abonnement Unibet Coolblue
pi_195316650
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 19:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou bij mijn SWorks fasttrack mtb banden komt de latex zo door de wang, band is wel heel soepel 120tpi, ook in dit filmpje zeggen ze dat de sweetpoint rond de 65 tpi zit.
Ja grappig dat de sweetspot bij 65 ligt en niet veel hoger. Het gaat in het filmpje vooral over gravel bikes maar dit geldt kennelijk ook voor racefietsen.
Aldus.
  maandag 28 september 2020 @ 23:33:29 #252
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_195317793
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 22:30 schreef Z het volgende:

[..]

Ja grappig dat de sweetspot bij 65 ligt en niet veel hoger. Het gaat in het filmpje vooral over gravel bikes maar dit geldt kennelijk ook voor racefietsen.
65 tpi is toch belachelijk weinig. Moet het geen psi zijn?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 29 september 2020 @ 06:24:08 #253
545 dop
:copyright: dop
pi_195319143
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 21:43 schreef Patroon het volgende:

[..]

Oja. Even losdraaien, rem inknijpen en weer vastzetten
Niet vergeten ook zuigers terug duwen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_195319670
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 23:33 schreef Fretwork het volgende:

[..]

65 tpi is toch belachelijk weinig. Moet het geen psi zijn?
Boven de 65 threads per inch levert nog wel iets op aan souplesse maar dat zijn marginal gains. En je verliest dan snel aan duurzaamheid. En, zoals ik het begrijp is het ook vaak zo dat 120 tpi vaak 2 x 60 tpi is, dat zegt de Schwalbe man op een gegeven moment.
Aldus.
pi_195320857
Er bestaat geen "sweetspot" voor TPI:
https://www.renehersecycles.com/tpi-and-tire-performance/

TPI heeft met veel meer te maken dan zomaar een getalletje.
pi_195320995
De heren in het filmpje zijn er toch vrij stellig over. 65 is de "sweetspot". Maar het is maar vanuit welke hoek je het bekijkt natuurlijk.
Aldus.
pi_195321257
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 september 2020 09:53 schreef Z het volgende:
De heren in het filmpje zijn er toch vrij stellig over. 65 is de "sweetspot". Maar het is maar vanuit welke hoek je het bekijkt natuurlijk.
Ja die werken ook voor de fabrikanten dus zegt me niet zoveel.
Vakman pur sang
  dinsdag 29 september 2020 @ 10:23:29 #258
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_195321444
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja die werken ook voor de fabrikanten dus zegt me niet zoveel.
Ja wat weten de fabrikanten er nou van
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_195321538
De moderator is wel een grappig figuur. Ik ben er vooral jaloers op dat ik niet in New England woon. Nederland is dan toch een tikkie saaier wat betreft fietsen.
Aldus.
pi_195323415
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:28 schreef Z het volgende:
De moderator is wel een grappig figuur. Ik ben er vooral jaloers op dat ik niet in New England woon. Nederland is dan toch een tikkie saaier wat betreft fietsen.
Het is een prachtig gebied, maar dan ook bijna zes keer zo groot als Nederland. Fietsen is daar overigens wel met gevaar voor eigen leven, want je fietst vrijwel altijd op auto(snel)wegen. Tenzij je altijd met de auto naar een park gaat om daar te fietsen. Maar even vanuit je huis een mooi rondje rijden doe je niet zomaar, daar is de stad te gevaarlijk voor en de mooie plekken te ver weg.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  dinsdag 29 september 2020 @ 14:18:43 #261
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_195325448
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:28 schreef Z het volgende:
De moderator is wel een grappig figuur. Ik ben er vooral jaloers op dat ik niet in New England woon. Nederland is dan toch een tikkie saaier wat betreft fietsen.
Saaier misschien wel, maar er is geen land in de wereld waar je beter, makkelijker en veiliger kunt fietsen dan in Nederland. _O_

Natuurlijk is het wel supergaaf om in andere landen te fietsen en het gebrek aan hoogtemeters is zeker een minpuntje, maar kijkend naar onze infrastructuur die overal in Nederland top is, kun je hier zo makkelijk en veilig je rondjes maken. En welke afslag je ook neemt, het netwerk van wegen en fietspaden is zo goed dat je zelden ergens uitkomt waar je niet kunt of wilt fietsen.

Tot zover deze promo voor Nederland :')
pi_195325785
Trade-offs, trade-offs.
Aldus.
  dinsdag 29 september 2020 @ 14:40:01 #263
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_195325828
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:18 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Saaier misschien wel, maar er is geen land in de wereld waar je beter, makkelijker en veiliger kunt fietsen dan in Nederland. _O_

Natuurlijk is het wel supergaaf om in andere landen te fietsen en het gebrek aan hoogtemeters is zeker een minpuntje, maar kijkend naar onze infrastructuur die overal in Nederland top is, kun je hier zo makkelijk en veilig je rondjes maken. En welke afslag je ook neemt, het netwerk van wegen en fietspaden is zo goed dat je zelden ergens uitkomt waar je niet kunt of wilt fietsen.

Tot zover deze promo voor Nederland :')
Naja Rotterdam is zo’n plek. Daar wil je niet fietsen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_195325894
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:18 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Saaier misschien wel, maar er is geen land in de wereld waar je beter, makkelijker en veiliger kunt fietsen dan in Nederland. _O_

Natuurlijk is het wel supergaaf om in andere landen te fietsen en het gebrek aan hoogtemeters is zeker een minpuntje, maar kijkend naar onze infrastructuur die overal in Nederland top is, kun je hier zo makkelijk en veilig je rondjes maken. En welke afslag je ook neemt, het netwerk van wegen en fietspaden is zo goed dat je zelden ergens uitkomt waar je niet kunt of wilt fietsen.

Tot zover deze promo voor Nederland :')
Gebrek aan hoogtemeters? :P
pi_195325899
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:28 schreef Z het volgende:
De moderator is wel een grappig figuur. Ik ben er vooral jaloers op dat ik niet in New England woon. Nederland is dan toch een tikkie saaier wat betreft fietsen.
Ik heb een paar maanden in Providence gewoond, was nou niet bepaald een fietsersparadijs. Je hebt sommige fietspaden maar die zijn vooral recreatief, als in, 16km doodlopend door een mooi bos, kun je leuk 32km fietsen. En voor de rest zijn er sporadisch fietspaden, maar die wisselen soms ineens van weghelft, kruisen een 100km/u weg, gaan de helft van de tijd over de stoep.. En klimmen is leuk maar je hebt daar gewoon woonwijken die super steil op en neer gaan, fietst ook niet echt lekker.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195326275
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:44 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik heb een paar maanden in Providence gewoond, was nou niet bepaald een fietsersparadijs. Je hebt sommige fietspaden maar die zijn vooral recreatief, als in, 16km doodlopend door een mooi bos, kun je leuk 32km fietsen. En voor de rest zijn er sporadisch fietspaden, maar die wisselen soms ineens van weghelft, kruisen een 100km/u weg, gaan de helft van de tijd over de stoep.. En klimmen is leuk maar je hebt daar gewoon woonwijken die super steil op en neer gaan, fietst ook niet echt lekker.
Ja, inderdaad, fietspaden zijn er echt zeldzaam en fietsen is best wel gevaarlijk. Heb zelf een tijd in Boston gewoond en daar heb je de Minuteman Bikeway. Een stukje fietspad van slechts 16 kilometer, dus op z'n best 32 kilometer retour.

Dat vinden ze daar zo bijzonder dat dit stukje asfalt z'n eigen WikiPedia pagina heeft (https://en.wikipedia.org/wiki/Minuteman_Bikeway) en een eigen website (http://minutemanbikeway.org/). Die website bevat dan ook nog allerlei instructies over hoe je moet fietsen, wat de verkeersregels voor fietsers zijn, etc.

Fietsen is daar zo ongebruikelijk dat men dus voor dit soort kleine stukjes volledige marketing campagnes optuigt. En automobilisten houden echt 0 rekening met fietsers helaas ;(
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_195326620
Voordat ik m op marktplaats zet...

Is er hier iemand die interesse heeft in een nette gebruikte gravelbike / crosser?
Zannata Z45 carbon frame maatje 57, geschikt voor personen rond de 1,85 tot 1,90.

2x10 sp Sram force afgemonteerd, uiteraard nog met oldskool cantilever remmen dus verwacht geen top remprestaties. Heb er een setje clinchers en een setje tubewielen met moddertubes (Dugast Rhino) bij, je kan dus in principe zo aan een cross wedstrijdje meedoen.

Ik denk aan ergens rond de 500 met 2 wielsets ¤

#Crossiscoming
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_195326663
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:34 schreef Gripper het volgende:
Voordat ik m op marktplaats zet...

Is er hier iemand die interesse heeft in een nette gebruikte gravelbike / crosser?
Zannata Z45 carbon frame maatje 57, geschikt voor personen rond de 1,85 tot 1,90.

2x10 sp Sram force afgemonteerd, uiteraard nog met oldskool cantilever remmen dus verwacht geen top remprestaties. Heb er een setje clinchers en een setje tubewielen met moddertubes (Dugast Rhino) bij, je kan dus in principe zo aan een cross wedstrijdje meedoen.

Ik denk aan ergens rond de 500 met 2 wielsets ¤

#Crossiscoming
Ik zoek wel een crosser maar wel met 11 speed en wat kleiner, framemaat 52-54 denk ik, en goede remmen. Mocht iemand wat weten ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195327165
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:34 schreef Gripper het volgende:
Voordat ik m op marktplaats zet...

Is er hier iemand die interesse heeft in een nette gebruikte gravelbike / crosser?
Zannata Z45 carbon frame maatje 57, geschikt voor personen rond de 1,85 tot 1,90.

2x10 sp Sram force afgemonteerd, uiteraard nog met oldskool cantilever remmen dus verwacht geen top remprestaties. Heb er een setje clinchers en een setje tubewielen met moddertubes (Dugast Rhino) bij, je kan dus in principe zo aan een cross wedstrijdje meedoen.

Ik denk aan ergens rond de 500 met 2 wielsets ¤

#Crossiscoming
Het is dat ik een ukkie ben, anders had ik ze van je overgenomen.
pi_195327330
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:34 schreef Gripper het volgende:
Voordat ik m op marktplaats zet...

Is er hier iemand die interesse heeft in een nette gebruikte gravelbike / crosser?
Zannata Z45 carbon frame maatje 57, geschikt voor personen rond de 1,85 tot 1,90.

2x10 sp Sram force afgemonteerd, uiteraard nog met oldskool cantilever remmen dus verwacht geen top remprestaties. Heb er een setje clinchers en een setje tubewielen met moddertubes (Dugast Rhino) bij, je kan dus in principe zo aan een cross wedstrijdje meedoen.

Ik denk aan ergens rond de 500 met 2 wielsets ¤

#Crossiscoming
Deze fiets lijkt best geschikt als winterracefiets en woon/werk verkeer. Klopt dat?
pi_195327678
Vraag over nieuwe (dure) fiets:

Mijn nieuwe Canyon fiets is twee weken geleverd en heb hem nu een aantal keer gereden en merk dat het nog niet helemaal lekker zit. Voelt gewoon qua houding niet goed. Mogelijk de stuurpen te lang o.i.d.

- Zadel al iets naar voren gezet, ook een ander zadel geplaatst. Hielp niet significant.
- Een fiets-analyse kan, maar heb daar eigenlijk geen ruimte voor de komende tijd;
- Mijn oude fiets , fietst nog het lekkerst :')

Wat raden jullie aan?

Nog 10 dagen om te retourneren indien nodig....
Love is in the air!
pi_195327892
Ik zou hem terugsturen, ik zou liever een fiets hebben die meteen al lekker fietst en mogelijk met nog wat kleine aanpassingen nog beter. Heb je de geometrie vergeleken met je oude fiets?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195327957
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 16:51 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik zou hem terugsturen, ik zou liever een fiets hebben die meteen al lekker fietst en mogelijk met nog wat kleine aanpassingen nog beter. Heb je de geometrie vergeleken met je oude fiets?
Ik heb de geometrie wel vergeleken, zit wat verschil in ja. Ondanks Endurance.

Zit nu te twijfelen om de stuurpen wat te vervangen - iets korter - aan de andere kant duurt dat ook weer een week voordat die binnen is.
Love is in the air!
  dinsdag 29 september 2020 @ 16:56:07 #274
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_195328002
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 16:54 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Ik heb de geometrie wel vergeleken, zit wat verschil in ja. Ondanks Endurance.

Zit nu te twijfelen om de stuurpen wat te vervangen - iets korter - aan de andere kant duurt dat ook weer een week voordat die binnen is.
Hoe groot zijn de verschillen?
Overigens vond ik zelf het zadel op mn Endurace behoorlijk kut. Daar heb ik gelijk mn andere opgezet.
Wat is je oude fiets, en hoe verhouden stack en reach zich t.o.v. die fiets?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_195328054
Dit is wel een mooie site om geometrie te vergelijken (mocht die nog niet bekend zijn).
https://bikeinsights.com/

Ik moest toch behoorlijk wennen aan mijn nieuwe fiets maar die had dan ook een behoorlijk andere geometrie.
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')