Dale__Cooper | vrijdag 4 september 2020 @ 14:36 |
SPOILER Etappe 7: Millau - Lavaur, 168 kmVoor het eerst deze Tour zagen we zowaar een echte strijd om in de vlucht van de dag te geraken. Al was een van de eerste vluchtpogingen wel meteen weer raak, maar het duurde een tijd voor ze echt vertrokken waren. Nadat het blok erop ging in het peloton liep de voorsprong van de acht vluchters snel omhoog naar vijf minuten. Vooraan zagen we kleppers als Greg van Avermaet, Alexey Lutsenko, Nicolas Roche en Jesus Herrada. Mitchelton-Scott mocht de boel controleren, en dat deden ze naar behoren. Veel meer dan zes minuten bedroeg de voorsprong nooit. Het werd weer een behoorlijke saaie rit, er gebeurde vrij weinig. Een paar valpartijen onderweg, met niet echt belangrijke slachtoffers als Dayer Quintana en Enric Mas, die laatste voegde wel weer even een nieuw hoofdstuk toe aan zijn rampenjaar. Richting het eind van de rit liep de voorsprong van de koplopers gevoelig terug, waardoor het heel even spannend werd. Zou de vlucht het wel halen of niet? Dat bleek uiteindelijk geen probleem te zijn, er werd vooral tempo gemaakt om in een goede positie aan de lastige Col de la Lusette te kunnen beginnen. Op de klim zelf ging het tempo in het peloton omlaag, de posities waren ingenomen. Egan Bernal is nog steeds niet 100%, dus liet hij zijn troepen een gemoedelijk tempo rijden. Iedereen kon daar verder blijkbaar mee leven, er kwam eigenlijk geen enkele aanval. Enkele renners nemen hierdoor wel een risico. Pinot is nog half geblesseerd, Bernal is niet top, Buchmann heeft nog steeds pijn, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Al deze jongens had je flink onder druk kunnen zetten, maar blijkbaar is er bij een ploeg als Jumbo veel vertrouwen in het feit dat de concurrentie niet meer gaat verbeteren. Voor ons als kijkers niet zo leuk, de Lusette was zwaar genoeg voor een showtje, we kregen helemaal geen show. Op wandeltempo omhoog, blijkbaar moeten we wachten tot de Pyreneeën. Misschien wel tot de Alpen, wie zal het zeggen. Vooraan zagen we dat Neilson Powless het meest actief was in de kopgroep. Jesus Herrada moest er ongeveer als eerste vanaf, maar bleek de boel goed in te delen. Lutsenko had het helemaal onder controle. Hij kon de aanvallen van Powless makkelijk pareren en reed nadat de Amerikaan over zijn toeren was gegaan gemakkelijk weg. Al snel reed hij een voorsprong van een seconde of 20 bij elkaar, het werd geen spannende strijd om de ritzege. In de achtergrond raapte Herrada iedereen op, behalve Lutsenko. Nee, na tien jaar hebben we weer een Kazachstaanse ritzege. De vorige en tot vandaag enige ritwinnaar uit Kazachstan was natuurlijk Vinokourov, uiteraard aanwezig in de auto. Hij schreeuwde zijn protogé naar voren. Lutsenko was altijd al de opvolger van Vino, maar nu helemaal. Ik vroeg me af of hij wel goed in orde zou zijn, want zijn resultaten waren de afgelopen weken niet heel denderend. Die vraag is beantwoord, Lutsenko is dik in orde. De keuze van Astana om Fuglsang en Vlasov naar de Giro te sturen is hiermee ook meteen gerechtvaardigd, rittenkapen in de Tour is ook een nobel doel. Een paar minuten later zagen we dat Alaphilippe nog even wegsprong uit het peloton, wat hem één seconde opleverde. Bernal leek het toch moeilijk te hebben, misschien krijgen ze over een tijd wel spijt dat ze hem nu niet harder hebben aangepakt, dat ze hem überhaupt niet hebben getest. Na deze eigenlijk verloren rit gaan we weer verder met een rit die op papier voor de sprinters zou moeten zijn. Of het wederom een wandeletappe wordt valt nog te bezien, we komen vooral in het begin nog wel wat klimwerk tegen. Bovendien gaat het misschien wel waaien.   Rit 7 gaat van start in Millau, een plaats die vooral bekend is vanwege een viaduct. Volgens Wikipedia is het viaduct van Millau een meervoudige tuiconstructie over de rivier de Tarn, geopend in 2004. Blijkbaar is het de hoogste brug ter wereld als je kijkt naar de constructiehoogte, oftewel de hoogte van de brugpijlers. Die informatie zou inmiddels achterhaald kunnen zijn, maar we gunnen de Fransen deze eer van harte. Het viaduct bestaat uit acht overspanningen, ondersteund door zeven betonnen pijlers. De middelste stukken overspannen 342 meter, de uiterste overspannen 204 meter. De brug ligt 270 meter boven de rivier de Tarn en kent een totale lengte van 2460 meter. Er zijn zeven enorme brugpijlers gebouwd, waarvan de hoogste 343 meter de lucht in reikt, iets hoger dan de Eiffeltoren. Het brugdek is 32 meter breed, en heeft in beide rijrichtingen twee rijstroken en een vluchtstrook. Zomaar een cadeautje van Wikipedia, informatie waar een mens echt wat mee kan. De Fransen zijn er maar wat trots op, dus rijden we iedere paar jaar wel weer een keer langs dit viaduct. Twee jaar geleden bijvoorbeeld nog, in de Tour van 2018 ging er eveneens een rit van start in Millau. Die rit zou eindigen in Carcassonne, waar Magnus Cort Nielsen in een sprintje wist af te rekenen met zijn medevluchters Ion Izagirre en Bauke Mollema. Daarvoor reden we tijdens de Tour van 2015 ook nog eens onder het viaduct door. Nog steeds gaan we niet over het viaduct heen, dat is dan weer jammer. Goed, de stad Millau zelf heeft 23.000 inwoners, maar al die inwoners moeten het wel zo ongeveer doen met die brug. Verder valt er weinig te beleven. Paar oude gebouwen in de binnenstad, maar het is moeilijk om er een inspirerend verhaal over te schrijven. De lokale industrie is gespecialiseerd in het maken van handschoenen, je moet wat. Ondanks het feit dat er niets te doen is in Millau is de Tour hier toch al een aantal keer geweest. De eerste aankomst in Millau was er al in 1954, Ferdi Kübler won toen. Een jaar later keerde de koers terug, de overwinning ging bij die gelegenheid naar de Italiaanse sprinter Alessandro Fantini. Fantini zou een paar jaar later tijdens een massasprint in de Ronde van Duitsland ten val komen en aan de gevolgen van die val overlijden, het blijft een merkwaardige sport dat wielrennen. De laatste winnaar in Millau is de Bask Marino Lejarreta. Hij won in 1990 op de Causse Noir, een klimmetje net buiten de stad. Een dag later zou er nog een rit starten in Millau, maar daarna moest men tot 2018 wachten vooraleer de koers nog eens terugkwam. De volgende droogte laat klaarblijkelijk een stuk minder lang op zich wachten. Een opsteker voor de lokale bevolking, aangezien het Millau Jazz Festival dit jaar natuurlijk niet door kon gaan.  Veel valt er in Millau niet te doen, maar de stad die ligt aan de Tarn heeft toch nog wel wat fraais te bieden. Het oude huisje aan de oude brug midden in de rivier, bijvoorbeeld. Na de start in de buurt van het Parc de la Victoire rijden de renners tijdens de neutralisatie richting de brug over de Tarn, alwaar ze dit kicken huisje kunnen bewonderen. De renners rijden over de brug, slaan rechtsaf en volgen dan een tijdje de Tarn. Even verderop is de neutralisatie voorbij en dan begint de rit meteen op een explosieve manier. Dat was althans in 2018 het geval. De eerste 30 kilometer van de rit volgen we hetzelfde parcours als in 2018 en dus moet er nu ook meteen anderhalve kilometer aan een procent of zeven geklommen worden richting het viaduct der viaducten. Een furieus begin, al wordt het vast niet zo erg als in 2018. Toen sloeg de altijd heetgebakerde Gianni Moscon na liefst 800 meter koers meteen Elie Gesbert zo'n bek. Zo'n viaduct doet toch wat met een mens, blijkbaar. Gianni werd even later uit koers gesmeten en geschorst voor een aantal weken. Zijn zoveelste incident. De rest van het peloton heeft dit jaar geluk, Gianni Mussolini is niet van de partij. Gesbert ook niet trouwens, maar dit geheel terzijde. Enfin, na anderhalve kilometer rijden we onder het viaduct door. Gaaf, geweldig. Zie je die brugpijlers? Boh. En dan die overspanningen he, zo spannend. Dat brede wegdek, impressionant. Die vallei van de Tarn, ook niet misselijk hoor. En dan die tuiconstructie, ja, daar doe je het allemaal voor. Ongeëvenaard.  Na het viaduct is het een kilometer vlak waarna er drie kilometer over een brede weg gedaald wordt naar Saint-Georges-de-Luzençon. Hier is het even een halve kilometer vlak, waarna al snel de eerste officiële klim van de dag begint. Er liggen wat bochtjes in Saint-Georges en aan het eind van het dorp ligt er een smal weggetje verstopt aan de zijkant van de doorgaande weg. Hier gaan de renners schuin naar rechts en meteen stuiten ze op twee haarspelbochtjes. De inleidende beschietingen van de Côte de Luzençon, een klimmetje van drie kilometer aan 6%. Halverwege het klimmetje is er een klein stukje in dalende lijn, dus de stukken waar het omhoog gaat zijn wel wat lastiger dan 6%. Prima dus om mee te beginnen. Op de top, na 9 kilometer, zijn we eigenlijk nog niet eens echt op de top. Het loopt nog drie kilometer heel licht omhoog, waarna er een korte afdaling zonder lastige bochten volgt. Alleen nog een brede en lange haarspeldbocht aan het eind, waarna we op een wat bredere weg terechtkomen die zes kilometer vals plat omhoog loopt. In die zes kilometer tijd komen we 150 meter hoger uit, een snelle rekensom leert ons dan dat het pukkeltje op de profielkaart interessanter lijkt dan het in de praktijk blijkt te zijn. Na dit stuk van zes kilometer in licht stijgende lijn volgt er een stuk van zes kilometer in licht dalende lijn. We rijden door open terrein over een brede weg, zonder veel bochten. Pas in het best leuke dorpje Saint-Affrique, na 26 kilometer, moet er weer wat gestuurd worden. Aldus beschreven in de voorbeschouwing uit 2018, de ASO is niet de enige die uitblinkt in het betere knip- en plakwerk.  In Saint-Affrique bereiken we het dal van de rivier La Sorgue en in dit dal blijven we een tijdje rondfietsen. Over grotendeels rechte, brede en vooral vlakke wegen fietsen we naar Vabres-l'Abbaye. In dit dorpje rijden we over een mooi bruggetje. We zijn dan afgeweken van de Sorgue en komen uit bij de Dourdou, veel riviertjes hier. De Dourdou volgen we een tijdje, terwijl het een aantal kilometer zo goed als vlak is. Door een redelijk leeg landschap rijden we over een brede weg naar Rebourguil, alwaar we afwijken van het parcours van 2018. In deze omgeving is het zo leeg dat ik er een piepklein waaieralarmpje in ga gooien. Mocht het hier waaien kan het zomaar bal zijn, al is het wel vroeg op de dag. Voorbij Rebourguil rijden de renners bijna volledig rechtdoor over de brede D999. Het was lang vlak, maar er gaat nu een kilometer of acht geklommen worden. Hoewel klimmen meteen heftig klinkt, het gaat vooral een beetje vals plat omhoog. In die acht kilometer komen we iets meer dan 200 meter hoger uit, heel spannend is het dus ook weer niet. Er zitten wel een paar lastige stroken tussen, maar het gaat vooral geleidelijk omhoog met tussendoor ook nog een keer een vlakke kilometer. Als het klimmen gedaan is volgt er een niet al te spannende afdaling van ongeveer tien kilometer richting Saint-Sernin-sur-Rance, alwaar na 58 kilometer de tussensprint van de dag volgt. De naam afdaling is misschien niet eens echt op z'n plaats, het gaat echt heel geleidelijk naar beneden. Een brede weg door het bos, met weinig bochten. Tussendoor nog een keer een klein knikje omhoog, maar ook dat heeft weinig om het lijf. Eenmaal in Saint-Sernin-sur-Rance is het vlak, de tussensprint hoeft dus niet afgewerkt te worden in dalende lijn. Na de tussensprint loopt de weg even kort omhoog, maar al snel slaan we scherp linksaf waarna er een korte afdaling richting de oevers van de Rance volgt. Hier ligt het meest pittoreske deel van Saint-Sernin-sur-Rance, met een aantal oude huisjes die praktisch in het water zijn gebouwd. We steken hier de rivier over en verlaten het dorp, op weg naar de volgende klim van de dag.  Na een flink aantal bochten in het fraaie doch ietwat verouderde Saint-Sernin loopt de weg buiten het dorp meteen omhoog. We zijn begonnen aan de Col de Peyronnenc, een beklimming van de derde categorie. Het gaat ongeveer 15 kilometer omhoog aan 4% gemiddeld over een weg die in het begin door een bos loopt. De klim wordt nooit enorm steil, al komen we in het begin wel even een kilometer aan 6% tegen. Die kilometer wordt dan weer gecompenseerd door een praktisch vlakke kilometer, derhalve komen we gemiddeld gezien dus op drie keer niks uit. Als we hoger komen krijgt de klim een meer open karakter, waardoor er af en toe een mooi uitzicht over de omgeving is. De renners rijden halverwege ook nog door het afgebladderde dorpje Pousthomy, zowaar een heel verkeersknooppunt. Je kunt hier drie kanten op, maar wij knallen rechtdoor. Op een kilometertje aan 5% na komen de renners tot aan de top niet veel meer tegen, het gaat toch vooral vals plat omhoog. Ach, de uitzichten zijn fraai. Het asfalt ziet er af en toe wel wat minder uit, veel meer valt er niet te melden over de Col de Peyronnenc. Na 73,5 kilometer bereiken de renners de top. Ze verlaten hier het departement Aveyron en slaan rechtsaf de Tarn in. Het departement dan, niet de rivier.   De eerste kilometers in de Tarn zijn overwegend vlak, met een lichte tendens naar beneden. Over een brede en slingerende weg fietsen we door de hoogvlakte die vooral veel grasvelden kent. In iets van 14 kilometer komen we nog niet eens 200 meter lager uit, van een afdaling mogen we derhalve niet echt spreken. Stiekem gaat het tussendoor ook nog een paar keer kort omhoog, laten we het op glooiend houden. Het is hier wel zo leeg en kaal dat de wind vrolijk kan waaien, eventueel interessant. Aan het eind van dit stuk van 14 kilometer slaan de renners linksaf, onderweg naar Saint-Pierre-de-Trivisy. Twee kilometer loopt de weg af, vergezeld van het nodige bochtenwerk. Daarna moet er evenwel twee kilometer geklommen worden. Stelt niet veel voor, het gaat voor het grootste gedeelte vals plat omhoog langs de maïsvelden. Na het hoogste punt van dit tussendoortje bereikt te hebben slaat het peloton rechtsaf, vervolgens moet er vijf kilometer gedaald worden op een wat serieuzere manier. Relatief gezien dan, we komen in ieder geval een heel stuk lager uit. De weg loopt verder vooral rechtdoor, daar ligt het niet aan. Pas in Saint-Pierre-de-Trivisy liggen er wat bochten op de renners te wachten, de lastigste net buiten het dorp. Hier moeten de slaven van de weg een scherpe en terugdraaiende bocht naar links nemen, op weg naar de volgende klim van de dag. Na nog een paar bochten en een stukje in dalende lijn loopt de weg na een haarspeldbocht naar links ineens omhoog. We bevinden ons nu op de Côte de Paulhe, een klimmetje van de vierde categorie. Slechts één kilometer lang, maar het gaat wel aan 7% omhoog. Een wat smaller weggetje door een bos brengt ons naar het dorpje Paulhe, waar na 97,5 kilometer de top van dit klimmetje ligt. Nog een kilometer of 70 tot de finish, terwijl het lastige deel van de rit bijna achter ons ligt. Niet echt een feestelijk dorpje overigens, dat Paulhe. Drie boerderijen en dat was het wel zo ongeveer. Er schijnen meerdere dorpen te zijn met deze naam, die in het departement Aveyron ziet er nog wel aardig uit. Paulhe in de Tarn zou ik niet aan beginnen. Valt nog niet mee om hier een leuk plaatje bij te fantaseren. Gelukkig hebben ze zelfs hier een toeristische afdeling. Zie hier: een foto van Saint-Pierre-de-Trivisy in de verte. In de Route du Sud van 2016 ging hier zelfs nog een rit van start, pik je ook meteen weer even mee.  Buiten Paulhe is het een kilometer of vier min of meer vlak, het gaat een beetje op en af over een iets minder brede weg met een wat slechter wegdek. Veel draaien en keren, tussen de bomen door. Even verderop gaat het zowaar twee kilometer naar beneden, nog steeds over een bochtige weg. De renners doorkruisen het gehucht Lafargue, het startsein voor een nieuw klimmetje. Anderhalve kilometer aan een procentje of vier, een van de laatste hellinkjes van de dag. Wederom niet heel enerverend, al zit er nog wel een steiler strookje tussen. Na dit korte klimmetje gaat het amper een halve kilometer naar beneden, waarna er twee vlakke kilometers volgen tot in Montredon-Labessonié. Eenmaal in dit dorpje moet er weer kort geklommen worden, maar dat is niet de enige reden waardoor de passage in Montredon listig is. Er ligt hier zo'n gootje in het midden van de weg, niet ideaal voor het peloton. Duurt niet lang, na een bocht naar rechts rijden we ineens over de grote weg en ook als we even verderop linksaf slaan blijft de weg breed. De coureurs kunnen even genieten van alle grijze bouwwerken van Montredon-Labessonié en gaan daarna door met het observeren van het Franse platteland. De komende 12 kilometer rijden de renners afwisselend door bossen en langs eindeloze grasvelden, continu in licht dalende lijn. We laten het plateau achter ons en komen zonder dat we er erg in hebben zomaar 300 meter lager uit. Als je de boel via Streetview bekijkt lijkt dat bijna ongeloofwaardig. De korte stukjes in stijgende lijn springen meer in het oog. Maar goed, de kaart liegt niet, we komen dus echt wel wat lager uit. In Roquecourbe, nog best een pittoresk plaatsje. In aanloop naar Roquecourbe gaat het wel een tijdje serieus naar beneden, maar na een bocht naar rechts in het dorp hebben we het laagste punt wel zo ongeveer bereikt. Na een vlakke kilometer gaat het buiten Roquecourbe warempel nog een keer omhoog, iets meer dan een kilometer aan een procent of vijf. Als dit klimmetje achter de rug is gaat het twee kilometer naar beneden, praktisch rechtdoor. Eenmaal beneden volgen er nog een stuk of drie vlakke kilometers tot aan de buitenrand van Castres. Na Albi is Castres de grootste stad van de Tarn, het is ook meteen een van de mooiste steden van dit departement.  De doortocht in Castres volgt na 124,5 kilometer. Castres, geboorteplaats van de bekende voetbaltrainer Claude Puel en de minder bekende ex-wielrenner Jean-Marc Marino, is geen onbekende plaats voor de Tour. In 2007 kwam hier nog een rit aan, toen won niemand minder dan Tom Boonen. Gaat genoemd worden, durf ik wel wat op in te zetten. In 2013 ging hier dan weer een rit van start, sindsdien is het rustig geweest in Castres. In 2020 jakkeren de renners via wat rotondes en bochten dwars door het centrum van de stad, waarna we uiteindelijk via een brug over de rivier Agout fietsen, alwaar de schoonheid van Castres het meest in het oog springt. Na de brug slaan de renners een keer linksaf en daarna weer rechtsaf, om vervolgens Castres achter zich te laten. We rijden over de Avenue de Lavaur, ofschoon de finishplaats nog een kilometer of 40 op zich laat wachten. Na een klein klimmetje aan de rand van de stad komen de renners kort achter elkaar twee rotondes tegen, voorlopig zo'n beetje de laatste obstakels. De 14 kilometer hierna gaan we bijna volledig rechtdoor fietsen, over wegen die zo goed als vlak zijn. Twee keer gaat het een kilometer vals plat omhoog, twee keer gaat het vals plat omlaag. Na dit tweede afdalinkje gaat het zeven kilometer volstrekt rechtdoor, het wegdek vertoont zelfs geen minimale kromming. Het terrein is hier redelijk open, met wat wind kunnen er best mooie dingen gebeuren. Niet helemaal open, er staan toch ook nog wel redelijk wat bomen en we komen af en toe wat bebouwing tegen. Ook nog één rotonde, hoe durft ie. Na die rotonde is het wel een paar kilometer écht helemaal open. Laat maar waaien, laat maar waaien. Door de wind staat mijn hart in lichterlaaie. Aan het eind van dit lange stuk rechtdoor komen de renners uit in het dorpje Guitalens-L'Albarède, waar we linksaf slaan en over de Agout rijden. Hierna wordt de weg wat bochtiger, ook staat er wat meer beschutting langs de kant van de weg. Het blijft wel behoorlijk vlak, terwijl we naar Saint-Paul-Cap-de-Joux rijden. Flinke mond vol voor een dorpje dat verder niet zo bijzonder is, al hebben ze er wel een kicken kerkje. Bovendien komt Philippe Pinel uit dit dorp, de vader van de moderne psychiatrie! Na 152 kilometer koers crossen we door Saint-Paul-Cap-de-Joux, het is nog 16 kilometer fietsen tot de finish.  De komende zeven kilometer is het min of meer vlak, hooguit licht glooiend. Het gaat ook grotendeels rechtdoor, al komen we buiten Saint-Paul nog wel een drietal scherpe bochtjes tegen. Daarna gaat het wel zo goed als rechtdoor, in een omgeving die toch redelijk beïnvloed zou kunnen worden door de wind. Al zijn de bomen nooit ver weg, dus van een groots spektakel ga ik niet uit. In de buurt van Viterbe, een plaatsnaam die mij eerder aan Italië doet denken, komen de renners een rotonde tegen. Na deze rotonde volgt het laatste klimmetje van de dag, al is de term klimmetje wat veel eer. In eerste instantie gaat het een kilometertje heel minimaal omhoog, waarna er na vlakke halve kilometer nog een kilometer in stijgende lijn volgt, aan liefst 2%. Nee, ik denk niet dat de sprinters het hier heel warm van gaan krijgen. Als ze alles vandaag al overleefd hebben kan dit er nog wel bij. Op de top van dit, nouja, heuveltje zijn we wel al bijna binnen. Het is hierna nog iets meer dan vijf kilometer fietsen tot de finish. Tot op vier kilometer van het eind loopt de weg licht naar beneden, volledig rechtdoor. Bochten komen we voorlopig sowieso niet echt tegen, pas op 2,5 kilometer van de streep volgt er een lichte bocht naar rechts. Het is ondertussen gewoon vlak, geen enkel probleem. We rijden nu rechtdoor richting Lavaur, over een weg die al heel lang enorm breed is. Net voor de laatste kilometer begint komen we in Lavaur zelf een rotonde tegen, volgens het routeboek althans. Valt niet te ontdekken via Google, moet dan dus een vrij nieuwe rotonde zijn. Enfin, na deze rotonde rijden we rechtdoor het dorp in, de volgende rotonde tegemoet. Deze volgt op 500 meter van het eind, hier moet ook nog een flauwe bocht naar rechts genomen worden. Op 300 meter van het eind volgt nóg een rotonde, waarna het in de laatste meters van de rit gelukkig wel rechtdoor gaat. Toch nog een hectische finale, na een eenvoudige aanloop.   We finishen in het centrum van Lavaur, een stad met net iets meer dan 11.000 inwoners in de Tarn. Het is een stadje met een bescheiden Tourgeschiedenis, dit wordt pas de derde keer dat hier een rit aankomt. In 2001 debuteerde Lavaur, met een overwinning voor Rik Verbrugghe. De enige ritzege in de Tour van de huidige bondscoach van België, die vluchtgenoot Marco Pinotti wist te kloppen, vlak voor het aanstormende peloton. Tien jaar later keerde de Tour terug naar Lavaur. In 2011 werd het wel een normale sprint, met de in die jaren te verwachten winnaar. Cavendish boekte in deze stad een van zijn 30 ritzeges, onderweg naar het record van Merckx. Dat hij dat record niet meer gaat benaderen mag ondertussen duidelijk zijn, Cavendish is al een paar jaar een parodie op een wielrenner en het is volkomen terecht dat hij nu niet van de partij is. Sinds 2011 is de Tour wel nog een aantal keer door Lavaur gereden, vorig jaar bijvoorbeeld nog. In de rit van Albi naar Toulouse reden we door dit stadje, waarbij het mijn verwachting was dat we pas in 2021 zouden terugkeren. 2001, 2011, 2021. Klonk logisch, maar het is dus 2020 geworden. Lavaur is de geboortegrond van Benjamin Thomas, baanwielrenner en wegwielrenner van Groupama-FDJ. In 2019 werd Thomas Frans kampioen tijdrijden, begin dit jaar won hij het omnium tijdens het wereldkampioenschap baanwielrennen. De plaaggeest van Jan-Willem van Schip is nu niet aanwezig in de Tour, dat is dan weer jammer voor hem. Een andere bekende inwoner van Lavaur was Pierre Fabre, de oprichter van Laboratoires Pierre Fabre. De apotheker begon in zijn geboorteplaats Castres en eindigde uiteindelijk in Lavaur, een multinational die miljarden waard is achterlatend. Farmaceutische middeltjes, cosmetica, maar ook onderzoek in de strijd tegen kanker. Veelzijdig, en in veel landen actief. Iets van 15.000 werknemers verspreid over meer dan 40 landen. Hoofdkantoortje hier, in Lavaur. Je zou voor minder. Een paar kilometer verderop ligt in de bossen een enorm potsierlijk gebouwtje verstopt. Veel geld staat niet gelijk aan een goede smaak, blijkt maar weer.  Lavaur is verder een behoorlijk sportieve stad, met in het centrum een prima kathedraaltje. Nog wat vakwerkhuisjes erbij, het kan erger. In deze stad wordt het overdag mokerwarm, we halen blijkbaar 33 graden. Geen kans op regen en het lijkt niet buitengewoon hard te gaan waaien. In startplaats Millau is het een paar graden frisser, maar met 29 graden ook niet bepaald koud. Daar lijkt het ook niet enorm hard te gaan waaien, wat zonde is aangezien dit waaiertechnisch toch een leuke regio is. De Vent d'Autan staat hier, dat maakten de renners vorig jaar nog mee. Toen ontstonden er onderweg naar Albi toch wat waaiers, waarna Wout van Aert (leve Wout!) uiteindelijk in de sprint wist te winnen. Het merkwaardige is dat het in Castres wel schijnt te gaan waaien. Een bijzonder lokale wind moet dat dan wel zijn. Als dat zo is zouden we wel eens een leuke rit kunnen krijgen, voorbij Castres zou de wind dan schuin in de rug staan richting Lavaur. En voorbij Castres komen we nogal wat open terrein tegen. Kan het broekje dan toch op de enkels? Windsnelheden van 25 km/u worden verwacht, met windstoten tot 40 km/u. Ja, dan krijgen we dus gewoon dikke waaiers. Vanaf Castres is het nog iets meer dan 40 kilometer fietsen tot de finish, het kan een bijzonder hectische finale gaan worden. Richting Lavaur waait het wel steeds wat minder hard, in de finishplaats houden we nog maar 15 km/u over. Maar goed, dan is de schade dus al aangericht. Ik verwacht nu ondertussen toch wel een slagveld. Castres, jongens. Noteren. Beginnen doen we om 13:25, waarna er een neutralisatie van 10 minuten volgt. Om 13:35 gaat het los, als het goed is met weinig wind en de wind staat het eerste deel van de rit waarschijnlijk niet gunstig. Ergens tussen 16:21 en 16:37 zouden we door Castres moeten rijden, je bent een lul als je dan niet voor de televisie zit. Je kan meteen om 13:25 voor de tv gaan hangen, dan zijn Jan en Bobbie er weer. Als je toch meer van Michel en José bent moet je even wachten tot 14:35. De aankomst was tijdens de vorige rit zowaar een keer vroeg, maar nu gaan we er weer wat langer over doen. Ergens tussen 17:19 en 17:41, tenzij de renners er door de waaiers een supersnelle rit van maken.  In principe wilde ik voor een korte voorspelling gaan. Sprint, vijf namen, klaar. Maar nu lijkt het toch een ander verhaal te worden. Als het écht zo hard waait in Castres ontkom je simpelweg niet aan nervositeit, op z'n minst. Zelfs als de wind net niet goed genoeg staat krijg je dan nerveus gedoe, valpartijen, etc. Het zou kunnen dat de wind uiteindelijk vol in de rug blijkt te staan, in plaats van schuin, maar zelfs dan wordt het denk ik wel lachen. We zagen onderweg naar Privas al wat alleen het idee van een beetje wind kan doen met een peloton. De verschillende voorspellingen lopen wel een beetje uiteen, maar ploegen gaan het zekere voor het onzekere nemen en hun renners waarschuwen voor dit punt. Misschien baren we net als tijdens de vorige rit uiteindelijk een muis, maar laat ik even mijn nek uitsteken en gewoon stellig beweren dat dit leuk gaat worden. Voila. Mag ook wel een keer trouwens, we worden nog niet echt verwend tijdens deze Tour. Maanden geen wielrennen gezien en dan worden we afgescheept met deze kutkloterij. Zonder fans geen wielrennen, dus doe maar eens wat terug voor de fans. Hup. Oja, ik zou het bijna vergeten, maar tijdens het eerste deel van de rit zit er redelijk wat klimwerk onderweg. Ik heb niet het idee dat dit veel problemen gaat opleveren, zeker aangezien het de afgelopen dagen vrij rustig is geweest. Het peloton zal daar waarschijnlijk ook nog niet volle bak gaan, bang voor wat na Castres komen gaat. Dit mag ik allemaal wel beweren nadat ik bijna een hattrick heb gescoord, zonder Lutsenko was het drie op een rij geweest. Een unicum. Vanaf nu gaat het weer helemaal mis, let maar op. 1. Bennett. Eigenlijk alleen maar omdat hij bij Quick Step zit. Volgens mij is Bennett zelf niet echt een geweldige jongen in de wind, maar met zo'n ploeg om je heen mag dat verder geen problemen opleveren. Daarom schrijf ik hem met potlood op. Vooral ook omdat zijn concurrenten niet aanwezig zullen zijn. Ewan waait over het algemeen weg. Roglic kan voor geen meter in de wind rijden, dus Van Aert heeft mongolenwaaiercorvee. Sorry Michel. 2. Sagan. Peter kan normaal wel aardig in de wind rijden. Is het enige wat hij nog kan, min of meer. Al ben ik misschien iets te streng voor hem. Blijft een geweldenaar, maar de glans hè, de glans is er wel een beetje af. 3. Bol. Komt uit Zaandam, of ergens daar in de buurt. Kenners weten dat het in die regio altijd waait. Ik zou dus ernstig teleurgesteld zijn als Cees niet in de wind kan rijden. Dan moet hij meteen z'n paspoort inleveren, weet je wel. 4. Nizzolo. Kan alles tegenwoordig. Behalve sprinten in de Tour dan, voorlopig. Maar goed, wat niet is kan nog komen. Doug blijft ondanks alles enthousiast. Well done team, great job guys, dat soort teksten. Amazing. 5. Kristoff. Kan wel uit de voeten in de waaiers toch? Of niet, het staat me eigenlijk niet zo helder voor de geest. Met dat logge lichaam zou je toch zeggen dat hij in ieder geval niet weg mag waaien. Misschien is dit ook wel iets voor die andere papzak, Pedersen. Of juist weer voor de Belgische delegatie daar. Wie zal het zeggen, boeit me verder niet. Gerommel in de marge. Mood als we toch geen waaiers krijgen: 
[ Bericht 0% gewijzigd door naatje_1 op 04-09-2020 14:37:09 ] |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2020 @ 14:36 |
Sporza is live. |
Mexicanobakker | vrijdag 4 september 2020 @ 14:36 |
Grote vraag is of Bora dit vol gaat houden. |
naatje_1 | vrijdag 4 september 2020 @ 14:36 |
Ik had dezelfde TT  |
maxi-mus | vrijdag 4 september 2020 @ 14:37 |
quote: Bedankt. |
Momo | vrijdag 4 september 2020 @ 14:37 |
Trouwens goede dag voor Klep in de pick em spel  |
Bugno3 | vrijdag 4 september 2020 @ 14:37 |
quote: Zou 't wat uitmaken? |
TheArt | vrijdag 4 september 2020 @ 14:38 |
Ook hier even een overzicht van alle groepen:
 |
Doedezemaar | vrijdag 4 september 2020 @ 14:38 |
quote: Tip van de dag: niet te vroeg daar inschakelen. Van de week veel te lang naar Thuis gekeken, en vandaag waren het Suzan en Freek  |
Pino112 | vrijdag 4 september 2020 @ 14:38 |
|
Dale__Cooper | vrijdag 4 september 2020 @ 14:38 |
Groep 2 kan nog beter wachten op groep 3. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2020 @ 14:38 |
quote:
 |
Mansjester | vrijdag 4 september 2020 @ 14:39 |
quote: In principe is het toch raar dat ze uitlopen op een groep met daarin ploegen van 3 andere sprinters? |
Mykonos | vrijdag 4 september 2020 @ 14:39 |
Zit Coquard nog in deze groep, terwijl hij vol in beeld is  |
Slobeend | vrijdag 4 september 2020 @ 14:39 |
Sporza met nutteloze beelden. |
Bugno3 | vrijdag 4 september 2020 @ 14:39 |
Joris noemt dit waaiers. |
naatje_1 | vrijdag 4 september 2020 @ 14:39 |
quote: Groep 2 op 1'46 en groep 3 op 3'37, dat is best wel veel inhouden om groep 3 te laten terugkeren... |
Van_Poppel | vrijdag 4 september 2020 @ 14:39 |
quote: alsof je een emmer leeg gooit  |
Cyan9 | vrijdag 4 september 2020 @ 14:39 |
quote: Als ik goed heb gekeken dus alleen Tony Martin van Jumbo niet in groep 1? |
eentwee | vrijdag 4 september 2020 @ 14:39 |
Joris noemt de groepen ook waaiers. |
Mykonos | vrijdag 4 september 2020 @ 14:40 |
quote: Jansen zit in groep 3. |
Mexicanobakker | vrijdag 4 september 2020 @ 14:41 |
quote: Ik zag ook het genot van Suzan en Freek toen ik te vroeg zapte  |
Bugno3 | vrijdag 4 september 2020 @ 14:41 |
Strafexpeditie van Bora goden dit. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2020 @ 14:41 |
quote: Duurt oneindig lang ook. |
Steven184 | vrijdag 4 september 2020 @ 14:41 |
quote: Heerlijk toch man dat amateurisme |
BeursKonijn | vrijdag 4 september 2020 @ 14:41 |
Wat doet het ploegenklassement eigenlijk met een afgestapte renner? Hoe wordt dat meegenomen in de totale tijd? |
Frozen-assassin | vrijdag 4 september 2020 @ 14:41 |
quote: Moker wat 
Belachelijk hard |
naatje_1 | vrijdag 4 september 2020 @ 14:42 |
Theuns, Bol en Bennett niet in groep 1 is niet goed voor mijn spelletjes |
Fretwork | vrijdag 4 september 2020 @ 14:42 |
quote: Snelste 3 renners altijd toch? |
Marcoss | vrijdag 4 september 2020 @ 14:42 |
quote: Ploegenklassement is beste 3 van elke rit |
wimderon | vrijdag 4 september 2020 @ 14:43 |
quote: 3 verliest ook alleen maar tijd op 2. Inmiddels is de voorsprong dermate dat Bora niet eens vol gas hoeft te blijven geven om dit vol te houden. Pat had Asgreen (en Devenyns) eerder moeten laten wachten, dan waren ze erbij geweest voor dat tweede pukkeltje. |
kibo | vrijdag 4 september 2020 @ 14:43 |
En 1km voor de tussensprint rijdt Sagan lek |
Marcoss | vrijdag 4 september 2020 @ 14:43 |
quote: Denk dat andere ploegen zo lang mogelijk wachten, maar die zullen vast wel mee gaan werken straks. Maar met nog waaierkansen in de slotfase van de rit zal het niet heel fanatiek zijn waarschijnlijk. |
Mexicanobakker | vrijdag 4 september 2020 @ 14:45 |
quote: Op vrijdag 4 september 2020 14:43 schreef wimderon het volgende:[..] 3 verliest ook alleen maar tijd op 2. Inmiddels is de voorsprong dermate dat Bora niet eens vol gas hoeft te blijven geven om dit vol te houden. Pat had Asgreen (en Devenyns) eerder moeten laten wachten, dan waren ze erbij geweest voor dat tweede pukkeltje. Pat heeft het hier flink verneukt ja. Die derde groep was gewoon kansloos. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2020 @ 14:45 |
Wout is aan het lachen. Wordt het weer zo'n dag? |
Zwansen | vrijdag 4 september 2020 @ 14:46 |
quote: Die zit vooraan volgens de Toursite. |
Cyan9 | vrijdag 4 september 2020 @ 14:46 |
quote: Elke dag is Wout dag. |
Bugno3 | vrijdag 4 september 2020 @ 14:47 |
quote: Wout knalt Peto aan de meet op 4 lengtes |
Mexicanobakker | vrijdag 4 september 2020 @ 14:48 |
Volgens mij pakte Sagan hem nog. |
Mexicanobakker | vrijdag 4 september 2020 @ 14:48 |
Nee, toch te vroeg. |
Zwansen | vrijdag 4 september 2020 @ 14:48 |
Volgens mij wint Trentin Joris.  |
naatje_1 | vrijdag 4 september 2020 @ 14:48 |
Trentin pakt de punten, lekker |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2020 @ 14:49 |
En nu? |
Dale__Cooper | vrijdag 4 september 2020 @ 14:49 |
Trentin, koning van de tussensprinten. |
kibo | vrijdag 4 september 2020 @ 14:49 |
Sagan 1 |
Ambrosius | vrijdag 4 september 2020 @ 14:49 |
Doorrijden. |
naatje_1 | vrijdag 4 september 2020 @ 14:49 |
Zo wordt de strijd om groen wel interessant |
Toby56 | vrijdag 4 september 2020 @ 14:49 |
Trentin dacht net op tijd: geen Groenewegentje doen hier. |
Cyan9 | vrijdag 4 september 2020 @ 14:49 |
Sagan woest. |
Fretwork | vrijdag 4 september 2020 @ 14:49 |
quote: Volgens Velon ook |
Zwansen | vrijdag 4 september 2020 @ 14:50 |
Deze col is heerlijk voor die eerste groep om nog meer tijd te pakken, maar dan moet Bora wel door willen rijden. |
Marcoss | vrijdag 4 september 2020 @ 14:50 |
quote: Denk dat het groen na vandaag juist beslist is, Bennett had het nog een beetje spannend kunnen maken |
Steven184 | vrijdag 4 september 2020 @ 14:51 |
Ik kan wel stoppen met het pickemspel na vandaag |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2020 @ 14:52 |
Renaat  |
wimderon | vrijdag 4 september 2020 @ 14:52 |
quote: Bennett was wel favoriet zelfs, totdat hij zich liet verrassen vandaag. |
Fretwork | vrijdag 4 september 2020 @ 14:54 |
quote: Ik al een tijdje, maar Cees lijkt me geen hele goede pick vandaag |
Steven184 | vrijdag 4 september 2020 @ 14:54 |
quote: Colbrelli in rot 1, Cees vandaag. |
hhh38 | vrijdag 4 september 2020 @ 14:55 |
Superforecast staat nog steeds op windkracht 5 bij Castres |
Momo | vrijdag 4 september 2020 @ 14:57 |
Frans vind Tom dus ook een zeikwijf |
Marcoss | vrijdag 4 september 2020 @ 14:58 |
quote: Had verwacht dat Sagan het bij de heuvelachtige ritten sowieso wel terug zou pakken en dat de vlakke sprints van Bennett dat niet konden compenseren, maar dan ga je er wel vanuit dat Sagan weer kan klimmen. |
DecoAoreste | vrijdag 4 september 2020 @ 15:01 |
Help me herinneren dat ik vanaf nu fan ben van Bora. Eindelijk wat leven in de brouwerij. Waar zijn mijn Duitse vlaggetjes?
Slowaakse mag ook, beter wint Sagan deze rit. |
hhh38 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:01 |
Bora nog steeds met 7  |
naatje_1 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:01 |
Ik kan wel even naar de winkel toch? |
El-Stinho | vrijdag 4 september 2020 @ 15:01 |
Nutteloos babbelen met Vandegoor, jaaaaaaaaaaaaa. |
eentwee | vrijdag 4 september 2020 @ 15:02 |
quote: Bora keukentje kopen? |
Dale__Cooper | vrijdag 4 september 2020 @ 15:02 |
Hoezo zou Trentin niet mogen sprinten? |
hhh38 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:03 |
quote: The kitchen revolution  |
SaintOfKillers | vrijdag 4 september 2020 @ 15:03 |
Wie gaat hier Van Aert verslaan als het een sprint wordt? Misschien Coquard, eventueel Mezgec? |
Koffieplanter | vrijdag 4 september 2020 @ 15:03 |
quote: Wie zegt dat van Aert mee gaat sprinten? |
naatje_1 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:03 |
quote: Ik dacht meer aan een sapje |
hhh38 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:04 |
quote: Niemand dus |
DecoAoreste | vrijdag 4 september 2020 @ 15:04 |
quote: Inderdaad. Dit is ook wielrennen, lekker eerst het bordje van een ander leegeten. Niks immoreels aan.
Hoop alsnog wel dat Sagan gewoon de sterkste is in de eindsprint. |
wimderon | vrijdag 4 september 2020 @ 15:05 |
quote: Op vrijdag 4 september 2020 14:58 schreef Marcoss het volgende:[..] Had verwacht dat Sagan het bij de heuvelachtige ritten sowieso wel terug zou pakken en dat de vlakke sprints van Bennett dat niet konden compenseren, maar dan ga je er wel vanuit dat Sagan weer kan klimmen. Er zijn niet echt van die Sagan-ritten (eigenlijk alleen 13 en dat is met zijn huidige vorm al op het randje) met een sprint na wel klimwerk, maar niet te zwaar. En met die 50-punters voor vlakke ritten tikt het hard aan als Sagan daar wat minder scoort. Maar vandaag gooit het dus compleet overhoop. |
Mexicanobakker | vrijdag 4 september 2020 @ 15:05 |
Ben blij dat ik in ieder geval Hofstetter en Mezgec heb ipv Trentin en Van Aert in CM. Kan nog best een redelijke dag worden daardoor. |
SaintOfKillers | vrijdag 4 september 2020 @ 15:05 |
quote: Ik. Dat viel af te leiden uit mijn username die naast de post stond. |
Slobeend | vrijdag 4 september 2020 @ 15:06 |
quote: Die kans is toch vrij groot nu. |
Koffieplanter | vrijdag 4 september 2020 @ 15:06 |
quote: Als het straks op de kant gaat heeft hij waarschijnlijk andere prioriteiten. |
Mansjester | vrijdag 4 september 2020 @ 15:06 |
Die Belgen hebben allemaal pep gesnoven of wat? Jezus wat praten die snel en veel |
Slobeend | vrijdag 4 september 2020 @ 15:07 |
quote: Waarom? Je zou net zo goed andersom kunnen beredeneren. |
hhh38 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:07 |
quote: Als ie in de voorste waaier eindigt sprint ie gewoon mee lijkt me |
El-Stinho | vrijdag 4 september 2020 @ 15:08 |
quote: Dat was mijn visie vooraf ook. Goed dat we op een lijn zitten ha ha ha. |
Marcoss | vrijdag 4 september 2020 @ 15:08 |
quote: Maar als hij dan zelf niet gelost wordt in de waaiers, zal hij sowieso wel gaan sprinten toch? En dan is de vraag of "frissere" mannen hem kunnen kloppen |
Fretwork | vrijdag 4 september 2020 @ 15:08 |
Heb Hofstetter, Sagan, van Aert en Mezgec. Hoeft geen drama te zijn |
hhh38 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:09 |
quote: Ik heb Coquard ipv Hofstetter, verder hetzelfde |
Zwansen | vrijdag 4 september 2020 @ 15:09 |
Wtf wat was er met Dumoulin? Ik kom net van de wc en zie op de Toursite dat Dumoulin 1 minuut achter ligt, maar vervolgens nu weer in z’n eentje terug? |
Mexicanobakker | vrijdag 4 september 2020 @ 15:09 |
quote: Het is meer dat als ik (bijvoorbeeld) Kristoff en Viviani had gehad, ik goed de lul zou zijn. |
Mansjester | vrijdag 4 september 2020 @ 15:10 |
quote: Op vrijdag 4 september 2020 15:09 schreef Zwansen het volgende:Wtf wat was er met Dumoulin? Ik kom net van de wc en zie op de Toursite dat Dumoulin 1 minuut achter ligt, maar vervolgens nu weer in z’n eentje terug? Niks. Was alleen even drinken halen |
Koffieplanter | vrijdag 4 september 2020 @ 15:10 |
quote: Op vrijdag 4 september 2020 15:08 schreef Marcoss het volgende:[..] Maar als hij dan zelf niet gelost wordt in de waaiers, zal hij sowieso wel gaan sprinten toch? En dan is de vraag of "frissere" mannen hem kunnen kloppen Dat moet ik nog maar zien. Hij heeft zijn rit al en leek niet direct bijzonder vurig voor een tweede. |
Slobeend | vrijdag 4 september 2020 @ 15:11 |
quote: Op vrijdag 4 september 2020 15:09 schreef Zwansen het volgende:Wtf wat was er met Dumoulin? Ik kom net van de wc en zie op de Toursite dat Dumoulin 1 minuut achter ligt, maar vervolgens nu weer in z’n eentje terug? Niks aan de hand... Iets met z'n fiets. Was geen minuut. |
Mexicanobakker | vrijdag 4 september 2020 @ 15:11 |
quote: Nu het gedecimeerd is zie ik hem wel iets eerder voor een tweede rit sprinten dan in een 'normale' situatie |
Frozen-assassin | vrijdag 4 september 2020 @ 15:12 |
Oef zes minuten. Nu wordt het wel penibel |
Dale__Cooper | vrijdag 4 september 2020 @ 15:12 |
Ja, de sfeer bij Jumbo is zo slecht dat Tom en Primoz zich wel mogen opofferen voor Wout. |
Evertjan | vrijdag 4 september 2020 @ 15:12 |
quote: o was bang dat hij alweer moest poepen achter een verkeersbord |
hhh38 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:12 |
quote: Ik denk niet dat ie zo'n uitgelezen kans zou laten schieten. Ik denk dat ie eerder bedoelde dat ze niet meer voor hem zullen rijden.
Maar nu hoeft ie alleen maar samen met Roglic in de eerste groep te blijven en de weg ligt open |
Mexicanobakker | vrijdag 4 september 2020 @ 15:12 |
Het was echt nog 2 seconden dat bennett nodig had, classic wel. Dat zie je zo vaak. |
Evertjan | vrijdag 4 september 2020 @ 15:12 |
quote: Wuyts is echt van het padje af als het over Belgische renners gaat |
DecoAoreste | vrijdag 4 september 2020 @ 15:12 |
De Belgen willen dat Roglic en Dumoulin een lead-out gaan doen. Droom lekker verder joh. Neem nog een Belgisch biertje. |
Mexicanobakker | vrijdag 4 september 2020 @ 15:13 |
Wuyts  |
Mykonos | vrijdag 4 september 2020 @ 15:14 |
De graphic van Eurosport beweerde dat de topsnelheid van Buchmann in deze etappe 96km is  |
Marcoss | vrijdag 4 september 2020 @ 15:14 |
Roglic is zelf ook niet traag natuurlijk, maar die pakt met boni's ook direct het geel..  |
maxi-mus | vrijdag 4 september 2020 @ 15:14 |
quote: Maar dat willen ze niet. |
Evertjan | vrijdag 4 september 2020 @ 15:15 |
quote: WVA die de sprint aantrekt voor Primoz |
wimderon | vrijdag 4 september 2020 @ 15:15 |
quote: Zeker omdat er nog twee ploeggenoten (buiten Alaphilippe) vooraan zaten. |
Dale__Cooper | vrijdag 4 september 2020 @ 15:15 |
quote: Dat zou wel vermakelijk zijn. |
Koffieplanter | vrijdag 4 september 2020 @ 15:15 |
Pidcock is weer dingen aan het regelen. |
Frozen-assassin | vrijdag 4 september 2020 @ 15:15 |
quote:
|
DecoAoreste | vrijdag 4 september 2020 @ 15:16 |
quote: Ik heb Roglic nog nooit een vlakke massasprint zien rijden. |
Evertjan | vrijdag 4 september 2020 @ 15:17 |
quote: Dan krijgt Wuyts gelijk een TIA als hij dat ziet gebeuren |
Fretwork | vrijdag 4 september 2020 @ 15:18 |
Enric Mas 
Komt er nog een seizoen 2 op Netflix? |
Mykonos | vrijdag 4 september 2020 @ 15:18 |
quote: Ja, precies, dat is toch gelul. Die livedata slaat zoals wel vaker nergens op. 96 haal je in de afdaling van een Alpencol met weinig bochten, niet op dit parcours. |
Mexicanobakker | vrijdag 4 september 2020 @ 15:18 |
quote: Als die daartussen waren gaan fietsen was het gat dicht. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2020 @ 15:19 |
Haha, Bora stopt en B&B neemt het over.  |
Idisrom | vrijdag 4 september 2020 @ 15:19 |
Het landschap ziet er in deze tijd er mooier uit dan in juli, vind ik. |
Slobeend | vrijdag 4 september 2020 @ 15:19 |
Jaaa een Van Aert vraag. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2020 @ 15:19 |
Ga je door Thomas? |
Mexicanobakker | vrijdag 4 september 2020 @ 15:21 |
quote: Krijgen we zometeen zeker Israel. |
Marcoss | vrijdag 4 september 2020 @ 15:21 |
quote: Er vanuit gaande dat het nog verder uit elkaar gereden wordt uiteraard en er 20/25 man over blijven.
Zoiets als dit, al was dat veld wel heel matig verder
https://cqranking.com/men/asp/gen/race.asp?raceid=34979 |
Fretwork | vrijdag 4 september 2020 @ 15:21 |
Wat is dit voor plan dan van de Gendt |
Mansjester | vrijdag 4 september 2020 @ 15:21 |
Thomas  |
hhh38 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:21 |
quote: Astana voor Hugo Houle  |
Koffieplanter | vrijdag 4 september 2020 @ 15:21 |
Heeft de zeer sympathieke De Gendt weer zo'n dag? |
Frozen-assassin | vrijdag 4 september 2020 @ 15:22 |
quote: Ik vind dit banwaardig |
naatje_1 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:22 |
Oh, had dus niet naar de winkel moeten gaan... |
Mexicanobakker | vrijdag 4 september 2020 @ 15:22 |
quote: Maar die kan hier niet winnen. Hofstetter en Coquard maken in dit veld (mits WvA niet meesprint) wel echt een kans. |
hhh38 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:23 |
quote: Ik mag hopen dat je doorhad dat ik niet serieus was |
maxi-mus | vrijdag 4 september 2020 @ 15:23 |
Bedankt Renaat, wij hebben ook beeld. |
hhh38 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:24 |
4 en 7 minuten, dat is voorbij |
Dale__Cooper | vrijdag 4 september 2020 @ 15:24 |
Zou Colbrelli vandaag mogen? |
Slobeend | vrijdag 4 september 2020 @ 15:24 |
"Renaat!" is mijn ringtone dus dacht even dat mijn telefoon ging (lol). |
Mexicanobakker | vrijdag 4 september 2020 @ 15:24 |
quote: Ja, dat begreep ik wel enigszins hoor. |
maxi-mus | vrijdag 4 september 2020 @ 15:24 |
quote:  |
Fretwork | vrijdag 4 september 2020 @ 15:24 |
quote: Kan je die ringtone doorsturen |
Mexicanobakker | vrijdag 4 september 2020 @ 15:24 |
quote: Hoop wel dat nu er echt kans is op de etappe dat ie mag. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2020 @ 15:25 |
quote: Dit lijkt me heel ongemakkelijk in het openbaar. |
El-Stinho | vrijdag 4 september 2020 @ 15:25 |
quote: Verbaast het je dat het Slobeend is die dit doet? |
Evertjan | vrijdag 4 september 2020 @ 15:26 |
quote: zit je ook in de Rode Lantaarn Podcast? |
maxi-mus | vrijdag 4 september 2020 @ 15:26 |
quote: Slob vraagt ook om een 'natje' bij de bar. |
Steven184 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:26 |
TdG gaat schroeien |
Slobeend | vrijdag 4 september 2020 @ 15:26 |
quote: https://sporza.be/nl/2020(...)d-de-renaat-beltoon/ |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2020 @ 15:27 |
quote: Een beetje wel. |
Dale__Cooper | vrijdag 4 september 2020 @ 15:27 |
quote: Moet je dit vaak uitleggen als je telefoon gaat? Of vertoef je louter in wielerkringen? |
Frozen-assassin | vrijdag 4 september 2020 @ 15:28 |
Kan Thomas dit ook niet beter bewaren voor morgen? |
Slobeend | vrijdag 4 september 2020 @ 15:28 |
quote: Ik word niet zo vaak gebeld . |
maxi-mus | vrijdag 4 september 2020 @ 15:29 |
quote: Wees blij. |
Evertjan | vrijdag 4 september 2020 @ 15:29 |
quote: het is dan ook 2020 niemand belt meer |
naatje_1 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:30 |
quote: Dit is helaas niet waar |
Mansjester | vrijdag 4 september 2020 @ 15:30 |
quote:
 |
Evertjan | vrijdag 4 september 2020 @ 15:30 |
quote: noemt hij Jumbo-Visma ook nog altijd Jotto-Lumbo??? |
naatje_1 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:32 |
De Gendt met 20s, dat is toch redelijk kansloos? |
Slobeend | vrijdag 4 september 2020 @ 15:32 |
Chute |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2020 @ 15:33 |
Ach, Marco. |
Mexicanobakker | vrijdag 4 september 2020 @ 15:33 |
sjuut |
Frozen-assassin | vrijdag 4 september 2020 @ 15:33 |
Hofstetter |
Van_Poppel | vrijdag 4 september 2020 @ 15:33 |
In het skoekeloen |
Mexicanobakker | vrijdag 4 september 2020 @ 15:33 |
Ach nee, Hugo gaat er bij liggen  |
Mani89 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:34 |
Er kan maar 1 Hugo zijn. |
Frozen-assassin | vrijdag 4 september 2020 @ 15:34 |
Doe maar een plakbidonnetje voor Hugo |
Zwansen | vrijdag 4 september 2020 @ 15:35 |
Clement: geen handschoenen want dan EGAAL IK BRUINER  |
Idisrom | vrijdag 4 september 2020 @ 15:35 |
Was Fiets je handen stuk |
Mexicanobakker | vrijdag 4 september 2020 @ 15:36 |
quote: Achter het autootje hangen mag ook. |
Cyan9 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:36 |
quote: Goede reden wel. |
Slobeend | vrijdag 4 september 2020 @ 15:36 |
Duidelijk geen dyneema. |
Mykonos | vrijdag 4 september 2020 @ 15:37 |
We hebben gewonnen in Italië  |
Dale__Cooper | vrijdag 4 september 2020 @ 15:39 |
Nou, nou, nou. Overdrijven is ook een vak wat betreft Eekhoff. |
Fretwork | vrijdag 4 september 2020 @ 15:40 |
quote: Dank,
Deze ga ik veelvuldig instellen bij vrienden die even gaan pissen |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2020 @ 15:40 |
Hofstèttèr.  |
Slobeend | vrijdag 4 september 2020 @ 15:40 |
quote:  |
Koffieplanter | vrijdag 4 september 2020 @ 15:44 |
Ik heb genoeg gezien, De Gendt wint de etappe hier. |
Mexicanobakker | vrijdag 4 september 2020 @ 15:44 |
quote: Altijd wel lastig bij zo'n Elzasnaam, spreek je het nu gewoon Duits uit of toch met de Franse slag?
Ik wil ook nog wel eens wisselen tussen Hofstettur of Oofsteetehr |
Mexicanobakker | vrijdag 4 september 2020 @ 15:44 |
quote: Dat zou een legendarische overwinning zijn. |
Koffieplanter | vrijdag 4 september 2020 @ 15:47 |
Cavendish was toch wel een ongekend fenomeen. Als je dat vergelijkt met dat manke, bange hondje wat daar nu bij Bahrain zit te koersen, is het zielig wat er van hem geworden is laat in zijn carrière. |
wimderon | vrijdag 4 september 2020 @ 15:47 |
Denis Galimzyanov vierdes toen, je zou voor minder. |
DeeBee | vrijdag 4 september 2020 @ 15:47 |
IS HET ZO'N DAG |
naatje_1 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:48 |
De Gendt gaat toch geen 70km tijdrit kunnen rijden met een jagend peloton achter zich terwijl hij nu slechts 36 seconden heeft? |
wimderon | vrijdag 4 september 2020 @ 15:48 |
quote: Op vrijdag 4 september 2020 15:47 schreef Koffieplanter het volgende:Cavendish was toch wel een ongekend fenomeen. Als je dat vergelijkt met dat manke hondje wat daar nu bij Bahrain zit te koersen, is het zielig wat er van hem geworden is laat in zijn carrière. Heeft zich volledig over de kop gereden in 2016. |
Mani89 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:48 |
quote: Prachtig.
 |
Marcoss | vrijdag 4 september 2020 @ 15:49 |
quote: Op vrijdag 4 september 2020 15:48 schreef naatje_1 het volgende:De Gendt gaat toch geen 70km tijdrit kunnen rijden met een jagend peloton achter zich terwijl hij nu slechts 36 seconden heeft? Dat is de Gendt al wel vaker gelukt, maar dit lijkt me kansloos ja |
Mexicanobakker | vrijdag 4 september 2020 @ 15:50 |
quote: Denk dat die valpartijen in 2017 er ook wel mee te maken hebben. |
Evertjan | vrijdag 4 september 2020 @ 15:51 |
quote: En hij is al 43 ofzo?? |
naatje_1 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:51 |
quote: Met slechts 30 seconden voorsprong met 70km te gaan? |
Cyan9 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:54 |
quote: 35 |
Max23 | vrijdag 4 september 2020 @ 15:54 |
Met 40-45 km te gaan zijn we bij Castres geloof ik he? |
Marcoss | vrijdag 4 september 2020 @ 15:54 |
quote: Niet zo specifiek, maar bedoelde met een voorsprong die kansloos leek met een grote groep achter zich aan. |
Koffieplanter | vrijdag 4 september 2020 @ 15:54 |
Ik zou De Gendt meenemen naar Imola en hem in de kopgroep steken. |
Van_Poppel | vrijdag 4 september 2020 @ 15:55 |
quote: 43,5km volgens mijn Tourgids. |
DeeBee | vrijdag 4 september 2020 @ 15:55 |
quote: Over 1914-1918 seconden. |
Dagoduck | vrijdag 4 september 2020 @ 15:59 |
quote: Op vrijdag 4 september 2020 15:47 schreef Koffieplanter het volgende:Cavendish was toch wel een ongekend fenomeen. Als je dat vergelijkt met dat manke, bange hondje wat daar nu bij Bahrain zit te koersen, is het zielig wat er van hem geworden is laat in zijn carrière. Ongekend dat ie die Koreaan bijna het ziekenhuis in reed.  |
Lucyintheafternoon | vrijdag 4 september 2020 @ 16:00 |
En ik ben terug van werk, HOE STAAT HET MET DE WIND. |
Dagoduck | vrijdag 4 september 2020 @ 16:00 |
quote: Die is er niet. |
naatje_1 | vrijdag 4 september 2020 @ 16:01 |
quote: Nog 20km |
Lucyintheafternoon | vrijdag 4 september 2020 @ 16:03 |
quote: Oke bedankt. Ik ga even een speklapje bakken. |
Mansjester | vrijdag 4 september 2020 @ 16:04 |
De Gendt is een geniale renner |
Columbiafan | vrijdag 4 september 2020 @ 16:06 |
Michel is wel een beetje vervelend aan het doen. |
Mexicanobakker | vrijdag 4 september 2020 @ 16:06 |
Die andere sprinters zijn wel echt weg he allen?
Daar gaat mijn pick em.  |
Columbiafan | vrijdag 4 september 2020 @ 16:06 |
Lenny lijkt dit wel prima te doen. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2020 @ 16:07 |
quote: Ben jij geen chauvinist? |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2020 @ 16:08 |
Aardig windje hier, zo te zien. |
maxi-mus | vrijdag 4 september 2020 @ 16:08 |
quote: Ik heb Trenten. |
naatje_1 | vrijdag 4 september 2020 @ 16:09 |
Oh oh Mollema |
Marcoss | vrijdag 4 september 2020 @ 16:09 |
Movistar kan nu Mollema terugpakken door volle bak te gaan koersen! |
The_Undertone | vrijdag 4 september 2020 @ 16:09 |
quote: Thomas doet niet aan tactiek |
Van_Poppel | vrijdag 4 september 2020 @ 16:10 |
quote: Dat is 7 jaar geleden...mag hopen dat dat niet meer speelt  |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2020 @ 16:11 |
Hannes heeft pianovingers. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2020 @ 16:11 |
Pogacar ook weer lek. |
showtimer | vrijdag 4 september 2020 @ 16:11 |
Matxin staat scherp |
Frozen-assassin | vrijdag 4 september 2020 @ 16:11 |
Slechte banden bij UAE |
Mansjester | vrijdag 4 september 2020 @ 16:12 |
quote: Pogacar vraagt teveel van zn banden. Net als Verstappen die zn auto teveel pusht waardoor die kapot gaat |
wimderon | vrijdag 4 september 2020 @ 16:13 |
quote: Was Movistar sowieso al van plan om net op dit moment te gaan rijden? |
hhh38 | vrijdag 4 september 2020 @ 16:13 |
quote: Piti vergeet niet |
Mexicanobakker | vrijdag 4 september 2020 @ 16:13 |
quote: Gefeliciteerd met de overwinning  |
Mexicanobakker | vrijdag 4 september 2020 @ 16:14 |
quote: Wanneer was dit ook alweer? |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2020 @ 16:16 |
Boonen, ik heb bingo. |
Frozen-assassin | vrijdag 4 september 2020 @ 16:16 |
Robert Hunter  |
wimderon | vrijdag 4 september 2020 @ 16:16 |
quote: https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2013/stage-13 |
maxi-mus | vrijdag 4 september 2020 @ 16:17 |
quote: Max ook en Bob heeft Peter. En Parijs is nog ver. |
maxi-mus | vrijdag 4 september 2020 @ 16:18 |
quote: Ltd ook nog mee. |
DeeBee | vrijdag 4 september 2020 @ 16:18 |
quote: Geloofde jij in de cumbek? Had De Boon nog mee gekund in dit peloton? |
Mexicanobakker | vrijdag 4 september 2020 @ 16:18 |
quote: Was ook een beetje ironisch bedoeld, maar deze slag is aan u.
De pick'em is altijd een knotsgek spel. Ook totaal andere tactiek dan andere tourpooltjes. |
showtimer | vrijdag 4 september 2020 @ 16:18 |
quote: Toen Costa moest wachten. Arme Ruin. |
StephanL | vrijdag 4 september 2020 @ 16:18 |
Een gat in het dak, het kan in Frankrijk |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2020 @ 16:19 |
quote: Absoluut niet. |
maxi-mus | vrijdag 4 september 2020 @ 16:19 |
quote: Op vrijdag 4 september 2020 16:18 schreef Mexicanobakker het volgende:[..] Was ook een beetje ironisch bedoeld, maar deze slag is aan u. De pick'em is altijd een knotsgek spel. Ook totaal andere tactiek dan andere tourpooltjes. Ik probeer altijd iets anders te doen dan de massa anders wordt @showtimer weer boos. |
Frozen-assassin | vrijdag 4 september 2020 @ 16:20 |
Tom zei bij vive le velo nog dat huidige niveau van peloton lager is. Lees: hij denkt dat hij wel mee kon doen met de besten |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2020 @ 16:21 |
quote: Dat leek me een grapje. Niveau ligt nu hoger. |
showtimer | vrijdag 4 september 2020 @ 16:21 |
quote: Er stond een opmerking klaar voor alle Yates liefde, maar niet verstuurd.  |
hhh38 | vrijdag 4 september 2020 @ 16:21 |
Gaan we eraan beginnen? |
Frozen-assassin | vrijdag 4 september 2020 @ 16:21 |
quote: Ik hoop het maar |
showtimer | vrijdag 4 september 2020 @ 16:21 |
quote: Dat ging ook over Roubaix. Specifieker krijg je het niet. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2020 @ 16:21 |
Castres, dus ze worden nerveus. |
maxi-mus | vrijdag 4 september 2020 @ 16:22 |
quote:  |
Van_Poppel | vrijdag 4 september 2020 @ 16:22 |
Straks gaan ze rechtsaf  |
Idisrom | vrijdag 4 september 2020 @ 16:22 |
quote: Mooie stad |
Slobeend | vrijdag 4 september 2020 @ 16:22 |
quote: Zodra we Castres uitrijden. |
hhh38 | vrijdag 4 september 2020 @ 16:23 |
Hopelijk wapperen Trentèn en Hofstèttèr eraf |
Slobeend | vrijdag 4 september 2020 @ 16:23 |
Blijf gewoon vooraan nu. |
Koffieplanter | vrijdag 4 september 2020 @ 16:23 |
Rowe in groep 3 is niet goed. |
Fretwork | vrijdag 4 september 2020 @ 16:24 |
Injos hebt er zin an |
Zwansen | vrijdag 4 september 2020 @ 16:24 |
Kan Tom niet z’n brommer opstarten straks? Moet ook aardig kunnen waaierrijden. |
Mexicanobakker | vrijdag 4 september 2020 @ 16:24 |
quote: Hopelijk alleen Tranten. En dan moet Van Aert lekker vol knechten voor Rogla en Dumourain |
Fretwork | vrijdag 4 september 2020 @ 16:25 |
quote: Lead-out voor ONZE wout |
showtimer | vrijdag 4 september 2020 @ 16:25 |
Dit kan alleen nog maar tegenvallen. |
DeeBee | vrijdag 4 september 2020 @ 16:25 |
quote: Denk ik ook wel.
Zou de sprint van Boonen of Van Aert beter zijn? Denk zelfs die van Wout.
Al was Boonen best een prima coureur. |
WAvanBuren | vrijdag 4 september 2020 @ 16:25 |
Ik kijk nu ook mee . |
Slobeend | vrijdag 4 september 2020 @ 16:25 |
quote: Dat gaat het inderdaad. |
maxi-mus | vrijdag 4 september 2020 @ 16:25 |
quote: Het leven is een aaneenschakeling van teleurstellingen. |
Fretwork | vrijdag 4 september 2020 @ 16:26 |
quote: De excitement is een verademing an sich |
Dagoduck | vrijdag 4 september 2020 @ 16:26 |
Wat doen ze  |
Mexicanobakker | vrijdag 4 september 2020 @ 16:26 |
Ach nee, Bagrijn. |
showtimer | vrijdag 4 september 2020 @ 16:26 |
Altijd tegen Landa |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2020 @ 16:26 |
Lekker Bagrijn. |
Van_Poppel | vrijdag 4 september 2020 @ 16:26 |
Fietsen bij Bagrijn |
El-Stinho | vrijdag 4 september 2020 @ 16:26 |
Bahrein in optima forma. |
Frozen-assassin | vrijdag 4 september 2020 @ 16:26 |
Bagger |
superniger | vrijdag 4 september 2020 @ 16:27 |
VAL |
WAvanBuren | vrijdag 4 september 2020 @ 16:27 |
Och, het ging weer eens te traag voor de Gendt (ooit 3e in de Giro)? |
AllesKaputt | vrijdag 4 september 2020 @ 16:27 |
Baggerijn |
showtimer | vrijdag 4 september 2020 @ 16:27 |
quote: se tussenstand |
maxi-mus | vrijdag 4 september 2020 @ 16:27 |
Verliest Landa hier wederom een grote ronde? |
Marcoss | vrijdag 4 september 2020 @ 16:27 |
Dumoulin vergeet telkens dat hij bij Jumbo rijdt, geloof ik |
Momo | vrijdag 4 september 2020 @ 16:28 |
#FreeLanda |
Slobeend | vrijdag 4 september 2020 @ 16:28 |
quote: Hoezo? |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2020 @ 16:28 |
quote: Op vrijdag 4 september 2020 16:25 schreef DeeBee het volgende:[..] Denk ik ook wel. Zou de sprint van Boonen of Van Aert beter zijn? Denk zelfs die van Wout. Al was Boonen best een prima coureur. Poe, dat is wel lastig vergelijken. Opportunistisch gezien zou je bijna denken dat Wout beter is dan de beste Boonen. |
naatje_1 | vrijdag 4 september 2020 @ 16:28 |
De volgende voor Van Aert? |
El-Stinho | vrijdag 4 september 2020 @ 16:29 |
quote: Als Landa hier niet was gevallen, denk ik dat hij dit weekend de eerste stappen naar heerschappij had gezet. |
Frozen-assassin | vrijdag 4 september 2020 @ 16:29 |
Nou, Jumbo mag hun treintje ook wel op rails gaan leggen |
hhh38 | vrijdag 4 september 2020 @ 16:29 |
Groot dorp |
Mexicanobakker | vrijdag 4 september 2020 @ 16:29 |
Een van de vele afsluitdijken. |
Marcoss | vrijdag 4 september 2020 @ 16:29 |
quote: Die rijdt bijna nooit bij z'n ploeggenoten als die gegroepeerd rijden |
Bugno3 | vrijdag 4 september 2020 @ 16:29 |
quote: Laat den Wout eerst maar eens Roubaix en de Hoogmis domineren. |
WAvanBuren | vrijdag 4 september 2020 @ 16:29 |
quote: Dat moeten we dan eerst maar eens zien in Vlaanderen/Roubaix. Wout wel meer allround natuurlijk. |
DecoAoreste | vrijdag 4 september 2020 @ 16:29 |
quote: Dat was me een epische solo  |
showtimer | vrijdag 4 september 2020 @ 16:29 |
quote: Dat ze Sjors nog in het treintje zetten is vragen om problemen. |
DeeBee | vrijdag 4 september 2020 @ 16:29 |
quote: Boonen in Madrid, toen Koos Moerenhout nog bijna wereldkampioen werd.
Boonen was wel rap, McEwen en co. kloppen is niet niks. Wout klopt Cees Bol of all places. Wel hilarisch dat Matje waarschijnlijk nog iets sneller kan zijn dan Wout, what a time to be alive. |
naatje_1 | vrijdag 4 september 2020 @ 16:29 |
Krijgen we nog open veld? |
Zwansen | vrijdag 4 september 2020 @ 16:30 |
quote: Ja, maar hij had ook moeten zeggen ‘Egaler bruinen’.  |
DecoAoreste | vrijdag 4 september 2020 @ 16:30 |
quote: Eens, die kan dit soort dingen totaal niet. Echt een pure klimmer. |
Bugno3 | vrijdag 4 september 2020 @ 16:30 |
quote: Op Vacancesoleil-benzine  |
hhh38 | vrijdag 4 september 2020 @ 16:30 |
Ik vind die bomen wel erg stilletjes |
Frozen-assassin | vrijdag 4 september 2020 @ 16:30 |
Jumbo lekker verspreid |
Van_Poppel | vrijdag 4 september 2020 @ 16:30 |
quote: De grootste lollerploeg van dit decennium |
AllesKaputt | vrijdag 4 september 2020 @ 16:31 |
quote: Vrijbuiters / wegpiraten |
Bugno3 | vrijdag 4 september 2020 @ 16:31 |
quote: Saunier Duval? |
-XOR- | vrijdag 4 september 2020 @ 16:31 |
quote: Op vrijdag 4 september 2020 16:25 schreef DeeBee het volgende:[..] Denk ik ook wel. Zou de sprint van Boonen of Van Aert beter zijn? Denk zelfs die van Wout. Al was Boonen best een prima coureur. Boonen was in zijn begindagen een betere sprinter dan WvA nu. |
WAvanBuren | vrijdag 4 september 2020 @ 16:31 |
quote: Saunier-Duval? |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2020 @ 16:32 |
Van Baarle niet best. |
Bugno3 | vrijdag 4 september 2020 @ 16:32 |
quote: Warom kopieer je al tot twemaal toe mijn posts? |
naatje_1 | vrijdag 4 september 2020 @ 16:32 |
Nou, dat was het voor De Gendt |
showtimer | vrijdag 4 september 2020 @ 16:32 |
Riemen vast |
Bugno3 | vrijdag 4 september 2020 @ 16:32 |
quote: Slaaf Dylan krijgt vanavond zweepslagen. |
Momo | vrijdag 4 september 2020 @ 16:33 |
Tijdslimiet is 18 minuten waarschijnlijk en heel Sunweb zit nu op 10 minuten. |
Van_Poppel | vrijdag 4 september 2020 @ 16:33 |
quote: Die konden er ook wat van
Al is dat voor mijn gevoel wat langer geleden. |
-XOR- | vrijdag 4 september 2020 @ 16:33 |
quote: Mosquera en Ricco 
Zuivere koffie was dat. |
Frozen-assassin | vrijdag 4 september 2020 @ 16:33 |
INEOS mist voorin wel Reauwwww |
Zwansen | vrijdag 4 september 2020 @ 16:33 |
Godver daar gaan ze al. |
Aguero | vrijdag 4 september 2020 @ 16:33 |
Hoppa. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 4 september 2020 @ 16:33 |
Het is begonnen. |
WAvanBuren | vrijdag 4 september 2020 @ 16:33 |
quote: Het spijt me. |
Dale__Cooper | vrijdag 4 september 2020 @ 16:33 |
W W W W |
Slobeend | vrijdag 4 september 2020 @ 16:33 |
Jawel! |
Belgosome | vrijdag 4 september 2020 @ 16:33 |
Lintvorming |
naatje_1 | vrijdag 4 september 2020 @ 16:33 |
WWWWAAAAAIIIEEEERRRSSSS |