abonnement Unibet Coolblue
pi_194954789
Hoi allemaal,

Vorige week is m'n VW Polo (Bouwjaar 2000) aangereden door een oudere meneer die niet heel goed kan fileparkeren. Mijn auto stond gewoon geparkeerd, keurig in het vak, en hij heeft bij het inparkeren behoorlijke schade gereden aan de linker voorkant van m'n auto. De bestuurdersdeur heeft behoorlijke lakschade en een flinke deuk, en het linker voorscherm is ook behoorlijk toegetakeld. Afijn, de beste man had gelukkig een briefje achtergelaten met z'n telefoonnummer dus geen probleem.. dacht ik.

Nu blijkt dat nadat ik bij een schadehersteller langs ben geweest om de schade te laten taxeren, dat de schade dusdanig groot is dat er een schade-expert voor langs moest komen. Deze is vandaag langs geweest en heeft de auto economisch total loss verklaard. Hier baal ik op z'n zachtst gezegd behoorlijk van, want ik heb geen geld en geen zin om met dat klein beetje zakgeld wat ik straks aangeboden krijg een andere auto ervoor terug te kopen.

Het komt erop neer dat de schade begroot is om en nabij de 2000 euro. Ik begrijp dat mijn auto de jongste niet meer is, maar hij is altijd keurig op tijd onderhouden en heeft 'slechts' 160.000 op de teller staan. Ik heb nog geen bod gekregen van de schade expert met wat zij ervoor willen geven, maar daar zit ik eigenlijk ook helemaal niet op te wachten.

Het kan toch niet zo zijn dat een oude lul zonder parkeerskills voor 2000 euro schade rijdt aan mijn auto, en dat ik vervolgens zelf kan opdraaien voor het hele gebeuren. Ik bedoel; als de expert straks met een bod van 800 euro komt voor de dagwaarde van mijn auto, moet ik ofwel zelf 1200 bijleggen of een trapauto gaan kopen :')

Iemand hier ervaring/kennis mee wat mijn rechten zijn in zo'n situatie?
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_194954846
Voor dat geld van de dagwaarde kan je als het goed is een vergelijkbare andere auto kopen. Als dat niet zo is dan bel je je rechtsbijstandsverzekering om er meer uit te halen. En ja dat kan.

Het zou raar zijn als je die 2000 euro krijgt en dan voor 800 eur een vergelijkbare auto koopt. Dan win he er geld mee en lokt dit fraude uit.
Als dat zo werkt laat ik iemand mijn auto rammen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194954886
Volgens mij maken ze geen schadebedrag bekend als je auto economisch total loss is, maar bepalen ze de dagwaarde voor een soort gelijke auto. Waarschijnlijk hebben ze die dagwaarde voor rond de 2000 eu bepaald.

Een opkoper kan nu jouw auto kopen. Stel hij koopt hem voor ¤ 500, dan krijg jij dus ¤ 1500 van de verzekering, dus in totaal ¤ 2000.
pi_194955105
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 16:23 schreef jroz het volgende:
Volgens mij maken ze geen schadebedrag bekend als je auto economisch total loss is, maar bepalen ze de dagwaarde voor een soort gelijke auto. Waarschijnlijk hebben ze die dagwaarde voor rond de 2000 eu bepaald.

Een opkoper kan nu jouw auto kopen. Stel hij koopt hem voor ¤ 500, dan krijg jij dus ¤ 1500 van de verzekering, dus in totaal ¤ 2000.
Zo werkt het, onlangs een van onze vlootwagens (BMW118) total loss verklaard.
Schade was begroot op +-5000¤, opkoper bood nog 8000¤, verzekering heeft 12000¤ uitgekeerd. vergelijkbare wagen op sites tussen de 10 en 15K.

Verzekering hoeft minder te betalen, opkoper kan 'm waarschijnlijk goedkoper maken dan de offerte van BMW en pakt zo z'n winst.
Baas koopt van het geld een Abarth, vindt ie leuk
pi_194955128
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 16:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
Voor dat geld van de dagwaarde kan je als het goed is een vergelijkbare andere auto kopen. Als dat niet zo is dan bel je je rechtsbijstandsverzekering om er meer uit te halen. En ja dat kan.

Het zou raar zijn als je die 2000 euro krijgt en dan voor 800 eur een vergelijkbare auto koopt. Dan win he er geld mee en lokt dit fraude uit.
Als dat zo werkt laat ik iemand mijn auto rammen.
Ik wil best een verklaring ondertekenen dat ik voor die 2000 euro mijn auto laat repareren, zolang het mij geen geld kost vind ik dat prima. Na zes jaar zit er ook voor minstens 2000 euro emotionele waarde aan dat beestje.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 16:23 schreef jroz het volgende:
Volgens mij maken ze geen schadebedrag bekend als je auto economisch total loss is, maar bepalen ze de dagwaarde voor een soort gelijke auto. Waarschijnlijk hebben ze die dagwaarde voor rond de 2000 eu bepaald.

Een opkoper kan nu jouw auto kopen. Stel hij koopt hem voor ¤ 500, dan krijg jij dus ¤ 1500 van de verzekering, dus in totaal ¤ 2000.
Het schadebedrag van 2000 euro is de taxatie van de schadehersteller waar ik hem in eerste instantie naartoe heb gebracht. Vandaag is dus de schade expert langs geweest en die zal ongetwijfeld zelf ook een taxatie rapport van de schade hebben opgemaakt. Ik geloof niet dat de dagwaarde meer dan 1000 euro gaat zijn.

Maar als ik jou dus goed begrijp zou ik uiteindelijk de dagwaarde + bieding van de opkoper in totaal uitgekeerd krijgen? Mits ik daar akkoord mee zou gaan natuurlijk.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_194955188
Je mag hem ook zelf teug kopen voor die vijfhonderd euro. Dan heb je 1500 om te repareren.
pi_194955189
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 16:32 schreef trolley het volgende:

[..]

Ik wil best een verklaring ondertekenen dat ik voor die 2000 euro mijn auto laat repareren, zolang het mij geen geld kost vind ik dat prima. Na zes jaar zit er ook voor minstens 2000 euro emotionele waarde aan dat beestje.
[..]

Het schadebedrag van 2000 euro is de taxatie van de schadehersteller waar ik hem in eerste instantie naartoe heb gebracht. Vandaag is dus de schade expert langs geweest en die zal ongetwijfeld zelf ook een taxatie rapport van de schade hebben opgemaakt. Ik geloof niet dat de dagwaarde meer dan 1000 euro gaat zijn.

Maar als ik jou dus goed begrijp zou ik uiteindelijk de dagwaarde + bieding van de opkoper in totaal uitgekeerd krijgen? Mits ik daar akkoord mee zou gaan natuurlijk.
De verzekeraar wil zo min mogelijk betalen en heeft niks aan jou intenties. Al gebruik je get in he open haard of ga je ermee op vakantie. Dat boeit niemand iets.

Volgens mij krijg je de dagwaarde waarmee je een vergelijkbare auto van kan kopen. Ben je gehecht aan je auto?
Ik weet eigenlijk niet wat er met de restwaarde gebeurd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 8 september 2020 @ 16:52:26 #8
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_194955481
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 16:32 schreef trolley het volgende:
Maar als ik jou dus goed begrijp zou ik uiteindelijk de dagwaarde + bieding van de opkoper in totaal uitgekeerd krijgen? Mits ik daar akkoord mee zou gaan natuurlijk.
Andersom denk ik, van de verzekering krijg je dagwaarde - bieding van de opkoper.
pi_194955557
Ik heb ooit iets vergelijkbaars gehad met een (veel) oudere auto. Kreeg daar toen nog 2k voor terug geloof ik incl wat de garage had geboden voor onderdelen. Ik lachte me dood want had die afgeneukte bak daar nooit voor kunnen verkopen.

Zou gewoon even afwachten je nog niet druk maken
pi_194955699
Is het alleen blikschade? Een Polo uit 2000 is geen heel zeldzame auto, best kans dat je met uitkering van de verzekering + behoud "wrak" dit prima economisch kunt oplossen met wat plaatwerk van de sloop/marktplaats...

[ Bericht 4% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 08-09-2020 17:06:06 ]
pi_194955872
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 16:23 schreef jroz het volgende:
Volgens mij maken ze geen schadebedrag bekend als je auto economisch total loss is, maar bepalen ze de dagwaarde voor een soort gelijke auto. Waarschijnlijk hebben ze die dagwaarde voor rond de 2000 eu bepaald.
Zal misschien per verzekeraar verschillen, maar gebeurt wel degelijk. Zou anders ook typisch zijn omdat je dan geen idee hebt waarom auto afgevoerd word. Uiteindelijk is economisch total loss niets anders dan:
schade > dagwaarde - waarde wrak
Dus schade moet wel op een of andere manier bekend zijn. Ik zou even afwachten waar je verzekeraar mee komt qua dagwaarde, op Autotrack zie ik er flink wat uit 2000 die toch wel behoorlijk onder de 2,000 eur zitten.
Normaliter is het zo dat eerst wrak moet worden verkocht en dat vervolgens de verzekeraar het verschil betaald. Ik zou er wel voor kiezen dat verzekeraar totale dagwaarde betaald en dat jij niet hoeft te gaan zitten wachten totdat de opkoper betaald heeft. Volgens mij heeft er hier ook nog eens een topic gelopen van iemand die daar enorm veel toestanden over gehad heeft.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 16:19 schreef trolley het volgende:

Het kan toch niet zo zijn dat een oude lul zonder parkeerskills voor 2000 euro schade rijdt aan mijn auto, en dat ik vervolgens zelf kan opdraaien voor het hele gebeuren. Ik bedoel; als de expert straks met een bod van 800 euro komt voor de dagwaarde van mijn auto, moet ik ofwel zelf 1200 bijleggen of een trapauto gaan kopen :')

Iemand hier ervaring/kennis mee wat mijn rechten zijn in zo'n situatie?
Oh en dit stuk...ja helaas, je krijgt nooit terug wat die auto voor jou waard is. Soms heb je mazzel en heeft verzekeraar een wat enthousiaste dagwaarde gesteld.

[ Bericht 16% gewijzigd door allegoedenickszijnop op 08-09-2020 17:14:24 ]
pi_194956110
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 8 september 2020 17:07 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

Oh en dit stuk...ja helaas, je krijgt nooit terug wat die auto voor jou waard is. Soms heb je mazzel en heeft verzekeraar een wat enthousiaste dagwaarde gesteld.

Anders is het wel heel makkelijk geld verdienen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194956134
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 17:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Is het alleen blikschade? Een Polo uit 2000 is geen heel zeldzame auto, best kans dat je met uitkering van de verzekering + behoud "wrak" dit prima economisch kunt oplossen met wat plaatwerk van de sloop/marktplaats...
Als die nog rijdt en er redelijk uitziet zou ik de schade laten zitten en het geld incasseren en verder rijden met die auto.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194956197
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 17:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als die nog rijdt en er redelijk uitziet zou ik de schade laten zitten en het geld incasseren en verder rijden met die auto.
Dit, wellicht als de bestuurdersportier klemt effe naar de sloop om een vervangend portier te regelen.

En wat betreft je andere opmerking, precies. Ik kan wel zeggen dat m'n auto mij 5 ton waard is, maar wat heeft een verzekeraar daarmee/ Het gaat erom dat je weer iets vergelijkbaars terug kunt kopen.
pi_194956318
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 17:23 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

Dit, wellicht als de bestuurdersportier klemt effe naar de sloop om een vervangend portier te regelen.

En wat betreft je andere opmerking, precies. Ik kan wel zeggen dat m'n auto mij 5 ton waard is, maar wat heeft een verzekeraar daarmee/ Het gaat erom dat je weer iets vergelijkbaars terug kunt kopen.
Ik heb een auto uit 2002 en zit al vol beschadigingen waarbij ik al geld heb gekregen. Van mij mogen er nog wel meer bijkomen mits ik de dader weet.
Bij deuken pak ik een hamer.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194956529
Ik zie ze op MP voor 700-1000¤ dus dat is wat je krijgt van de verzekering.

Of je kiest om hem te houden. Maar stel dat de opkoper er nog 400 voor biedt, Dan krijg je alleen het verschil uitgekeerd.
.
pi_194957549
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 17:37 schreef Fer het volgende:
Ik zie ze op MP voor 700-1000¤ dus dat is wat je krijgt van de verzekering.

Of je kiest om hem te houden. Maar stel dat de opkoper er nog 400 voor biedt, Dan krijg je alleen het verschil uitgekeerd.
Heb je dan ook voorrang om zelf het 'wrak' te kopen tegen de geboden prijs?
pi_194957552
Les 1: nooit akkoord gaan met het eerste bod van de schade-expert. Altijd onderhandelen.
Helaas berusten deze posts niet op de werkelijkheid
pi_194957677
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 18:35 schreef Dar.Adal het volgende:
Les 1: nooit akkoord gaan met het eerste bod van de schade-expert. Altijd onderhandelen.
Les 2: altijd facturen en keuringsrapporten voorhanden hebben om aan te tonen dat je auto in betere staat is dan die van 700¤
.
pi_194957732
Wacht nou maar eerst af waar ze mee komen. Want dit is stressen om niks.

Zelf had ik eens een stokoude bestelwagen waar iemand de zijkant had geraakt. Schade expert stelde de schade vast op 1100,-. Auto was veel minder waard maar ik was zelf netjes op komen dagen om erbij te zijn en te laten zien wat ik al aan de auto had gedaan en dat ik er zo blij mee was.

Toen kreeg ik 1100,- en mocht het 'wrak' houden. Deurtje van de sloop voor 60,- en een dagje werk om die erin te zetten.

Mocht zoiets nog eens gebeuren dan zou ik eerst de kosten uitzoeken en de veroorzaker een beetje matsen want die was nu haar no-claim kwijt dat is ook weer zonde.

In andere gevallen bijna altijd redelijk er vanaf gekomen. Wel bezwaar moeten maken. 2x aangereden met oldtimers en daarvan schatten ze de waarde te laag in.

Je moet ook niet praten over dagwaarde. Het gaat erom dat jouw schade wordt vergoed. Dus als je voor het geboden bedrag niet eenzelfde auto kan halen van marktplaats dan kun je dat aanvoeren. Zeggen dat jij er helemaal niet aan wilt verdienen of op vooruit wil gaan maar dat zij verantwoordelijk zijn voor de toegebrachte schade en dat jij gewoon exact zo'n zelfde auto wil met zelfde bouwjaar, km stand en staat van onderhoud. Zeg dat geld je niet boeit en dat je graag zo'n zelfde auto voor de deur ziet. Verzamel advertenties zodat je de huidige waarde kunt bewijzen.

Zodra ze doorkrijgen dat je je niet laat afschepen en het ze veel tijd gaat kosten trekken ze wel bij.

De mensen die bij de auto komen kijken daarmee kan je meestal prima uit de voeten. Dat zijn autokenners en vaak liefhebbers.

Grote kans dat ze een bedrag voorstellen en dat je de Polo kan houden. Zo'n Polo uit 2000 zitten ze echt niet op te wachten. Het afvoeren kost ze meer dan de opbrengst. Je kan zelfs blij zijn dat iemand 'm total loss rijdt voordat de versnellingsbak het begeeft :P Nu kan je tenminste iets betrouwbaars kopen.
pi_194957897
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 16:31 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Zo werkt het, onlangs een van onze vlootwagens (BMW118) total loss verklaard.
Schade was begroot op +-5000¤, opkoper bood nog 8000¤, verzekering heeft 12000¤ uitgekeerd. vergelijkbare wagen op sites tussen de 10 en 15K.

Verzekering hoeft minder te betalen, opkoper kan 'm waarschijnlijk goedkoper maken dan de offerte van BMW en pakt zo z'n winst.
Baas koopt van het geld een Abarth, vindt ie leuk
Als de schade begroot is op 5k gaat de verzekeraar natuurlijk geen 12k uitkeren. Het idee van economisch total loss is immers dat de kosten van reparatie hoger zijn dan de dagwaarde van de auto.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_194958027
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 19:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als de schade begroot is op 5k gaat de verzekeraar natuurlijk geen 12k uitkeren. Het idee van economisch total loss is immers dat de kosten van reparatie hoger zijn dan de dagwaarde van de auto.
Nope, economisch total loss is als de schade hoger is dan de dagwaarde minus de waarde van wrak.
edit: wat verhaal van Mr Panerai alsnog redelijk vreemd maakt. (de schade zou vele malen lager zijn dan de uitgekeerde 12,000eur)
pi_194958103
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 19:10 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

Nope, economisch total loss is als de schade hoger is dan de dagwaarde minus de waarde van wrak.
Nee, de waarde van het wrak speelt nog geen rol bij die bepaling. Verzekeraars houden als regel aan dat ze bij reparatiekosten die hoger zijn dan 2/3e van de dagwaarde economisch total loss zijn. Daarna worden opkopers ingeschakeld om te kijken wat zij voor het wrak willen geven.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_194958134
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 19:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, de waarde van het wrak speelt nog geen rol bij die bepaling. Verzekeraars houden als regel aan dat ze bij reparatiekosten die hoger zijn dan 2/3e van de dagwaarde economisch total loss zijn. Daarna worden opkopers ingeschakeld om te kijken wat zij voor het wrak willen geven.
Dat dacht ik ook tot ik het vorig jaar zelf aan de hand had. Waarde van het wrak speelt wel degelijk mee.
Schadeexpert doet bij opname van de schade een inschatting van de waarde van het wrak en dat word gecorrigeerd op geschatte dagwaarde. Wellicht dat daar de een derde vandaan komt die je noemt, maar het is domweg een manier om te bepalen wat voordeliger is om uit te keren.
pi_194960898
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 17:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als die nog rijdt en er redelijk uitziet zou ik de schade laten zitten en het geld incasseren en verder rijden met die auto.
Hij rijdt in ieder geval nog wel, dat is tenminste iets. De schade ziet er wel behoorlijk uit, vooral de portier. Maar dat kan eventueel zoals gezegd wel verholpen worden door voor een paar tientjes eentje op de kop te tikken op de sloop. De schade aan het voorscherm zou ik nog wel kunnen laten zitten, de deur heeft de zwaarste klap gehad.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 18:48 schreef tstile het volgende:

Je moet ook niet praten over dagwaarde. Het gaat erom dat jouw schade wordt vergoed. Dus als je voor het geboden bedrag niet eenzelfde auto kan halen van marktplaats dan kun je dat aanvoeren. Zeggen dat jij er helemaal niet aan wilt verdienen of op vooruit wil gaan maar dat zij verantwoordelijk zijn voor de toegebrachte schade en dat jij gewoon exact zo'n zelfde auto wil met zelfde bouwjaar, km stand en staat van onderhoud. Zeg dat geld je niet boeit en dat je graag zo'n zelfde auto voor de deur ziet. Verzamel advertenties zodat je de huidige waarde kunt bewijzen.

Zodra ze doorkrijgen dat je je niet laat afschepen en het ze veel tijd gaat kosten trekken ze wel bij.

De mensen die bij de auto komen kijken daarmee kan je meestal prima uit de voeten. Dat zijn autokenners en vaak liefhebbers.

Grote kans dat ze een bedrag voorstellen en dat je de Polo kan houden. Zo'n Polo uit 2000 zitten ze echt niet op te wachten. Het afvoeren kost ze meer dan de opbrengst. Je kan zelfs blij zijn dat iemand 'm total loss rijdt voordat de versnellingsbak het begeeft :P Nu kan je tenminste iets betrouwbaars kopen.
Ik zou binnen 5 dagen worden teruggebeld met een voorstel voor de Polo. Het liefst heb ik gewoon dat ze een bedrag bieden waarmee ik een nieuwe portier en voorscherm kan kopen op MP/de sloop en deze dan eventueel nog in originele kleur laat overspuiten. Helaas was ik zelf niet aanwezig bij de opname van de schade expert, aangezien deze tussen 08.30 en 17.00 uur langs kunnen komen omdat ze heel de regio doorrijden.

Ik heb al vergelijkbare advertenties opgezocht om een inschatting te maken van de dagwaarde van m'n auto, en dat ligt inderdaad zo tussen de 800 en 1000 euro. Ik ben benieuwd waar ze mee gaan komen..
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_194961396
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 16:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
Voor dat geld van de dagwaarde kan je als het goed is een vergelijkbare andere auto kopen. Als dat niet zo is dan bel je je rechtsbijstandsverzekering om er meer uit te halen. En ja dat kan.

Het zou raar zijn als je die 2000 euro krijgt en dan voor 800 eur een vergelijkbare auto koopt. Dan win he er geld mee en lokt dit fraude uit.
Als dat zo werkt laat ik iemand mijn auto rammen.
Dit is geen fraude. Je mag zelf kiezen wat je met het geld doet. Je kan er ook voor kiezen om je auto niet te laten maken als je zo skeer bent.
pi_194963262
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 19:10 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
Nope, economisch total loss is als de schade hoger is dan de dagwaarde minus de waarde van wrak.

Dit dus. Ik had ooit de vreemde situatie dat de auto niet total loss zou zijn als de politie het kenteken had ingenomen maar omdat het niet ingenomen was bleek de restwaarde meer en was de auto opeens wel total loss
meer dan dertig jaar geleden
pi_194963427
Rechten heb je helaas niet veel. Je bent verzekerd voor de dagwaarde waarvan je een vergelijkbare auto zou moeten kunnen kopen. Dan ben je in principe financieel schadeloos gesteld.

Het is echter niet per definitie zo dat schadetaxeurs er op uit zijn om je zo min mogelijk geld te geven. Ze kijken gewoon naar de geleden schade. Die kan ook hoger uitvallen dan verwacht.

Dit is overigens een betere uitweg dan repareren. Bij zulke schade blijf je toch een gevoel houden dat er misschien verborgen gebreken zijn. Dan moet je jagen op goede garantiepapieren en dat brengt veel meer stress met zich mee. Doe je dat niet, dan kunnen er misschien later nog veel meer reparatiekosten opkomen die dan voor je eigen risico komen. Ook ben je verplicht om dan bij eventuele verkoop te melden dat je auto een flinke opdonder heeft gekregen zeg maar.
pi_194963604
Niet nodig

[ Bericht 78% gewijzigd door Peejtur op 09-09-2020 06:32:12 ]
  woensdag 9 september 2020 @ 05:52:02 #30
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_194964527
https://www.gaspedaal.nl/(...)kmax=160000&srt=pr-a

TS zal een 1000 oid totaal krijgen, dan kan TS met dit soort resultaten aangeven dat dat +/- 1300 max moet zijn ...

2000 eur schade is idd al rap 2x de handelswaarde.

[ Bericht 19% gewijzigd door Peejtur op 09-09-2020 06:32:30 ]
Dum de dum
pi_194965445
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 23:43 schreef Daboman het volgende:
Bij zulke schade blijf je toch een gevoel houden dat er misschien verborgen gebreken zijn.
Bij parkeerschade?
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 23:43 schreef Daboman het volgende:
Ook ben je verplicht om dan bij eventuele verkoop te melden dat je auto een flinke opdonder heeft gekregen zeg maar.
Die auto was al onder de duizend waard, dat gaat bij deze schade naar de sloop als je inruilt.

Nee ts, gewoon geld opstrijken en in blijven rijden. Je kan eventueel zelf met een hamer die deur uitdeuken en dat spatbord vervangen door een sloop exemplaar.
  woensdag 9 september 2020 @ 09:10:00 #32
36461 Joppy
geen colaboy
pi_194965674
Taxatie van de kosten van de schade is gebaseerd op reparatie naar zo goed als nieuw-staat. Bij een beetje blikschade is een oudere auto dan al snel total-loss, terwijl je met wat goede onderdelen van de sloop (zeker bij een zeer courante auto als de polo) voor veel minder klaar kan zijn.

Ooit heb ik van de verzekering ¤950,- gekregen voor een auto die ik voor ¤850,- had gekocht. Schade was getaxeerd op ¤1500,-. Ik heb uiteindelijk ¤50/70 ofzoiets uitgegeven ter reparatie.
Let the beat control your body!
  woensdag 9 september 2020 @ 09:35:39 #33
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_194966003
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:10 schreef Joppy het volgende:
Taxatie van de kosten van de schade is gebaseerd op reparatie naar zo goed als nieuw-staat. Bij een beetje blikschade is een oudere auto dan al snel total-loss, terwijl je met wat goede onderdelen van de sloop (zeker bij een zeer courante auto als de polo) voor veel minder klaar kan zijn.

Ooit heb ik van de verzekering ¤950,- gekregen voor een auto die ik voor ¤850,- had gekocht. Schade was getaxeerd op ¤1500,-. Ik heb uiteindelijk ¤50/70 ofzoiets uitgegeven ter reparatie.
Bij een auto van 20 jaar oud zou ik een paar deuken ook niet zo'n ramp vinden. Zolang het nog goed werkt zou ik denk ik niet eens nieuwe panelen gaan halen. Misschien een kleine poging met een wc plopper.
pi_194966937
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 23:27 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dit dus. Ik had ooit de vreemde situatie dat de auto niet total loss zou zijn als de politie het kenteken had ingenomen maar omdat het niet ingenomen was bleek de restwaarde meer en was de auto opeens wel total loss
meer dan dertig jaar geleden
Die snap ik niet, de politie komt uberhaupt niet eens kijken bij schades zoals die van ts.
  woensdag 9 september 2020 @ 10:45:02 #35
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_194967007
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:39 schreef 111210 het volgende:

[..]

Die snap ik niet, de politie komt uberhaupt niet eens kijken bij schades zoals die van ts.
30 jaar geleden wel.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_194967983
.

[ Bericht 99% gewijzigd door trolley op 09-09-2020 11:45:53 ]
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_194968027
.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_194969531
Waarde is ongeveer

https://www.gaspedaal.nl/(...)kmin=140000&srt=df-a

1250 als je eens kijkt wat de vraagprijzen zijn.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194971694
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:39 schreef 111210 het volgende:

[..]

Die snap ik niet, de politie komt uberhaupt niet eens kijken bij schades zoals die van ts.
Het was dan ook alleen bedoeld als voorbeeld dat met een hogere restwaarde je auto eerder total loss verklaard wordt.
pi_194979259
Bedankt allemaal voor jullie input en adviezen! Ik ga dit allemaal meenemen in het gesprek met de schade expert, en hopen op het beste dan maar.

Ik laat jullie nog weten hoe het is afgelopen uiteindelijk.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_195178502
Nou, inmiddels heeft de schade expert van de verzekering contact opgenomen. De dagwaarde van de auto hebben ze bepaald op 1500 euro, want ondanks een auto van ruim 20 jaar oud had hij een mooie km stand en netjes onderhouden. Er was een opkoper die nog 200 euro wilde geven voor mijn auto ( }:| ) dus waren er twee opties:

- Afstand doen van de auto en 1500 euro cashen
- 1300 euro cashen van de verzekering met behoud van de auto

Natuurlijk voor de laatste optie gekozen. Het aanbod viel me niet tegen, integendeel zelfs. Ik had zelf verwacht hooguit een keer 1000 euro terug te krijgen, maar dit is redelijk, netjes en reëel. Voorlopig blijf ik maar met de schade rijden, en kijk ik of hij door de APK komt volgend jaar of dat er verborgen gebreken zijn. Dit beestje afrijden was sowieso al de bedoeling, beetje jammer van die krasjes en deukjes nu :+
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_195181209
Nu dus bij de sloop een voorscherm en een deur in de juiste kleur vinden. Of inderdaad helemaal niet druk maken en gewoon zo doorrijden. Dan wel even zien of je nog ergens blank staal moet bijwerken met een druppel verf.
pi_195185993
Dat pakt mooi uit. Ga er maar vanuit dat zo'n verzekering al blij is dat je geen last van je nek hebt. Of zegt dat je door dit gedoe inkomsten bent misgelopen etc etc etc.

Nice dat ze zelfs nog complimenten geven dat de auto netjes is bijgehouden. Die verzekering mag je wel even een mooie review geven ergens.
pi_195186154
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:24 schreef trolley het volgende:
Nou, inmiddels heeft de schade expert van de verzekering contact opgenomen. De dagwaarde van de auto hebben ze bepaald op 1500 euro, want ondanks een auto van ruim 20 jaar oud had hij een mooie km stand en netjes onderhouden. Er was een opkoper die nog 200 euro wilde geven voor mijn auto ( }:| ) dus waren er twee opties:

- Afstand doen van de auto en 1500 euro cashen
- 1300 euro cashen van de verzekering met behoud van de auto

Natuurlijk voor de laatste optie gekozen. Het aanbod viel me niet tegen, integendeel zelfs. Ik had zelf verwacht hooguit een keer 1000 euro terug te krijgen, maar dit is redelijk, netjes en reëel. Voorlopig blijf ik maar met de schade rijden, en kijk ik of hij door de APK komt volgend jaar of dat er verborgen gebreken zijn. Dit beestje afrijden was sowieso al de bedoeling, beetje jammer van die krasjes en deukjes nu :+
Dit is mijn ervaring ook, de dagwaarde wordt echt niet per definitie zo laag mogelijk ingeschat. Dit kan de verzekeraar klanten kosten.
pi_195193093
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 20:13 schreef tstile het volgende:
Ga er maar vanuit dat zo'n verzekering al blij is dat je geen last van je nek hebt
Omdat TS te lang naar de schade heeft gestaard heeft hij nu last van zijn nek of zo?
pi_195197972
Even voor nog geen 100 euro een andere deur en scherm scoren in de zelfde kleur.
Op een zaterdagochtend even sleutelen en je hebt weer een nette auto.
Plus een leuk zakcentje op de spaarrekening
  dinsdag 22 september 2020 @ 14:39:03 #47
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_195199200
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:30 schreef GM78 het volgende:
Even voor nog geen 100 euro een andere deur en scherm scoren in de zelfde kleur.
Op een zaterdagochtend even sleutelen en je hebt weer een nette auto.
Plus een leuk zakcentje op de spaarrekening
En mogelijk een rijdende doodskist ivm schade ter hoogte van voorwiel/ophanging :)
Dum de dum
pi_195199649
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:39 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

En mogelijk een rijdende doodskist ivm schade ter hoogte van voorwiel/ophanging :)
Hoezo hij rijdt toch nog goed?
.
pi_195200123
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 13:05 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Waarde is ongeveer

https://www.gaspedaal.nl/(...)kmin=140000&srt=df-a

1250 als je eens kijkt wat de vraagprijzen zijn.
Als je ziet hoe lang dat soort autos te koop staan...

Vaak kan er een honderdje of 4 eraf, zijn starten en rijden autos eigenlijk rijp voor de sloop.
Interessant he ?
pi_195200265
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:26 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Als je ziet hoe lang dat soort autos te koop staan...

Vaak kan er een honderdje of 4 eraf, zijn starten en rijden autos eigenlijk rijp voor de sloop.
inderdaad.
de auto's die je te koop ziet staan zijn soms in zulke beroerde staat dat ik mij afvraag of je er ver mee komt.
ik zie auto's met brandend motorstoringslampje of abs storingslampje en toch het volle pond vragen voor zo'n barrel.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195200829
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:39 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

En mogelijk een rijdende doodskist ivm schade ter hoogte van voorwiel/ophanging :)
Hoe wil je bij parkeerschade de voorwielophanging levensgevaarlijk beschadigen?
  dinsdag 22 september 2020 @ 17:55:58 #52
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_195202757
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:05 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Hoe wil je bij parkeerschade de voorwielophanging levensgevaarlijk beschadigen?
Met 1200 kilo auto erop drukken?
Dum de dum
pi_195202943
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 16:55 schreef Fugue het volgende:
die afgeneukte bak
:')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')