abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194930254
Ik heb mijn contract opgezegd, en moet nog een gedeelte van mijn studie terugbetalen. Dit wist ik, de kosten daarvan worden door mijn nieuwe werkgever vergoed.

Nu heb ik van mijn huidige werkgever, waar ik over 2 maanden weg ben, een afrekening gekregen. De kosten worden gerekend inclusief BTW. Hoe zit dit precies? Mijn werkgever geeft dit naar mijn weten ex BTW betaald.

Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt!
pi_194930647
Hoe weet je dat je werkgever geen btw hierover betaald heeft?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194930974
En met de BTW die aan jou wordt gefactureerd kan het bedrijf ook niks. Of het wel of niet verrekenbaar is doet er simpelweg niet toe.

Je werkgever mag jou geen factuur met 0% BTW versturen.

Zou een mooie truc zijn. Werknemer gaat uit dienst, doet snel een studie via aanstaand-ex-werkgever (of een ander willekeurig bedrijf) om de BTW te duiken én geeft daarna deze studiekosten ook nog op bij de aanslag inkomstenbelasting.
pi_194931002
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 10:40 schreef opgebaarde het volgende:
En met de BTW die aan jou wordt gefactureerd kan het bedrijf ook niks. Of het wel of niet verrekenbaar is doet er simpelweg niet toe.

Je werkgever mag jou geen factuur met 0% BTW versturen
Tuurlijk wel. Het gaat toch eerder om een loonvordering. Werkgever houdt studiekosten in op de laatste loonafrekening. Wat netto overblijft wordt bij werknemer verhaald.

Zie ook: https://www.higherlevel.n(...)ureren-studiekosten/
pi_194935528
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 10:43 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Het gaat toch eerder om een loonvordering. Werkgever houdt studiekosten in op de laatste loonafrekening. Wat netto overblijft wordt bij werknemer verhaald.

Zie ook: https://www.higherlevel.n(...)ureren-studiekosten/
Hier hebben we de memo van fiscale zaken dat in de studieovereenkomst de studiekosten inclusief BTW moeten zijn opgenomen want de kosten moeten inclusief BTW gefactureerd worden.

Is per abuis het bedrag ex BTW opgenomen en wordt het zonder BTW doorbelast, dan heeft de oude werkgever een kostenpost want de BTW moet wel worden afgedragen aan de BD
  maandag 7 september 2020 @ 16:46:04 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_194935944
je kunt hem bij de nieuwe werkgever incl. BTW declareren. DIe kan de BTW weer terugvorderen.

Je oud werkgever kan de BTW over (dat deel van de) studiekosten niet aftrekken; moet het corrigeren. Het zijn immers geen zakelijke kosten meer.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')