abonnement Unibet Coolblue
pi_194881112
Ik vroeg me af wat nou precies de voordelen van het hebben van bv ANWB pechhulp Europa is, las dat in je in Frankrijk bij pechgevallen altijd zelf moet bellen naar de sleepdienst (ANWB mag dat niet doen in Frankrijk, andere landen weer wel)

Vervolgens zijn eventuele reparaties die nodig zijn gewoon voor eigen kosten, nu mijn vraag dus wat is het voordeel van pechhulp als je vrijwel alles daar toch zelf moet regelen/betalen?

Gaan voor het eerst met de auto weg, dus geen ervaring zelf met pechhulp en autovakaties in Frankrijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door 111210 op 04-09-2020 12:16:01 (.) ]
pi_194881174
Ik heb een hekel aan mensen die hun zin
Ik zwaai naar dieren.
pi_194881189
OT

Als je met de auto op vakantie naar Frankrijk gaat, en je krijgt onverhoopt autopech, dan is een Wegenwacht Europa pakket hebt natuurlijk wel fijn. Daarmee ben je namelijk verzekerd van de beste pechhulp, ook in Frankrijk. Bij pech bel je met de ANWB Alarmcentrale en wij schakelen hulp in.
Ik zwaai naar dieren.
pi_194881207
Pechhulp nodig in Frankrijk? Bel de Alarmcentrale
Frankrijk heeft geen pechhulp zoals de ANWB in Nederland. Als je pech hebt, bel je gewoon de ANWB: tel. +31 70 314 14 14. De Alarmcentrale schakelt de lokale wegenhulp in om de auto naar een garage te slepen. Let op! Langs de Franse snelwegen mag alleen de snelwegpolitie hulp sturen. Deze moet je zelf inschakelen middels een praatpaal of via 112. Om veiligheidsredenen mag er in Frankrijk niet gesleuteld worden langs de snelweg. Je auto wordt dus weggesleept naar het depot van de sleepdienst.
Ik zwaai naar dieren.
pi_194881212
Wat jij bedoeld heeft volgens mij niet met pech te maken...
Ik zwaai naar dieren.
pi_194881285
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 12:13 schreef Geerd het volgende:
Wat jij bedoeld heeft volgens mij niet met pech te maken...
wat dan? want als je met pech langs de snelweg komt te staan moet je dus zelf 112 bellen en regelen dat je opgehaald wordt. vervolgens kom je bij een garage terecht en die kosten moet je gewoon zelf betalen. Dan zou ik denken dat je de anwb in dat geval helemaal niet nodig hebt?
pi_194881440
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 12:17 schreef 111210 het volgende:

[..]

wat dan? want als je met pech langs de snelweg komt te staan moet je dus zelf 112 bellen en regelen dat je opgehaald wordt. vervolgens kom je bij een garage terecht en die kosten moet je gewoon zelf betalen. Dan zou ik denken dat je de anwb in dat geval helemaal niet nodig hebt?
Bel ze eens op.. 088 269 2222 ben wel benieuwd idd..lijkt me toch dat hun dat gewoon rochelen voor je waarom neem je anders zo een verzekeirng ...
Ik zwaai naar dieren.
pi_194882350
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 12:26 schreef Geerd het volgende:

[..]

Bel ze eens op.. 088 269 2222 ben wel benieuwd idd..lijkt me toch dat hun dat gewoon rochelen voor je waarom neem je anders zo een verzekeirng ...
Nee, kunnen ze niet weet ik uit ervaring.
So we just called him Fred too
pi_194882712
De enige keer dat ik met een privé auto op vakantie ging, begaf hij het.

Kon bellen en ze wisten me met Google Maps te lokaliseren. Daarna kwam de sleepauto en “gelukkig” geen dealer in de buurt. Dus kreeg ik een huurauto en werd de kapotte naar de eigen garage thuis gebracht.

Dat van de Franse sleepdienst is alleen voor de autoroute trouwens. Die slepen je naar de eerste afrit en dan sta je daar ook alleen. Dan heb alsnog de ANWB nodig.
.
pi_194912098
Ik had het eens niet en toen kreeg ik 30km buiten Nederland pech en kon ik 400 euro lappen om naar de grens gebracht te worden :')

Sindsdien heb ik het wel _O-
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_194924988
Hebben het uiteindelijk wel genomen, rijden tenslotte ook buiten de snelwegen en ook door Belgie/Luxemburg.

Was maar 30,- boven mn huidige ANWB pechhulp.
pi_194974259
Is wel aan te raden, in Frankrijk kun je nogal genaaid worden, volgens mij stuurt de ANWB vaak een vervanger en sleept dan je eigen auto naar Nederland.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_194993032
Twee jaar terug ging bij mijn klassieke Saab op de Duitse Autobahn een distributietandwiel stuk, waarna de koeling en de dynamo eruit lagen. Dat kon in 2 werkdagen niet gerepareerd worden, dus de auto ging op transport naar huis. Wat krijg je dan voor je Europa-met-Vervangend Vervoer-abbo?
- Eerst een mannetje die je op komt zoeken om het probleem vast te stellen.
- Dan de afsleepdienst.
- Opslag totdat de auto op transport kan (omdat het een klassieker was werd hij binnen gestald).
- Transport van het voertuig naar huis.
- Vervangend vervoer (afgezien de huurtijd, wordt daarbij ook gedekt dat de auto elders wordt ingeleverd dan op de afhaallocatie).
- Vergoeding taxi om naar het vervangende vervoer te rijden (dit tot aan een bepaald bedrag).

Ik heb ook nog een doorlopende reisverzekering van de ANWB. Daarbij werden ook nog gedekt toen:
- Overnachting in een hotel.
- Vergoeding van de taxi (mijn vervangend vervoer stond 65 km verderop, bedrag viel buiten de standaard WW-dekking).

Dit kost een kleine 200e per jaar. Ik hoop natuurlijk nooit niet dat ik het nodig heb, maar als ik het niet had gehad had ik dat jaar een veelvoud voor al deze kosten kunnen aftikken - en de boel zelf moeten regelen. Aangezien ik altijd oude auto's rijd en lange autovakanties maak, vind ik dit wel een prettige gedachte en is mij het het bedrag wel waard :P

Natuurlijk moet je een reparatie wel zelf betalen, maar dat had je thuis ook moeten doen. Transport naar huis is alleen als het een grote reparatie is die niet zo snel (binnen een paar werkdagen) uitvoerbaar is - dingen als vastlopers, koppelingen of koppakkingen die het begeven hebben.
Overigens probeer ik eerst of ik het zelf kan repareren. Vorig jaar op de camping in zuid-Frankrijk een kachelradiateur staan vervangen. 35 euro voor het onderdeel - een garage had daar rustig nog een 2tje voor geplakt met uren en alles :+
pi_194993671
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:38 schreef raptorix het volgende:
Is wel aan te raden, in Frankrijk kun je nogal genaaid worden, volgens mij stuurt de ANWB vaak een vervanger en sleept dan je eigen auto naar Nederland.
Lol zelfs de Franse sleepdienst zij tegen me dat Franse garages boeven waren en het beter was om dat auto te laten transporteren.
.
pi_195268125
Repatriëren gebeurt stukken minder vaak dan voorheen omdat het schreeuwend duur is voor de ANWB. Ze sturen je auto niet zomaar meer naar NL voor een kapotte turbo bv.

Snelwegen zijn vaak privé terrein in Frankrijk, de ANWB (en welke hulpdienst dan ook) MAG en KAN geen hulp sturen. Wel wordt het afslepen van de snelweg over het algemeen terugbetaald door de ANWB wanneer het sleepbedrijf geen betalingsgarantie accepteert van een hulpdienst.

Dat je voor de reparatie moet betalen lijkt me nog al logisch.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')