abonnement Unibet Coolblue
pi_197419733
Bakkerij Bliss

Serafina

Van beide zijn meerdere boeken
Met een meidenkwartet
  vrijdag 15 januari 2021 @ 08:18:12 #252
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197419786
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 08:05 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Die kwamen we ook tegen! Een aanrader dus?
Ollie vindt het leuk :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197419794
Serafina vindt mijn jongste ook leuk.

Hij heeft nu net alle delen van "Podkin Eenoor" en "de eindeling" uit. Aanraders als je grijze jager/warrior cats fans hebt.
pi_197421821
Dank jullie wel! Ik heb alle tips genoteerd en laat het mijn zoon zien :)
pi_197580842
Morgen wordt onze middelste 16 jaar.
WTF

  vrijdag 22 januari 2021 @ 21:56:07 #256
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197581039
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 21:46 schreef lily het volgende:
Morgen wordt onze middelste 16 jaar.
WTF

[ link | afbeelding ]
Oeh wat een heerlijke foto. ❤ 16 gewoon, bizar hè hoe snel de tijd voorbij vliegt.
in de haak.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 21:57:51 #257
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197581076
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 07:25 schreef Meimeltje het volgende:
Iemand hier toevallig boekentips voor een 11-jarige (groep 8)? Met name op zoek naar wat nieuwere boeken.
Nu de bibliotheek dicht zit willen we een boek kopen. Boekenbeurt gaat ook tijdens het thuisonderwijs digitaal door.
Alaska van Anna Woltz is ook een aanrader!
in de haak.
pi_197581083
Hoi trui, nee, niet normaal meer ...
De jouwe ook bijna
pi_197581105
Foto weer weg

[ Bericht 62% gewijzigd door lily op 22-01-2021 22:49:52 ]
  vrijdag 22 januari 2021 @ 22:17:03 #260
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197581449
Wat een leuke vent! O+
in de haak.
pi_197581600
Het is nog steeds een lieverd met een peperkoeken hartje.
pi_197581637
Wat 'n toffe groterd @lily ! O+
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 22:35:21 #263
5428 crew  miss_sly
pi_197581803
Och Lily, wat een leukerd! Zowel de kleine als de grote versie!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 22 januari 2021 @ 22:38:40 #264
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_197581868
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 22:35 schreef miss_sly het volgende:
Och Lily, wat een leukerd! Zowel de kleine als de grote versie!
+1
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_197582058
Thx O+
pi_197585541
Gefeliciteerd Lily
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 23 januari 2021 @ 10:11:10 #267
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_197586588
Grote foto helaas gemist ;) Van harte gefeliciteerd, Lily :) 16 alweer, jeetje!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_197586663
Lily gefeliciteerd!
Dat klinkt echt groot, 16 jaar!
pi_197586973
Dankjullie :)
pi_197667469
Lily! Heb je knappe zoon gezien! Leuk!!

Ladies welke website zou ik oefeningen Nederlandse taal kunnen vinden voor groep 6/7/8? Puber moet ook aan de slag. Bijles gaan we binnenkort mee beginnen maar ze moeten alvast even wat gaan oefenen na vier jaar geen Nederlands onderwijs.
Met een meidenkwartet
  woensdag 27 januari 2021 @ 13:05:58 #271
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197667545
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:58 schreef Cathmar het volgende:
Lily! Heb je knappe zoon gezien! Leuk!!

Ladies welke website zou ik oefeningen Nederlandse taal kunnen vinden voor groep 6/7/8? Puber moet ook aan de slag. Bijles gaan we binnenkort mee beginnen maar ze moeten alvast even wat gaan oefenen na vier jaar geen Nederlands onderwijs.
Cambiumned en Khan Academy!
  woensdag 27 januari 2021 @ 17:47:56 #272
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_197671347
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:58 schreef Cathmar het volgende:
Lily! Heb je knappe zoon gezien! Leuk!!

Ladies welke website zou ik oefeningen Nederlandse taal kunnen vinden voor groep 6/7/8? Puber moet ook aan de slag. Bijles gaan we binnenkort mee beginnen maar ze moeten alvast even wat gaan oefenen na vier jaar geen Nederlands onderwijs.
Squla kan ook. Komen jullie weer terug naar Nederland?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_197672330
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 21:59 schreef lily het volgende:
Foto weer weg
Hè shit, gemist! Je hebt zulke knappe kinderen. ♡
pi_197673031
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 17:47 schreef livelink het volgende:

[..]

Squla kan ook. Komen jullie weer terug naar Nederland?
Dank je.
Ja!
Hoop dat ze het nieuwe schooljaar kunnen beginnen.
Met een meidenkwartet
  woensdag 27 januari 2021 @ 19:34:00 #275
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_197673070
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 19:31 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Dank je.
Ja!
Hoop dat ze het nieuwe schooljaar kunnen beginnen.
`
Spannend hoor. Zijn ze allemaal nog op de basisschool of heb je er ook al 1 op de middelbare school?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_197675957
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 19:34 schreef livelink het volgende:

[..]

`
Spannend hoor. Zijn ze allemaal nog op de basisschool of heb je er ook al 1 op de middelbare school?
Oudste gaat naar de derde (vwo denk ik.. moeten we nog bekijken)

Voor mijn tweede wordt het denk ik het moeilijkst. Groep 8 en dan gaan we ook nog ergens anders wonen dan voorbond vertrek.
Maar komt allemaal goed.
Met een meidenkwartet
pi_197676511
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 21:46 schreef lily het volgende:
Morgen wordt onze middelste 16 jaar.
WTF

[ link | afbeelding ]
Oh wauw, gefeliciteerd!

Leuk ook om te lezen over de oudere kinderen en hun vervolgopleidingen. Het blijft fantastisch om van dichtbij mee te mogen maken hoe zich een persoon ontwikkelt. Van niet zo dichtbij is het zelfs al leuk. Bestuurskunde, patisserie, grafische vormgeving, communicatie - wat een verscheidenheid.

Ik heb zelf inmiddels twee tieners die prima de coronatijd doorkomen. Leen is een ijverige leerling en werkelijk alles gaat haar makkelijk af. Ivan is een rekenwonder met een hartgrondige hekel aan Nieuwsbegrip (ik neem het hem niet kwalijk). Ivan zit nu in groep 8 en krijgt binnenkort zijn schooladvies. We hebben vorig jaar al veel scholen bekeken en zijn nu de lijst verder systematisch aan het afwerken. Amsterdamse toestanden vallen niet mee, maar we komen er wel uit.

Zo ziet het er hier 's ochtends uit: veel laptops en snoeren en zoetigheden (vaders...).

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 27 januari 2021 @ 22:37:05 #278
56471 pinquit
oh my lama!
pi_197677358
Leuk rondje updates zo O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_197678035
@Claudia_x ik vind het altijd zo leuk om iets over jouw zoon te lezen, omdat de mijne zijn naam te danken heeft aan de jouwe :s) Die naam is sinds ik ‘m hier op Fok las bij jou altijd blijven hangen bij me en gelukkig vond mijn lief hem ook mooi.
pi_197681884
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 22:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh wauw, gefeliciteerd!

Leuk ook om te lezen over de oudere kinderen en hun vervolgopleidingen. Het blijft fantastisch om van dichtbij mee te mogen maken hoe zich een persoon ontwikkelt. Van niet zo dichtbij is het zelfs al leuk. Bestuurskunde, patisserie, grafische vormgeving, communicatie - wat een verscheidenheid.

Ik heb zelf inmiddels twee tieners die prima de coronatijd doorkomen. Leen is een ijverige leerling en werkelijk alles gaat haar makkelijk af. Ivan is een rekenwonder met een hartgrondige hekel aan Nieuwsbegrip (ik neem het hem niet kwalijk). Ivan zit nu in groep 8 en krijgt binnenkort zijn schooladvies. We hebben vorig jaar al veel scholen bekeken en zijn nu de lijst verder systematisch aan het afwerken. Amsterdamse toestanden vallen niet mee, maar we komen er wel uit.

Zo ziet het er hier 's ochtends uit: veel laptops en snoeren en zoetigheden (vaders...).

[ afbeelding ]
Lijkt me sowieso lastig om in deze periode een school te kiezen! Wij hebben gelukkig vorig jaar al een aantal scholen bezocht. L gaat naar het vwo op de meest traditioneel ogende school die ze kon vinden: in een oud gebouw met een biologielokaal vol met stoffige, opgezette dieren en potten met ondefinieerbare stukken vlees op sterk water. :D

L. is net als I. goed in rekenen en háát nieuwsbegrip. Ze is een kei in zelfstandig werken en het plannen van haar taken. Ik heb haar in totaal nog geen half uur hoeven helpen met haar huiswerk, dus erg zwaar heb ik het niet wat dat betreft. ;)

Ik ben erg trots op hoe ze opnieuw haar plek heeft gevonden op een nieuwe school na de scheiding. Ze heeft een stabiel groepje met lieve en fijne vriendinnen en ze durft nog steeds heel uitgesproken zichzelf te zijn. Ze gaat midden in de winter naar school in een korte broek met twee verschillende kniekousen en had tot voorkort verkering met een meisje uit groep 7. ♡
pi_197682181
Wat ben ik blij dat wij vorig jaar in januari alle scholen die we wilden zien zijn gaan zien. Wij hadden verwacht dat het een school in een dorp verderop zou worden en anders de kleine vmbo school aan de andere kant van de stad, maar oudste hoorde in de laatste 5 minuten in de oudste school van de stad over tt (tweetalig onderwijs) en vanaf dat moment was de keuze duidelijk. Die school wordt het en ja, graag de engelstalige variant. Hij heeft geluk, er zijn niet zoveel vmbo's met een tto optie, dus dat er eentje op 6 kilometer fietsen zit is mooi meegenomen.
Het wordt straks wel een cultuurschok voor hem denken wij. Zijn eigen school is wel redelijk internationaal, maar we nieuwbouwwijk waar we wonen is niet representatief voor de school in de binnenstad.
Hij heeft er zin in, is zelfstandig al zijn Engels aan het verbeteren, wat helemaal niet hoeft, maar hij wil het graag. Nieuwsbegrip is niet zijn favoriet, rekenen ook niet trouwens. Hij leest als een speer en heeft geen idee of er straks ook klasgenoten mee gaan naar de gekozen middelbare want 'dat doet er niet toe mam (ik heet mam ipv mama sinds deze zomer) ik wil daarheen dus ik ga'.

Lockdown 2 gaat hem beter af dan lockdown 1, mede dankzij Ritalin (dat hadden we eerder moeten doen) en het feit dat hij wel twee dagen school heeft. De andere drie dagen regelt hij alles zelf, hij is gewend aan werken met Snappet en zelfstandig plannen. Het blijf wel echt bizar dat hij straks naar de middelbare gaat, het lijkt zo kort geleden dat hij leerde fietsen.

Claudia, leuk om die van jou ook weer een keer te zien! Ook al zo groot.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197685110
Echt geweldig om jullie updates te lezen. Bijzonder inderdaad hoe alle kinderen opgroeien en hun eigen weg kiezen O+ :Y.

@Cathmar, hebben jullie inmiddels al een concreter beeld bij jullie nieuwe woonplaats? Groep 8 op een nieuwe school zal inderdaad wel pittig zijn! Maar het scheelt denk ik wel dat het niet de eerste schoolwissel is die ze meemaakt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197685519
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:45 schreef -Spring het volgende:

[..]

Lijkt me sowieso lastig om in deze periode een school te kiezen! Wij hebben gelukkig vorig jaar al een aantal scholen bezocht. L gaat naar het vwo op de meest traditioneel ogende school die ze kon vinden: in een oud gebouw met een biologielokaal vol met stoffige, opgezette dieren en potten met ondefinieerbare stukken vlees op sterk water. :D
Ik houd van traditionele scholen. Voor Ivan zou ik alleen wel graag een school hebben met een sterk exact programma en zoveel zijn er daar niet van. Vaak hebben scholen extra aandacht voor studievaardigheden, kunst of vreemde talen (Spaans, Chinees) en soms voor informatica. Ik heb een voorkeur voor een stevig programma met wis-, natuur- en scheikunde. Ivan kan zich nog geen goed beeld vormen van wat daaronder valt en wat je er later mee kunt. En dat is ook niet erg. We maken allebei ons eigen lijstje favoriete scholen en leggen die uiteindelijk naast elkaar. Hij hakt de knoop door en wij zijn zijn superadviseurs. :Y)

quote:
L. is net als I. goed in rekenen en háát nieuwsbegrip. Ze is een kei in zelfstandig werken en het plannen van haar taken. Ik heb haar in totaal nog geen half uur hoeven helpen met haar huiswerk, dus erg zwaar heb ik het niet wat dat betreft. ;)

Ik ben erg trots op hoe ze opnieuw haar plek heeft gevonden op een nieuwe school na de scheiding. Ze heeft een stabiel groepje met lieve en fijne vriendinnen en ze durft nog steeds heel uitgesproken zichzelf te zijn. Ze gaat midden in de winter naar school in een korte broek met twee verschillende kniekousen en had tot voorkort verkering met een meisje uit groep 7. ♡
Wat fijn dat het zo goed gaat met haar! Verkering zie ik mijn beide kinderen voorlopig nog niet hebben. Wat dat betreft zijn ze net hun ouders.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 28-01-2021 14:52:20 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197685662
ik kijk nu af en toe mee met nieuwsbegrip.. Maar wat een stom iets is dat zeg! Mijn goed met taal dochter heeft er ook een grondige hekel aan..
pi_197685706
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:07 schreef mefke79 het volgende:
Wat ben ik blij dat wij vorig jaar in januari alle scholen die we wilden zien zijn gaan zien.
In Amsterdam geef je een top 12 door. Dat is een flinke lijst. In onze spreadsheet staan 46 scholen waarvan we er 15 definitief hebben afgeschreven. We zijn er dus nog niet. Ik overweeg om een streep door de categorale gymnasia te zetten en dan kunnen we er weer een stuk of 5 wegstrepen. Ook dan zijn we er nog lang niet. We hebben de komende tijd nog een flink programma af te werken.

Eén van de scholen die we op het oog hebben, is een school voor persoonlijk onderwijs. Ik ben best teleurgesteld over de nieuwsberichten die daarover zijn verschenen, want ik had er aanvankelijk een goed gevoel over. Maar uiteindelijk vind ik al die relatief nieuwe scholen best een groot risico: ze hebben nog geen stabiel docententeam, zijn nog aan de methoden aan het schaven, hebben weinig of geen ervaring met eindexamenjaren.

quote:
Wij hadden verwacht dat het een school in een dorp verderop zou worden en anders de kleine vmbo school aan de andere kant van de stad, maar oudste hoorde in de laatste 5 minuten in de oudste school van de stad over tt (tweetalig onderwijs) en vanaf dat moment was de keuze duidelijk. Die school wordt het en ja, graag de engelstalige variant. Hij heeft geluk, er zijn niet zoveel vmbo's met een tto optie, dus dat er eentje op 6 kilometer fietsen zit is mooi meegenomen.
Daar word ik heel blij van, tweetalig onderwijs in het vmbo! Dat soort extra's zijn vaak voorbehouden aan havo/vwo en dat vind ik niet deugen.

quote:
Het wordt straks wel een cultuurschok voor hem denken wij. Zijn eigen school is wel redelijk internationaal, maar we nieuwbouwwijk waar we wonen is niet representatief voor de school in de binnenstad.
Dat gaat vast geweldig voor hem zijn! Voor mij was het het eerste moment waarop ik de wereld buiten mijn dorp écht ging ontdekken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197685784
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:41 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik kijk nu af en toe mee met nieuwsbegrip.. Maar wat een stom iets is dat zeg! Mijn goed met taal dochter heeft er ook een grondige hekel aan..
Ik heb collega's gehad die onderzoek deden naar de effectiviteit van de methode. Mede daarom vraag ik al jaren aan kinderen in mijn omgeving wat ze ervan vinden. Ik ben nog nooit een kind tegengekomen dat het een leuk vak vond. Voor veel kinderen is het het stomste vak. Ik vind het zelf gortdroog.

En bovendien is het een methode die in mijn ogen niet deugt, maar daar zal ik niet op ingaan - we hebben eenvoudigweg te accepteren dat een specifieke vorm van begrijpend lezen klaarblijkelijk erg belangrijk is in het hedendaagse basisonderwijs.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197686111
Als je vragen hebt over svpo, @Claudia_x , stuur gerust een dm. Ik heb twee jaar bij svpo gewerkt (op een andere locatie, maar hun “ding” is juist dat ze overal exact hetzelfde doen).
pi_197686121
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:04 schreef Phaidra het volgende:
Echt geweldig om jullie updates te lezen. Bijzonder inderdaad hoe alle kinderen opgroeien en hun eigen weg kiezen O+ :Y.

@:Cathmar, hebben jullie inmiddels al een concreter beeld bij jullie nieuwe woonplaats? Groep 8 op een nieuwe school zal inderdaad wel pittig zijn! Maar het scheelt denk ik wel dat het niet de eerste schoolwissel is die ze meemaakt.
Ja! Moeten alleen nog een huis vinden en kopen. Maar we hebben nog even.
Heb mijn oudste aangemeld op twee scholen en dan kan ze zelf kiezen. Het is hier thuis nog niet echt onderwerp van gesprek: de verhuizing. Wil daar zelf ook nog niet iedere dag mee bezig zijn. Hoop hier nog een paar maanden te kunnen genieten zonder veel onrust (in mijn hoofd over verhuizen, vriendjes/verdriet, scholen etc).
O en heb er nog drie die een basisschool nodig hebben maar dat komt vast goed tzt.
Met een meidenkwartet
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:25:41 #289
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197686397
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb collega's gehad die onderzoek deden naar de effectiviteit van de methode. Mede daarom vraag ik al jaren aan kinderen in mijn omgeving wat ze ervan vinden. Ik ben nog nooit een kind tegengekomen dat het een leuk vak vond. Voor veel kinderen is het het stomste vak. Ik vind het zelf gortdroog.

En bovendien is het een methode die in mijn ogen niet deugt, maar daar zal ik niet op ingaan - we hebben eenvoudigweg te accepteren dat een specifieke vorm van begrijpend lezen klaarblijkelijk erg belangrijk is in het hedendaagse basisonderwijs.
bij ons vonden ze het best leuk. :) (enigszins afhankelijk van het onderwerp uiteraard).
in de haak.
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:31:36 #290
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197686501
Zo'n svpo school zou ik na alle berichten (en ervaringen die ik uit mijn kennissenkring verneem) nu ook niet zo snel meer durven kiezen. Terwijl ik de opzet ook heel sympathiek vond.
in de haak.
pi_197686535
Nieuwsbegrip... :X Vragen als 'wat wist je hier al over?' of 'waar denk je dat de tekst over gaat?' Dat zijn toch ultiem stomme vragen? Mijn oudste loopt vaak vast op die hele open vragen. Maar hij scoorde bij de laatste cito heel hoog op begrijpend lezen, terwijl hij op AVI leesniveau beneden gemiddeld scoorde. Hij leest blijkbaar liever in context.

@Cathmar, klinkt goed! Lekker genieten nog de laatste maanden :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:34:51 #292
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197686565
Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met L, Spring!

Wat verkering betreft: Willem heeft al 2 jaar enooorm vaste verkering met een klasgenote. en Cato heeft sinds de zomer ook verkering met een meisje, maar die woont heel ver weg dus 't is alleen online voorlopig.
in de haak.
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:36:47 #293
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197686590
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:33 schreef Phaidra het volgende:
Nieuwsbegrip... :X Vragen als 'wat wist je hier al over?' of 'waar denk je dat de tekst over gaat?' Dat zijn toch ultiem stomme vragen? Mijn oudste loopt vaak vast op die hele open vragen. Maar hij scoorde bij de laatste cito heel hoog op begrijpend lezen, terwijl hij op AVI leesniveau beneden gemiddeld scoorde. Hij leest blijkbaar liever in context.
Zulke vragen zijn ook leuker om klassikaal te bespreken volgens mij. Hier is 't ook alweer even geleden, ik kan me niet zo goed herinneren of dat er altijd al op die manier in zat.
in de haak.
pi_197686651
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:36 schreef trui het volgende:

[..]

Zulke vragen zijn ook leuker om klassikaal te bespreken volgens mij. Hier is 't ook alweer even geleden, ik kan me niet zo goed herinneren of dat er altijd al op die manier in zat.
Ja ik hoop maar dat die vragen normaal meer klassikaal gedaan worden.

Laatst was er een tekst over het corona-vaccin. Stond een opdracht bij: verzin bij alle letters uit het alfabet een woord dat met corona te maken heeft (de x en q mochten ze overslaan, bij gratie)... Wie bedenkt dat?! We hebben er samen 2 of 3 bedacht, maar de rest hebben we hem lekker over laten slaan. Ik word daar heel recalcitrant van hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197686663
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:36 schreef trui het volgende:

[..]

Zulke vragen zijn ook leuker om klassikaal te bespreken volgens mij. Hier is 't ook alweer even geleden, ik kan me niet zo goed herinneren of dat er altijd al op die manier in zat.
Ik zit vaak naast Ivan als hij met begrijpend lezen bezig is om te zien waar het misgaat. Zo ben ik erachter gekomen dat hij vaak goede redenen heeft voor zijn antwoord. Incidenteel geeft hij het verkeerde antwoord omdat hij een woord niet begrijpt of omdat hij niet nauwkeurig leest. Aan dat laatste kan hij iets doen en daar heeft hij zich in verbeterd. Dat hij de overige vragen 'verkeerd' maakt, kan ik hem niet kwalijk nemen. Multiple choice-toetsen zijn in mijn optiek geen geschikte manier om begrip te meten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:43:21 #296
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197686684
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:40 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja ik hoop maar dat die vragen normaal meer klassikaal gedaan worden.

Laatst was er een tekst over het corona-vaccin. Stond een opdracht bij: verzin bij alle letters uit het alfabet een woord dat met corona te maken heeft (de x en q mochten ze overslaan, bij gratie)... Wie bedenkt dat?! We hebben er samen 2 of 3 bedacht, maar de rest hebben we hem lekker over laten slaan. Ik word daar heel recalcitrant van hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaha die hadden wij ook. Dat overslaan van de q vonden we te stom ook: quarantaine ligt nogal voor de hand.
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:44:46 #297
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197686714
ja, kunnen ze EINDELIJK eens een woord met een Q gebruiken.... :D
in de haak.
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:45:04 #298
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197686720
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:33 schreef Phaidra het volgende:
Nieuwsbegrip... :X Vragen als 'wat wist je hier al over?' of 'waar denk je dat de tekst over gaat?' Dat zijn toch ultiem stomme vragen? Mijn oudste loopt vaak vast op die hele open vragen. Maar hij scoorde bij de laatste cito heel hoog op begrijpend lezen, terwijl hij op AVI leesniveau beneden gemiddeld scoorde. Hij leest blijkbaar liever in context.

@:Cathmar, klinkt goed! Lekker genieten nog de laatste maanden :).
Ja.. of 'Wat wil je nog meer weten over dit onderwerp?' 'Niks, want dan ben ik lekker al klaar!' :')
pi_197686723
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:43 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Hahaha die hadden wij ook. Dat overslaan van de q vonden we te stom ook: quarantaine ligt nogal voor de hand.
Dat had ik nog niet eens bedacht :D _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197686740
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:40 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja ik hoop maar dat die vragen normaal meer klassikaal gedaan worden.

Laatst was er een tekst over het corona-vaccin. Stond een opdracht bij: verzin bij alle letters uit het alfabet een woord dat met corona te maken heeft (de x en q mochten ze overslaan, bij gratie)... Wie bedenkt dat?! We hebben er samen 2 of 3 bedacht, maar de rest hebben we hem lekker over laten slaan. Ik word daar heel recalcitrant van hoor.
Oh, dat soort opdrachten vinden wij juist leuk! Laatst moesten ze zo'n soort opdracht doen met het klimaat. Zo leren ze om op zoek te gaan naar sleutelbegrippen in een filmpje bijvoorbeeld. En wij hebben geprobeerd om bij alle letters een woord te bedenken. Zo kwamen we al zoekend via Google bij de F uit op Fujiwara-effect. En we hebben toen een tijdje filmpjes van orkanen bekeken. Ik heb zelf ook weer wat geleerd!

quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')