abonnement Unibet Coolblue
pi_194996553
https://www.psychologiein(...)ap-agressie-oproept/
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200807_96226091

... en ik hoorde voorbeelden op tv. Ik weet het programma niet meer.


Het is een beetje vreemd.
Waarom zou het jou interesseren dat een ander een mondkapje opdoet?
Iemand met een mondkapje beschermt juist de omgeving, de anderen.
En helpt het niet voor 100% dan toch wel voor 80% of 30%.

Een verklaring zou kunnen zijn dat veel mensen de kop in het zand willen steken en vinden dat er niks aan de hand is.
En daar zoek je bevestiging in.
Als iemand een mondkapje op heeft word je weer geconfronteerd met mensen die anders denken dan jou.
En daar kunnen sommige mensen dus niet tegen, schijnbaar.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 11 september 2020 @ 07:44:01 #2
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_194996600
Zinloos idd.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_194996631
Ik heb eerder een beetje medelijden met mensen die een mondkapje ophebben.
pi_194998980
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 07:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.psychologiein(...)ap-agressie-oproept/
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200807_96226091

... en ik hoorde voorbeelden op tv. Ik weet het programma niet meer.

En helpt het niet voor 100% dan toch wel voor 80% of 30%.

of het helpt wel of t helpt niet toch? de meeste mondkapjes of lappen stof die mensen in het OV dragen helpen niet.
pi_194999009
Of mensen denken dat die uitzondering besmet is en zich onder de mensen begeeft. Het is een hoop kop in het zand steken idd.
  vrijdag 11 september 2020 @ 11:28:19 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_194999416
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:02 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

of het helpt wel of t helpt niet toch? de meeste mondkapjes of lappen stof die mensen in het OV dragen helpen niet.
Het kan ook een deel filteren, en dan helpt het deels. En deels is dus meer dan niets => het helpt dus ;)

Ik denk dat iedere lap stof voor een mond neus (deels) helpt om de druppels die je uitademt tegen te houden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_194999685
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 07:50 schreef Antaris het volgende:
Ik heb eerder een beetje medelijden met mensen die een mondkapje ophebben.
terecht, want het is nogal onaangenaam om te dragen.
de mensen achter de mondkapjes zijn bang om ziek te worden,
of zijn bang voor een eventuele boete, allemaal heel zielig ja.

ik probeer me voor te stellen hoe dit agressie opwekt.
misschien bij mensen die dolgraag normaal willen zijn,
maar nu ineens niet meer weten hoe dat moet wanneer de ene helft n mondkapje draagt en de andere helft niet?
uiteindelijk lukt altijd alles
  vrijdag 11 september 2020 @ 11:53:20 #8
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194999905
Omdat er 16 Op1-presentatoren zijn die elke dag 16 non-experts interviewen over een onderwerp waar niemand verstand van heeft. Omdat Marianne Zwagerman een betaalde column heeft. Omdat men op twitter elke week een ander bedrijf boycot. Omdat je een broodje hamburger kunt kopen bij een demonstratie tegen afschot van de edelherten in de Oostvaardersplassen. Omdat de sneeuwmuur met Steven Kruijswijk in de Giro van 2016. Omdat er mensen zijn die Beyoncé goed vinden. Omdat Roland Plasterk. Omdat Dries Roelvink. Omdat het partijkartel.

Kortom, omdat de wereld, en de mens die erop leeft, bizar en idioot is.
  Moderator vrijdag 11 september 2020 @ 11:57:59 #9
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195000012
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:53 schreef VoMy het volgende:
Omdat er 16 Op1-presentatoren zijn die elke dag 16 non-experts interviewen over een onderwerp waar niemand verstand van heeft. Omdat Marianne Zwagerman een betaalde column heeft. Omdat men op twitter elke week een ander bedrijf boycot. Omdat je een broodje hamburger kunt kopen bij een demonstratie tegen afschot van de edelherten in de Oostvaardersplassen. Omdat de sneeuwmuur met Steven Kruijswijk in de Giro van 2016. Omdat er mensen zijn die Beyoncé goed vinden. Omdat Roland Plasterk. Omdat Dries Roelvink. Omdat het partijkartel.

Kortom, omdat de wereld, en de mens die erop leeft, bizar en idioot is.
Kan ik dit op een tegeltje krijgen? ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195000830
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 07:50 schreef Antaris het volgende:
Ik heb eerder een beetje medelijden met mensen die een mondkapje ophebben.
artsen? :)
pi_195004446
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:41 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

terecht, want het is nogal onaangenaam om te dragen.
de mensen achter de mondkapjes zijn bang om ziek te worden,
of zijn bang voor een eventuele boete, allemaal heel zielig ja.

ik probeer me voor te stellen hoe dit agressie opwekt.
misschien bij mensen die dolgraag normaal willen zijn,
maar nu ineens niet meer weten hoe dat moet wanneer de ene helft n mondkapje draagt en de andere helft niet?
Een mondkapje is in 1e instantie niet om zelf geen corona te krijgen, maar om het niet te verspreiden.
Vandaar dat het zo gek is als het bij mensen agressie opwekt.

Stel dat iemand zelf geen valhelm draagt op een motor, zou hij dan kwaad moeten worden als anderen wel zo'n helm ophebben?
Dat zou kunnen als de persoon zelf ook twijfelt of het wel veilig is zonder valhelm. Dus zoekt de persoon bevestiging bij anderen, en daar kun je andersdenkenden met valhelm natuurlijk niet bij gebruiken.

Wat dat betreft is het net als religie. Iedereen moet hetzelfde geloven als ik als het om de schepping gaat, anders ga ik zelf ook twijfelen en daar word ik niet gelukkig van.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195005106
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Een mondkapje is in 1e instantie niet om zelf geen corona te krijgen, maar om het niet te verspreiden.
Vandaar dat het zo gek is als het bij mensen agressie opwekt.

Stel dat iemand zelf geen valhelm draagt op een motor, zou hij dan kwaad moeten worden als anderen wel zo'n helm ophebben?
Dat zou kunnen als de persoon zelf ook twijfelt of het wel veilig is zonder valhelm. Dus zoekt de persoon bevestiging bij anderen, en daar kun je andersdenkenden met valhelm natuurlijk niet bij gebruiken.

Wat dat betreft is het net als religie. Iedereen moet hetzelfde geloven als ik als het om de schepping gaat, anders ga ik zelf ook twijfelen en daar word ik niet gelukkig van.
vergelijking met valhelm vind ik n beetje ongelukkig gekozen, want dan geldt immers niet dat het veiliger wordt om zonder helm te rijden wanneer voldoende anderen n helm dragen
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_195005163
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:43 schreef possetje het volgende:

[..]

artsen? :)
ja natuurlijk, er zijn meer redenen om n mondkapje te dragen, was ik even vergeten..
natuurlijk zijn er velen die met zo'n ding op lopen alleen al uit respect voor de gezondheid van anderen.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_195006132
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:41 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

terecht, want het is nogal onaangenaam om te dragen.
de mensen achter de mondkapjes zijn bang om ziek te worden,
of zijn bang voor een eventuele boete, allemaal heel zielig ja.

ik probeer me voor te stellen hoe dit agressie opwekt.
misschien bij mensen die dolgraag normaal willen zijn,
maar nu ineens niet meer weten hoe dat moet wanneer de ene helft n mondkapje draagt en de andere helft niet?
Dan kan ik me nog niet voorstellen dat je er agressief van wordt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_195006375
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:24 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

vergelijking met valhelm vind ik n beetje ongelukkig gekozen, want dan geldt immers niet dat het veiliger wordt om zonder helm te rijden wanneer voldoende anderen n helm dragen
Ik heb al aangegeven dat het mondkapje vooral er voor zorgt dat anderen niet besmet raken.
Vandaar het des te vreemder is dat mensen zonder mondkapje kwaad worden op mensen mét mondkapje.
Nog vreemder dan dat een vergelijking met de valhelm zou aangeven.
Immers: mensen die zonder valhelm menen op een motor te moeten stappen hebben doorgaans geen agressieve houding tov die aanstellers die menen wél een valhelm te moeten dragen.
Dus dan is het ook logisch dat mensen zonder mondkapje niet kwaad worden op aanstellers die wél een mondkapje dragen.
Temeer omdat de mondkapjesdragers dat veelal ook nog eens doen voor de veiligheid van anderen. Dus dat is nog eens een extra reden.

Maar ik zei al: Veel mensen willen alles weer naar "normaal", en zijn daar heel gefrustreerd mee bezig. En dus moeten we dat allemaal vinden.
We willen niet geconfronteerd worden met tekenen dat het "niet normaal" is. En zo'n teken is een mondkapje.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195007483
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:
We willen niet geconfronteerd worden met tekenen dat het "niet normaal" is. En zo'n teken is een mondkapje.
Ik denk dat niet dragers het als een verwijt zien dat zij het niet (willen) dragen.

Een hoop mensen vinden een kapje oncomfortabel en onpersoonlijk. De kans dat je zo'n ding verplicht op moet is een bedreiging.

Ik da dus ook niet zo'n ding dragen als het niet hoeft. Dat anderen dat wel doen vind ik prima en als het wel ergens verplicht is zal ik ook wel meedoen zonder morren.
pi_195015659
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Een mondkapje is in 1e instantie niet om zelf geen corona te krijgen, maar om het niet te verspreiden.
Vandaar dat het zo gek is als het bij mensen agressie opwekt.

Stel dat iemand zelf geen valhelm draagt op een motor, zou hij dan kwaad moeten worden als anderen wel zo'n helm ophebben?
Dat zou kunnen als de persoon zelf ook twijfelt of het wel veilig is zonder valhelm. Dus zoekt de persoon bevestiging bij anderen, en daar kun je andersdenkenden met valhelm natuurlijk niet bij gebruiken.
Dit. Wat maakt het voor jou persoonlijk toch uit of iemand anders een mondkapje draagt? Waarom heb je er toch zo'n last van, dat je agressief wordt? Onbegrijpelijk.

Maar ik denk dat er in bovenstaande verklaring wel een goeie is. Soort van religie, waar andersdenkenden onder druk gezet moeten worden om mee te doen

Ik vind het bijzonder vreemd dat nu net de mensen die staan te demonstreren tegen alle Coronamaatregelen anderen 'schapen' noemen |:(
pi_195020518
Die agressie werd voorspeld door 'deskundigen' maar in de praktijk blijkt er niets van. Totale onzin.
pi_195020735
Een gebrek aan zelfbeheersing. Is helaas een beetje endemisch aan het worden in de samenleving.

Andere voorbeelden zijn de onbegrensde agressie tegen homo's die hand in hand lopen, tegen asielzoekers, tegen anti-zwartepieten demonstranten, tegen zwarte piet zelf, tegen mensen die vinden dat de veestapel wat kleiner moet, mensen die mondkapjes dragen enzovoorts. enzovoorts.

Een deel van Nederland heeft zichzelf helaas niet in de hand en kan er niet tegen dat iemand en andere opvatting heeft dan zijzelf en die ook uit. Je zien het wat oververtegenwoordigd bij dom rechts, maar ook andere groepen zijn inmiddels stevig geïnfecteerd.

Het ergste is nog het constante goedpraten en verzachten onder het motto: hij werd emotioneel. Nee, hij gedroeg zich als een 4 jarige kleuter en heeft geen zelfbeheersing.
pi_195034971
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 08:26 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Maar ik denk dat er in bovenstaande verklaring wel een goeie is. Soort van religie, waar andersdenkenden onder druk gezet moeten worden om mee te doen

Hetzelfde ervaar ik wel eens als "flexitariër". Als je zelf weinig vlees eet en dat zegt, zeg ik nooit dat anderen dat ook moeten doen. Echter: er ontstaat vaak een discussie ... bla bla je draagt ook leren schoenen bla bla..... en na al die bla bla van vleeseters hebben ze de indruk dat ze onder druk zijn gezet.

Waarschijnlijk is de druk die ze hebben ervaren hun eigen "Über ich" dat hun geweten prikkelt dat ze vinden dat ze zelf ook minder vlees moeten eten.
Hetzelfde idd met religie. Je wil zo graag het gevoel hebben gelijk te hebben. En je zoekt die bevestiging bij anderen. Bewijs van eigen onzekerheid dus.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195036150
Omdat ze bukken voor terreur. Daarom worden mensen kwaad.
pi_195036209
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:44 schreef HansCojona het volgende:
Omdat ze bukken voor terreur. Daarom worden mensen kwaad.
Leg dat eens uit. Dat "bukken voor terreur".
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195036230
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Leg dat eens uit. Dat "bukken voor terreur".
Als ik je dit na de actie van Fredje Grapperhaus nog moet gaan uitleggen.
pi_195051008
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:49 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Als ik je dit na de actie van Fredje Grapperhaus nog moet gaan uitleggen.
Ja, Ik snap niet dat iemand agressief wordt na een feestje van "Ferd (niet Fred) Grapperhaus" omdat iemand anders een mondkapje draagt. Wat heeft die mondapjesdrager met Ferd te maken?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195052538
Wonderbaarlijk gedrag ja. Door de corona crisis komen de ratten in de maatschappij wel boven drijven. Ongekend hoe mensen zich laten kennen.
pi_195053246
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 06:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ja, Ik snap niet dat iemand agressief wordt na een feestje van "Ferd (niet Fred) Grapperhaus" omdat iemand anders een mondkapje draagt. Wat heeft die mondapjesdrager met Ferd te maken?
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
  maandag 14 september 2020 @ 11:02:09 #28
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195053263
Ik zie echt nog steeds zelden iemand met een mondkapje op, behalve mensen die staan te wachten bij een bushalte.

Maar zogenaamd wilde 66 procent van de Nederlanders verplichte mondkapjes een tijdje terug. Geloof er nog steeds helemaal niets van.
pi_195053470
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 11:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zie echt nog steeds zelden iemand met een mondkapje op, behalve mensen die staan te wachten bij een bushalte.

Maar zogenaamd wilde 66 procent van de Nederlanders verplichte mondkapjes een tijdje terug. Geloof er nog steeds helemaal niets van.
Dat klopt helemaal met de percentages men geeft het gewenste antwoord

, wel afgelopen zaterdag hier in de supermarkt een met een kapje gezien en het was volgens mij geen Duitser
pi_195053647
Ik woon in Azie, en hier heeft iedereen een mondkapje op buiten op straat, en als je een winkel ingaat nog een face shield ook.

Pre corona zag je het wel vaker, ook bij mij op werk, dat als iemand wat grieperig was bijvoorbeeld, dat men een mondkapje op deed, om anderen niet te besmetten. Werd als volstrekt normaal beschouwd.

Ik snap en begrijp dan ook de discussie ook niet om wel of niet een mondkapje op te doen. Als een dokter zegt, dat het verstandig is om te doen, waarom zou je daar tegen in gaan ? Er van uitgaande dat je zelf geen medicus bent.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_195054153
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 11:32 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik woon in Azie, en hier heeft iedereen een mondkapje op buiten op straat, en als je een winkel ingaat nog een face shield ook.

Pre corona zag je het wel vaker, ook bij mij op werk, dat als iemand wat grieperig was bijvoorbeeld, dat men een mondkapje op deed, om anderen niet te besmetten. Werd als volstrekt normaal beschouwd.

Ik snap en begrijp dan ook de discussie ook niet om wel of niet een mondkapje op te doen. Als een dokter zegt, dat het verstandig is om te doen, waarom zou je daar tegen in gaan ? Er van uitgaande dat je zelf geen medicus bent.
In veel aziatische landen stellen experts iets voor en luister je daarna. In NL ben je als expert op hetzelfde niveau als een vuilnisman op de statusladder.
In duitsland wordt er wel meer naar experts geluisterd trouwens, ivm de hoogte van op de statusladder.
In NL sta je hoger op de ladder als je goed kan praten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195054185
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 11:32 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik woon in Azie, en hier heeft iedereen een mondkapje op buiten op straat, en als je een winkel ingaat nog een face shield ook.
Misschien ligt daar ook de verklaring voor het thread-thema: in mijn woonplaats zie je vrijwel alleen de Aziaten en moslims met mondkapjes boodschappen doen. Misschien benadrukt dat hun anders-zijn en wordt het als vijandigheid jegens Nederlanders ervaren.
pi_195054678
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 12:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In NL sta je hoger op de ladder als je goed kan praten.
Of als je maar hard genoeg schreeuwt of agressief bent. Hoe was het ook al weer? De brutalen hebben de halve wereld.
pi_195054698
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 12:12 schreef gombro het volgende:

[..]

Misschien ligt daar ook de verklaring voor het thread-thema: in mijn woonplaats zie je vrijwel alleen de Aziaten en moslims met mondkapjes boodschappen doen. Misschien benadrukt dat hun anders-zijn en wordt het als vijandigheid jegens Nederlanders ervaren.
Hier zijn het echt niet alleen Aziaten en moslims die een mondkapje dragen. Er is nauwelijks iemand die ze draagt, maar diegenen die ik heb gezien waren van alle kleuren en leeftijden.
pi_195055102
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kan ik dit op een tegeltje krijgen? ;)
Ja hoor. https://tegeltje.nl/?gcli(...)wEAAYAyAAEgKlxfD_BwE
pi_195055441
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 12:52 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Of als je maar hard genoeg schreeuwt of agressief bent. Hoe was het ook al weer? De brutalen hebben de halve wereld.
In azie ben je dan asociaal en krijg je niks voor elkaar
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195056674
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 12:52 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Of als je maar hard genoeg schreeuwt of agressief bent. Hoe was het ook al weer? De brutalen hebben de halve wereld.
Dan ben je niet brutaal, dan ben je alleen luid en vervelend.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195056972
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 11:32 schreef LangeTabbetje het volgende:
. Als een dokter zegt, dat het verstandig is om te doen, waarom zou je daar tegen in gaan ? Er van uitgaande dat je zelf geen medicus bent.
Het probleem is hier meer dat de dokter (OMT) zegt dat een masker weinig uithaalt en daarmee schijnveiligheid geeft. Een aantal niet deskundigen hameren juist wel op het gebruik van mondkapjes. Het is hier dus geen medische discussie maar een politieke.
  maandag 14 september 2020 @ 15:34:33 #39
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_195057018
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 07:50 schreef Antaris het volgende:
Ik heb eerder een beetje medelijden met mensen die een mondkapje ophebben.
Prima. Mag. Is hun eigen keus.
Zo heb ik medelijden met mensen die dure merkkleding dragen

Zal er echter nooit iets van zeggen, laat staan acties aan koppelen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 14 september 2020 @ 15:37:59 #40
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_195057060
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:49 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Als ik je dit na de actie van Fredje Grapperhaus nog moet gaan uitleggen.
Ja, graag. Ik snap het niet.
Als ik vrijwillig een mondkapje opdoe (omdat ik verkouden ben ofzo), dan heeft dat toch geen lor met Grapperhaus of terreur of dwang te maken?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_195057620
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 15:34 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Prima. Mag. Is hun eigen keus.
Zo heb ik medelijden met mensen die dure merkkleding dragen

Zal er echter nooit iets van zeggen, laat staan acties aan koppelen.
Precies, leven en laten leven.
ROBODEMONS..................|:(
pi_195057711
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 15:07 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dan ben je niet brutaal, dan ben je alleen luid en vervelend.
Maar dat soort mensen krijgen over het algemeen wél hun zin, helaas.
  maandag 14 september 2020 @ 21:00:47 #43
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195061819
Wat vinden jullie van de fancy mondkapjes van de leden van de Tweede Kamer en het kabinet?

quote:
Vergeet de hoedjes maar, dit keer zullen mondkapjes de show stelen op Prinsjesdag
Den Haag maakt zich op voor een sobere uitvoering van Prinsjesdag, zonder Ridderzaal, zonder koninklijke rijtoer in de koets, grotendeels zonder publiek en met veel minder hoedjes dan gebruikelijk (omdat de partners van politici dit keer thuis moeten blijven). De organisatie doet haar best om er toch iets van te maken en heeft daarom vijfhonderd speciale Prinsjesdag-mondkapjes laten maken.
https://www.volkskrant.nl(...)rinsjesdag~b461b0e1/

Ik kan hier dus wel kwaad om worden, omdat het een hypocriete schijnvertoning betreft zolang het kabinet nog steeds het officiële standpunt blijft hanteren dat mond-neusmaskers niet bijdragen aan het voorkomen van verspreiding. Waarom gaan ze de maskers dan zelf wel dragen op Prinsjesdag?
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195064292
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 21:00 schreef Gretzl het volgende:
Wat vinden jullie van de fancy mondkapjes van de leden van de Tweede Kamer en het kabinet?
[..]

https://www.volkskrant.nl(...)rinsjesdag~b461b0e1/

Ik kan hier dus wel kwaad om worden, omdat het een hypocriete schijnvertoning betreft zolang het kabinet nog steeds het officiële standpunt blijft hanteren dat mond-neusmaskers niet bijdragen aan het voorkomen van verspreiding. Waarom gaan ze de maskers dan zelf wel dragen op Prinsjesdag?
OMdat ze niet werken, elk land met mondkapjes zit nog steeds met die corona shit.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195064655
Ik hoop dat een politicus een statement gaat maken betreft het dragen van een mondkapje.
Door een originele tekst of afbeelding.
Of juist het mondkapje af te doen bij binnenkomst.
  dinsdag 15 september 2020 @ 01:36:08 #46
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195065222
quote:
7s.gif Op maandag 14 september 2020 23:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

OMdat ze niet werken, elk land met mondkapjes zit nog steeds met die corona shit.
Man man, je kunt er helemaal niet vanuit gaan dat er maar 1 causaliteit is. Of denk je soms dat de hoogte van het reproductiegetal enkel wordt bepaald door wel of geen mondmaskerplicht? 8)7

Bovendien zijn er meerdere Aziatische landen te vinden die nauwelijks meer last van corona hebben en waar mensen ook massaal mondkapjes dragen
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195066482
Ik snap in Nederland ook echt die agressie niet tegen dat mondkapje. In Duitsland is het inmiddels zo normaal geworden, supermarkt in, mondkapje op. Supermarkt uit, mondkapje af. Ik hoor bij ons echt weinig mensen klagen, ja dat het oncomfortabel is. En dat is het ook. En ja, het is raar. Maar in Nederland heerst er altijd toch zo'n " wij zijn anders en wij weten het beter" vibe. En als je kijkt naar de besmettingen Nederland vs Duitsland dan gok ik zo dat Nederland er ook aan moet geloven.
pi_195066570
Ik zie hier in het straatbeeld dat iets van 10% met een mondkapje loopt, vooral ouderen en jongeren, de middelbare leeftijdscategorie doet het volgens mij een stuk minder.

Het is net zoals met flexitariers enzo inderdaad, zoals eerder gezegd. In Nederland vinden mensen vaak dat als je iets doet, je er meteen voor 110% in moet ofzo. Veganistische eter? Mag je ook geen leren schoenen dragen, anders ben je hypocriet en moet je gelijk optyfen. :( Mondkapje op? Helpt niet voor 100%, dus als je het allemaal blijkbaar zo belangrijk vind, moet je maar thuisblijven. :( Niet meer dan 6 personen in een tankstation? Straks lopen we vlak langs elkaar bij het nauwe hoekje bij de koffieautomaat dus het heeft meteen geen zin meer dus alle maatregelen kunnen we stopgezet :(

Ik erger me ook aan het feit dat mensen echt pissig kunnen worden omdat anderen hun best doen. Of het nou marginaal is of niet, het is altijd meer dan niks.
-nee-
pi_195066701
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2020 08:42 schreef Marsenal het volgende:
Ik zie hier in het straatbeeld dat iets van 10% met een mondkapje loopt, vooral ouderen en jongeren, de middelbare leeftijdscategorie doet het volgens mij een stuk minder.

Het is net zoals met flexitariers enzo inderdaad, zoals eerder gezegd. In Nederland vinden mensen vaak dat als je iets doet, je er meteen voor 110% in moet ofzo. Veganistische eter? Mag je ook geen leren schoenen dragen, anders ben je hypocriet en moet je gelijk optyfen. :( Mondkapje op? Helpt niet voor 100%, dus als je het allemaal blijkbaar zo belangrijk vind, moet je maar thuisblijven. :( Niet meer dan 6 personen in een tankstation? Straks lopen we vlak langs elkaar bij het nauwe hoekje bij de koffieautomaat dus het heeft meteen geen zin meer dus alle maatregelen kunnen we stopgezet :(

Ik erger me ook aan het feit dat mensen echt pissig kunnen worden omdat anderen hun best doen. Of het nou marginaal is of niet, het is altijd meer dan niks.
Inderdaad. 1 Grieks eiland heeft besmettingen? Dan alle Griekse eilanden code oranje, meteen iedereen terug. Begin pandemie: horeca risicofactor? Dan over 2 uur alles dicht, maakt niet uit wat er voorbereid is, klaarstaat etc.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mondkapje op 15-09-2020 09:44:53 ]
pi_195067980
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2020 08:42 schreef Marsenal het volgende:
Ik zie hier in het straatbeeld dat iets van 10% met een mondkapje loopt, vooral ouderen en jongeren, de middelbare leeftijdscategorie doet het volgens mij een stuk minder.

Het is net zoals met flexitariers enzo inderdaad, zoals eerder gezegd. In Nederland vinden mensen vaak dat als je iets doet, je er meteen voor 110% in moet ofzo. Veganistische eter? Mag je ook geen leren schoenen dragen, anders ben je hypocriet en moet je gelijk optyfen. :( Mondkapje op? Helpt niet voor 100%, dus als je het allemaal blijkbaar zo belangrijk vind, moet je maar thuisblijven. :( Niet meer dan 6 personen in een tankstation? Straks lopen we vlak langs elkaar bij het nauwe hoekje bij de koffieautomaat dus het heeft meteen geen zin meer dus alle maatregelen kunnen we stopgezet :(

Ik erger me ook aan het feit dat mensen echt pissig kunnen worden omdat anderen hun best doen. Of het nou marginaal is of niet, het is altijd meer dan niks.
Helemaal mee eens. Het is in de huidige maatschappij bijna zo dat de kleur "grijs" niet meer bestaat.
Het is of zwart, of wit.
Als je op de motor gaat zitten ben ik er van overtuigd dat een helm met een niet meer actueel keurmerk van 2020 altijd nog veiliger is dan helemaal geen helm.
Als het 20 graden vriest ben ik er van overtuigd dat een winterjas van C en A wellicht geen erkende pooljas is die de commando's moeten dragen in het noorden van Lapland, maar dat die winterjas van C en A altijd nog beter is dan helemaal niks.
En zo is het ook met mondkapjes. Het helpt altijd wat.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195068034
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 08:56 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Inderdaad. 1 Grieks eiland heeft besmettingen? Dan alle Griekse eilanden code oranje, meteen iedereen terug. Begin pandemie: horeca risicofactor? Dan over 2 uur alles dicht, maakt niet uit wat er voorbereid is, klaarstaat etc.
Er zijn 6000 Griekse eilanden, waarvan 250 bewoond. Wil je het outbreak management team alle eilanden laten onderzoeken. Als je niks doet is het sobieso fout.
Dus je moet duidelijkheid bieden.

Als een winkelpand in brand staat zal de brandweer/politie sommeren dat iedereen uit het pand moet. Dan ga je ook niet overleggen of de klanten op de begane grond wellicht nog door kunnen blijven winkelen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195068108
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 08:56 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Inderdaad. 1 Grieks eiland heeft besmettingen? Dan alle Griekse eilanden code oranje, meteen iedereen terug. Begin pandemie: horeca risicofactor? Dan over 2 uur alles dicht, maakt niet uit wat er voorbereid is, klaarstaat etc.
Het heeft te maken met hoe nauwkeurig het land de besmettingen per regio doorgeeft.
Sommige landen, bijv Bulgarije, geeft het niet per regio door. En daarom gaat zo'n heel land dan op oranje.
Definitely not CIA
  dinsdag 15 september 2020 @ 10:44:23 #53
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195068114
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 10:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Er zijn 6000 Griekse eilanden, waarvan 250 bewoond. Wil je het outbreak management team alle eilanden laten onderzoeken. Als je niks doet is het sobieso fout.
Dus je moet duidelijkheid bieden.

Als een winkelpand in brand staat zal de brandweer/politie sommeren dat iedereen uit het pand moet. Dan ga je ook niet overleggen of de klanten op de begane grond wellicht nog door kunnen blijven winkelen.
Extreem slechte vergelijking aangezien de eilanden vele honderden kilometers uit elkaar liggen en er op velen niets aan de hand is. Hetzelfde als bijvoorbeeld volledig Bulgarije en Servië op oranje gooien terwijl er amper besmettingen zijn.

Ik woon in een provincie ter grootte van Zuid-Holland, Zeeland en Utrecht. De afgelopen anderhalve week 3 besmettingen. Negatief reisadvies _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 15 september 2020 @ 10:48:37 #54
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195068186
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 10:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Het heeft te maken met hoe nauwkeurig het land de besmettingen per regio doorgeeft.
Sommige landen, bijv Bulgarije, geeft het niet per regio door. En daarom gaat zo'n heel land dan op oranje.
Ja uitstekende fabel wel. Wordt gewoon per oblast doorgegeven. Daarom werkt België bijvoorbeeld wel met verschillende kleurcodes voor verschillende regio's in Bulgarije. Het land is voor grote delen bijkans coronavrij en zelfs de zwaarst getroffen provincies hebben dagelijks slechts 30-50 nieuwe gevallen. Zie bijvoorbeeld Sofia, stad met bijna anderhalf miljoen inwoners en zelden meer dan 50 _O-

Wanbeleid.

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195068301
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2020 10:48 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja uitstekende fabel wel. Wordt gewoon per oblast doorgegeven. Daarom werkt België bijvoorbeeld wel met verschillende kleurcodes voor verschillende regio's in Bulgarije. Het land is voor grote delen bijkans coronavrij en zelfs de zwaarst getroffen provincies hebben dagelijks slechts 30-50 nieuwe gevallen. Zie bijvoorbeeld Sofia, stad met bijna anderhalf miljoen inwoners en zelden meer dan 50 _O-

Wanbeleid.

[ afbeelding ]
Ja prima.
Dat werd toen als reden gegeven.
Definitely not CIA
  dinsdag 15 september 2020 @ 10:57:46 #56
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195068369
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 10:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja prima.
Dat werd toen als reden gegeven.
Werd toen als reden gegeven voor Kroatië. Die overigens ook gewoon regionaal indelen.

Nederland stapelt fout op fout wat dat betreft en iedereen tuimelt er met open ogen in.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 15 september 2020 @ 11:02:54 #57
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195068468
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2020 10:44 schreef Dven het volgende:

[..]

Extreem slechte vergelijking aangezien de eilanden vele honderden kilometers uit elkaar liggen en er op velen niets aan de hand is. Hetzelfde als bijvoorbeeld volledig Bulgarije en Servië op oranje gooien terwijl er amper besmettingen zijn.

Ik woon in een provincie ter grootte van Zuid-Holland, Zeeland en Utrecht. De afgelopen anderhalve week 3 besmettingen. Negatief reisadvies _O-
In welk land is dat?
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 15 september 2020 @ 11:04:09 #58
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195068484
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:02 schreef Gretzl het volgende:

[..]

In welk land is dat?
Bulgarije.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 15 september 2020 @ 11:06:05 #59
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_195068516
In principe wordt je dus boos op iemand die het goede fatsoen en empathisch vermogen heeft om anderen tegen een eventuele besmetting van hem/haar te beschermen.

Want daar is het voor, niet om jezelf, maar de ander te beschermen.

Dan ben je wel een ontzettende droeftoeter.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_195068539
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2020 10:48 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja uitstekende fabel wel. Wordt gewoon per oblast doorgegeven. Daarom werkt België bijvoorbeeld wel met verschillende kleurcodes voor verschillende regio's in Bulgarije. Het land is voor grote delen bijkans coronavrij en zelfs de zwaarst getroffen provincies hebben dagelijks slechts 30-50 nieuwe gevallen. Zie bijvoorbeeld Sofia, stad met bijna anderhalf miljoen inwoners en zelden meer dan 50 _O-

Wanbeleid.

[ afbeelding ]
Waarschijnlijk heb je zelf één of andere bed- en breakfast / pension in zo'n zuidelijk land.
De beslissingen die moeten worden genomen hebben consequenties voor ondernemers. Andere ondernemers (pensionhouders in Nederland) zijn juist weer blij, die hoor je niet klagen.

Ik kan me wel voorstellen dat het outbreak management team niet iedere gemeente in Bulgarije onder de loep neemt. Bij twijfel: gewoon negatief reisadvies, en niet nog eens weer alle facebook-deskundigen aanhoren.
Ik vind dat geen wanbeleid.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195068578
Ik snap niet dat men niet leert accepteren dat er wat meer mensen ziek of dood kunnen je kan niet alles redden dat is eenmaal zo.

Waarom verbieden we seks niet? Hiv is 1000x zoveel kans op ziek worden/dood gaan.


Hoeveel doden vallen er in het verkeer wereldwijd jaarlijks? WE
Interessant he ?
  dinsdag 15 september 2020 @ 11:09:41 #62
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195068594
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:07 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heb je zelf één of andere bed- en breakfast / pension in zo'n zuidelijk land.

De beslissingen die moeten worden genomen hebben consequenties voor ondernemers. Andere ondernemers (pensionhouders in Nederland) zijn juist weer blij, die hoor je niet klagen.

Ik kan me wel voorstellen dat het outbreak management team niet iedere gemeente in Bulgarije onder de loep neemt. Bij twijfel: gewoon negatief reisadvies, en niet nog eens weer alle facebook-deskundigen aanhoren.
Ik vind dat geen wanbeleid.
Wat voor zwakzinnige gelul pleur jij er nu allemaal weer uit joh :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 15 september 2020 @ 11:09:57 #63
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195068598
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:09 schreef Zwolsboy het volgende:
Ik snap niet dat men niet leert accepteren dat er wat meer mensen ziek of dood kunnen je kan niet alles redden dat is eenmaal zo.

Waarom verbieden we seks niet? Hiv is 1000x zoveel kans op ziek worden/dood gaan.
ok
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195068600
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:06 schreef DustPuppy het volgende:
In principe wordt je dus boos op iemand die het goede fatsoen en empathisch vermogen heeft om anderen tegen een eventuele besmetting van hem/haar te beschermen.

Want daar is het voor, niet om jezelf, maar de ander te beschermen.

Dan ben je wel een ontzettende droeftoeter.
Veel mensen zoeken (bv op facebook) aanwijzingen dat er "niks aan de hand is". Maar aangezien je zelf ook wel twijfelt wil je niet geconfronteerd worden met mensen die er anders over denken. Je zoekt bevestiging. En iemand met een mondkapje helpt daar niet echt bij.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 15 september 2020 @ 11:11:40 #65
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_195068627
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Veel mensen zoeken (bv op facebook) aanwijzingen dat er "niks aan de hand is". Maar aangezien je zelf ook wel twijfelt wil je niet geconfronteerd worden met mensen die er anders over denken. Je zoekt bevestiging. En iemand met een mondkapje helpt daar niet echt bij.
Maar dan nog wordt je boos op iemand met de beste intenties, dat is best sneu.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_195068719
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2020 10:57 schreef Dven het volgende:

[..]

Werd toen als reden gegeven voor Kroatië. Die overigens ook gewoon regionaal indelen.

Nederland stapelt fout op fout wat dat betreft en iedereen tuimelt er met open ogen in.
Ah. Ja dat was Kroatië. My bad.

https://www.parool.nl/wer(...)isadviezen~b8dba5ab/

Maar volgens het RIVM gaat het wel degelijk in dat geval, om het feit dat dat land de cijfers minder specifiek doorgeeft.

Wellicht speelt zoiets ook bij de Griekse eilanden.
Definitely not CIA
  dinsdag 15 september 2020 @ 11:28:55 #67
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195068890
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Ah. Ja dat was Kroatië. My bad.

https://www.parool.nl/wer(...)isadviezen~b8dba5ab/

Maar volgens het RIVM gaat het wel degelijk in dat geval, om het feit dat dat land de cijfers minder specifiek doorgeeft.

Wellicht speelt zoiets ook bij de Griekse eilanden.

Het probleem dat ik er mee heb is dat dit gewoon aantoonbare leugens zijn en iedereen neemt het voor waar aan omdat het door een autoriteit aangegeven wordt.

Ook Kroatië geeft de cijfers minutieus door

Daarom dat België ook gewoon regionale adviezen geeft in het geval van Kroatië

quote:
UITLEG KLEURENCODE

De volgende regio's zijn rode zones : provincies Brod-Posavina, Zadar, ¦ibenik-Knin, Split-Dalmatie, Dubrovnik-Neretva en Po¸ega-Slavonie.

De volgende regio’s zijn een oranje zone : provincie en stad Zagreb; provincies Bjelovar-Bilogora, Virovitica-Podravina, Osijek-Baranja, Vukovar-Syrmie, Karlovac, Sisak-Moslavina, Lika-Senj, Primorje-Gorski Kotar, Istrie, Vara¸din, Međimurje, Koprivnica en Krapina-Zagorje.
België laat haar inwoners ook gewoon vakantie houden in Bulgarije bijvoorbeeld.

Het is complete willekeur.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195068991
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Het probleem dat ik er mee heb is dat dit gewoon aantoonbare leugens zijn en iedereen neemt het voor waar aan omdat het door een autoriteit aangegeven wordt.

Ook Kroatië geeft de cijfers minutieus door

Daarom dat België ook gewoon regionale adviezen geeft in het geval van Kroatië
[..]

België laat haar inwoners ook gewoon vakantie houden in Bulgarije bijvoorbeeld.

Het is complete willekeur.
Huh, bij ons is Kroatië oranje.
De Belgen zijn dus nog strenger. Met hun rood.
Definitely not CIA
  dinsdag 15 september 2020 @ 11:38:00 #69
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195069034
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Huh, bij ons is Kroatië oranje.
De Belgen zijn dus nog strenger. Met hun rood.
Code's werken daar anders. Bij oranje worden vakanties bijvoorbeeld niet afgeraden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195069086
Volgens mij heeft Dven commerciële belangen bij "veel toeristen naar Bulgarije of Kroatie". Gezien zijn fixatie op de kleur van het reisadvies, en zijn kennis van alle provincies aldaar. Ik zag laatst Harry Vermegen ook zo tekeer gaan over het reisadvies Spanje. En laatst een pensionhouder in Griekenland.
Er is altijd sprake van een zekere willekeur. Je moet snel een beslissing nemen.
De gemiddelde Nederlander zit niet te wachten op een uitgebreide analyse van iedere gemeente in ieder Oost-Europees land. Uiteindelijk moet je daar ook nog heenreizen, wellicht door onveilige gebieden,
Bij twijfel blijf thuis, ook al is dat sneu voor de pensionhoud(st)ers in die landen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195069090
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:38 schreef Dven het volgende:

[..]

Code's werken daar anders. Bij oranje worden vakanties bijvoorbeeld niet afgeraden.
Ah. Dat wist ik niet. :D
Maar wel quarantaine en testen bij thuiskomst. Lees ik.
Definitely not CIA
  dinsdag 15 september 2020 @ 11:45:35 #72
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195069158
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 07:50 schreef Antaris het volgende:
Ik heb eerder een beetje medelijden met mensen die een mondkapje ophebben.
Moeten die mensen toch zelf weten of heb jij er last van?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 15 september 2020 @ 11:48:44 #73
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195069213
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:09 schreef Zwolsboy het volgende:
Ik snap niet dat men niet leert accepteren dat er wat meer mensen ziek of dood kunnen je kan niet alles redden dat is eenmaal zo.

Waarom verbieden we seks niet? Hiv is 1000x zoveel kans op ziek worden/dood gaan.
Waarom hebben de meeste landen een vaccinatiebeleid?
Waarom hebben de meeste landen een zorgsysteem?
Waarom bouwen landen die in de buurt van breuklijnen liggen aardbevingsbestendige gebouwen?
Waarom is de autogordel in alle landen verplicht?
Waarom zijn er in alle nieuwe auto's airbags ingebouwd?
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195069773
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 07:50 schreef Antaris het volgende:
Ik heb eerder een beetje medelijden met mensen die een mondkapje ophebben.
Laat jij jouw medelijden merken aan de drager/draagster van het mondkapje?
Ik ben ook wel eens (om een andere reden) aangesproken door iemand die verklaarde "medelijden" met me te hebben. Het kwam echter op mij nogal aggressief over.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195071444
Je kan als RIVM ook zeggen, kom, laten we ons ego even opzij zetten en bv Duitsland volgen, wat die doet met Griekenland, daarmee komen we de reisbranche tegemoet en worden reizigers niet getergd met dit land doet zus en dat land doet zo.
pi_195071866
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:48 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Waarom hebben de meeste landen een vaccinatiebeleid?
Waarom hebben de meeste landen een zorgsysteem?
Waarom bouwen landen die in de buurt van breuklijnen liggen aardbevingsbestendige gebouwen?
Waarom is de autogordel in alle landen verplicht?
Waarom zijn er in alle nieuwe auto's airbags ingebouwd?
Autogordels werken 1000% vergelijk dat lekker met een mondkap, ram met 50 km/h een andere auto of loop langs iemand zonder mondkap die corona heeft, airbags zelfde verhaal
.
Zorg is omdat andere ziektes veel en veel vaker en heftiger doorkomen en overduidelijk bewezen zijn, de pest/tering etc was factor miljoen zo besmettelijk. Daarom betalen we samen voor de zorg, zodat wie een been breekt niet duizenden euros kwijt is, of kanker krijgt etc.

Daarom een mondkap is en blijft niet werken. De anderhalf meter werkt wel beter maar zelfs dat kan anders.


Heel domme vergelijk van je.
Een autogordel geeft 0,00 hinder ziet er niet raar uit. Mondkapje is gewoon bagger en smerig.
Interessant he ?
pi_195072463
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:41 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

terecht, want het is nogal onaangenaam om te dragen.
de mensen achter de mondkapjes zijn bang om ziek te worden,
of zijn bang voor een eventuele boete, allemaal heel zielig ja.
Goed. Dus nog maar een keer:

Je draagt een mondkapje omdat je jezelf EN ANDEREN wil beschermen.

Het is dus inderdaad zielig voor de mensen die een mondkapje dragen.

Maar het is zielig omdat het vrijwel ZINLOOS is omdat ANDEREN TOCH GEEN MONDKAPJE DRAGEN.

Niks te maken met boetes. Als je geen mondkapje draagt en een boete van een paar honderd euro krijgt, dan ga ik er van it dat je die boete gewoon zonder mankeren betaalt omdat het je keuze was om dat risico te lopen. Toch? Want als je toch gaat klagen bij een boete, dan ben je ook nogal zielig.
pi_195072490
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 14:43 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Daarom een mondkap is en blijft niet werken. De anderhalf meter werkt wel beter maar zelfs dat kan anders.
Maar ook hier een domme vergelijking.

Die anderhalve meter werkt prima als er ruimte is voor anderhalve meter afstand.

Mondkapjes draag je in winkels of op de markt, of bij een evenement, waar de anderhalve meter niet gegarandeerd kan worden.

Dus het ene is voor de ene situatie, het andere is voor andere, compleet verschillende, situaties. Niet vergelijkbaar met elkaar.

En dus werken beide zaken prima voor hun eigen situatie.
pi_195072777
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:09 schreef Zwolsboy het volgende:
Ik snap niet dat men niet leert accepteren dat er wat meer mensen ziek of dood kunnen je kan niet alles redden dat is eenmaal zo.

Waarom verbieden we seks niet? Hiv is 1000x zoveel kans op ziek worden/dood gaan.

Hoeveel doden vallen er in het verkeer wereldwijd jaarlijks? WE
Ten eerste was het niet zozeer te doen om de doden, maar om overbelasting van de ziekenhuizen tegen te gaan.

Bovendien, als je zo gaat denken kun je net zo goed de gezondheidszorg ook wel opdoeken. En dan meteen de natuur z'n werk laten doen vanaf de baarmoeder. Want ja, je moet maar accepteren dat er baby's dood gaan bijvoorbeeld. Je kan tenslotte niet alles redden, volgens jou logica. :o

Maar goed, het ging hier over agressie t.o.v. mondkapjesdragers. Die snap ik nog steeds niet echt.
pi_195073226
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:19 schreef RetepV het volgende:

[..]

Mondkapjes draag je in winkels of op de markt, of bij een evenement, waar de anderhalve meter niet gegarandeerd kan worden.
Nee, mondkapjes zijn geen vervanging voor de anderhalve meter.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195073383
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 08:26 schreef Queryn het volgende:
Ik snap in Nederland ook echt die agressie niet tegen dat mondkapje. In Duitsland is het inmiddels zo normaal geworden, supermarkt in, mondkapje op. Supermarkt uit, mondkapje af. Ik hoor bij ons echt weinig mensen klagen, ja dat het oncomfortabel is. En dat is het ook. En ja, het is raar. Maar in Nederland heerst er altijd toch zo'n " wij zijn anders en wij weten het beter" vibe. En als je kijkt naar de besmettingen Nederland vs Duitsland dan gok ik zo dat Nederland er ook aan moet geloven.
Ik was vandaag in die outlet van Roermond en daar is het dragen van een mondkapje, zowel binnen als buiten, ook verplicht. Iedereen hield zich daar aan en er waren echt niet alleen Duitsers aanwezig.
ROBODEMONS..................|:(
pi_195074370
Of ik het er nu mee eens ben of niet, ik draag gewoon een mondkapje waar nodig.
Het OMT had alleen meteen moeten aangeven dat het (een x aantal %) helpt om draagvlak te creëren.
Fokkers en politici vertrouw ik daar toch minder in ;)

Het virus gaan we daar alleen niet mee wegkrijgen, dat lukt alleen met vaccinatie (mits er geen nieuwe variant opduikt waardoor we weer op zoek moeten naar een nieuw vaccin en dan wordt het pas echt complex).

Dat wordt vermoed ik een leukere discussie ihkv privacy wetgeving. Kan mij helemaal voorstellen dat werkgevers, cafe's, airlines, landen, etc willen weten of je gevaccineerd bent, ben benieuwd hoe daar mee omgegaan wordt.... En al helemaal als je nog niet in een vroeg stadium gevaccineerd wilt worden, daar gaan ongetwijfeld ook heel veel mensen boos over worden...
....
pi_195078249
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:45 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Ten eerste was het niet zozeer te doen om de doden, maar om overbelasting van de ziekenhuizen tegen te gaan.

Bovendien, als je zo gaat denken kun je net zo goed de gezondheidszorg ook wel opdoeken. En dan meteen de natuur z'n werk laten doen vanaf de baarmoeder. Want ja, je moet maar accepteren dat er baby's dood gaan bijvoorbeeld. Je kan tenslotte niet alles redden, volgens jou logica. :o

Maar goed, het ging hier over agressie t.o.v. mondkapjesdragers. Die snap ik nog steeds niet echt.
Daarom zou je mensen daar vrij in moeten laten. Wie zich er comfortabel bij voelt ... lekker doen. En de rest met rust laten.

Iedereen in elkaars waarde laten.
Maar omdat het opgedrongen wordt, daar gaat het mis.
pi_195079197
Je went er zo aan hoor.
In Duitsland draag je een mondkapje in openbare gelegenheden/vervoer binnen en in de buitenlucht ga je zonder.
Tenzij het een drukke straat is waar je geen afstand van elkaar kan houden.
Het scheelt een hoop spetters in de lucht en op winkelartikelen.
pi_195079633
Ik ben team #maaknietnormaalwatnietnormaalis

Een mondkapje schaar ik daar ook onder. Ik begin er niet aan. Dus dat kan betekenen dat ik dingen moet laten. Dat is dan zo.

En ik ben wars van mensen die menen mij dat toch op te moeten dringen, die het in mijn ogen bagataliseren. Ala zij zich er comfortabel door voelen, lekker doen. Laat ieder in elkaars waarde.
pi_195086241
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 22:00 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik ben team #maaknietnormaalwatnietnormaalis

Een mondkapje schaar ik daar ook onder. Ik begin er niet aan. Dus dat kan betekenen dat ik dingen moet laten. Dat is dan zo.

En ik ben wars van mensen die menen mij dat toch op te moeten dringen, die het in mijn ogen bagataliseren. Ala zij zich er comfortabel door voelen, lekker doen. Laat ieder in elkaars waarde.
Iedereen in zijn waarde laten, precies daar gaat het om.
Daardoor kan juist op bepaalde plekken een mondkapje verplicht worden gesteld, juist om anderen in hun waarde te laten.

Er is bijvoorbeeld ook een rookverbod op bepaalde plekken (afgesloten ruimtes).
De ander wil in zijn waarde (long en hart en bloedvatenwaarde) worden gelaten, door gevrijwaard te blijven van nicotine.
Daardoor is er op sommige plekken een rookverbod ingesteld.

Om diezelfde reden kan op bepaalde plekken (afgesloten ruimtes, maar ook: buiten waar veel mensen samendrommen) een mondkapje verplicht worden gesteld.
De ander wil in zijn waarde worden gelaten, door gevrijwaard te blijven van de wellicht virusrijke longinhoud van de ander.
En een mondkapje is dan gelijk aan een rookverbod, want het is onmogelijk om mensen te verbieden adem te halen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195086564
Roken geeft direct overlast aan een niet roker, en het is ongezond wat kei en kei hard bewezen is. en veroorzaakt behoorlijke irritatie de smerige damp. En wie rookt op een plek waar het niet mag bekeuren ze zelden tot nooit en stelt niks voor tov een corona bekeuring, waar Grapperhaus de schijt aan heeft.
Een mondkapje hoort gewoon een eigen keuze te zijn, wie het op doet prima, maar respecteer ook de mensen welke dat niet willen. Het roken is gewoon een luxe voor jezelf, ofwel geen noodzaak.
Vergelijk het maar met je mag geen Cola drinken in het openbaar op bepaalde plekken, dat vinden de meeste mensen niet erg. Maar verplicht een mondkapje hoor je van hier tot tokio klachten over.
Wat ik ook niet begrijp een agent/handhaving pakt een mondkap negeerder veel sneller op bekeuren /spreekt aan dan een pedofiel...

Als je het niet vertrouwt dan blijf je lekker thuis, hoe simpel wil je het? je kan niet mensen dwingen tot bepaalde zaken te doen, maar wel een vrije keuze geven en naar eigen verantwoording.

Ben wel een voorstander van een beperkt aantal mensen in het centrum in groepen naar leeftijd, ouderen bijv op een maandag ochtend en jongeren op een zaterdag middag.

Zag laats een hoog bejaarde vrouw in de Aldi uitgebreid booschappen doen op vrijdag 17:30, dan denk ik van ze had dat ook smorgens of in de middag kunnen doen, je hoeft toch niet te werken.

[ Bericht 10% gewijzigd door Zwolsboy op 16-09-2020 12:09:30 ]
Interessant he ?
pi_195086629
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:04 schreef Zwolsboy het volgende:
Roken geeft direct overlast aan een niet roker, en het is ongezond wat kei en kei hard bewezen is.
Een mondkapje hoort gewoon een eigen keuze te zijn, wie het op doet prima, maar respecteer ook de mensen welke dat niet willen.

Als je het niet vertrouwt dan blijf je lekker thuis, hoe simpel wil je het? je kan niet mensen dwingen tot bepaalde zaken te doen, maar wel een vrije keuze geven en naar eigen verantwoording.

Ben wel een voorstander van een beperkt aantal mensen in het centrum in groepen naar leeftijd, ouderen bijv op een maandag ochtend en jongeren op een zaterdag middag.

Zag laats een hoog bejaarde vrouw in de Aldi uitgebreid booschappen doen op vrijdag 17:30, dan denk ik van ze had dat ook smorgens of in de middag kunnen doen, je hoeft toch niet te werken.
De overgrootmoeder van mijn kinderen is 85, maar werkt ook nog semi-dagelijks, dat doen er genoeg. Ik werk onregelmatig, en doe boodschappen wanneer ik dat wil, niet wanneer een ander denkt dat ik dat zou moeten, wat een gekke gedachtegang is dit toch; 'je kan niet mensen dwingen tot bepaalde zaken te doen' en twee zinnen later wil je bepalen wanneer een bejaarde boodschappen doet. :+
-nee-
pi_195090576
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:04 schreef Zwolsboy het volgende:
Roken geeft direct overlast aan een niet roker, en het is ongezond wat kei en kei hard bewezen is. en veroorzaakt behoorlijke irritatie de smerige damp. En wie rookt op een plek waar het niet mag bekeuren ze zelden tot nooit en stelt niks voor tov een corona bekeuring, waar Grapperhaus de schijt aan heeft.
Een mondkapje hoort gewoon een eigen keuze te zijn, wie het op doet prima, maar respecteer ook de mensen welke dat niet willen. Het roken is gewoon een luxe voor jezelf, ofwel geen noodzaak.
Vergelijk het maar met je mag geen Cola drinken in het openbaar op bepaalde plekken, dat vinden de meeste mensen niet erg. Maar verplicht een mondkapje hoor je van hier tot tokio klachten over.
Wat ik ook niet begrijp een agent/handhaving pakt een mondkap negeerder veel sneller op bekeuren /spreekt aan dan een pedofiel...

Als je het niet vertrouwt dan blijf je lekker thuis, hoe simpel wil je het? je kan niet mensen dwingen tot bepaalde zaken te doen, maar wel een vrije keuze geven en naar eigen verantwoording.

Ben wel een voorstander van een beperkt aantal mensen in het centrum in groepen naar leeftijd, ouderen bijv op een maandag ochtend en jongeren op een zaterdag middag.

Zag laats een hoog bejaarde vrouw in de Aldi uitgebreid booschappen doen op vrijdag 17:30, dan denk ik van ze had dat ook smorgens of in de middag kunnen doen, je hoeft toch niet te werken.
Corona geeft binnen twee weken nog veel meer overlast aan anderen. Ook voor roken zijn horecagelegenheden indertijd op de bon geslingerd.

Met een mondkapje bescherm je anderen, als je dat niet op zet waar het hoort ben je dus bezig met anderen te hinderen.

Die vergelijking met cola drinken slaat echt nergens op. Dat is nou net iets wat hooguit voor jezelf slecht is en niet voor anderen.
Wat heeft in godsnaam de pakkans van pedofielen hiermee te maken?

Dus omdat jij je niet aan de wet wilt houden moeten anderen maar thuis blijven? Ga je straks ook roepen dat ik maar niet op de snelweg moet gaan rijden omdat ik het gevaarlijk vind als anderen 200+ km willen rijden?

Wanneer mag een twintig jarige die juist in het weekend werkt dan boodschappen doen? Denk je nou werkelijk dat mensen graag boodschappen gaan doen als het heel druk is?

Een hoogbejaarde vrouw heeft niet zo lang meer dus die moet haar tijd veel efficiënter indelen dan jij. Jij kan best even wachten met boodschappen doen, je hebt nog een heel leven voor je dus heb je tijd zat.

Een beetje kromme redeneringen hou je er wel op na vind ik.
pi_195098241
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:20 schreef qajariaq het volgende:

[..]


Met een mondkapje bescherm je anderen, als je dat niet op zet waar het hoort ben je dus bezig met anderen te hinderen.


Dikke onzin, het werkt helemaal niet staat zelfs op de verpakking is diverse keren voorbij gekomen en het zit niet prettig, in Duitsland zie je steeds vaker dat ze het half op doen of helemaal niet, doe zelf om de 2 weken daar mijn inkopen woon 8 km van de grens, de meeste duitsers zijn het echt zat incl personeel dat het niet meer volledig meewerkt en terecht.

Het is geen wet, een jaar terug hadden we er nooit van gehoord. Het is een verzinsel om mensen kwaad te maken.

Rutte zei in mei als het aantal mensen op de ic sterk daalt dan wordt alles weer normaal en mogen festivals weer doorgaan. 1 grote leugen en bedrieg van deze fantast.

Vind de gevolgen van deze meuk 10x zo erg, jij verdiept je niet eens in dat er mensen zijn die hun baan kwijt raken en daardoor in de shit komen. Bedrijven die op de fles gaan, veel mensen raken in een depressie.

Tel maar eens hoeveel geld er in covid19 gepompt wordt wereldwijd, krijgen andere fondsen van andere ziektes zoveel?
Interessant he ?
pi_195099261
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:12 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

in Duitsland zie je steeds vaker dat ze het half op doen of helemaal niet, doe zelf om de 2 weken daar mijn inkopen woon 8 km van de grens, de meeste duitsers zijn het echt zat incl personeel dat het niet meer volledig meewerkt en terecht.
Ik zie iets anders in Duitsland net over de grens: een boel Nederlanders (hoop kentekens overal op de parkeerplaatsen) die zich in Duitsland al net zo onwillig, tegendraads en agressief gedragen als in Nederland. Ik snap best dat ook het Duitse personeel het intussen heeft opgegeven om er iets van te zeggen. Rij je een paar plaatsen verder Duitsland in dan ziet het er behoorlijk anders uit: iedereen houdt zich aan de regels.
pi_195101243
Onzin, ben zelf kwart Duits en heb familie in Kassel wonen, daar zijn de spanningen 10x zo hoog als in Den Haag, in DL zijn ze het net zo zat als wij hier, lees gerust de Duitse foras af.

Jij denkt wie een kap op heeft en is happy, als er geen boetes voor waren draagt (bijna) niemand het.


Nee zoiets hoort inderdaad vrijwillig te zijn, niks medelijden met wie het wel en niet draagt, een vrij land betekend vrije keuze. Zomaar iets eisen/verplichten is tegen de grondwet.

De IC is zo goed als leeg, tijd om alles weer in stapjes richting normaal. Dat er mensen zijn die dit definitief mondkapjes willen dragen prima jouw vrijheid.

[ Bericht 38% gewijzigd door Zwolsboy op 16-09-2020 23:05:09 ]
Interessant he ?
pi_195101379
Ik ben zo iemand die een mondkapje draagt in de supermarkt.
Ik doe het oa omdat ik voor mijn werk bij heel veel verschillende mensen dicht in de buurt komt (ik heb tijdens het werk overigens wel ook een mondkapje op).
Ik denk, het kan geen kwaad, het kan misschien wel helpen om anderen niet te besmetten als ik het ongemerkt zou hebben, dus waarom zou ik het niet doen?

Snap ook niet zo waarom zo veel mensen er tegen zijn. Je went er aan, ja het is wat warmer, nouja daar ga ik niet dood aan. En de supermarkt ben je meestal binnen een half uur toch wel uit, dat halve uurtje een iets warmer gezicht hebben moet toch wel lukken voor iedereen?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_195104837
Het is dat mensen dit gewoon niet willen, je gaat ook niet met een bivakmuts op winkelen of met las handschoendn.

Het gekke is een pro mondkapje mag niet in het OV terwijl deze prettig zitten en beter ademen.
Interessant he ?
pi_195104935
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 22:59 schreef Zwolsboy het volgende:

Nee zoiets hoort inderdaad vrijwillig te zijn, niks medelijden met wie het wel en niet draagt, een vrij land betekend vrije keuze. Zomaar iets eisen/verplichten is tegen de grondwet.

Ik heb eigenlijk ook geen zin om verplicht belasting te betalen. Geen vrije keuze. Ik zit er ook niet op te wachten om voor een rood stoplicht te staan. Beperkt me in mijn bewegingsvrijheid. Zo vrij is die vrijheid in een vrij land dus niet.
pi_195105124
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 22:59 schreef Zwolsboy het volgende:
Onzin, ben zelf kwart Duits en heb familie in Kassel wonen, daar zijn de spanningen 10x zo hoog als in Den Haag, in DL zijn ze het net zo zat als wij hier, lees gerust de Duitse foras af.

Jij denkt wie een kap op heeft en is happy, als er geen boetes voor waren draagt (bijna) niemand het.

Zoals de Nederlandse fora? Als je selectief kijkt dan vindt je inderdaad een hoop klachten zoals dit. Op beide fora. Feit blijft dat een meerderheid het allemaal zo verschrikkelijk niet vindt. Als we dan toch anecdotisch worden: in mijn directe omgeving (familie, buren, kenissen) ken ik echt niemand die te keer gaat tegen de maatregelen. Ja, iedereen wil er het liefst vanaf. Maar niet ten koste van anderen (overbelast personeel, zieken, etc).

En deze thread gaat nog steeds over de agressie die mensen over zich heen krijgen als iemand zèlf besluit om een mondkapje op te zetten. Je bent er een goed voorbeeld van. Tekeer gaan over dat JIJ dat kapje niet op wil. Wat heeft dat toch te maken met de keuze van iemand anders om het WEL te dragen?
pi_195106138
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:12 schreef Zwolsboy het volgende:
Dikke onzin,
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 22:59 schreef Zwolsboy het volgende:
Onzin,
Lekker positieve insteek om een discussie te voeren.

Wat betreft jouw dikke onzin. Gezichtsbescherming helpt wel tegen de verspreiding van vocht tijdens niezen of iets te ongecontroleerd praten. In die zin helpt het om verspreiding naar anderen te voorkomen. Om je zelf te beschermen is het redelijk nutteloos.

Ik heb een hekel aan dingen op mn gezicht. Tot nog toe heb ik slechts een keer een mondkapje op gehad maar ik heb die dingen in huis en in de auto en als van mij verlangt wordt het op te zetten dan doe ik dat zonder morren.
pi_195106177
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 22:59 schreef Zwolsboy het volgende:
Onzin, ben zelf kwart Duits en heb familie in Kassel wonen, daar zijn de spanningen 10x zo hoog als in Den Haag, in DL zijn ze het net zo zat als wij hier, lees gerust de Duitse foras af.

Jij denkt wie een kap op heeft en is happy, als er geen boetes voor waren draagt (bijna) niemand het.


Nee zoiets hoort inderdaad vrijwillig te zijn, niks medelijden met wie het wel en niet draagt, een vrij land betekend vrije keuze. Zomaar iets eisen/verplichten is tegen de grondwet.

De IC is zo goed als leeg, tijd om alles weer in stapjes richting normaal. Dat er mensen zijn die dit definitief mondkapjes willen dragen prima jouw vrijheid.

De grondwet kan beperkt worden door wetten in formele zin.
pi_195106307
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:45 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Zoals de Nederlandse fora? Als je selectief kijkt dan vindt je inderdaad een hoop klachten zoals dit. Op beide fora. Feit blijft dat een meerderheid het allemaal zo verschrikkelijk niet vindt. Als we dan toch anecdotisch worden: in mijn directe omgeving (familie, buren, kenissen) ken ik echt niemand die te keer gaat tegen de maatregelen. Ja, iedereen wil er het liefst vanaf. Maar niet ten koste van anderen (overbelast personeel, zieken, etc).

En deze thread gaat nog steeds over de agressie die mensen over zich heen krijgen als iemand zèlf besluit om een mondkapje op te zetten. Je bent er een goed voorbeeld van. Tekeer gaan over dat JIJ dat kapje niet op wil. Wat heeft dat toch te maken met de keuze van iemand anders om het WEL te dragen?
Jij begrijpt niet als iemand het niet wil hoor je het te respecteren, net als in het OV ze zeggen nergens wanneer het stopt daar moeten ze eens duidelijkheid in geven.

Het kabinet liegt en bedriegt aan de lopende band, er zijn zo goed als geen zieke mensen dan kan je prima 3 maanden de boel op normaal zetten en afwachten wat het doet, dat was ook hun doel per 1 sept wanneer de ic sterk afneemt mag alles weer 1 grote leugen.

Dat maakt mensen pas boos.
Interessant he ?
pi_195108033
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:00 schreef Zwolsboy het volgende:
er zijn zo goed als geen zieke mensen
Kijk even op het dashboard wil je. Bijna alle signaalwaarden zijn overschreden. Gelukkig valt het met hospitaal en ic nog mee maar voor de rest gaat het dus helemaal niet de goede kant op.

Tientallen doden en veel ander menselijk leed plus economische schade omdat jij toevallig ergens geen zin meer in hebt. Laten we eens een paar maanden proberen of jij dan gelukkiger wordt als we dat leed verder op gaan voeren.
pi_195109296
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:29 schreef Zwolsboy het volgende:
Het is dat mensen dit gewoon niet willen, je gaat ook niet met een bivakmuts op winkelen of met las handschoendn.
Als ik door het dragen van een bivakmuts of las handschoenen in een supermarkt misschien 1 mensenleven kan redden, dan zou ik het zeer zeker doen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_195110091
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:00 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Jij begrijpt niet als iemand het niet wil hoor je het te respecteren, net als in het OV ze zeggen nergens wanneer het stopt daar moeten ze eens duidelijkheid in geven.

Het kabinet liegt en bedriegt aan de lopende band, er zijn zo goed als geen zieke mensen dan kan je prima 3 maanden de boel op normaal zetten en afwachten wat het doet, dat was ook hun doel per 1 sept wanneer de ic sterk afneemt mag alles weer 1 grote leugen.

Dat maakt mensen pas boos.
Ik begrijp nog steeds niet wat dit heeft te maken met een enkeling die er zelf voor kiest om een mondkapje op te doen, en vervolgens agressief benaderd wordt.

Je gaat maar door en door over 'mensen die geen mondkapje op willen'. Ik zie gewoon het verband niet met iemand die er eentje VRIJWILLIG op zet. Of vind je dat zo iemand niet gerespecteerd hoeft te worden? Omdat jij er geen zin in hebt?

Eerlijk gezegd denk ik dat we gewoon langs elkaar heen praten.
pi_195110269
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:00 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Jij begrijpt niet als iemand het niet wil hoor je het te respecteren, net als in het OV ze zeggen nergens wanneer het stopt daar moeten ze eens duidelijkheid in geven.

Het kabinet liegt en bedriegt aan de lopende band, er zijn zo goed als geen zieke mensen dan kan je prima 3 maanden de boel op normaal zetten en afwachten wat het doet, dat was ook hun doel per 1 sept wanneer de ic sterk afneemt mag alles weer 1 grote leugen.

Dat maakt mensen pas boos.
Wat moeten ze zeggen mbt "wanneer het stopt in het OV"?

De regering kan richtlijnen geven in het land mbt verplichtingen die noodzakelijk zijn voor de volksgezondheid. Men kan bepalen waar je mag roken en waar niet. Roken kun je gelijkschakelen met "zonder mondkapje lopen". Er kunnen namelijk schadelijke stoffen de lucht inkomen bij het uitademenen.
Dus als je niet mag roken in het OV, is het ook logisch dat je een mondkapje draagt in het OV.

Maar goed: De topic ging over "agressie mbt mensen die wél een mondkapje dragen", niet om de verplicting het te dragen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195129902
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 06:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ja, Ik snap niet dat iemand agressief wordt na een feestje van "Ferd (niet Fred) Grapperhaus" omdat iemand anders een mondkapje draagt. Wat heeft die mondapjesdrager met Ferd te maken?
Alles, Ferd is de man die de wetten hanteert, voor als je dat nog niet doorhad. Goed voorbeeld doet volgen.
pi_195130075
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:09 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Alles, Ferd is de man die de wetten hanteert, voor als je dat nog niet doorhad. Goed voorbeeld doet volgen.
Prima, maar wat heeft dat te maken met het "agressief worden richting iemand met een mondkapje".
Daar gaat het om.
Grapperhaus is niet heilig. Iemand die een maximum snelheid in de wetten laat opnemen, kan zelf ook wel eens te hard rijden.
Het al dan niet dragen van een mondkapje is niet afhankelijk van het feit of een regeringsfunctionaris zich wel of niet aan de eigen wetten houdt.
Maar ik hoor net dat Grapperhaus alsnog een boete krijgt. Het recht zal zegevieren.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 18 september 2020 @ 17:01:56 #106
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195131937
Deze vrouw mag van mij permanent opgesloten worden als ze dit soort gevaarlijke taal blijft uitslaan. Hoeveel sneue drogredenen kan een persoon gebruiken :')

https://www.instagram.com/tv/CEtM1HMjwil/?igshid=1dehr95nk4yz4

Meningen zoals deze die volledig gebaseerd zijn op glijdende schaal-retoriek zouden niet gehoord moeten worden.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195132014
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 13:56 schreef DX11 het volgende:

[..]

Als ik door het dragen van een bivakmuts of las handschoenen in een supermarkt misschien 1 mensenleven kan redden, dan zou ik het zeer zeker doen.
De redders ^O^ , lekker deugden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Prima, maar wat heeft dat te maken met het "agressief worden richting iemand met een mondkapje".
Daar gaat het om.
Grapperhaus is niet heilig. Iemand die een maximum snelheid in de wetten laat opnemen, kan zelf ook wel eens te hard rijden.
Het al dan niet dragen van een mondkapje is niet afhankelijk van het feit of een regeringsfunctionaris zich wel of niet aan de eigen wetten houdt.
Maar ik hoor net dat Grapperhaus alsnog een boete krijgt. Het recht zal zegevieren.
De grap is dat die boete betaald wordt met jou belastinggeld. Symboolpolitiek op z'n best.
  vrijdag 18 september 2020 @ 17:11:51 #108
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195132156
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 september 2020 17:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Exact mijn sentiment.
-nee-+
Tsja, het blijft een feitenvrij betoog waarin ze laatdunkend doet of andere mensen die wel hun verantwoordelijk nemen door zichzelf en anderen te willen beschermen. Geen enkel land ter wereld zal een mondmaskerplicht in een permanent wet opnemen. Kwestie van logisch nadenken.

Als je zoals Nieuw-Zeeland en Duitsland met waarschuwingsniveau werkt kun je ook perfect afwegen wanneer een mondmaskerplicht/-advies noodzakelijk is en wanneer niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 18-09-2020 21:32:09 ]
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195132502
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 17:01 schreef Gretzl het volgende:
Deze vrouw mag van mij permanent opgesloten worden als ze dit soort gevaarlijke taal blijft uitslaan. Hoeveel sneue drogredenen kan een persoon gebruiken :')

https://www.instagram.com/tv/CEtM1HMjwil/?igshid=1dehr95nk4yz4

Meningen zoals deze die volledig gebaseerd zijn op glijdende schaal-retoriek zouden niet gehoord moeten worden.
Typische Karen die niets beters te doen heeft. We zouden juist een voorbeeld kunnen nemen aan Aziatische landen die met mondkapjes proberen te voorkomen dat andere besmet raken. Wij Nederlanders gaan echter rustig met koorts naar ons werk toe.
pi_195137044
Werkgevers doen in ons land zeer moeilijk als je iets vaker dan 1 keer in het jaar ziek bent.

Aan de andere kant Nederlanders willen graag werken en niet thuis zitten.
Interessant he ?
pi_195137196
ik vind het prima dat ze een mondkapje dragen, alleen ik doe het nog niet, zolang het niet nodig is. Ik zou het alleen dragen voor de boete, niet voor de volksgezondheid. dan pas ik liever de 1.5 toe daar het mogelijk is.
pi_195142472
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 17:06 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

De redders ^O^ , lekker deugden.
[..]

De grap is dat die boete betaald wordt met jou belastinggeld. Symboolpolitiek op z'n best.
Als Grapperhaus een pak melk koopt (als ambtenaar) wordt de boete ook betaald door mijn en jouw (niet jou) belastinggeld. Zo ver ik er van uit ga betaalt Grapperhaus dit uit zijn eigen portemonnee.

Maar goed: Het ging om de agressie jegens mensen met een mondkapje.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195142918
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 17:01 schreef Gretzl het volgende:
Deze vrouw mag van mij permanent opgesloten worden als ze dit soort gevaarlijke taal blijft uitslaan. Hoeveel sneue drogredenen kan een persoon gebruiken :')

https://www.instagram.com/tv/CEtM1HMjwil/?igshid=1dehr95nk4yz4

Meningen zoals deze die volledig gebaseerd zijn op glijdende schaal-retoriek zouden niet gehoord moeten worden.
Wat een gekkie is dat zeg.
Kun je toch niet serieus nemen.
Wat een leven heb je als je je druk gaat maken over of iemand anders een mondkapje draagt.
pi_195143442
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 17:01 schreef Gretzl het volgende:
Deze vrouw mag van mij permanent opgesloten worden als ze dit soort gevaarlijke taal blijft uitslaan. Hoeveel sneue drogredenen kan een persoon gebruiken :')

https://www.instagram.com/tv/CEtM1HMjwil/?igshid=1dehr95nk4yz4

Meningen zoals deze die volledig gebaseerd zijn op glijdende schaal-retoriek zouden niet gehoord moeten worden.
Apart. Bijna niemand loopt met mondkapjes hier in Nederland. Ze irriteert zich over de enkeling die hier in Nederland er eentje draagt. Ze heeft het veel over kinderen en ik zie echt nergens kinderen met mondkapjes hier in Nederland. Het zijn uitzonderingen.
Ze heeft het ook vooral over 'straks'. Veel koffiedik kijken. Over haar angst dat het straks normaal wordt. Ik vraag me af wie hier nu het angstigst is: diegene met een mondkapje, of deze mevrouw. Ik betwijfel eerlijk gezegd dat het ooit normaal wordt. En anders gaan we de barricades op, tegen die tijd. Ik sta vooraan.

Maar ik begin het nu te begrijpen denk ik. Het is hetzelfde ongemakkelijke gevoel wat sommigen hebben als ze geconfronteerd worden met geestelijke of lichamelijke gehandicapten. Of iemand die een pimpelpaarse broek met gele stippen draagt. Dat zijn mensen die 'anders' zijn, en dat wekt angst en onzekerheid op.
pi_195194110
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:41 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Apart. Bijna niemand loopt met mondkapjes hier in Nederland. Ze irriteert zich over de enkeling die hier in Nederland er eentje draagt.
Dat valt me toch al vaak op. Mensen in NL ergeren zich aan dingen die in het buitenland nog veel "wijdverspreider" zijn.

Ik denk daarbij aan een ongebruikelijke vergelijking:
Sommige burgers gedragen zich als streng gereformeerde ouders waarbij de kinderen "de overheid" zijn en waarbij de kinderen op een openbare school zitten.

Zulke ouders zijn "als de dood" dat "hun kinderen" ook maar een beetje die "Satanskinderen" van ander ouders imiteren.
Dus stel dat de hele klas ergens een onvoldoende voor scoort maar de gereformeerde kindjes van de gereformeerde ouders hebben een negen.
En dat dan de gereformeerde ouders de kinderen kapittelen met de vraag: "O, een negen, en waarom geen tien!" Heb je het niet goed geleerd? Luiwammes!
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195197386
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 13:56 schreef DX11 het volgende:

[..]

Als ik door het dragen van een bivakmuts of las handschoenen in een supermarkt misschien 1 mensenleven kan redden, dan zou ik het zeer zeker doen.
ben je er ook voor dat niemand meer auto rijdt in nederland? kan je veel levens mee redden.
pi_195197518
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:54 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

ben je er ook voor dat niemand meer auto rijdt in nederland? kan je veel levens mee redden.
Nee want autorijden heeft nut, je gebruikt het als vervoer.
Een mondkapje NIET opdoen heeft geen nut, geen doel, en het bereikt niks.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_195197862
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:01 schreef DX11 het volgende:

[..]

Nee want autorijden heeft nut, je gebruikt het als vervoer.
Een mondkapje NIET opdoen heeft geen nut, geen doel, en het bereikt niks.
Een mondkapje niet opdoen heeft wel nut want je ademt niet continu je eigen co2 in. En afgezien daarvan werkt t niet om virussen tegen te houden, volgens het RIVM en andere experten. zeker zo'n lapje stof waar sommige mensen mee lopen 8)7
pi_195197936
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 07:50 schreef Antaris het volgende:
Ik heb eerder een beetje medelijden met mensen die een mondkapje ophebben.
Ik heb medelijden met mensen die denken dat geen mondkapje beter is dan geen mondkapje. Een doek is niet waterdicht, maar als ik een doek voor me span en vanaf de andere kant een emmer water gooi wordt ik toch niet nat. Rara hoe kan dat als het doek niet waterdicht is. Zelfs al heb je water in de vorm van stoom, zie je nog geen grote stoomwolken door het doek gaan.
If you say 'plz' because it is shorter then 'please' , then i will say 'No' because it is shorter then 'Ýes'.
pi_195201761
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:22 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Een mondkapje niet opdoen heeft wel nut want je ademt niet continu je eigen co2 in. En afgezien daarvan werkt t niet om virussen tegen te houden, volgens het RIVM en andere experten. zeker zo'n lapje stof waar sommige mensen mee lopen 8)7
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_195228866
quote:


Vroeger was men nog veel strenger.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')