abonnement Unibet Coolblue
pi_194941551
Een priester, imam en rabbijn liepen een café binnen en vlak voor ze elkaar de hersens in wilde gaan slaan bereikten ze overeenstemming over één cruciaal onderwerp: vasten.

Mozes, Jezus, Elijah, Joshua, allen vastten ze voor veertig dagen en veertig nachten.

Dit was de meest extreme vorm van vasten, alle religies kennen echter een vorm van vasten waarbij bezinning en reiniging van het lichaam centraal staan.

Ik ben jaren door het leven gegaan als papzak en recent tot het besef gekomen dat mijn eetverslaving en de daaruit voortvloeiende neveneffecten daar de oorzaak van waren.

No shit Sherlock? Verre van.

Dat je van structureel ongezond eten dik word zal niemand zijn ontgaan maar het besef dat een verslaving hieraan ten grondslag ligt beseft lang niet iedereen zich naar mijn idee.

De mensen achter de voedingsmiddelenindustrie zijn in bepaalde opzichten grotere criminelen dan Pablo Escobar.

Deze verslaving is deels lichamelijk van aard maar vooral psychologisch.

Ik verwacht dat het niet makkelijk zal zijn maar zodra je een aantal cruciale momenten hebt doorstaan is het vooral een kwestie van doorzettingsvermogen.

Ik ben zojuist begonnen aan mijn voorlopig laatste avondmaal.

Ik zal proberen zo lang mogelijk te watervasten en jullie in dit topic op de hoogte stellen van de vorderingen.

Tevens zou ik dit topic willen gebruiken als vrijplaats voor gesprekken over alle vormen van vasten, of dat nu watervasten is, intermittent fasting of een andere vorm.

Game on.
pi_194941624
Heb je een doel wat je wilt bereiken? Afvallen ofzo? En hoeveel tijd zit er tussen de momenten dat je eten en drinken nuttigs?
pi_194941659
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 21:20 schreef RappendeRabbijn het volgende:
Mozes, Jezus, Elijah, Joshua, allen vastten ze voor veertig dagen en veertig nachten.
ik mis bij jullie altijd Elvis en Sinatra waarom is dat toch?
  maandag 7 september 2020 @ 21:25:10 #4
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_194941720
Lekker ongezond bezig.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_194941721
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:22 schreef Rock92 het volgende:
Heb je een doel wat je wilt bereiken? Afvallen ofzo? En hoeveel tijd zit er tussen de momenten dat je eten en drinken nuttigs?
Yes, afvallen inderdaad.

Ik zal vanaf klokslag twaalf uur proberen voor ten minste zeven dagen niets te eten maar wel de gehele dag door water te drinken.
pi_194941750
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:25 schreef LPFAN het volgende:
Lekker ongezond bezig.
In welk opzicht en waarop baseer je dat?
pi_194941806
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:25 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Yes, afvallen inderdaad.

Ik zal vanaf klokslag twaalf uur proberen voor ten minste zeven dagen niets te eten maar wel de gehele dag door water te drinken.
Val je dan niet om?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_194941871
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:25 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Yes, afvallen inderdaad.

Ik zal vanaf klokslag twaalf uur proberen voor ten minste zeven dagen niets te eten maar wel de gehele dag door water te drinken.
7 dagen... Poe ik doe het je niet na.

Lijkt me ook niet echt gezond.
pi_194942018
quote:
11s.gif Op maandag 7 september 2020 21:27 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Val je dan niet om?
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:30 schreef Rock92 het volgende:

[..]

7 dagen... Poe ik doe het je niet na.

Lijkt me ook niet echt gezond.
Dat dacht ik voorheen ook totdat ik me in het onderwerp begon te verdiepen, nu is het tijd om de proef op de som te nemen.
pi_194942024
Oké lekker gezond.
pi_194942071
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 21:33 schreef Azula het volgende:
Oké lekker gezond.
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:26 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

In welk opzicht en waarop baseer je dat?
  maandag 7 september 2020 @ 21:35:11 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194942085
En hoe gaat dit je helpen om betere eetgewoonten te ontwikkelen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_194942166
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 21:35 schreef Lienekien het volgende:
En hoe gaat dit je helpen om betere eetgewoonten te ontwikkelen?
Afkicken van m'n verslaving aan bepaalde voedingsstoffen zoals vet, suiker en zout en het afleren van slechte eetgewoontes zoals eten uit verveling.
pi_194942175
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:34 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]


[..]

We hebben niet voor niets een hongersignaal. Tijdens de vastenmaand zelf wordt er ook gewoon gegeten.

Zeven dagen helemaal niets eten is gewoon niet de bedoeling van het lichaam. Ik baseer dit op logisch redeneren.

Beter pak je je probleem bij de bron aan want dit gaat natuurlijk helemaal niets oplossen behalve dat je na vijf kilo te zijn afgevallen er weer tien aankomt.

Tevens is de kans nogal groot dat het je niet lukt en je daardoor nog meer ontevreden over jezelf bent omdat je dan denkt dat je gefaald hebt (in iets wat sowieso al geen goed idee is).
  maandag 7 september 2020 @ 21:40:13 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194942250
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:37 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Afkicken van m'n verslaving aan bepaalde voedingsstoffen zoals vet, suiker en zout en het afleren van slechte eetgewoontes zoals eten uit verveling.
Deels gaat dit dan pas echt beginnen als je na het vasten weer gaat eten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_194942263
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:37 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Afkicken van m'n verslaving aan bepaalde voedingsstoffen zoals vet, suiker en zout en het afleren van slechte eetgewoontes zoals eten uit verveling.
Afkicken doe je door met iets helemaal te stoppen

Met eten kan dit niet, want op een gegeven moment zal je toch weer moeten eten.

Beter let je op wat je eet, en pas je dit aan
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
pi_194942276
Vasten kan enorm veel voordelen met zich meenemen en goede effecten hebben op je lichaam.

Als je het goed doet. Van alles naar niets voor zeven dagen is veel te heftig joh. Waarom zou je dat willen? Waarom begin je niet met intermittent fasten om op te bouwen?

Ik vast vaak 16/8, in combinatie met keto. Meestal twee maaltijden per dag, soms een. Maar wel door te luisteren naar m'n lichaam, niet opeens besluiten om 7 dagen niets te vreten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Koettie op 07-09-2020 21:46:44 ]
pi_194942305
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:37 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Afkicken van m'n verslaving aan bepaalde voedingsstoffen zoals vet, suiker en zout en het afleren van slechte eetgewoontes zoals eten uit verveling.
Dat kan ook door bewust te eten. :+

Een hongerdieet gaat echt niets opleveren als je je leven verder niet aanpast.
pi_194942379
Deze wil ik wel even volgen! Ben zelf een voorstander van ketogeen dieten. Heb er ook wel eens over gedacht om 3 dagen niet te eten maar dan kan ik ketoacidose krijgen. Gaat dit voor jou niet ook het geval zijn?
pi_194942639
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 21:37 schreef Azula het volgende:
We hebben niet voor niets een hongersignaal. Tijdens de vastenmaand zelf wordt er ook gewoon gegeten.
Het signaal waar je aan refereert als een hongersignaal is geen daadwerkelijk hongersignaal maar eerder een treksignaal.
quote:
Zeven dagen helemaal niets eten is gewoon niet de bedoeling van het lichaam. Ik baseer dit op logisch redeneren.
Ik snap waar dit vandaan komt omdat ik er zelf ook zo over dacht totdat ik zag dat bepaalde patronen wel degelijk ter discussie te stellen zijn.

Drie grote maaltijden per dag met meerdere tussendoortjes. Op één dag? Als je er echt kritisch over nadenkt kan dat juist niet de bedoeling zijn.

Nergens in de geschiedenis van de mensheid was dit normaal, behalve in de moderne geschiedenis. In de oertijd moest men zich er zelfs op instellen dat het voor zou kunnen komen dat je gedwongen meerdaags moest vasten.
quote:
Beter pak je je probleem bij de bron aan want dit gaat natuurlijk helemaal niets oplossen behalve dat je na vijf kilo te zijn afgevallen er weer tien aankomt.

Tevens is de kans nogal groot dat het je niet lukt en je daardoor nog meer ontevreden over jezelf bent omdat je dan denkt dat je gefaald hebt (in iets wat sowieso al geen goed idee is).
Ik ben naar mijn idee nu juist bezig met het probleem bij de bron aan te pakken.

Er is verder maar één echte manier om er achter te komen in hoeverre het een goed idee is.

Ben benieuwd waar we op dit punt staan over een week.
pi_194942683
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:52 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Het signaal waar je aan refereert als een hongersignaal is geen daadwerkelijk hongersignaal maar eerder een treksignaal.
[..]

Ik snap waar dit vandaan komt omdat ik er zelf ook zo over dacht totdat ik zag dat bepaalde patronen wel degelijk ter discussie te stellen zijn.

Drie grote maaltijden per dag met meerdere tussendoortjes. Op één dag? Als je er echt kritisch over nadenkt kan dat juist niet de bedoeling zijn.

Nergens in de geschiedenis van de mensheid was dit normaal, behalve in de moderne geschiedenis. In de oertijd moest men zich er zelfs op instellen dat het voor zou kunnen komen dat je gedwongen meerdaags moest vasten.
[..]

Ik ben naar mijn idee nu juist bezig met het probleem bij de bron aan te pakken.

Er is verder maar één echte manier om er achter te komen in hoeverre het een goed idee is.

Ben benieuwd waar we op dit punt staan over een week.
Wie heeft het over grote maaltijden? Alleen de hoofdmaaltijd is ‘groot’ (en zo ongezond als je hem zelf maakt). De rest kan gewoon normaal/ klein en hoeft ook geen zes keer per dag. Mijn God ik hou echt van eten hoor maar eet alleen ontbijt, lunch en avondeten. Geen tussendoortjes. Troep vind ik geen waardig voedsel.

Met bij de bron aanpakken bedoel ik kijken waar je eetgedrag vandaan komt.

Weet ook niet of je verder nog iets doet natuurlijk. Als je de hele dag niets uitvreet zou je het wel vol kunnen houden. Met werk/ studie zou ik het echt niet aanraden.
pi_194942742
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:44 schreef Hydrogeny het volgende:
Deze wil ik wel even volgen! Ben zelf een voorstander van ketogeen dieten. Heb er ook wel eens over gedacht om 3 dagen niet te eten maar dan kan ik ketoacidose krijgen. Gaat dit voor jou niet ook het geval zijn?
Bij een water fast van drie dagen? Lijkt me sterk.
pi_194942784
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:52 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Het signaal waar je aan refereert als een hongersignaal is geen daadwerkelijk hongersignaal maar eerder een treksignaal.
[..]

Ik snap waar dit vandaan komt omdat ik er zelf ook zo over dacht totdat ik zag dat bepaalde patronen wel degelijk ter discussie te stellen zijn.

Drie grote maaltijden per dag met meerdere tussendoortjes. Op één dag? Als je er echt kritisch over nadenkt kan dat juist niet de bedoeling zijn.

Nergens in de geschiedenis van de mensheid was dit normaal, behalve in de moderne geschiedenis. In de oertijd moest men zich er zelfs op instellen dat het voor zou kunnen komen dat je gedwongen meerdaags moest vasten.
[..]

Ik ben naar mijn idee nu juist bezig met het probleem bij de bron aan te pakken.

Er is verder maar één echte manier om er achter te komen in hoeverre het een goed idee is.

Ben benieuwd waar we op dit punt staan over een week.
Ik ben het met je eens dat 6 keer per dag overdreven is maar waarom meteen 7 dagen skippen? Dat zit namelijk nog wat tussen.
pi_194942937
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:55 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat 6 keer per dag overdreven is maar waarom meteen 7 dagen skippen? Dat zit namelijk nog wat tussen.
Als je het doet kun je het beter gelijk goed doen toch?
pi_194942950
Heb je al in kaart gebracht wat, hoe laat, hoe vaak en hoeveel je eet en drinkt?
  maandag 7 september 2020 @ 22:02:17 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194942995
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:00 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Als je het doet kun je het beter gelijk goed doen toch?
Waar baseer je dan die 7 dagen op? Waarom dan niet twee weken? Een maand?
The love you take is equal to the love you make.
pi_194943051
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:00 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Als je het doet kun je het beter gelijk goed doen toch?
Je gaat toch ook niet meteen een marathon rennen als je besluit te gaan hardlopen. Je lichaam moet wennen aan zulke radicale veranderingen.
pi_194943061
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 21:53 schreef Azula het volgende:

[..]

Wie heeft het over grote maaltijden? Alleen de hoofdmaaltijd is ‘groot’ (en zo ongezond als je hem zelf maakt). De rest kan gewoon normaal/ klein en hoeft ook geen zes keer per dag. Mijn God ik hou echt van eten hoor maar eet alleen ontbijt, lunch en avondeten. Geen tussendoortjes. Troep vind ik geen waardig voedsel.

Met bij de bron aanpakken bedoel ik kijken waar je eetgedrag vandaan komt.

Weet ook niet of je verder nog iets doet natuurlijk. Als je de hele dag niets uitvreet zou je het wel vol kunnen houden. Met werk/ studie zou ik het echt niet aanraden.
Eten is voor mij een geluksmomentje dus als ik niet kan eten wat ik wil eet ik liever niet.

Indien het echt zou ontsporen kun je het dieet natuurlijk ook direct staken maar laten we hopen dat dat niet nodig zal zijn.
pi_194943115
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 22:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waar baseer je dan die 7 dagen op? Waarom dan niet twee weken? Een maand?
Babysteps. Mocht het na zeven dagen nog gewoon prima gaan is er natuurlijk geen reden om niet gewoon verder te gaan.
pi_194943133
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:04 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]

Eten is voor mij een geluksmomentje dus als ik niet kan eten wat ik wil eet ik liever niet.

Indien het echt zou ontsporen kun je het dieet natuurlijk ook direct staken maar laten we hopen dat dat niet nodig zal zijn.
En wat ga je dan eten zodra je staakt? Troep.

Bespaar jezelf de poging en neem je (eet)gewoonten onder de loep. Normaal eten en alleen water drinken zou prima moeten werken als je normaal gesproken zes keer troep eet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')