abonnement Unibet Coolblue
pi_194915114
quote:

Twee weken na de geboorte van haar dochtertje kreeg Hayat el Yaacoubi al te horen dat er geen plek voor haar kind zou zijn op een Utrechtse basisschool. Ook in de jaren erna kwam ze een paar keer hard in aanraking met het (onwettige) aanmeldsysteem op scholen. Een systeem waar een deel van de Utrechtse gemeenteraad de komende week verandering in wil brengen.

Vroeger, toen was alles nog lekker overzichtelijk. De Utrechtse Hayat el Yaacoubi (nu 36) groeide op in haar eigen bubbel in een groot gezin in Kanaleneiland. ,,We gingen naar school, deden ons ding. Maar we maakten ons verder geen illusies. Wij waren immers van Marokkaanse afkomst. En we woonden ook nog eens in Kanaleneiland. We zouden het toch nooit verder schoppen dan de mensen in Oog in Al.”

Want die buurwijk, dat was voor de kleine Hayat het walhalla. ,,Daar stonden witte scholen. En die waren nu eenmaal het beste. Net als dat witte mensen de beste zorg kregen en de beste banen. Zo dachten we in Kanaleneiland.” Dat een moeder uit de wijk het voor elkaar kreeg haar kind in Oog in Al op school te krijgen was dan ook groot nieuws. ,,Daar hadden we het jaren later nog over. Naar school in een onbereikbare wereld.’’

Toen El Yaacoubi later zélf kinderen kreeg wist ze één ding zeker. ,,Ik wilde dat ook mijn kinderen die onbereikbare wereld zouden bereiken. Alleen het allerbeste zou goed genoeg voor ze zijn.”

Twee weken oud
Maar – net als veel andere Utrechters die hun kind tevergeefs op een Utrechtse basisschool probeerden aan te melden (zie kader) – stootte ze al snel haar neus. Twee weken nadat haar dochter was geboren, wilde El Yaacoubi haar inschrijven bij een school, om de hoek van haar huis in Leidsche Rijn. Ruim op tijd, zou je denken. ,,Maar nee, hoor. We kregen te horen dat er al geen plek meer was. De school was vol.’’

Merkwaardig, want de buurkinderen – die zich nagenoeg tegelijkertijd hadden ingeschreven – kregen wél een plekje. En toen ze hoorde dat er na haar dochtertje ook andere kinderen gewoon naar school konden, was voor El Yaacoubi de maat vol. ,,Ik wilde de administratie van de school weleens inzien. Nee, dat kon natuurlijk niet. Maar ik bleef vasthoudend. Opeens kwam de aap uit de mouw: de school meldde dat er een foutje was gemaakt. Uiteindelijk kregen we een plekje.’’

Was het echt een foutje? Of speelde haar Marokkaanse achternaam een rol? ,,Ik weet het niet. Maar het is opvallend dat we de jaren erna nog meer vreemde ervaringen opdeden. Ervaringen waarbij onze afkomst zeker wel een rol speelde.’’

Kleinschaliger
Die kwamen op de volgende school. ,,De eerste vonden we uiteindelijk te groot en te wit. Onze kinderen vonden maar weinig aansluiting. We zochten iets kleinschaliger.’’

Die kleinschaligheid vonden ze, even verderop, op een school in Vleuten. Maar ook hier ging het bepaald niet soepel. ,,Eigenlijk ging het al vanaf dag één mis”, zegt El Yaacoubi. ,,Het was precies de tijd dat Wilders in het nieuws kwam met ‘Minder, minder, minder’. Dat kreeg mijn zoontje ook de hele dag te horen. Hij begreep er niets van. ‘Mama, wat bedoelen ze toch?’ Hij werd door zijn klasgenoten niet geaccepteerd. Om het contact een beetje aan te halen, hadden we extra veel kindjes uitgenodigd voor z’n verjaardag. Maar de een na de ander belde af. Uiteindelijk kwam er geen enkel klasgenootje. Dat deed zo’n pijn.’’

El Yaacoubi zelf deed intussen alles om geaccepteerd te worden. ,,Ik zat in oudercommissies, hielp mee met feestdagen, niets was te veel. Maar, aan alles voelde je dat we er niet bij hoorden. Onze afkomst zat ons in de weg.’’

Beste jaren van zijn leven
Na drie jaar was voor El Yaacoubi de maat vol. ,,Dit wilde ik niet meer. Dan liever een gemengde school, waar m’n kinderen kunnen zijn wie ze zijn. Onze zoon en dochter zijn naar De Ridderhof gegaan. Een school waar zo’n 40 procent van de kinderen een migrantenachtergrond heeft. Volgens mijn zoontje, die nu naar de middelbare school gaat, zijn het de beste jaren van zijn leven geweest.’’

Het gezin van El Yaacoubi oriënteert zich inmiddels op een huis in een andere wijk. En ja, hoor. Weer lijkt het mis te gaan. ,,We hebben een goede nieuwe basisschool op het oog voor mijn twee jongste kinderen, waarvan de kleinste nu tien weken is. Maar ook daar kreeg ik te horen dat de school al vol zit. Terwijl ze van anderen hoort dat er wél plek is.’’

El Yaacoubi is er inmiddels van overtuigd dat er in Utrecht ‘iets goed mis zit’ bij het aanmelden van kinderen. ,,Sowieso zijn de regels totaal niet duidelijk. En als er al regels zijn, dan houden de scholen zich er niet aan. Als ouder heb je geen inzage in de aanmeldingslijsten. Je weet dus nooit of ‘vol’ betekent dat een school echt geen plek heeft, of omdat ze je liever niet hebben vanwege je afkomst.’’

Omslag
En zo blijft de segregatie tussen zwarte en witte scholen bestaan, denk ze. ,,Maar, we moeten eerlijk zijn. Het ligt ook aan de ouders. Er is een omslag in denken nodig. Ik dacht ook altijd dat witte scholen het allerbeste waren. Toen we in Overvecht woonden bracht ik mijn kinderen helemaal naar een opvang in Terwijde. Omdat ik zeker wist dat de crèches in Overvecht niet goed genoeg zouden zijn. Nu zie ik hoe belachelijk dat is. Ook in Overvecht is gewoon prima onderwijs.’’

El Yaacoubi denkt dat een centraal aanmeldsysteem waarvandaan kinderen verdeeld worden over de scholen, het eerlijkst is. ,,Natuurlijk moet je dan wel voorrang geven aan kinderen uit de eigen buurt. Maar laat in elk geval ook plekken over voor kinderen die van iets verder weg komen. Zodat iedereen een eerlijke kans krijgt.’’

Basisscholen ontduiken massaal de wet bij aanmelding leerlingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bron: https://www.ad.nl/utrecht(...)sschool-br~a168c7e9/
Walgelijk, dat er uberhaupt al bij de basisschool zoveel onderscheid gemaakt moet worden. Je moet toch kunnen verwachten dat in elke buurt in elke dorp of stad in elke provincie het niveau gelijkwaardig is? Of moeten de rijkere en meest blanke buurten perse het beste onderwijs bieden?
pi_194915166
Ik verbaas mij wel over het aanmelden van een kind van twee weken.
Ik kan me best voorstellen dat een school iemand afwijst die pas over 4 jaar naar school gaat, maar blijkbaar speelt dat geen rol. Anders zou ze natuurlijk niet later in het jaar alsnog geaccepteerd worden.
pi_194915178
Helaas zie ik dat ook in m'n eigen omgeving. Marokkaans gezin , moeder werkt in de zorg , vader in de techniek en wonend in een witte wijk. De buurkinderen willen gewoon niet spelen met hun kind :(
En het kind zich steeds maar afvragen waarom de (witte) buurkinderen niet met hem willen.
Zo sneu :'(
pi_194915203
Witte scholen zijn zeker niet per definitie de beste scholen. Een gezonde mis is imo beter.
  zondag 6 september 2020 @ 12:58:48 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_194915265
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Een gezonde mis is imo beter.
Je wil de kinderen naar de kerk sturen :?
So we just called him Fred
pi_194915295
Nou ben ik normaliter niet zo van het wat gemakzuchtige tl;dr, maar hier kun je met gemak een alinea of vier aan helemaal niet ter zake doende info weglaten of drastisch inkorten en dan kom je een stuk makkelijker tot de kern van de zaak.

Ontopic, wel een slechte zaak natuurlijk als dit werkelijk op basis van achtergrond is.
pi_194915363
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2020 12:58 schreef Fred het volgende:

[..]

Je wil de kinderen naar de kerk sturen :?
Mix
pi_194915378
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Nou ben ik normaliter niet zo van het wat gemakzuchtige tl;dr, maar hier kun je met gemak een alinea of vier aan helemaal niet ter zake doende info weglaten of drastisch inkorten en dan kom je een stuk makkelijker tot de kern van de zaak.

Ontopic, wel een slechte zaak natuurlijk als dit werkelijk op basis van achtergrond is.
Het gebeurt veel hoor. Selectief op de wachtlijst...
pi_194915424
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Nou ben ik normaliter niet zo van het wat gemakzuchtige tl;dr, maar hier kun je met gemak een alinea of vier aan helemaal niet ter zake doende info weglaten of drastisch inkorten en dan kom je een stuk makkelijker tot de kern van de zaak.

Ontopic, wel een slechte zaak natuurlijk als dit werkelijk op basis van achtergrond is.
Ik ga geen dingen weghalen uit de OP, omdat ik niet het verwijt wil krijgen dat ik selectief bezig ben of dat ik de berichtgeving teveel stuur. Dat wat ik het belangrijkste/opvallendste vind heb ik daarom dik gedrukt.
pi_194915482
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:05 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ik ga geen dingen weghalen uit de OP, omdat ik niet het verwijt wil krijgen dat ik selectief bezig ben of dat ik de berichtgeving teveel stuur. Dat wat ik het belangrijkste/opvallendste vind heb ik daarom dik gedrukt.
Nee, dat is ook prima. Het is de verantwoordelijke schrijver van dit artikel die wat minder onnodige vulling had mogen gebruiken.
  zondag 6 september 2020 @ 13:08:48 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_194915485
Je kunt je kind pas aanmelden als het drie jaar oud is, dus dat de dochter van Hayat werd afgewezen bij aanmelding twee weken na de geboorte is vrij logisch. Het probleem is dus eerder dat andere kinderen wél werden aangenomen.

Uiteindelijk fungeren gemengde scholen voor iedereen het beste, alleen ontstaan die op veel plaatsen niet uit zichzelf. Toch iets te veel belangen bij witte scholen, helaas. Maar voor een centrale sturing krijg je de handen ook niet echt op elkaar... dit blijft een heel lastig probleem.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_194915573
Sja als zelfs Femke haar kinderen naar een witte school stuurt weet je genoeg toch
Ik zwaai naar dieren.
pi_194915590
quote:
De eerste vonden we uiteindelijk te groot en te wit.
Janken over racisme maar wel een school in Nederland afkeuren op teveel Nederlanders :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_194915598
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het gebeurt veel hoor. Selectief op de wachtlijst...
Zo lang Marokkaanse straatprinsjes, drugsrunnende en -dealende Marokkanen, plofkraken plegende Marokkanen, Marokkaanse moslimterroristen en ander Marokkaans geteisem met fluwelen handschoenen behandeld blijven worden zullen autochtone Nederlanders altijd wantrouwig tegenover Marokkaanse Nederlanders in het algemeen blijven staan...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_194915679
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:14 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Zo lang Marokkaanse straatprinsjes, drugsrunnende en -dealende Marokkanen, plofkraken plegende Marokkanen, Marokkaanse moslimterroristen en ander Marokkaans geteisem met fluwelen handschoenen behandeld blijven worden zullen autochtone Nederlanders altijd wantrouwig tegenover Marokkaanse Nederlanders in het algemeen blijven staan...
Achja beetje het zelfde als wat ze in Afrika deden landgrenzen met een liniaal trekken...conclusie shit storm..Europa doet nu het zelfde alleen de grenzen liggen alvast maar halen mensen binnen ...gaat nooit werken hoe graag onze timmermans het ook wil _O- _O- _O- _O-
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 6 september 2020 @ 13:21:17 #16
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194915708
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:08 schreef Janneke141 het volgende:

Uiteindelijk fungeren gemengde scholen voor iedereen het beste.
Geen idee of dit waar is, maar als ik de keuze heb tussen een gemengde school met 50/50 en een 100% witte school dan gaat m'n kind toch echt naar Basisschool Blankenburg.
pi_194915720
Ik snap het wel...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 6 september 2020 @ 13:24:24 #18
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_194915773
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:14 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Zo lang Marokkaanse straatprinsjes, drugsrunnende en -dealende Marokkanen, plofkraken plegende Marokkanen, Marokkaanse moslimterroristen en ander Marokkaans geteisem met fluwelen handschoenen behandeld blijven worden zullen autochtone Nederlanders altijd wantrouwig tegenover Marokkaanse Nederlanders in het algemeen blijven staan...
Wat, ondanks alle pogingen van Wilders c.s. om dat als acceptabel te doen voorkomen, racisme in zijn zuiverste vorm is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_194915789
quote:
6s.gif Op zondag 6 september 2020 13:21 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Nou, als ik de keuze heb tussen een gemengde school met 50/50 en een 100% witte school dan gaat m'n kind toch echt naar Basisschool Blankenburg.
En als je kind weet dat het een machete cadeau krijgt bij die 50/50 school?
  zondag 6 september 2020 @ 13:25:40 #20
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_194915792
quote:
6s.gif Op zondag 6 september 2020 13:21 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Nou, als ik de keuze heb tussen een gemengde school met 50/50 en een 100% witte school dan gaat m'n kind toch echt naar Basisschool Blankenburg.
En dat is dus het nadeel van die keuzevrijheid. Het houdt de verschillen tussen kansrijk en kansarm zo lekker in stand, hè.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 6 september 2020 @ 13:28:07 #21
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194915826
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:25 schreef Nober het volgende:

[..]

En als je kind weet dat het een machete cadeau krijgt bij die 50/50 school?
Alleen als er dan ook lessen drillrap gegeven worden.
  zondag 6 september 2020 @ 13:39:56 #22
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194915988
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 12:55 schreef Brybry het volgende:
Helaas zie ik dat ook in m'n eigen omgeving. Marokkaans gezin , moeder werkt in de zorg , vader in de techniek en wonend in een witte wijk. De buurkinderen willen gewoon niet spelen met hun kind :(
En het kind zich steeds maar afvragen waarom de (witte) buurkinderen niet met hem willen.
Zo sneu :'(
Dat is idd. heel sneu. Het zijn nog kinderen...
  zondag 6 september 2020 @ 13:43:31 #23
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_194916055
De correcte term is 'blank'.

En wat een aangedikt jankverhaal ook weer :')
Searchers after horror haunt strange, far places.
  zondag 6 september 2020 @ 13:46:01 #24
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194916088
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En dat is dus het nadeel van die keuzevrijheid. Het houdt de verschillen tussen kansrijk en kansarm zo lekker in stand, hè.
Kan me niet bommen. Ik wil m'n kinderen graag zoveel mogelijk kansrijk houden.
pi_194916110
Meer Islamitische scholen zou ook schelen.
pi_194916118
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat, ondanks alle pogingen van Wilders c.s. om dat als acceptabel te doen voorkomen, racisme in zijn zuiverste vorm is.
Achja wat deed de moeder van amsterdam ook alweer? _O- _O- _O- _O-
Ik zwaai naar dieren.
pi_194916122
quote:
6s.gif Op zondag 6 september 2020 13:21 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Geen idee of dit waar is, maar als ik de keuze heb tussen een gemengde school met 50/50 en een 100% witte school dan gaat m'n kind toch echt naar Basisschool Blankenburg.
Ja zo’n school vol snotneuzen die opgevoed zijn door de BSO’s.
  zondag 6 september 2020 @ 13:47:59 #28
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194916130
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja zo’n school vol snotneuzen die opgevoed zijn door de BSO’s.
Hebben ze tenminste nog iets van opvoeding gehad. Als we dan toch gaan generaliseren :7
pi_194916144
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En dat is dus het nadeel van die keuzevrijheid. Het houdt de verschillen tussen kansrijk en kansarm zo lekker in stand, hè.
de kansen van mijn kinderen zijn veruit belangrijker dan de kansen van een samenleeving, dat is echt een nobrainer.

Als mijn dochter met een marrokaan thuiskomt, staat hij ook met 10-0 achter....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194916175
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:52 schreef jameshond7 het volgende:
Want die buurwijk, dat was voor de kleine Hayat het walhalla. ,,Daar stonden witte scholen. En die waren nu eenmaal het beste. Net als dat witte mensen de beste zorg kregen en de beste banen. Zo dachten we in Kanaleneiland.”
Wel superchill dat dit zo is inderdaad, bij de huisarts of in t ziekenhuis gewoon even naar je huid wijzen en de dokter komt direct op je afgesprint om je gratis het VIP-pakket aan te bieden en je te bedanken dat je zijn praktijk aandoet. _O_
pi_194916187
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 12:55 schreef Brybry het volgende:
Helaas zie ik dat ook in m'n eigen omgeving. Marokkaans gezin , moeder werkt in de zorg , vader in de techniek en wonend in een witte wijk. De buurkinderen willen gewoon niet spelen met hun kind :(
En het kind zich steeds maar afvragen waarom de (witte) buurkinderen niet met hem willen.
Zo sneu :'(
Geloof er niet veel van. Hier zijn kinderen totaal niet mee bezig en zal wel meer achter steken dan niet mee willen spelen.

Hier in de buurt 85% Blank spelen alle kinderen samen 7-15 jaar en alles doet mee ( Turken, Somaliërs ) en is welkom. Alleen de 3 kinderen van een Marrokaans gezin in de buurt doen niet mee. Heel gesloten gezin en de kinderen zijn niet bepaald lieverdjes. Net als een Nederlands gezin in de straat met hetzelfde verhaal.
pi_194916190
quote:
6s.gif Op zondag 6 september 2020 13:47 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Hebben ze tenminste nog iets van opvoeding gehad. :7
Iets is voor mij niet voldoende.

Een gezonde afspiegeling van wijken en dorpen lijkt me ideaal. Als Marokkaans kind alleen op een witte school is net zo triest als een blank kind op een school voor nieuwe medelanders
  zondag 6 september 2020 @ 13:50:47 #33
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_194916201
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja zo’n school vol snotneuzen die opgevoed zijn door de BSO’s.
Dat is nog altijd beter dan een school voor snotneuzen die in feite gewoon klaargestoomd worden voor het criminele straatleven of gewoon meteen islamitisch fundamentalisme.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_194916211
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:50 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Geloof er niet veel van. Hier zijn kinderen totaal niet mee bezig en zal wel meer achter steken dan niet mee willen spelen.

Hier in de buurt 85% Blank spelen alle kinderen samen 7-15 jaar en alles doet mee ( Turken, Somaliërs ) en is welkom. Alleen de 3 kinderen van een Marrokaans gezin in de buurt doen niet mee. Heel gesloten gezin en de kinderen zijn niet bepaald lieverdjes. Net als een Nederlands gezin in de straat met hetzelfde verhaal.
15% vs 85% is beter dan 1% vs 99%
pi_194916213
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Iets is voor mij niet voldoende.

Een gezonde afspiegeling van wijken en dorpen lijkt me ideaal. Als Marokkaans kind alleen op een witte school is net zo triest als een blank kind op een school voor nieuwe medelanders
Dat gaat beiden kanten op... veel buitenlanders klonteren ook samen als lijm.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194916239
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:08 schreef Janneke141 het volgende:
Je kunt je kind pas aanmelden als het drie jaar oud is, dus dat de dochter van Hayat werd afgewezen bij aanmelding twee weken na de geboorte is vrij logisch.
Officieel wel ja, maar in Utrecht is vooraanmelding of, nog eufemistischer, "belangstellingsregistratie" vrij gebruikelijk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_194916279
quote:
Die kwamen op de volgende school. ,,De eerste vonden we uiteindelijk te groot en te wit. Onze kinderen vonden maar weinig aansluiting. We zochten iets kleinschaliger.’’
Het is ook niet snel goed hé :')
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_194916379
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

15% vs 85% is beter dan 1% vs 99%
Dat kan wel zo zijn. Maar der kan veel meer achter zitten dan het simpele, komt omdat persoon A is en wij mogen hem niet verhaal. Dat is zo makkelijk en dat verhaal komt telkens terug. Buiten een paar incidenten nooit verder bewezen.
pi_194916460
Brybry over Marokkaans kindje uit haar huidige buurt:

quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 12:55 schreef Brybry het volgende:
Helaas zie ik dat ook in m'n eigen omgeving. Marokkaans gezin , moeder werkt in de zorg , vader in de techniek en wonend in een witte wijk. De buurkinderen willen gewoon niet spelen met hun kind :(
En het kind zich steeds maar afvragen waarom de (witte) buurkinderen niet met hem willen.
Zo sneu :'(
Brybry over o.a. Marokkaanse kinderen waarmee ze is opgegroeid:

quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:02 schreef Harvest89 het volgende:
Tsja, Myrthe moet niet zo zeuren. Marokkanen willen nu eenmaal veel oefenen op kechjes voordat ze met een pure moslima gaan trouwen. En dat moeten we allemaal tolereren.
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:14 schreef Brybry het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus mooi even niet.
_O-

Lastige wel.....ik ben anti-discriminatie, dat is wel duidelijk uit mijn posts. Er is echter een groep jonge mannen in Nederland die zich keer op keer misdraagt en dat moet gewoon aangepakt worden.

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:18 schreef Brybry het volgende:

[..]

Gebrek aan opvoeding voornamelijk.
Thuis moeten ze de brave moslim spelen en de ouders weten niet wat zich afspeelt in het leven van de kinderen, 0 betrokkenheid.
Tja, en dan gaat het mis.
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:21 schreef Brybry het volgende:

[..]

Nee. Want dan gaat de tamtam werken en dan krijgen ze thuis met de riem.
Ik had ook Marokkaanse buurjongens en dat waren ratten maar.....mijn ouders waren collega ondernemers van hun ouders. Als ze zich misdragen en mijn moeder zei daar wat van, dan kregen ze thuis met de riem.
Sterker nog, op een gegevens moment zei hun vader tegen mijn ouders; De volgende keer dat ze iets doen, sla ze gewoon.
:?
pi_194916509
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:52 schreef jameshond7 het volgende:
Vroeger, toen was alles nog lekker overzichtelijk. De Utrechtse Hayat el Yaacoubi (nu 36) groeide op in haar eigen bubbel in een groot gezin in Kanaleneiland. ,,We gingen naar school, deden ons ding. Maar we maakten ons verder geen illusies. Wij waren immers van Marokkaanse afkomst. En we woonden ook nog eens in Kanaleneiland. We zouden het toch nooit verder schoppen dan de mensen in Oog in Al.”

Want die buurwijk, dat was voor de kleine Hayat het walhalla. ,,Daar stonden witte scholen. En die waren nu eenmaal het beste. Net als dat witte mensen de beste zorg kregen en de beste banen. Zo dachten we in Kanaleneiland.” Dat een moeder uit de wijk het voor elkaar kreeg haar kind in Oog in Al op school te krijgen was dan ook groot nieuws. ,,Daar hadden we het jaren later nog over. Naar school in een onbereikbare wereld.’’
Inkijkje in de ''racismeslachtoffer'' bubbel.

Terwijl juist dát volk zo racistisch als de pest is.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_194916545
quote:
4s.gif Op zondag 6 september 2020 14:07 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Inkijkje in de ''racismeslachtoffer'' bubbel.

Terwijl juist dát volk zo racistisch als de pest is.
Vandaag nog drie bestuursfuncties aangeboden gekregen omdat mijn blanke huid mensen in het voorbijgaan opviel. Heerlijk man. _O_
  zondag 6 september 2020 @ 14:19:39 #42
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_194916731
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2020 14:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Vandaag nog drie bestuursfuncties aangeboden gekregen omdat mijn blanke huid mensen in het voorbijgaan opviel. Heerlijk man. _O_
heerlijk he. Toen mijn ouders gingen trouwen kregen ze al een brief van drie basisscholen, twee middelbare scholen en 6 universiteiten dat hun aankomende oudste kind van harte welkom is.

Uiteindelijk alleen de peuterschool afgemaakt en mijn veterstrik-diploma gehaald. Meer was niet nodig. Een paar grote bedrijven wilde me op mijn 18e als CEO hebben.

[ Bericht 4% gewijzigd door Speekselklier op 06-09-2020 14:27:25 ]
Tot nooit .......
  zondag 6 september 2020 @ 14:27:40 #43
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_194916895
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 12:55 schreef Brybry het volgende:
Helaas zie ik dat ook in m'n eigen omgeving. Marokkaans gezin , moeder werkt in de zorg , vader in de techniek en wonend in een witte wijk. De buurkinderen willen gewoon niet spelen met hun kind :(
En het kind zich steeds maar afvragen waarom de (witte) buurkinderen niet met hem willen.
Zo sneu :'(
Er is daar maar één schuldige in aan te wijzen en dat zijn alle rellende, tasjesrovende, drugs dealende, sissende tuig Mocro's. Als we die samen met de goedwillende Marokkanen tot vijand verklaren wordt de Nederlander minder wantrouwig. Nu is maar al te vaak gewoon niet duidelijk waar de loyaliteit ligt en maken partijen als Denk zich drukker in Utrecht om PVV'ers die roepen om maatregelen dan om rellende Mocro's in Kanaleneiland. Of om het feit dat half Overvecht in de drugs zit.

En dat leidt helaas tot buitensluiting van goedwillende Marokkanen, die daar zeker niet om hebben gevraagd. Maar de oplossing ligt in het feit dat Marokkanen zich net zo druk maken om en net zoveel energie steken in het corrigeren van hun eigen tuig als dat ze zich maken om de buitensluiting. Sorry, maar als migrant sta je per definitie achter. Als een buitenproportioneel deel van je groep zich vervolgens ook niet gedraagt, ligt er helaas een taak om extra je best te doen en te laten zien waar je staat.
pi_194917042
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat, ondanks alle pogingen van Wilders c.s. om dat als acceptabel te doen voorkomen, racisme in zijn zuiverste vorm is.
Dat kan wel zijn, maar een bepaalde mate van wantrouwen richting "andere" bevolkingsgroepen is gewoon een normale, menselijke emotie.

Ik kan als westerling wel naar bijv. Japan verhuizen en me zo goed mogelijk in hun cultuur en omgangsvormen verdiepen en me daar naar proberen aan te passen, ik zal echter nooit een Japanner (kunnen) worden. Ik en mijn familie delen hun geschiedenis niet, mijn wieg stond er niet en ik en mijn (voor)ouders zijn niet door hun eeuwenoude cultuur gevormd.

Tuurlijk zal ik dan door Japanners met argusogen bekeken worden en of ik dat nou leuk vind of niet, daar heb ik het dan maar gewoon mee te doen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_194917105
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:38 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat kan wel zijn, maar een bepaalde mate van wantrouwen richting "andere" bevolkingsgroepen is gewoon een normale, menselijke emotie.

Ik kan als westerling wel naar bijv. Japan verhuizen en me zo goed mogelijk in hun cultuur en omgangsvormen verdiepen en me daar naar proberen aan te passen, ik zal echter nooit een Japanner (kunnen) worden. Ik en mijn familie delen hun geschiedenis niet, mijn wieg stond er niet en ik en mijn (voor)ouders zijn niet door hun eeuwenoude cultuur gevormd.

Tuurlijk zal ik dan door Japanners met argusogen bekeken worden en of ik dat nou leuk vind of niet, daar heb ik het dan maar gewoon mee te doen.
Denk dat Janneke nog lekker in de bubbel geloofd de wereld is voor iedereen ..geen grenzen alles ...
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 6 september 2020 @ 14:48:03 #46
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_194917204
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Er is daar maar één schuldige in aan te wijzen en dat zijn alle rellende, tasjesrovende, drugs dealende, sissende tuig Mocro's. Als we die samen met de goedwillende Marokkanen tot vijand verklaren wordt de Nederlander minder wantrouwig. Nu is maar al te vaak gewoon niet duidelijk waar de loyaliteit ligt en maken partijen als Denk zich drukker in Utrecht om PVV'ers die roepen om maatregelen dan om rellende Mocro's in Kanaleneiland. Of om het feit dat half Overvecht in de drugs zit.

En dat leidt helaas tot buitensluiting van goedwillende Marokkanen, die daar zeker niet om hebben gevraagd. Maar de oplossing ligt in het feit dat Marokkanen zich net zo druk maken om en net zoveel energie steken in het corrigeren van hun eigen tuig als dat ze zich maken om de buitensluiting. Sorry, maar als migrant sta je per definitie achter. Als een buitenproportioneel deel van je groep zich vervolgens ook niet gedraagt, ligt er helaas een taak om extra je best te doen en te laten zien waar je staat.
Da's nogal lastig als je als minderhedenkind nog vóór de basisschoolleeftijd wordt uitgesloten van dezelfde kansen als 'Nederlandse' kindertjes. Dan heb je nog niet zo veel mogelijkheden gehad om je soortgenoten (sic) aan te spreken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 6 september 2020 @ 14:49:13 #47
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_194917221
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:41 schreef Geerd het volgende:

[..]

Denk dat Janneke nog lekker in de bubbel geloofd de wereld is voor iedereen ..geen grenzen alles ...
Nee, ik geloof in gelijke kansen voor iedereen. Als je die kansen verprutst dan kun je de boom in, maar ik weiger mensen af te rekenen op het gedrag van andere mensen die toevallig ook tot een of andere arbitraire groep behoren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_194917258
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:49 schreef Janneke141 het volgende:
arbitraire
Hoe arbitrair is een groep werkelijk als één van de groepskenmerken een substantiele taalachterstand lijkt te zijn doordaat de voertaal thuis vaak geen Nederlands is, ondanks al generatieslange aanwezigheid in Nederland? Wie ontneemt er zo'n kind dan zijn of haar gelijke/eerlijke kans?
  zondag 6 september 2020 @ 14:54:52 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194917319
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:41 schreef Geerd het volgende:

[..]

Denk dat Janneke nog lekker in de bubbel geloofd de wereld is voor iedereen ..geen grenzen alles ...
Ja vast, Janneke heeft geen idee hoe het er in de echte wereld en op scholen aan toe gaat..... man, man, man als je zulke dingen roept dan zit je wel heel diep in je eigen bubbel en die is dan ook dusdanig troebel dat je ook niet meer naar buiten kunt kijken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 september 2020 @ 14:55:37 #50
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_194917327
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Da's nogal lastig als je als minderhedenkind nog vóór de basisschoolleeftijd wordt uitgesloten van dezelfde kansen als 'Nederlandse' kindertjes. Dan heb je nog niet zo veel mogelijkheden gehad om je soortgenoten (sic) aan te spreken.
Dat doen je ouders ook al door je slecht Nederlands te leren en je vast te houden in je eigen cultuur inclusief religie. Daarnaast is het ook de taak van de ouders om dit zich tegen dit tuig te keren. Niet van een klein kindje.
  zondag 6 september 2020 @ 14:57:12 #51
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_194917351
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja vast, Janneke heeft geen idee hoe het er in de echte wereld en op scholen aan toe gaat..... man, man, man als je zulke dingen roept dan zit je wel heel diep in je eigen bubbel en die is dan ook dusdanig troebel dat je ook niet meer naar buiten kunt kijken.
Ze zal vast beseffen hoe het eraan toegaat op scholen maar van een oorzaak-gevolg relatie heeft ze niet zoveel verstand denk ik.
  zondag 6 september 2020 @ 14:57:26 #52
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_194917356
quote:
5s.gif Op zondag 6 september 2020 14:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Hoe arbitrair is een groep werkelijk als één van de groepskenmerken een substantiele taalachterstand lijkt te zijn doordaat de voertaal thuis vaak geen Nederlands is, ondanks al generatieslange aanwezigheid in Nederland? Wie ontneemt er zo'n kind dan zijn of haar gelijke/eerlijke kans?
Waarom zou dat antwoord of "wij" of "zij" moeten zijn? Juist door ze te zien als een uniforme groep waarbinnen iedereen dezelfde keuzes maakt houd je het probleem in stand.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_194917382
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 13:46 schreef quirina het volgende:
Meer Islamitische scholen zou ook schelen.
Totdat niemand die diploma's serieus neemt en wat heb je dan aan een islamitische school? Wie waarborgt daar kwaliteit, gebeuren vaak enge dingen op religieuze scholen.

Dit is geen oplossing.

Ik heb een diploma van "Islamic School Al Ghazali"... nee daar ga je het ver mee schoppen.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_194917398
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Waarom zou dat antwoord of "wij" of "zij" moeten zijn? Juist door ze te zien als een uniforme groep waarbinnen iedereen dezelfde keuzes maakt houd je het probleem in stand.
Het antwoord is wij noch zij maar "dergelijke ouders". Wat daarnaast wel duidelijk is, is dat het juist de Nederlandse samenleving als geheel is die er alles aan doet om alsnog voor een eerlijke kans te zorgen en niet, zoals de vrouw uit het krantenartikel stelt bijv. "witte mensen de beste zorg en banen geeft".
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 6 september 2020 @ 14:59:37 #55
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194917400
Komt het niet gewoon door de leeftijd van dat kind? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 6 september 2020 @ 15:01:39 #56
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_194917437
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Waarom zou dat antwoord of "wij" of "zij" moeten zijn? Juist door ze te zien als een uniforme groep waarbinnen iedereen dezelfde keuzes maakt houd je het probleem in stand.
Dus is het aan hen om duidelijk te maken dat ze geen uniforme groep zijn. Ik vertrouw Pitbulls ook minder snel dan andere honden omdat Pitbull. Een Pitbull moet dus beter zijn best doen om mijn vertrouwen te winnen. Of ik vermijd Pitbulls in zijn geheel.
  zondag 6 september 2020 @ 15:02:52 #57
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_194917451
quote:
84s.gif Op zondag 6 september 2020 14:59 schreef Nikonlover het volgende:
Komt het niet gewoon door de leeftijd van dat kind? :')
Nee, dat kan toch niet. Alles wat fout gaat moet en zal racisme zijn toch? Zo'n mocrochick wist de oorzaak van de rellen in Kanaleneiland ook bij Nederlanders in de schoenen te schuiven.
pi_194917481
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:52 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Walgelijk, dat er uberhaupt al bij de basisschool zoveel onderscheid gemaakt moet worden. Je moet toch kunnen verwachten dat in elke buurt in elke dorp of stad in elke provincie het niveau gelijkwaardig is? Of moeten de rijkere en meest blanke buurten perse het beste onderwijs bieden?
Nee, natuurlijk niet. Een school heeft zijn eigen dynamiek, dat is veel meer dan alleen van onderwijzend personeel naar kind, kinderen leren ook veel van elkaar en meer naarmate ze ouder worden.. Als je daar dan veel kinderen op hebt wiens vader en moeder al familie van elkaar waren, die van huis uit een taalachterstand meekrijgen en leren dat je vrouwen en ongelovigen niet serieus moet nemen dan resulteert dat in een lager niveau.

quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 12:55 schreef Brybry het volgende:
Helaas zie ik dat ook in m'n eigen omgeving. Marokkaans gezin , moeder werkt in de zorg , vader in de techniek en wonend in een witte wijk. De buurkinderen willen gewoon niet spelen met hun kind :(
En het kind zich steeds maar afvragen waarom de (witte) buurkinderen niet met hem willen.
Zo sneu :'(
Heel sneu, maar vaak mag er bij Marokkaanse ouders thuis niet gespeeld worden en komt zo'n kind met een gebruiksaanwijzing. Het probleem komt meestal niet van één kant.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 6 september 2020 @ 15:05:59 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194917509
quote:
5s.gif Op zondag 6 september 2020 14:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Hoe arbitrair is een groep werkelijk als één van de groepskenmerken een substantiele taalachterstand lijkt te zijn doordaat de voertaal thuis vaak geen Nederlands is, ondanks al generatieslange aanwezigheid in Nederland? Wie ontneemt er zo'n kind dan zijn of haar gelijke/eerlijke kans?
Daarom kunnen kinderen van 2½ tot 4 jaar oud met een taalachterstand ook indicatie voor VVE (Vroeg- en Voorschoolse Educatie) krijgen.

En ja, het niveau van de kinderen in een villawijk zal vaak anders zijn dan van kinderen in een arbeiderswijk, ongeacht de kleur.
Om diverse redenen, maar in een villawijk wonen vaak ouders die hoger opgeleid zijn en hun kinderen dus ook makkelijker iets kunnen bijbrengen, die kinderen krijgen wellicht thuis ook veel meer uitdagingen en komen daardoor waarschijnlijk ook weer vaker in musea en op die manier in aanraking met zaken die hen stimuleren.

Het ligt niet altijd aan het kind maar vaak aan de kansen die een kind van huis uit krijgt, en dat is niet altijd geldgerelateerd maar wel vaak gerelateerd aan de intelligentie van de ouders, maar ik begrijp dat we minder intelligente mensen moeten gaan verwijten dat ze geen intelligente keuzes maken zoals in een villawijk wonen met een witte school om de hoek en minstens eens per maand naar t Rijks, Stedelijk en het van Gogh.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194917530
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, ik geloof in gelijke kansen voor iedereen. Als je die kansen verprutst dan kun je de boom in, maar ik weiger mensen af te rekenen op het gedrag van andere mensen die toevallig ook tot een of andere arbitraire groep behoren.
Ik reken mensen niet af, maar je zal van mij weinig gedaan krijgen wanneer je hoog van de toren blaast over hoe racistisch en kut "witte" Nederlanders wel niet zijn. Een samenleving is bovendien geen eenrichtingsverkeer en ik denk dat de autochtone Nederlander inmiddels al het nodige getoond heeft qua toegeeflijkheid en acceptatie. We hoeven niet bezig te blijven...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 6 september 2020 @ 15:08:58 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194917586
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 15:06 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik reken mensen niet af, maar je zal van mij weinig gedaan krijgen wanneer je hoog van de toren blaast over hoe racistisch en kut "witte" Nederlanders wel niet zijn. Een samenleving is bovendien geen eenrichtingsverkeer en ik denk dat de autochtone Nederlander inmiddels al het nodige getoond heeft qua toegeeflijkheid en acceptatie. We hoeven niet bezig te blijven...
Wie doet dat dan, en waar? Linkje?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194917665
Ik heb toch wel een traantje weggepinkt hoor, tijdens het lezen van de OP.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194917667
quote:
6s.gif Op zondag 6 september 2020 13:21 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Geen idee of dit waar is, maar als ik de keuze heb tussen een gemengde school met 50/50 en een 100% witte school dan gaat m'n kind toch echt naar Basisschool Blankenburg.
Precies. Dan ben ik maar een 'racist'.

Als ik daarmee kan voorkomen dat mijn zoontje wordt neergestoken en mijn dochter in haar gezicht gespuugd wordt omdat ze geen hoofddoek draagt, graag.
  zondag 6 september 2020 @ 15:13:32 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194917697
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 15:08 schreef Geerd het volgende:

[..]

Of gewoon eens stoppen met de halve wereld naar binnen halen met elk een eigen ideeën en religies ...net zoals ik zei over Afrika en de lineale ?grenzen het gaat hem niet worden hoe graag je ook wilt..
Ja, dat is ook echt de issue hier en maakt dat mensen (op wat voor grond dan ook) niet meer anders behandeld worden.
Het is wel altijd gejankzak van Marokkanen dit, Marokkanen dat, maar dat is nou net een groep die we ten eerste zelf binnengehaald hebben omdat de Nederlanders te beroerd waren het werk te doen waar de gastarbeiders voor gehaald werden en ten tweede is dat nou net de groep die nu niet binnenkomt.

Al even los van het feit dat we nu helemaal geen migranten binnenhalen, dat deden we in de jaren 70, wat nu aan migranten binnenkomt is op de vlucht, meestal voor oorlog maar het kan ook zijn omdat ze niet de juiste religie hebben in het land van herkomst of een seksuele voorkeur die niet geaccepteerd wordt.

We vangen nu mensen op, dat is iets totaal anders dan het binnenhalen van mensen zoals we in de jaren 70 deden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194917732
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 12:55 schreef Brybry het volgende:
Helaas zie ik dat ook in m'n eigen omgeving. Marokkaans gezin , moeder werkt in de zorg , vader in de techniek en wonend in een witte wijk. De buurkinderen willen gewoon niet spelen met hun kind :(
En het kind zich steeds maar afvragen waarom de (witte) buurkinderen niet met hem willen.
Zo sneu :'(
Hier zie ik dat Nederlandse kinderen aanvankelijk wel met Marokkaanse en Turkse kinderen wilden spelen, maar vroeg of laat altijd klappen kregen. Omdat de Turkse en Marokkaanse kinderen niet samen kúnnen spelen. Bij de islamieten onderling komt het ook niet echt tot spel, het is een hoop geschreeuw en schijngevechten maar geen fantasievol en constructief spel.

En wat het artikel betreft: een hoop aannames en waarschijnlijk ook leugens.
Of en kind slaagt, heeft trouwens niet zozeer te maken met de school maar met nature en nurture. Aanleg en stimulans vanuit thuis.
  zondag 6 september 2020 @ 15:15:59 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194917754
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 15:11 schreef Geerd het volgende:

[..]

Lees de OP nog eens zou ik zeggen _O- _O- _O-
Misschien moet je die zelf eens met een normale bril lezen en niet overal dingen lezen die er niet staan.
Of is feiten benoemen iets wat alleen maar door bepaalde groepen mag gebeuren en is het "hoog van de toren blazen hoe racistisch en kut Nederlanders wel niet zijn" als een ander zaken benoemt die simpelweg gebeuren?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 september 2020 @ 15:16:53 #67
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_194917782
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 15:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien moet je die zelf eens met een normale bril lezen en niet overal dingen lezen die er niet staan.
Of is feiten benoemen iets wat alleen maar door bepaalde groepen mag gebeuren en is het "hoog van de toren blazen hoe racistisch en kut Nederlanders wel niet zijn" als een ander zaken benoemt die simpelweg gebeuren?
Linksom of rechtsom moet dit de schuld van de Marokkanen zijn, dat weet je zelf ook wel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 6 september 2020 @ 15:20:07 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194917853
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 15:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Linksom of rechtsom moet dit de schuld van de Marokkanen zijn, dat weet je zelf ook wel.
Ja, dat zou wel zo logisch zijn natuurlijk...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194917866
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 15:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat is ook echt de issue hier en maakt dat mensen (op wat voor grond dan ook) niet meer anders behandeld worden.
Het is wel altijd gejankzak van Marokkanen dit, Marokkanen dat, maar dat is nou net een groep die we ten eerste zelf binnengehaald hebben omdat de Nederlanders te beroerd waren het werk te doen waar de gastarbeiders voor gehaald werden en ten tweede is dat nou net de groep die nu niet binnenkomt.

Al even los van het feit dat we nu helemaal geen migranten binnenhalen, dat deden we in de jaren 70, wat nu aan migranten binnenkomt is op de vlucht, meestal voor oorlog maar het kan ook zijn omdat ze niet de juiste religie hebben in het land van herkomst of een seksuele voorkeur die niet geaccepteerd wordt.

We vangen nu mensen op, dat is iets totaal anders dan het binnenhalen van mensen zoals we in de jaren 70 deden.
Dat is helemaal niet waar..waren juist mensen met wel kennis van zaken..zijn gewoon verdragen over..
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 6 september 2020 @ 15:20:53 #70
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_194917871
Maar goed, het is wel weer duidelijk welke kant dit topic op gaat, ik laat het wel weer voor wat het is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 6 september 2020 @ 15:25:52 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194917990
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 15:20 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet waar..waren juist mensen met wel kennis van zaken..zijn gewoon verdragen over..
Kennis van zaken van wat? Hoe je een WC moest schoonmaken? Hoe je 12 uur per dag bij de Hoogovens staal moest walsen? Ja, daar hadden ze in het Rifgebergte idd vast heel veel ervaring mee opgedaan, misschien wel een graad in gehaald.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194918322
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 15:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daarom kunnen kinderen van 2½ tot 4 jaar oud met een taalachterstand ook indicatie voor VVE (Vroeg- en Voorschoolse Educatie) krijgen.

En ja, het niveau van de kinderen in een villawijk zal vaak anders zijn dan van kinderen in een arbeiderswijk, ongeacht de kleur.
Om diverse redenen, maar in een villawijk wonen vaak ouders die hoger opgeleid zijn en hun kinderen dus ook makkelijker iets kunnen bijbrengen, die kinderen krijgen wellicht thuis ook veel meer uitdagingen en komen daardoor waarschijnlijk ook weer vaker in musea en op die manier in aanraking met zaken die hen stimuleren.

Het ligt niet altijd aan het kind maar vaak aan de kansen die een kind van huis uit krijgt, en dat is niet altijd geldgerelateerd maar wel vaak gerelateerd aan de intelligentie van de ouders, maar ik begrijp dat we minder intelligente mensen moeten gaan verwijten dat ze geen intelligente keuzes maken zoals in een villawijk wonen met een witte school om de hoek en minstens eens per maand naar t Rijks, Stedelijk en het van Gogh.
Het gaat hier dan ook helemaal niet over kleur, over het opleidingsniveau van de ouders of over het uitdagen van kinderen op welke manier dan ook, het gaat hier over iets véél basalers: het thuis spreken van Nederlands, in Nederland. Of liever dat (bewust) niet doen. Een nieuw dieptepunt.

Het zijn mensen als de vrouw uit het krantenartikel die huidskleur erbij halen met insinuaties als "witte mensen krijgen de beste zorg en banen", terwijl jij juist heel terecht opmerkt dat er in Nederland voorzieningen als die VVE(-indicatie) zijn om iedereen maar een eerlijke kans te geven.

Verder zijn het natuurlijk juist die kinderen van lager opgeleide of zelfs ongeschoolde ouders uit arbeiders- en/of achterstandswijken die thuis al niet voldoende uitgedaagd worden (maar wél gewoon Nederlands spreken zoals je mag verwachten) die nu in het onderwijs ook nog eens de dupe worden van mensen die ervoor kiezen om thuis geen Nederlands te spreken, onderling en met hun kinderen en die op TV vaak ook niets Nederlands zullen kijken. Een leerkracht heeft immers maar zoveel tijd en aandacht.

Floris-Jan en Anne-Fleur op het vwo en op de basisschool in de villawijk zullen daar geen last van hebben.
  zondag 6 september 2020 @ 15:51:01 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194918636
quote:
12s.gif Op zondag 6 september 2020 15:41 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Het gaat hier dan ook helemaal niet over kleur, over het opleidingsniveau van de ouders of het uitdagen van kinderen op welke manier dan ook, het gaat hier over iets véél basalers: het thuis spreken van Nederlands, in Nederland. Of liever dat (bewust) niet doen. Een nieuw dieptepunt.

Het zijn mensen als de vrouw uit het krantenartikel die huidskleur erbij halen met insinuaties als "witte mensen krijgen de beste zorg en banen", terwijl jij juist heel terecht opmerkt dat er in Nederland voorzieningen als die VVE(-indicatie) zijn om iedereen maar een eerlijke kans te geven.

Verder zijn het natuurlijk juist die kinderen van lager opgeleide of zelfs ongeschoolde ouders uit arbeiders- en/of achterstandswijken die thuis al niet voldoende uitgedaagd worden (maar wél gewoon Nederlands spreken zoals je mag verwachten) die nu in het onderwijs ook nog eens de dupe worden van mensen die ervoor kiezen om thuis geen Nederlands te spreken, onderling en met hun kinderen en die op TV vaak ook niets Nederlands zullen kijken. Een leerkracht heeft immers maar zoveel tijd en aandacht.

Floris-Jan en Anne-Fleur op het vwo en op de basisschool in de villawijk zullen daar geen last van hebben.
Ga eens kijken op het platteland en in steden als Amsterdam, Den Haag en Rotterdam.... het barst van de blanke Nederlandse gezinnen waar geen Nederlands gesproken wordt en die kinderen komen ook al met een forse taalachterstand op school omdat thuis alleen het lokale dialect gesproken wordt.

Ik zal de hele alinea even voor je quoten:
quote:
Want die buurwijk, dat was voor de kleine Hayat het walhalla. ,,Daar stonden witte scholen. En die waren nu eenmaal het beste. Net als dat witte mensen de beste zorg kregen en de beste banen. Zo dachten we in Kanaleneiland.” Dat een moeder uit de wijk het voor elkaar kreeg haar kind in Oog in Al op school te krijgen was dan ook groot nieuws. ,,Daar hadden we het jaren later nog over. Naar school in een onbereikbare wereld.’’
Kennelijk is het met begrijpend lezen ook misgegaan op jouw school want ze insinueert niet dat "witte mensen de beste scholen en banen krijgen" ze stelt juist dat ze dat vroeger in Kanaleneiland dachten omdat ze zo naar buurwijk Oog in al opkeken.

Misschien moet je het hele artikel in de OP nog een keer of wat lezen en je dan realiseren dat ze inmiddels meer dan prima begrijpt dat ze dat niet stelt, en dat ze nota bene ook nog stelt dat het onderwijs en de opvang op niet-witte scholen en kinderdagverblijven ook gewoon goed is.
Ik quote het nog even voor je:
quote:
,,Maar, we moeten eerlijk zijn. Het ligt ook aan de ouders. Er is een omslag in denken nodig. Ik dacht ook altijd dat witte scholen het allerbeste waren. Toen we in Overvecht woonden bracht ik mijn kinderen helemaal naar een opvang in Terwijde. Omdat ik zeker wist dat de crèches in Overvecht niet goed genoeg zouden zijn. Nu zie ik hoe belachelijk dat is. Ook in Overvecht is gewoon prima onderwijs.’’
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194918832
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Er is daar maar één schuldige in aan te wijzen en dat zijn alle rellende, tasjesrovende, drugs dealende, sissende tuig Mocro's. Als we die samen met de goedwillende Marokkanen tot vijand verklaren wordt de Nederlander minder wantrouwig. Nu is maar al te vaak gewoon niet duidelijk waar de loyaliteit ligt en maken partijen als Denk zich drukker in Utrecht om PVV'ers die roepen om maatregelen dan om rellende Mocro's in Kanaleneiland. Of om het feit dat half Overvecht in de drugs zit.

En dat leidt helaas tot buitensluiting van goedwillende Marokkanen, die daar zeker niet om hebben gevraagd. Maar de oplossing ligt in het feit dat Marokkanen zich net zo druk maken om en net zoveel energie steken in het corrigeren van hun eigen tuig als dat ze zich maken om de buitensluiting. Sorry, maar als migrant sta je per definitie achter. Als een buitenproportioneel deel van je groep zich vervolgens ook niet gedraagt, ligt er helaas een taak om extra je best te doen en te laten zien waar je staat.
Hier kan ik me wel in vinden.
pi_194918855
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 15:51 schreef Leandra het volgende:
Kennelijk is het met begrijpend lezen ook misgegaan op jouw school want ze insinueert niet dat "witte mensen de beste scholen en banen krijgen" ze stelt juist dat ze dat vroeger in Kanaleneiland dachten omdat ze zo naar de buurwijk opkeken.
Kennelijk vul jij nu voor haar in dat ze sindsdien van gedachten veranderd is hierover (al moet ik eerlijk toegeven dat ik na enkele alinea's inderdaad ben afgehaakt. :W ) en dat zou dan iets over mijn leesvermogen of begrip zeggen. Juist, Leandra.

Leuke tactiek trouwens dialect geworteld in het Nederlands vergelijken met bijv. Turks of Marokkaans-Arabisch/Berbers, hopelijk begrijp je het verschil zelf ook wel. *O* (Maar volgens mij draait het hier niet zozeer om begrip alswel om vermeend fatsoen. ;( )
pi_194919601
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Witte scholen zijn zeker niet per definitie de beste scholen. Een gezonde mis is imo beter.
Wat nog beter is is gewoon kinderen uit de buurt, wie eerst komt die eerst maalt. Geen onderscheid in wit of bruin. Wees gewoon optijd en van de buurt.
  zondag 6 september 2020 @ 17:04:08 #77
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_194920804
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En dat is dus het nadeel van die keuzevrijheid. Het houdt de verschillen tussen kansrijk en kansarm zo lekker in stand, hè.
Ach, is die keuzevrijheid er niet dan krijg je gewoon privéscholen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 6 september 2020 @ 17:10:48 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194920969
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2020 15:57 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Kennelijk vul jij nu voor haar in dat ze sindsdien van gedachten veranderd is hierover (al moet ik eerlijk toegeven dat ik na enkele alinea's inderdaad ben afgehaakt. :W ) en dat zou dan iets over mijn leesvermogen of begrip zeggen. Juist, Leandra.

Leuke tactiek trouwens dialect geworteld in het Nederlands vergelijken met bijv. Turks of Marokkaans-Arabisch/Berbers, hopelijk begrijp je het verschil zelf ook wel. *O* (Maar volgens mij draait het hier niet zozeer om begrip alswel om vermeend fatsoen. ;( )
Het staat er letterlijk.....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 september 2020 @ 17:17:04 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194921086
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 16:19 schreef Amee het volgende:

[..]

Wat nog beter is is gewoon kinderen uit de buurt, wie eerst komt die eerst maalt. Geen onderscheid in wit of bruin. Wees gewoon optijd en van de buurt.
Dit, en dan ook graag meer scholen in de wijken, wij moesten bij ons oude huis 2 wijken verderop omdat we "te ver weg" woonden voor de school die wel in onze wijk stond (not kidding).
Toen werd het dus een school 2 wijken verderop, want in de wijk ertussen zitten alleen een islamitische en een reformatorische school (van hetzelfde laken een pak, alleen een ander smaakje aan het sausje toegevoegd), dat had ook nog eens tot gevolg dat er van heinde en verre ouders met de auto hun kinderen naar die scholen kwamen brengen. En daar moet je dan dus met je kind tussendoor fietsen.....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194921208
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 12:55 schreef Brybry het volgende:
Helaas zie ik dat ook in m'n eigen omgeving. Marokkaans gezin , moeder werkt in de zorg , vader in de techniek en wonend in een witte wijk. De buurkinderen willen gewoon niet spelen met hun kind :(
En het kind zich steeds maar afvragen waarom de (witte) buurkinderen niet met hem willen.
Zo sneu :'(
ha bij ons heb je echt hele zwarte wijken en als ik dan per ongeluk daar ben met de fiets dan kijken ze me zo aan van : je weet toch dat jij hier niet thuis hoort?
pi_194922434
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 17:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het staat er letterlijk.....
Nee hoor, ook later in het stuk worden denkbeelden over discriminatie en uitsluiting/achterstelling juist bevestigd, hooguit wordt er gesteld dat er - vervolgend op kinderopvang :? - ook in overvecht goed onderwijs zou zijn. Tja.

quote:
Het gezin van El Yaacoubi oriënteert zich inmiddels op een huis in een andere wijk. En ja, hoor. Weer lijkt het mis te gaan. ,,We hebben een goede nieuwe basisschool op het oog voor mijn twee jongste kinderen, waarvan de kleinste nu tien weken is. Maar ook daar kreeg ik te horen dat de school al vol zit. Terwijl ze van anderen hoort dat er wél plek is.’’
Jij vult in wat je wilt lezen Leandra. :W
  zondag 6 september 2020 @ 18:51:38 #82
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194922582
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 15:13 schreef Leandra het volgende:

maar dat is nou net een groep die we ten eerste zelf binnengehaald hebben omdat de Nederlanders te beroerd waren het werk te doen waar de gastarbeiders voor gehaald werden
Nederlanders waren er helemaal niet te beroerd voor, er waren gewoon meer arbeidsplaatsen dan arbeiders. Overigens was de 'afspraak' dat ze terug zouden gaan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194923246
wellicht is er tussen de "zwarte" basis scholen ook nog wel verschil onderling in kwaliteit?
pi_194923254
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

15% vs 85% is beter dan 1% vs 99%
Ik denk eerder dat het omgekeerde waar is. Op een basisschool met 200 kinderen hadden wij vroeger 2 turkse gezinnen. Die moesten van de weeromstuit wel integreren. Later ben ik in Almelo naar school gegaan en was dat even een andere mindere situatie zeg.
  zondag 6 september 2020 @ 20:17:01 #85
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_194923756
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 12:55 schreef Brybry het volgende:
Helaas zie ik dat ook in m'n eigen omgeving. Marokkaans gezin , moeder werkt in de zorg , vader in de techniek en wonend in een witte wijk. De buurkinderen willen gewoon niet spelen met hun kind :(
En het kind zich steeds maar afvragen waarom de (witte) buurkinderen niet met hem willen.
Zo sneu :'(
Dit ligt wat mij betreft zeker wel aan de manier waarop het gezin zich gedraagt als de vrouw een fanatiek hoofddoekjesdrager is, dan zou ik ook niet willen dat mijn kinderen (als ik ze zou hebben) met hun kinderen zouden spelen. Verhalen genoeg over kleutertjes uit die hoek die al zo gruwelijk verziekt zijn met achterlijke denkbeelden dat ik mijn kinderen daar niet aan bloot zou willen stellen. Dit geld overigens net zo hard voor achterlijke zwarte kousen families of orthodoxe joden hoor. Daar zou ik mijn kinderen ook niet mee laten spelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door RealistAtheist op 06-09-2020 20:36:14 ]
pi_194923966
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 20:17 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Dit ligt wat mij betreft zeker wel aan de manier waarop het gezin zich gedraagt als de vrouw een fanatiek hoofddoekjesdrager is, dan zou ik ook niet willen dat mijn kinderen (als ik ze zou hebben) met hun kinderen zouden spelen. Verhalen genoeg over kleutertjes uit die hoek die al zo gruwelijk verziekt zijn met achterlijke denkbeelden dat ik mijn kinderen daar niet aan bloot zou willen stellen. Dit geld overigens net zo hard achterlijke zwarte kousen families of orthodoxe joden hoor. Daar zou ik mijn kinderen ook niet mee laten spelen.
Dus alleen omdat de vrouw een hoofddoek draagt is het fout? De vrouw in deze kwestie is gewoon hippe, ABN sprekende moeder die toevallig ook nog een hoofddoekje draagt...
Ik zou m'n kind niet laten spelen met de kinderen van extremisten maar come on, geloof komt in meerdere varianten.
  zondag 6 september 2020 @ 20:38:10 #87
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_194924094
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 20:30 schreef Brybry het volgende:

[..]

Dus alleen omdat de vrouw een hoofddoek draagt is het fout? De vrouw in deze kwestie is gewoon hippe, ABN sprekende moeder die toevallig ook nog een hoofddoekje draagt...
Ik zou m'n kind niet laten spelen met de kinderen van extremisten maar come on, geloof komt in meerdere varianten.
Tja, ik vind het persé moeten uitdragen dat jij anders bent dan anderen behoorlijk extreem. Maar goed dat is mijn mening.
  zondag 6 september 2020 @ 21:05:29 #88
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_194924515
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 19:41 schreef possetje het volgende:
wellicht is er tussen de "zwarte" basis scholen ook nog wel verschil onderling in kwaliteit?
Ja, zelfs tussen de Islamistische basisscholen zijn er een aantal die prima scoren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_194924555
Ben zelf een Ali en woon met ons gezin vanaf oktober in een wit dorpje met heel weinig Ali’s dus we gaan het meemaken. Zag op de opvang voor onze kinderen alleen blauwe oogjes.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  zondag 6 september 2020 @ 21:11:48 #90
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_194924644
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En dat is dus het nadeel van die keuzevrijheid. Het houdt de verschillen tussen kansrijk en kansarm zo lekker in stand, hè.
Wow zeg je nu dat kinderen op een gemengde school kansarm zijn?
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_194924648
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 20:30 schreef Brybry het volgende:
Ik zou m'n kind niet laten spelen met de kinderen van extremisten
ik vind zelf moslims aardig extreem, gewoon doorsnee extreem
  zondag 6 september 2020 @ 22:40:58 #92
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194926504
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:13 schreef Geerd het volgende:
Sja als zelfs Femke haar kinderen naar een witte school stuurt weet je genoeg toch
Dat deed ze niet. De nieuwe school was een gemengde school.
Krekker is de bom!
pi_194926554
De school maakt een foutje en gelijk halen ze hun achtergrond erbij.

Zielig gejankt. :')
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_194926578
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 12:55 schreef Brybry het volgende:
Helaas zie ik dat ook in m'n eigen omgeving. Marokkaans gezin , moeder werkt in de zorg , vader in de techniek en wonend in een witte wijk. De buurkinderen willen gewoon niet spelen met hun kind :(
En het kind zich steeds maar afvragen waarom de (witte) buurkinderen niet met hem willen.
Zo sneu :'(
Dat is idd. best sneu. Hetzelfde wat je ziet bij blanke kinderen op een zwarte school.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_194926739
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 20:38 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Tja, ik vind het persé moeten uitdragen dat jij anders bent dan anderen behoorlijk extreem. Maar goed dat is mijn mening.
Binnen Nederland golden de gereformeerden met hun klederdracht toch ook als extreem? Dat er onder islamieten nou nog veel extremere, letterlijke koppensnellers rondlopen maakt wat mij betreft niet ineens dat we de lat maar moeten verhogen. Veel gereformeerden spreken volgens mij ook gewoon ABN. (Al mag je dat eigenlijk niet meer zeggen, het zou de suggestie wekken dat anderen niet beschaafd zijn.. :D )
pi_194933460
Betsaan er eigenlijk scholen die totaal "zwart" zijn en wat is daar volgens de ouders van die kinderen de reden van?
  maandag 7 september 2020 @ 13:46:27 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194933641
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:43 schreef Interloper het volgende:
De correcte term is 'blank'.

En wat een aangedikt jankverhaal ook weer :')
\Vooral dit:
quote:
ant die buurwijk, dat was voor de kleine Hayat het walhalla. ,,Daar stonden witte scholen. En die waren nu eenmaal het beste. Net als dat witte mensen de beste zorg kregen en de beste banen. Zo dachten we in Kanaleneiland.” Dat een moeder uit de wijk het voor elkaar kreeg haar kind in Oog in Al op school te krijgen was dan ook groot nieuws. ,,Daar hadden we het jaren later nog over. Naar school in een onbereikbare wereld.’’
Zo houd je de mythe dat alle problemen rond Marokkanen de schuld zijn van de boze blanke man wel in stand. In een """"krant"""" als het AD.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 7 september 2020 @ 13:50:24 #98
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_194933706
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En dat is dus het nadeel van die keuzevrijheid. Het houdt de verschillen tussen kansrijk en kansarm zo lekker in stand, hè.
Ik begrijp best dat mensen hun kinderen niet voor experimenten willen laten gebruiken. Daar willen ze gewoon het beste voor
pi_194933734
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 21:11 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Wow zeg je nu dat kinderen op een gemengde school kansarm zijn?
Wat is gemengd en wat is kansarm?
Met deze link https://www.utrecht-monit(...)telling-naar-groepen zou je zeggen dat een school met 25% niet westerse allochtonen een mooie afspiegeling zou kunnen zijn.
pi_194933736
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 20:30 schreef Brybry het volgende:

[..]

Dus alleen omdat de vrouw een hoofddoek draagt is het fout? De vrouw in deze kwestie is gewoon hippe, ABN sprekende moeder die toevallig ook nog een hoofddoekje draagt...
Ik zou m'n kind niet laten spelen met de kinderen van extremisten maar come on, geloof komt in meerdere varianten.
Als ze toevallig een hoofddoek draagt is het geen probleem, erg winderige dag of je wil je haar niet in de knoop na een ritje in de cabriolet.

Maar je kinderen blootstellen aan een cultuur waarin vrouwen zich moeten bedekken omdat mannen zich anders niet kunnen beheersen, zoals ook keer op keer blijkt, is natuurlijk geen vanzelfsprekendheid. Een hoofddoek is exremistisch.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 7 september 2020 @ 13:55:21 #101
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_194933771
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 21:07 schreef Aloulu het volgende:
Ben zelf een Ali en woon met ons gezin vanaf oktober in een wit dorpje met heel weinig Ali’s dus we gaan het meemaken. Zag op de opvang voor onze kinderen alleen blauwe oogjes.
Ik denk dat, dat best goed gaat komen. Het zijn de invasies waarbij hele straten/wijken "Marokkaans" worden waar men angstig voor is.
Laat je ook niet bij het eerste de beste akkefietje uit het veld slaan want ik kan je vertellen dat je als blanke uit de stad als nieuwkomer in een dorp ook het nodige te verduren krijgt. Ook ik ben als kind weggestuurd omdat ouders niet wilde dat hun kind met mij speelde. Ook mij is geweigerd iets te kopen als ik er opuit gestuurd werd door m'n moeder. Ook ik werd overdreven in de gaten gehouden in de speelgoedwinkel. Ook ik ben geweigerd bij sportclubs

[ Bericht 4% gewijzigd door the-eye op 07-09-2020 14:17:19 ]
  maandag 7 september 2020 @ 14:11:37 #102
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194934006
quote:
Een aantal basisscholen werkt met schaduwlijsten waarop ouders hun kind al in een vroeg stadium kunnen aanmelden, terwijl dit eigenlijk pas mag als het drie jaar oud is. De onderzoekers concluderen dat de tweedeling in de stad hierdoor toeneemt. Hoger opgeleide ouders zijn doorgaans veel gehaaider in het vinden van de mazen in het systeem dan lager opgeleide ouders. Dat betekent dat zij eerder een plekje voor hun kind weten te bemachtigen op een goed aangeschreven, populaire basisschool.
Hayat el Yaacoubi is dus net zo gehaaid...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')