abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195218879
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:14 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Assertiviteitscursussen zijn ook allemaal theorie... klinkt allemaal leuk, maar als puntje bij paaltje komt, komt er in de praktijk alsnog weinig van terecht vrees ik. Of iig, dat is mijn ervaring.
Leren nee zeggen is nog wel te doen, maar leren nee zeggen zonder daar een ongegrond schuldgevoel bij te krijgen... da's een heel ander verhaal :@

:W
Ik had vakantie! *O* Twee weken lang héél veel kruissteekjes gezet (zelfs nog gezellig samen met @:Lijnloos in een wegrestaurant :D ) en Netflix gekeken en andere leuke dingen gedaan.
Nu bezig met m'n tweede werkdag, en nu alweer moe |:(
Klinkt als een goede vakantie :)

Welkom terug *O*
pi_195218947
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:12 schreef Sumppi het volgende:
En als iemand aangeeft om langs te komen in een weekend. Hoe zou je dat regelen? Ik vraag dan of ze mee willen eten en willen blijven slapen. Vooral om de afstand. Kan ik misschien beter zeggen: 'gezellig, dan stel ik voor dat je eind van de middag hier komt en de volgende morgen weer gaat'.

Dat is voor mij erg bot. :') Hoe spreek je een eind af? Zeker als mensen zelf vragen om hier te komen en hele dagen te blijven. Of als ze blijven plakken. Dan zou ik iets kunnen zeggen als: 'ik denk dat dat voor mij te lang is. Na de lunch zou ik graag weer wat anders gaan doen.'

Sorry hoor, ik kan beter een topic openen in R&P. ;(

Even wat anders. Ik zie dat ze in CUL gaan koken met alcohol. Ga je meedoen met bier? *O*
Geef ze een leuk lunchadresje voor onderweg op de terugweg ;)
"Joh, weet je waar je zondag lekker zou kunnen lunchen op de terugweg? Bij ***! Als je rond half elf vertrekt ben je er precies op tijd!"
>:) :@
pi_195218972
Leuk Shandaly! Foto van de kruisjes? En wat kijk je op Netflix? Ik ben net aan de serie Line of Duty begonnen, maar dan via de npo. Wel jammer dat je niet zo opgeladen bent dat je weer weken vooruit kunt. :+

quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:18 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Geef ze een leuk lunchadresje voor onderweg op de terugweg ;)
"Joh, weet je waar je zondag lekker zou kunnen lunchen op de terugweg? Bij ***! Als je rond half elf vertrekt ben je er precies op tijd!"
>:) :@
:D

Eindtijd, ga ik ook onthouden.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_195219038
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:14 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Assertiviteitscursussen zijn ook allemaal theorie... klinkt allemaal leuk, maar als puntje bij paaltje komt, komt er in de praktijk alsnog weinig van terecht vrees ik. Of iig, dat is mijn ervaring.
Leren nee zeggen is nog wel te doen, maar leren nee zeggen zonder daar een ongegrond schuldgevoel bij te krijgen... da's een heel ander verhaal :@

En dit is ook zo waar voor mij. Ik kan me dan lang schuldig voelen. Of juist me lang boos voelen. Pas heb ik heel erg duidelijk 'nee' gezegd op een voorstel, maar ze bleven maar aandringen. Zelfs met emotionele chantage en daar ben ik twee dagen boos om geweest. Natuurlijk wel beleefd gebleven en niet gezegd dat het me boos maakte. :') |:(

En mijn 'nee' op een uitnodiging voor een lang familieweekend voel ik me nog altijd naar over, omdat ze boos en teleurgesteld waren en vervolgens het weekend helemaal niet doorging.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_195219088
Maar ik ben echt geen goede voor advies in dit soort zaken...
Ik weet nog dat ik 2 jaar geleden mijn 40e verjaardag wilde vieren, wat groter dan anders, meer meer genodigden... maar die wilde ik dan ook graag binnen een vast tijdsbestek hebben ipv de hele dag klaar staan. Mijn broertje paste het niet om een of andere vage reden, maar ik hield voet bij stuk "Nee, pas vanaf 13:00; na de lunch". (jay for me! *O* ) Uiteindelijk is hij dus gewoon niet gekomen, en dat vond ik best pijnlijk... -O-

Nu is hij zelf volgende maand jarig, en wordt hij 40. En wordt er van ons ook vanalles verwacht over op bepaalde tijdstippen op bepaalde plekken zijn enzo... :X Ik vind het moeilijk...
pi_195219116
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:23 schreef Sumppi het volgende:

[..]

En dit is ook zo waar voor mij. Ik kan me dan lang schuldig voelen. Of juist me lang boos voelen. Pas heb ik heel erg duidelijk 'nee' gezegd op een voorstel, maar ze bleven maar aandringen. Zelfs met emotionele chantage en daar ben ik twee dagen boos om geweest. Natuurlijk wel beleefd gebleven en niet gezegd dat het me boos maakte. :') |:(

En mijn 'nee' op een uitnodiging voor een lang familieweekend voel ik me nog altijd naar over, omdat ze boos en teleurgesteld waren en vervolgens het weekend helemaal niet doorging.
Ik mag toch wel hopen dat je dan boos bent op hun en niet op jezelf?

En nee is echt een normaal oke woord. Je leert het toch ook je kinderen als iemand te ver gaat bij ze.
pi_195219141
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:25 schreef Shandaly het volgende:
Maar ik ben echt geen goede voor advies in dit soort zaken...
Ik weet nog dat ik 2 jaar geleden mijn 40e verjaardag wilde vieren, wat groter dan anders, meer meer genodigden... maar die wilde ik dan ook graag binnen een vast tijdsbestek hebben ipv de hele dag klaar staan. Mijn broertje paste het niet om een of andere vage reden, maar ik hield voet bij stuk "Nee, pas vanaf 13:00; na de lunch". (jay for me! *O* ) Uiteindelijk is hij dus gewoon niet gekomen, en dat vond ik best pijnlijk... -O-

Nu is hij zelf volgende maand jarig, en wordt hij 40. En wordt er van ons ook vanalles verwacht over op bepaalde tijdstippen op bepaalde plekken zijn enzo... :X Ik vind het moeilijk...
En dan ben ik wel ook zo'n bitch die dan ook gewoon niet zou komen :+ of op een hele andere tijd of dag.

Maar goed dat is geen mooie eigenschap.
pi_195219186
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:26 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik mag toch wel hopen dat je dan boos bent op hun en niet op jezelf?

En nee is echt een normaal oke woord. Je leert het toch ook je kinderen als iemand te ver gaat bij ze.
Ja, op de ander ben ik dan boos. En binnen het gezin kan ik prima grenzen aangeven en de kinderen ook. Het is echt mijn probleem naar vrienden en familie toe. En dan specifiek een probleem met uitnodigingen/ bezoeken, omdat het lijkt te botsen met gastvrijheid. :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_195219216
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:20 schreef Sumppi het volgende:
Leuk Shandaly! Foto van de kruisjes? En wat kijk je op Netflix? Ik ben net aan de serie Line of Duty begonnen, maar dan via de npo. Wel jammer dat je niet zo opgeladen bent dat je weer weken vooruit kunt. :+

Deze is van vorige week donderdag, precies op de helft!!!

Denk dat ik ruim 8k kruisjes heb gezet in die 2 weken.

Was op Netflix beizg met Lucifer. Lekker simpel en onderhoudend ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:27 schreef Sarabi het volgende:

[..]

En dan ben ik wel ook zo'n bitch die dan ook gewoon niet zou komen :+ of op een hele andere tijd of dag.

Maar goed dat is geen mooie eigenschap.
Ja, maar ja... coronatijd enzo... geloof dat zij zelfs een zaaltje afgehuurd hebben, dus dan is een specifiek tijdstip wat logischer...
pi_195219234
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:25 schreef Shandaly het volgende:
Maar ik ben echt geen goede voor advies in dit soort zaken...
Ik weet nog dat ik 2 jaar geleden mijn 40e verjaardag wilde vieren, wat groter dan anders, meer meer genodigden... maar die wilde ik dan ook graag binnen een vast tijdsbestek hebben ipv de hele dag klaar staan. Mijn broertje paste het niet om een of andere vage reden, maar ik hield voet bij stuk "Nee, pas vanaf 13:00; na de lunch". (jay for me! *O* ) Uiteindelijk is hij dus gewoon niet gekomen, en dat vond ik best pijnlijk... -O-

Nu is hij zelf volgende maand jarig, en wordt hij 40. En wordt er van ons ook vanalles verwacht over op bepaalde tijdstippen op bepaalde plekken zijn enzo... :X Ik vind het moeilijk...
Deksel op je neus als je het duidelijk aangeeft. -O-

Hier altijd hele weekenden met verjaardagsvisite, omdat de tijden die we aangeven nooit goed uitkomen of mensen niet samen willen. Goed van je dat je vast hield aan de tijd. Hier gaat het dan om de verjaardagen van de kinderen, daarom geef ik altijd toe als mensen wat anders voorstellen omdat ze niet kunnen/ willen op de dag zelf.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_195219269
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:32 schreef Shandaly het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Deze is van vorige week donderdag, precies op de helft!!!

Denk dat ik ruim 8k kruisjes heb gezet in die 2 weken.

Was op Netflix beizg met Lucifer. Lekker simpel en onderhoudend ;)
[..]

Ja, maar ja... coronatijd enzo... geloof dat zij zelfs een zaaltje afgehuurd hebben, dus dan is een specifiek tijdstip wat logischer...
Mooi hoor. Wat een werk! Kun je borduren en series kijken tegelijk?

En goed dat je me herinnert aan Lucifer. Daar wil ik nog aan beginnen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_195219337
Ik kan het bijna niet niet tegelijk... Alleen maar tv kijken lukt me niet zo, ben altijd met iets aan het prutsen. Als het dan geen borduurwerk is, dan wel een spelletje op mijn telefoon ofzo... en andersom idem dito... alleen borduren voelt ook zo saai, dus dan met Netflix, een podcast of gezelschap erbij...
pi_195219459
Voor mij geldt dat ook bij het breien. Breien alleen vind ik saai, maar me tegelijk concentreren op iets anders lukt vaak niet. Als ik met een ingewikkelder patroon bezig ben blijf ik mijn serie of podcast terugspoelen. -O-

Bij het schoonmaken luister ik graag naar podcasts. Bij een serie pak ik een heel makkelijk breiwerk of ik kijk geconcentreerd naar de serie.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_195219472
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:32 schreef Shandaly het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Deze is van vorige week donderdag, precies op de helft!!!

Denk dat ik ruim 8k kruisjes heb gezet in die 2 weken.

Was op Netflix beizg met Lucifer. Lekker simpel en onderhoudend ;)
[..]

Ja, maar ja... coronatijd enzo... geloof dat zij zelfs een zaaltje afgehuurd hebben, dus dan is een specifiek tijdstip wat logischer...
Als ze een zaaltje hebben afgehuurd dan is het inderdaad wel anders.
pi_195219653
Overigens heb ik daar ook moeite mee... dat zijn vriendin/vrouw zo'n feestje voor hem regelt. En dat een vriendin in hetzelfde weekend als mijn verjaardag toen een surpriseparty kreeg voor haar 40e... en dat ik mijn eigen feestje moest regelen inclusief gezeik dus en vervolgens *dus* ook nog de hele middag in de weer was met koek en zopie en dergelijke... -O-
Weer een extra deuk in mijn zelfbeeld...
pi_195219713
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:43 schreef Sumppi het volgende:
Voor mij geldt dat ook bij het breien. Breien alleen vind ik saai, maar me tegelijk concentreren op iets anders lukt vaak niet. Als ik met een ingewikkelder patroon bezig ben blijf ik mijn serie of podcast terugspoelen. -O-

Bij het schoonmaken luister ik graag naar podcasts. Bij een serie pak ik een heel makkelijk breiwerk of ik kijk geconcentreerd naar de serie.
Borduren is nooit ingewikkeld. Gewoon kruisjes zetten zoals het patroon aangeeft, kruisje voor kruisje.
pi_195219750
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:52 schreef Shandaly het volgende:
Overigens heb ik daar ook moeite mee... dat zijn vriendin/vrouw zo'n feestje voor hem regelt. En dat een vriendin in hetzelfde weekend als mijn verjaardag toen een surpriseparty kreeg voor haar 40e... en dat ik mijn eigen feestje moest regelen inclusief gezeik dus en vervolgens *dus* ook nog de hele middag in de weer was met koek en zopie en dergelijke... -O-
Weer een extra deuk in mijn zelfbeeld...
Lastig is dat -O-
Ookal kunnen andere daar niets aan doen natuurlijk.
Wel eens met jouw naasten er over gehad dat je zoiets leuk zou vinden?
pi_195219969
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Lastig is dat -O-
Ookal kunnen andere daar niets aan doen natuurlijk.
Wel eens met jouw naasten er over gehad dat je zoiets leuk zou vinden?
"Willen jullie alsjeblieft een surpriseparty voor mij organiseren?"
dan is wel de verrassing er een beetje af he?
pi_195219993
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:08 schreef Shandaly het volgende:

[..]

"Willen jullie alsjeblieft een surpriseparty voor mij organiseren?"
dan is wel de verrassing er een beetje af he?
Niet op die manier.
Maar zoals over dat feest van een vriendin dat je dat zoiets leuk vindt.

Van mij weten ze bijvoorbeeld dat ik surprises haat :D
pi_195220298
Het zou nooit zomaar in me opkomen om zoiets te organiseren voor een ander. Ik hou helemaal niet van feesten en zeker niet onverwacht. Ik stond ook raar te kijken toen mijn man aangaf wel zijn veertigste verjaardag te willen vieren. Ik was in de veronderstelling dat hij er hetzelfde over dacht. En pas nu bedenk ik me door jouw post dat het voor hem wel leuk zou zijn als ik dat regel. :P Maar ik hou wel van hem, alleen niet van feesten en de organisatie.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_195220504
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:29 schreef Sumppi het volgende:
Het zou nooit zomaar in me opkomen om zoiets te organiseren voor een ander. Ik hou helemaal niet van feesten en zeker niet onverwacht. Ik stond ook raar te kijken toen mijn man aangaf wel zijn veertigste verjaardag te willen vieren. Ik was in de veronderstelling dat hij er hetzelfde over dacht. En pas nu bedenk ik me door jouw post dat het voor hem wel leuk zou zijn als ik dat regel. :P Maar ik hou wel van hem, alleen niet van feesten en de organisatie.
Daarom helpt het soms als je een hint dropt :Y
Mensen kunnen nu eenmaal geen gedachte lezen, tenminste de meeste niet.

En kan je het niet doorspelen naar vrienden van hem? Misschien vinden die organiseren wel leuk.
pi_195220806
Vriendin van mij mopperde tegen dr man dat ze helemaal geen feestje wilde...
terwijl ze eigenlijk bedoelde dat ze eigenlijk er vooral op rekende dat hij dat toch niet zou doen maar het wel heel graag zou willen.

Dus hij had vanalles verzonnen..
Met hulp van vrienden want idd kon hij dat niet alleen... en uiteindelijk maar laten zitten want ze had er toch geen zin in.

Dat was wel een kleine huwelijkscrisis uiteindelijk.

Denk dat ik hem volgende keer dat ze jarig is en we het uitgebreid mogen vieren weer... maar even app dat als hij slim is.. hij de “1-na-Corona-verjaardag” regelt voor dr :)
pi_195220955
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:42 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Daarom helpt het soms als je een hint dropt :Y
Mensen kunnen nu eenmaal geen gedachte lezen, tenminste de meeste niet.

En kan je het niet doorspelen naar vrienden van hem? Misschien vinden die organiseren wel leuk.
Ja, precies. Ik wilde er ook mee aangeven dat het niet betekent dat anderen je niet de moeite waard zouden vinden als er niks geregeld wordt (ivm deuk in zelfbeeld).

@Uhmmpie 8)7 En haar appen dat ze niet moet aangeven geen feest te willen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_195220984
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:00 schreef Uhmmpie het volgende:
Vriendin van mij mopperde tegen dr man dat ze helemaal geen feestje wilde...
terwijl ze eigenlijk bedoelde dat ze eigenlijk er vooral op rekende dat hij dat toch niet zou doen maar het wel heel graag zou willen.

Dus hij had vanalles verzonnen..
Met hulp van vrienden want idd kon hij dat niet alleen... en uiteindelijk maar laten zitten want ze had er toch geen zin in.

Dat was wel een kleine huwelijkscrisis uiteindelijk.

Denk dat ik hem volgende keer dat ze jarig is en we het uitgebreid mogen vieren weer... maar even app dat als hij slim is.. hij de “1-na-Corona-verjaardag” regelt voor dr :)
Wat een figuur :D
pi_195221052
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:10 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Ja, precies. Ik wilde er ook mee aangeven dat het niet betekent dat anderen je niet de moeite waard zouden vinden als er niks geregeld wordt (ivm deuk in zelfbeeld).

@:Uhmmpie 8)7 En haar appen dat ze niet moet aangeven geen feest te willen.
Haha dat leermoment is inmiddels wel aangekomen denk ik :)

Denk vooral dat ze zich niet voor niks wilde verheugen op iets en daarom nogal grumpy reageerde.

(Hij kan dat soort dingen echt niet... dus hij had heel slim hulptroepen ingeroepen.... DAAR had ze dus niet op gerekend)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')