk binnen nederland onderweg was. Wat een irritante bug. :X
Joh gmail stuurde zelfs een code naar een alternatief emailadres van me om te controleren of ik het echt was. Toen heb ik die code weer in gmail ingevoerd en alsnog kreeg ik te horen dat ik er niet in mocht. Ik had gvd mijn boarding pass nodig die dag. Ik was echt zo kwaad. :r
pi_195052358
Paspoort :')
Uiteindelijk nog wel gered met ophalen en de vlucht halen.
N A P O L I
C A M P A N I A
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 09:49:32 #34
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195052429
De dag voordat we naar de VS gingen kwam ik erachter dat onze ESTA was verlopen. Gelukkig wordt een ESTA meestal binnen een half uur afgegeven maar heb hem wel even geknepen toen :X

Verder nooit echt iets belangrijks vergeten. Ik leg de week voordat we weggaan de dingen neer die we echt niet mogen vergeten (paspoorten, medicijnen). De rest kun je ter plekke wel aanschaffen als het moet :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 14 september 2020 @ 09:53:16 #35
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_195052478
Op een werkreis had ik wel mijn pak mee, maar geen nette schoenen: ik had alleen mijn vliegtuig-gympen mee. Ik snap nu ook hoe die kledingwinkels op Schiphol blijven bestaan, ik heb er mijn duurste paar schoenen ooit gekocht :X
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 10:58:33 #36
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_195053227
Een keer condooms vergeten en daar natuurlijk pas achter gekomen toen de nood hoog was.

Twee keer vergeten mijn bankpas op wereldwijd te zetten. In de VS was dat geen probleem, want creditcard. In Sri Lanka duurde het wel een paar dagen voor dat goed stond en dat was lastig aangezien er sowieso maar weinig pinautomaten waren waar je met een Nederlandse pas of creditcard terecht kon en het destijds nog niet in de app geregeld kon worden. De pas van mijn vrouw stond ook nog op EU. Gelukkig hadden we nog wat euro's die we konden omwisselen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_195053446
Tot 3x toe mijn tas op een bus laten liggen.
1x in Moldavie, gelukkig was Kishinev de eindhalte - 2011...
1x in Mexico - zelfde verhaal, 2013.
1x in Kenya, daar was het net wat anders, toen dacht ik dat mijn tas ingeladen ging worden, maar die bleef achter op de terminal, werd een dag later meegestuurd naar Kampala... En alles zat er nog in! - 2015
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_195068490
Ooit vergeten de drugs uit m'n broekzak te halen. Vonden ze bij de grenscontrole niet zo fijn.
  Moderator dinsdag 15 september 2020 @ 22:59:34 #39
45833 crew  Fogel
pi_195080629
Vroeger toen we nog een papieren boarding card moesten hebben ben ik die eens ergens op het vliegveld verlore/vergeten mee te nemen. Was nog een heel geklooi om een nieuwe te regelen, maar het ging.

Ook niet handig is dingen verkeerd inpakken en een bijl en een mes (voor kaas, dus geen beulenformaat ofzo) in de handbaggage gehad. «Volgende keer beter opletten» kreeg ik te horen en kon het gewoon mee aan boord nemen. Maar dat was voordat er twee vliegtuigen in torens parkeerden enzo, dus dingen waren minder streng.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_195081885
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 22:59 schreef Fogel het volgende:
Vroeger toen we nog een papieren boarding card moesten hebben ben ik die eens ergens op het vliegveld verlore/vergeten mee te nemen. Was nog een heel geklooi om een nieuwe te regelen, maar het ging.

Ook niet handig is dingen verkeerd inpakken en een bijl en een mes (voor kaas, dus geen beulenformaat ofzo) in de handbaggage gehad. «Volgende keer beter opletten» kreeg ik te horen en kon het gewoon mee aan boord nemen. Maar dat was voordat er twee vliegtuigen in torens parkeerden enzo, dus dingen waren minder streng.
Probeer eens zónder baggage te reizen, dan word je pas gecontroleerd.

Toen ik in korte broek naar Haparanda ging zonder bagage verklaarden ze me best wel voor gek. :P
pi_195084638
Niet echt vergeten, maar wel super onhandig: PUK code van mijn telefoon (oftewel.. PIN code)
Telefoon uitgezet in het vliegtuig en denken dat je de PIN nog weet. Niet dus. Na vier pogingen op slot en PUKcode lag uiteraard thuis.
Via mail proberen op te lossen maar dat kon alleen via... een sms :')

Gelukkig reisde ik niet alleen en kon ik-vormen een andere telefoon familie mailen naar welk nummer ze konden bellen in geval van nood. En wat hun nummer ook alweer was (want die stonden ook allemaal in die dode telefoon).
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 16 september 2020 @ 10:35:09 #42
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_195084887
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 23:24 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Joh gmail stuurde zelfs een code naar een alternatief emailadres van me om te controleren of ik het echt was. Toen heb ik die code weer in gmail ingevoerd en alsnog kreeg ik te horen dat ik er niet in mocht. Ik had gvd mijn boarding pass nodig die dag. Ik was echt zo kwaad. :r
Dat is behoorlijk waardeloos zeg. :X
Voortaan maar naar 2 adressen sturen, als plan B. Dank voor deze (verscholen) tip.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 03:07 schreef illusions het volgende:

[..]

Probeer eens zónder baggage te reizen, dan word je pas gecontroleerd.

Toen ik in korte broek naar Haparanda ging zonder bagage verklaarden ze me best wel voor gek. :P
Zonder ruimbagage en zonder handbagage?

quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 09:53 schreef Clupea het volgende:
Op een werkreis had ik wel mijn pak mee, maar geen nette schoenen: ik had alleen mijn vliegtuig-gympen mee. Ik snap nu ook hoe die kledingwinkels op Schiphol blijven bestaan, ik heb er mijn duurste paar schoenen ooit gekocht :X
Dure les! :D Wel prettig dat je daar niet pas op de plaats van bestemming achter kwam.
  woensdag 16 september 2020 @ 10:46:42 #43
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_195085070
Diarree remmers, gelukkig toen een paar van iemand anders kunnen krijgen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  woensdag 16 september 2020 @ 10:49:13 #44
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_195085122
De oplader voor de batterij van de digitale camera, is al wel lang geleden.
  woensdag 16 september 2020 @ 10:52:43 #45
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_195085177
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 10:46 schreef ieniminimuis het volgende:
Diarree remmers, gelukkig toen een paar van iemand anders kunnen krijgen.
Die neem ik eigenlijk nooit mee, zo zelden heb ik ze nodig.
  woensdag 16 september 2020 @ 10:57:18 #46
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_195085258
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 10:52 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Die neem ik eigenlijk nooit mee, zo zelden heb ik ze nodig.
Ik was in Ghana en ik had ze wel nodig.
Pro tip voor dat soort landen: eet geen pinda's. Nasty voedselvergiftiging kun je daar van op lopen. Wel goed als je wilt afvallen de kilo's vliegen er af.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_195125656
Pinda's? Volgens mij zijn er heel wat andere soorten voedingsmiddelen waarvoor het risico veel hoger is.
pi_195146385
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:54 schreef heite het volgende:
Pinda's? Volgens mij zijn er heel wat andere soorten voedingsmiddelen waarvoor het risico veel hoger is.
:Y

ijs
  zondag 20 september 2020 @ 01:26:05 #49
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_195157410
Niet echt vergeten , maar wel op het moment dat je gaat inchecken om naar Amerika te gaan er achter komen , dat je paspoort verlopen is :|W
Kon toen gelukkig een nooddocument gemaakt worden
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 20 september 2020 @ 20:14:47 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_195168818
Reserve lenzen voor mijn man. Hij gooide op dag 1 per ongeluk zijn lenzen met de vloeistof mee door de gootsteen. Gelukkig had hij zijn bril ook bij zich, maar ja, dan kun je geen zonnebril dragen, en dat is in juni in Italië echt niet prettig :')
disclaimer
  zondag 20 september 2020 @ 20:20:29 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_195168892
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 09:53 schreef Clupea het volgende:
Op een werkreis had ik wel mijn pak mee, maar geen nette schoenen: ik had alleen mijn vliegtuig-gympen mee. Ik snap nu ook hoe die kledingwinkels op Schiphol blijven bestaan, ik heb er mijn duurste paar schoenen ooit gekocht :X
Ooh dit heb ik eens andersom gehad. Ik moest voor mijn eerste baan 3 weken naar texas in november. Ik had mijn koffer vol broekpakken en pumps zitten.
Dat was prima kledij voor op kantoor, waar de airco constant op 18 graden stond, maar in november is Houston echt ontzettend heet vergeleken met Nederland :') en ik had nul komma niks aan vrijetijdskleding bij me :')
Gelukkig is ook daar wel genoeg te koop.
Ik had alleen nog geen rijbewijs en dat ben je in Houston tamelijk gehandicapt :')
disclaimer
  Moderator zondag 20 september 2020 @ 20:25:53 #52
45833 crew  Fogel
pi_195168995
Ohja, verlopen paspoort, niet die van mij maar van mijn dochter. We mochten gelukkig gewoon naar huis vliegen zonder verder gezeur.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_195182117
Ben een keer op een werk reis met 2 overstaps op de eerste vlucht mn laptop in het vliegtuig vergeten, vol stress met beveiliging terug het vliegtuig in om vervolgens bij de tweede vlucht mn paspoort in het vliegtuig te vergeten. Ook daar weer met beveiliging het vliegtuig in.

Uiteindelijk allemaal net beide overstaps kunnen redden, maar ben nog nooit zo stressvol aan een reis begonnen.
pi_195182122
Paspoort.
  maandag 21 september 2020 @ 17:53:59 #55
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_195183160
Vergeten rekening te houden met verschillende tijdzones terwijl ik in het vliegtuig zat. De stewardess snapte er niks van toen ik halverwege de vlucht probeerde uit te leggen of ik mijn overstap 20 minuten later wel zou gaan halen :')
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_195183662
Ik ben een keer in Mozambique vergeten dat men daar weliswaar in de zomer dezelfde tijdzone als in Nederland heeft maar dat het begrip wintertijd daar niet bestaat. Waardoor de tijd op mijn telefoon (op NL tijdzone) zomaar een uur terugging en ik me dus een uur versliep en daardoor een duik-trip miste waar ik me enorm op had verheugd.

Qua bagage ben ik altijd wel goed voorbereid en vergeet ik eigenlijk nooit iets.
pi_195184273
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:59 schreef 111210 het volgende:
Ben een keer op een werk reis met 2 overstaps op de eerste vlucht mn laptop in het vliegtuig vergeten, vol stress met beveiliging terug het vliegtuig in om vervolgens bij de tweede vlucht mn paspoort in het vliegtuig te vergeten. Ook daar weer met beveiliging het vliegtuig in.

Uiteindelijk allemaal net beide overstaps kunnen redden, maar ben nog nooit zo stressvol aan een reis begonnen.
Twee jaar terug heb ik de laptop(tas) in de aankomsthal op Kreta laten staan. Zelfde verhaal; moest ook met een beveiliger terug de hal in. Alleen had een andere beveiliger de tas al gevonden, en toen moest ik wel even demonstreren dat het een laptop was en geen bom :P
Die laptop duurt alleen wel even om op te starten en dat ging dus wat traag, zodat die beveiliger iets vroeg in de richting van 'how long'. Ik dacht dat hij om de accuduur vroeg en antwoordde 'oh, about 6 hours'. Toen ik zo'n blik :{ terug kreeg, kwam ik erachter dat hij bedoelde hoe lang het nog duurde voordat-ie opgestart was...
pi_195188225
quote:
4s.gif Op maandag 21 september 2020 16:59 schreef Leonos het volgende:
Paspoort.
Ik ook weleens, maar zowel heen- als terugweg werd er niet eens naar gekeken, kon gewoon doorlopen.
pi_195194189
Mijn man is een keer, voordat ik hem kende, zijn insuline vergeten :|W
toch wel lichtelijk essentieel spul. Kwamen ze wel op tijd achter om ongeveer met 160 naar huis te rijden en alsnog de vlucht te halen.

Sindsdien checkt hij ongeveer 18x voor boarding of hij zijn insuline bij zich heeft.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_195194378
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 20:14 schreef SQ het volgende:
Reserve lenzen voor mijn man. Hij gooide op dag 1 per ongeluk zijn lenzen met de vloeistof mee door de gootsteen. Gelukkig had hij zijn bril ook bij zich, maar ja, dan kun je geen zonnebril dragen, en dat is in juni in Italië echt niet prettig :')
Dan kun je toch zo'n `hip' clip on zonnebrilletje op de bril plaatsen?
  dinsdag 22 september 2020 @ 10:14:01 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_195194570
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:00 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Dan kun je toch zo'n `hip' clip on zonnebrilletje op de bril plaatsen?
We hebben een fedora gekocht uiteindelijk :P
disclaimer
  dinsdag 22 september 2020 @ 10:58:18 #62
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_195195180
Mijn portemonnee met pinpassen en creditcards naar Japan en Singapore (en vooral Japan is een cash georienteerd land). Ik had alleen cash 10000 Japanse Yen mee (ong. 93 euro). Had wel de versleutelaar mee van mijn bankrekening, maar zonder bankpas schiet je daar niks mee op, dus dagelijks in deeltjes van 200 euro (internetbankeren limiet zonder versleutelaar) geld overgemaakt naar de rekening van mijn man, die wel zijn passen meehad. Bij thuiskomst bleek mijn portemonnee in de huiskamerstoel te zijn gevallen tijdens het pakken.

Tandenborstel vergeten in de VS was ook niet zo handig.

[ Bericht 5% gewijzigd door SEMTEX op 22-09-2020 20:45:12 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_195197082
Ook onhandig om te vergeten: pyjama en wat toiletspullen in de handbagage. Sinds ik een vlucht miste door vertraging van de vorige vlucht, en een nacht hotel kreeg zit er altijd een slaapshirt in mijn handbagage.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195203580
Ik lees hier o.a. pyjama's en tandenborstels. Als dat nu het ergste is wat je kunt vergeten. :P
pi_195203633
Data roaming vergeten uit te zetten en dat niet door hebben. Vervolgens nummer geblokkeerd en moest ik het bedrag eerst overmaken aan Simpel. Maar die mail met info kwam binnen op m'n Gmail. En ik zat in China.
Tap tap tap
pi_195221473
Voor mij zijn eigenlijk de meest essentiële dingen om mee te nemen: paspoort, cc&pinpas, bril&lenzen. De rest is altijd wel aan te komen waar ook ter wereld.

In de categorie stom&dom: haringen van m'n tentje :')
Voor wat foto's, kijk hier
pi_195226947
Eens. Al zal het voor mij (1.95 m) niet overal ter wereld makkelijk zijn kleding te vinden. :P
pi_195233901
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:40 schreef polariteit het volgende:
Voor mij zijn eigenlijk de meest essentiële dingen om mee te nemen: paspoort, cc&pinpas, bril&lenzen. De rest is altijd wel aan te komen waar ook ter wereld.

In de categorie stom&dom: haringen van m'n tentje :')
Oh, die moet ik altijd zelfs dubbel controleren :) Of ze in het zakje zitten (en recht zijn), maar als ik met de auto op vakantie ben neem ik altijd dikke stevige haringen en een hamer mee. Op menig harde (rots)grond op een camping heb ik al die standaard dunne pinnetjes of lichtgewicht alu-haringen van een koepeltent krom geslagen; met die dikke units krijg ik die tent overal* op opgezet.
Vorig jaar in Andorra stond ik op een camping en hadden twee dames een nieuwe MSR-tent bij zich. Prima tent van 400e of zo, maar uiteindelijk moesten ze wel even een hamer en extra pinnen van mij lenen om hem op die grond op te kunnen zetten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 24 september 2020 @ 14:55:49 #69
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_195234027
Ik vergat ooit m'n net gekochte Rayban toen ik naar Barcelona vloog. Toen moest ik uit nood maar zo'n goedkoop zonnebrilletje halen van een Afrikaanse man die ze verkocht vanaf een kleed met touwtjes in de hoeken. (zodat hij alles snel op z'n rug kon trekken mocht de politie komen).
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_195241690
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 14:47 schreef Dingest het volgende:

[..]

Oh, die moet ik altijd zelfs dubbel controleren :) Of ze in het zakje zitten (en recht zijn), maar als ik met de auto op vakantie ben neem ik altijd dikke stevige haringen en een hamer mee. Op menig harde (rots)grond op een camping heb ik al die standaard dunne pinnetjes of lichtgewicht alu-haringen van een koepeltent krom geslagen; met die dikke units krijg ik die tent overal* op opgezet.
Vorig jaar in Andorra stond ik op een camping en hadden twee dames een nieuwe MSR-tent bij zich. Prima tent van 400e of zo, maar uiteindelijk moesten ze wel even een hamer en extra pinnen van mij lenen om hem op die grond op te kunnen zetten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb vorig jaar in de Pyreneeën stenen gebruikt als haringen omdat ik geen zware pinnen bij me had :)

(bewuste keus, te zwaar in backpack)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_195255322
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:50 schreef Aanmodderfakker het volgende:
condooms.
Lang leve de kapotjes
pi_195266200
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:58 schreef polariteit het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar in de Pyreneeën stenen gebruikt als haringen omdat ik geen zware pinnen bij me had :)

(bewuste keus, te zwaar in backpack)
Op fiets- en wandelvakanties is het ook niet te doen, nee :P Die haringzak en hamer wegen net zoveel als mijn trekkerstentje (wat al niet de lichtste is). Neemt daarnaast ook veel te veel ruimte in beslag.

In de auto maakt dat niet uit. Meestal gebruik ik op autovakanties ook een wat grotere, zwaardere tent (3-persoons tunneltent). Alleen op doorreis zet ik dan soms het kleine trekkerstentje op.
  zaterdag 26 september 2020 @ 14:31:17 #73
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_195267145
Mijn telefoon. In de haast om te vertrekken naar het vliegveld, niet geholpen door het feit dat ik vlak daarvoor ermee gebeld had en een nieuwe jas had (geen automatisme om hem daar in te stoppen en hem dus op de tafel legde).

Gelukkig reisde ik niet alleen maar dan kom je er wel achter hoe afhankelijk je ervan bent geworden.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_195416088
Ik niet maar was met een vriend en die was zijn afritsbare broekspijpen in een hotel in Frankrijk vergeten. Paar dagen later terug gegaan ,stonden we daar bij de receptie met z'n korte broek te wijzen naar de missende pijpen, ze begrepen er niks van :+
  zondag 4 oktober 2020 @ 12:00:21 #75
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_195421439
Wel in de ruimbagage, maar niet in de handbagage: de epipen van zoon. Daar kwam ik achter toen ik nét even niet goed had opgelet en hem tijdens een vlucht van 7 uur edamame zag eten. Hij is allergisch voor soja, en wist niet wat edamame zijn. Het was net toen ik hem steeds meer verantwoordelijkheid liet nemen, en dit was kennelijk een stapje te ver.

Gelukkig had ik wel twee verschillende soorten tabletten in mijn eigen tas, dus laten innemen, en toen maar hard gehoopt dat er verder niets zou gebeuren....
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:23:30 #76
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_195544749
Een keer geprinte boardingpassen van Ryanair: gedurende de vakantie geprint, 'veilig opgeborgen' en twee uur voor de vlucht niet meer te vinden. Helaas mag je binnen 2 uur voor vertrek niet opnieuw inchecken, dus moesten we ter plaatse nieuwe laten printen - 70 euro :( natuurlijk later de geprinte passen weer teruggevonden ergens in onze bagage.

Hetzelfde met treinkaartjes in de UK - van tevoren gekocht, want is 80% goedkoper dan op de dag zelf kopen. Veilig opgeborgen, en op de dag van de reis niet meer te vinden. Nieuwe gekocht voor enorm veel geld, en later bij het uitpakken de kaartjes teruggevonden...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_195575417
Tijdens een hiking trip kwam ik bij het bereiden van het eten erachter dat ik een lepel vergeten had om mee te nemen. Dat is heel lastig om dan nog je eten maar met je handen moeten eten |:(
pi_195590894
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 20:29 schreef QuietEyes het volgende:
Tijdens een hiking trip kwam ik bij het bereiden van het eten erachter dat ik een lepel vergeten had om mee te nemen. Dat is heel lastig om dan nog je eten maar met je handen moeten eten |:(
Daarom heb ik in al mijn tassen standaard een goedkope spork zitten :P
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 oktober 2020 @ 17:41:22 #79
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195637458
Mijn permit op de half-dome in Yosemite National Park te mogen beklimmen _O-

Hadden een vakantiehuisje op een uur rijden, waren al rond 7:00 in Yosemite om op tijd te kunnen beginnen. Had ook geen tijd om terug te rijden, want dan zouden wij niet genoeg tijd hebben om boven te komen. Uiteindelijk maar gewoon de wandeling gemaakt een geen controle gehad.

Dat bereid je dan maanden voor _O-
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')