abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194930501
Dit probleem speelt al jaren en onze politici willen dit maar niet oplossen. Inmiddels zijn woningen voor starters onbetaalbaar geworden.

Allereerst wil ik mijn visie/droom voor Nederland met jullie delen.

Ik wil dat er 8 steden in Nederland komen. Alle Nederlanders gaan hier wonen in gebouwen die minimaal 8 verdiepingen hoog zijn. Deze steden worden met elkaar verbonden en er wordt een muur omheen gebouwd.

Buiten deze muur krijg je wilde natuur. Wolven, beren, herten en andere dieren die hier natuurlijk voorkomen worden uitgezet.

Binnen de muren krijg je eerst een cirkel met industrie en vervolgens een cirkel met landbouw.


Nu is mijn oplossing om dit uiteindelijk te bereiken als volgt.

Iedereen die in laagbouw woont gaat 40 euro per maand extra belasting betalen.

Er worden 8 steden gekozen in Nederland. Dit zijn de steden met de meeste werkgelegenheid. Vlak buiten de steden worden er locaties gekozen voor woningbouw. Hier mogen alleen flatgebouwen van minimaal 8 hoog gebouwd worden.

Het geld dat opgehaald wordt met de extra belastingen, wordt gebruikt om de bouw van deze flatgebouwen te stimuleren.
  maandag 7 september 2020 @ 10:04:57 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_194930533
--> ONZ.

Oplossingen voor problemen op de woningmarkt zijn altijd interessant, maar dit slaat nergens op.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 7 september 2020 @ 10:09:30 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194930593
Niet om vervelend te zijn maar je snapt zelf toch ook wel dat dit niet gaat gebeuren TS?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194930613
Is dit voor je profielwerkstuk?
pi_194930634
TS wil van acht steden de nieuwe Bijlmer maken en mensen meer belasting laten betalen, hihaho
pi_194930637
https://nl.pinterest.com/pin/116530709093912618/

Teveel Attack on Titan gekeken zeker.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_194930661
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 10:09 schreef Megumi het volgende:
Niet om vervelend te zijn maar je snapt zelf toch ook wel dat dit niet gaat gebeuren TS?
Waarom niet?

We kunnen in fasen gaan werken. We gaan alleen nog bouwen op die 8 locaties, en we gaan heel veel bouwen.
  maandag 7 september 2020 @ 10:19:04 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194930679
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 10:17 schreef polderturk het volgende:

[..]

Waarom niet?

We kunnen in fasen gaan werken. We gaan alleen nog bouwen op die 8 locaties, en we gaan heel veel bouwen.
Er van uitgaande om maar mee te beginnen dat mensen dit wel willen wat een nee zal zijn denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194930680
Er horen hier geen beren in de natuur -> ONZ
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194930687
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 10:17 schreef polderturk het volgende:

[..]

Waarom niet?

Omdat mensen ook nog zo iets hebben als een eigen wil.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_194930821
Juist.

En wat doen we met al die dorpen en steden die leeg komen te staan? Slopen?

Ik woon in het historische centrum van een middelgrote stad. In mijn straat staat een kerk die 600 jaar oud is. Die gaat dus tegen de vlakte, evenals de andere gebouwen in dit prachtige stukje historie?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_194930876
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 10:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
Er horen hier geen beren in de natuur -> ONZ
Ik zou zelf ook leeuwen, tijgers, waterbuffels, giraffes etc willen uitzetten.
pi_194930888
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 10:19 schreef Megumi het volgende:

[..]

Er van uitgaande om maar mee te beginnen dat mensen dit wel willen wat een nee zal zijn denk ik.
Duizenden vierkante kilometers aan natuur in Nederland. Op safarinim eigen land. Wie wil dit niet?

Nederland als gidsland voor de wereld.

Ik hoop dit nog mee te maken in mijn leven.
pi_194930904
Dit verhaal heb ik hier al eens eerder gelezen
No bitch to me
pi_194930912
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
Juist.

En wat doen we met al die dorpen en steden die leeg komen te staan? Slopen?

Ik woon in het historische centrum van een middelgrote stad. In mijn straat staat een kerk die 600 jaar oud is. Die gaat dus tegen de vlakte, evenals de andere gebouwen in dit prachtige stukje historie?
De gebouwen gaan niet tegen de vlakte. Er komen nieuwe bewoners. Vogels, varkens, buffels, wolven etc. De historische gebouwen kunnen we wel onderhouden.
pi_194930930
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 10:36 schreef TornadoDK het volgende:
Dit verhaal heb ik hier al eens eerder gelezen
Ik heb al eerder soortgelijke topics geplaatst. De woningnood wordt echter maar niet opgelost. Er wordt veel te weinig aan gedaan.
pi_194931001
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
Juist.

En wat doen we met al die dorpen en steden die leeg komen te staan? Slopen?

Ik woon in het historische centrum van een middelgrote stad. In mijn straat staat een kerk die 600 jaar oud is. Die gaat dus tegen de vlakte, evenals de andere gebouwen in dit prachtige stukje historie?
In eerste instantie blijven de mensen in hun huizen wonen. Starters krijgen voorrang in de nieuwe woningen. Als de woningnood opgelost is, gaan we langzaam naar de nieuwe woningen verhuizen.

Misschien toch wel verstandig om de meeste woningen te slopen. Gebouwen die iets toevoegen aam de architectuur en historische centra laat je staan. De rest wordt gesloopt.
pi_194931071
Al vaker zien we dat oplossingen op dit forum worden aangedragen, die op papier het probleem helemaal kunnen oplossen. Op deze manier is de Bijlmer bedacht, waar nog steeds maar weinig mensen vrijwillig gaan wonen, en al helemaal in de flats.
Met dit voorstel heb je inderdaad bijna iedereen een dak boven zijn hoofd gegeven, maar over het woongenot moeten we het maar niet hebben. Alleen als je uit arren moede alles accepteert wat op je pad komt, ga je er qua welzijn op vooruit.
pi_194931156
Wat een verschrikking. Meer woonflats is echt niet de oplossing.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 7 september 2020 @ 10:57:31 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194931185
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 10:56 schreef Hanca het volgende:
Wat een verschrikking. Meer woonflats is echt niet de oplossing.
Ontbossing ook niet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 7 september 2020 @ 10:59:57 #21
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194931225
Klinkt als Sim City.
pi_194931230
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 10:37 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik heb al eerder soortgelijke topics geplaatst. De woningnood wordt echter maar niet opgelost. Er wordt veel te weinig aan gedaan.
Omdat het niet zo simpel is als jij denkt. Het kabinet probeert momenteel 75.000 woningen per jaar te bouwen, 750.000 woningen voor 2030. Ze doen er dus wel wat aan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194931231
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 10:49 schreef Magister_Artium het volgende:
Al vaker zien we dat oplossingen op dit forum worden aangedragen, die op papier het probleem helemaal kunnen oplossen. Op deze manier is de Bijlmer bedacht, waar nog steeds maar weinig mensen vrijwillig gaan wonen, en al helemaal in de flats.
Met dit voorstel heb je inderdaad bijna iedereen een dak boven zijn hoofd gegeven, maar over het woongenot moeten we het maar niet hebben. Alleen als je uit arren moede alles accepteert wat op je pad komt, ga je er qua welzijn op vooruit.
Altijd wordt Bijlmer als voorbeeld voorgedragen.
Niemand heeft het over Manhatten, waar miljoenen wordt betaald voor kleine appartementen.

We gaan de modernste technieken gebruiken voor de woningen. We gaan ervoor zorgen dat er veel woongenot is. Dat er uitstekende voorzieningen zijn.
pi_194931254
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 10:57 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ontbossing ook niet.
Klopt. Maar binnen de woonkernen is vaak echt nog wel veel ruimte. Ja, dat moet dan misschien in de buurt van de bouwmarkten, bijvoorbeeld. Alphen aan den Rijn had daar de afgelopen jaren veel voorbeelden van. Weg met grote parkeerplaatsen bij centra, die kunnen onder of op de winkels.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194931265
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 11:00 schreef polderturk het volgende:

[..]

Altijd wordt Bijlmer als voorbeeld voorgedragen.
Niemand heeft het over Manhatten, waar miljoenen wordt betaald voor kleine appartementen.

We gaan de modernste technieken gebruiken voor de woningen. We gaan ervoor zorgen dat er veel woongenot is. Dat er uitstekende voorzieningen zijn.
Ik zou nog niet als ik een miljoen toe krijg in Manhattan willen wonen. En dat gaat op voor bijna alle gezinnen. Woongenot wordt in veel gevallen heel erg bepaald door een eigen tuin.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')