abonnement Unibet Coolblue
pi_530209
Ik merk dat er een aantal onder ons zijn die, wat ik noem het “geheim” van Hieke bespreken. Dit lijkt mij wel een topic waard.

Het is goed mogelijk dat er bij het antecedenten onderzoek zaken niet boven water zijn gekomen. Prive blijft privé, en als ze er zelf niet over begonnen zijn en ontkennend geantwoord hebben op vragen in die richting weet de productie ook nergens van.

Heeft Hieke wat verzwegen, is dat relevant, en wat is het toch waar ze niet over wil praten.

  donderdag 7 december 2000 @ 20:34:14 #2
7975 Boas
Verdomd interessant...
pi_530234
quote:
Heeft Hieke wat verzwegen, is dat relevant, en wat is het toch waar ze niet over wil praten
Ik neem aan dat ze een psychiatrische patient is en dat BB dat weet.
Anders had ze nooit in dat huis gemogen.
Boas
...maar gaat u verder!
  Moderator donderdag 7 december 2000 @ 20:38:52 #3
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_530255
Voor alle duidelijkheid even de aanleiding voor dit topic: dat was de uitzending van vanavond, waarin Ferdi Hieke 'beschuldigde' van weinig levenservaring, en Hieke antwoordde dat levenservaring niet per se iets positiefs zoals reizen hoeft te zijn.

Dat leverde o.a. deze reacties op:

Gert schreef
Hieke verbergt een groot en lelijk geheim. Ze heeft al veel vaker gezinspeeld op 'lang niet alles van zichzelf laten zien' en 'gebeurtenissen uit het verleden'.
Ook weten we dat ze haar echte vader nooit meer heeft willen ontmoeten sinds ze 14 was en haar ouders gingen scheiden. Ik weet dat het kort door de bocht is, maar ik denk dat ze misbruikt is.

tanjalies schreef:
Gert,
Ik kan mij wat je gedachte over het verleden van Hieke betreft goed vinden in je redenatie. Er zijn natuurlijk nog vele varianten op mogelijk.
Maar dat ze een "geheim" heeft is meer dan duidelijk.

fokje schreef:
Over Hieke, dat ze een groot en lelijk geheim met zich meedraagt, ik kan me nog herinneren dat ze in de badkamer met B stond te fluisteren,het was moeilijk te verstaan maar de flarden die ik heb opgevangen waren iets van;
"...die blauwe muur wordt dan zwart....de kindertjes op straat worden zwarte poppetjes....en als je lichaam niet meer wil.... niet omdat jij dat wil, want zo zit je niet in elkaar..... ik dacht ook altijd van een psychiater is onzin...."
dit is wat ik mij herinner. Klinkt als depressie. Ik herinner het mij nog zo goed omdat ik toen dacht van wat hebben ze in hemelsnaam in dat huis gestopt. Niet dat iemand die een depressie heeft gehad perse labiel zou zijn, maar het geeft toch te denken... of wist Veronica hier niets van?

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 07-12-2000 20:40]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_530261
quote:
Op 07 december 2000 20:28 schreef tanjalies het volgende:
Ik merk dat er een aantal onder ons zijn die, wat ik noem het “geheim” van Hieke bespreken. Dit lijkt mij wel een topic waard.
Hieke heeft geen "geheim" tanjalies. Dat wordt hier zo maar ff ter plekke verzonnen. Wat Hieke verzwijgt, verzwijgt ze omdat dat ze dat kennelijk te persoonlijk vindt om heel Nederland van te laten "meegenieten".
dat moet je respecteren vind ik. Ik vind dit dan ook nogal een overbodig topic. Maar ja...
why live, when you can't dream?
  donderdag 7 december 2000 @ 20:40:58 #5
5853 alba
Ik lijd niet... ik leef!!
pi_530263
Allereerst is het geheim van Hieke de kracht van het roepen: "wat een onzin!"

En vervolgens geloof ik niet dat het juist is om achter dit geheim van Hieke aan te gaan. Dat er 1 is die vanavond heeft gelachen is mijns inziens wel genoeg.

Ik wil het DUS niet weten.

het is een rare wereld.. met name die waarin wij leven..
pi_530275
Volgens mij is het mogelijk om de beste psycholoog voor de gek te houden als je een beetje adrem bent.

Dat antecedentenonderzoek weet ik niet hoe dat in zijn werk gaat. Iemand?

Wat ik mij wel af vraag is of VOO van dit 'geheim' op de hoogte is. Mag bijv. iemand die ooit onder psychiatrische behandeling is geweest mee doen in BB?
Begrijp me goed, het is niet zo dat ik dergelijke personen een stempel op wil drukken, want het kunnen later heel sterke personen worden, maar sommigen blijven 'gevaarlijk'.

  Moderator donderdag 7 december 2000 @ 20:48:58 #7
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_530286
quote:
Op 07 december 2000 20:40 schreef cosmicgirl het volgende:
Ik vind dit dan ook nogal een overbodig topic. Maar ja...
Kom kom, we doen hier niets anders dan de bewoners 'psychologisch uitkleden'. Als een bewoner vage toespelingen maakt, maar duidelijk niet het achterste van haar tong laat zien, dan prikkelt dat de nieuwsgierigheid.
We wroeten niet in haar privacy: we vallen haar niet persoonlijk lastig en bellen ook haar familie niet op, dus het is allemaal vrij onschuldig.

Los daarvan vind ik het bv. ook interesant om te proberen te achterhalen hoe dat antecendentonderzoek in elkaar zit, en wat VOO 'psyschisch stabiel genoeg' vindt om in het huis toe te laten. Of... heeft Hieke misschien haar plaats in het huis juist te danken aan een onverwerkt verleden?

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 07-12-2000 20:51]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_530291
Ik wil ook haar 'geheim'niet weten, het lijkt me iets vreselijks...Hieke dook volgens mij helemaal terug in het gevoel uit dat 'geheime' verleden. Dat vond ik eng. Ze ging in een onderdog positie zitten, van :doe mij maar pijn, ik kan het hebben, uit al je woede en frustratie maar op mij af, ik kan het hebben, ik ben het gewend. Dit is nog maar zo'n klein stukje van wat ik gewend ben! Kom maar op!Ik heb een brede rug!

Maar pijn dat het haar deed, zich weer zo te voelen...

Brrr ..... kippenvel!

Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
pi_530314
quote:
Op 07 december 2000 20:48 schreef Gert het volgende:


Of... heeft Hieke misschien haar plaats in het huis juist te danken aan een onverwerkt verleden?


Recidivist iem. die al eerder het zelfde misdrijf heeft gepleegd

Hoe zit 't met jouw onverwerkte verleden Gert? Zullen we daar ook even gezellig een topic over openen..?

why live, when you can't dream?
pi_530326
Cosmicgirl,

Nu ben ik die gene die deze topic heeft geopend. Alleen al de reacties tot nu toe maken dat mijn gedachte om deze topic te openen juist zijn gebleken. Het is kennelijk een gevoelig onderwerp.

  donderdag 7 december 2000 @ 21:08:31 #11
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_530350
Rationeel gezien sluit ik me toch wel aan bij Gert. Gevoelsmatig gezien echter bij cosmic.

En om met Alba te spreken: Ik wil het DUS niet weten.

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
  donderdag 7 december 2000 @ 21:18:04 #12
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_530382
Ik weet dat het natuurlijk te stom is voor woorden maar in een van de bladen heeft iets gestaan over haar relatie en iets wat er in het verleden in die relatie is gebeurd.

Lekker vaag natuurlijk allemaal. Maar als je dit ziet en dat gelezen hebt ga je toch denken wat zou dat met elkaar te maken kunnen hebben.

Ik heb Hieke vanaf het begin van het gebeuren met Ferdi zeer dubbel gevonden. Het was steeds af houden en aanhalen. Is dat bindingsangst?

Waarom wil ze zo graag met haar vriend trouwen en geeft ze zelf aan dat ze iets mist in haar relatie.

Dat gedoe met Bianca vind ik ook raar.

Ze mist Indy wel maar hoor haar nooit over Fahrid. Als ze erover praat dan is het meestal zo van "nou die redt zich wel"

Al met al een verwarde persoonlijkheid.

pi_530402
quote:
Op 07 december 2000 20:45 schreef fokje het volgende:
Volgens mij is het mogelijk om de beste psycholoog voor de gek te houden als je een beetje adrem bent......Wat ik mij wel af vraag is of VOO van dit 'geheim' op de hoogte is. Mag bijv. iemand die ooit onder psychiatrische behandeling is geweest mee doen in BB?
Begrijp me goed, het is niet zo dat ik dergelijke personen een stempel op wil drukken, want het kunnen later heel sterke personen worden, maar sommigen blijven 'gevaarlijk'.
joh, niet van die rare dingen zeggen...gevaarlijk?? Ik werk in de psychiatrie en geloof me: 1. Hieke is geen psychiatrisch patient 2. ex-psychiatrische patienten zijn zelden gevaarlijk, even zelden als "normale" mensen, en als je naar Hieke kijkt: die al helemaal nooit.
& Verder, on topic, denk ik dat Hieke inderdaad wel een wat heftige jeugd gehad kan hebben & ik waardeer het dat daar niet in gepeurd wordt: dat is prive & dat moet je hoe dan ook respecteren. Dat soort zaken ligt zo gevoelig, is zo kwetsbaar, alsjeblieft niet zo op TV. Doe dat dan desnoods bij Rondom Tien of een opvolger daarvan.
  Moderator donderdag 7 december 2000 @ 21:31:29 #14
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_530410
quote:
Op 07 december 2000 20:57 schreef cosmicgirl het volgende:
Recidivist iem. die al eerder het zelfde misdrijf heeft gepleegd

Hoe zit 't met jouw onverwerkte verleden Gert? Zullen we daar ook even gezellig een topic over openen..?


OK, waar ligt dan de grens van wat nog wel en niet betamelijk is op een forum over Big Brother?

Nogmaals: Hieke wordt niet persoonlijk lastiggevallen door de posters hier, noch haar familie. Antwoord op de vraag van dit topic zal dus puur en alleen gehaald moeten worden uit de (psychologische) analyses van Hieke op de streams en in uitzendingen.

Waarom zou dat niet mogen? Waarom dat zinloze 'mededogen'? En het is misplaatst ook nog. Je weet als deelnemer als je meedoet met zo'n programma: iedereen heeft een mening over je. Bij de één blijft die mening steken op "lekker wijf" of "stomme doos", de ander is nieuwsgieriger en wil weten hoe iemand écht in elkaar steekt en wat hem/haar drijft. Ik zie niet in wat daar moreel verwerpelijker aan is dan het overige voyeurisme waar iedereen zich hier 'schuldig' aan maakt.

Ander voorbeeldje, om de grenzen af te tasten. Bianca beweert bi te zijn, volgens sommigen hier (en ex-bewoner Ed) is ze echter lesbisch, gezien haar gedrag. Mag daar hier over gediscussieerd worden, of gaat dat ook te ver? Zijzelf geeft immers aan dat ze bi is, is 'verder zoeken' dan ook ongepast?

ps je hebt je doel wel bereikt, want dit topic gaat steeds minder over waar het over ging.

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 07-12-2000 21:38]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 7 december 2000 @ 21:42:26 #15
3489 Prediker
Alles is ijdelheid
pi_530440
quote:
Op 07 december 2000 20:28 schreef tanjalies het volgende:
Ik merk dat er een aantal onder ons zijn die, wat ik noem het “geheim” van Hieke bespreken. Dit lijkt mij wel een topic waard.
...
Heeft Hieke wat verzwegen, is dat relevant, en wat is het toch waar ze niet over wil praten.
Ik weet het: ze heeft een lelijke tatoeage op haar rug, vlak boven haar billen.
  donderdag 7 december 2000 @ 21:48:18 #16
128 smallsister
Kleine Grote Broer
pi_530453
ik denk dat haar vorige vriend haar zo gruwelijk rondgemept heeft dat ze nu zwarte poppetjes op straat ziet.....

kortom: een lui oog.....

  donderdag 7 december 2000 @ 21:52:25 #17
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_530464
quote:
Op 07 december 2000 20:57 schreef cosmicgirl het volgende:
Recidivist iem. die al eerder het zelfde misdrijf heeft gepleegd

Hoe zit 't met jouw onverwerkte verleden Gert? Zullen we daar ook even gezellig een topic over openen..?


Dit vind ik toch wel een heel rare opmerking.
Zeker hier op fok. Er zijn hele topics vol waar bewoners en ex bewoners tot op het bot worden doorgelicht en afgemaakt. Dus ga mij nu niet vertellen dat we ineens een hoog moraal gaan krijgen hier.
pi_530501
quote:
Op 07 december 2000 21:52 schreef marky het volgende:

Dus ga mij nu niet vertellen dat we ineens een hoog moraal gaan krijgen hier.


Zeg ik dat dan? Ik mag hier toch wel mijn mening geven? vlgs mij is dat de bedoeling van een forum. Maar als er mensen zijn die het leuk vinden om hun eigen theorieen over Hieke's "geheim" hier te spuien, ga rustig je gang dan. Ik zeg alleen maar dat ik er in dit geval een onprettig gevoel bij krijg. Dat heb je soms...

* cosmicgirl houdt deze discussie dan ook voor gezien

why live, when you can't dream?
  vrijdag 8 december 2000 @ 06:08:39 #19
272 R@b
No-nonsens
pi_531479
Als je niet de kans wilt lopen dat bepaalde geheimen uit je verleden bekend kunnen worden, dan moet je niet meedoen aan een programma als Big Brother. Simpel zat.

Ik zie morele bezwaren bij dit topic dan ook niet.

R@b

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_531590
Het geheim van Hieke is...........

................................................het geheim van Hieke

O+. Ripley. O+.
pi_531652
Helemaal met Gert en R@b eens. En om gelijk maar even ontopic te blijven.

In de vroege uitzending gisteren, tijdens de emotionele 'discussie' met Ferdy over levenservaring, mompelde ze: 'er is er nu 1 die heel hard zit te lachen'. Een andere fokker haalde ook iets dergelijks aan.
Wie is die ene???????? Haar vader misschien, waar ze geen contact meer mee heeft. Een exvriendje??? Iig iemand die een behoorlijke impact op haar gehad heeft. En zeker niet in positieve zin.
Waarom zou die persoon dan zo hard lachen als Hieke huilt????? Is ze normaal altijd de sterke meid die er 'trots' op is dat ze een brede rug heeft en nu 'breekt' voor de camera's???? Of heeft die persoon een enorme haatverhouding met haar????
Allemaal vragen waar op gespeculeerd kan worden, maar veel zullen we daar waarschijnlijk niet mee opschieten. Tenzij ze meer mysterieuze opmerkingen laat vallen die de puzzle compleet maken.
'k vin haar wel een interessant persoon, juist omdat ze geen open boek is.
Trouwens die Farid is ook wel een koele kikker zeg. Wat een uitgestreken kop had ie.
En droge humor. Met stalen gezicht tegen Ferdy zeggen dat hij hem ALLEEN wil 'spreken' .

[Dit bericht is gewijzigd door tiki op 08-12-2000 10:00]

Tiki tokt en tikt als een Tokkie zonder tattoo
pi_531715
Ik mis de reactie van onze vriend Moor op dit onderwerp. Ik hoop dat hij als nog zijn visie weet te geven.
pi_531717
Hieke wil niet alles uit haar verleden open en bloot op TV aan het Nederlandse publiek vertellen. Zo raar is dat toch niet? Doordat Hieke echter veel fluistert en de laatste tijd emotioneel is wordt de indruk gewekt dat er meer aan de hand is, wat best mogelijk is. Maar hebben jullie de illusie achter haar geheim te komen?

Ik heb echter het idee dat sommige Fokkers de geruchten tot werkelijkheid willen zien komen. Echter het blijven geruchten Maar volgens mij kun je over elke bewoner wel een topic als deze openen, iedere bewoner draagt ongetwijfeld een "geheim" mee die hij of zij niet aan Jan en alleman wil vertellen.

Ik ben vergeten pindakaas te kopen.
pi_531744
quote:
Op 08 december 2000 10:11 schreef Delta het volgende:
Maar hebben jullie de illusie achter haar geheim te komen?
Nee.
Maar ach, een mens moet soms toch wat als ie zich verveelt. En geheimzinnig gedoe spreekt nou eenmaal tot de verbeelding zoals je zelf al zegt.
Tiki tokt en tikt als een Tokkie zonder tattoo
pi_531779
quote:
Op 08 december 2000 10:14 schreef tiki het volgende:
En geheimzinnig gedoe spreekt nou eenmaal tot de verbeelding zoals je zelf al zegt.
Klopt, door haar eigen gedrag wordt de belangstelling opgewekt rondom haar "geheim".
Ik ben vergeten pindakaas te kopen.
  vrijdag 8 december 2000 @ 10:32:39 #26
2029 Prole
dicere est facere
pi_531835
Voor mij viel het laatste puzzle-stukje gisteren op zijn plaats

Het hele gedrag van Hieke is stereotiep voor iemand die sexueel misbruikt is. Daarom heeft ze ook eigenlijk alleen kontakt met die mensen die in haar lijf geïnteresseerd zijn: Bianca en Ferdie. Dat is "veilig", daar kan ze mee omgaan. Ook haar misplaatste verantwoordelijkheidsgevoel voor Ferdie komt (zeer waarschijnlijk) daar vandaan.

Ik vind het jammer dat het er uit is gekomen. Ik vind het vooral jammer omdat ze het nooit uit heeft willen spreken. Uit schaamte, uit angst. Een dergelijke ervaring maakt je niet tot een labiel persoon (integendeel zelfs, het vereist nogal wat om zoiets een "plek" te kunnen geven) en al zeker niet tot iemand die psychisch niet goed functioneert (al laat zo'n psychische dreun altijd sporen na). De uitspraak van Hieke dat ze "iets" mist in haar leven is voor mij nu ook duidelijk. Een dergelijke ervaring slaat een gat in je ziel, dat zich niet laat opvullen.

Het is niet zo raar dat Hieke in het BB huis met haar diepste gevoelens wordt geconfronteerd. Dat heeft in feite niets met verwerken te maken. Want ookal is iets verwerkt, dat wil niet zeggen dat het daarmee ook vergeten is en bij tijd en wijle weer naar de oppervlakte komt. Het deed pijn aan mijn ogen om er naar te kijken.

En verder is het aan ons allemaal hoe we hierop reageren. (Ver)oordelend of met respect.

Ik kies voor het laatste.

Geen gewroet, je brengt daarmee alleen maar nog meer schade aan.

pi_531843
Wat een verrukkelijke topic zeg ! FOK die in de spiegel kijkt en.... zichzelf (bijna) tot 'roddelblaadje' ziet worden. Schrik alom.
quote:
Op 07 december 2000 21:31 schreef Gert het volgende:
OK, waar ligt dan de grens van wat nog wel en niet betamelijk is op een forum over Big Brother?

Nogmaals: Hieke wordt niet persoonlijk lastiggevallen door de posters hier, noch haar familie. Antwoord op de vraag van dit topic zal dus puur en alleen gehaald moeten worden uit de (psychologische) analyses van Hieke op de streams en in uitzendingen.

Waarom zou dat niet mogen? Waarom dat zinloze 'mededogen'? En het is misplaatst ook nog. Je weet als deelnemer als je meedoet met zo'n programma: iedereen heeft een mening over je.
<snip>


Gert, jouw eerste argument wordt ook door heel veel roddelblaadjes gebruikt. Alleen iemand als Willibrord Frequin heeft de botheid om op miljonair Stefan af te stappen en hem grijnzend in het gezicht te zeggen: "En, hoe zit dat nou met dat homo-verleden van jou ?"
Maar doen wij hier niet hetzelfde : eerst een 'geheim' introduceren, en daarna speculeren over dat 'geheim' ?

Als het gaat om 'privacy', dan is toch alles wat de camera niet behoort te filmen, mijn 'goed bewaarde geheim' ? M.a.w., dat maakt MIJ toch niet tot 'geheimzinnig' ?
Zoals Hieke en vaak ook andere bewoners door media en Forums besproken worden, is een typisch voortvloeisel uit de 'media-exposure' waaraan ze zijn blootgesteld. Een camera kan mijn gezicht in close-up zó onthullend weergeven, dat er een zenuwtrekje zichtbaar wordt wat IKZELF nog niet eens had opgemerkt, en eventueel óók mijn partner niet, omdat die me dagelijks meemaakt en het dus al had geïntegreerd in het totaalbeeld.

Maar de camera gaat het niet om totaal-beelden, juist het DETAIL eruit lichten, en isoleren, jazelfs uit z'n verband rukken, is de missie van de echte sensatie-beluste camera-man/paparazzi-fotograaf/BB-redactie . Niet met informatie als doel, maar met emotionele impact als doel ! Beau zei het al: zoals gebruikelijk hebben we nog een 'emotioneel hoogtepunt' aan het eind (de jammerlijk mislukkende inbreng van Els, te vroeg gestart en Koos door een emotionele mangel halend: "jullie weten wel wat je me aandoet!#@*!*##@! " )

Wat is nu onbetamelijk ? Het filmen, het onterecht isoleren van details, of het bespreken van dat effekt en ongenuanceerd over 'geheimzinnige' BB-bewoners gaan speculeren op Forums als FOK! ?
Mijn antwoord: het sensatie-belust filmen in de eerste plaats. Stelling: ieder van ons hier heeft zeker 1 'geheim', dat hij/zij misschien zelf niet eens kent, maar dat bij een camera-exposure als in BBx-tv-programma's zeker zal 'zichtbaar worden', zelfs ZONDER DAT HET BESTAAT !
Dat komt, omdat wij het BEELD aanzien voor de WERKELIJKHEID.
(Margeritte's beroemde schilderij: "Ceci n'est pas une pipe")

Tot zover over de leuke wendingen die deze topic neemt.

On-topic: heb door omstandigheden de vóóravond-uitzending niet gezien, maar het achterliggend doel van de vraagstelling in deze topic lijkt mij toch : "wat voor een 'ratje' is Hieke in deze 'kooi', gedraagt zij zich voorspelbaar in het man-vrouw-spel met Ferdie, of heeft zij daarin, zowel als in haar relatie met Fahrid, een uitzonderlijk gedrag ?"
Het antwoord lijkt mij te liggen in de blik van Fahrid toen hij naar Ferdie keek, en Beau hen beiden 'verplichtte' tot een biertje samen drinken : Fahrid exposed voor de TV, wijdopen gesperde ogen van self-defence om toch maar vooral niet verkeerd over te komen, en zich waarschijnlijk steeds de man van BB1-Karin herinnerend : "vriend worden met die Maurice, wat het ook voor 'n knaap is, anders is de ellende helemààl niet te overzien!"

Rest nog het dorp waar beiden wonen: de 'wraak' van de bevolking dààr zal zoet zijn: en iedereen zal politiek en calvinistisch correct de 'trouweloze vrouw' maatschappelijk verbannen.

Gelukkig wisten Fahrid, Hieke en Ferdie dit al bij ondertekening van deelname-contract, gelukkig konden ze helderziend deze consequenties overzien, en kunnen wij weer lekker roepen: "eigen schuld dikke bult!".
Prima geregeld toch ?

[Dit bericht is gewijzigd door Moor op 08-12-2000 11:05]

  Moderator vrijdag 8 december 2000 @ 12:00:53 #28
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_532299
Ik vrees dat deze post weer voor een groot deel offtopic gaat worden. Maar misschien is het onderwerp 'betamelijkheid' ook wel veel interessanter. Feit is dat die discussie een aantal heel boeiende posts heeft opgeleverd.
quote:
Op 08 december 2000 10:34 schreef Moor het volgende:
Wat een verrukkelijke topic zeg ! FOK die in de spiegel kijkt en.... zichzelf (bijna) tot 'roddelblaadje' ziet worden. Schrik alom.
Blijkbaar werd het tijd om eens in de spiegel te kijken. Kun we onszelf, met alles wat we hier schrijven over mensen die we niet kennen, nog recht aankijken? Ik geloof het wel, en ik hoop dat duidelijk te kunnen maken:
quote:
Gert, jouw eerste argument wordt ook door heel veel roddelblaadjes gebruikt.
Met alle respect, maar dit is weer een typsiche demagogische Moor-opmerking. Niet op het argument zélf ingaan, maar het argument onderuithalen door het te plaatsen in het hoekje 'roddelbladen' (en die vinden we allemaal slecht, toch?)
Maar argumenten die door roddelbladen worden gebruikt, zijn niet per definitie slecht. Je begeeft je op een hellend vlak als je de boodschap niet los meer weet te zien van de boodschapper.
quote:
Maar doen wij hier niet hetzelfde : eerst een 'geheim' introduceren, en daarna speculeren over dat 'geheim' ?
Nee, wij doen beslist niet hetzelfde. Privé 'verzint' geheimen om er zelf beter van te worden: met ranzige 'onthullingen' verkopen ze meer bladen en verdienen meer geld.
Onze motivatie is niet commercieel. Wij doen dit omdat we het leuk en interessant vinden om het over mensen te hebben, om amateur-psycholoogje te spelen, om onze meningen te toetsen aan die van anderen enzovoort. Ik steek er wat van op. Het is interactief. Een verzonnen roddel zonder enige diepgang lezen in de Story is dat niet. Daarom vind ik het hier wel leuk, maar koop ik nooit roddelbladen.

Wij discussieren hier naar aanleiding van de activiteiten van de bewoners over wat ze beweegt, wat er achter hun masker schuilgaat. De roddelbladen zijn helemaal niet geïnteresseerd in wat hun slachtoffers beweegt. Daarom zullen ze zichzelf nooit vermoeien met onderbouwde verhalen. Waarom zouden ze, als een verzonnen verhaal sneller te produceren is en bovendien meer geld oplevert..
Dat is een wezenlijk motivatie-verschil.

quote:
Wat is nu onbetamelijk ? Het filmen, het onterecht isoleren van details, of het bespreken van dat effekt en ongenuanceerd over 'geheimzinnige' BB-bewoners gaan speculeren op Forums als FOK! ?
Mijn antwoord: het sensatie-belust filmen in de eerste plaats.
Als je dat écht vindt, is het dan niet ook onbetamelijk om voor het tweede jaar achtereen zelf te kijken, en vervolgens plezier te halen uit de discussies hier op Fok? Je kunt toch niet de pose vol blijven houden van de 'boodschapper die zich verweert tegen deze maatschappelijke misstand'? Kritisch volgen, OK. Grenzen proberen vast te stellen/te bewaken, OK. Maar niet zonder zelf ook eerlijk in de spiegel te kijken en toe te geven dat je het machtig interessant vindt.

Ik heb géén morele problemen met het bekijken van een stel volwassenen, die m.i. de konsekwenties hebben kunnen inschatten van wat ze aan het doen zijn. Dat was in BB1 nog wat moeilijker, maar deze bewoners kunnen weten waar ze aan zijn begonnen. Natuurlijk zullen ze nog weleens voor verrassingen komen te staan, als ze het huis uit zijn. Positief en negatief. Maar de menselijke veerkracht is groot.

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 08-12-2000 12:05]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_532533
quote:
Op 08 december 2000 12:00 schreef Gert het volgende:

quote Moor:

"Gert, jouw eerste argument wordt ook door heel veel roddelblaadjes gebruikt."


Met alle respect, maar dit is weer een typsiche demagogische Moor-opmerking. Niet op het argument zélf ingaan, maar het argument onderuithalen door het te plaatsen in het hoekje 'roddelbladen' (en die vinden we allemaal slecht, toch?)
Maar argumenten die door roddelbladen worden gebruikt, zijn niet per definitie slecht. Je begeeft je op een hellend vlak als je de boodschap niet los meer weet te zien van de boodschapper.


Gert, dank voor je antwoord. [demagogische mode ON] Bedankt voor het compliment, al denk ik het niet te verdienen [demagogische mode OFF]

Mijn punt was hetzelfde als het jouwe : er zijn nu eenmaal roddelbladen, of we het leuk vinden of niet, er is een nieuw soort TV-soaps als BBx, wat we daarvan ook vinden. Dat betekent nog niet, dat we hun bestaansreden onderschrijven (commercie) als we ernaar kijken.

quote:
quote Moor:

"Maar doen wij hier niet hetzelfde : eerst een 'geheim' introduceren, en
daarna speculeren over dat 'geheim' ?"

Nee, wij doen beslist niet hetzelfde. Privé 'verzint' geheimen om er zelf beter van te worden: met ranzige 'onthullingen' verkopen ze meer bladen en verdienen meer geld. Onze motivatie is niet commercieel. Wij doen dit omdat we het leuk en interessant vinden om het over mensen te hebben, om amateur-psycholoogje te spelen, om onze meningen te toetsen aan die van anderen enzovoort. Ik steek er wat van op. Het is interactief. Een verzonnen roddel zonder enige diepgang lezen in de Story is dat niet.
Daarom vind ik het hier wel leuk, maar koop ik nooit roddelbladen.

Wij discussieren hier naar aanleiding van de activiteiten van de bewoners over wat ze beweegt, wat er achter hun masker schuilgaat. De roddelbladen zijn helemaal niet geïnteresseerd in wat hun slachtoffers beweegt. Daarom zullen ze zichzelf nooit vermoeien met onderbouwde verhalen. Waarom zouden ze, als een verzonnen verhaal sneller te produceren is en bovendien meer geld oplevert..
Dat is een wezenlijk motivatie-verschil.


Motivaties daargelaten, ik denk toch dat je de impact op meningsvorming onderschat van inter-net-forums en topics als deze, als bijverschijnsel van het BB-fenomeen. Zie bv. de anti-BB1-Willem-hetze van vorig jaar, die oa. leidde tot het schreeuwen van "NSB-er" over de schutting naar BB1-Willem.
Het feit alleen, dat nu - zonder enige inside-info - wordt gesproken over een 'sexueel misbruik-problematiek' in het leven van bewoonster Hieke, heeft m.i. voldoende bewezen waartoe 'media-exposure' dmv. 24/7 'sensatie-camera-profilering' kan leiden.
De bewuste confrontatie Ferdi-Fahrid gisteren in de studio vond ik althans ronduit schokkend als regie-stunt - wat wij hier ermee vervolgens doen, is ieders eigen verantwoording. Maar bewijs mij maar eens, dat dat jonge vrouwelijk BB-redacteurtje dat vorige week Hieke in de DBK zo 'vermanend' meende toe te kunnen spreken over haar gedrag, NIET beinvloed was door het lezen van Internet-Fora over BB2.
quote:
quote Moor :

"Wat is nu onbetamelijk ? Het filmen, het onterecht isoleren van details, of het
bespreken van dat effekt en ongenuanceerd over 'geheimzinnige'
BB-bewoners gaan speculeren op Forums als FOK! ?
Mijn antwoord: het sensatie-belust filmen in de eerste plaats. "

Als je dat écht vindt, is het dan niet ook onbetamelijk om voor het tweede jaar achtereen zelf te kijken, en vervolgens plezier te halen uit de discussies hier op Fok?


Ik dacht, dat niet het kijken al dan niet onbetamelijk was, maar meer hetgeen je daarna met die visuele info doet. Een Forum als FOK! laat voorbeelden zien, van wat mensen met die info doen, al dan niet gedreven door hun persoonlijke aversies en idolisering.
Waar deze topic m.i. een mooi voorbeeld van geeft, is dat we daarbij massaal erin trappen, om dit speciaal gedrag van Hieke in deze speciale setting als kenmerkend voor de persoon van Hieke te gaan zien, ipv. als kenmerkend voor iedere willekeurige mens onder invloed van 'media-exposure-op-de-BB-manier'.
Een 'eruit pikken' en 'stigmatiseren' dus, net als vorig jaar bij BB1-Willem,
met als gevaar, een karikatuur voor de werkelijke mens aan te gaan zien,
zoals de BB-regie ons dagelijks probeert voor te schotelen.
quote:
Je kunt toch niet de pose vol blijven houden van de 'boodschapper die zich verweert tegen deze maatschappelijke misstand'? Kritisch volgen, OK. Grenzen proberen vast te stellen/te bewaken, OK. Maar niet zonder zelf ook eerlijk in de spiegel te kijken en toe te geven dat je het machtig interessant vindt.
Wat is er mis of onbetamelijk aan iets interessant vinden ?
Betekent dat dan meteen, dat je de karikatuur volgt, die BB ons van deze soap-deelnemers presenteert ? Ook de FOK!-discussies vind ik interessant, moet ik mij daarom meteen conformeren aan elke 'trend' in die discussies, zoals bv. deze topic ?
quote:
Ik heb géén morele problemen met het bekijken van een stel volwassenen, die m.i. de konsekwenties hebben kunnen inschatten van wat ze aan het doen zijn. Dat was in BB1 nog wat moeilijker, maar deze bewoners kunnen weten waar ze aan zijn begonnen. Natuurlijk zullen ze nog weleens voor verrassingen komen te staan, als ze het huis uit zijn. Positief en negatief. Maar de menselijke veerkracht is groot.
M.a.w., wees maar gerust ?
Nogmaals, het bekijken was nooit mijn onderwerp van kritiek, dat voer jij nu in, maar dat een BB-deelnemer - bv. Hieke - óók had kunnen weten dat ze nu in dit topic als 'sexueel misbruikt in haar verleden' wordt beschreven,
dat kun je me toch moeilijk wijsmaken.
De impact van een dergelijk 'over de tong gaan' - op een nog zo beperkt medium als Internet - valt natuurlijk nog te bezien, en hoeft niet bij voorbaat te worden gedramatiseerd. Maar ook een beetje 'grenzen stellen' aan de meningsvorming en proporties op een Forum als dit lijkt mij niet meer dan gezond, en juist een interactief mechanisme van zelf-correctie. Dat hoop ik althans.

Nog ff on-topic : zolang niet door Hieke zelf ter sprake gebracht, vind ik elke speculatie in dit topic dus ongefundeerd en onnodig 'privacy-schendend'.
Dàt het gebeurt, neem ik weer niemand hier kwalijk, omdat de kracht van visuele beïnvloeding veel te groot is en nog veel te weinig onderzocht, om door de meesten te worden weerstaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Moor op 08-12-2000 13:01]

pi_532578
Is het ook niet zo dat het gedrag van Hieke door Fahrid dan wel door de psychologen van BB herkenbaar is geweest voor hun? Zij hadden in kunnen grijpen, twee maanden terug al. Als VOO niet op de hoogte is geweest van het verleden van Hieke, dan had alsnog Fahrid of de directe familie van Hieke dit kunnen melden, ook al ligt dit nog zo gevoelig. In mijn ogen heeft VOO bewust niet (eerder) ingegrepen, de kijker heeft hier ook niet om gevraagt.
Ik vraag mij nu af waar VOO mee bezig is.
  vrijdag 8 december 2000 @ 13:13:36 #31
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_532587
Wachtend op een verlossend woord van de vrouw zelf.

Dat is wat we natuurlijk hopen. Wachten op haar bevestiging. BB zal er alles aan proberen te doen om voor het einde van BB deze vrouw open te breken en haar ziel voor de TV bloot te leggen. Met alle gevolgen van dien.

En weer zullen wij dit aanschouwen en dan meteen achter de comp. onze visie op het geheel te geven.

En zo draaien de radertjes in de BB soap nu al twee seizoenen rond.

pi_532595
Wat is het geheim van Hieke????

Wordt hier soms het geheim van haar gladde huid mee bedoeld. Oil of Olase waarschijnlijk!

Ik ben vergeten pindakaas te kopen.
  vrijdag 8 december 2000 @ 13:37:26 #33
7451 sashimi
toeval bestaat niet
pi_532647
Prole ff zonder quote, ik heb respect voor wat je schreef vanochtend en ik denk dat je gelijk hebt.
En inderdaad, we mogen (kunnen) over de Bewoners denken en zeggen wat we willen maar iemand die respect verdient dien dit te krijgen ook.
In dit geval denk ik (ervaringsgewijs) dat Hieke respect verdient.
Het leven kan vreemde dingen met je uitvreten en littekens verdwijnen maar heel moeizaam.
Hieke kon waarschijnlijk ook niet vermoeden dat er zaken uit een ver verleden naar boven gestuwd zouden worden waarvan zij dacht dat ze veilig opgeborgen zouden zijn.
Dit is m.i. ook de reden dat Farid zo stoïcijns reageert. Hij weet wat er gespeeld heeft en hij kent 'zijn' Hieke.
Half Fries, half Marokkaans een unieke combinatie van nuchterheid en gevoel.
Tegenslag doet de vlieger stijgen.
pi_532933
"grenzen stellen aan meningsvorming"

Daar krijg ik kippenvel van.


Claudia [geheel offtopic]

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 8 december 2000 @ 14:53:26 #35
7451 sashimi
toeval bestaat niet
pi_533104
Claudia...
Tegenslag doet de vlieger stijgen.
pi_533121
Is het misschien het geheim dat ze deelt met Sandeman.....
Ik ben vergeten pindakaas te kopen.
  Moderator vrijdag 8 december 2000 @ 15:23:29 #37
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_533201
Ik laat de ethiek-discussie nu liever even voor wat-ie is, in ieder geval totdat (evt) meer mensen hun zegje hierover hebben gedaan.

Eén hierboven genoemd punt nog:

quote:
Moor schreef
<..>
zolang niet door Hieke zelf ter sprake gebracht, vind ik elke speculatie in dit topic dus ongefundeerd en onnodig 'privacy-schendend'.
<..>
De sjeu zit nou juist in het speculeren, het oplossen van puzzeltjes. Het criterium dat iemand het zelf ter sprake moet hebben gebracht vind ik vreemd. Tussen de regels doorlezen levert vaak veel betere informatie op.

Hieke zegt toch ook niet letterlijk: "Ik zit hier in huis om heel berekenend de buit binnen te halen, en dit doel probeer ik te bereiken door Ferdi emotioneel te bespelen, en Bianca te 'teasen', en ze zo aan me te binden."
Toch wordt er hier op dit forum over gespeculeerd dat dit Hieke's tactiek is, haar hidden agenda.
Zouden we dat dan ook niet te berde mogen brengen omdat ze hier zelf niet over begonnen is?


Kortom: je bent, als je meedoet aan Big Brother, publiek bezit, dat weet (sterker: wil!) je van tevoren.
Dat er randdebielen zijn die naar Almere afreizen om Willem persoonlijk voor NSB-er uit te maken, is vervelend maar doet daar niets aan af.
De grens ligt wat mij betreft bij het je daadwerkelijk mengen in de privé-sfeer van de deelnemers. De impact van een forum als dit is daarvoor m.i. veel te klein om eventueel schade te kunnen berokkenen.

Sorry, toch weer langer geworden dan de bedoeling was. Back on track.

quote:
tiki schreef
In de vroege uitzending gisteren, tijdens de emotionele 'discussie' met Ferdy over levenservaring, mompelde ze: 'er is er nu 1 die heel hard zit te lachen'. Een andere fokker haalde ook iets dergelijks aan.
Wie is die ene????????
Hier ligt volgens mij een sleutel. Kan iemand zich nog voor de geest halen wat er precies gezegd werd, en in welke context?
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zaterdag 9 december 2000 @ 01:13:04 #38
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_533266
Er zit 1 iemand te lachen...

Dat moet toch wel haast BB zijn !
Een tweede optie is Bianca.

BB , omdat zo'n 2 weken geleden Hieke ook al een dergelijke opmerking richting ' de mensen achter de ramen ' maakte.

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_533314
Gert,

Ik heb de bewuste nacht de streams gevolgd en ook het moment gezien en gehoord waar ze vertelde, dat er nu 1 zat te lachen.

Zoals ik het heb ervaren, is het moeilijk om aan te geven wie ze daarmee heeft bedoeld. Het kwam op mij over alsof ze was gewaarschuwd om mee te doen aan BB, omdat er anders wel eens iets zou kunnen plaats vinden zoals dat nu ook is gebeurd. Dat kan dus iedereen uit haar directe omgeving zijn. Nu ik het nogmaals overdenk zou het ook Bianca geweest kunnen zijn waar ze op doelde.

Waar ik voorzover ik gelezen heb, nog niemand direct over gehoord heb, is de regelmatig terug komende opmerking “ik voel me verantwoordelijk voor jou” doelend op Ferdy. Is Hieke dat pas gaan zeggen na het bewuste gesprek in de DBK, of was het daar voor ook al zo.

Op zich niet oninteressant, in het eerste geval (DBK) is de sturing uit de DBK wel erg heftig te noemen, en in het tweede geval heb ik er niet direct een goede verklaring voor. Misschien 1 van jullie?

  zaterdag 9 december 2000 @ 02:43:02 #40
5853 alba
Ik lijd niet... ik leef!!
pi_533381
quote:
Op 08 december 2000 06:08 schreef R@b het volgende:
Als je niet de kans wilt lopen dat bepaalde geheimen uit je verleden bekend kunnen worden, dan moet je niet meedoen aan een programma als Big Brother. Simpel zat.
Inderdaad R@b en als je een geheim hebt wat om wat voor reden schijnbaar niet de hele wereld hoeft te weten dan kruip je onder je steen en daar kom je de eerste 50 jaar niet onderuit. En als je dat dan toch doet.... dan moet je het zelf maar weten! Simpel zat het R@b (of heet je Robin?)

Om met Hiekes woorden te spreken: "wat een onzin".

Verder sluit ik me bij Cosmicgirl (sorry moest weer terug om de naam te zoeken) aan. Het zal niet dankzij mij zijn dat het topic hoog blijft, ik wil het niet weten.

[Dit bericht is gewijzigd door alba op 09-12-2000 02:46]

het is een rare wereld.. met name die waarin wij leven..
pi_533389
quote:
Op 09 december 2000 01:51 schreef tanjalies het volgende:


Waar ik voorzover ik gelezen heb, nog niemand direct over gehoord heb, is de regelmatig terug komende opmerking “ik voel me verantwoordelijk voor jou” doelend op Ferdy. Is Hieke dat pas gaan zeggen na het bewuste gesprek in de DBK, of was het daar voor ook al zo.


Heeft Fahrid soms via Hummie laten weten, "Ik stomp die Ferdie voor zijn kop?".
Of erger?
pi_533466
Hieke is een notoire niemendal. Iemand die "kwistnix" op haar boot schildert, die met Kerstmis garnalencocktail als gang verzint, die haar handtekening zet onder een petitie tegen een pedofiel die in de wijk komt wonen, die niet weet waar Libanon ligt. Kortom een broedmachine met ingeprogrammeerde vaste waarden >> waar ze goed in is? Het in stand houden van de soort. En verder? Verder niks..Over 30 jaar is ze vergeten en misschien wel eerder.
Je weet het vaak soms nooit

pi_533610
quote:
Op 09 december 2000 03:16 schreef Ericsson het volgende:
Hieke is een notoire niemendal. Iemand die "kwistnix" op haar boot schildert, die met Kerstmis garnalencocktail als gang verzint, die haar handtekening zet onder een petitie tegen een pedofiel die in de wijk komt wonen, die niet weet waar Libanon ligt. Kortom een broedmachine met ingeprogrammeerde vaste waarden >> waar ze goed in is? Het in stand houden van de soort. En verder? Verder niks..Over 30 jaar is ze vergeten en misschien wel eerder.
Ik wist niet dat je zo zuur in het leven kan komen te staan door het kopen van W.O.L.-aandelen voor de introductieprijs.

Accepteer het. Life is sweet. life is bitter.

[Dit bericht is gewijzigd door Coos op 09-12-2000 04:05]

  zaterdag 9 december 2000 @ 05:26:59 #44
272 R@b
No-nonsens
pi_533769
quote:
Op 09 december 2000 02:43 schreef alba het volgende:
Inderdaad R@b en als je een geheim hebt wat om wat voor reden schijnbaar niet de hele wereld hoeft te weten dan kruip je onder je steen en daar kom je de eerste 50 jaar niet onderuit. En als je dat dan toch doet.... dan moet je het zelf maar weten! Simpel zat het R@b (of heet je Robin?)
Ik heet Rob
quote:
Om met Hiekes woorden te spreken: "wat een onzin".
Welnee. Big-Brother is een voyeuristisch programma bij uitstek. Als iemand in zijn blote reet onder de douche staat, zoemt de camera bijna tot in zijn hol.
Elk woord iedere beweging wordt geregistreerd en geanaliseerd. Wanneer jij dingen in het verleden hebt meegemaakt die je of niet verwerkt hebt, of die je absoluut niet met de rest van het land wil delen, dan moet je niet aan zo'n programma meedoen.
Iedere deelnemer vindt zich oh zo belangrijk, om zich 3 maanden aan het publiek te laten zien. (ze noemen dat : Voor de uitdaging). Je moet er dan ook rekening mee houden dat er zaken naar boven kunnen komen die je liever niet openbaar had gehad.

Daarmee zeg ik niet dat het allemaal maar bekend moet worden, maar als er toch over gepraat wordt, moet je niet gaan zeiken.

Gaan we hier op Fok! ineens de moraal ridder uithangen ?? Ha ha, dan moet je gewoon niet kijken of niet meedoen aan een show als Big-Brother

REALITY SOAP heet het, en géén soap.

Je hoeft echt niet onder een steen te kruipen, je kunt ook gewoon niet meedoen aan zo een programma. Mensen met een crimineel verleden worden niet toegelaten. Daar beslist de redactie over.
Mensen met een ''psychisch belast'' verleden kunnen zelf uitmaken of ze de stap willen wagen.

quote:
Verder sluit ik me bij Cosmicgirl (sorry moest weer terug om de naam te zoeken) aan. Het zal niet dankzij mij zijn dat het topic hoog blijft, ik wil het niet weten.
Ik hoef het óók niet te weten. Maar als er mensen zijn die er over discusiëren willen, dan gaan ze hun gang maar. Zolang het over mensen gaat die zichzelf 24 uur per dag tentoonstellen op tv, heb ik er geen problemen mee.
Het wordt wat anders als ze over een willekeurig iemand beginnen natuurlijk.

Maar nogmaals, als je in het verleden iets hebt meegemaakt wat absoluut niet bekend mag worden, dan moet je niet in BB gaan zitten. Als het op internet niet uitlekt, dan gebeurd het in de roddelbladen wel.

R@b

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zaterdag 9 december 2000 @ 13:30:12 #45
5853 alba
Ik lijd niet... ik leef!!
pi_534300
Ik wilde quoten maar dat is wat overdreven zo net onder jouw stuk.
Sorry Rob, aangezien er links "R@b" staat, mocht ik wel van uitgaan dat je zo heette

Nee ik wil niet een moraalridder op Fok uithangen, ik vind internet ook geweldig in de zin van vrijheid van informatie en wat dan ook.
Maar programma's als bb maken dingen los waarvan je je kunt afvragen of de mensen die meedoen de gevolgen hiervan kunnen overzien. Nou denk ik dat in het geval van Hieke, zij niet heeft kunnen beseffen dat dit naar boven zou komen. Het is al eerder in dit topic gezegd: ze dacht klaar te zijn met haar geheim. Zo'n Mariska (hahaha papoea), die is toch beschadigd in de Bus. En ze heeft het nog niet eens door: "ik leer ontzettend veel!!"
Dat zal wel moppie maar niet van Koen.

Maar dan het scenario dat als mensen die iets hebben meegemaakt niet deel mogen nemen aan BB? Weet je wat je dan krijgt: alleen maar ferdies en robins in het huis. Zelfs desiree en kim hebben te veel meegemaakt...
En of je dat wilt?

Het feit dat jij het ook niet wilt weten maakt de discussie wel prettiger, maar wellicht off topic.

het is een rare wereld.. met name die waarin wij leven..
pi_534359
quote:
Op 09 december 2000 03:16 schreef Ericsson het volgende:
Hieke is een notoire niemendal. Iemand die "kwistnix" op haar boot schildert, die met Kerstmis blablablablablabla en meer depressief gelul bla bla...en wel eerder.
[off-topic]

Weekendverlof Ericsson

[/off-topic]

Nadat ik deze "discussie" afgelopen donderdag kwaad de rug had toegekeerd, vanmiddag toch nog ff stiekum naar de reacties gekeken. Ik ben blij om te lezen dat kennelijk niet iedereen hier zit te wachten op het exploiteren van andermans leed. Vooral Alba had het niet beter kunnen verwoorden...

why live, when you can't dream?
  zaterdag 9 december 2000 @ 14:08:31 #47
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_534371
quote:
Op 09 december 2000 13:30 schreef alba het volgende:
Ik wilde quoten maar dat is wat overdreven zo net onder jouw stuk.
Sorry Rob, aangezien er links "R@b" staat, mocht ik wel van uitgaan dat je zo heette

Nee ik wil niet een moraalridder op Fok uithangen, ik vind internet ook geweldig in de zin van vrijheid van informatie en wat dan ook.
Maar programma's als bb maken dingen los waarvan je je kunt afvragen of de mensen die meedoen de gevolgen hiervan kunnen overzien. Nou denk ik dat in het geval van Hieke, zij niet heeft kunnen beseffen dat dit naar boven zou komen. Het is al eerder in dit topic gezegd: ze dacht klaar te zijn met haar geheim. Zo'n Mariska (hahaha papoea), die is toch beschadigd in de Bus. En ze heeft het nog niet eens door: "ik leer ontzettend veel!!"
Dat zal wel moppie maar niet van Koen.

Maar dan het scenario dat als mensen die iets hebben meegemaakt niet deel mogen nemen aan BB? Weet je wat je dan krijgt: alleen maar ferdies en robins in het huis. Zelfs desiree en kim hebben te veel meegemaakt...
En of je dat wilt?

Het feit dat jij het ook niet wilt weten maakt de discussie wel prettiger, maar wellicht off topic.


Uiteidelijk weten we helemaal niks. We weten helemaal niet wat Hieke heeft meegemaakt.
We weten ook niet wat Robin of Ferdi hebben meegemaakt. Het is allemaal speculatie.

Als Hieke zegt, naar haar minder vriendelijk gesprek in de dagboekkamer, dat "misbruik" voor haar een heel andere betekenis heeft dan is dat nog niet een reden om haar ervan te verdenken dat zij misbruikt zou zijn.

Verder is het natuurlijk zo dat iets meemaken voor iemand persoonlijk is. De een vind het stoten van zijn grote teen een gebeurtenis en de ander het overlijden van een diebare.

pi_534475
Alba, ik denk dat niemand het geheim van Hieke hoeft te weten, alleen H. geeft de kijker aanleiding opdat wij vragen gaan stellen, onbewust of niet. Dat er dan van alles wordt gesuggereerd, is niet meer dan logisch, ik maak mijzelf daar ook schuldig aan.

Op het moment dat H. niet in staat is om haar eigen grenzen aan te geven m.b.t. Ferdie, om wat voor reden dan ook, vind ik dat BB moet ingrijpen, d.m.v. een gesprek of wat dan ook. BB doet niet voor niets psychologisch onderzoek, als het goed is weten ze hoe H. in elkaar steekt.

Het is onzin dat iemand met een akelig verleden niet mee zou kunnen doen aan BB, maar als je daardoor bij bepaalde situaties jezelf niet meer in de hand hebt, vind ik dat BB de verantwoordelijkheid heeft om een dergelijk iemand niet in dat huis te plaatsen. Als het goed is heeft BB het kunnen weten.

En heeft BB ook niet aan H. gevraagd:"wat doe je als iemand uit het huis verliefd op je wordt?" (filmpje wat gemaakt is voor BB van start ging) H.:"Daar ga ik niet van uit..." tja...

Volgens mij had deze hele toestand verkomen kunnen worden, als BB in het begin H. had gewaarschuwd omtrent haar gedrag jegens Ferdie. Misschien erg makkelijk van mij om een beschuldigende vinger naar BB uit te steken, maar zo zie ik het.

  Moderator zaterdag 9 december 2000 @ 14:58:47 #49
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_534527
quote:
Op 09 december 2000 14:02 schreef cosmicgirl het volgende:Nadat ik deze "discussie" afgelopen donderdag kwaad de rug had toegekeerd, vanmiddag toch nog ff stiekum naar de reacties gekeken. Ik ben blij om te lezen dat kennelijk niet iedereen hier zit te wachten op het exploiteren van andermans leed.
Exploiteren? Ben je wel goed bij je hoofd? Je bent toch zo goed in woorden in het woordenboek opzoeken? Nou, ik zal het dit keer voor je doen. Exploiteren: gebruiken om er voordeel uit te trekken. Leg eens uit hoe wij hier Hiekes' leed(?) 'exploiteren'?

Wat moet jij jezelf verheven voelen zeg, je hebt je username met zorg gekozen. Volgens mij exploiteer jij ons, namelijk om jezelf moreel superieur te kunnen voelen.

Dat loopt hier een beetje te koketteren met haar ethische principes. Vooral niet de discussie aangaan met het volk hier. Nee, eerst dramatisch weglopen, maar het dan toch niet kunnen laten om nog even 'stiekem' terug te komen. Om vervolgens hier in een paar korte makkelijke zinnetjes de mensen te beledigen die niet aan jouw hoge standaard voldoen.

En dan dat tussen aanhalingstekens plaatsen van het woord "discussie". Ik kan je vertellen dat in de bijdragen hiervoor een hoop mensen moeite hebben gedaan om hun standpunt te verduidelijken. Maar omdat het een onderwerp is dat jou niet aanstaat, is het ook geen discussie meer. Zo doen pedante nufjes dat.

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_534958
quote:
Op 09 december 2000 14:58 schreef Gert het volgende:
Exploiteren? Ben je wel goed bij je hoofd? Je bent toch zo goed in woorden in het woordenboek opzoeken? enz. enz. enz. [/b]

Je staat zelf anders ook snel met 't belerende vingertje te zwaaien Gert...
Maar goed, ik heb zo mijn redenen waarom ik zo pissig op dit topic reageerde maar ik heb geen zin om daar hier over uit te wijden. Als je er behoefte aan hebt stuur je maar een icq-mailtje dan leg ik je wel een keer uit...Prettige zaterdag nog.

why live, when you can't dream?
  zaterdag 9 december 2000 @ 17:22:09 #51
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_534998
quote:
Als iemand in zijn blote reet onder de douche staat, zoemt de camera bijna tot in zijn hol.
Elk woord iedere beweging wordt geregistreerd en geanaliseerd
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_535316
quote:
Op 09 december 2000 14:58 schreef Gert het volgende:
Exploiteren? Ben je wel goed bij je hoofd? Je bent toch zo goed in woorden in het woordenboek opzoeken? Nou, ik zal het dit keer voor je doen. Exploiteren: gebruiken om er voordeel uit te trekken. Leg eens uit hoe wij hier Hiekes' leed(?) 'exploiteren'?

Wat moet jij jezelf verheven voelen zeg, je hebt je username met zorg gekozen. Volgens mij exploiteer jij ons, namelijk om jezelf moreel superieur te kunnen voelen.

Dat loopt hier een beetje te koketteren met haar ethische principes. Vooral niet de discussie aangaan met het volk hier. Nee, eerst dramatisch weglopen, maar het dan toch niet kunnen laten om nog even 'stiekem' terug te komen. Om vervolgens hier in een paar korte makkelijke zinnetjes de mensen te beledigen die niet aan jouw hoge standaard voldoen.

En dan dat tussen aanhalingstekens plaatsen van het woord "discussie". Ik kan je vertellen dat in de bijdragen hiervoor een hoop mensen moeite hebben gedaan om hun standpunt te verduidelijken. Maar omdat het een onderwerp is dat jou niet aanstaat, is het ook geen discussie meer. Zo doen pedante nufjes dat.


Wat schrijf jij mooi als je boos bent

 

Exploiteren: gebruiken om er voordeel uit te trekken. is dat niet wat alle deelnemers met zichzelf doen?

[Dit bericht is gewijzigd door Xamira op 09-12-2000 19:38]

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
  zaterdag 9 december 2000 @ 20:01:29 #53
689 Thorka
World Princess Pretend
pi_535359
Of Hieke een geheim heeft. ach ik weet het niet. Misschien is haar geheim wel haar tactiek.....

Laten we ingodsnaam nu Hieke door dit vermeende geheim en de vermeende incest op een voetstuk plaatsen!

Als ze iets dergelijks heeft meegemaakt dan is dat vreselijk, maar laten we wel weten dat 1 op de 3 vrouwen (statistisch) die bij je in de kamer zitten een slachtoffer is geweest van sexueel misbruik (helaas!!!).
Dus is het niet zo gek dat er ook 1 in het BB huis zit, misschien wel meer ook!

Voor mij is Hieke nog steeds een rotmeid, omdat ze haar man voor lul heeft gezet voor heel Nederland en wat je verleden ook is ....wat hje zelf niet wilt dat jou geschied doe dat ook een ander niet.....

Het interessert mij niet zoveel, maar ik vind het heel normaal dat dit een topic is. Hieke is zelf in het huis gestapt en je weet dat je blootstaat aan "onthullingen", speculaties en voor- en tegenstanders.
De ene week ben je een geweldige vrouw, de andere week een slet en als BB saai is dan gaan de enthousiastelingen verder wroeten om het program wat interessanter te maken.

Het klinkt heel hard (diegenen op dit forum die zelf in het verleden of recent iets hebben meegemaakt moeten niet denken dat ik geen begrip heb!)maar als het om de BB bewoners aankomt:
Voor mij zijn het stripfiguren, toneelspelers in een willekeurige soap en als wat er rondom hen gebeurd: Ik smul ervan!

Ik heb geen medelijden met mensen die zelf kiezen in BB te gaan, ik geniet ervan als ik er zin in heb!

pi_536714
quote:
Op 09 december 2000 17:12 schreef cosmicgirl het volgende:

Je staat zelf anders ook snel met 't belerende vingertje te zwaaien Gert...
Maar goed, ik heb zo mijn redenen waarom ik zo pissig op dit topic reageerde maar ik heb geen zin om daar hier over uit te wijden. <knipperdeknip>



Wat is het geheim van Cosmicgirl???

[Dit bericht is gewijzigd door fashionably_late op 10-12-2000 16:28]

Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
pi_537435
quote:
Op 10 december 2000 16:27 schreef fashionably_late het volgende:

Wat is het geheim van Cosmicgirl???

Ik ben stiekum verliefd op Gert Van de prachtige proza die hij in de BB-topics rondstrooit krijg ik 't helemaal warm...
why live, when you can't dream?
  Moderator maandag 11 december 2000 @ 15:34:29 #56
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_539484
quote:
Xamira schreef:
Wat schrijf jij mooi als je boos bent

cosmicgirl schreef:
Ik ben stiekum verliefd op Gert Van de prachtige proza die hij in de BB-topics rondstrooit krijg ik 't helemaal warm...


Sjonge, bedankt voor de complimenten! Alleen, hoe kom ik nou toch weer aan het gevoel dat ik niet helemaal serieus genomen word?
quote:
Je staat zelf anders ook snel met 't belerende vingertje te zwaaien Gert...
Maar goed, ik heb zo mijn redenen waarom ik zo pissig op dit topic reageerde maar ik heb geen zin om daar hier over uit te wijden. Als je er behoefte aan hebt stuur je maar een icq-mailtje dan leg ik je wel een keer uit...Prettige zaterdag nog.
Dat van die prettige zaterdag is zeker gelukt. De hele middag staan hossen in Almere. Met de belerende vingertjes in the air

Heb ik 'behoefte' om te weten waarom je niet op argumenten in wilt gaan.. Tja, vreemd vind ik het wel, want als je het ergens heel erg niet mee eens bent, dan probeer je toch juist de 'tegenpartij' te overtuigen?

Of het moet iets zo heftigs zijn dat je er niet over kunt schrijven (nee toch hoop ik?).
Maar als dat zo is, had je dan dit topic niet helemaal genegeerd? Toch wil je het hier niet vertellen, dus dan is het iets ertussenin.

So, the question is..

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 11-12-2000 15:48]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')