Ik heb dan wel een redelijk vlotte auto maar ik heb ook een hekel aan chauffeurs die voor elk wissewasje op de rem gaan staan. Oeh de weg is niet meer recht ,,, remmuh.... ik rij 40 op een 60kmh weg en er is een drempel in zicht...remmuhquote:Op maandag 16 november 2020 12:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Mij is altijd geleerd dat als je auto niet snel gaat, je ervoor moet zorgen dat je gewoon de vaart erin houdt en zo weinig mogelijk remt.
En zeker niet de turbo rotondes. Vandaag weer meerdere keren prijs bij de woonboulevard in Heerlen.quote:Op vrijdag 20 november 2020 21:53 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Belgen en rotondes zijn helaas geen goede combi nee 😬
Tijdens je rijlessen niet geleerd dat je altijd moet blijven kijken en niet alleen van de richtingaanwijzer uit moet gaan?quote:Op vrijdag 20 november 2020 20:05 schreef Mobster273 het volgende:
Rotondes... het blijft een probleem. Maar het kan ook andersom fout gaan.
Vanochtend een halfgare Belg met knipperlicht naar rechts aan, dus ik rij op. Slaat hij niet af, om vervolgens kwaad te zijn op mij
Ja zij hebben volgens mij niet de regel dat je voor de rotonde al een rijstrook kiest (als dat mogelijk is uiteraard). Zoals de linker strook als je rechtdoor of links gaat, of de rechter strook als je rechts of rechtdoor gaat. Had dat ook een keer met m’n werkbus. Ik netjes links staan omdat ik de rotonde 3 kwart nam, bleef iemand, die ook 3 kwart moest, rechts van me en liet me er niet voor.quote:Op vrijdag 20 november 2020 23:37 schreef tong_poh het volgende:
[..]
En zeker niet de turbo rotondes. Vandaag weer meerdere keren prijs bij de woonboulevard in Heerlen.
Kijken moet altijd, maar als iemand rechts aangeeft zou ik m er ook voor zetten hoor. Rotondes zijn al irritant zat als t druk is, als je dan ook nog gaat wachten op iemand die aangeeft af te slaan sta je heel lang stil.quote:Op zaterdag 21 november 2020 00:24 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Tijdens je rijlessen niet geleerd dat je altijd moet blijven kijken en niet alleen van de richtingaanwijzer uit moet gaan?
quote:Op zaterdag 21 november 2020 00:24 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Tijdens je rijlessen niet geleerd dat je altijd moet blijven kijken en niet alleen van de richtingaanwijzer uit moet gaan?
Yep. Rij daar ook bijna dagelijks. Het is wel minder erg als je zelf een trage auto hebt (zoals ik nu) maar goed ik heb ook geen moeite met rechts inhalen. Meestal gaat dat alleen niet.quote:Op zaterdag 21 november 2020 10:41 schreef bluuf het volgende:
Grote irritatie: Zaandam de Provinciale Weg (zo heet de weg), je mag er 70 rijden en je hebt 2 banen per richting.
Regelmatig gaan mensen al 2km vantevoren met 60km/u links rijden omdat ze verderop linksaf moeten.
Ook irritant zijn mensen met langzame auto's (vaak A segmenters) die bij het aanrijden naar de stoplichten ineens hun auto naar links gooien om links te gaan staan bij het stoplicht. Buiten het feit dat ik vol in de ankers moet voor zo iemand sta ik daarna ook te wachten tot zij een beetje op snelheid komen, zeer irritant als je erachter rijdt met je auto die binnen een seconde of 5 al op de maximum snelheid kan zitten en zij na 15 seconden nog steeds niet eens 60 rijden.
Blackiequote:Op zaterdag 21 november 2020 20:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mensen die vergeten bij het van rijstrook wisselen om in de dode hoek te kijken en zich vervolgens een hoedje schrikken.
Thijsquote:Op zaterdag 21 november 2020 20:29 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Blackie
Oh, dat zie ik ook zo vaak gebeuren
Of snel hun ogen van de navigatie afhalen en weer op de weg richten...quote:Op zaterdag 21 november 2020 23:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Thijs
Gevolgd door een of andere vage schijnbeweging weer terug naar de eigen rijstrook.. je ziet ze haast: “oh, oeps” denken
Ik dacht altijd dat als je je knipperlicht aanzet je niet hoeft te kijken. Ook als je dat halverwege het wisselen doet!quote:Op zaterdag 21 november 2020 20:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mensen die vergeten bij het van rijstrook wisselen om in de dode hoek te kijken en zich vervolgens een hoedje schrikken.
Ja, op zich niet zo'n probleem, ik ram hem meestal wel ff naar rechts dan kunnen ze mooi invoegen. Maar had ook een keer een mongool die dan wel gaat invoegen maar dan niet op de linkerbaan blijft maar meteen door gaat naar rechts... zucht.quote:Op zaterdag 21 november 2020 17:30 schreef kanovinnie het volgende:
Wat mijn grootste irritatiepunt daar is, is de afslag de prunuslaan in. Daar rijden mensen inderdaad 50 op de linkerbaan om zowel uit te voegen als in te voegen (als je vanuit Wormerveer richting Zaandam rijd).
Al een paar keer een close call gehad daar.
Niet iedere auto / vrachtwagen heeft overal doorzichtig glas.quote:Op zaterdag 21 november 2020 20:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mensen die vergeten bij het van rijstrook wisselen om in de dode hoek te kijken en zich vervolgens een hoedje schrikken.
Zo veel rij ik niet in de auto.... zal er op letten!quote:Op zondag 22 november 2020 17:55 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja, op zich niet zo'n probleem, ik ram hem meestal wel ff naar rechts dan kunnen ze mooi invoegen. Maar had ook een keer een mongool die dan wel gaat invoegen maar dan niet op de linkerbaan blijft maar meteen door gaat naar rechts... zucht.
Ik rij daar altijd wel harder trouwens, mooi de ruimte voor. Maar wel ogen open voor politie want die rijdt er veel (en ff gas los bij de flitspaal). Heb je me nou al eens gezien? Het is een knalgele Berlingo met een boekhouder erin.... daar bestaat echt geen tweede van
Tja, puur technisch zit je fout.quote:Op zaterdag 21 november 2020 08:08 schreef JF_ het volgende:
[..]
Kijken moet altijd, maar als iemand rechts aangeeft zou ik m er ook voor zetten hoor. Rotondes zijn al irritant zat als t druk is, als je dan ook nog gaat wachten op iemand die aangeeft af te slaan sta je heel lang stil.
Klopt idd, maar mensen die hun richting aanzetten en dan niet afslaan mogen zich ook wel achter de oren krabben. In het verkeer is het enorm belangrijk dat je aangeeft wat je intenties zijn en verkeerde signalen afgeven is net zo slecht als geen signalen afgeven imo.quote:Op maandag 23 november 2020 15:27 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Tja, puur technisch zit je fout.
Natuurlijk is dat ook waar. Net als iemand die al erg vroeg gaat remmen voor een stoplicht, om de laatste 20 meter kruipend af te leggen. Dat verwacht je ook niet.quote:Op maandag 23 november 2020 16:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt idd, maar mensen die hun richting aanzetten en dan niet afslaan mogen zich ook wel achter de oren krabben. In het verkeer is het enorm belangrijk dat je aangeeft wat je intenties zijn en verkeerde signalen afgeven is net zo slecht als geen signalen afgeven imo.
In Noord-Limburg stoppen ook mensen voor een rotonde waar he-le-maal niemand in de andere straten te zien is. Daar klap ik dus bijna achterop
Als ik zie dat het rood is minder ik vaak al vaart door gas los te laten en rustig op het rode licht af te rollen. En best vaak lukt het dan ook om nog te rollen terwijl ie op groen springt, waardoor ik dus niet helemaal hoefde te stoppen en weer op te trekken. Bedoel, het is toch rood, dus afremmen / stoppen moet je dan sowieso, liever dan rustig erop af rollen zodat je nog een kans maakt je momentum te behouden.quote:Op maandag 23 november 2020 16:36 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat ook waar. Net als iemand die al erg vroeg gaat remmen voor een stoplicht, om de laatste 20 meter kruipend af te leggen. Dat verwacht je ook niet.
Ja en nee, als je daarmee voorsorteervakken blokkeert en het verkeer gaat vertragen is het gewoon irritant.quote:Op maandag 23 november 2020 17:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als ik zie dat het rood is minder ik vaak al vaart door gas los te laten en rustig op het rode licht af te rollen. En best vaak lukt het dan ook om nog te rollen terwijl ie op groen springt, waardoor ik dus niet helemaal hoefde te stoppen en weer op te trekken. Bedoel, het is toch rood, dus afremmen / stoppen moet je dan sowieso, liever dan rustig erop af rollen zodat je nog een kans maakt je momentum te behouden.
Ik vind het tegenovergestelde (wat ik mensen vaak zie doen) juist onlogischer. Dat mensen dus met een rotvaart op een rood stoplicht af sjeezen, om dan op het laatste moment flink hard te moeten afremmen. Wat is daar het praktisch nut van, behalve je remblokken sneller op te maken?
Ja, uiteraard let ik daar wel op ja.quote:Op maandag 23 november 2020 17:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja en nee, als je daarmee voorsorteervakken blokkeert en het verkeer gaat vertragen is het gewoon irritant.
Ik wilde het ook posten, ik doe dat ook ja. Let wel altijd op dat als er iemand achter me zijn richting aan heeft, ik ook alvast wat naar de andere kant op de strook te bewegen.quote:Op maandag 23 november 2020 18:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, uiteraard let ik daar wel op ja.
Nee. Wij wegwerkers moeten ook met ons fikken van de afzetting afblijven. Meestal zijn het andere partijen die met afzettingen, omleidingen en bebording belast zijn.quote:Op maandag 23 november 2020 17:49 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Niet zo zeer rijgedrag maaaaarrrrr;
Kunnen aannemers/wegwerkers eens een keer de juiste borden gebruiken?
En ook de borden weghalen als de klus af is???
Op een N weg im een treintje achter een vrachtwagen continu remlichten in je mik omdat iemand niet snapt dat je ook gewoon je gas los kan laten en ietsje meer afstand kunt houdenquote:Op maandag 23 november 2020 19:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik wilde het ook posten, ik doe dat ook ja. Let wel altijd op dat als er iemand achter me zijn richting aan heeft, ik ook alvast wat naar de andere kant op de strook te bewegen.
Ik snap mensen ook niet die op een kaarsrechte weg het presteren te moeten remmen voor iemand die iets langzamer voor hun rijdt. Sowieso remmen mensen veel te veel voor helemaal niks
Vooral de borden van einde snelheidsbeperkingen ontbreken vaak valt me op. Moet je ergens een stuk 30 of 50, ben je ogenschijnlijk de werkzaamheden voorbij, maar nergens een bord dat de snelheidsbeperking is opgeheven. Dus maar gokken of je weer door mag rijden of nietquote:Op maandag 23 november 2020 17:49 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Niet zo zeer rijgedrag maaaaarrrrr;
Kunnen aannemers/wegwerkers eens een keer de juiste borden gebruiken?
En ook de borden weghalen als de klus af is???
Man man wat een hoop file's die verkeerde borden of niet op tijd weggehaalde borden veroorzaken is niet te tellen.
En dat geldt ook voor rode matrixkruizen die nergens meer op slaan..
Auot was stuk en is weggesleept waarom dan nog een half uur het kruis op rood laten staan??
Omdat je pauze net begon of zo ?
Ja, dat schijnt heel moeilijk te zijn.quote:Op dinsdag 24 november 2020 15:08 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Op een N weg im een treintje achter een vrachtwagen continu remlichten in je mik omdat iemand niet snapt dat je ook gewoon je gas los kan laten en ietsje meer afstand kunt houden
Dit, dus.quote:Op maandag 23 november 2020 17:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja en nee, als je daarmee voorsorteervakken blokkeert en het verkeer gaat vertragen is het gewoon irritant.
quote:Op zondag 22 november 2020 07:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat als je je knipperlicht aanzet je niet hoeft te kijken. Ook als je dat halverwege het wisselen doet!
Nee, dit zijn flauwekul argumenten.quote:Op zondag 22 november 2020 18:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niet iedere auto / vrachtwagen heeft overal doorzichtig glas.
Mensen die in een dode hoek hangen begrijpen het ook niet helemaal.
Er dicht achter plakken en vervolgens helemaal links of helemaal rechts op de rijstrook gaan hangen om er een stukje langs te kunnen kijken.quote:Op dinsdag 24 november 2020 15:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, dat schijnt heel moeilijk te zijn.
Ook rijden we het liefst zo dicht mogelijk achter het langzame voertuig zodat we totaal niet zien wanneer een inhaalmogelijkheid zich aanbiedt laat staan dat we vaart kunnen maken voor we dat gaan doen. Nee, remmen!!
Hoezo flauwekul argument? Niet iedere verkeersdeelnemer heeft zicht over zijn dode hoeken. Dat is een feit, geen mening.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, dit zijn flauwekul argumenten.
Het eerste wat je leert bij je rijlessen is, kijken kijken kijken en de dode hoek, daarna van rijstrook wisselen en niet knipperlicht aan en BOEM gaan.
Je leert inderdaad dat je aan je dode hoek moet kijken. Maar je leert ook om niet in de dode hoek van een ander te gaan zitten.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, dit zijn flauwekul argumenten.
Het eerste wat je leert bij je rijlessen is, kijken kijken kijken en de dode hoek, daarna van rijstrook wisselen en niet knipperlicht aan en BOEM gaan.
Tell me about it. Ik ben vrij lang dus ik zit altijd met m'n gezicht naast de c-stijl. M'n dode hoek is daardoor al stukken vervelender. Nou kan je bij de meeste auto's de spiegels wel zo instellen dat je het meeste indekt maar bij lange auto's toch niet alles. Nu met m'n Berlingo heb ik zo'n dodehoek spiegeltje erboven, dat is wel een verademing hoor.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoezo flauwekul argument? Niet iedere verkeersdeelnemer heeft zicht over zijn dode hoeken. Dat is een feit, geen mening.
C-Stijl?! Zit je op de achterbank?quote:Op dinsdag 24 november 2020 22:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tell me about it. Ik ben vrij lang dus ik zit altijd met m'n gezicht naast de c-stijl. M'n dode hoek is daardoor al stukken vervelender. Nou kan je bij de meeste auto's de spiegels wel zo instellen dat je het meeste indekt maar bij lange auto's toch niet alles. Nu met m'n Berlingo heb ik zo'n dodehoek spiegeltje erboven, dat is wel een verademing hoor.
Oeps b-stijl haha.quote:Op dinsdag 24 november 2020 22:28 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
C-Stijl?! Zit je op de achterbank?
Maar lengte maakt niet veel uit, het zicht recht naar achteren langs de auto is meestal het probleem niet. Maar juist een stukje van de auto vandaan en dan net achter de bestuurder qua hoogte. En dat is met een bus zonder zijramen achter juist wat lastiger omdat je die kant moeilijk kan zien dan. Helemaal leuk is dat op een rotonde in Engeland 😬
Als je een kruising of zijstraat bent gepasseerd en er staat geen bord qua beperkte maximumsnelheid kun je weer "normaal" gaan rijden.quote:Op dinsdag 24 november 2020 15:10 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Vooral de borden van einde snelheidsbeperkingen ontbreken vaak valt me op. Moet je ergens een stuk 30 of 50, ben je ogenschijnlijk de werkzaamheden voorbij, maar nergens een bord dat de snelheidsbeperking is opgeheven. Dus maar gokken of je weer door mag rijden of niet
Een dodehoeksspiegel bevestigen strekt dan tot de aanbeveling.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoezo flauwekul argument? Niet iedere verkeersdeelnemer heeft zicht over zijn dode hoeken. Dat is een feit, geen mening.
Dat laatste lijkt me dan ook logisch.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je leert inderdaad dat je aan je dode hoek moet kijken. Maar je leert ook om niet in de dode hoek van een ander te gaan zitten.
quote:Op dinsdag 24 november 2020 22:28 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
C-Stijl?! Zit je op de achterbank?
T is ook wel schijt irritant als iemand voor je 40 rijdt waar je 50 mag...net zoals 60 op een 80 weg.quote:Op zaterdag 12 december 2020 10:43 schreef dick_laurent het volgende:
Heb gister wel gelachen om twee EV bestuurders die duidelijk van elkaar verschilden in rijstijl.
Bij het stoplicht stond ik naast een Model S waar de technobassen tot in mijn auto goed te horen waren. Bij groen stoof de Tesla als een malle weg. Afijn het was gewoon een 50 weg dus na een paar seconden reed ik weer achter hem
Vervolgens komt er een Bmw i3 uit een zijstraat gereden en gooit hem voor de Tesla.
De Tesla begint uiteraard meteen enorm te kleven en de i3 bestuurder heeft zoiets van, nope... ik blijf gewoon 40 kachelen.
Vervolgens heb ik die Tesla nog meerdere keren paniekerig naar links zien uitwijken, proberend of ie er niet toch langs kon Lukte uiteraard niet.
Soms is het ook gewoon leuk om irritaties/stressrijders van een afstandje te observeren.
Ja, maar die i3 heeft weinig range en met alle kachels en ontwassemers aan blijft er helemaal weinig over.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:08 schreef DW457 het volgende:
[..]
T is ook wel schijt irritant als iemand voor je 40 rijdt waar je 50 mag...net zoals 60 op een 80 weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |