Atreidez | maandag 20 januari 2003 @ 11:29 |
Deel 1 - Het grote [Simcity 4] topic Centraal topic voor alle vragen over, ideeen over, problemen met, screenshots van, en natuurlijk budgetproblemen bij SimCity4. Nog even een handige post uit het vorige topic: quote:De tutorial is een aanbeveling voor de beginnende SC4 speler! ![]() en een plaatje natuurlijk - | |
PBateman1978 | maandag 20 januari 2003 @ 11:44 |
Die tutorial maar even uitprinten, en vanavond meenemen. Heb SC4 zaterdag gekocht, en het ging niet echt goed met mijn eerste stadje... *PBateman1978 gaat deze topic ook maar in de gaten houden | |
Gijsje | maandag 20 januari 2003 @ 11:45 |
Ikzelf heb nu een stad die aardig loopt alleen groeit het nu niet meer zo hard als ik wil de industrie groeit niet meer ??? Nieuwe gebiedstoewijzing blijft leeg. Ga vanavond maar weer eens opnieuw beginnen heb toch wel wat opgestoken van die link hierboven Je moet inderdaad heel anders spelen als in de vorige delen water is er duur 1 water pomp voor je stad is echt wel voldoende. Toen ik trouwens een verbinding met een buurstad maakte liep de stad een beetje leeg ?? bij mijn vorige stad. | |
HeavyD | maandag 20 januari 2003 @ 11:51 |
Als je geld te kort komt kan je natuurlijk altijd de cheat gebruiken ![]() ![]() Heb 'em ook sinds afgelopen zaterdag, maaruh het wilt maar niet lopen. Er is een nadeel, als je een nieuwe stad wilt beginnen in een sector. Dan is gelijk heel die sector leeg ?!?!?!?!? En zou je de geographie hellemaal opnieuw moeten instellen, of kan dit soms op een andere manier. | |
MrTorture | maandag 20 januari 2003 @ 11:52 |
Even nog uit een vorig topic: -------------------------------------------------------------------------------- Je snelkoppeling aanpassen: | |
Atreidez | maandag 20 januari 2003 @ 11:53 |
quote:Met die buurtsteden heb ik zelf ook nog niet helemaal door. Je Region is namelijk opgedeelt en volgens mij is het de bedoeling van je gehele region de stad te maken. Zodoende kan je er een energiestad maken die dan stroom levert aan 4 buurtgemeenten (of meer ![]() ![]() | |
Gijsje | maandag 20 januari 2003 @ 11:54 |
Nee ! ![]() Dat vroeg ik me dus ook af als je bijvoorbeeld je stad verneukt en je het landschap mooi vind dat je het dus niet weer leeg kan maken zonder dat je landschap een groot groen veld wordt. | |
Gijsje | maandag 20 januari 2003 @ 11:56 |
quote:Ja zo kan je het ook zien hmm keertje proberen maar ik dacht dat dat je buursteden zijn maar ze zijn niet zoals in de simcity 3000 dat ze zelf groeien toch ??? | |
BoRRuHG | maandag 20 januari 2003 @ 11:56 |
quote:Dat zit onder de GOD-mode knop. Bovenste knop. Heet obliterate city of zo. Maakt ie alles leeg, maar rivieren e.d. blijven behouden. | |
Gijsje | maandag 20 januari 2003 @ 11:57 |
quote:Ow ![]() | |
HeavyD | maandag 20 januari 2003 @ 12:12 |
quote:Thanks, Want ik wordt gek van elke X maar weer alles opnieuw te moeten maken ![]() | |
HeavyD | maandag 20 januari 2003 @ 12:14 |
Trouwens goed uitleg !!! Nu weet ik eindelijk wat ik elke X weer fout deed. Je mot middel gebruiken bij het bouwen van wijken & industrie en niet light. Maar mijn steden waren wel zeer groen, alleen het leverde zo weinig geld op. ![]() ![]() Nog een vraag: Heb mij afgelopen zaterdag geregistreerd bij de officele web side met code van het spel en al. Maar heb nog steeds geen bevestigings email gekregen. Zijn er nog meer mensen met het zelfde probleem aanwezig ????? | |
blieblie | maandag 20 januari 2003 @ 13:49 |
quote:Wat krijg je daar voor terug?? Als je je regd daar... | |
Atreidez | maandag 20 januari 2003 @ 14:14 |
Op de officieele site staat ook een enigzins verklarende tips & tricks page die op zich wel handig is maar niet in de praktijk laat zien hoe het moet. | |
appelsientje | maandag 20 januari 2003 @ 14:18 |
En het moment is daar ik heb hem gekocht, zit nu nog op school ![]() Maar zometeen vlieg ik naar huis en ben de eerste komende 5 uur niet aanspreekbaar. | |
Atreidez | maandag 20 januari 2003 @ 14:19 |
quote:Veel plezier! En als je wat moois hebt gebouwd ff screenie posten he ![]() | |
hp22 | maandag 20 januari 2003 @ 14:23 |
Ff die tutorial bekijken ![]() | |
JMurc | maandag 20 januari 2003 @ 14:23 |
Ik ga morgen nieuwe onderdelen voor mij pc halen, ik denk ook dat ik ff SC4 ga kopen ![]() | |
gieling.com | maandag 20 januari 2003 @ 15:15 |
Het lijkt me wel een kewl spel, is het de moeite waard om het te kopen??? Waarom wel/niet??? | |
Lurky | maandag 20 januari 2003 @ 15:40 |
Ik speel op 1 vlak op de computer van mijn vriend en ben er al helemaal verslaafd aan. Net als in eerdere versies probeer ik een paradijselijke anti-kapitalistische situatie te maken. Deze keer gaat dat beter dan vroeger maar het blijft een probleem: hoe voorkom ik oprukkende beschaving en vervuiling. Prachtig bebost heuvellandschap gemaakt en er een dorpje in gesticht. Die vierkante woonblokken zijn lelijk dus ik probeer het zo echt mogelijk te krijgen en wegen berg-op-berg-af te laten slingeren. Dat dit extra veel geld aan akkers kost die half onder de wegen verdwijnen boeit mij niet. Om zo gevarieerd mogelijk groen te verkrijgen laat ik ook stukken bebost en maak corridors met de wilde bosnatuur zodat het wild wat ik daar rijkelijk in heb neergestrooid kan rondrennen en vluchten. Gaan die mensen zich vermeerderen als idioten! Mijn mooie laagbouw worden stadshuizen, ze gaan overal met auto's rijden en files vormen terwijl ik me blauw betaal aan OV voor ze en ze eisen industrie! Wonderlijk genoeg stijgt de burgemeester weer in aanzien. Ik dacht: die haten mij voorgoed zoals ik hun ben gaan haten. Ik voelde mij net een dictator die alle oppositie om zeep hielp. Toch was ik een verlichte despoot want ik kocht geen piramides of andere megalomane monumenten. En ik bezuinig van oudsher het governmentbudget tot $ 0. Ik heb met lede ogen moeten aanzien hoe mijn paardenkuddes hinnikkend naar het laatste groen zijn gevlucht. Ik heb nu alle akkers bijgewerkt en menig commercieel kavel tot akker omgeploegt. De condor vliegt weer en in de hoeken van mijn stad zie ik afentoe herten wegspringen. O ja ik heb nu Ben benieuwd hoe lang dat goed gaat. Ik maak zo min mogelijk winst, want als ik die maak stop ik het in welzijn. De belasting is 9% voor de armen en de rest zit om ze weg te houden in het hoogste tarief. Vannavond ga ik ze een readingproject en andere luxe aanbieden. Eens zien of ze het aan kunnen om EN intelectueel EN tevreden met weing te zijn! Anders pak ik ze net zo hard hun boeken en school af! Ik acht de boeren hoog genoeg om ze zowel educated als agricultural te kunnen houden. Als alles goed gaat maak ik op een gegeven moment verbinding met de hoge hightech- en vieze industriesteden van mijn vriend. En dan gaan zitten toekijken wat er gebeurd met mijn reservaat. Zijn er meer mensen die het op deze anti-commercieele manier spelen? | |
flappiewappie | maandag 20 januari 2003 @ 15:53 |
quote:download anders eerst even de "demo" ![]() | |
Atrimar | maandag 20 januari 2003 @ 15:54 |
Ik ga vanavond weer verder met mijn Anti-Groen-Industrie stad ![]() | |
gieling.com | maandag 20 januari 2003 @ 16:06 |
quote: ![]() ![]() | |
HeavyD | maandag 20 januari 2003 @ 16:07 |
quote:Kan je allemaal extra dingen downloaden op de officiele webside. Zoals door hun gemaakte kaarten & later ook nieuwe gebouwen. Zal ook wel te downloaden zijn van andere websides maar toch wel makkelijk als je geregistreerd bent. | |
HeavyD | maandag 20 januari 2003 @ 16:08 |
quote:En die zijn ?!?!?!?! ![]() ![]() | |
Frollo | maandag 20 januari 2003 @ 16:10 |
![]() | |
HeavyD | maandag 20 januari 2003 @ 16:21 |
Is echt top zo'n verhaal maaruh ![]() En dan natuurlijk gokken legaal maken Las vegas returns !!! ![]() ![]() | |
Bob.Ross | maandag 20 januari 2003 @ 16:22 |
quote:wat een ![]() ![]() | |
Bob.Ross | maandag 20 januari 2003 @ 16:22 |
quote:gokken legaliseer ik altijd gelijk! scheelt vet veel poen ![]() | |
DKS_ReDHeaD | maandag 20 januari 2003 @ 16:24 |
quote:Dat met ie gaten in het wegdek heb ik ook gehad, maar goed dat lag aan mezelf want ik had de subsidies verlaagt! ![]() | |
DKS_ReDHeaD | maandag 20 januari 2003 @ 16:25 |
quote:Je krijgt 100 per maand in het begin maar daarvoor krijg je ook veel meer crime wat weer resulteerd in lagere landvalue's en dus minder inkomsten. Ik laat gokken altijd illegaal! | |
Atreidez | maandag 20 januari 2003 @ 16:34 |
Goed verhaal lurky! ![]() Dat met die dieren is wel erg gaaf, maarja.. uit je verhaal begrijp ik toch dat de grootste fout geweest is om vervuilde industrie toe te laten (wat volgens mij ook weer criminaliteit toevoegt). Ben benieuwd naar wat screenies van je zonnige dorpje met kronkelende weggetjes en het strand natuurlijk! | |
dtale | maandag 20 januari 2003 @ 16:38 |
Tip: bouw alleen de kleinste vorm van residents. als het goed is blijft het dan laag bouw....als het goed is edit: BTW thnx Atreidez [Dit bericht is gewijzigd door dtale op 20-01-2003 16:46] | |
Strolie75 | maandag 20 januari 2003 @ 16:51 |
Bij een stad met 15.000 inwoners begint het toch moelijk te worden! Wat is de ideale grote voor een Residential Zone eigenlijk? En kun je objecten roteren? | |
Dezz | maandag 20 januari 2003 @ 16:52 |
Een paar shots van mij stadje ![]() Alles lekker op elkaar gefrot, ach wat wil je met zo weinig ruimte op dit kaartje | |
Atreidez | maandag 20 januari 2003 @ 16:55 |
quote:Er kan nog wel een strand bij aan de rechterkant ![]() | |
dtale | maandag 20 januari 2003 @ 16:57 |
quote:Objecten kun je niet roteren, de map wel maar daar was je denk al achter ! Voor Residential zones maakt het volgens mij niet uit hoe groot ze zijn als je maar inde gaten houd dat alle zones bereikbaar zijn voor je sims (icoon met auto verschijnt als het niet zo is). suc6 | |
gieling.com | maandag 20 januari 2003 @ 17:11 |
quote:Dat ik besloten heb geen demo's meer te downloaden. Net winXP erop, en we willen hem zo goed/snel mogenlijk laten/blijven draaien. Dus niet te veel zooi (vooral niet als je het na 2weken weer weg doet) | |
Atreidez | maandag 20 januari 2003 @ 17:13 |
quote:Ik zie hier het probleem niet. Als je ze met uninstall netjes weghaalt en ook regelmatig ff defragd heb je niet dat je windows verzand. Maar eigenlijk is dat een andere discussie ![]() | |
HeavyD | maandag 20 januari 2003 @ 17:15 |
quote:Je krijgt hiermee alleen maar herenhuizen als ze uitgroeien, zeer mooie en landelijk zullen we maar zegguh. | |
Lurky | maandag 20 januari 2003 @ 17:15 |
Bedankt voor de complimenten. Graag lees ik ook game-verslagen van andersoortige droomwerelden. Wat brengt iemand er bijvoorbeeld toe een sphinx neer te zetten? Is zo'n robotattac kicken en hoe ervaarde je een atoomexplosie? Terug naar mijn eigen Sim-pelveld. Gaten in het wegdek komen door bezuiniging. Staat lelijk maar er gaat tot nu toe niks door stuk dus het is een prima post om tijdelijk geld vandaan te halen. Alle ellende begint inderdaad bij industrie. Ik maakte de fout te denken dat werkloos hoogopgeleiden daar een baan wilden. Ik luisterde te veel naar mijn adviseurs en deed wat de statistieken vroegen.Nu heb ik nog een paar fabrieken omdat het wel past bij de vuilstort en die militaire basis. Het gokken sta ik nog toe. Ik heb geen casino's en geen criminaliteit maar wel $100 inkomsten Maar bedankt voor de tip: zodra er weer berovingen komen zal ik erop bezuinigen. Dat is voordeliger dan overal politie te bekostigen. Vooralsnog zie ik dus eerder verband tussen crime & cops dan gokken en geweld. Verder valt me op dat als je een gevarieerd akkerlandschap wilt je niet 2 akkers gelijk naast mekaar moet zetten, net als met huizen. Door dat schijnbaar lukraak te doen in het landschap komen er dan verschillende soorten naast elkaar: dat is een veel leuker gezicht. De grote van een akker zegt ook niks over de werkgelegenheid. En een lappendeken van kleine veldjes staat veel natuurlijker. Het klinkt nu allemaal wel heel romantisch maar het blijft schipperen met het kubistische landschapsmodel. Die waterzuivering, de watertorens en industrietanks zijn wat dat betreft een verademing voor het oog. Vandaar dat ik als uitgangspunt een beetje grillig landschap heb gemaakt. Wat dat betreft is het uitleggen van een stad op een biljartlakenstrakke ondergond veel verstandiger. Het ziet er wel uit alsof je een modelbaan op het huiskamertapijt hebt neergelegd maar het functioneerd. Wat me opvalt is dat mijn vriend, die heel solidair ook een beetje het landschapsmodel aanhangt, altijd maar aan het bouwen is. Binnenkort is mijn reservaat helemaal ingesloten door zijn metropolen. O ja en ook ik wil best wel veel geld hoor maar dan krijg ik de neiging het te gaan uitgeven met alle ecologische en economische gevolgen van dien. | |
Short_stop | maandag 20 januari 2003 @ 17:39 |
Ik krijg vandaag een reclamemailtje van EA dat Sim City 4 uit is, staat het volgende in;quote:Ok, dan is hier dus mijn challenge; Hoeveel fouten kan jij vinden in de reclametekst van EA? Ik in ieder geval 5 wat ik erg knap vind in nog geen 30 woorden tekst. | |
Atreidez | maandag 20 januari 2003 @ 17:50 |
Sim City 4 Geen spatie nodig Nu overal te koop vanaf 17 januari. vanaf 17 januari is overbodig Klik hier voor meer informatie Speel voor God. Jou stad leeft. Jouw EA Games
| |
Bob.Ross | maandag 20 januari 2003 @ 17:52 |
quote:Hehehehe wat slegt zeg, geluckig maek ick noojt vaudten ![]() | |
Bob.Ross | maandag 20 januari 2003 @ 17:55 |
quote:en 't is toch Burgermeester ? | |
Dezz | maandag 20 januari 2003 @ 18:03 |
quote:Stranden liggen aan de overkant, waar die brug op uit komt ![]() | |
Short_stop | maandag 20 januari 2003 @ 18:05 |
quote:Nee, het is echt burgemeester, maar je hebt wél 2 andere fouten gevonden. Jou moet inderdaad jouw zijn en de zin "nu overal te koop vanaf 17 januari" is inderdaad een samenstelling van twee zinnen, "Nu overal te koop" en "Overal te koop vanaf 17 januari". De andere fouten zijn geen hoofdletter of spatiefouten maar één feit dat in feite helemaal geen feit is maar onzin en de andere twee fouten zijn taalkundig (volgens mij). In het mailtje hebben ze allerlei woorden een hoofdletter gegeven die er eigenlijk niet thuis hoort maar die bedoelde ik niet en die spatie is een foutje van mij, sorry.
oeps, ik heb twee mailtjes doorelkaar gehaald, sorry De andere fouten zijn volgens mij trouwens Speel voor God en Speel voor Burgemeester. Voor God spelen doen alleen heel erg religieuze mensen volgens mij, als die al spelen, maar die leven in ieder geval voor God. Meneer of mevrouw Burgemeester ken ik niet maar als ze ooit langs komen wil ik wel een spelletje SimCity voor ze spelen. Want dat kan ik wél, SimCity spelen net als ik God kan spelen en ik kan ook wel burgemeester spelen. En die andere fout is dat SimCity overal te koop is wat niet waar is want bij mij kan je geen SimCity kopen en bij mijn groenteboer ook niet dus is het niet overal te koop. En dan dat vondt natuurlijk maar dat had ik toen ik het voorgaande schreef nog niet eens gezien. [Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 20-01-2003 19:21] | |
Short_stop | maandag 20 januari 2003 @ 18:26 |
Ik was trouwens de titel van het mailtje van EA nog vergeten te bekijken en ja hoor...; "SimCity 4 - En jij vondt Amsterdam al een grote stad" | |
Short_stop | maandag 20 januari 2003 @ 18:30 |
En nu krijg ik nóg een mailtje van EA... Beste xxx, Met vriendelijke groet, Electronic Arts Benelux [Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 20-01-2003 18:32] | |
blieblie | maandag 20 januari 2003 @ 18:32 |
quote: ![]() ![]() Wat een droogkloot die vent die je terug gemeelt heeft ![]() [Dit bericht is gewijzigd door blieblie op 20-01-2003 18:34] | |
Short_stop | maandag 20 januari 2003 @ 18:34 |
Ik heb EA weer teruggemailt;quote:Ik ben benieuwd of ik nog wat van ze hoor [Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 20-01-2003 18:58] | |
PBateman1978 | maandag 20 januari 2003 @ 18:58 |
Hoe maak ik een region groter ? quote:Als het goed is kan je nu dus een region maken waar je een super-duper-metropool neer kan kwakken ![]() Meer info : http://www.simcitycentral.net/forums/viewtopic.php?t=1863 Ik ga nu zelf maar weereens overnieuw beginnen...!! | |
blieblie | maandag 20 januari 2003 @ 19:02 |
Als je je region groter maakt, of dus het stadbouw gedeelte, schijnt ie 1 gb ram nodig te hebben (ergens gelezen op GoT).... tis maar dat je het weet | |
Bob.Ross | maandag 20 januari 2003 @ 19:47 |
quote:HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
BoRRuHG | maandag 20 januari 2003 @ 19:54 |
Leuk dat Windowed mode, maar hoe kom ik er weer vanaf? | |
blieblie | maandag 20 januari 2003 @ 19:59 |
quote:Die regel der weer uit slopen? ![]() | |
Bob.Ross | maandag 20 januari 2003 @ 20:01 |
quote:trouwens wat jij laatst zei over dat simcity alles uit je computer trekt. Irritant zeg! Als ik simcity gespeeld heb, duurt 't echt 45 seconden ofzo voordat ik weer gewoon met m'n computer door kan gaan, zwaar klote. (AMD Athlon 1800+) zou toch niet hoeven? ik ![]() ![]() | |
BoRRuHG | maandag 20 januari 2003 @ 20:02 |
quote:Helaas.... | |
BoRRuHG | maandag 20 januari 2003 @ 20:03 |
Je profiel wegpleuren/ hernoemen in My Documents does the trick! | |
roobje | maandag 20 januari 2003 @ 20:09 |
Zow het gaat al stukken beter nu! Ik heb nu een stad met 60.000 inwoners, en 100.000+ $ en alles nog zonder cheats! | |
Atrimar | maandag 20 januari 2003 @ 20:11 |
Een kort verslag van een avondje aan Stadsplanning doen. Om half zes vrolijk achter de pc gedoken om mijn Sims te verwennen met een bruisende metropole. Na de handleiding een gooi richting archief gegeven te hebben een mooie grote plak grond aangeklikt en deze geheel geplet. (Je wil per slot van rekening een Hollands landschap he) Na wat zones inplannen, wat water geven, en geduldig kijken groeide mijn stad uit tot een leuk beginnend dorpje, met een knusse ondertoon. Helaas, daar gaat kwatta niet mee akkoord, dus begin ik vrolijk mijn rivierenbuurt om te toveren in een nieuwe maashaven. Enkele jaren verder dampen mijn schoorsteentjes er lustig op los, hoesten mijn Sims de wormen uit de grond, en is mijn budget gedaald tot een kritiek niveau. Gelukkig ben ik inmiddels winst aan het maken, dus de accountant tiepgeit is makkelijk te negeren, evenals de treehugger die klaagt dat ik er zo'n industrieel zooitje van maak. MNijn landschap is een lust voor het planologische oog, rokende schoorstenen, "as far as the eye can see" en mooie rechte snelwegen om mijn Sims in hun benzine slurpende bolides van en naar hun werk te krijgen. Ahhhh success! Maar dan: brand, rellen, ontevreden poppetjes, al dansend op mijn scherm. *zucht* Het is ook nooit goed. | |
roobje | maandag 20 januari 2003 @ 20:14 |
Die tutorial die aan t begin van dit draadje staat is btw niet echt goed, ik kan denk ik hetzelfde wel maar dan nog met 50k in de kas aan t eind. Ik zal ff kijken of ik een klein tutorial'tje kan maken een dezer dagen.. | |
blieblie | maandag 20 januari 2003 @ 20:16 |
quote:Mijn pc trekt echt helemaal dicht tijdens het SC4en... Maar dat heb ik er voor over ![]() | |
The.PhantoM | maandag 20 januari 2003 @ 20:17 |
quote:Je kan disasters niet uit zetten he? Ik heb het tenminste nog niet gevonden... Ik erger me daar nou echt aan. Ook al die die automatische overwrite saves.. Overhaaste shit ![]() | |
BoRRuHG | maandag 20 januari 2003 @ 20:18 |
quote:Of t ligt aan je PC of het is n user error, want XP schopt kont IMO. Draait hier perfect! ![]() | |
The.PhantoM | maandag 20 januari 2003 @ 20:21 |
quote:bij mij ook. Maar na een tijdje raak ik echt helemaal geirriteerd... Maar ik kan me nog inhouden ![]() ![]() Mijn specs nu: athlon 900 mhz (899 mhz om mierenneukerij te verkomen dat was het belangrijskte wel. Draai op 1024*768, simcity dus. | |
valek | maandag 20 januari 2003 @ 20:22 |
Ik heb simcity4 gekocht en het is een superspel. Maar in de vorige simcity kon je op een knop drukken en dan kreeg je een mooi land met water en land hoe jij dat wilde. Maar ik kan deze optie niet meer vinden in simcity4. Weet iemand of het wel kan of niet. | |
The.PhantoM | maandag 20 januari 2003 @ 20:24 |
quote:alleen de cpu zegt natuurlijk niet veel. Ram? videokaart ... Ik moet zeggen dat xp pro goed draait hoor. Heb zowat alle windozen ![]() ![]() ![]() ![]() | |
The.PhantoM | maandag 20 januari 2003 @ 20:26 |
quote:je hebt een gode mode ![]() Be god, be a mayor and toy with your sims | |
valek | maandag 20 januari 2003 @ 20:31 |
quote:en hoe kom ik in god mode? | |
The.PhantoM | maandag 20 januari 2003 @ 20:34 |
quote:voordat je begint te bouwen in je stad kan je de god mode aanklikken. Gewoon in het normale menu waar je ook ook disasters kan veroorzaken. | |
el_bario | maandag 20 januari 2003 @ 20:36 |
quote:lees anders het boekje ff . Wanneer je de landkaart voor je hebt kun je voor godmodus kiezen. Hier kun je het landschap veranderen. Wanneer je door gaat naar mayor mode, vraagt het spel om een naam voor je stad en een naam voor jou. Als je hier voorbij bent zou je terug moeten gaan. (je kunt eventueel vanuit de mayor mode weer naar god mode, maar.... lezen !! | |
JayAvenger | maandag 20 januari 2003 @ 20:37 |
Hebben jullie soms ook een sliderbar defect in de details van ziekenhuizen, scholen, etc? Af en toe begint er bij mij een protest omdat mijn school/ziekenhuis underfunded is. Als ik dan de details check, blijkt een sliderdefect de schuldige te zijn: De slider loopt bij een school normaal van 0-550, maar is in mijn geval teruggeschaald naar 0-119. De slider staat echter nog op dezelfde plek, en als resultaat is m'n instantie underfunded. Als ik hem een hele hoop keer heen en weer wrik, schiet ie uiteindelijk weer terug naar de juiste schaling van 0-550. Sounds familiar, anyone? | |
blieblie | maandag 20 januari 2003 @ 20:39 |
quote:Keb hier een Athlon 1200 met 256 mb ram en GF2 mx440... Ach... het werkt ![]() | |
blieblie | maandag 20 januari 2003 @ 20:41 |
quote:Ik schuif met die balk, klik het vakje weg, en als ik dan weer ga kijken issie verschoven ![]() | |
SuperSiem | maandag 20 januari 2003 @ 20:43 |
quote:Heeft dat niks met stakingen te maken? Als ik per ongeluk een dienst te weinig betaal, gaan ze staken en dan schakelt het spel om naar de schaling. Zo gauw je ze weer fatsoenlijk betaalt, werkt de goede schaling weer. Dat is bij mij het geval. | |
JayAvenger | maandag 20 januari 2003 @ 20:44 |
quote:En dan is de schaling ook weer correct? Bij mij lijkt het steeds langer te duren voor ik dat pokkedefect weer recht zet. Erg irritant. | |
JayAvenger | maandag 20 januari 2003 @ 20:53 |
quote:Zou het dan kloppen dat je op een gegeven moment tijdelijk 750 ballen moet dokken om 119 studentjes te kunnen bergen, zodat ie daarna weer terugschakelt? | |
valek | maandag 20 januari 2003 @ 20:57 |
het spel valt me op 1 punt HEEL ZWAAR TEGEN. Ik was gewend als ik op 1 knop drukte dat het land vanzelf werd gevormd. Dat krijg ik nu niet gevonden. Dat is voor mij een reden om het niet te spelen als dit er niet in zit. | |
Dezz | maandag 20 januari 2003 @ 21:00 |
Waarom gaat bij iedereen de pc zo langzaam als ze simcity spelen, of nadat ze simcity hebben gespeeld? Ik snap dat echt niet en toch heb ik maar een AMD Athlontje van 1ghz en een geforce 2 kaart en alles gaat gewoon vlot. ![]() | |
Atrimar | maandag 20 januari 2003 @ 21:05 |
quote:Dan doe je óf iets niet goed, óf je moet eens leren te spelen met wat je krijgt ![]() | |
Disorder | maandag 20 januari 2003 @ 21:37 |
quote:Ik denk dat ie bedoelt dat je met 1 muisklik een 'random' terrein kunt creeëren. Dat kun nu inderdaad niet, en het is best veel werk om alles zelf te moeten maken. | |
Bob.Ross | maandag 20 januari 2003 @ 21:41 |
quote:Klopt, die functie mis ik ook best wel | |
Atreidez | maandag 20 januari 2003 @ 22:43 |
Er zitten toch voorgevormde regions in waarmee je nu al kan beginnen, kant en klaar met water, bomen, kliffen en ravijnen. Als je het om die reden niet wil spelen, wil je het gewoon niet spelen ![]() | |
-CRASH- | maandag 20 januari 2003 @ 23:14 |
OK deel 2 ![]() | |
Dezz | maandag 20 januari 2003 @ 23:33 |
quote:Wat nou?? | |
blieblie | maandag 20 januari 2003 @ 23:40 |
Dat we in deel 2 bezig zijn ![]() Ik ben nu bezig met een stad en zit op 20.000 inwoners ![]() Ik zit alleen wel iedere keer met die luchtvervuiling ![]() Iemand daar tips tegen? | |
Atreidez | maandag 20 januari 2003 @ 23:46 |
quote:Bomen plaatsen tussen industrie en woongebieden ![]() | |
blieblie | maandag 20 januari 2003 @ 23:57 |
quote:Der zit een plas water tussen waar je u tegen zegt ![]() Maar de snelweg maakt tegenwoordig ook al luchtvervuiling. ![]() | |
Atreidez | maandag 20 januari 2003 @ 23:59 |
quote:Heb je die clean air ordiance (ofzoiets) aanstaan? | |
blieblie | dinsdag 21 januari 2003 @ 00:01 |
quote:Nope, want dan vertrekken alle fabrieken ![]() | |
roobje | dinsdag 21 januari 2003 @ 00:04 |
Hier een plaatje van mijn stad met bijna 60.000 inwoners en 100k+ $ ![]() Ziet er beetje verrot uit omdat ik bezig ben alle vieze industrie eruit te kicken en veel commercial aan te trekken.. roobje op de groene toer.. [Dit bericht is gewijzigd door roobje op 21-01-2003 00:07] | |
Atreidez | dinsdag 21 januari 2003 @ 00:05 |
quote:En als je dan de belasting iets lager zet komen er high tech industries voor terug ![]() ![]() | |
blieblie | dinsdag 21 januari 2003 @ 00:06 |
quote:Serieus?? Oeh, mooi!! ![]() | |
blieblie | dinsdag 21 januari 2003 @ 00:07 |
quote:Oeh, das wel netjes!! Ik krijg maar geen mooie grote gebouwen... Is zeker ook een truuk voor... ![]() | |
MrTorture | dinsdag 21 januari 2003 @ 00:08 |
quote:Ik heb ooit een mailtje gestuurd "100 punten waarop Fifa (ik dacht 98) verbeterd kan worden". Nooit meer wat van gehoord | |
Atreidez | dinsdag 21 januari 2003 @ 00:09 |
Cewle stad ![]() Hoe zit t bij jou met vervuiling roobje? | |
Short_stop | dinsdag 21 januari 2003 @ 00:44 |
quote:Ik verwacht anders minstens een gratis SimCity 4 pakket voor mijn hulpvaardigheid! ![]() | |
Atreidez | dinsdag 21 januari 2003 @ 00:46 |
quote:Ik denk dat je al lang bent toegevoegd aan het SPAMaddressenbestand ![]() ![]() | |
Grousta | dinsdag 21 januari 2003 @ 00:54 |
Ik kon dit nergens anders vinden in dit topic of het vorige dus ik vraag het maar: ik heb in mijn stad (alleen maar) $$-wealth industrie, maar in mijn financiele overzicht staan de inkomsten bij $$ op nul. Hebben meer mensen hier last van of is dit alleen mijn probleem, of weet iemand hoe dit komt en of ik er wat aan kan doen? | |
Short_stop | dinsdag 21 januari 2003 @ 01:48 |
quote:Haha, no worries, ik heb ook een telefoonnummer van EA en een postadres ![]() | |
blieblie | dinsdag 21 januari 2003 @ 03:48 |
Hoezo.... verslavend spel ![]() | |
MrTorture | dinsdag 21 januari 2003 @ 08:12 |
quote:Weet je zeker dat het $$-wealth industrie is en dat je niet medium density bedoelt? | |
Grousta | dinsdag 21 januari 2003 @ 08:46 |
quote:Als ik met de help functie een industrieeel gebouw selecteer dan staan er achter wealth twee van die tekentjes. Het zijn niet echt dollars dacht ik maar ja. En dit is het geval bij elk gebouw. | |
Atrimar | dinsdag 21 januari 2003 @ 08:49 |
quote:Volgens mij is het zo dat je wel kan zoneren op $$, maar dat de industrie zich alleen plaatst als er ook opgeleide mensen voor zijn. Dus ik denk dat je $-industrie hebt staan, op een $$-veldje. | |
Grousta | dinsdag 21 januari 2003 @ 08:59 |
quote:Ik heb overal $$$-zones dus dat kan het niet zijn ![]() [edit] | |
Atrimar | dinsdag 21 januari 2003 @ 09:33 |
quote:Dan geldt mijn verhaal nog steeds. De high tech industrie, en de grote commerciele zooi komen pas als je stad het aankan. Het is zelfs zo dat als je Low Rate Residential zoneert, er komen huizen op, en daarna zoneer je er overheen een high rate, dan kan het ff duren eer er ook daadwerkelijk een upgrade komt zeg maar. | |
Grousta | dinsdag 21 januari 2003 @ 09:39 |
quote:Ja, dat snap ik. Maar het is zo dat er wel twee $-tekentjes bij wealth staan. Maar goed, misschien is het wel zo dat ik daar pas geld voor krijg als de stad het idd aan kan. | |
Atrimar | dinsdag 21 januari 2003 @ 09:40 |
quote:Exact | |
Grousta | dinsdag 21 januari 2003 @ 09:45 |
quote:Thnx ![]() | |
roobje | dinsdag 21 januari 2003 @ 09:46 |
quote:Volgens mij is het een bug in SimCity ofzo, bij mij staat er bij de dirty industry ook $$. Maar bij belastingsinkomsten staat er alleen wat bij de $ industry. Toen ik de $ industry belastingen vet verhoogde was er ineens geen demand meer voor dirty industry. Dus ik denk dat low wealth industry = dirty industry? Trouwens je kunt niet zonen op wealth he.. Ik zal zo ff screenshot maken van mijn vervuiling, t is wel redelijk veel volgens mij.. edit: Okeej here it is.. En dit is met heel veel ordinances, clean air and shuttle services enzow.. brrr.. [Dit bericht is gewijzigd door roobje op 21-01-2003 09:54] | |
trance40 | dinsdag 21 januari 2003 @ 09:51 |
Iemand al gelukt om snelwegen aan elkaar te koppelen?? Ik bedoel dan zo'n highway overramp in de vorm van een klaver of zo iets Mij lukt het niet ![]() | |
Atrimar | dinsdag 21 januari 2003 @ 09:53 |
quote:Ik heb nog geen snelwegen, dus ik heb geen idee hoe dat precies werkt. Ik ben overigens Lurky achterna gegaan, en heb nu een "dotje" van een farmstad. Met Country Fare enzo. Best geinig, maar erg armlastig | |
Atreidez | dinsdag 21 januari 2003 @ 09:54 |
Agrarisch is ook Low Wealth toch? Ik bedoel dus 1 $ en komt daaronder te staan bij de inkomsten. Die is nl. weer niet vervuilend (behalve de vee bedrijven voor je water). | |
Atreidez | dinsdag 21 januari 2003 @ 09:55 |
quote:Eerst weg 1 richting maken, dan een volgende weg op een vlak stuk de ander kruisen. En als dat kruis er eenmaal is kan je er pas een klaver van maken. | |
Atrimar | dinsdag 21 januari 2003 @ 10:00 |
quote:Klopt, je hebt 3 industriele zones, die zo onderverdeeld zijn: § - Agrarisch Maar ik geef mijn mening zo voor een andere | |
roobje | dinsdag 21 januari 2003 @ 10:28 |
quote:ehmm.. nee volgens mij heb je 3 zones; - agrarisch (is altijd low-wealth) Denk ik.. Maar wat zo vaag is is dat de dirty/manufacturing industry (§§) onder de low-wealth (§) belasting valt.. | |
Atrimar | dinsdag 21 januari 2003 @ 10:30 |
quote:Dat zeg ik, je hebt 3 zones, maar 4 entries in je RCI meter ![]() | |
Atreidez | dinsdag 21 januari 2003 @ 10:34 |
quote: ![]() | |
www.vantschip.com | dinsdag 21 januari 2003 @ 10:40 |
Ik heb sterk het gevoel dat de "random factor" een iets te grote rol speelt... ik krijg mijn stad vrij makkelijk naar de 10k ... met een beetje winst ... maar dan gebeurd er soms iets weirds dat ik kennelijk niet door heb en gaat iedereen weer weg... in een paar maanden population naar 6000 en budget zwaar in de min ... en dan zit ik in een neerwaardse spiraal ![]() | |
roobje | dinsdag 21 januari 2003 @ 10:41 |
quote:T is nog vroeg.. ![]() | |
roobje | dinsdag 21 januari 2003 @ 10:43 |
quote:Nah dat had ik in t begin ook, tot de 10k is best wel easy maar dan wordt het moeilijker. Je moet een school bouwen en zorgen voor een goed wegennetwerk (weinig traffic noise en lage commute tijden) etc.. gewoon paar keer overnieuw beginnen, je komt er wel.. ![]() | |
blieblie | dinsdag 21 januari 2003 @ 10:53 |
Als je nu een buurtstad met 100% industrie maakt, zou je dan al je bewoners daar heen kunnen schoppen om te werken? | |
HeavyD | dinsdag 21 januari 2003 @ 11:06 |
Ik denk dat EA eens iets aan hun klantenbinding moeten gaan doen. Heb afgelopen zaterdag mezelf geregistreerd bij hun homeside en heb nog steeds geen bevestigings email ontvangen. Na het lezen van die reactie op jullie email betreffende hun slechte taal weet ik niet of ik wel een boos emailtje moet gaan sturen dat het zo lang duurt. Maaruh mischien lijkt mij dit toch wel handig kan iemand mij toevallig een email adres geven waarbij ik zou kunnen klagen dat het zo lang duurt !!!!!! Alvast Hartelijk Dank. | |
Isabeau | dinsdag 21 januari 2003 @ 11:32 |
quote:Ik reageer dus op Lurky ![]() Ook ik besloot een sociaal-maatschappelijk verantwoorde stad te maken met veel groen, veel plek voor vrije tijdsbesteding (verantwoord natuurlijk) en een uitstekende gezondheid voor een hoog opgeleid dorp. Ik begon met kleine akkerlandjes (4x4, niet groter). Eerst eentje neerzetten, seconde wachten tot er een pumpkinfarm op komt (zijn er andere??) en dan weer de volgende die meestal een ander type bebouwing laat zien zodat er een pracht van een patchwork komt te liggen. Na een tijdje ontstond er werkloosheid en ik dacht (net als jij): oh, die zijn inmiddels te hoog opgeleid voor het pumpkinwerk Ik doe het niet meer. Rot maar op met je fabrieken en politiebureau's. Fabrieken zorgen voor overlast, stank en veel geklaag en een politiebureau brengt criminaliteit mee. Mijn theorie is inmiddels dat agenten agressie opwekken of dat agenten zelf criminelen zijn. Met dank aan Simcity 4 (en idd, idyllische dorpjes zijn echt leuker) Oh en over die briefwisseling over ABN en spelvouten? Als een bedrijf mij dergelijke mailings stuurt dan krommen niet alleen mijn tenen, maar daalt het gemiddeld IQ van het totale bedrijf al heel snel in mijn ogen. Het getuigt ook een beetje als minachting naar je klanten, je hebt niet eens een kleine spellingscheck voor ze over. En ik vond met dt...*kreunt zachtjes* | |
Atreidez | dinsdag 21 januari 2003 @ 11:50 |
quote:Met dit project ben ik dus nu bezig. Maar moet dus eerst een goed draaiende industriestad hebben en dat is nog niet helemaal gelukt ![]() | |
trance_fan | dinsdag 21 januari 2003 @ 11:56 |
ik kan niet wachten tot vanmiddag. ![]() Kheb et gisteren gekocht maar ben er gisteren niet meer erg aan toegekomen om het te spelen. | |
dtale | dinsdag 21 januari 2003 @ 13:15 |
quote:Het kan idd, maar je zult moeten beginnen met een "gewoon" dorp/stad, dus I EN R ! ( en C natuurlijk) als dat een beetje loopt (hoeft niet groot te zijn) begin je je "droom" stad zonder industrie, en langzaam maar zeker vervang je de R in de eerste stad voor I, en zorg zo dat ze groeien. Door als de vraag in de ene stad te maken in de ander, snappen we hem nog ![]() | |
dtale | dinsdag 21 januari 2003 @ 13:18 |
Overigens dat gezeur om die random land creator: Wacht nou ff een of twee weken en je zult zo je random maps/regions/cities kunnen dloaden. Let maar op. Dus als je een random map wil en niet de moeite wil nemen om hem zelf helemaal naar wens te vormen kun je er misschien eentje vinden die je wel bevalt, ergens op het net, einde probleem lijkt me zo.... | |
Vanquish | dinsdag 21 januari 2003 @ 13:47 |
Ik heb ook al een mooi stadje opgebouwd, alleen 1 probleempje. Telkens als er van die medium wealth ($$) huizen opduiken in m'n residential area's, zit daarvan een groot deel zonder werk. Ik neem aan dat dit komt doordat er te weinig medium wealth industry is om die mensen aan het werk te zetten. Maar hoe krijg ik het nou voor elkaar dat die industrie er komt, want in m'n industrial zones wordt alleen nog maar dirty industry gebouwd. Iemand tips? | |
roobje | dinsdag 21 januari 2003 @ 15:32 |
quote:Bouw wat commercial zones tussen de woonwijken, daar kunnen ze namelijk ook werken! Het zou ook kunnen dat ze te lang moeten reizen naar hun werk, moet je ff kijken wat er bij commute staat.. en volgens mij werken ze net zo lief in de industry hoor, alleen zijn ze dan directeur ipv arbeider ofzow | |
Vanquish | dinsdag 21 januari 2003 @ 15:54 |
quote:Ja je hebt gelijk, ik heb nou een sim in zo'n luxe huis gezet en die is nu directeur ![]() Ik ben nog wel benieuwd waarom in de commercial zones de customers altijd 'low' zijn. Hoe kan je dat veranderen, of gaat dat vanzelf over in 'medium'? | |
dtale | dinsdag 21 januari 2003 @ 16:51 |
Customers low betekend dat er weinig mensen in de buurt wonen die daar komen shoppen zeg maar. Naar mate er meer mensen in die wijk gaan wonen des te meer er komen shoppen.... Het is overigens wel een van de factoren die bepalend kan zijn of er daadwerkelijk ook comercie opgang gaat komen... | |
Atreidez | dinsdag 21 januari 2003 @ 17:14 |
Ik maak met woningen wel flinke blokken, maar met commercial juist niet. Die plaats ik bij voorkeur op vakjes van 2x2 midden in de woonwijken en dat werkt goed. Misschien een tip voor de mensen die hun commercie gescheiden hebben van hun woongebied ![]() | |
Short_stop | dinsdag 21 januari 2003 @ 17:19 |
quote:Ha, ik kreeg vandaag een mailtje terug! ![]() Beste, we zijn ons bewust van de fouten in de Simcity 4 email, onze excuses hier Afwachtende van uw antwoord en met vriendelijke groet, Electronic Arts Benelux
| |
Vanquish | dinsdag 21 januari 2003 @ 17:26 |
quote:Das toch zeker wel tof van ze! Hoop dat ze de goede maat toesturen ![]() | |
Short_stop | dinsdag 21 januari 2003 @ 17:32 |
quote:Heel erg tof van ze!! Ik heb ze mijn maat opgegeven ![]() | |
FritsFlits | dinsdag 21 januari 2003 @ 17:32 |
Het is "e-mail" ![]() | |
Frollo | dinsdag 21 januari 2003 @ 17:35 |
quote:Ja, en tussen twee persoonsvormen moet een komma; het is dus "...niet de slechtste zijn, vragen we..." Bovendien is T-shirt met een hoofdletter. En nu weer ontopic graag | |
Short_stop | dinsdag 21 januari 2003 @ 17:35 |
quote:lmao, als je ze daar nou even over mailt.... ![]() | |
Bob.Ross | dinsdag 21 januari 2003 @ 17:36 |
quote:Begrijp ik goed dat je dorpjes maakt met alleen maar woningen/winkels? | |
Vanquish | dinsdag 21 januari 2003 @ 17:46 |
Ik heb nou een stad van 3500 inwoners ongeveer. Alles in de residential area is medium density, en wordt zo langzamerhand volgepakt met appartementen en condo's. Verspreid tussen deze res area's heb ik enkele commercial-area's gebouwd. Langzamerhand begint hier meer vraag naar te komen, en komen er ook luxere gebouwen te staan (medium-wealth). In de res area's staan overigens vooral low-wealth appartementen, med-wealth condo's en huisjes, en enkele enorme villa's. Gescheiden door een stuk bos heb ik mijn industrie gebied. Ook heb ik nog een stuk of 15 akkers liggen, niet zo groot verder. M'n bevolking stagneert helaas een beetje op 't moment, er waren opeens een boel werklozen terwijl er nog lege toegewezen stukken industrie waren. Als er iemand is met een vergelijkbare stad, geef je ervaringen ermee... | |
JeeWeeJ | dinsdag 21 januari 2003 @ 17:59 |
Ik ben nu ook een tijdje Sim City 4 aant spelen en heb nu een "dorpie" (met een wolkenkrabber?? ![]() ![]() Maar ik heb ook een probleem. Als ik het spel op m'n XP 1800+ met GeForce 4600 installeer krijg ik corrupte textures ![]() ![]() Ik heb hem toen geprobeert met mijn andere pc (XP2200+ met GeForce 2 MX) en daar liep het een tijdje goed op. Nu heb ik even mijn 4600+ in die bak gehangen,en het lijkt alsof heel SC4 corrupt is geworden.. ![]() Heeft iemand meebie een tip voor me?? | |
blieblie | dinsdag 21 januari 2003 @ 18:18 |
Ik zit nu op 28.000 inwoners. En nu al duurt het een hele tijd voordattie een stuk land heeft geladen (als ik van plek naar plek spring ![]() Die teksten die het spel bij het initialiseren weergeeft zijn wel extreem droog | |
gizmo2002 | dinsdag 21 januari 2003 @ 18:21 |
Kan iemand screenshots van de Nederlandse SimCity plaatsen ?? | |
Dezz | dinsdag 21 januari 2003 @ 18:43 |
quote:Waarom dat? Engelse versie is toch ook goed ![]() | |
Tweek | dinsdag 21 januari 2003 @ 18:58 |
Ehm hoe maak je een haven? of strand? beide lukken mij maar niet. | |
Vanquish | dinsdag 21 januari 2003 @ 19:01 |
quote:Bij een strand moet dat blauw gearceerde deel in het water liggen en het rood gearceerde deel op het land. De kust moet dus niet te grillig zijn of verkeerd liggen, anders lukt het niet ![]() | |
The.PhantoM | dinsdag 21 januari 2003 @ 20:53 |
quote:wat is het verschil? | |
Bob.Ross | dinsdag 21 januari 2003 @ 20:54 |
quote:Die stoere Nederlandse taal ![]() | |
The.PhantoM | dinsdag 21 januari 2003 @ 21:00 |
quote:dat zuigt juist zo zwaar. kheb sc 4 in het engels geinstalleerd... ![]() | |
Atreidez | dinsdag 21 januari 2003 @ 22:31 |
quote:Hij krijgt gewoon een tshirt! ![]() ![]() ![]() ![]() Ik heb m trouwens ook in het engels installed. Vorige ook allemaal gespeelt in engels en anders dacht ik problemen te krijgen met bekende woorden | |
Grousta | dinsdag 21 januari 2003 @ 22:35 |
Hoe kun je neighbour-deals sluiten?? Ik heb twee stadjes naast elkaar en nu wil ik wel es wat, maar hoe werkt dat?? Ik krijg het niet aan de praat ![]() | |
blieblie | dinsdag 21 januari 2003 @ 23:26 |
quote:Gewoon een overschot/tekort aanmaken en dan een leiding/weg/mast naar je buurstad aanleggen ![]() | |
roobje | dinsdag 21 januari 2003 @ 23:35 |
quote:35.000 is het minimum aantal inwoners waarbij je de hoogste residential gebouwen kan krijgen maar dan meteen krijgen is wel snel! Bedoel je deze? ![]() Volgens mij zijn er nog wel veel grotere, lijkt me toch | |
Passione | woensdag 22 januari 2003 @ 00:22 |
Ik heb een hele kaart volgebouwd, maar de residential gebouwen (en de andere ook) blijven klein. Dit terwijl ik wel die high residential zones heb, wat doe ik verkeerd? | |
Atreidez | woensdag 22 januari 2003 @ 00:23 |
Ik ben ook maar eens begonnen met een serieus non industry dorpje. Erg moeilijk omdat op de een of andere manier agrarische bedrijven geen inkomsten zijn ![]() Heb nog wel leuk screenie. Het hollandse platteland | |
Atreidez | woensdag 22 januari 2003 @ 00:24 |
quote:Zo'n klein kaartje? | |
Passione | woensdag 22 januari 2003 @ 00:34 |
Je moet die boerderijen de minimale oppervlakte geven, er komen toch niet meer mensen bij werken als je hem groter maakt. (tip werd al eerder hier gegeven) | |
Atreidez | woensdag 22 januari 2003 @ 00:44 |
quote:Sorry maar kies liever voor variatie in dit geval. Kaart is groot zat en de rekensom is variabel. Misschien niet het allereffectiefst maar het ziet er een stuk leuker uit. Het is echt niet zo dat alles wat je groter maakt als de minimale oppervlakte onnodig gebruikt land is, daar werken evengoed mensen. | |
JeeWeeJ | woensdag 22 januari 2003 @ 11:25 |
Roobje,nee,die is het niet.. Hij is groter ![]() Als ik weer thuis ben zal ik de naam ff opzoeken. | |
Dezz | woensdag 22 januari 2003 @ 11:42 |
Heeft iemand nou al geprobeerd om van heel die region een grote map te maken of niet? Ik heb er nog geen tijd voor gehad, dadelijk als ik thuis ben eens proberen ![]() | |
Dr_Crouton | woensdag 22 januari 2003 @ 11:56 |
quote:Zou het echt aan XP liggen dan? Ik heb ook AMD Athlon 1800+, 512mb DDR Ram, GF3 64mb WinXP en wil de game wel hebben, maar heb geen zin in een dichtslibbende systeem omdat de game zo zwaar is. | |
Atreidez | woensdag 22 januari 2003 @ 12:17 |
Ik draai t op een Athlon XP 1333 @ 1400, 512 mb ram en een GF2 GTS 64mb. OS is W2000 en al de problemen genoemt hier heb ik geen last van.. Geen trage opstart of afsluit, kaarten laden ook normaal, alleen als de stad wat groter is en ik scroll over de kaart duurt t +/- 5 seconden eer alle gebouwen e.d. er staan. Dit lijkt me overigens acceptabel voor mijn systeem.. Misschien dat dus idd de meeste problemen zich onder XP voordoen ![]() | |
Atrimar | woensdag 22 januari 2003 @ 12:21 |
quote:Ik draai het onder '98 op een AMD 1800, met een TNT 4 nogwat 64 MB videokaart, maar ook ik heb op een gegeven moment dat mijn graphics traag opbouwen. En dan ben ik nog niet eens op een kwart van de kaart | |
MrTorture | woensdag 22 januari 2003 @ 12:28 |
PIII-600, 384 (ofzo) MB, 32MB videokaartje. Loopt aardig ![]() | |
dtale | woensdag 22 januari 2003 @ 13:06 |
quote:Dat is zo goed als mijn systeem (incl XP) alleen heb ik een GF 4200TI (128mb) en ik heb no problems AT ALL !!!! heeerlijk.... ![]() Tijdens het scrollen ook geen problemen, hij gebruikt low res textures tijdens het scrollen en als ik stop heb ik binnen 2 seconden de hi-res textures weer in beeld ! | |
trance40 | woensdag 22 januari 2003 @ 13:08 |
ZWAAR VERSLAVEN !! ![]() Zal er ook een paar van mijn stad maken en ik moet ff zoeken waar hij de screens opslaat dan zal ik er een paar posten | |
dtale | woensdag 22 januari 2003 @ 13:08 |
quote:de allernieuwste beta drivers of de officieel laatste uitgekomen ? dat zou nog wel eens van invloed kunnen zijn. | |
Mr_Brownstone | woensdag 22 januari 2003 @ 13:19 |
800mhz AMD Duron 384mb Geheugen GeForce 2 32mb kaartje Win XP loopt gewoon goed. Ja, hier ook een trage opbouw als je in -en uitzoomt en van hot naar her springt (vanaf 15.000 inwoners begint ie dat te doen, maar het verergert niet. Heb er zelfs amper last van). Maar dat wist ik al toen ik het spel ging kopen. Verder heb ik helemaal niets te klagen | |
Vanquish | woensdag 22 januari 2003 @ 13:26 |
Dit spel is echt niet te simpel ![]() Mijn bevolking stagneert nu op ongeveer 5000 inwoners, en de helft is werkloos terwijl ik zat fabrieken heb, alhoewel die fabrieken allemaal verlaten worden... Ook veel residential woningen worden verlaten, waardoor ik nou een soort spookstad heb met allemaal vervallen huizen! Heb van alles geprobeerd met taxes en verschillende density's maken, en er zijn genoeg scholen, brandweer etc. dus daar zal t niet aan liggen. | |
Mr_Brownstone | woensdag 22 januari 2003 @ 13:29 |
quote:Dan moet je eens op dat RCI ding klikken, dan krijg je mooi een grafiekje van welke zones in trek zijn en welke niet. | |
el_bario | woensdag 22 januari 2003 @ 13:29 |
quote:waarschijnlijk een neerstortende raket van de misilebase die op je military base is neergekomen. | |
Mr_Brownstone | woensdag 22 januari 2003 @ 13:31 |
Weet iemand overigens hoe ik de high-tech (of was het nu IT? in ieder geval de meest rechtse industrial in het RCI grafiekje) industrie naar mijn stad toe kan krijgen? Ik weet dat je dense industrial moet gebruiken, maar ze willen zich maar niet vestigen. Mijn mensen zijn redelijk hoog opgeleid (Educational Quotient = rond 150/160) en ik heb basisscholen, middelbare scholen en een universiteit staan. Iemand tips? | |
Vanquish | woensdag 22 januari 2003 @ 13:33 |
quote:Schijnt dat ze alleen willen vestigen als de pollution er laag is, probeer de clean air ordinance aan te vinken. Heb ze zelf ook nog niet gehad, kom niet erg ver met het spel ![]() | |
Vanquish | woensdag 22 januari 2003 @ 13:35 |
quote:Dat doe ik ook, maar ook al is de medium wealth industrie in trek, dan willen ze zich nog niet vestigen op de aangewezen gebieden ![]() | |
Mr_Brownstone | woensdag 22 januari 2003 @ 13:39 |
quote:En je kan nergens in de news tracker achterhalen waarom je Sims weggaan? Heb het zelf ook al een keer gehad en kon er ook niet achterkomen. Ben toen fijn overnieuw begonnen. (het was toch een lelijk dorpje ![]() | |
blieblie | woensdag 22 januari 2003 @ 13:40 |
Ik ben nu bezig met een poging alle industriele zooi naar een nabijgelegenstad te dirigeren. Het lukt maar matig ![]() | |
Atreidez | woensdag 22 januari 2003 @ 14:07 |
quote:Goeie verklaring. Dus dat betekent dat de militairy base niet vanzelf vertrekt als hij geen stroom of water krijgt. Het zag er namelijk verlaten uit (alleen de zandpaadjes lagen er nog, en zand op de plekken waar de gebouwtjes stonden). | |
JeeWeeJ | woensdag 22 januari 2003 @ 16:06 |
High Tech industie krijg je door industie gebieden op grond van hoge waarde te maken. (Dus ergens tussen je commercial en high density residential gebieden in) Dan krijg je leuke bedrijfjes als "Kan Tiberium"en nog meer geintjes naar EA spellen ![]() En van die drivers van me Ti4600, dat zijn de laatste official drivers van nvidia (Detonator 41.09 als ik het goed heb) maar ik ben nog beetje aant rotzooien,dus ik zie wel wat ervan komt Hier is trouwens een plaatje van de wolkenkrabber waar ik het over had: Mijn bevolking is inmiddels gegroeid naar 61.000 (heb beetje verder gespeeld) en ik heb nu geloof ik 2 van deze rakkers in m'n stadje staan. (mag ook wel,heel me map zit vol | |
blieblie | woensdag 22 januari 2003 @ 16:45 |
Dit is mijn stadje ![]() ![]() Aan de overkant van de rivier zit nog een heeeeeeel klein beetje industrie (maar die benk aan het wegpesten [Dit bericht is gewijzigd door blieblie op 22-01-2003 21:53] | |
blieblie | woensdag 22 januari 2003 @ 16:46 |
Die toren die ik gebouwd heb valt alleen beetje uit de toon ![]() ![]() En mijn vliegveld schijnt een misdadigershol te zijn | |
Oxoid | woensdag 22 januari 2003 @ 17:09 |
quote:Bolletjesslikkers? | |
blieblie | woensdag 22 januari 2003 @ 17:13 |
quote:Bijvoorbeeld ![]() | |
Frggl | woensdag 22 januari 2003 @ 17:47 |
Bij mij is de vraag naar agrarische gebieden echt niet te verzadigen heb ik het idee, ik maak echt veel zo klein mogelijke zones, maar de vraag blijft maximaal. Daarnaast is de vraag naar low-$ residential hoog, maar ze weigeren appartments te bouwen, ik zit met allemaal kleine huisjes .. Wat doe ik fout? En hoe hoog hebben jullie de taxes staan? Ik krijg mn budget echt niet positief .. | |
The.PhantoM | woensdag 22 januari 2003 @ 18:08 |
quote:ja maar de high tech industrie is wel het probleem dat het niet gelijk ontwikkelt in high tec industrie. Tenminste bij sc3000. Dus in het begin zal je wel vervuiling krijgen en dat is dus wat minder voor de dense commercial en residential in de buurt. Ik doe de industrie meestal verder weg en dat ontwikkelt zich zelf wel tot high tech industrie. Dat is dus bij sc3000. gedeltelijk zal het ook wel gelden voor sc4, maar je moet veel scholen en libaries neerzetten, dat helpt ook. Heb ik gelezen. Maar zelf heb ik nog niet veel tijd gehad om te spelen. Dus ver ben ik nog niet in sc 4. Iemand nog tips? In het begin moet je geen scholen of police stations neerzetten toch? Tenminste geen gebouw dat maandelijks geld kost. Pas daarmee beginnen als je begint te verdienen... Klopt dat? Of is dat anders in sc4? Dus gewoon huizen, commercial, en industrie bouwen en wegen aanleggen etc. Pas als je verdient door vooral genoeg residential en industrie dan dus scholen, police, fire departments etc.. neerzetten?? [edit] is dat plaatje helemaal ingezoomed? Ik vind het een beetje irri dat er in sc 4 geen zoom tussen de 5+ (grootste zoom) en de 4+ zoom zit. De grootste zoom is net iets te dichtbij en de 4+ zoom is net iets te ver. Ik vraag me dus af op welke zoom dat plaatje is gemaakt, want die zoom ziet er fijn uit om te bouwen. Ik denk 5+ maar het ziet er anders uit... Is zeker de photomanager van sc zelf waarmee je dat plaatje hebt gemaatk...? | |
roobje | woensdag 22 januari 2003 @ 18:36 |
quote:Cheats gebruikt? | |
blieblie | woensdag 22 januari 2003 @ 18:37 |
quote:In het begin.... 3 ton geweaknesst | |
FluxC5 | woensdag 22 januari 2003 @ 18:52 |
Kun je deze simcity wèl uitspelen? | |
Mr_Brownstone | woensdag 22 januari 2003 @ 19:04 |
quote:Gelukkig niet. Dan zou de lol er snel af zijn ![]() | |
Atreidez | woensdag 22 januari 2003 @ 19:13 |
Wat ik me net zit te bedenken. Je kon in SC3000 toch gebouwen als monument maken, zodat ze zouden blijven ![]() | |
JeeWeeJ | woensdag 22 januari 2003 @ 19:46 |
quote:Wat ik gedaan heb met die high tech industie is het volgende: eerst gewoon begonnen met stad bouwen,en industie gescheiden van de rest (lekker smog genereren!! ![]()
En dat plaatje heb ik gewoon met CRTL-Print screen gemaakt en dan beetje leet paint skillz gebruikt [Dit bericht is gewijzigd door JeeWeeJ op 22-01-2003 19:56] | |
The.PhantoM | woensdag 22 januari 2003 @ 21:06 |
quote:ok.. Maar in het begin nou wel op geen education- en safetybuildings plaatsen? Op welke map speel je trouwens? NYC ofniet? | |
JeeWeeJ | woensdag 22 januari 2003 @ 21:35 |
nee,op Maxisland. ![]() Ik ben ook begonnen op een zelf gemaakte map,maar dan moet je (voor zover ik weet) al die landschappen zelf gaan aanmaken.. ![]() En ja,het is het handigst om "kaal" te beginnen,en pas als ze erom gaan mekkeren er wat voor bouwen | |
The.PhantoM | woensdag 22 januari 2003 @ 21:45 |
quote:ja maar in het begin beginnen ze er al om te zeuren. Das het probleem... ![]() | |
Tweek | donderdag 23 januari 2003 @ 01:32 |
Ohw en het budget van je powerplant in het begin omlaag goiien helpt ook, zorgt erbij iig voor dat ik zelfs in het begin niet tot nauwlijks verlies maak. En water pas doen als je wil dat je grotere gebouwen krijgt dan huisjes. | |
dtale | donderdag 23 januari 2003 @ 09:03 |
belasting kun je vrij veilig optrekken tot 9 als het echt nodig is en als de vraag hoog is. het is een goede bron voor inkomsten maar in het begin is het slim om heel goed te kijken naar oa je powerplant(s) en natuurlijk als je ze eenmaal heb je andere diensten. Zo maak je veel meer geld en blijven de mensen (vaak) gewoon komen. | |
dtale | donderdag 23 januari 2003 @ 09:07 |
quote:Als ik me niet vergis heb ik op een forum ergens anders, gelezen dat ze het geprobeerd hadden maar dat het zo gruwelijk veel geheugen verbruikt dat het niet te spelen is op hedendaagse computers ![]() Maar als je het geprobeerd heb laat het ff weten ![]() | |
HeavyD | donderdag 23 januari 2003 @ 10:41 |
Heb nu een stad van ongeveer 5000 mensen en nog steeds blijf ik verlies draaien, hoe krijgen jullie het nu voor elkaar om toch winst te draaien. M'n belasting staat al op 9% op alle vlakken. ![]() ![]() Ook als je een nieuwe regio aanmaakt kan je dan de grote van de verschillende vlakken aanpassen of zijn deze standaard ???? PLEASE HELP ME !! ![]() ![]() | |
Atreidez | donderdag 23 januari 2003 @ 10:48 |
quote:Dat van dat verlies draaien bij +/- 5000 inwoners krijg ik alleen weg door gebruik te maken van de inkomsten van de raketbasis en de militaire basis. Deze brengen 800.- op waardoor ik nu 500 in de plus zit met 8000 inwoners in een industriestad. Als je de aanbiedingen voor deze 2 nog niet hebt gehad moet je de news even doorspitten, daar staan ze ws. wel tussen. Mocht je deze al hebben dan is het toch echt een kwestie van bezuinigen. School en kliniek en kazerne voldoende zodat ze niet gaan staken, maar wel dat ze genoeg aankunnen. En ik heb zelf nog geen politie trouwens, ook niet veel criminaliteit, en dat scheelt wel geld dus.. De regionmaat is overigens wel aan te passen, ergens in de thread (of de vorige) staat een stukje maar het is wel een kwestie van bestanden aanpassen met notepad e.d. Op die manier zou je ook een kaart kunnen maken van 1 region groot (maar helaas schijnen de homecomputers dat nog niet aan te kunnen). Succes! | |
HeavyD | donderdag 23 januari 2003 @ 10:57 |
Zal vanavond ff kijken (zit nu hellaas op m'n werk ![]() ![]() Hopelijk begin ik dan eindelijk een winst te draaien. | |
Mr_Brownstone | donderdag 23 januari 2003 @ 11:58 |
Beste tip is: Niet teveel openbare voorzieningen (scholen, klinieken, ziekenhuizen) bouwen. Hetzelfde geldt voor politie bureaus en brandweer kazernes. Het liefst gewoon helemaal niets van dat soort bouwen tot ze er echt om beginnen te bedelen. En als je het dan toch bouwt, zorg er dan voor dat je het budget van de scholen en klinieken zo laag mogelijk houdt. Zelfde geldt voor je powerplant. | |
Atreidez | donderdag 23 januari 2003 @ 12:05 |
quote:Van me powerplant heb ik wel geleerd. Toen ik in het budget sneedt vloog ie spontaan in de brand ![]() ![]() | |
Mr_Brownstone | donderdag 23 januari 2003 @ 12:59 |
quote:Gisteren waren er in mijn stad een stuk of 30 leidingen gesprongen omdat ik iets teveel wou bezuinigen op het water (en dus ook de leidingen) ![]() | |
dtale | donderdag 23 januari 2003 @ 13:10 |
je power plant knalt uit mekaar als ie oud (hoe meer je bezuinigd hoe sneller ie oud/versleten raakt) is of als ie meer moet produceren dan dat jij heb bezuinigd ![]() Door het plaatsen van brandweer in een dorp/stad houden ze zich niet alleen bezig met blussen maar ook met brand preventie. ik denk dat de combinatie zwaarbezuinigen op je powerplant en het totaal niet aanwezig zijn van de brandweer de oorzaak was voor je ontplofte powerplant! | |
Fatality | donderdag 23 januari 2003 @ 13:11 |
Heh ik heb de gebrande versie van Simcity 4 ![]() En nu is ie Chinees, en laat me nou niet elke dag Chinees spreken. Denk dat ik deze week ff een gamewinkel binnen-pogo. En hem legaal koop! | |
Atreidez | donderdag 23 januari 2003 @ 13:26 |
quote:Typisch weer iemand die te snel op next drukt bij de installatie ![]() Over die powerplant, denk eerder dat t toeval was hoor, budget was maar 50 dollar naar beneden, hij was redelijk nieuw en had nog 1000mw power over. Maar bezuinigen doe ik alleen nog maar onderwijs en gezondheid, en daarmee red ik t aardig. | |
Frggl | donderdag 23 januari 2003 @ 13:36 |
quote:Idd, standaardtaal bij de installatie is Chinees ![]() quote:Ik bezuinig nu eigenlijk nergens meer echt op, en heb alleen een militaire basis, geen raketbasis. Toch gaat het vrij lekker, heb met de belastingen genoeg budgetoverschot. Alleen de zorg is beetje minder geregeld, in mijn stad met ong 15000 inwoners heb ik maar 2 clinics, soms gaan ze daardoor staken. Maar die hospitals kosten het enorme bedrag van $1200 per maand! | |
Atreidez | donderdag 23 januari 2003 @ 13:56 |
quote:Misschien zou je het probleem meer bij de bron moeten zoeken. Niet of ze wel goed worden behandeld, maar waarom worden ze ziek ![]() | |
roobje | donderdag 23 januari 2003 @ 13:57 |
Damnnn, mijn mensen kunnen maar niet genoeg krijgen van clinics (zouden ze gratis drugs verschaffen ofzo ![]() ![]() ![]() Weet iemand trouwens of een groot ziekenhuis hetzelfde is als een clinic maar dan met meer capaciteit of voegt een clinic nog iets toe? Want ik had mn clinic ergens weggehaald, groot ziekenhuis neergezet met zat capaciteit maar toch ging de health waardering flink omlaag? Ook na een aantal maanden nog.. wazug. edit: owh ik zag t hierboven niet.. misschien een water treatment plant proberen? Ik heb geen pollution in mn woongebieden maar ze zijn wel aangesloten opdezelfde waterleidingen die ook door de industry lopen.. [Dit bericht is gewijzigd door roobje op 24-01-2003 08:52] | |
roobje | donderdag 23 januari 2003 @ 14:00 |
quote:Wat dacht je hoe dat bij mij ging bij mn stad van 65.000 inwoners.. ![]() ![]() | |
appelsientje | donderdag 23 januari 2003 @ 14:02 |
Snik snotter, mijn HD is overleden. En al mijn save games zijn dus ook niet terug te halen. Maar het vervelende is, dat ik nu ook niet kan spelen, moet wachten op mijn hd zware tijden. | |
Frggl | donderdag 23 januari 2003 @ 14:04 |
quote:Mwah volgens mij vallen de ziekten nog best mee, kheb geen air/water pollution boven de residential area's, overal water en een treatment plant, air cleaning program o.i.d. besteed ik geld aan .. | |
trance_fan | donderdag 23 januari 2003 @ 14:08 |
ik snap niet dat iedereen hier zo makkelijk winst draait (want zo lijkt dat) ik denk zelf dat ik veel te snel bouwt iemand hetzelfde probleem of een tip voor mij??? | |
Frggl | donderdag 23 januari 2003 @ 14:18 |
quote:Mij lukte het in het begin ook voor geen meter, maar je moet ervoor zorgen dat je stad snel groeit (dus juist wel snel bouwen) zonder voorzieningen. Een industriegebied maken en een eind verderop je gecombineerde residential/commercial zones. Alles medium density (zie ook tutorial in openingspost van dit topic). Als je dan genoeg belasting binnenkrijgt kan je dingen als scholen gaan bouwen, en zo de ontwikkeling van je inwoners stimuleren zodat ze medium en high $$$ kunnen gaan verdienen. | |
dtale | donderdag 23 januari 2003 @ 16:01 |
het is niet dat men zo makkelijk/snel geld maakt denk ik... men speelt gewoon vele uren ![]() | |
trance_fan | donderdag 23 januari 2003 @ 20:13 |
iedereen druk aan het simcityen zie ik wel | |
Vanquish | donderdag 23 januari 2003 @ 21:37 |
Ik heb het nu even gehad met Sc.... Heb nu 22.000 inwoners, education en alles oke, maar ze lopen onwijs moeilijk te doen met de RCI en zo. De ene keer is er onwijs veel vraag naar residential en gaan ze als een gek bouwen, en na een half jaar zakt alles in en staat de helft van mn huizen leeg! ![]() En nou is m'n map ook al bijna vol! | |
The.PhantoM | donderdag 23 januari 2003 @ 21:55 |
quote:wat ze zeggen. In het begin geen education en safety buildings neerplanten zoals police stations, fire departments, scholen etc... Maandelijkse geld dat je besteed aan de powerplant verlagen en na een tijdje ga je winst draaien. | |
Atreidez | donderdag 23 januari 2003 @ 23:02 |
Ik heb voor vanavond ook wel weer ff genoeg ![]() Mijn industriestad is gestaag gaan groeien maar wel op de manier dat het leven in de stad zelf erg aangenaam is. Er is onderwijs en veiligheid (niet al te hoog, maar toch) en ze zijn best tevreden. Ik heb trouwens ook een Sim! Hij heet Jack en woont hier : Ze lopen trouwens een beetje te zeuren dat er te weinig goede export faciliteiten zijn en dat ik verbindingen moet maken met buurtsteden. Maarja, die zijn er nog niet.. Gelukkig draai ik wel winst maar t gaat een beetje langzaam. Dan moet ik weer wachten en kan ik een stukje verder bouwen. | |
tijnnl | donderdag 23 januari 2003 @ 23:11 |
Misschien ff je snelheid wat hoger zetten.... dan komt je geld er ook sneller bij... ik heb em ook bijna op et snelste staan anders blijf je wachten... 1 nadeel als je geld er af gaat is et ook inneens heel snel op ![]() | |
Atreidez | donderdag 23 januari 2003 @ 23:20 |
quote: ![]() ![]() ![]() Komt bekend voor | |
MarcoTC | vrijdag 24 januari 2003 @ 01:05 |
quote:Je zwembad staat scheef. Zo loopt ie leeg ![]() | |
poehej | vrijdag 24 januari 2003 @ 13:57 |
ik ga morgen met mn eerste echte stad beginnen zonder te cheaten | |
steesie | vrijdag 24 januari 2003 @ 14:21 |
ik ben al aardig ver - vind ik zelf dan- ik heb nu 7000 inwoners maar ik kan maar steeds meer banen gaan verloren. ik heb er nu veel vervuilende industrie in staan.. moet ik proberen hightechindustrie te krijgen in mijn stad en zo ja hoe? | |
The.PhantoM | vrijdag 24 januari 2003 @ 14:27 |
quote:hoe krijg je die palm bomen op de stoep? Komt zeker door high wealth residential ofzo?? | |
Atreidez | vrijdag 24 januari 2003 @ 14:38 |
quote:Klopt, die horen bij die huizen en daar wonen $$$ residentals omdat ik (de burgemeester) er ook woon, je ziet me huis rechtsonder op die pic ![]() Als je die governers mansion dus op een mooie plek in het residental gebied zet komen daar je rijkste inwoners te wonen | |
MrTorture | vrijdag 24 januari 2003 @ 14:41 |
quote:Ik heb mijn huis op een prive eiland gezet ![]() De lening voor de brug naar dat eiland toe, de prive-windmolen en mijn prive watertoren hebben mijn stad wel de kop gekost ![]() | |
Atreidez | vrijdag 24 januari 2003 @ 15:08 |
quote:Lang leve de bureaucratie ![]() | |
JeeWeeJ | vrijdag 24 januari 2003 @ 15:12 |
Potverdorie,ik ben nu weer allemaal jaloers op jullie,een HD crash heeft mijn stad van 80.000 inwoners de kop gekost ![]() Nouja,zoals we hier in de buurt wel eens over de dichtbij gelegen stad praten: platgooien en opnieuw beginne | |
The.PhantoM | vrijdag 24 januari 2003 @ 16:21 |
ik heb steeds een probleem met zone'n. Ik maak blokken van 10 bij 6. Maar vaak kunnen ze niet bij sommige stukken. Ik heb dus om die blokken van 10 bij 6 een weg. Het gaat er dus vooral om dat ze niet tussen de huizen komen. Maar je moet makkenlijk zones kunnen maken van 6 breed. Op de pic van atreidez zie je ook dat het moet kunnen. Dus ik snap het niet helemaal. | |
dtale | vrijdag 24 januari 2003 @ 16:48 |
quote:Heb je toevallig auto streets uit staan ? oftewel als je zoned krijg je dan automatisch streets ertussen ? ?? die zorgen er namelijk voor dat zo goed als alles bereikbaar blijft. | |
dtale | vrijdag 24 januari 2003 @ 16:50 |
quote:Ik maak altijd ten volste gebruik van het positieve effect van je burgermeestershuis. Mensen willen er graag in de buurt bij wonen, ze denken misschien wel dat je wel voor je eigen buurt zal zorgen ![]() | |
The.PhantoM | vrijdag 24 januari 2003 @ 17:48 |
quote:ja die heb ik aanstaan. Maar ik zone dan kleine stukken zodat die kut straten er niet tussen komen. Ik wil gewoon rechteblokken. Niet allemaal kut straatjes. | |
Mastermaus | vrijdag 24 januari 2003 @ 23:36 |
lama ***software probleem al opgelost*** [Dit bericht is gewijzigd door Mastermaus op 25-01-2003 01:07] | |
appelsientje | zaterdag 25 januari 2003 @ 12:34 |
quote:ooooo moet het op die manier. Ik denk dat veel fokkers dit doen ![]() ![]() hmmm ik ga het eens proberen op deze manier ![]() Wie weet. | |
Mastermaus | zaterdag 25 januari 2003 @ 20:52 |
quote:hee waar kan je dat uitzetten dan!? kkon het niet zo snel bij config vinden ![]() | |
Atreidez | zondag 26 januari 2003 @ 02:26 |
quote:Helaas kan dit ook niet.. ![]() | |
Cool_Runner | zondag 26 januari 2003 @ 05:01 |
Mja ik ga denk ook ff simcity aanschaffen, lijkt me cool | |
The.PhantoM | zondag 26 januari 2003 @ 15:25 |
wat zijn de grootste afmetingen van gebouwen? 4x4? | |
MrTorture | zondag 26 januari 2003 @ 17:18 |
Ik heb net behoorlijk wat simoleans geïnvesteerd in het subway net, omdat mijn sims dat zo nodig vonden, maar er gebruik van maken ho maar ![]() Wat doe ik verkeerd | |
MrTorture | zondag 26 januari 2003 @ 17:39 |
Hmmz... het begint nu wel te lopen geloof ik ![]() Elke keer als ik geld lijk te gaan overhouden, krijg ik wel een melding dat er een school bij moet of dat de power-centrales het niet meer aankunnen, of wat dan ook... Het lijkt wel of ik geen geld mag maken | |
_kim_ | zondag 26 januari 2003 @ 19:54 |
het spel werkt niet bij mij ! ![]() heb hem net erop gezet (legale versie jah, voor mensen die denken dat iedereen maar kopieert nog iemand met problemen met het spel? heb WinXP trouwens. | |
The.PhantoM | zondag 26 januari 2003 @ 20:46 |
quote:???? | |
_kim_ | zondag 26 januari 2003 @ 20:56 |
quote:lamaar ![]() heb ff eigen conclusies getrokken, waren de graphic drivers, hadden een update nodig | |
Mr_Brownstone | zondag 26 januari 2003 @ 22:43 |
quote:Geen idee, ik ben nog steeds niet zo ver gekomen dat ik Skyskrapers heb ![]() | |
MrTorture | zondag 26 januari 2003 @ 23:52 |
Ik geloof dat mijn gebouw (waar 940 man ofzo inpassen) 2 normale grote blocks in beslag neemt, ik denk 3x6 of 4x8. | |
DJKoster | maandag 27 januari 2003 @ 01:03 |
![]() Stomme beesten, ze rennen allemaal het water in | |
-Dark_VisioN- | maandag 27 januari 2003 @ 01:09 |
quote:domme schapen ![]() | |
DJKoster | maandag 27 januari 2003 @ 01:48 |
![]() Leuk autootje | |
DJKoster | maandag 27 januari 2003 @ 02:38 |
Ff in 2 uur een leuk stadje gemaakt...![]() Een leuk, vredig stadje waar niet veel te beleven is En toen was ik moe | |
-Dark_VisioN- | maandag 27 januari 2003 @ 05:01 |
Wat een ontzettend vervelend klote spel is het eigenlijk, ik heb het nu iets mee dan een week en het lukt me nog steeds neit om die klote Sims tevreden te krijgen en winst te draaien, en had ik uiteindelijk een stad van 10 inwoners vliegt er elke maand wel een paar keer een gebouw in de brand terwijl ik er notabene een brandweerstation naast heb gezet ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Crouton | maandag 27 januari 2003 @ 08:19 |
Vannacht even een stad gebouwd en tot m'n eigen verbazing krijg ik hoge waardering van m'n burgers, ondanks het gebrek aan een politiebureau en hoger onderwijs. ![]() Ik maak zelfs winst varierend van 100 tot 400 sim-dollars per maand. Niet veel, maar in de vorige SC-games maakte ik alleen maar verlies. De stad groeit en bloeit, ook al blijft de vraag naar low residential (§) zones hoog, maar zijn de meeste huizen nog niet kleine apartementenblokken veranderd. Moet ik de vraag dan gewoon negeren en wachten tot al die hutjes verdwenen zijn? Ook heb ik nu een probleem met afval. Ik heb al een vuilnisbelt aangelegd, ver van de residental gebieden, maar nog klaagt de adviseur met rood aangegeven berichten. Zie het volgende kaartje waar de vuilnisbelt aangegeven staat: Staat ie te ver weg? Ik wil nog niet beginnen aan een recycle- of een energieopwekkende vuilverbrandingsoven, dat is me te duur in aanschaf en onderhoudskosten. Wat moet ik doen om het afvalprobleem te beperken? | |
Mr_Brownstone | maandag 27 januari 2003 @ 09:30 |
quote:Daar zat ik gisteren ook mee. Mijn stad is nu 17.000 mensen 'groot' en toch blijf ik die vraag krijgen. En ik denk eigenlijk dat het niets met low residential te maken heeft maar met het aanbod van arme mensen dat zich in jouw stad wil vestigen. En arme mensen kan je ook in medium en dense residential zetten. | |
Frollo | maandag 27 januari 2003 @ 09:39 |
Heb SC4 zaterdag even van een vriend geleend en Holy Moses wat is ie mooi!!! (SC4 bedoel ik dus, niet die vriend hè ![]() Moeilijk? Och, 't is te doen. Ik hoor van allerlei mensen dat het zo hels lastig is in het begin, maar mijn allereerste stadje heeft na 11 jaar 6500 inwoners en draait 200 piek winst per maand. | |
Frollo | maandag 27 januari 2003 @ 09:43 |
quote:Dom antwoord misschien, maarre... ligt de landfill wel aan een weg? |