abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 5 september 2020 @ 20:19:47 #1
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194905558


Corona heeft ook de planning/parkoers van het WK wielrennen behoorlijk aangepast, Zwitserland trok zich een aantal weken geleden terug vanwege covid-19 maatregelen in het land. Het WK wielrennen van 2020 was van 20-27 september gepland in Martigny, Zwitserland, maar dat wordt van 24-27 september in Imola, Italië. Helaas zijn er alleen wedstrijden voor de profs mannen en vrouwen, en niet voor de onder 23 jaar of junioren.



De start en finish zijn op het Formule 1-circuit van Imola. De mannen zullen 259,2 km afwerken met een totaal van bijna 5000 hoogtemeters, terwijl de dames 144 km moeten afleggen, goed voor 2750 hoogtemeters. Het circuit (28,8 km) zal hetzelfde zijn voor de mannen (9 ronden) en vrouwen (5 ronden) en zal twee moeilijke beklimmingen bevatten (3 km in totaal met een gemiddeld stijgingspercentage van 10% en secties van 14%). Het tijdritparcours (32 kilometer) daarentegen wordt overwegend vlak.

Mads Pedersen en Annemiek van Vleuten zijn heersend wereldkampioen op de weg, Rohan Dennis en Clóe Dygert in de tijdrit.

Het programma:
do 24-9 Imola tijdrit vrouwen 32 km
vr 25-9 Imola tijdrit mannen 32 km
za 26-9 Imola wegrace vrouwen 144 km
zo 27-9 Imola wegrace mannen 259 km

RR
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TT
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Deelnemers:

De favoriete dames zullen vrijwel allemaal wel aan de start staan, voor de mannen is dit wat lastiger. De tijdrit en wegrace zijn een paar dagen na de finish van de Tour de France op de Champs-Élysées (als we dat halen).


Voorlopige startlijst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zien we hier Mathieu van der Poel en/of Tom Dumoulin starten voor Nederland? Gaat Wout ook hier schroeien? Hoe kan Annemiek van Vleuten hier niet winnnen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 05-09-2020 23:18:30 ]
  Redactie Sport zaterdag 5 september 2020 @ 20:41:47 #2
451829 crew  H.Vviv
pi_194905976
Hier het tijdritparcours
  zaterdag 5 september 2020 @ 21:34:26 #3
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_194907055
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 22:59 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Skin Quimmons had met deze vorm niet misstaan.
Simmons has enjoyed getting to watch his other Trek-Segafredo teammates and Durango’s Sepp Kuss at the Tour de France. He has 10 days to prepare for his next event, the Tour of Luxembourg before preparation for the one-day Classics. Simmons, last year’s junior road world champion, will not compete at the rescheduled and relocated UCI World Championships from Sept. 24-27 in Italy. The UCI did not schedule under-23 or junior races this year. He had the option to race in the elite men’s race but declined. Kuss will represent USA Cycling at the world championships along with Neilson Powless, Brandon McNulty and Lawson Craddock. “I decided not to race worlds this year. In the end, a 5,000-meter day (of climbing) doesn’t make a ton of sense for me. I had the option to race elite, but, in the end, it’s nice for me to have a couple of weeks to prepare for the Classics. Once October starts, it’s twice a week racing and full gas to Paris-Roubaix.”
Put these foolish ambitions to rest.
  zaterdag 5 september 2020 @ 22:01:19 #4
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194907555
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 20:41 schreef H.Vviv het volgende:
Hier het tijdritparcours
[ afbeelding ]
25km te kort.
pi_194910210
Van der Poel, Mollema, Dumoulin, Van Baarle en Gesink lijken me wel zeker als ze zin hebben.

Dan heb je nog Kelderman, Tolhoek, Kruijswijk, Oomen en Weening die een week later aan de Giro zullen beginnen. Kruijswijk zal wel passen, terwijl Weening me iemand lijkt die wel zou willen rijden. Kelderman, Tolhoek en Oomen vind ik lastiger in te schatten of die willen/mogen.

Dan heb je nog Poels, maar zelfs als hij weer enigszins herstelt is, kan je je afvragen wat je aan hem hebt op zo’n parcours.
leven zoals het leven is
pi_194924010
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 00:32 schreef Jason22 het volgende:
Van der Poel, Mollema, Dumoulin, Van Baarle en Gesink lijken me wel zeker als ze zin hebben.

Dan heb je nog Kelderman, Tolhoek, Kruijswijk, Oomen en Weening die een week later aan de Giro zullen beginnen. Kruijswijk zal wel passen, terwijl Weening me iemand lijkt die wel zou willen rijden. Kelderman, Tolhoek en Oomen vind ik lastiger in te schatten of die willen/mogen.

Dan heb je nog Poels, maar zelfs als hij weer enigszins herstelt is, kan je je afvragen wat je aan hem hebt op zo’n parcours.
In hun huidige vorm kun je ook mannen als Eenkhoorn en Riesebeek overwegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chiappucci op 06-09-2020 20:55:36 ]
pi_194924170
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 20:33 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

In hun huidige vorm kun je ook mannen als Eenkoorn en Riesebeek overwegen.
Eekhoff wellicht ook, al is dit natuurlijk wel aan de zware kant.
pi_194924217
WK ITT op redelijk vlak parcours moet gewoon 40km+ zijn...
  Moderator dinsdag 8 september 2020 @ 07:33:44 #9
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194947164
quote:
Nederlands kampioen Mathieu van der Poel dubt nog over een deelname aan het komende WK in Imola, over drie weken. De 25-jarige renner van Alpecin-Fenix had het beoogde WK in Zwitserland niet op zijn planning staan.

“Voorlopig is het WK niet aan de orde”, verklaart woordvoerder Thomas Sneyers van het Belgische ProTeam ons.” We wachten op meer feedback van de bondscoach na de verkenning en zullen dan samen met Mathieu bekijken en beslissen of het WK al dan niet een optie kan zijn.”

Bondscoach Koos Moerenhout verkende zondag het WK-parcours en heeft de laatste dagen daarover al een eerste contact gehad met Van der Poel. De komende dagen volgt een diepere evaluatie.
  Moderator dinsdag 8 september 2020 @ 10:06:32 #10
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_194948680
twitter


Richie gaat zn kindje nog een weekje langer niet zien
pi_194949811
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 07:33 schreef Momo het volgende:
Nederlands kampioen Mathieu van der Poel dubt nog over een deelname aan het komende WK in Imola, over drie weken. De 25-jarige renner van Alpecin-Fenix had het beoogde WK in Zwitserland niet op zijn planning staan.

“Voorlopig is het WK niet aan de orde”, verklaart woordvoerder Thomas Sneyers van het Belgische ProTeam ons.” We wachten op meer feedback van de bondscoach na de verkenning en zullen dan samen met Mathieu bekijken en beslissen of het WK al dan niet een optie kan zijn.”

Bondscoach Koos Moerenhout verkende zondag het WK-parcours en heeft de laatste dagen daarover al een eerste contact gehad met Van der Poel. De komende dagen volgt een diepere evaluatie.
Die start gewoon, lijkt me.. die is 1 van de favorieten op dit parcours.

[ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 08-09-2020 11:29:20 ]
pi_194951421
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:18 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Die start gewoon, lijkt me.. die is 1 van de favorieten op dit parcours.
Moerenhout heeft het uitgebreid verkend: https://www.wielerflits.n(...)ach-koos-moerenhout/

Klinkt toch wel erg pittig.
Demain, on roule
  zaterdag 12 september 2020 @ 23:20:34 #13
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_195030143
quote:
What other road races have you got coming up?
Next up are the World Championships at Imola, Italy with the Great Britain squad. There’s no U23 race anymore, so hopefully I can go with the elites. It’s going to be the longest distance I’ve been on a bike for sure! I have no expectations, as I am just going for the experience and to see how I do.
Woorden van Pidcock. Beloften of niet, in deze vorm zou ik hem toch maar opschrijven. Normaliter zou hij rondjes gaan rijden op de mountainbike in Nove Mesto, maar daar zou ik ook vanaf zien als ik zo aan het vliegen was.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_195047653
De Belgen gaan morgen de ploeg bekend maken toch? Nederland ook in deze dagen neem ik aan?

Wat zal het worden?

* Dumoulin
* Kelderman
* Oomen
* Weening
* Van Baarle

Deze vijf zullen wel zeker zijn denk ik. Van der Poel zal na vandaag wel willen. Al is het sowieso te zwaar voor hem.
* Van Der Poel

Houd je nog twee plekken over:
Gesink / Tolhoek / Eenkhoorn / Riesebeek / Poels als die nog miraculeus herstelt? / de immer onvermijdelijk Langeveld zal toch wel een keer thuisgelaten worden?
pi_195047955
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 21:35 schreef Dale__Cooper het volgende:
De Belgen gaan morgen de ploeg bekend maken toch? Nederland ook in deze dagen neem ik aan?

Wat zal het worden?

* Dumoulin
* Kelderman
* Oomen
* Weening
* Van Baarle

Deze vijf zullen wel zeker zijn denk ik. Van der Poel zal na vandaag wel willen. Al is het sowieso te zwaar voor hem.
* Van Der Poel

Houd je nog twee plekken over:
Gesink / Tolhoek / Eenkhoorn / Riesebeek / Poels als die nog miraculeus herstelt? / de immer onvermijdelijk Langeveld zal toch wel een keer thuisgelaten worden?
Weening bij de zekerheidjes.. dat zegt al wel genoeg eigenlijk
pi_195048007
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 21:51 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Weening bij de zekerheidjes.. dat zegt al wel genoeg eigenlijk
Ja, dat is mijn invulling. Al is die op WK's eigenlijk altijd wel in orde volgens mij. Voor mijn gevoel zit die er tot en met de voorlaatste ronde wel bij. En aangezien hij de Giro rijdt komt het qua planning ook wel goed uit.
pi_195048153
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 21:54 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Ja, dat is mijn invulling. Al is die op WK's eigenlijk altijd wel in orde volgens mij. Voor mijn gevoel zit die er tot en met de voorlaatste ronde wel bij. En aangezien hij de Giro rijdt komt het qua planning ook wel goed uit.
Dat bedoelde ik ook ja, dat een eigenlijk al gestopte renner op zo’n parcours niet eens ter discussie staat.. Hopelijk komt Dumoulin goed uit de Tour, vrees inderdaad dat het toch wat te zwaar wordt voor Mathieu.
  maandag 14 september 2020 @ 08:43:16 #18
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_195051564
Mathieu doet niet mee zegt Ciro.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_195051684
Jammer.. al was de kans niet zo groot dat hij iets had gekund op dit parcours, maar het blijft een bijzondere renner..
pi_195051808
Hij had vast nog wel wat nuttig teamwerk kunnen doen, maar uiteindelijk is het toch te zwaar. Voor hemzelf een logische beslissing.
pi_195052216
Wie weet kan Kelderman nog naar een 9de plaats sprinten in een achtervolgend groepje, meer zal er niet inzitten, vrees ik.
leven zoals het leven is
  maandag 14 september 2020 @ 09:43:05 #22
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_195052352
Jakob Fuglsang, Michael Valgren, Magnus Cort, Christopher Juul-Jensen, Mikkel Honoré, Casper Pedersen, Niklas Eg, Jonas Gregaard
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 14 september 2020 @ 09:48:29 #23
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195052415
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 21:35 schreef Dale__Cooper het volgende:
De Belgen gaan morgen de ploeg bekend maken toch? Nederland ook in deze dagen neem ik aan?

Wat zal het worden?

* Dumoulin
* Kelderman
* Oomen
* Weening
* Van Baarle

Gesink / Tolhoek / Eenkhoorn / Riesebeek / Poels als die nog miraculeus herstelt? / de immer onvermijdelijk Langeveld zal toch wel een keer thuisgelaten worden?
Tolhoek was wel prima in de Italiaanse klassiekers, die zou ik dan ook maar meenemen. Gesink kan je ook geen buil aan vallen toch? Kruijswijk mee kan niet?
pi_195052453
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 09:48 schreef VoMy het volgende:

[..]

Tolhoek was wel prima in de Italiaanse klassiekers, die zou ik dan ook maar meenemen. Gesink kan je ook geen buil aan vallen toch? Kruijswijk mee kan niet?
Kruijswijk zegt zelf dat hij zonder koersdagen start aan de Giro, dan dus geen WK inderdaad.
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 10:28:53 #25
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195052860
twitter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')