abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194903424
quote:
De grootste groepen en pagina's op Facebook met voorstanders van Zwarte Piet zijn inmiddels verwijderd, blijkt uit een inventarisatie van NU.nl. Dat gebeurde nadat Facebook enkele weken geleden aankondigde afbeeldingen en video's van Zwarte Piet te verbieden.

Pagina's zoals Zwarte Piet liefhebbers (ruim 52.2 duizend likes), Actiegroep Pro Zwarte Piet (44,6 duizend likes) en Red Zwarte Piet (30 duizend likes) zijn van het sociale netwerk verdwenen. Mensen die de pagina's willen bezoeken krijgen een melding dat de inhoud niet beschikbaar is.

Ook andere pagina's die meer dan tienduizend likes hadden en Zwarte Piet toonden, zijn nu onbereikbaar. Hetzelfde geldt voor groepen. De Zwarte Pieten fanclub met 10,2 duizend leden is verdwenen. Ook de groep ZWARTE PIET MOET BLIJVEN met 5,4 duizend leden is inmiddels offline.

Facebook verbood foto's en video's van Zwarte Piet als onderdeel van een wereldwijde aanpak van blackface. Daarmee bedoelt Facebook dat "een persoon duidelijk een zwart of donkerder geschminkt gezicht heeft, in combinatie met stereotyperende elementen, zoals grote oorringen, een afropruik of grote lippen".

Niet alle groepen en pagina's met veel likes en leden zijn verwijderd. Zo bestaat de groep PRO Zwarte Piet met 17,3 duizend leden nog wel. De groep is echter privé gemaakt, zodat buitenstaanders de inhoud niet kunnen bekijken. Wel is op de hoofdafbeelding nog een Zwarte Piet te zien. Leden van privégroepen kunnen overigens wel afbeeldingen rapporteren.

Op Facebook zijn nog wel een aantal groepen en pagina's met pietenplaatjes te vinden, maar die hebben vaak niet meer dan tientallen of een paar honderd volgers.

Op termijn geautomatiseerde aanpak van blackface
Hoewel de beeltenis van Zwarte Piet op Facebook is verboden, moeten afbeeldingen en video's worden gerapporteerd voordat Facebook ingrijpt. Een woordvoerder van Facebook laat weten dat het doel is om "op termijn gebruik te gaan maken van kunstmatige intelligentie voor het blackfacebeleid, zoals we al veel doen voor andere huisregels".

Het invoeren van deze technologie, waarmee de beelden proactiever en zonder rapportage opgespoord zouden kunnen worden, is volgens Facebook nog te pril. "Het gevaar is dat je te veel weghaalt en dan komt de vrijheid van meningsuiting in het gedrang."

Facebook kon geen exacte cijfers delen. "We zijn nog maar net begonnen, dus het is wat vroeg om terug te blikken."
Bron
Arme Coby en Anja. Facebook :')

De grote leider is teleurgesteld in voorstanders van ZP.
pi_194903553
De anti Piet pagina's bestaan nog wel.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_194903843
Behoorlijk kwalijk. Of je nu voor of tegen bent, een corporate met zoveel invloed op publieke opinie moet niet mogen censureren
pi_194903908
Het wordt gewoon door je strot geduwd.
Google is your friend, abuse your friends
pi_194904023
quote:
13s.gif Op zaterdag 5 september 2020 18:15 schreef Metalfrost het volgende:
Het wordt gewoon door je strot geduwd.
Dat is nou het grootste probleem
pi_194904065
Facebook heeft wereldwijd aangekondigd geen blackface meer toe te staan, ZP is blackface. Kortom, het gaat Facebook helemaal niet om ZP, ZP is onbetekenende bijvangst.
  zaterdag 5 september 2020 @ 18:28:53 #7
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194904077
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 18:10 schreef Holy_Goat het volgende:
Behoorlijk kwalijk. Of je nu voor of tegen bent, een corporate met zoveel invloed op publieke opinie moet niet mogen censureren
Zonder gebruikers is zo’n platform niks. Ga gewoon weg als je het niet eens bent.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194907284
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 18:28 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Zonder gebruikers is zo’n platform niks. Ga gewoon weg als je het niet eens bent.
Amen.
pi_194909841
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 18:28 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Al lang. Maar ik heb het over de publieke opinie algemeen.
  zondag 6 september 2020 @ 03:30:28 #10
182233 thedeedster
pi_194910824
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 23:53 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Al lang. Maar ik heb het over de publieke opinie algemeen.
Eens. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194911133
Als FB nou de anti zwarte piet ook verwijderd dan kan ik er mee leven. godzijdank is er nog Fok.forum :)
pi_194911640
En dan met verbazing kijken waarom er zoveel leden vertrekken.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zondag 6 september 2020 @ 11:43:36 #13
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_194914015
quote:
Op termijn geautomatiseerde aanpak van blackface
Hoewel de beeltenis van Zwarte Piet op Facebook is verboden, moeten afbeeldingen en video's worden gerapporteerd voordat Facebook ingrijpt. Een woordvoerder van Facebook laat weten dat het doel is om "op termijn gebruik te gaan maken van kunstmatige intelligentie voor het blackfacebeleid, zoals we al veel doen voor andere huisregels"
Dit wordt lachen, ik zie hier straks al Afrikanen boos worden op Facebook voor het verwijderen van hun profiel _O-
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_194917373
Hopelijk in dit topic wat minder aantijgingen tegen Zwarte Piet. Eén persoon met deze bezigheid is al teveel namelijk, vooral als deze persoon dat in meervoud doet. Aldus ervaringen uit een vorig topic...

En nu een luchtiger en vrolijker onderwerp... een clipje (met ditmaal een minder traditionele bruine variant Pieten):

Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_194918118
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 18:28 schreef Tijger_m het volgende:
Facebook heeft wereldwijd aangekondigd geen blackface meer toe te staan, ZP is blackface. Kortom, het gaat Facebook helemaal niet om ZP, ZP is onbetekenende bijvangst.
Dit klopt, Facebook maakt een fout door Zwarte Piet gelijk te stellen aan blackface. Vanuit hun Amerikaans oogpunt begrijpelijk maar desalniettemin foutief. Ik vind dit een slechte ontwikkeling.
pi_194922435
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 15:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dit klopt, Facebook maakt een fout door Zwarte Piet gelijk te stellen aan blackface. Vanuit hun Amerikaans oogpunt begrijpelijk maar desalniettemin foutief. Ik vind dit een slechte ontwikkeling.
En nu gaat FB hun design ook nog eens veranderen deze maand.
Kun je kiezen uit een blackfacebook of een whitefacebook.
Kee, spatie was op z'n plaats geweest maar zo staat het er wat duidelijker. :)
  donderdag 10 september 2020 @ 07:25:13 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194981389
_O- _O- _O- _O-

quote:

Donkere Leonardo schminkt zich niet, maar wordt als Zwarte Piet toch van Facebook verwijderd: ‘Dít is racisme’

De donkere Leonardo van Lenthe uit Ommen is blijkbaar zwart genoeg om verwijderd te worden. Een foto van hem als piet, maar dan zonder schmink, werd door Facebook offline gehaald. ‘Haatdragend’, is de lezing van het sociale medium, maar Leonardo (28) is ziedend. Met één klik lag hij in de prullenbak. ,,Dit is racisme de andere kant op. Ik ben gekwetst.”

PREMIUM LEES VERDER BIJ BRON

https://www.gelderlander.(...)-is-racisme~aad63f57
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194981427
quote:
10s.gif Op donderdag 10 september 2020 07:25 schreef Nikonlover het volgende:
_O- _O- _O- _O-
[..]

Alle gestoorde idioterie op een stokkie. :Y 8)7 _O-
pi_194981438
quote:
_O- _O- _O- _O-
[..]

Godver _O-
  donderdag 10 september 2020 @ 08:02:35 #20
182233 thedeedster
pi_194981573
quote:
_O- _O- _O- _O-
[..]

Karma. Gewoon lekker doorgaan luitjes.
pi_194981592
quote:
_O- _O- _O- _O-
[..]

Binnenkort is Facebook helemaal blank.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 10 september 2020 @ 10:56:52 #22
3542 Gia
User under construction
pi_194983545
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 08:05 schreef Montagui het volgende:

Binnenkort is Facebook helemaal blank.
Mijn tijdlijn wel.
Komt een neger niet op, behalve Akwasi, om hem te kijk te zetten met z'n achterlijke uitspraken.
  donderdag 10 september 2020 @ 10:57:29 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194983556
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn tijdlijn wel.
Komt een neger niet op, behalve Akwasi, om hem te kijk te zetten met z'n achterlijke uitspraken.
_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194983576
quote:
_O- _O- _O- _O-
[..]

Heerlijk dit :D
Hier was het op wachten natuurlijk. De overreactie van de policor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194984574
Alleen zwarte mensen mogen nog piet spelen.
Denk dat Leonardo een beetje aan het trollen is.
Facebook inmiddels wel door het stof. _O-
https://www.destentor.nl/(...)rd-besluit~a001e211/ (premium :') )

Onderstaande foto van 'Pakjespiet Leonardo' :D
https://www.facebook.com/pakjespiet.leonardo
Let op, niet voor lichtgekwetsten en andere sneeuwvlokjes.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')