abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194861084
Na gisteren de aanrecht weer schoon te hebben gemaakt met een paar sprays Dasty begon ik mijzelf af te vragen wat er eigenlijk in Dasty zit, het is zo effectief, dat kan gewoon niet gezond zijn.

Uiteindelijk kwam ik op een onderzoek uit waaruit blijkt dat het gebruik van schoonmaakmiddelen sprays schadelijk is voor je longfunctie.

Even sprayen, doekje erlangs en klaar ben je. Lekker makkelijk, toch? Ja, maar heel gezond zijn die sprayflacons dus niet, blijkt uit onderzoek. Het regelmatig gebruik van schoonmaaksprays is zelfs net zo schadelijk voor je longen als het dagelijks wegpaffen van een pakje sigaretten. Onderzoekers van de Universiteit van Bergen (Noorwegen) volgden voor hun onderzoek 6000 mensen gedurende twintig jaar. Het onderzoek toonde aan dat de longfunctie van vrouwen die als schoonmaakster werkten of thuis dagelijks met sprays in de weer waren, vergelijkbaar was met de longfunctie van iemand die minimaal tien jaar lang een pakje sigaretten per dag rookt.
https://www.gezondheidsne(...)t-voor-je-gezondheid

Vanaf vandaag ga ik daarom ook stoppen met het gebruik van deze sprays, ik vraag mijzelf nu wel af wat een goed alternatief is. Ook in relatie met eventuele oplosmiddelen die vrij komen bij het gebruik van een 'sopje'.

Zijn er fokkers die hier iets meer over weten? :)
BlaBlaBla
pi_194863085
Wij gebruiken Veidec foam.

https://veidec.com/be_nl/super-foam

En voor hardnekkig vuil de duo clean 17.
Is biologisch dus veilig. Zou je zelfs kunnen drinken.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_194863117
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 10:54 schreef Soldier2000 het volgende:

Uiteindelijk kwam ik op een onderzoek uit waaruit blijkt dat het gebruik van schoonmaakmiddelen sprays schadelijk is voor je longfunctie.

Even sprayen, doekje erlangs en klaar ben je. Lekker makkelijk, toch? Ja, maar heel gezond zijn die sprayflacons dus niet, blijkt uit onderzoek. Het regelmatig gebruik van schoonmaaksprays is zelfs net zo schadelijk voor je longen als het dagelijks wegpaffen van een pakje sigaretten. Onderzoekers van de Universiteit van Bergen (Noorwegen) volgden voor hun onderzoek 6000 mensen gedurende twintig jaar. Het onderzoek toonde aan dat de longfunctie van vrouwen die als schoonmaakster werkten of thuis dagelijks met sprays in de weer waren, vergelijkbaar was met de longfunctie van iemand die minimaal tien jaar lang een pakje sigaretten per dag rookt.
https://www.gezondheidsne(...)t-voor-je-gezondheid

Is vooral voor vrouwen die dagelijks als schoonmaakster met dat soort producten werken. En enigszins voor vrouwen die er wekelijks thuis mee werkten. Voor mannen werd geen verband gevonden dus je kan gewoon blijven sprayen :P
  Tettenkoning donderdag 3 september 2020 @ 12:49:29 #4
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_194863199
Onderzoek in het kader van Stiching Open Deur zeker?

Er staat nota bene zelfs zo'n waarschuwing op dat het bijtend/irriterend is e.d. en dat je het niet moet inhaleren.

Iets dergelijks als dit dus.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  donderdag 3 september 2020 @ 12:49:45 #5
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194863204
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 12:41 schreef Chinless het volgende:
Wij gebruiken Veidec foam.

https://veidec.com/be_nl/super-foam

En voor hardnekkig vuil de duo clean 17.
Is biologisch dus veilig. Zou je zelfs kunnen drinken.
Nah, biologisch dus veilig zou ik niet als basisregel hanteren. Genoeg zaken in de natuur te vinden die ontzettend biologisch zijn, maar waarvan je in no time het hoekje om gaat :P .
pi_194863285
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 10:54 schreef Soldier2000 het volgende:
at kan gewoon niet gezond zijn.
klopt maar bacterien in je huis zijn soms ook niet gezond
pi_194866334
quote:
10s.gif Op donderdag 3 september 2020 12:49 schreef Nine. het volgende:
Onderzoek in het kader van Stiching Open Deur zeker?

Er staat nota bene zelfs zo'n waarschuwing op dat het bijtend/irriterend is e.d. en dat je het niet moet inhaleren.

[ afbeelding ]
Iets dergelijks als dit dus.
Wat een rare reactie, het gaat hier over schoonmaaksprays die je binnenshuis gebruikt, in de keuken, wc, badkamer etc.

Er wordt standaard aangegeven dat je deze schoonmaakmiddelen in een goed geventileerde ruimte moet gebruiken, maar geen 1 van deze ruimtes is in een normaal huis zo goed geventileerd dat je hier bij normaal gebruik nooit iets van zult inademen.
BlaBlaBla
pi_194872395
Nu toch iedereen mondkapjes in huis heeft, doe je er toch lekker zo eentje op wanneer je Dasty sprayt?
  donderdag 3 september 2020 @ 20:57:00 #9
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194872506
Je zou de fles open kunnen schroeven en een kleine hoeveelheid op een doekje kunnen gieten. Dan onstaan er geen aerosolen die je kunt inademen.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 20:51 schreef Lokasenna het volgende:
Nu toch iedereen mondkapjes in huis heeft, doe je er toch lekker zo eentje op wanneer je Dasty sprayt?
Dan heb je wel heel goede filters erin nodig.
  donderdag 3 september 2020 @ 21:01:24 #10
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194872588
Hoort dit topic trouwens niet in SOP?
  Tettenkoning vrijdag 4 september 2020 @ 06:53:04 #11
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_194877257
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 15:45 schreef Soldier2000 het volgende:
Wat een rare reactie, het gaat hier over schoonmaaksprays die je binnenshuis gebruikt, in de keuken, wc, badkamer etc.
Ja, precies. Welk deel van mijn reactie begreep je niet?
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')