abonnement Unibet Coolblue
pi_194944557
Volgensmij heb ik dit topic al eens in het verleden aangemaakt, maar het blijft mij ergens fascineren. Op een neutrale misschien een klein beetje beangstigende manier.

Ik ben niet mijn hele leven in Nederland opgegroeid. Waar ik vandaan kom was het leven niet heel veilig en goed voor mij. Nu woon ik al een aantal jaar in Amersfoort. Steeds heb ik zo’n gevoel dat ik wil vluchten. Ergens anders gaan wonen, binnen de landsgrenzen. Ik heb dit eigenlijk zolang ik me kan herrinneren. Ik wil nu bijvoorbeeld opeens weer naar Brabant ofzo. Nu denk ik dan dat ik me daar thuis zou voelen. :') en ik denk dan zodra ik daar woon dat ik na een tijdje gewoon weer hetzelfde gevoel krijg. Het is gewoon een raar gevoel. Gewoon weer vluchten van herrinneringen die rusten op de plek waar ik nu woon alsook de mensen. Ik weet dat ik niet kan vluchten voor mijn problemen en verleden, maar toch knaagt het steeds.


Ben ook al zovaak verhuist en de problemen verhuizen gewoon met je mee.
  maandag 7 september 2020 @ 22:50:56 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194944587
Wat is je vraag precies?
pi_194944593
Je neemt jezelf overal mee naartoe
  Spellchecker maandag 7 september 2020 @ 22:51:23 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194944599
Kom maar naar Brabant.
Want daar brandt nog licht.
pi_194944638
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 22:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat is je vraag precies?
Ik heb niet persé een vraag. Het is meer dat ik dit gewoon sowieso wil delen met jullie. Misschien herkent iemand zich hierin.
  maandag 7 september 2020 @ 22:53:40 #6
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_194944643
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 22:51 schreef maily het volgende:
Kom maar naar Brabant.
Want daar brandt nog licht.
Vluchten kan niet meer, zou niet weten waar naartoe
pi_194944666
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 22:51 schreef Fugue het volgende:
Je neemt jezelf overal mee naartoe
Juist. Ik dacht altijd dat je kon vluchten voor negatieve herinneringen en gevoelens die gekoppeld staan aan een bepaalde locatie. Ook voor bepaalde mensen vlucht ik liever.
  maandag 7 september 2020 @ 22:56:08 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194944704
Zodra je verhuist dwarrelen je herinneringen en nare gevoelens om je heen, en voel je je er van bevrijd. Maar zodra je gaat settelen klinkt het in en krijg je er last van. En dan wil je dus weer verhuizen etc.
pi_194945074
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 22:56 schreef Boca_Raton het volgende:
Zodra je verhuist dwarrelen je herinneringen en nare gevoelens om je heen, en voel je je er van bevrijd. Maar zodra je gaat settelen klinkt het in en krijg je er last van. En dan wil je dus weer verhuizen etc.
Juist. Ik denk dat de sleutel is om eerst wat gelukkiger te worden en dan verhuizen...
pi_194945207
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 23:13 schreef Pendule het volgende:

[..]

Juist. Ik denk dat de sleutel is om eerst wat gelukkiger te worden en dan verhuizen...
Of het de sleutel is weet ik niet maar het lijkt me een heel goed begin. Succes Pendule
pi_194945307
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 23:22 schreef Prego het volgende:

[..]

Of het de sleutel is weet ik niet maar het lijkt me een heel goed begin. Succes Pendule
Dankjewel. Het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ben nogal snel gestresst. Ik stoor me snel aan domme acties van bijvoorbeeld collega’s als ze me horen zeggen ‘ik doe het zelf wel weer’ zitten al weer te mopperen. Ik denk dat het vooral allemaal kleine dingen zijn die een groot geheel maken.
pi_194945374
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 23:13 schreef Pendule het volgende:

[..]

Juist. Ik denk dat de sleutel is om eerst wat gelukkiger te worden en dan verhuizen...
Misschien als je gelukkig bent, wil je helemaal niet meer verhuizen.
Ja, je kan blijven vluchten. Je kan weglopen van bepaalde mensen en omstandigheden. Maar dan zullen er op je nieuwe plek ook weer dit soort dingen ontstaan, want dat gevoel zit in jou. Maar dat snapte je volgens mij zelf ook al. Is het dan op een gegeven moment niet handiger om aan je innerlijk te gaan werken in plaats van elke keer te vluchten? Lijkt me een vrij prijzig grapje ook. Een gemiddelde sessie bij een psycholoog kost zo rond de 80-90 euro.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2020 23:39:33 ]
pi_194945489
Maar Brabant is sowieso veel beter dan Amersfoort. Dus kom maar gwn en dan gaan we t leuk hebben 🤗
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_194945534
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 23:38 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Misschien als je gelukkig bent, wil je helemaal niet meer verhuizen.
Ja, je kan blijven vluchten. Je kan weglopen van bepaalde mensen en omstandigheden. Maar dan zullen er op je nieuwe plek ook weer dit soort dingen ontstaan, want dat gevoel zit in jou. Maar dat snapte je volgens mij zelf ook al. Is het dan op een gegeven moment niet handiger om aan je innerlijk te gaan werken in plaats van elke keer te vluchten? Lijkt me een vrij prijzig grapje ook. Een gemiddelde sessie bij een psycholoog kost zo rond de 80-90 euro.
Nja een psycholoog eindigt bij mij altijd in dat ik de psycholoog ga beledigen en afhissen.
pi_194945552
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 23:56 schreef Pendule het volgende:

[..]

Nja een psycholoog eindigt bij mij altijd in dat ik de psycholoog ga beledigen en afhissen.
Misschien toch proberen er een keer voor open te staan. Of een psycholoog nemen die daar doorheen kan komen of er tegen kan. Want ik denk niet dat vluchten echt wat op gaat lossen. Gaat je wel veel geld, pijn en moeite kosten. Doet een psycholoog ook, maar dan los je in tegenstelling wel echt wat op.
pi_194945558
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 23:59 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Misschien toch proberen er een keer voor open te staan. Of een psycholoog nemen die daar doorheen kan komen of er tegen kan. Want ik denk niet dat vluchten echt wat op gaat lossen. Gaat je wel veel geld, pijn en moeite kosten. Doet een psycholoog ook, maar dan los je in tegenstelling wel echt wat op.
Die psychologen doen allemaal alsof ze tegen een kind van 5 praten.
pi_194945584
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 00:00 schreef Pendule het volgende:

[..]

Die psychologen doen allemaal alsof ze tegen een kind van 5 praten.
Hmm. Ik heb dat idee niet echt. Dit is ook mijn eerste psycholoog (ben daar voor trauma shizzle) maar ik heb het idee alsof ik gewoon tegen iemand praat die 'gelijk' aan mij is, dus volwassene tegen volwassene (ondanks dat ik in de 20 ben en die vent in de 50-60 of zo). Misschien ben je gewoon de verkeerde tegengekomen. Ik zou de hoop nog niet opgeven.
pi_194945652
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 00:00 schreef Pendule het volgende:
Die psychologen doen allemaal alsof ze tegen een kind van 5 praten.
😍helemaal mee eens🥰
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  Moderator dinsdag 8 september 2020 @ 07:05:14 #19
441859 crew  Lenny77
pi_194947053
Misschien kan je ook leren wat meer langs je neer te leggen en los te laten. Ik heb het idee dat je iemand bent die dingen nogal snel als problemen ziet en ze dan ook groter maakt dan dat ze zijn. Ja, dan blijf je letterlijk vluchten voor alles.,
En soms, heel soms, is vluchten ook nog niet zo slecht. Ik ben zo vaak verhuisd, maar nu woon ik 2 jaar in dit huisje en heb eindelijk het gevoel thuis te zijn.
Mijn verhuis was wel nooit groots, ben steeds in dezelfde provincie gebleven, zelfs in dezelfde regio.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_194947495
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 23:29 schreef Pendule het volgende:

[..]

Dankjewel. Het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ben nogal snel gestresst. Ik stoor me snel aan domme acties van bijvoorbeeld collega’s als ze me horen zeggen ‘ik doe het zelf wel weer’ zitten al weer te mopperen. Ik denk dat het vooral allemaal kleine dingen zijn die een groot geheel maken.
Je emmer is vol, dus met elke druppel loopt ie over. Tijd om die volle emmer eens te legen bij een therapeut. Begin met alles eruit te gooien, erken het, word boos, gefrustreerd, huil, gooi alles eruit. Dan kun je pas naar de volgende stap.
  dinsdag 8 september 2020 @ 08:33:33 #21
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_194947569
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 23:51 schreef Chinless het volgende:
Maar Brabant is sowieso veel beter dan Amersfoort. Dus kom maar gwn en dan gaan we t leuk hebben 🤗
Alles is beter dan Amersfoort. Behalve Friesland en Groningen, maar daar wil sowieso niemand wonen.
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
  dinsdag 8 september 2020 @ 10:06:19 #22
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_194948678
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 september 2020 00:14 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

😍helemaal mee eens🥰
Lijkt mij sterk.
soooo, da's mooi!
  dinsdag 8 september 2020 @ 10:07:23 #23
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_194948686
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 22:49 schreef Pendule het volgende:
Volgensmij heb ik dit topic al eens in het verleden aangemaakt, maar het blijft mij ergens fascineren. Op een neutrale misschien een klein beetje beangstigende manier.

Ik ben niet mijn hele leven in Nederland opgegroeid. Waar ik vandaan kom was het leven niet heel veilig en goed voor mij. Nu woon ik al een aantal jaar in Amersfoort. Steeds heb ik zo’n gevoel dat ik wil vluchten. Ergens anders gaan wonen, binnen de landsgrenzen. Ik heb dit eigenlijk zolang ik me kan herrinneren. Ik wil nu bijvoorbeeld opeens weer naar Brabant ofzo. Nu denk ik dan dat ik me daar thuis zou voelen. :') en ik denk dan zodra ik daar woon dat ik na een tijdje gewoon weer hetzelfde gevoel krijg. Het is gewoon een raar gevoel. Gewoon weer vluchten van herrinneringen die rusten op de plek waar ik nu woon alsook de mensen. Ik weet dat ik niet kan vluchten voor mijn problemen en verleden, maar toch knaagt het steeds.

Ben ook al zovaak verhuist en de problemen verhuizen gewoon met je mee.
Hier op Texel is het prima vertoeven. :P
soooo, da's mooi!
  Moderator dinsdag 8 september 2020 @ 10:08:44 #24
441859 crew  Lenny77
pi_194948708
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:07 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Hier op Texel is het prima vertoeven. :P
Ja daar zou ik dan wel weer willen wonen! Lijkt me heerlijk! Alleen jammer dat je na een bepaald uur nog niet meer van het eiland afraakt (of er terug op).
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 8 september 2020 @ 11:47:33 #25
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_194950310
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:08 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ja daar zou ik dan wel weer willen wonen! Lijkt me heerlijk! Alleen jammer dat je na een bepaald uur nog niet meer van het eiland afraakt (of er terug op).
Dan blijven we er illegaal. :P :D
soooo, da's mooi!
pi_194955510
Oh als ik eenmalig mag vluchten binnen Nederland met behoud van alles, zou ik echt naar Maastricht verhuizen.
Wat een geweldige stad is dat. Zou elk vrij weekend in het centrum te vinden zijn.
pi_194961117
Update: Dit is wel even een wtf moment. Mijn vriend kwam vandaag doodleuk met de opmerking op een huis gereageerd te hebben. Helse ruzie. Wordt vervolgd.
  dinsdag 8 september 2020 @ 21:41:40 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194961155
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 21:39 schreef Pendule het volgende:
Update: Dit is wel even een wtf moment. Mijn vriend kwam vandaag doodleuk met de opmerking op een huis gereageerd te hebben. Helse ruzie. Wordt vervolgd.
Is dat de vriend uit je topic van vorige maand?
The love you take is equal to the love you make.
pi_194962724
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 21:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Is dat de vriend uit je topic van vorige maand?
Nee, is een lang verhaal. Dit is een jongen die ik al heel lang ken eigenlijk. Heb hem nooit echt zien staan omdat het een beetje een sukkel is. Beetje een nerd qua uiterlijk. Gevalletje goede baan, leasebak en goed gevulde rekening. Het is niet moeders mooiste. Maar hij heeft me met best veel dingen geholpen.
  dinsdag 8 september 2020 @ 23:17:23 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194963132
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:52 schreef Pendule het volgende:

[..]

Nee, is een lang verhaal. Dit is een jongen die ik al heel lang ken eigenlijk. Heb hem nooit echt zien staan omdat het een beetje een sukkel is. Beetje een nerd qua uiterlijk. Gevalletje goede baan, leasebak en goed gevulde rekening. Het is niet moeders mooiste. Maar hij heeft me met best veel dingen geholpen.
Dus het is niet je partner. Waarom ga jij dan over de zeik als hij een huis wil kopen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_194963243
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 23:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dus het is niet je partner. Waarom ga jij dan over de zeik als hij een huis wil kopen?
Nee, we hebben wel wat. Het punt is niet dat hij wat wilt kopen. Het punt is waar.
pi_194963359
Waar voor vlucht je? Wat heb je mee gemaakt? Hoe weet je dat problemen je blijven achtervolgen? Wat zijn die problemen? Hoe oud was je toen die problemen zoch voor deden en hoe oud ben je nu?
  dinsdag 8 september 2020 @ 23:40:32 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194963400
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 23:25 schreef Pendule het volgende:

[..]

Nee, we hebben wel wat. Het punt is niet dat hij wat wilt kopen. Het punt is waar.
Ga je niet te veel al uit van een gezamenlijke toekomst?
The love you take is equal to the love you make.
pi_194963430
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 23:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ga je niet te veel al uit van een gezamenlijke toekomst?
Weet je wat het verschil is. Ik val normaal altijd op van die mooiboys. Puur uiterlijk eigenlijk. Deze jongen is echt niet knap ofzo. Maar hij heeft wat schattigs. Hij was al jaren verliefd op mij en zag mij als ‘ ‘out of his league’ en ja na wat die allemaal voor me
Heeft gedaan ben ik ergens iets voor hem gaan voelen.
pi_194963455
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 23:36 schreef Rock92 het volgende:
Waar voor vlucht je? Wat heb je mee gemaakt? Hoe weet je dat problemen je blijven achtervolgen? Wat zijn die problemen? Hoe oud was je toen die problemen zoch voor deden en hoe oud ben je nu?
Ik kom oorspronkelijk uit het oostblok (Georgië) en daar thuis was het nogal slecht. Mijn vader was een man die heel erg van het fysieke straffen was. Het gene waar ik het meest bang voor was, is als hij weer een redelijk slechte bui een sigaret op mn arm uitdrukte. Ik zit heel erg met dat verleden. Visioenen achtervolgen me. Nu vlucht ik voor mensen, gevoelens, bepaalde plekken etc. Ik ben 19.
  dinsdag 8 september 2020 @ 23:48:28 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194963465
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 23:44 schreef Pendule het volgende:

[..]

Weet je wat het verschil is. Ik val normaal altijd op van die mooiboys. Puur uiterlijk eigenlijk. Deze jongen is echt niet knap ofzo. Maar hij heeft wat schattigs. Hij was al jaren verliefd op mij en zag mij als ‘ ‘out of his league’ en ja na wat die allemaal voor me
Heeft gedaan ben ik ergens iets voor hem gaan voelen.
Je eigen sugar daddy. O+
The love you take is equal to the love you make.
pi_194963491
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 23:47 schreef Pendule het volgende:

[..]

Ik kom oorspronkelijk uit het oostblok (Georgië) en daar thuis was het nogal slecht. Mijn vader was een man die heel erg van het fysieke straffen was. Het gene waar ik het meest bang voor was, is als hij weer een redelijk slechte bui een sigaret op mn arm uitdrukte. Ik zit heel erg met dat verleden. Visioenen achtervolgen me. Nu vlucht ik voor mensen, gevoelens, bepaalde plekken etc. Ik ben 19.
Dat is niet fijn nee. Hoe was is het hier dan? Wat voor gevolgen heeft het op je gehad hoe je nu zeg maar in het leven staat?
pi_194963855
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 23:50 schreef Rock92 het volgende:

[..]

Dat is niet fijn nee. Hoe was is het hier dan? Wat voor gevolgen heeft het op je gehad hoe je nu zeg maar in het leven staat?
Ik ga er even vanuit dat je bedoelt hoe het hier was dat ik hier kwam. Voelde nogal vreemd toen als klein kind. De taal niet kennen, mensen zien er anders uit. Alles is stedelijker en schoner. Ik heb me hier nooit echt ergens kunnen wortelen aangezien ik met mijn moeder al heel vaak verhuisd ben binnen Nederland. Toen ze overleed moest ik noodgedwongen met aanhang op mijzelf gaan wonen. Hoe ik in het leven sta.. het is nogal langzaam en opgejut tegelijk. Alles gaat langzaam voor mijn gevoel maar ik voel me wel heel erg opgejut door alles. Alsof er een soort monster achter me aanrent. Constant stress en frustratie.
pi_194963872
Maarja meneer wil in een dorp gaan wonen waar je niet dood gevonden wil worden.
pi_194963879
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 01:07 schreef Pendule het volgende:

[..]

Ik ga er even vanuit dat je bedoelt hoe het hier was dat ik hier kwam. Voelde nogal vreemd toen als klein kind. De taal niet kennen, mensen zien er anders uit. Alles is stedelijker en schoner. Ik heb me hier nooit echt ergens kunnen wortelen aangezien ik met mijn moeder al heel vaak verhuisd ben binnen Nederland. Toen ze overleed moest ik noodgedwongen met aanhang op mijzelf gaan wonen. Hoe ik in het leven sta.. het is nogal langzaam en opgejut tegelijk. Alles gaat langzaam voor mijn gevoel maar ik voel me wel heel erg opgejut door alles. Alsof er een soort monster achter me aanrent. Constant stress en frustratie.
Maar dat komt allemaal door het verleden met je vader of zijn er hier ook nog dingen gebeurt?
pi_194963888
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 01:13 schreef Rock92 het volgende:

[..]

Maar dat komt allemaal door het verleden met je vader of zijn er hier ook nog dingen gebeurt?
Er is van alles gebeurt. Hier perse niet zoveel. Ik ben nogal verbaal sterk en ben ook niet vies om mezelf fysiek te verdedigen. Waar ik vandaan kom kan het leven best hard zijn in letterlijke en figuurlijke vorm. Ik heb wel altijd alles zelf moeten doen. Mijn moeder was te depressief om ook maar iets te ondernemen qua opvoeding. Uiteindelijk is die depressie ook haar dood geworden. Mijn vader is niks anders dan een tiran. Streng en autoritair. Mijn moeder was gewoon een domme muts. Gevalletje kop in het zand steken.
pi_194963897
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 01:19 schreef Pendule het volgende:

[..]

Er is van alles gebeurt. Hier perse niet zoveel. Ik ben nogal verbaal sterk en ben ook niet vies om mezelf fysiek te verdedigen. Waar ik vandaan kom kan het leven best hard zijn in letterlijke en figuurlijke vorm. Ik heb wel altijd alles zelf moeten doen. Mijn moeder was te depressief om ook maar iets te ondernemen qua opvoeding. Uiteindelijk is die depressie ook haar dood geworden. Mijn vader is niks anders dan een tiran. Streng en autoritair. Mijn moeder was gewoon een domme muts. Gevalletje kop in het zand steken.
Dat is heel klote inderdaad. Als het thuis niet goed gaat met je moeder en je kunt ook niet met je vader, sta je al 2-0 achter. Maar je bent nog maar 19. Genoeg tijd om er boven op te komen hoop ik.
pi_194964021
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 01:22 schreef Rock92 het volgende:

[..]

Dat is heel klote inderdaad. Als het thuis niet goed gaat met je moeder en je kunt ook niet met je vader, sta je al 2-0 achter. Maar je bent nog maar 19. Genoeg tijd om er boven op te komen hoop ik.
Denk dat dit wel wen gevalletje perm. Beschadigt is. Desalniettemin ga ik anderen niet lastigvallen met mijn incapabiliteit.
pi_194964027
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 02:02 schreef Pendule het volgende:

[..]

Denk dat dit wel wen gevalletje perm. Beschadigt is. Desalniettemin ga ik anderen niet lastigvallen met mijn incapabiliteit.
Ik vind het wel een interessant topic dus mij val je er niet lastig mee:)
pi_194964710
Maar eerst wil je verhuizen en nu is de kans er en dan wil je toch niet omdat het een dorp is? Want daar heb je dan niets om handen? En je vriend, daar klink je ook niet zo wauw over, het enige positieve is dat hij je helpt. Beetje triest voor die jongen he? Je vorige relatie is ook nog maar net gedaan waarbij je toen over in zak en as zat.
Oh, daar bovenop ben je nu al een tijdje 19 he?
Zou je niet gewoon eens een periode alleen blijven en ergens je echte plek vinden ipv steeds maar te rennen naar andere armen om in te liggen?
Ik begrijp je rusteloosheid wel, gezien je verleden. Maar je kan zo echt niet bezig blijven, je zal toch eens aan de slag moeten met je angsten en wegloop-problemen. Anders gaat dit terug en terug en weer terug blijven gebeuren helaas..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_194965526
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 september 2020 08:33 schreef DerRabbit het volgende:

[..]

Alles is beter dan Amersfoort. Behalve Friesland en Groningen, maar daar wil sowieso niemand wonen.
:')
pi_194965548
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:52 schreef Pendule het volgende:

[..]

Nee, is een lang verhaal. Dit is een jongen die ik al heel lang ken eigenlijk. Heb hem nooit echt zien staan omdat het een beetje een sukkel is. Beetje een nerd qua uiterlijk. Gevalletje goede baan, leasebak en goed gevulde rekening. Het is niet moeders mooiste. Maar hij heeft me met best veel dingen geholpen.
WTF... ik zie al wel weer wat voor figuur dit is.
pi_194966883
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 06:50 schreef Lenny77 het volgende:
Maar eerst wil je verhuizen en nu is de kans er en dan wil je toch niet omdat het een dorp is? Want daar heb je dan niets om handen? En je vriend, daar klink je ook niet zo wauw over, het enige positieve is dat hij je helpt. Beetje triest voor die jongen he? Je vorige relatie is ook nog maar net gedaan waarbij je toen over in zak en as zat. Oh, daar bovenop ben je nu al een tijdje 19 he?
Zou je niet gewoon eens een periode alleen blijven en ergens je echte plek vinden ipv steeds maar te rennen naar andere armen om in te liggen?
Ik begrijp je rusteloosheid wel, gezien je verleden. Maar je kan zo echt niet bezig blijven, je zal toch eens aan de slag moeten met je angsten en wegloop-problemen. Anders gaat dit terug en terug en weer terug blijven gebeuren helaas..
Wat ik probeerde te verwoorden was dat ik op dit samenspeel heel anders neerkijk dan op mijn vorige relaties. Die waren volgensmij ook puur gebaseerd op lust. Van beide kanten. Ik heb hem nooit zien staan omdat ik hem niet fysiek aantrekkelijk vond, maar na wat hij voor me heeft gedaan is er toch wat omgeslagen bij mij. Ik ben hem gaan waarderen en ja. Ik denk dat dit toch wel wat anders is dan weleer. Hij zit zegmaar in mijn vriendengroepje en was helemaal gek op mij.
pi_194966900
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 08:58 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

WTF... ik zie al wel weer wat voor figuur dit is.
Valt wel mee, het is geen kakker en zeker geen mooiboy. Gewoon een zacht, introvert en warm persoon. Dat maakt hem leuk.
  woensdag 9 september 2020 @ 10:41:11 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194966952
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:37 schreef Pendule het volgende:

[..]

Valt wel mee, het is geen kakker en zeker geen mooiboy. Gewoon een zacht, introvert en warm persoon. Dat maakt hem leuk.
Hij bedoelt waarschijnlijk wat voor figuur jij bent.
The love you take is equal to the love you make.
pi_194968889
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:37 schreef Pendule het volgende:

[..]

Valt wel mee, het is geen kakker en zeker geen mooiboy. Gewoon een zacht, introvert en warm persoon. Dat maakt hem leuk.
Hoe jij hem in de eerste instantie beschrijft, alsof ie minderwaardig is. Als ik erachter kwam dat een partner mij zo zou beschrijven, dan was het direct klaar. Ik vind het ronduit walgelijk, je partner een sukkel noemen, een nerd (niet op een leuke manier), wijzen op materialistische zaken en dat het wel goed voor jou uitkomt dat ie z'n zaakjes op orde heeft. Gast mag echt blij zijn dat ie de eer heeft jou als partner te hebben hoor :') een ondankbaar prinsesje met issues die denkt dat haar kut van goud is omdat er normaal mooiboys hun zaad in dumpten.
pi_194971704
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hij bedoelt waarschijnlijk wat voor figuur jij bent.
Oh in dat geval. Nee, ik heb mn eigen geld. Als ik hem kaal had willen plukken had ik dat jaren terug al kunnen doen.
pi_194971716
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:30 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Hoe jij hem in de eerste instantie beschrijft, alsof ie minderwaardig is. Als ik erachter kwam dat een partner mij zo zou beschrijven, dan was het direct klaar. Ik vind het ronduit walgelijk, je partner een sukkel noemen, een nerd (niet op een leuke manier), wijzen op materialistische zaken en dat het wel goed voor jou uitkomt dat ie z'n zaakjes op orde heeft. Gast mag echt blij zijn dat ie de eer heeft jou als partner te hebben hoor :') een ondankbaar prinsesje met issues die denkt dat haar kut van goud is omdat er normaal mooiboys hun zaad in dumpten.
Ik ben een jongen hoor. Los daarvan is hij soms best een sukkel ja. Domme acties, zoals een glas omstoten of iets laten aanbranden. Gebeurt hem redelijk veel. Verder wil je zeggen dat het beter is om een relatie te hebben met iemand die dik in de schulden zit? Ik ben blij dat deze voor zichzelf kan zorgen ipv dat ik weer kan opdraven om te betalen.
pi_194971798
Los van alles is het misschien nog handig om te melden: ik moet mee moet betalen wil hij dat huis kopen. Anders gaat ie het niet kunnen betalen. Dat is ook precies waar de schoen wringt. Ik ga geen geld in een huis steken wat staat in een of ander aftands dorp in the middle of nowhere.
  woensdag 9 september 2020 @ 15:22:04 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194971818
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:15 schreef Pendule het volgende:

[..]

Oh in dat geval. Nee, ik heb mn eigen geld. Als ik hem kaal had willen plukken had ik dat jaren terug al kunnen doen.
Verwacht je nou echt positieve reacties op hoe jij schrijft over deze man?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 9 september 2020 @ 15:23:16 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194971833
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:21 schreef Pendule het volgende:
Los van alles is het misschien nog handig om te melden: ik moet mee moet betalen wil hij dat huis kopen. Anders gaat ie het niet kunnen betalen. Dat is ook precies waar de schoen wringt. Ik ga geen geld in een huis steken wat staat in een of ander aftands dorp in the middle of nowhere.
Dat is dan toch een korte discussie. ‘Ik doe niet mee.’ ‘OK.’
The love you take is equal to the love you make.
pi_194972080
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Verwacht je nou echt positieve reacties op hoe jij schrijft over deze man?
Nee die verwachting heb ik totaal niet. Ik zeg wat ik denk. Daar kan je wat tegen hebben of je hebt er schijt aan.
pi_194972086
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is dan toch een korte discussie. ‘Ik doe niet mee.’ ‘OK.’
Werkt dat zo ja? Heb jij de broek aan in huis.
  woensdag 9 september 2020 @ 15:44:04 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194972133
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:40 schreef Pendule het volgende:

[..]

Werkt dat zo ja? Heb jij de broek aan in huis.
Ach, dan laat je je toch gewoon overhalen om je vast te leggen in een hypotheek voor een huis op een plek waar je niet wilt wonen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_194972165
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ach, dan laat je je toch gewoon overhalen om je vast te leggen in een hypotheek voor een huis op een plek waar je niet wilt wonen?
Ik heb 2 opties: Een ander huis in een groter dorp, of in een stad. De tweede optie zou zijn dat het huis op mijn naam komt te staan. Zodat ik de zekerheid heb.
  woensdag 9 september 2020 @ 15:52:43 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194972296
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:46 schreef Pendule het volgende:

[..]

Ik heb 2 opties: Een ander huis in een groter dorp, of in een stad. De tweede optie zou zijn dat het huis op mijn naam komt te staan. Zodat ik de zekerheid heb.
Het huis op jouw naam en samen een hypotheek?

Het klinkt trouwens sowieso onverstandig dat je op je 19e, met deze wankele relationele basis samen een verplichting aangaat voor een koophuis.
The love you take is equal to the love you make.
pi_194972389
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het huis op jouw naam en samen een hypotheek?

Het klinkt trouwens sowieso onverstandig dat je op je 19e, met deze wankele relationele basis samen een verplichting aangaat voor een koophuis.
Juist hierom op mijn naam. Zitten ik en mn broertjes en zusjes safe.
  woensdag 9 september 2020 @ 15:58:09 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194972422
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:56 schreef Pendule het volgende:

[..]

Juist hierom op mijn naam. Zitten ik en mn broertjes en zusjes safe.
En wat denk je dan dat er gebeurt als hij zegt: ik betaal de hypotheek niet meer?
The love you take is equal to the love you make.
pi_194972757
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:15 schreef Pendule het volgende:

[..]

Ik ben een jongen hoor. Los daarvan is hij soms best een sukkel ja. Domme acties, zoals een glas omstoten of iets laten aanbranden. Gebeurt hem redelijk veel. Verder wil je zeggen dat het beter is om een relatie te hebben met iemand die dik in de schulden zit? Ik ben blij dat deze voor zichzelf kan zorgen ipv dat ik weer kan opdraven om te betalen.
Gouden anus dan. En je komt alsnog over als een verwend prinsesje.
pi_194972803
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:15 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Gouden anus dan. En je komt alsnog over als een verwend prinsesje.
Interesseert me niet dat ik verwend overkom. Je kan een mening vormen met de informatie en indruk die ik je geef, dat is heel begrijpelijk, maar ik ben alles behalve verwend kan ik je zeggen. Het leven is voor mij nooit echt een pretje geweest. Ik heb altijd alles zelf moeten doen.
pi_194972811
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En wat denk je dan dat er gebeurt als hij zegt: ik betaal de hypotheek niet meer?
Dan verkoop ik het huis en krijg ik geld.
  woensdag 9 september 2020 @ 16:22:28 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194972865
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:18 schreef Pendule het volgende:

[..]

Dan verkoop ik het huis en krijg ik geld.
En hij heeft gewoon recht op zijn inleg terug.
The love you take is equal to the love you make.
pi_194972921
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En hij heeft gewoon recht op zijn inleg terug.
Waar staat dat dan? Als ik het koop is het toch mijn huis? Of lul ik nu maar wat in de ruimte?
  woensdag 9 september 2020 @ 16:27:21 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194972971
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:17 schreef Pendule het volgende:

[..]

Interesseert me niet dat ik verwend overkom. Je kan een mening vormen met de informatie en indruk die ik je geef, dat is heel begrijpelijk, maar ik ben alles behalve verwend kan ik je zeggen. Het leven is voor mij nooit echt een pretje geweest. Ik heb altijd alles zelf moeten doen.
Rechtvaardigt dat voor jou dat je anderen misbruikt voor je eigen gewin? Want op die basis wil je dus een huis met deze man gaan kopen.

Prima als dat zo is. Maar dan hoef ik je dus ook meer niet te waarschuwen of behoeden voor fouten waarmee je je keihard in je eigen vingers gaat snijden.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 9 september 2020 @ 16:28:13 #70
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194972990
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:25 schreef Pendule het volgende:

[..]

Waar staat dat dan? Als ik het koop is het toch mijn huis? Of lul ik nu maar wat in de ruimte?
Samen een hypotheek, toch? Of denk je dat hij je dat geld cadeau doet?
The love you take is equal to the love you make.
pi_194973094
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Rechtvaardigt dat voor jou dat je anderen misbruikt voor je eigen gewin? Want op die basis wil je dus een huis met deze man gaan kopen.

Prima als dat zo is. Maar dan hoef ik je dus ook meer niet te waarschuwen of behoeden voor fouten waarmee je je keihard in je eigen vingers gaat snijden.
Hij wilt dat niet volgens mij..
pi_194973102
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:17 schreef Pendule het volgende:

[..]

Interesseert me niet dat ik verwend overkom. Je kan een mening vormen met de informatie en indruk die ik je geef, dat is heel begrijpelijk, maar ik ben alles behalve verwend kan ik je zeggen. Het leven is voor mij nooit echt een pretje geweest. Ik heb altijd alles zelf moeten doen.
Dan mag je ook wel wat vriendelijker spreken over hen die wel goed voor je zijn.
  woensdag 9 september 2020 @ 16:37:34 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194973129
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:35 schreef Rock92 het volgende:

[..]

Hij wilt dat niet volgens mij..
Hij wil wat niet?
The love you take is equal to the love you make.
pi_194973148
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Rechtvaardigt dat voor jou dat je anderen misbruikt voor je eigen gewin? Want op die basis wil je dus een huis met deze man gaan kopen.

Prima als dat zo is. Maar dan hoef ik je dus ook meer niet te waarschuwen of behoeden voor fouten waarmee je je keihard in je eigen vingers gaat snijden.
Ik misbruik niemand. Ik stel mezelf veilig voor als hij wat flikt.
  woensdag 9 september 2020 @ 16:39:59 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194973178
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:38 schreef Pendule het volgende:

[..]

Ik misbruik niemand. Ik stel mezelf veilig voor als hij wat flikt.
En als jij wat flikt kan hij de ziekte krijgen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_194973218
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En als jij wat flikt kan hij de ziekte krijgen?
Wat zou ik moeten flikken dan? Ik ben totaal niet het persoon dat andere mensen naait. Ik weet hoe het is om zo behandelt te worden. Dat ga ik natuurlijk niet bij een ander doen. Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet gij dat een ander ook niet.
  woensdag 9 september 2020 @ 16:44:59 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194973266
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:42 schreef Pendule het volgende:

[..]

Wat zou ik moeten flikken dan? Ik ben totaal niet het persoon dat andere mensen naait. Ik weet hoe het is om zo behandelt te worden. Dat ga ik natuurlijk niet bij een ander doen. Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet gij dat een ander ook niet.
Ik geloof er niks van. Als jij over een jaar tegen de liefde van je leven aanloopt, dan mag deze man vertrekken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_194973732
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hij wil wat niet?
Hij hoeft niet perse een huis als ik het zo lees. Komt meer van zijn vriend af.
pi_194973772
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:56 schreef Pendule het volgende:

[..]

Juist hierom op mijn naam. Zitten ik en mn broertjes en zusjes safe.
:')
  woensdag 9 september 2020 @ 17:23:48 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194974017
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:08 schreef Rock92 het volgende:

[..]

Hij hoeft niet perse een huis als ik het zo lees. Komt meer van zijn vriend af.
Hij zegt zelf dat hij 2 opties heeft. En bij beide wordt er een huis gekocht. Enige verschil is waar.

Hij heeft inderdaad ook de keuze om geen huis te kopen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_194974255
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:25 schreef Pendule het volgende:

[..]

Waar staat dat dan? Als ik het koop is het toch mijn huis? Of lul ik nu maar wat in de ruimte?
Als hij mee op het papiertje staat is de helft van hem.
Denk daar maar eens goed over na.
Dus hij heeft ook het recht op de helft dan.

Jullie zijn net samen en jij bent een vluchter: DOE HET NIET!!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_194974790
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 23:56 schreef Pendule het volgende:
Nja een psycholoog eindigt bij mij altijd in dat ik de psycholoog ga beledigen en afhissen.
Eindelijk iemand met hetzelfde probleem als ik 😦waarvoor kwam je bij een psycholoog dan? En waarom voelde je toen de noodzaak om diegene te beledigen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:06 schreef LordofLeaves het volgende:
Lijkt mij sterk.
Hoezo lijkt het je sterk dat ik ermee eens was dat ze overkwamen als mensen die tegen een kind van 5 praatten dan? Of bedoel je dat het je sterk lijkt dat psychologen dat doen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 23:47 schreef Pendule het volgende:
Ik kom oorspronkelijk uit het oostblok (Georgië) en daar thuis was het nogal slecht. Mijn vader was een man die heel erg van het fysieke straffen was. Het gene waar ik het meest bang voor was, is als hij weer een redelijk slechte bui een sigaret op mn arm uitdrukte. Ik zit heel erg met dat verleden. Visioenen achtervolgen me. Nu vlucht ik voor mensen, gevoelens, bepaalde plekken etc. Ik ben 19.
Naar om te lezen. Ik hoop dat je ooit van de gevolgen van dat trauma af komt. Hebben ze je nooit emdr enzo aangeboden?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_194977630
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik geloof er niks van. Als jij over een jaar tegen de liefde van je leven aanloopt, dan mag deze man vertrekken.
Denk je dat ik zo losbandig ben? Dat ik dan maar iemand laat vallen? Is het zo makkelijk allemaal bij jou?
pi_194977663
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 18:03 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Eindelijk iemand met hetzelfde probleem als ik 😦waarvoor kwam je bij een psycholoog dan? En waarom voelde je toen de noodzaak om diegene te beledigen?
[..] Ik denk een soort afweer mechanisme, maar nooit zou ik iemand in de stront laten zakken, zoals Lienekin beweert dat er zou kunnen gaan gebeuren. Is mijn eer te na.

Hoezo lijkt het je sterk dat ik ermee eens was dat ze overkwamen als mensen die tegen een kind van 5 praatten dan? Of bedoel je dat het je sterk lijkt dat psychologen dat doen.
[..] Je laatste zin.

Naar om te lezen. Ik hoop dat je ooit van de gevolgen van dat trauma af komt. Hebben ze je nooit emdr enzo aangeboden?
EMDR?
pi_194977699
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:38 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Als hij mee op het papiertje staat is de helft van hem.
Denk daar maar eens goed over na.
Dus hij heeft ook het recht op de helft dan.

Jullie zijn net samen en jij bent een vluchter: DOE HET NIET!!
Dus mijn gevoel zat goed.
pi_194977778
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:11 schreef Pendule het volgende:

[..]

Dus mijn gevoel zat goed.
Ja wat dan?
Over rechten enz?
Je kan namelijk ook contracten laten opstellen zodat de andere partij veilig staat enz.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_194978652
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:15 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ja wat dan?
Over rechten enz?
Je kan namelijk ook contracten laten opstellen zodat de andere partij veilig staat enz.
Nee, over dat verhuizen. Ik vind het prima om te verhuizen, maar ik ga niet in zo’n achterlijk dood dorp zitten met maar 1 supermarkt. Donderstraal gauw op.
pi_194978744
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 22:06 schreef Pendule het volgende:

[..]

Nee, over dat verhuizen. Ik vind het prima om te verhuizen, maar ik ga niet in zo’n achterlijk dood dorp zitten met maar 1 supermarkt. Donderstraal gauw op.
Je zou denken dat samen zijn met je vriend ook wat waard is?
Hier in mijn dorp is zelfs geen supermarkt, zalig!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_194978820
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 22:10 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Je zou denken dat samen zijn met je vriend ook wat waard is?
Hier in mijn dorp is zelfs geen supermarkt, zalig!
Het is ook wel leuk met hem, maar dat dorp is gewoon dood. Een dorp is oke zolang er wat te doen valt. Minimaal een sociaal iets en 2 supermarkten en wat winkels.
pi_194979376
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:21 schreef Pendule het volgende:
Los van alles is het misschien nog handig om te melden: ik moet mee moet betalen wil hij dat huis kopen. Anders gaat ie het niet kunnen betalen. Dat is ook precies waar de schoen wringt. Ik ga geen geld in een huis steken wat staat in een of ander aftands dorp in the middle of nowhere.
Waarom wringt de schoen niet dat jullie geen duurzame relatie hebben vooralsnog? Jij datete vorige maand nog met een ander. Dan denk je nu safe te kunnen zitten met dit figuur in een of andere financiële constructie? Je wil daar je broertjes en zusjes voor verplaatsen? Als je nu al gesodemieter hebt en het niet eens bent over iets wat kennelijk heel belangrijk voor jou is, wat voor voorbeeld geef je dan aan je broertjes en zusjes met zo een knetterende verstandsrelatie inclusief financiële afhankelijkheid?

Als je beide met zulke bedragen in gaat leggen, dan haal je hopelijk een notaris erbij. En een samenlevingscontract, tenzij een van de twee een persoonlijke lening geeft en niet op de hypotheek staat. (Krijg je de hypotheek dan wel?) Either way, je bent niet zo even van elkaar af. Nederlandse bureaucratie ditdat.

Zou nog eens goed nadenken als ik jou was, want dit klinkt niet als een echte oplossing eerlijk gezegd..
pi_194979583
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:38 schreef Pendule het volgende:

[..]

Ik misbruik niemand. Ik stel mezelf veilig voor als hij wat flikt.
Klinkt echt als een hele gezonde relatie dit :')
pi_194979678
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 22:53 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Klinkt echt als een hele gezonde relatie dit :')
Zo denk ik bij iedereen. Maakt niet uit wie. Zo ga je wel denken nadat je al zoveel keer op de verkeerde manier bent behandelt. Niet alleen door mannen.
pi_194979707
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 22:39 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Waarom wringt de schoen niet dat jullie geen duurzame relatie hebben vooralsnog? Jij datete vorige maand nog met een ander. Dan denk je nu safe te kunnen zitten met dit figuur in een of andere financiële constructie? Je wil daar je broertjes en zusjes voor verplaatsen? Als je nu al gesodemieter hebt en het niet eens bent over iets wat kennelijk heel belangrijk voor jou is, wat voor voorbeeld geef je dan aan je broertjes en zusjes met zo een knetterende verstandsrelatie inclusief financiële afhankelijkheid?

Als je beide met zulke bedragen in gaat leggen, dan haal je hopelijk een notaris erbij. En een samenlevingscontract, tenzij een van de twee een persoonlijke lening geeft en niet op de hypotheek staat. (Krijg je de hypotheek dan wel?) Either way, je bent niet zo even van elkaar af. Nederlandse bureaucratie ditdat.

Zou nog eens goed nadenken als ik jou was, want dit klinkt niet als een echte oplossing eerlijk gezegd..
Zoals ik al zei; ik benoemde zijn financiëel gunstige situatie zodat hij voor zichzelf kan zorgen. Hoef ik mij daar niet druk over te maken. Niet om er van te profiteren want dat doe ik niet. Heb mijn eigen geld.
pi_194979718
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 23:02 schreef Pendule het volgende:

[..]

Zo denk ik bij iedereen. Maakt niet uit wie. Zo ga je wel denken nadat je al zoveel keer op de verkeerde manier bent behandelt. Niet alleen door mannen.
Des te onbegrijpelijker vind ik je overweging om samen een huis te willen kopen..
pi_194980135
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 23:04 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Des te onbegrijpelijker vind ik je overweging om samen een huis te willen kopen..
Omdat niet iedereen slecht is. Soms kan je overdrijven. Ik gun iedereen een kans maar met de nodige voorzichtigheid.
pi_194980330
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 23:38 schreef Pendule het volgende:

[..]

Omdat niet iedereen slecht is. Soms kan je overdrijven. Ik gun iedereen een kans maar met de nodige voorzichtigheid.
Je hoeft ook niet slecht te zijn om alsnog geen goede match te zijn.
Ik vind het wel vrij overdreven om na vorige maand nog een ander gedatet te hebben, dit nu ineens als je vriend te bestempelen en het te hebben over samen een huis aanschaffen. Je zegt hem wel aardig te vinden, nou whooptiedoo. Wil je daar zo een risico voor lopen? Wil je dat als voorbeeld mee geven aan je broertjes en zusjes? Kies de inferieure nerd maar met wie het wel leuk is.
Hij weet niet eens wat belangrijk is voor jou en reageert alvast op een huis waar jij aan mee zou moeten betalen om het überhaupt aan te kunnen schaffen. En dan heb je daar geen normaal gesprek over, nee een helse ruzie. Die vent kijkt dus niet naar wat jij en de kinderen willen en nodig hebben, onderneemt wel zelfstandig actie zonder overleg en jullie kunnen daar dus niet eens fatsoenlijk over communiceren zonder zo te ruziën. Jullie zouden denk ik de eerste zijn bij wie samenwonen in een koopwoning dit significant gaat verbeteren..

Als jullie twee volwassenen alleen waren, soit. Goede leerschool. Maar als je kinderen mee gaat slepen hierin, zou ik toch op z'n minst een langere periode aankijken hoe het samen klikt voor je gaat verkassen met zo een langdurige financiële deal. Liefst ook nog iemand waar je echt gek op bent en waarmee je de stap zet omdat je hem vertrouwt en niet zonder hem wil. Neem the next step gewoon op basis van een kwalitatieve en dus stabiele relatie.
pi_194980408
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 00:04 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet slecht te zijn om alsnog geen goede match te zijn.
Ik vind het wel vrij overdreven om na vorige maand nog een ander gedatet te hebben, dit nu ineens als je vriend te bestempelen en het te hebben over samen een huis aanschaffen. Je zegt hem wel aardig te vinden, nou whooptiedoo. Wil je daar zo een risico voor lopen? Wil je dat als voorbeeld mee geven aan je broertjes en zusjes? Kies de inferieure nerd maar met wie het wel leuk is.
Hij weet niet eens wat belangrijk is voor jou en reageert alvast op een huis waar jij aan mee zou moeten betalen om het überhaupt aan te kunnen schaffen. En dan heb je daar geen normaal gesprek over, nee een helse ruzie. Die vent kijkt dus niet naar wat jij en de kinderen willen en nodig hebben, onderneemt wel zelfstandig actie zonder overleg en jullie kunnen daar dus niet eens fatsoenlijk over communiceren zonder zo te ruziën. Jullie zouden denk ik de eerste zijn bij wie samenwonen in een koopwoning dit significant gaat verbeteren..

Als jullie twee volwassenen alleen waren, soit. Goede leerschool. Maar als je kinderen mee gaat slepen hierin, zou ik toch op z'n minst een langere periode aankijken hoe het samen klikt voor je gaat verkassen met zo een langdurige financiële deal. Liefst ook nog iemand waar je echt gek op bent en waarmee je de stap zet omdat je hem vertrouwt en niet zonder hem wil. Neem the next step gewoon op basis van een kwalitatieve en dus stabiele relatie.
Wat ben ik toch een apart figuur. 19 jaar, homo en zit met een vent en wat kinderen die gewoon broertjes en zusjes zijn. Normale jongeren zitten nu in een appartementje en maken elk weekend lol. Ik werk de hele week. Wat een leven.
pi_194980501
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 00:16 schreef Pendule het volgende:

[..]

Wat ben ik toch een apart figuur. 19 jaar, homo en zit met een vent en wat kinderen die gewoon broertjes en zusjes zijn. Normale jongeren zitten nu in een appartementje en maken elk weekend lol. Ik werk de hele week. Wat een leven.
Hou jezelf dit lekker voor als jij je daar beter door voelt, maar de realiteit ligt iets genuanceerder en dat zou je kunnen weten.
pi_194980517
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 00:31 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Hou jezelf dit lekker voor als jij je daar beter door voelt, maar de realiteit ligt iets genuanceerder en dat zou je kunnen weten.
Hoe bedoel je?
pi_194980549
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 00:36 schreef Pendule het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Vertiefde woningmarkt en eerst op kamers gaan voor je in appartement beland? Stijgende werkloosheid en eenzaamheid onder jongeren? En dan moeten de echte klappen door corona nog gaan komen..

Om nog maar niet te spreken over het idee dat iedereen op die leeftijd maar ieder weekend wil en kan feesten. Zat jongeren die niet uitgaan, arm zijn, voor sport dingen moeten laten gaan of ook (mantel)zorger zijn.
pi_194980565
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 00:41 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Vertiefde woningmarkt en eerst op kamers gaan voor je in appartement beland? Stijgende werkloosheid en eenzaamheid onder jongeren? En dan moeten de echte klappen door corona nog gaan komen..

Om nog maar niet te spreken over het idee dat iedereen op die leeftijd maar ieder weekend wil en kan feesten. Zat jongeren die niet uitgaan, arm zijn, voor sport dingen moeten laten gaan of ook (mantel)zorger zijn.
Ligt er ook wel aan in welke branche je werkt. Ik heb gewoon een vast contract a 40 uur. Sommige mensen hebben onnodigr studeer drang omdat ze perse dat ene willen doen.
pi_194980591
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 00:44 schreef Pendule het volgende:

[..]

Ligt er ook wel aan in welke branche je werkt. Ik heb gewoon een vast contract a 40 uur. Sommige mensen hebben onnodigr studeer drang omdat ze perse dat ene willen doen.
Onnodige studeerdrang is beter dan nesteldrang met een wel leuk iemand?

Het maakt in principe ook geen reet uit wat anderen wel of niet doen, dus sowieso niet je sterkste argumenten.
Jij bent degene die moet leven met jouw beslissingen (en zo een financiële beslissingen gaat doorgaans niet zo snel weg, zeker als je het met iemand deelt en oneens beent). Beter motiveer je dus goed vanuit jezelf en niet om weg te vluchten, of jezelf beter te voelen dan je leeftijdsgenoten of als bliksemafleider oid.
pi_194980603
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 00:49 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Onnodige studeerdrang is beter dan nesteldrang met een wel leuk iemand?

Het maakt in principe ook geen reet uit wat anderen wel of niet doen, dus sowieso niet je sterkste argumenten.
Jij bent degene die moet leven met jouw beslissingen (en zo een financiële beslissingen gaat doorgaans niet zo snel weg, zeker als je het met iemand deelt en oneens beent). Beter motiveer je dus goed vanuit jezelf en niet om weg te vluchten, of jezelf beter te voelen dan je leeftijdsgenoten of als bliksemafleider oid.
Jullie doen steeds net alsof ik hem helemaal niet leuk vind. Kap daar eens mee.
pi_194980629
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 00:51 schreef Pendule het volgende:

[..]

Jullie doen steeds net alsof ik hem helemaal niet leuk vind. Kap daar eens mee.
Jij eerst :+

Geef maar het goede voorbeeld en typ over hem zoals jij graag over jezelf geschreven zou zien worden.
pi_194981705
Volgens mij is TS gewoon een troll :')
  donderdag 10 september 2020 @ 18:09:52 #106
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_194989923
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 00:16 schreef Pendule het volgende:

[..]

Wat ben ik toch een apart figuur. 19 jaar, homo en zit met een vent en wat kinderen die gewoon broertjes en zusjes zijn. Normale jongeren zitten nu in een appartementje en maken elk weekend lol. Ik werk de hele week. Wat een leven.
Ja, in zo een situatie en vooral met zo een achtergrond zou men verwachten dat je er iets van wilt maken. Samen met die vriend, en misschien samen met (enkele van) je broertjes / zussen.
Dat je volwassener zou zijn dan de doorsnee 19 jarige.en een kans op een leven met liefde ipv tiranie met twee handen zou grijpen. Want dat lijkt me met deze vriend wel gewaarborgd.
Liefde doet heel vaak groeien vooral in dit soort situaties.
Lat ie wel eens wat aanbranden, stoot ie wat om? Okay, maar hij is blijkbaar een goede kostwinnaar, met het hart op de goede plaats, zachtaardig en al lang op jou verliefd. Er zijn er die het voor minder doen! Je bent erg jong maar daar staat je levenservaring tegenover. Ik neem niet aan dat jij gelooft dat het leven is als in een Hollywood romcom

De informatie die ik mis in jouw bijdragen beste Pendule, is ... wat wil je WEL. Behalve vluchten dan? Het is bekend dat als je vlucht, je je problemen met je mee neemt.
Of je nu samen een huis moet kopen, is iets anders. Maar tegen die relatie zou ik zeker wel ja zeggen, en er ook echt mijn best voor doen.
Hou hem echter niet tegen zijn "droom" een eigen huis of woning te kopen door hem met zijn verliefdheid op jou te manipuleren.

Ik wens je veel wijsheid maar ook veel empathie, en ook veel geluk, want zonder geluk vaart niemand wel!
Geluk hebben is als je geen pech hebt.

^O^ :W
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_194995264
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:09 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ja, in zo een situatie en vooral met zo een achtergrond zou men verwachten dat je er iets van wilt maken. Samen met die vriend, en misschien samen met (enkele van) je broertjes / zussen.
Dat je volwassener zou zijn dan de doorsnee 19 jarige.en een kans op een leven met liefde ipv tiranie met twee handen zou grijpen. Want dat lijkt me met deze vriend wel gewaarborgd.
Liefde doet heel vaak groeien vooral in dit soort situaties.
Lat ie wel eens wat aanbranden, stoot ie wat om? Okay, maar hij is blijkbaar een goede kostwinnaar, met het hart op de goede plaats, zachtaardig en al lang op jou verliefd. Er zijn er die het voor minder doen! Je bent erg jong maar daar staat je levenservaring tegenover. Ik neem niet aan dat jij gelooft dat het leven is als in een Hollywood romcom

De informatie die ik mis in jouw bijdragen beste Pendule, is ... wat wil je WEL. Behalve vluchten dan? Het is bekend dat als je vlucht, je je problemen met je mee neemt.
Of je nu samen een huis moet kopen, is iets anders. Maar tegen die relatie zou ik zeker wel ja zeggen, en er ook echt mijn best voor doen.
Hou hem echter niet tegen zijn "droom" een eigen huis of woning te kopen door hem met zijn verliefdheid op jou te manipuleren.

Ik wens je veel wijsheid maar ook veel empathie, en ook veel geluk, want zonder geluk vaart niemand wel!
Geluk hebben is als je geen pech hebt.

^O^ :W
Ben er al voor bezweken. Het wordt een huis in Hoevelaken.
  vrijdag 11 september 2020 @ 14:29:32 #108
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195002977
Heel veel geluk, plezier en succes gewenst.

^O^ :Y w/ :{w :W + bloemetje !!
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')