Ik vind het best redelijk, maar dat is mijn mening. De gymles is maar 45 minuten. Hier gaf de juf aan op dagen dat er gym is (3 keer per week), ze makkelijke kleren aan moeten doen.. en het liefst geen veterschoenen, tenzij je kind zijn/haar veters kan strikken en dat kan ze primaquote:Op zondag 27 september 2020 12:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Thanks voor het meedenken iedereen. De aap kwam net uit de mouw, de juf zet een timer aan bij het omkleden. De kinderen hebben 5 minuten de tijd om zich om te kleden. Ze wordt, er zenuwachtig van. Blijkbaar redt ze dat niet altijd en dan blijft ze alleen achter in de kleedkamer. Ze weet dan niet de weg terug naar de klas.
Maar eens dit met de juf bespreken. Ik snap dat kinderen niet eindeloos de tijd krijgen om zich om te kleden, maar een timer is dan ook weer zoiets.
Ik vind 5 minuten ook te doen hoor, maar die timer is een hekelpunt voor mijn dochter. We gaan in ieder geval kijken voor makkelijke kleding vanmiddag en dan hoop ik dat dat wat helpt. Het is een drama om haar op maandag naar school te krijgen, want gym.quote:Op zondag 27 september 2020 12:48 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ik vind het best redelijk, maar dat is mijn mening. De gymles is maar 45 minuten. Hier gaf de juf aan op dagen dat er gym is (3 keer per week), ze makkelijke kleren aan moeten doen.. en het liefst geen veterschoenen, tenzij je kind zijn/haar veters kan strikken en dat kan ze prima
Je kan ook een vechtsport overwegen. Klinkt agressief, maar als een kind het leuk vindt krijgt hij daar wat zelfvertrouwen van. Ik heb Noor toendertijd meegenomen naar een proefles kickboxen, helaas vond ze het niks. Zij kan ook wat zelfvertrouwen gebruikenquote:Op zondag 27 september 2020 18:48 schreef Loj het volgende:
Fijn dat het duidelijk is Sun. 5 minuten is op zich heel redelijk (in de middenbouw krijgen ze van mij maar 2 minuten ), maar hier kan de juf wel iets mee. Kindje dat bij haar blijft en inderdaad gemakkelijke kleding mee.
Ow wou (en wil) nog steeds niet gymmen. De zaal en de akoestiek daar geeft hem een heel onveilig en vervelend gevoel. Vorig jaar heeft de juf daar heel veel tijd en energie in gestopt, super fijn. En hij gaat er nu niet huilend heen. Ze gymmeester volgt hem en als hij niet mee kan doen doet hij niet mee.
Nog over Js, zelfvertrouwen is ook zeker een issue. Maar hij is vooral zo’n jongen die pas wat doet als hij zeker weet dat hij het kan (lezen was dus ook binnen week van niet naar alles). Maar het kan ook zijn dat hij het volgende week dan opeens niet meer kan.
Js is daar een beetje vaag in. Voorbeeld met 2,5 jaar puzzels van 100 tot 200 stukjes neerleggen, maar nu heeft hij al “moeite” met 50 stukjes. Met net 4 jaar sommen tot 20 foutloos maken en getallen tot 10000 herkennen, maar nu moet hij nadenken over sommen en weet hij getallen boven de 20 niet meer zo goed. Echt goede verbanden leggen met 3 jaar (de ambulance kwam voor nummer 1 want er kwam een andere auto snel aangereden en daar kwamen opa en oma uit om op de kinderen te passen) maar nu niet meer snappen dat als je de stop van het bad moet dichtdoen omdat er anders geen water in komt. Beetje gek kind dus
Maar iets van versnellen vind ik geen optie, hij wordt ook pas volgende week 6.
Afgelopen week ging wel iets beter, maar hij had vrijdag wel weer een dipje. Juf gemaild en nu maar wachten wat zij zegt en ziet. Kinderfeestje stellen we officieel uit. Ik heb nu wel met twee vriendinnen met kinderen afgesproken dat we in de herfstvakantie een “kinderfeestje” organiseren met elkaar voor Js. Scheelde ook weer een lichting verjaardagsvisite en verder maar eens nadenken over weerbaarheidscursussen of de schoolmaatschappelijk werker
Heeft hij niet bedacht dat van die grote puzzels te moeilijk zijn voor zijn leeftijd en doet hij ze daarom niet meer? Idem met dat tellen boven de 20?quote:Op zondag 27 september 2020 18:48 schreef Loj het volgende:
Nog over Js, zelfvertrouwen is ook zeker een issue. Maar hij is vooral zo’n jongen die pas wat doet als hij zeker weet dat hij het kan (lezen was dus ook binnen week van niet naar alles). Maar het kan ook zijn dat hij het volgende week dan opeens niet meer kan.
Js is daar een beetje vaag in. Voorbeeld met 2,5 jaar puzzels van 100 tot 200 stukjes neerleggen, maar nu heeft hij al “moeite” met 50 stukjes. Met net 4 jaar sommen tot 20 foutloos maken en getallen tot 10000 herkennen, maar nu moet hij nadenken over sommen en weet hij getallen boven de 20 niet meer zo goed. Echt goede verbanden leggen met 3 jaar (de ambulance kwam voor nummer 1 want er kwam een andere auto snel aangereden en daar kwamen opa en oma uit om op de kinderen te passen) maar nu niet meer snappen dat als je de stop van het bad moet dichtdoen omdat er anders geen water in komt. Beetje gek kind dus
Maar iets van versnellen vind ik geen optie, hij wordt ook pas volgende week 6.
Oh dat zag ik ook bij mijn oudste. Ik was "leesmoeder", wat inhield dat ik wekelijks met een groepje kinderen een boekje ging lezen. Daarbij merkte ik dat mijn zoon ineens "hakkelend" ging lezen, terwijl hij thuis al "vloeiend" kon lezen en zelfs met intonatie. Hij paste zich duidelijk (naar beneden) aan bij het niveau van de groep.quote:Op zondag 27 september 2020 21:38 schreef Nijna het volgende:
[..]
Heeft hij niet bedacht dat van die grote puzzels te moeilijk zijn voor zijn leeftijd en doet hij ze daarom niet meer? Idem met dat tellen boven de 20?
Ik heb wel eens vaker gehoord dat een kind dat zich realiseerde dat anderen in de klas iets nog niet konden en het dan ook "niet meer kon".
Haha, slimpie .quote:Op woensdag 30 september 2020 20:19 schreef Loj het volgende:
Ja, dat hoor ik regelmatig van hem, dit hoef ik pas in groep 4 te weten
Maar hij is ook weer trots dat hij plusboekjes heeft.
Js is gewoon nog een echte kleuter, iets is leuk of stom...
Op school gaat het nu weer minder. Ik had de juf gemaild en gevraagd om even te bellen. Dit heeft ze nog niet gedaan, maar ze had wel tegen Js gezegd dat hij niet meer met Ow op het plein mocht spelen omdat ik dat had gezegd...
Js zijn reactie: “nee hoor juf, mama had geschreven dat ze vindt dat ik meer vriendjes in de klas moet krijgen”
Slim kind, ik had hem inderdaad een gedeelte van de mail laten lezen om te controleren of ik het goed zei
Hier ook wat weerstand, uiteindelijk heeft ze het op school geleerdquote:Op zondag 18 oktober 2020 18:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het leed wat leren fietsen heet, dat 'probleem' hebben we nu. Sinds juli 6, maar ze kan nog niet fietsen. Wilt het ook gewoon niet leren. 'Als ik later groot ben wil ik nooit gaan fietsen'. Gister weer eens een keertje met haar geprobeerd sinds lange tijd, maar ze lijkt echt een aversie tegen fietsen te hebben. Cadeautje beloven als ze kan fietsen werkt niet, en dat zegt al heel wat. Dusja... we bergen de fiets maar weer op in de schuur en proberen het over wat maandjes weer denk ik...
Proficiat Vicky, wat vliegt de tijd!!quote:Op zondag 18 oktober 2020 18:18 schreef Vicky het volgende:
Oeh lastig hoor..
Misschien na een paar maandjes rust weer oppakken.
Mijn puber is vandaag 15 geworden.. 🎊
Gefeliciteerd Vickyquote:Op zondag 18 oktober 2020 18:18 schreef Vicky het volgende:
Oeh lastig hoor..
Misschien na een paar maandjes rust weer oppakken.
Mijn puber is vandaag 15 geworden.. 🎊
Wij fietsen zelf ook nooit dus nee, het is voor haar en voor ons ook geen noodzaak om het te leren. Maar ik vind wel dat ze het ooit eens moet kunnen. Het liefst zo snel mogelijk aangezien ze al zes is. Haar beste vriendinnetje komt elke dag fietsend naar school, maar zoiets is ook geen trigger voor haar.quote:Op zondag 18 oktober 2020 18:57 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Sun, fietsen jullie zelf wel eens, of is de noodzaak er (voor haar) ook gewoon niet?
Want 6 en altijd achterop begint wel groot te worden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |