abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194914319
Waarom gaan zoveel mensen nu op vakantie? Is het asociaal, onwetendheid of is het allemaal 'gewoon prima'? Ik verbaas mij echt dat er zoveel mensen nu onnodig naar het buitenland gaan om vakantie te vieren. En dan altijd die opmerking "ja maar ik heb zo hard gewerkt, vakantie is ECHT nodig". :')
Hoe denken jullie hier over?

Kijk alleen al naar het "waar ga jij heen" topic in dit subforum; We doen net alsof Corona helemaal niet bestaat.
pi_194914362
Corona? Dat is toch dat gedoe wat we toen in maart hadden?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194914371
Als je met eigen vervoer gaat, en je houd je aan de voorschriften zie ik het probleem niet zo.
pi_194914394
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:07 schreef Hamzoef het volgende:
Als je met eigen vervoer gaat, en je houd je aan de voorschriften zie ik het probleem niet zo.
Onnodig contact met erg veel andere mensen in heel veel verschillende gebieden? Door te reizen, maak je het heel makkelijk om Corona snel te laten verspreiden van het ene gebied naar het ander. Stel je geeft het door aan een medewerker van een tankstation in Frankrijk en die geeft het door aan een groot aantal toeristen die daar langs komen en allemaal naar een ander gebied afreizen, dan zou het beter zijn geweest als je thuis bleef.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zondag 6 september 2020 @ 12:10:38 #5
491163 Viesdik
pi_194914407
Het boeit me geen kut
pi_194914415
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:10 schreef Viesdik het volgende:
Het boeit me geen kut
Blijf dan weg uit dit topic
pi_194914417
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:09 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Onnodig contact met erg veel andere mensen in heel veel verschillende gebieden? Door te reizen, maak je het heel makkelijk om Corona snel te laten verspreiden van het ene gebied naar het ander. Stel je geeft het door aan een medewerker van een tankstation in Frankrijk en die geeft het door aan een groot aantal toeristen die daar langs komen en allemaal naar een ander gebied afreizen, dan zou het beter zijn geweest als je thuis bleef.
Hoe geef je het door als je je aan de regels houdt?
pi_194914481
On-be-grij-pe-lijk inderdaad... Er had een restrictie moeten komen door dit zomerseizoen voor iedere Europaan alleen vacantie in eigen land toe te staan.
pi_194914484
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:11 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hoe geef je het door als je je aan de regels houdt?
quote:
U kunt niet-medische mondkapjes kopen of maken, zodat medische mondmaskers beschikbaar blijven voor de zorg. Een niet-medisch mondkapje draagt u niet ter bescherming van uzelf. Het mondkapje kan bij goed gebruik het risico verkleinen dat druppels uit mond en neus worden verspreid naar de omgeving. Het is geen vervanging van, maar een aanvulling op de geldende hygiënemaatregelen.
bron: https://www.rijksoverheid(...)jks-leven/mondkapjes
Je kan jezelf wel aan de maatregels houden, maar je hebt geen invloed op anderen. Houden zij zich niet aan de maatregelen dan loop jij een groot risico besmet te raken en dan kan jij op die manier de besmetting mogelijk weer doorgeven aan anderen.
Daarnaast komt het heel vaak voor dat mensen zich niet de hele tijd aan de maatregelen houden. Bijvoorbeeld net even een kapje af doen om wat te drinken, of toch even een knuffel geven aan een goede vriend of familielid, of toch maar overal met je handen aan zitten en ze niet vaak genoeg wassen of desinfecteren.
  zondag 6 september 2020 @ 12:16:09 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_194914495
Ik snap het wel dat Nederlanders op reis gaan: het is daar veiliger dan hier.

Veel Nederlanders zien vaak het "buitenland" als het gevaar, maar op dit moment is juist Nederland het gevaar voor veel anderen landen. De kans dat je hier een besmet raakt is een stuk groter dan in veel andere landen.
So we just called him Fred
pi_194914502
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 12:14 schreef Socios het volgende:
On-be-grij-pe-lijk inderdaad... Er had een restrictie moeten komen door dit zomerseizoen voor iedere Europaan alleen vacantie in eigen land toe te staan.
Restricties zijn niet zo 1 2 3 mogelijk, maar ik vind dat veel mensen wel een groter verantwoordelijkheidsgevoel mogen hebben.
pi_194914507
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2020 12:16 schreef Fred het volgende:
Ik snap het wel dat Nederlanders op reis gaan: het is daar veiliger dan hier.

Veel Nederlanders zien vaak het "buitenland" als het gevaar, maar op dit moment is juist Nederland het gevaar voor veel anderen landen. De kans dat je hier een besmet raakt is een stuk groter dan in veel andere landen.
Hoe kom je hierbij?
  zondag 6 september 2020 @ 12:17:35 #13
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_194914521
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:15 schreef jameshond7 het volgende:
Daarnaast komt het heel vaak voor dat mensen zich niet de hele tijd aan de maatregelen houden. Bijvoorbeeld net even een kapje af doen om wat te drinken,
Het mogen afdoen van je kapje om iets te eten of te drinken is onderdeel van de maatregelen...
So we just called him Fred
pi_194914533
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2020 12:17 schreef Fred het volgende:

[..]

Het mogen afdoen van je kapje om iets te eten of te drinken is onderdeel van de maatregelen...
Ja, maar daarmee vergroot je wel de kans dat je het virus verspreid...
  zondag 6 september 2020 @ 12:19:10 #15
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_194914555
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:16 schreef jameshond7 het volgende:
Hoe kom je hierbij?
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

We staan op plek 42 van de 215. Dat betekent dat het in 173 landen (voor wat Corona betreft) veiliger is dan in Nederland.
So we just called him Fred
pi_194914581
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2020 12:19 schreef Fred het volgende:

[..]

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

We staan op plek 42 van de 215. Dat betekent dat het in 173 landen (voor wat Corona betreft) veiliger is dan in Nederland.
In Belgie, Frankrijk en Duitsland niet en dat zijn juist die landen waar veel Nederlanders doorheen reizen. Daarnaast zou het ook gek zijn als jij vanuit Nederland naar een veiliger land wil gaan met het risico dat jij het daar zelf onveiliger maakt, omdat je mogelijk het virus verspreidt.
pi_194914615
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:16 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Hoe kom je hierbij?
Ik ben ook naar buitenland geweest, en voelde me daar echt veiliger dan in NL. Veel minder druk bevolkt, dus afstand houden was easy. En in de supermarkt droegen mensen een mondkapje, dat vind ik toch prettig omdat dateren beetje helpt als ze hoesten of niezen dat het minder verspreid. Daarbij was het in de supermarkten daar véél rustiger dan in de supermarkten in mijn woonplaats.
pi_194914634
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:23 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik ben ook naar buitenland geweest, en voelde me daar echt veiliger dan in NL. Veel minder druk bevolkt, dus afstand houden was easy. En in de supermarkt droegen mensen een mondkapje, dat vind ik toch prettig omdat dateren beetje helpt als ze hoesten of niezen dat het minder verspreid. Daarbij was het in de supermarkten daar véél rustiger dan in de supermarkten in mijn woonplaats.
Dus jij loopt hier betrekkelijk veel risico en gaat met dat risico naar het buitenland toe waar het nog rustig is qua besmettingen? Hoe zou jij het vinden als iemand vanuit een risicovoller-gebied naar Nederland zou komen om hier vakantie te vieren?
pi_194914670
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:20 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

In Belgie, Frankrijk en Duitsland niet en dat zijn juist die landen waar veel Nederlanders doorheen reizen. Daarnaast zou het ook gek zijn als jij vanuit Nederland naar een veiliger land wil gaan met het risico dat jij het daar zelf onveiliger maakt, omdat je mogelijk het virus verspreidt.
In Duitsland is het wat corona betreft veel veiliger dan in Nederland en houdt men zich veel beter aan de maatregelen. Ik ben het met je eens dat een vliegvakantie naar Spanje nu niet handig is, maar met eigen vervoer kan een vakantie naar het buitenland prima. Helemaal als je de natuur opzoekt i.p.v. drukke plekken. Voor mijzelf was thuisblijven geen aantrekkelijke optie, aangezien ik door het thuiswerken dit jaar al erg veel tijd thuis heb doorgebracht. Dan ben je wel even toe aan een andere omgeving.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zondag 6 september 2020 @ 12:27:45 #20
491163 Viesdik
pi_194914685
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:10 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Blijf dan weg uit dit topic
Ach, laat mensen het allemaal voor zichzelf beslissen.
Als de regering een achterlijke 1,5 meter regel wilt handhaven, mag je van diezelfde regering ook verwachten het luchtruim en grenzen te sluiten.

Daarom heb ik een grotere hekel aan de regering met hun absurder 1.5 meter kneusjes regel dan mensen die buiten het drukke vakantieseizoen op vakantie gaan.

Het boeit mij daarom inderdaad nogmaals geen K*
pi_194914689
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:24 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Dus jij loopt hier betrekkelijk veel risico en gaat met dat risico naar het buitenland toe waar het nog rustig is qua besmettingen? Hoe zou jij het vinden als iemand vanuit een risicovoller-gebied naar Nederland zou komen om hier vakantie te vieren?
Gezien het feit dat ik bij niemand dichter dan 2 meter ben geweest is de kans dat ik, als ik al besmet zou zijn zonder klachten, iemand besmet zou hebben nihil.
pi_194914692
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 12:26 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Voor mijzelf was thuisblijven geen aantrekkelijke optie, aangezien ik door het thuiswerken dit jaar al erg veel tijd thuis heb doorgebracht. Dan ben je wel even toe aan een andere omgeving.
"Aantrekkelijke optie", wij hebben het hier over een dodelijk virus en niet over de smaak van een pizza oid.
pi_194914703
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:28 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Gezien het feit dat ik bij niemand dichter dan 2 meter ben geweest is de kans dat ik, als ik al besmet zou zijn zonder klachten, iemand besmet zou hebben nihil.
Hoe krijg je dit voor elkaar? Als ik de supermarkt binnen ga zijn er altijd wel mensen die op minder dan een meter afstand van mij langs me heen moeten gaan.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zondag 6 september 2020 @ 12:32:27 #24
491163 Viesdik
pi_194914740
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:28 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

"Aantrekkelijke optie", wij hebben het hier over een dodelijk virus en niet over de smaak van een pizza oid.
Dodelijk virus?
komt angsthazerig over
5000 van 90 miljoen Duitsers overleden aan corona :')

waar ben je bang voor ?
loop je in het bos ook met een helm, in Amsterdam met een kogelvrijvest en eet je alleen maar biologisch eten :')
pi_194914749
Net terug van een week Frankrijk. Zelfde effect als ik bijvoorbeeld hier naar de supermarkt ga, gewoon drukke plekken ontwijken.
pi_194914757
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:28 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

"Aantrekkelijke optie", wij hebben het hier over een dodelijk virus en niet over de smaak van een pizza oid.
Maar bij het niet op vakantie gaan was het risico op besmetting met dat dodelijke virus net zo groot geweest. Het kan gewoon, zolang je naar de juiste gebieden gaat en je een beetje verantwoordelijk gedraagt.
pi_194914763
Oja, wel naar de Tour de France geweest :')
pi_194914785
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:32 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Dodelijk virus?
Wat ben je voor een angsthaas :')
5000 van 90 miljoen Duitsers overleden aan corona :')

waar ben je bang voor ?
loop je in het bos ook met een helm, in Amsterdam met een kogelvrijvest en eet je alleen maar biologisch eten :')
Nee, maar als ik weet dat het virus veel schade veroorzaakt dan zorg ik er wel voor dat ik niet onnodig het risico loop het virus heel veel verder te verspreiden. Ik weet niet wat dit met biologisch eten en helms en kogelvrijevesten te maken heeft? Wij zijn dat hier heel veel ondernemers inkomsten mis lopen, dat is niet voor niets. Waarom zou het dan wel verstandig zijn om met z'n allen masaal te gaan reizen? Ik vind niet dat er een verbod mag komen, maar ik vind het dat meer mensen zich wat verantwoordelijker mogen gedragen. Dus niet met het vliegtuig naar een all-in vakantieresort in Turkijke oid.
pi_194914827
TRV / Op vakantie naar Afghanistan
Matige troll, deze TS :')
pi_194914857
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 12:33 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Maar bij het niet op vakantie gaan was het risico op besmetting met dat dodelijke virus net zo groot geweest. Het kan gewoon, zolang je naar de juiste gebieden gaat en je een beetje verantwoordelijk gedraagt.
Dit is onderdeel van het probleem. Veel Nederlanders denken dat ze de wat besmettingen betreft rustiger gebieden moeten opzoeken, terwijl je net zo goed kan redeneren dat ze naar de drukke gebieden moeten gaan.
Ga je naar rustiger gebieden en draag jij het virus bij je, dan is de kans groot dat jij er een 'besmettingshaard' vormt. Ga jij naar een druk gebied en draag jij het virus bij je dan zal het hetzelfde effect hebben als een druppel op een gloeiende plaat.
Ga jij vanuit zo'n druk gebied naar Nederland en heb jij een grote kans dat virus bij je te dragen, dan is de kans aanwezig dat je dat virus hier verspreid. Ga jij vanuit Nederland naar een gebied waar het rustiger is, dan werkt dat natuurlijk net zo, maar dan met 'Nederland' als boosdoener.
pi_194914868
quote:
Ik zeg toch niet dat ik daar nu naar toe wil gaan?
:') _________!
pi_194914898
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:38 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat ik daar nu naar toe wil gaan?
:') _________!
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 18:39 schreef jameshond7 het volgende:
Ben wel benieuwd hoe het daar is. Live de geschiedenis meemaken zeg maar. Waar moet ik mee rekening houden? Wil natuurlijk wel in een veilig gebied zitten. Zal door de corona mogelijk makkelijker zijn dan normaal? Beetje Prison Break idee :P
pi_194914907
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 12:40 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

[..]

Ja nieuwsgiergheid, dat is anders dan daadwerkelijk reizen
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zondag 6 september 2020 @ 12:43:05 #34
491163 Viesdik
pi_194914945
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:34 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Nee, maar als ik weet dat het virus veel schade veroorzaakt dan zorg ik er wel voor dat ik niet onnodig het risico loop het virus heel veel verder te verspreiden. Ik weet niet wat dit met biologisch eten en helms en kogelvrijevesten te maken heeft? Wij zijn dat hier heel veel ondernemers inkomsten mis lopen, dat is niet voor niets. Waarom zou het dan wel verstandig zijn om met z'n allen masaal te gaan reizen? Ik vind niet dat er een verbod mag komen, maar ik vind het dat meer mensen zich wat verantwoordelijker mogen gedragen. Dus niet met het vliegtuig naar een all-in vakantieresort in Turkijke oid.
Veel schade? Vind je dat nu echt?
pi_194914952
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:37 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Dit is onderdeel van het probleem. Veel Nederlanders denken dat ze de wat besmettingen betreft rustiger gebieden moeten opzoeken, terwijl je net zo goed kan redeneren dat ze naar de drukke gebieden moeten gaan.
Ga je naar rustiger gebieden en draag jij het virus bij je, dan is de kans groot dat jij er een 'besmettingshaard' vormt. Ga jij naar een druk gebied en draag jij het virus bij je dan zal het hetzelfde effect hebben als een druppel op een gloeiende plaat.
Ga jij vanuit zo'n druk gebied naar Nederland en heb jij een grote kans dat virus bij je te dragen, dan is de kans aanwezig dat je dat virus hier verspreid. Ga jij vanuit Nederland naar een gebied waar het rustiger is, dan werkt dat natuurlijk net zo, maar dan met 'Nederland' als boosdoener.
Mwah, ik woon zelf in een regio waar amper besmettingen worden geconstateerd, en ga naar een andere regio waar amper besmettingen worden geconstateerd. Het risico is natuurlijk geen 0%, maar als dat je criterium is kun je niets doen in het leven. De meeste ongelukken gebeuren binnenshuis...
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zondag 6 september 2020 @ 12:44:38 #36
491163 Viesdik
pi_194914976
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:34 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Nee, maar als ik weet dat het virus veel schade veroorzaakt dan zorg ik er wel voor dat ik niet onnodig het risico loop het virus heel veel verder te verspreiden. Ik weet niet wat dit met biologisch eten en helms en kogelvrijevesten te maken heeft? Wij zijn dat hier heel veel ondernemers inkomsten mis lopen, dat is niet voor niets. Waarom zou het dan wel verstandig zijn om met z'n allen masaal te gaan reizen? Ik vind niet dat er een verbod mag komen, maar ik vind het dat meer mensen zich wat verantwoordelijker mogen gedragen. Dus niet met het vliegtuig naar een all-in vakantieresort in Turkijke oid.
Dus in plaats van dat je de regering en hun wanbeleid verafschuwt, focus jij je op de beperkte keuzevrijheid van individuelen.
Goed man.

Ik ben niet persoonlijk ofzo hoor.. maar gewoon wat direct :*
pi_194915223
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:44 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Dus in plaats van dat je de regering en hun wanbeleid verafschuwt, focus jij je op de beperkte keuzevrijheid van individuelen.
Goed man.

Ik ben niet persoonlijk ofzo hoor.. maar gewoon wat direct :*
Ga samen met die andere gekkies demonstreren op het Malieveld
:') __________!
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zondag 6 september 2020 @ 12:58:26 #38
491163 Viesdik
pi_194915257
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:57 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ga samen met die andere gekkies demonstreren op het Malieveld
:') __________!
Nee doe ik niet. Maar waarom midden en kleinbedrijf kapot maken maar de grenzen wel wagenwijd openhouden.
pi_194915277
Moeten hun toch weten
Is niet mijn probleem
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_194915285
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:58 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Nee doe ik niet. Maar waarom midden en kleinbedrijf kapot maken maar de grenzen wel wagenwijd openhouden.
Net vond je nog dat er weinig schade was?
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:43 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Veel schade? Vind je dat nu echt?
pi_194923914
Ik ga morgen naar zuid Italië. En ook nog vliegen. Lekker twee weken vakantie vieren. WIsh me luck! *O*

Ik ben van mening dat ik al Corona heb gehad, want wekenlang in Februari lopen hoesten, piepende ademhaling als een COPD patient en algehele gammelheid. Begon week na een concert in tilburg eind Januari. Duurde wel tot halverwege Mei voor ik me echt weer 100 procent voelde.

Dus moet goed gaan toch? :Y
Dit is een Signature....
  zondag 6 september 2020 @ 20:28:59 #42
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194923941
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 20:27 schreef virl3 het volgende:
Ik ga morgen naar zuid Italië. En ook nog vliegen. Lekker twee weken vakantie vieren. WIsh me luck! *O*

Ik ben van mening dat ik al Corona heb gehad, want wekenlang in Februari lopen hoesten, piepende ademhaling als een COPD patient en algehele gammelheid. Begon week na een concert in tilburg eind Januari. Duurde wel tot halverwege Mei voor ik me echt weer 100 procent voelde.

Dus moet goed gaan toch? :Y
Je hebt gewoon verdiend wat je ook graag wilde.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194924004
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 20:27 schreef virl3 het volgende:
Ik ga morgen naar zuid Italië. En ook nog vliegen. Lekker twee weken vakantie vieren. WIsh me luck! *O*

Ik ben van mening dat ik al Corona heb gehad, want wekenlang in Februari lopen hoesten, piepende ademhaling als een COPD patient en algehele gammelheid. Begon week na een concert in tilburg eind Januari. Duurde wel tot halverwege Mei voor ik me echt weer 100 procent voelde.

Dus moet goed gaan toch? :Y
Het wel of niet hebben (gehad) van corona is geen mening :')
pi_194924047
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 20:32 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Het wel of niet hebben (gehad) van corona is geen mening :')
Heb je gelijk in. Ik "denk" dat ik een coronaatje had gevat.
Dit is een Signature....
pi_194934134
hoezo niet dan gewoon elke dag uit eten hele dag beetje zwemmen en geld uitgeven jatoch jatoch bbq'tje aan dit dat bier dr bie
pi_194934480
Zeer logisch dat mensen na maanden thuiszitten behoefte hebben aan een andere omgeving. De cijfers geven er ook alle aanleiding toe. Het was immers allemaal te doen om de IC opnames en die zijn al maanden stabiel. Ook na terugkomst van de vakantiegangers zien we daarin geen verandering. Ik geef iedere vakantieganger groot gelijk. Heerlijk om het thuiswerkritme te doorbreken.
  maandag 7 september 2020 @ 23:03:37 #47
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_194944858
Hoop ook over een maand naar Zuid-Italië af te reizen. Maar voorlopig wacht ik nog maar even met boeken. :P
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_194946478
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 14:49 schreef Binge-watch het volgende:
Zeer logisch dat mensen na maanden thuiszitten behoefte hebben aan een andere omgeving. De cijfers geven er ook alle aanleiding toe. Het was immers allemaal te doen om de IC opnames en die zijn al maanden stabiel. Ook na terugkomst van de vakantiegangers zien we daarin geen verandering. Ik geef iedere vakantieganger groot gelijk. Heerlijk om het thuiswerkritme te doorbreken.
Hoezo is dit zeer logisch? Een andere omgeving betekent toch niet het verre buitenland? Dat kan ook het bos om de hoek zijn. Daarnaast is vakantie heus niet een eerste levensbehoefte.
En hoe kom je erbij dat alles te doen was om de IC opnames? Het is logisch dat je niet boven de IC capaciteit uit wil komen wat betreft mensen die opgenomen zouden moeten worden, maar dat is echt niet het enige belangrijke.

[ Bericht 0% gewijzigd door jameshond7 op 08-09-2020 05:07:44 ]
pi_194947575
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 05:02 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Hoezo is dit zeer logisch? Een andere omgeving betekent toch niet het verre buitenland? Dat kan ook het bos om de hoek zijn. Daarnaast is vakantie heus niet een eerste levensbehoefte.
En hoe kom je erbij dat alles te doen was om de IC opnames? Het is logisch dat je niet boven de IC capaciteit uit wil komen wat betreft mensen die opgenomen zouden moeten worden, maar dat is echt niet het enige belangrijke.
Volgende week ga ik ook vliegen naar de zon!! *O*
pi_194947671
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 05:02 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Hoezo is dit zeer logisch? Een andere omgeving betekent toch niet het verre buitenland? Dat kan ook het bos om de hoek zijn. Daarnaast is vakantie heus niet een eerste levensbehoefte.
En hoe kom je erbij dat alles te doen was om de IC opnames? Het is logisch dat je niet boven de IC capaciteit uit wil komen wat betreft mensen die opgenomen zouden moeten worden, maar dat is echt niet het enige belangrijke.
Voor sommigen is het bos om de hoek voldoende. Anderen hebben liever een ander type vakantie en wijken daarvoor uit naar het buitenland. Dat is helemaal prima; in menig vakantieland is het zelfs veiliger dan in Nederland.
Dat het geen primaire levensbehoefte is zal best, maar na maanden thuiszitten is het toch niet zo lastig om je voor te kunnen stellen dat mensen eens wat anders willen zien dan de eigen muren? Het is niet zo dat op vakantie gaan levensgevaarlijk is ofzo. Het aantal reizigers dat terugkeert met corona is marginaal aangezien we in de zomermaanden steeds stabiel tussen 300-700 besmettingen per dag zitten. Voor mij weegt de minimale kans op een besmetting niet op tegen het feit dat ik mezelf eindelijk op kan laden na maanden thuiswerken en thuiszitten.

Verder horen we iedere persconferentie weer dat we de IC capaciteit onder controle moeten houden. Dat is toch echt het belangrijkste. Ik snap ook wel dat er verband is tussen aantal besmettingen en IC opnames, maar ook in het vakantie hoogseizoen bleef het aantal besmettingen beheersbaar en het aantal opnames al helemaal. In de tussentijd heeft menig Nederlander heerlijk kunnen genieten van vakantie, prima toch?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')