abonnement Unibet Coolblue
pi_194971260
Goedemiddag,

Ik zoek eigenlijk ervaringen van mensen die iets soortgelijks aan de hand hebben gehad en hoe ze dit afgehandeld hebben.

3 weken terug heb ik de huisarts gebeld omdat ik druk op mijn borst voelde en me er echt beroerd van voelde. Nu heb ik al jaren slokdarm klachten welke ook dit soort symptomen kan veroorzaken, dit heb ik dus ook gemeld.
De huisarts wou me toch gelijk op de praktijk hebben om een hartfilmpje te maken, nou prima.

Daar gekomen werd ik door een assistente? aangesloten en er werd een hartfilmpje gemaakt.
vervolgens komt de huisarts uitslag mededelen, die was niet goed, hij wou nog een filmpje en er werd tegen de dame die me aangesloten had gezegd 'de stickers zitten niet goed, dat moet anders'
Dus de stickers werden allemaal wat verplaatst door diezelfde dame en opnieuw een filmpje gemaakt.

vervolgens komt de huisarts weer en verteld me dat er een flinke afwijking is en ik met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht moet worden. Ik zei nog dat ik met de auto hier was en ik net zo goed zelf kon rijden maar dat mocht absoluut niet met een dusdanige afwijking.

Vervolgens door ambu opgehaald, daar was al niks op het fimpje te zien en de heren zeiden al, ik denk dat de stickers niet goed zaten. In het ziekenhuis uitgebreide controle, ook niks te zien (ook niet in het bloed).

Nu krijg ik dus een rekening van de ambulance want dat valt onder eigen risico, maar als de huisarts zelf de stickers had gecontroleerd hadden ze die hele ambulance niet eens hoeven bellen, ik vind dit een grove fout en belachelijk dat ik nu voor die kosten moet opdraaien.
Cz al gebeld, die zeggen (terecht) bel je huisarts maar. Dat ga ik dan ook maar doen morgen (want nu zijn ze gesloten)

Maar heeft er hier iemand ervaring mee?
pi_194971314
Als de stickers niet goed hadden gezeten zie je dat op het ECG. Je krijgt dan geen afwijkend ECG maar bijv een vlakke lijn. Beetje raar dat ze dat in het ziekenhuis hebben gezegd

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2020 14:52:46 ]
pi_194971400
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:52 schreef Fugue het volgende:
Als de stickers niet goed hadden gezeten zie je dat op het ECG. Je krijgt dan geen afwijkend ECG maar bijv een vlakke lijn. Beetje raar dat ze dat in het ziekenhuis hebben gezegd
Dus TS heeft een aandoening aan zijn hart?
pi_194971475
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:58 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Dus TS heeft een aandoening aan zijn hart?
Dat zeg ik niet maar het op een fout met het ECG afschuiven is een beetje kort door de bocht
pi_194971476
Als er daadwerkelijk een afwijking aan mijn hart was dan hadden ze dat in t ziekenhuis aan het bloed kunnen zien dat er een infarct oid was geweest.

Dit is niet het geval. In de ambulance zagen ze eerst ook iets, maar dat kwam door de trilling van de auto en toen ze de stickers beter aandrukte was de afwijking weg...
pi_194971485
Volgende keer de huisarts niet bezoeken, probleem opgelost.
pi_194971487
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:01 schreef Fugue het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet maar het op een fout met het ECG afschuiven is een beetje kort door de bocht
oke, maar jij hebt een medische achtergrond dat je dit weet?
(serieuze vraag, dus geen sarcasme)
pi_194971514
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:02 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

oke, maar jij hebt een medische achtergrond dat je dit weet?
(serieuze vraag, dus geen sarcasme)
Ja
pi_194971534
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:04 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ja
Oke, kun je dan ook aangeven wat wel een dusdanige foute uitslag kan veroorzaken?
pi_194971580
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:05 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Oke, kun je dan ook aangeven wat wel een dusdanige foute uitslag kan veroorzaken?
Elektroden verwisselen, maar dan zie je een inversie, of beweging. Bij beide zou je geen dusdanig ECG zien wat wijst op een hartaandoening. Heb ik iig nog nooit gezien

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2020 15:08:21 ]
pi_194971632
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:08 schreef Fugue het volgende:

[..]

Elektroden verwisselen, maar dan zie je een inversie, of beweging. Bij beide zou je geen dusdanig ECG zien wat wijst op een hartaandoening. Heb ik iig nog nooit gezien
wel apart dat hij zelf in eerste instantie dan begint over stickers die mogelijk niet goed zitten en dit in de ambulance ook wordt aangegeven.
pi_194971663
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:10 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

wel apart dat hij zelf in eerste instantie dan begint over stickers die mogelijk niet goed zitten en dit in de ambulance ook wordt aangegeven.
Als een sticker niet goed zit krijg je een onleesbare ECG
pi_194971802
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:12 schreef Fugue het volgende:

[..]

Als een sticker niet goed zit krijg je een onleesbare ECG
Toch vreemd dat internet hier iets anders over zegt, niet dat ik blind van internet uitga, maar er moet iets fout gedaan zijn om een valse ECG te krijgen. Want ik leef nog steeds en de klachten zijn weg sinds ik maagtabletten slik.
https://nl.ecgpedia.org/wiki/Technische_problemen
  woensdag 9 september 2020 @ 15:32:34 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194971976
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:21 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Toch vreemd dat internet hier iets anders over zegt, niet dat ik blind van internet uitga, maar er moet iets fout gedaan zijn om een valse ECG te krijgen. Want ik leef nog steeds en de klachten zijn weg sinds ik maagtabletten slik.
https://nl.ecgpedia.org/wiki/Technische_problemen
Je huisarts kon toch alleen maar op die ECG afgaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_194972013
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:21 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Toch vreemd dat internet hier iets anders over zegt, niet dat ik blind van internet uitga, maar er moet iets fout gedaan zijn om een valse ECG te krijgen. Want ik leef nog steeds en de klachten zijn weg sinds ik maagtabletten slik.
https://nl.ecgpedia.org/wiki/Technische_problemen
Gaat om het verwisselen van elektroden links-rechts. Dan krijg je dus die inversie.
Heeft de huisarts het ECG naar het ziekenhuis meegestuurd?
pi_194972048
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je huisarts kon toch alleen maar op die ECG afgaan.
klopt, maar als de huisarts vermoed dat er stickers verkeerd zitten en om die reden nog een filmpje wilt laten maken, dan zou je verwachten dat hij dan zelf controleert of de stickers nu wel goed zitten en het niet overlaat aan degene die het om te beginnen niet goed had.
pi_194972065
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:34 schreef Fugue het volgende:

[..]

Gaat om het verwisselen van elektroden links-rechts. Dan krijg je dus die inversie.
Heeft de huisarts het ECG naar het ziekenhuis meegestuurd?
Volgens mij niet, maar dat weet ik niet zeker
pi_194972079
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:38 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Volgens mij niet, maar dat weet ik niet zeker
Oke nouja, ben benieuwd wat hij er zelf van zegt
  woensdag 9 september 2020 @ 15:41:40 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194972104
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:37 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

klopt, maar als de huisarts vermoed dat er stickers verkeerd zitten en om die reden nog een filmpje wilt laten maken, dan zou je verwachten dat hij dan zelf controleert of de stickers nu wel goed zitten en het niet overlaat aan degene die het om te beginnen niet goed had.
Is je vertrouwen in je huisarts nu weg? Ik zou dit sowieso nog wel een keer aankaarten.

Dat je je kosten vergoed krijgt, die kans acht ik vrij klein.
The love you take is equal to the love you make.
pi_194972130
Gegokt en verloren.

Eigen risico volgende keer lager houden.
  woensdag 9 september 2020 @ 15:51:07 #21
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_194972263
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:43 schreef AToontje87 het volgende:
Gegokt en verloren.

Eigen risico volgende keer lager houden.
Als jij een heel hoog eigen risico hebt dan kan het inderdaad zo zijn dat je de volledige ambulance kosten moet betalen. Een ambulance rit kost zo gemiddeld rond 700 euro zo uit mijn hoofd.
-weg-
pi_194972265
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:43 schreef AToontje87 het volgende:
Gegokt en verloren.

Eigen risico volgende keer lager houden.
het gaat niet over het bedrag, in een normale situatie had ik dit gewoon betaald, niks aan de hand.
Maar deze hele situatie zit me al niet lekker en dan kan ik ook nog voor zo'n bedrag opdraaien.
pi_194972274
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Is je vertrouwen in je huisarts nu weg? Ik zou dit sowieso nog wel een keer aankaarten.

Dat je je kosten vergoed krijgt, die kans acht ik vrij klein.
Ik zit normaal niet bij hem maar bij de vrouwlijke huisarts in dezelfde praktijk waar ik overigens gewoon tevreden over ben.
pi_194972280
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:40 schreef Fugue het volgende:

[..]

Oke nouja, ben benieuwd wat hij er zelf van zegt
ik ook, we zullen het morgen horen.
pi_194972301
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:51 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Als jij een heel hoog eigen risico hebt dan kan het inderdaad zo zijn dat je de volledige ambulance kosten moet betalen. Een ambulance rit kost zo gemiddeld rond 700 euro zo uit mijn hoofd.
ja iets hoger, maar nogmaals, het gaat me niet om het bedrag, het gaat erom dat de hele situatie toch al krom was.
pi_194972325
Niemand heeft je gedwongen je te laten vervoeren, toch?
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je huisarts kon toch alleen maar op die ECG afgaan.
Dit, ja. De arts vond het o.b.v. de uitslag nodig, in je eigen belang.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 9 september 2020 @ 15:55:24 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194972365
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:51 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Ik zit normaal niet bij hem maar bij de vrouwlijke huisarts in dezelfde praktijk waar ik overigens gewoon tevreden over ben.
Maar goed, je ziet dat je in bepaalde situaties ook van zijn goede zorg afhankelijk bent, dus dat moet ook goed voelen.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 9 september 2020 @ 15:58:35 #28
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_194972439
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:52 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

ja iets hoger, maar nogmaals, het gaat me niet om het bedrag, het gaat erom dat de hele situatie toch al krom was.
Dat zeggen mensen dus altijd als het wel om het geld gaat.
-weg-
pi_194972457
Ook helaas een keer in deze val getrapt en de ambulance genomen met een schouder die uit de kom was, omdat men zei dat mijn schouder ook best eens gebroken zou kunnen zijn (hij was al vaker uit de kom geweest en ik had geen vreselijke pijn). Het was ongeveer 5 minuten naar het ziekenhuis. Kosten 800 euro.

Les voor de volgende keer: neem altijd een taxi, tenzij je echt in accuut levensgevaar bent. Zelfs al is het 50 euro naar het ziekenhuis, het scheelt toch enorm veel geld.

In jouw geval lijkt het erop dat je dacht aan accuut levensgevaar door een fout van je huisarts. Tsja, helaas wordt er in het zorgsysteem weinig rekening gehouden met het eigen risico van mensen. De zorg is een van de weinige producten die je afneemt zonder de kosten te weten.

Als er echt sprake is van een (medische) fout, dan zou ik wel proberen de kosten terug te krijgen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 9 september 2020 @ 16:10:59 #30
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_194972685
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:59 schreef JohnDDD het volgende:
Ook helaas een keer in deze val getrapt en de ambulance genomen met een schouder die uit de kom was, omdat men zei dat mijn schouder ook best eens gebroken zou kunnen zijn (hij was al vaker uit de kom geweest en ik had geen vreselijke pijn). Het was ongeveer 5 minuten naar het ziekenhuis. Kosten 800 euro.

Les voor de volgende keer: neem altijd een taxi, tenzij je echt in accuut levensgevaar bent. Zelfs al is het 50 euro naar het ziekenhuis, het scheelt toch enorm veel geld.

In jouw geval lijkt het erop dat je dacht aan accuut levensgevaar door een fout van je huisarts. Tsja, helaas wordt er in het zorgsysteem weinig rekening gehouden met het eigen risico van mensen. De zorg is een van de weinige producten die je afneemt zonder de kosten te weten.

Als er echt sprake is van een (medische) fout, dan zou ik wel proberen de kosten terug te krijgen.
Een fout van een medisch professional, in de val getrapt noemen :N
-weg-
pi_194972697
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:51 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Ik zit normaal niet bij hem maar bij de vrouwlijke huisarts in dezelfde praktijk waar ik overigens gewoon tevreden over ben.
Je bent patiënt van een praktijk, bij een duo-praktijk niet van 1 specifieke huisarts.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:59 schreef JohnDDD het volgende:
Tsja, helaas wordt er in het zorgsysteem weinig rekening gehouden met het eigen risico van mensen.
Dat is, zoals de term al doet vermoeden, je eigen risico. En het hele idee van een vrijwillig verhoogd eigen risico is dat je verwacht geen zorgkosten (onder het eigen risico) te maken. Die verwachting komt niet per definitie uit.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194972831
Klacht kan je indienen, ER vergoedt krijg is nihil.

Je betaalt op het moment dat je in de ambulance stapt. Volgende keer dus niet meer doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 9 september 2020 @ 16:22:37 #33
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_194972868
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
Klacht kan je indienen, ER vergoedt krijg is nihil.

Je betaalt op het moment dat je in de ambulance stapt. Volgende keer dus niet meer doen.
Of gewoon geen hogere eigen risico nemen dat kan altijd nog. @Bla_Bla_Bla ik denk dat het beter is om met zorgverzeker een betaal afspraak te maken.
-weg-
pi_194973098
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:22 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Of gewoon geen hogere eigen risico nemen dat kan altijd nog. @:Bla_Bla_Bla ik denk dat het beter is om met zorgverzeker een betaal afspraak te maken.
Niet nodig, bij een hoger eigen risico staat het geld netjes aan de kant dus dat is het probleem niet.
pi_194973120
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
Klacht kan je indienen, ER vergoedt krijg is nihil.

Je betaalt op het moment dat je in de ambulance stapt. Volgende keer dus niet meer doen.
Tja als een huisarts je meld dat hij een ernstige afwijking ziet en je echt niet met de auto wilt laten gaan, ga je er toch een beetje vanuit dat hij niet uit zn nek lult. Ik weet niet of je dan snel roept 'nee laat maar'
  woensdag 9 september 2020 @ 16:38:23 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194973139
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:36 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Tja als een huisarts je meld dat hij een ernstige afwijking ziet en je echt niet met de auto wilt laten gaan, ga je er toch een beetje vanuit dat hij niet uit zn nek lult. Ik weet niet of je dan snel roept 'nee laat maar'
Ik raad het ook niet aan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_194973152
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:11 schreef baskick het volgende:

[..]

Je bent patiënt van een praktijk, bij een duo-praktijk niet van 1 specifieke huisarts.
[..]
klopt niet helemaal, maar in dit geval nemen ze elkaar inderdaad waar al de ander er niet is.
pi_194973184
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:59 schreef JohnDDD het volgende:
Ook helaas een keer in deze val getrapt en de ambulance genomen met een schouder die uit de kom was, omdat men zei dat mijn schouder ook best eens gebroken zou kunnen zijn (hij was al vaker uit de kom geweest en ik had geen vreselijke pijn). Het was ongeveer 5 minuten naar het ziekenhuis. Kosten 800 euro.

Les voor de volgende keer: neem altijd een taxi, tenzij je echt in accuut levensgevaar bent. Zelfs al is het 50 euro naar het ziekenhuis, het scheelt toch enorm veel geld.

In jouw geval lijkt het erop dat je dacht aan accuut levensgevaar door een fout van je huisarts. Tsja, helaas wordt er in het zorgsysteem weinig rekening gehouden met het eigen risico van mensen. De zorg is een van de weinige producten die je afneemt zonder de kosten te weten.

Als er echt sprake is van een (medische) fout, dan zou ik wel proberen de kosten terug te krijgen.
ook mooi klote inderdaad.
ik hoor al via andere wegen dat de kans dat je het vergoed krijgt erg laag is omdat huisartsen gewoon fouten moeten kunnen maken....
pi_194973225
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:22 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Of gewoon geen hogere eigen risico nemen dat kan altijd nog. @:Bla_Bla_Bla ik denk dat het beter is om met zorgverzeker een betaal afspraak te maken.
Een lager eigen risico had niets aan de situatie veranderd.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 9 september 2020 @ 16:43:18 #40
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_194973237
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:40 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

ook mooi klote inderdaad.
ik hoor al via andere wegen dat de kans dat je het vergoed krijgt erg laag is omdat huisartsen gewoon fouten moeten kunnen maken....
Weet je waarom dat is? Het zijn mensen ^O^
-weg-
  woensdag 9 september 2020 @ 16:43:48 #41
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_194973243
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:42 schreef baskick het volgende:

[..]

Een lager eigen risico had niets aan de situatie veranderd.
De rekening was dan stukken lager geweest.
-weg-
pi_194973264
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:43 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

De rekening was dan stukken lager geweest.
Het gáát TS niet om de hoogte, maar om het feit dat hij het onterecht vindt dát het überhaupt ten lasten van eigen risico komt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 9 september 2020 @ 16:47:04 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194973316
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:40 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

ook mooi klote inderdaad.
ik hoor al via andere wegen dat de kans dat je het vergoed krijgt erg laag is omdat huisartsen gewoon fouten moeten kunnen maken....
Het was wel een fout in het voordeel van jouw gezondheid. Als het andersom was geweest, had je het misschien niet na kunnen vertellen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_194973360
Ik snap dat dit irritant is ts, maar huisartsen zijn ook mensen en kunnen fouten maken. Wees blij dat hij je niet naar huis heeft gestuurd met een hartaanval...
Hoi
  woensdag 9 september 2020 @ 16:52:09 #45
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194973419
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:59 schreef JohnDDD het volgende:
Ook helaas een keer in deze val getrapt en de ambulance genomen met een schouder die uit de kom was, omdat men zei dat mijn schouder ook best eens gebroken zou kunnen zijn (hij was al vaker uit de kom geweest en ik had geen vreselijke pijn). Het was ongeveer 5 minuten naar het ziekenhuis. Kosten 800 euro.

Les voor de volgende keer: neem altijd een taxi, tenzij je echt in accuut levensgevaar bent. Zelfs al is het 50 euro naar het ziekenhuis, het scheelt toch enorm veel geld.

In jouw geval lijkt het erop dat je dacht aan accuut levensgevaar door een fout van je huisarts. Tsja, helaas wordt er in het zorgsysteem weinig rekening gehouden met het eigen risico van mensen. De zorg is een van de weinige producten die je afneemt zonder de kosten te weten.

Als er echt sprake is van een (medische) fout, dan zou ik wel proberen de kosten terug te krijgen.
Op zich zou je kunnen denken dat de arts geen risico heeft genomen? Want was het bijvoorbeeld wel fout gegaan zijn de nabestaanden van de TS wellicht de eersten die zich melden bij "Hart van Nederland" en dergelijke. En is de carrière van de betrokken dokter naar de klote.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194973443
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:49 schreef Meesternadim het volgende:
Ik snap dat dit irritant is ts, maar huisartsen zijn ook mensen en kunnen fouten maken. Wees blij dat hij je niet naar huis heeft gestuurd met een hartaanval...
Dan hadden we hier de klacht misschien niet meer gezien omdat TS overleden was. 8-)
pi_194973711
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:22 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Of gewoon geen hogere eigen risico nemen dat kan altijd nog. @:Bla_Bla_Bla ik denk dat het beter is om met zorgverzeker een betaal afspraak te maken.
Bij velen kan dat niet bij vrijwillige verhoging
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 9 september 2020 @ 17:09:33 #48
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_194973745
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Bij velen kan dat niet bij vrijwillige verhoging
Wij zijn velen, ik weet dat dit kan bij VGZ en haar vele zustermaatschappijen. Zelfde geldt voor Zilveren Kruis.
-weg-
pi_194973819
Het is geen fout geweest. Je bent als huisarts gewoon uiterst voorzichtig met dit soort klachten. Een deel heeft achteraf niets, een ander deel wordt niet gevangen en dan zit je met de dood of andere gebakken peren, dat wil je ook niet.
pi_194973846
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:11 schreef baskick het volgende:

[..]

Je bent patiënt van een praktijk, bij een duo-praktijk niet van 1 specifieke huisarts.
[..]

Dat is, zoals de term al doet vermoeden, je eigen risico. En het hele idee van een vrijwillig verhoogd eigen risico is dat je verwacht geen zorgkosten (onder het eigen risico) te maken. Die verwachting komt niet per definitie uit.
Mijn probleem is dat er door mensen in de zorg wordt gedaan alsof kosten geen rol spelen.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:11 schreef baskick het volgende:

[..]

Je bent patiënt van een praktijk, bij een duo-praktijk niet van 1 specifieke huisarts.
[..]

Dat is, zoals de term al doet vermoeden, je eigen risico. En het hele idee van een vrijwillig verhoogd eigen risico is dat je verwacht geen zorgkosten (onder het eigen risico) te maken. Die verwachting komt niet per definitie uit.
Mijn probleem is dat er door mensen in de zorg wordt gedaan alsof kosten geen rol spelen. Bovendien kunnen ze ook vaak geen indicatie van kosten geven. Nou kun je wel zeggen dat de juiste keuze voor je gezondheid altijd is om te doen wat de arts of ambulancebroeder zegt, maar mij wordt verteld dat ik kan kiezen tussen 800 euro voor een ritje van 5 minuten met de ambulance (ook nog zonder sirene) en een ritje met de taxi van 15 euro, terwijl ik geen vreselijke pijn heb, dan kies ik voor de taxi. Of de tram. Of fietsen met één arm. Medsich gezien is dat inderdaad een iets groter risico dan een ambulance. Maar voor dat verschil neem ik dan dat risico.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')