Gewoon zoals het 's nachts is aangegeven. Rood kruis boven de linkerstrook, borden op 130. Na Maarsbergen twee banen groene pijl en links rood, stukje verderop drie groene pijlen en borden op 100 zoals het hoort om twee uur 's middags. Tot aan afrit Veenendaal (Vanaf Arnhem.) was het ook gewoon drie groene pijlen.quote:Op donderdag 10 september 2020 18:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hoe was dat aangegeven? Best wel bijzonder.....
Viel mij ook net pas op classic. Heb er nog eentje toegevoegdquote:
quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:33 schreef lichtknopje het volgende:
Stoplichtkruipers. Een grote ergernis. Voorgangers die bij benaderen rood stoplicht tergend langzaam rijden en dan ook nog eens de laatste 3-4 meter opkruipen naar hun voorganger of streep. Ik kruip niet meer mee. Dan maar een auto lengte of meer tussen mijzelf en de kruiper.
Nou, even een toelichting... ik laat de auto altijd uitrollen als een rood verkeerslicht nadert. Ik rijd niet op hetzelfde tempo door en in de laatste meters in de remmen... Zo bespaart het brandstof en de remmen.quote:
Soms doen mensen dit ook terwijl er nog een afslag naar rechts of links is waardoor de mensen achter je niet er langs kunnen. Dat is strontvervelend.quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:45 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou, even een toelichting... ik laat de auto altijd uitrollen als een rood verkeerslicht nadert. Ik rijd niet op hetzelfde tempo door en in de laatste meters in de remmen... Zo bespaart het brandstof en de remmen.
En voor de doorvoersnelheid en tijdsverlies maakt het geen donder uit want je staat uiteindelijk toch stil voor dat verkeerslicht.
9/10x staat er gewoon een rijtje en weet je dat als je met 20 km/h gaat rijden de achterste auto nog niet weg is als het licht instant op groen gaat...quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:45 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou, even een toelichting... ik laat de auto altijd uitrollen als een rood verkeerslicht nadert. Ik rijd niet op hetzelfde tempo door en in de laatste meters in de remmen... Zo bespaart het brandstof en de remmen.
En voor de doorvoersnelheid en tijdsverlies maakt het geen donder uit want je staat uiteindelijk toch stil voor dat verkeerslicht.
Bumperklevers terwijl je afslaat zijn ook vervelend echter, je kan niet zomaar remmen met een andere automobilist achter je die redelijk hard rijdt...quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Soms doen mensen dit ook terwijl er nog een afslag naar rechts of links is waardoor de mensen achter je niet er langs kunnen. Dat is strontvervelend.
Mijn grootste irritatie vind ik dan ook de laatste meters; stoppen, oprollen, even remmen en weer doorkruipenquote:Op vrijdag 11 september 2020 11:45 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou, even een toelichting... ik laat de auto altijd uitrollen als een rood verkeerslicht nadert. Ik rijd niet op hetzelfde tempo door en in de laatste meters in de remmen... Zo bespaart het brandstof en de remmen.
En voor de doorvoersnelheid en tijdsverlies maakt het geen donder uit want je staat uiteindelijk toch stil voor dat verkeerslicht.
Ja dat doe ik dus niet. Eenmaal gestopt is het klaar. Met een automaat is het simpel poot van de rem om wat vooruit te kruipen, maar handgeschakeld is het meer gedoe, en nutteloos.quote:Op vrijdag 11 september 2020 12:14 schreef lichtknopje het volgende:
[..]
Mijn grootste irritatie vind ik dan ook de laatste meters; stoppen, oprollen, even remmen en weer doorkruipen
Huh wat bedoel je?quote:Op vrijdag 11 september 2020 12:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bumperklevers terwijl je afslaat zijn ook vervelend echter, je kan niet zomaar remmen met een andere automobilist achter je die redelijk hard rijdt...
Hard remmen als je afslaat op een 80km/h weg is niet flex met een bumperklever.quote:
Dat zal ik niet ontkennen maar daar doelde ik ook niet op. Ik heb het over een kruispunt waar het stoplicht naar rechts op groen staat, maar ik er niet langs kan omdat die persoon voor me rustig aan het rollen is naar zijn stoplicht rechtdoor die wel op rood staat.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hard remmen als je afslaat op een 80km/h weg is niet flex met een bumperklever.
Ahhh,quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat zal ik niet ontkennen maar daar doelde ik ook niet op. Ik heb het over een kruispunt waar het stoplicht naar rechts op groen staat, maar ik er niet langs kan omdat die persoon voor me rustig aan het rollen is naar zijn stoplicht rechtdoor die wel op rood staat.
Maar doordat jij die ruimte laat kunnen mensen achteraan misschien niet hun afslag pakken terwijl het daar wel groen is. Snap ook niet dat mensen soms gewoon 10 meter voor de streep al stilstaan.quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:33 schreef lichtknopje het volgende:
Stoplichtkruipers. Een grote ergernis. Voorgangers die bij benaderen rood stoplicht tergend langzaam rijden en dan ook nog eens de laatste 3-4 meter opkruipen naar hun voorganger of streep. Ik kruip niet meer mee. Dan maar een auto lengte of meer tussen mijzelf en de kruiper.
Klopt, werkt twee kanten op natuurlijk. Blijf jij wel mee naar voren kruipen dan als het echt zo heel langzaam gaat?quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Maar doordat jij die ruimte laat kunnen mensen achteraan misschien niet hun afslag pakken terwijl het daar wel groen is. Snap ook niet dat mensen soms gewoon 10 meter voor de streep al stilstaan.
Als ik zie dat dat staat te gebeuren rijd ik wel wat harder, dat ook wel weer. Wat betreft aansluiten: uiteraard. Maar niet elke keer 5 cm vooruit rollen als de voorganger dat steeds doet.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat zal ik niet ontkennen maar daar doelde ik ook niet op. Ik heb het over een kruispunt waar het stoplicht naar rechts op groen staat, maar ik er niet langs kan omdat die persoon voor me rustig aan het rollen is naar zijn stoplicht rechtdoor die wel op rood staat.
quote:Op donderdag 10 september 2020 20:30 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Gewoon zoals het 's nachts is aangegeven. Rood kruis boven de linkerstrook, borden op 130. Na Maarsbergen twee banen groene pijl en links rood, stukje verderop drie groene pijlen en borden op 100 zoals het hoort om twee uur 's middags. Tot aan afrit Veenendaal (Vanaf Arnhem.) was het ook gewoon drie groene pijlen.
Het bijzondere er aan vind ik dat het om een situatie overdag gaat en als ik me niet vergis is overdag de Vmax overal 100 km/h.quote:Op donderdag 10 september 2020 18:17 schreef Piles het volgende:
[..]
Kantelwalsborden denk ik. Als de spitsstrook dicht is staat daar 130 op als ik me goed herinner.
Ik snap de irritatie want ik vind het ook irritant. Maar ik ga wel weer naar voren als daarvoor de ruimte is. Omdat ik weet hoe irritant het is als je er achter (meestal meer auto’s naar achteren dus) niet er langs kunt om af te slaan. Buiten dat kan het ook net de paar meter zijn die een hulpdienst nodig heeft om snel de afslag te pakken. Kleine kans, I know, maar ik laat dat niet afhangen van mijn luiheid om de koppeling even op te laten komen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:21 schreef lichtknopje het volgende:
[..]
Klopt, werkt twee kanten op natuurlijk. Blijf jij wel mee naar voren kruipen dan als het echt zo heel langzaam gaat?
Allebei niet. De kantelwalsborden zijn duur en moeilijk om aan te passen, dus daar staan nog 2 dingen op:quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:19 schreef vannelle het volgende:
Óf ze zijn "vergeten" die borden aan te passen, kan de overheid weer cashen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |