abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 5 september 2020 @ 20:36:43 #226
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_194905862
twitter


Wat een werk _O_
  zaterdag 5 september 2020 @ 20:37:30 #227
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_194905886
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 20:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Als je de beste bent bergop is het natuurlijk wel makkelijker om attractief te koersen.
Zo denkt alleen niet iedere klassementsrenner, die durven soms zelfs niet als ze wel de beste zijn
pi_194905902
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 20:36 schreef H.Vviv het volgende:
Roglic heeft zelf aangegeven dat hij niet op elke aanval wilde reageren.
Dat snap ik ook, maar ze waren na de 1e aanval al met 3 weg. Als je dan doorrijdt, hoef je ook niet op elke aanval te reageren..
pi_194905947
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 20:38 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Dat snap ik ook, maar ze waren na de 1e aanval al met 3 weg. Als je dan doorrijdt, hoef je ook niet op elke aanval te reageren..
Laten we gewoon het beestje bij het naampje noemen: Roglic is een laffe renner.
pi_194905978
Ondertussen zijn er dus werkelijk hallucinante tijden gereden vandaag. Toch wel bijzonder dat we het EPO-tijdperk voorbij zijn gestoken.
pi_194906010
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 18:58 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

It's not a mistake.
Die tijden kloppen wel maar de wattages die Mihai post zijn volgens mij wel twijfelachtig, Eigenlijk altijd 0,1-0,2 hoger dan de altijd betrouwbare Dr. F. methode. Alles voor de hype.
Ik vroeg me vandaag bij het timen wel af of ik zelf niet op het verkeerde moment had getakt.

Maar dus wel een bizar hoge VAM van 1842, ook al is het een relatief korte klim.



[ Bericht 2% gewijzigd door Aguero op 05-09-2020 20:51:15 ]
Citius, Altius, Fortius.
  zaterdag 5 september 2020 @ 20:44:15 #232
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_194906020
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 20:36 schreef H.Vviv het volgende:
Roglic heeft zelf aangegeven dat hij niet op elke aanval wilde reageren.
Dan had hij Wout en Tom het dicht kunnen laten rijden :D
pi_194906077
Thibo, het mag toch definitief niet zo zijn ;(
pi_194906183
En wat een clusterfuck van Jumbo en Dumoulin in het bijzonder. Leuk dat die als de sociale jongen wordt afgeschilderd, maar het uiteindelijk kun je beter stellen dat ie boel gesaboteerd heeft voor Jumbo. Hij zet zichzelf volledig buitenspel, creëert chaos en zorgt uiteindelijk voor een oncontroleerbare situatie. Erg bijzonder.

Pogacar maakt wel erg indruk. Als ik nu zou moeten kiezen, zou ik voor hem gaan. Je maakt mij niet wijs dat Roglic er nog heel veel extra op had zitten vandaag.
pi_194906299
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 17:07 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Inderdaad Conde.
Hier moest ik nog wel hard om lachen.
pi_194906449
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 september 2020 20:23 schreef Momo het volgende:

[..]

Goat staat meestal ergens anders voor in sport :o
pi_194906563
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 20:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Laten we gewoon het beestje bij het naampje noemen: Roglic is een laffe renner.
Zeker in grote rondes is dat wel duidelijk zo ja. Al oogt het bij hem qua stijl altijd wel of hij harder kan, misschien zit hij dan ook gewoon op z’n limiet of tegen de limiet aan.
pi_194906770
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 20:43 schreef Aguero het volgende:

[..]

Die tijden kloppen wel maar de wattages die Mihai post zijn volgens mij wel twijfelachtig, Eigenlijk altijd 0,1-0,2 hoger dan de altijd betrouwbare Dr. F. methode. Alles voor de hype.
Ik vroeg me vandaag bij het timen wel af of ik zelf niet op het verkeerde moment had getakt.

Maar dus wel een bizar hoge VAM van 1842, ook al is het een relatief korte klim.

[ afbeelding ]

En Dr. Ferrari methode schat het vaak al wel hoog in.

Pogacar heeft de wattages online gegooid blijkbaar. Als hij 66 kg weegt komt het neer op 6.5 watt/kg. Al weet je nooit of die officiële gewichten kloppen, zeker in de Tour.

6.5 watt/kg is veel, maar niet buitenaards. Van Pinot weten we dat hij 6.4 vol kan (kon) houden voor 20 minuten.
  zaterdag 5 september 2020 @ 21:22:35 #239
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_194906795
Wij schrijven voor morgen op:
Lutsenko
Hirschi
Formolo
Benoot
Herrada
pi_194907228
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 19:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar Dumoulin decimeerde de groep met favorieten, lijkt me dat 'hij was niet goed' nogal overdreven is.
Niet goed genoeg. Ik dacht eerst ook dat Dumoulin de groep zou decimeren, maar daarvoor zat hij te weinig lang op kop. Nu kon Yates te gemakkelijk weer terugkomen.
  FOK!fotograaf zaterdag 5 september 2020 @ 21:48:53 #241
842 Zorro
Z
pi_194907359
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 september 2020 19:44 schreef -XOR- het volgende:
[ twitter ]

Nette klimtijd.
Dus hij rijdt 45 sec sneller dan het vorige record. Allemaal leuk, maar de achtervolgers met Roglic en zijn makkers zaten minder dan 45 sec achter Pogacar, dus ook die waren sneller dan het record.
Wat trainen ze hard tegenwordig he.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_194907790
pi_194908065
De concurrentie van Jumbo Vista zal in elk geval wat lekkerder slapen vannacht.
Er is er nog maar eentje over.

Ze hadden Dumoulin opdracht moeten geven om te sterven in het laatste wiel, tot aan de streep. Zolang hij kort staat in het klassement, blijf je 2 pionnen houden. Nu is-ie weliswaar ook gestorven, maar gezakt naar plek 15, en Roglic heeft er niets mee gedaan.
In plaats van dat van Sky gejatte 'tempo hoog houden' kun je volgens mij beter eens wat aan anderen overlaten, en dan zelf demarreren, of op demarrages reageren.
Roglic zat verdorie prima, en gaf die prima positie zelf op.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_194908068
quote:
Toelichting?
pi_194908081
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 22:30 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Toelichting?
Kippenvel?
Ik doe het ff rustig aan.
pi_194908453
Dus Maassen geeft aan dat Dumoulin z'n eigen kop heeft gevolgd.
Maar hij spreekt zichzelf wel tegen: Tom is niet goed. En tegelijkertijd zegt-ie dat Tom beter is dan-ie zelf denkt.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_194909259
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 22:47 schreef Toby56 het volgende:
Dus Maassen geeft aan dat Dumoulin z'n eigen kop heeft gevolgd.
Maar hij spreekt zichzelf wel tegen: Tom is niet goed. En tegelijkertijd zegt-ie dat Tom beter is dan-ie zelf denkt.
Idioot ook om op basis van een eerste tourweek te roepen dat je niet goed genoeg bent
hardcoholic
pi_194909693
https://sporza.be/nl/2020(...)innen~1599336969075/

Tja, weinig verrassende reactie, maar het rijmt toch niet met zijn tempo op de Peyresourde.
  Moderator zaterdag 5 september 2020 @ 23:53:53 #249
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_194909845
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 22:47 schreef Toby56 het volgende:
Dus Maassen geeft aan dat Dumoulin z'n eigen kop heeft gevolgd.
Maar hij spreekt zichzelf wel tegen: Tom is niet goed. En tegelijkertijd zegt-ie dat Tom beter is dan-ie zelf denkt.
Niet goed genoeg om het verschil te maken, waarschijnlijk wel goed genoeg om een stuk beter, wellicht zelfs in het groepje favorieten te eindigen vandaag. Heb t idee dat Tom af en toe wat te impulsief reageert op situaties.
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 00:01:57 #250
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_194909931
quote:
De ploegleiding van Jumbo-Visma hield er al rekening mee dat Tom Dumoulin zou wegvallen uit het klassement. Binnen het team had Dumoulin de afgelopen week al aangegeven dat hij dacht niet goed genoeg te zijn voor de strijd om de gele trui, zegt sportief directeur Merijn Zeeman. ,,Tom heeft de lijn van de afgelopen week doorgezet. Intern had hij de laatste dagen al gezegd: ‘Ik voel dat ik niet bij de beste vier, vijf renners van deze Tour hoor. Dit is niet het gevoel dat ik moet hebben om de Tour te winnen.’ Dit komt voor ons niet als verrassing. Wij rekenden daardoor met Primoz als kopman.’’

In de eerste Pyreneeënrit naar Loudenvielle verloor Dumoulin - die vijfde stond op dertien seconden - meer dan twee minuten. Op de Col de Peyresourde, de laatste beklimming van de dag, offerde Dumoulin zich op voor Primoz Roglic en trok vol door op kop van de groep met favorieten. Niet de ploegleiding in de wedstrijd, maar Dumoulin zelf nam hiertoe de beslissing. ,,Hij heeft dat instinctief gedaan,’’ zegt Zeeman. ,,Dat was niet nodig en was geen onderdeel van ons plan. Daar hebben we achteraf met elkaar over gesproken.’’’

De actie van Dumoulin pakte niet goed uit, zag ook Zeeman. ,,Dat het daarna zo super explosief werd en werd aangevallen, kwam omdat Tom zo gigantisch hard op kop had gereden. Hij had iedereen opgeblazen en alle kopmannen zaten daarna alleen. Het was goed bedoeld van Tom, maar dat wilden we eigenlijk niet.’’

Volgens Zeeman wilde Dumoulin aan Roglic en de rest van de ploeg laten zien bereid te zijn te werken voor het grote doel: de eindzege in de Tour de France. ,,Het gevoel dat Dumoulin had, was dat de ploeg afgelopen week ook voor hem had gereden en hij niks terug kon doen. Dus wilde hij iets doen voor Primoz. Hij maakte zelf de beslissing en dat was met iets te veel enthousiasme. Wij hebben ook tegen Tom gezegd: ‘Je moet je vanuit de auto laten coachen of het nodig is.’ Het enthousiasme van Tom, zo’n grote renner, om onderdeel te zijn van het team valt te prijzen. Hij is eerlijk geweest, maar het had niet gemoeten.’’

Dat Dumoulin is weggezakt in de top van het klassement verandert in de ogen van Zeeman niet veel aan de ploegtactiek voor de komende weken. ,,Dit gaat niet betekenen dat Tom nu te pas en te onpas op kop gaat rijden. We weten niet wat er in de laatste weken gebeurt. We houden vast aan ons plan, maar Primoz is onze leider. We hebben nu één kopman en dat is Primoz.’’
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')