abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 september 2020 @ 21:56:16 #176
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194835651
De Politiebond laat trouwens weten geen voorstander te zijn van verschillend beleid per veiligheidsregio omdat dat de handhaving bemoeilijkt.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194835691
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 21:52 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat langzame leven is alleen niet iets wat we jaren lang vol kunnen houden. Misschien dat dat nu nog de droom is van elke introverte persoon, maar vroeg of laat heb je ook als introvert behoefte aan face-to-face contact en knuffels. De situatie waar we nu in zitten ga je geen jaren vol houden.
Daar ben ik het wel mee eens, maar een beetje aanpassingsvermogen op dit moment, en je contacten verminderen waar dat kan, dat zou wel veel schelen.
Somebody that I used to know
pi_194836217
21:32
Café Van Rijn in Nijmegen is vandaag door burgemeester Hubert Bruls gesloten, omdat zes bezoekers en een personeelslid zijn besmet met het coronavirus. Dat er een verband is met het café is geconstateerd na onderzoek van GGD Gelderland-Zuid.

,,Meerdere besmette personen hebben een link met deze locatie", licht een woordvoerder van Veiligheidsregio Gelderland-Zuid toe. ,,Op dinsdag 25 augustus waren ze allemaal in deze kroeg. Drie van hen kennen elkaar, maar de andere drie kennen elkaar niet.”

In café Van Rijn mogen 32 gasten tegelijk binnen zijn na registratie. De GGD benadert zelf iedereen die sinds vandaag is geregistreerd.

Aerosolen? Of toevallig alle 6 corona? Of toch de plee?
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 22:27:01 #179
5428 crew  miss_sly
pi_194836410
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 21:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Daarom zei ik dus ook dat ik het net zo irritant vind dat je er blijkbaar niks van mag zeggen dat al die voorspellingen niet uitkomen. Of dat er gedaan word alsof die voorspellingen niet meer gedaan worden ;)
Iedereen mag van alles zeggen, volgens mij. En dat de posts van hooibaal zoveel mensen triggeren, kan ik best begrijpen. Ik lees ze amper, dat is een stuk gemakkelijker. Maar dat er mensen zijn die het nodig vinden om vijf keer in een kwartier de quasi-grappige sarcastische opmerking moeten maken dat we maar even twee weken moeten afwachten en dat het dweilen met de kraan open wordt, vind ik ook irritant. En de posts van hooibaal hebben vaak nog iets van inhoud; inhoud waar ik me niet in kan vinden, maar het is meestal meer dan een one-liner, ook al is de strekking vaak hetzelfde.

Maar zowe die posts als die andere voegen verdomd weinig toe aan het topic.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 1 september 2020 @ 22:27:02 #180
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194836411
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 22:19 schreef mijntjexx het volgende:
Café Van Rijn in Nijmegen is vandaag door burgemeester Hubert Bruls gesloten, omdat zes bezoekers en een personeelslid zijn besmet met het coronavirus. Dat er een verband is met het café is geconstateerd na onderzoek van GGD Gelderland-Zuid.

,,Meerdere besmette personen hebben een link met deze locatie", licht een woordvoerder van Veiligheidsregio Gelderland-Zuid toe. ,,Op dinsdag 25 augustus waren ze allemaal in deze kroeg. Drie van hen kennen elkaar, maar de andere drie kennen elkaar niet.”

In café Van Rijn mogen 32 gasten tegelijk binnen zijn na registratie. De GGD benadert zelf iedereen die sinds vandaag is geregistreerd.

Triest voor de gasten en het personeel van het café van Rijn in Nijmegen. Het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt in een bruincafé, maar in sommige plaatsen in Nederland kan het ook zijn dat corona zich kan verspreiden in een kroeg. Denk maar eens dat zoiets in Hillegom is gebeurd paar maanden geleden. Hier in Hardenberg kan het ook echt gebeuren als men niet aan maatregelen houdt.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194836657
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 22:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Iedereen mag van alles zeggen, volgens mij. En dat de posts van hooibaal zoveel mensen triggeren, kan ik best begrijpen. Ik lees ze amper, dat is een stuk gemakkelijker. Maar dat er mensen zijn die het nodig vinden om vijf keer in een kwartier de quasi-grappige sarcastische opmerking moeten maken dat we maar even twee weken moeten afwachten en dat het dweilen met de kraan open wordt, vind ik ook irritant. En de posts van hooibaal hebben vaak nog iets van inhoud; inhoud waar ik me niet in kan vinden, maar het is meestal meer dan een one-liner, ook al is de strekking vaak hetzelfde.

Geen idee waarom je hier hooibaal bij haalt, daar ging het helemaal niet over.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194836804
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 22:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Gaat wel wat verder dan Hooibaal.

Los daarvan zei ik in m’n originele post ook dat ook die grapjes niet echt wat toevoegen.
pi_194836883
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 22:27 schreef Ven1972 het volgende:

[..]
Hier in Hardenberg kan het ook echt gebeuren als men niet aan maatregelen houdt.
Het kan ook gebeuren als men zich wél aan de maatregelen houdt. Gevalletjes domme pech zul je altijd houden.

Het is niet alsof je met 1,5 meter afstand ineens een magisch schild om je heen creëert.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 1 september 2020 @ 22:46:39 #184
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194836972
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 22:43 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Het kan ook gebeuren als men zich wél aan de maatregelen houdt. Gevalletjes domme pech zul je altijd houden.

Het is niet alsof je met 1,5 meter afstand ineens een magisch schild om je heen creëert.
Klopt, het virus houdt ook niet van als wij aan de maatregelen houden. Die maatregelen hebben niet altijd effect lijkt mij zo.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194837567
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 22:19 schreef mijntjexx het volgende:

Misschien via de bierglazen? Die glazen worden snel met zo'n spoelborstel behandeld en weer aan de volgende klant gegeven.
  dinsdag 1 september 2020 @ 23:27:29 #186
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194837775
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 20:11 schreef galantis het volgende:

[..]

Of je nu 5 of 500 dagelijkse gevallen hebt, het kost beide keren evenveel moeite om dat stabiel te houden.

Het is niet het aantal nieuwe besmettingen dat bepaald wordt door het beleid. Het is de R-waarde die bepaald wordt door het beleid. Het aantal nieuwe besmettingen is gewoon een combi van de R-waarde en het 'start'aantal.
De eerste stelling die je hier neerzet is niet helemaal waar. Hoe minder dagelijkse gevallen je hebt, hoe gemakkelijker je ze snel en effectief op kunt sporen met bron- en contactonderzoek voordat die geïnfecteerden weer anderen gaan besmetten. Het meest doeltreffende BCO is toch echt gebaat bij zo laag mogelijke aantallen besmettingen.

De R-waarde hangt idd meer af van beleidskeuzes en de discipline/het gedrag van de bevolking. Maar als je zoals in Nederland een relatief lakse bevolking hebt is het te prefereren om zowel de R als het aantal dagelijkse infecties zo laag mogelijk te houden.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 1 september 2020 @ 23:28:13 #187
473584 Gretzl
pi_194837784
Dit is buitengewoon ernstig :( :( :( Zoveelste RIVM-schandaal kun je wel stellen

https://www.volkskrant.nl(...)een-testen~b153df6d/
https://www.volkskrant.nl(...)ten-melden~b34c20db/

[ Bericht 11% gewijzigd door Gretzl op 01-09-2020 23:39:54 ]
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
  dinsdag 1 september 2020 @ 23:45:15 #188
14505 OProg
A Life in Music
pi_194837975
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 23:28 schreef Gretzl het volgende:
Dit is buitengewoon ernstig :( :( :( Zoveelste RIVM-schandaal kun je wel stellen

https://www.volkskrant.nl(...)een-testen~b153df6d/
https://www.volkskrant.nl(...)ten-melden~b34c20db/
[ afbeelding ]
Sorry hoor, maar wat moet ik hier nou weer mee. Een beetje hetzelfde als alle eerdere zooi vanuit twitter met berichtjes van allemaal figuren die ik ook niet ken die ergens een mening over hebben. Jij natuurlijk weer boos, want iets met 'red team' ofzo. Maar nergens een eigen mening of iets. Een kopie van iemand anders zijn of haar mening. Nou, geweldig.

Ik lees een stuk uit de Volkskrant waaruit je kan halen vanuit voortschrijdend inzicht het een prima idee is om nu zaken anders aan te gaan pakken. Inclusief onderbouwing. Dat is prima en waarschijnlijk goed. De onderbouwing waarom is niet slecht. Dan kan je het vertalen als 'we leren iets uit begin dit jaar', of het draaien naar 'het is een reden omdat dat walgelijke RIVM nu ineens kan draaien om gezichtsverlies te voorkomen. :r '.

Naja, ik denk dan dat het vrij treurig is dat je denkt dat het RIVM niet ook enorm onder druk heeft gestaan, het beste voor heeft in de situatie die het nu is en ook aanpassing doet met onderbouwing. Dan kan ik niet altijd gelukkig zijn met het resultaat zoals het is geweest. Of met het huidige beleid. Maar ik kan echt helemaal niks met dit soort Captain Hindsights die 'het allemaal al aan zagen komen'.

[ Bericht 0% gewijzigd door OProg op 01-09-2020 23:54:54 ]
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_194838105
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 23:27 schreef Gretzl het volgende:

[..]

De eerste stelling die je hier neerzet is niet helemaal waar. Hoe minder dagelijkse gevallen je hebt, hoe gemakkelijker je ze snel en effectief op kunt sporen met bron- en contactonderzoek voordat die geïnfecteerden weer anderen gaan besmetten. Het meest doeltreffende BCO is toch echt gebaat bij zo laag mogelijke aantallen besmettingen.

De R-waarde hangt idd meer af van beleidskeuzes en de discipline/het gedrag van de bevolking. Maar als je zoals in Nederland een relatief lakse bevolking hebt is het te prefereren om zowel de R als het aantal dagelijkse infecties zo laag mogelijk te houden.
Ik weet het niet hoor. In een gedachte-experiment zou ik die 500 op kunnen splitsen in 100 groepjes van 5. Als elk van die groepjes dan zo makkelijk te controleren is met BCO dan zou dat ook voor de hele groep moeten gelden, mits genoeg mankracht etc (dat is hier de discussie ook niet).

Ik snap dat dit tegen je gevoel in gaat. Maar ik ben niet zo van het gevoel, onderbuik, etc. Ik denk dat de behapbaarheid toch gelijk blijft. Denk dat kleine groepjes op dezelfde manier door blijven etteren als grotere groepen, vanwege bovenstaande redenatie.
I'll give you something to do
pi_194838117
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 september 2020 23:45 schreef OProg het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar wat moet ik hier nou weer mee. Een beetje hetzelfde als alle eerdere zooi vanuit twitter met berichtjes van allemaal figuren die ik ook niet ken die ergens een mening over hebben. Jij natuurlijk weer boos, want iets met 'red team' ofzo. Maar nergens een eigen mening of iets. Een kopie van iemand anders zijn of haar mening. Nou, geweldig.

Ik lees een stuk uit de Volkskrant waaruit je kan halen vanuit voortschrijdend inzicht het een prima idee is om nu zaken anders aan te gaan pakken. Inclusief onderbouwing. Dat is prima en waarschijnlijk goed. De onderbouwing waarom is niet slecht. Dan kan je het vertalen als 'we leren iets uit begin dit jaar', of het draaien naar 'het is een reden omdat dat walgelijke RIVM nu ineens kan draaien om gezichtsverlies te voorkomen. :r '.

Naja, ik denk dan dat het vrij treurig is dat je denkt dat het RIVM niet ook enorm onder druk heeft gestaan, het beste voor heeft in de situatie die het nu is en ook aanpassing doet met onderbouwing. Dan kan ik niet altijd gelukkig zijn met het resultaat zoals het is geweest. Of met het huidige beleid. Maar ik kan echt helemaal niks met dit soort Captain Hindsights die 'het allemaal al aan zagen komen'.
Sterke post en helemaal mee eens.
  woensdag 2 september 2020 @ 00:14:10 #191
473584 Gretzl
pi_194838211
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 september 2020 23:45 schreef OProg het volgende:

[..]
Maar ik kan echt helemaal niks met dit soort Captain Hindsights die 'het allemaal al aan zagen komen'.
Niks Captain Hindsight Kustaw Bessems (begrijp trouwens niet helemaal waarom je hem niet kent, bekende parlementaire verslaggever/columnist van de Volkskrant die ook met enige regelmaat op tv is). Bij onze Oosterburen was in maart deze kennis m.b.t. het voorzorgsprincipe al aanwezig over de verpleeghuizen. Dat mondkapjes zeer waarschijnlijk preventieve bescherming bieden, omdat je het risico van pre/a-symptomatische besmetting ermee verkleint. Corona was immers niet de eerste epidemie met een luchtweginfectievirus, weet je nog? ;)

In Nederland beweerden RIVM/OMT echter om onduidelijke redenen het tegendeel...

twitter

twitter

Deze tweets zijn van een onderzoeksjournalist van Nieuwsuur, voordat iemand weer gaat roepen dat het een willekeurige twittermening is.

Nieuwsuur heeft met hun uitzendingen van de afgelopen maanden wel duidelijk aangetoond dat de dramatische foute beleidskeuzes die er in Nederland zijn gemaakt lang niet allemaal te verdedigen zijn met het argument: 'we hadden op dat moment beperkte kennis en we moesten varen op zicht'. Je hoeft alleen maar naar de situatie in Duitsland te kijken om te zien dat er met een logischer beleid veel betere resultaten werd bereikt (epidemie heeft daar een factor 5 minder hard toegeslagen qua doden en infecties).
pi_194838399
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 00:14 schreef Gretzl het volgende:

(begrijp trouwens niet helemaal waarom je hem niet kent, bekende parlementaire verslaggever/columnist van de Volkskrant die ook met enige regelmaat op tv is).
Hier heb ik je al vaker op aangesproken. Dit is een zeer trieste en kinderlijke manier van discussieren. Eerder deed je dat met 'je hebt dit artikel vast niet gelezen' of 'die uitzending heb je vast niet gezien' en nu dus met 'ik begrijp niet dat je hem niet kent'. Als je zo slim en geengageerd denkt te zijn geef je op voor een kennisquiz op tv in plaats van hier arrogant lopen te doen.

Alvast even een disclaimer omdat dit natuurlijk weer als een persoonlijke aanval wordt gezien: het leidt ook nogal af van de inhoud.

Overigens zijn tweets van journalisten ook gewoon willekeurige twittermeninkjes.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194838635
Ik vind het hele corona wel prima zo. Ik ga de arena wel erg missen en schoonfamilie niet kunnen bezoeken is prima, maar dat alles wat minder is vind ik wel fijn eigenlijk. :@
Groot fan van User Wotte
pi_194838699
In Aruba zijn vandaag van de 136 tests er 98 positief getest op Covid-19. Percentage positief getest 72%.

Is dit al ooit ergens ter wereld vertoond?
pi_194838726
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 20:16 schreef Vallon het volgende:

Het beleid vooral richten op behandeling en erkenning van en voor gevolgen. Door kwetsbaren als zodanig te erkennen, door daar (die) in mogelijkheden van zelfbescherming te denken en de rest die - niet kwetsbaar is of meent te zijn - zo min mogelijk zinloze solidair vermeende restricties te geven. Dit ook in relatie tot economie en samenleving; waar tal van mensen misschien door hun kwetsbaarheid nog meer of eerder dan verwacht; moeten gaan uitzien naar een ander bestaan.

Het is niet solidair om als niet kwetsbare dezelfde regels te laten volgen die gelden voor kwetsbaren. Omgekeerd idem, het is niet solidair om als kwetsbare te verlangen dat niet kwetsbare zich ook zo gedragen.
Rekening houden is vooral je eigen situatie beschouwen en anderen in hun omstandigheden, die ruimte te bieden.

Dat een kwetsbare met een Covid19 nog meer kwetsbaar wordt kan als vervelend worden ervaren maar wanneer je dan die kat bent moet je niet de honden straffen.
Vallon hier heb je je toch altijd tegen verzet?

Verder eens hoor.
  woensdag 2 september 2020 @ 03:32:00 #196
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194838779
quote:
Nieuwsuur heeft met hun uitzendingen van de afgelopen maanden wel duidelijk aangetoond dat de dramatische foute beleidskeuzes die er in Nederland zijn gemaakt lang niet allemaal te verdedigen zijn met het argument: 'we hadden op dat moment beperkte kennis en we moesten varen op zicht'. Je hoeft alleen maar naar de situatie in Duitsland te kijken om te zien dat er met een logischer beleid veel betere resultaten werd bereikt (epidemie heeft daar een factor 5 minder hard toegeslagen qua doden en infecties).
'Dramatisch foute beleidskeuzes' zelfs. Je zou bijna - afgaande op je posts - gaan denken dat er in Nederland catastrofale fouten zijn gemaakt en zelfs het Italië van eerder dit jaar er nog bekaaid vanaf is gekomen.

Blijkt het over mondkapjes in verpleeghuizen te gaan.

:')
pi_194839460
Misschien is het wel verstandig om Grapperhaus te ontheffen van zijn functie en te vervangen door Bruls.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194839498
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 07:43 schreef hooibaal het volgende:
Misschien is het wel verstandig om Grapperhaus te ontheffen van zijn functie en te vervangen door Bruls.
Ik denk dat velen het met deel één van je tekst eens kunnen zijn, maar deel twee heb je volgens mij verzonnen om olie op het vuur te gooien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194839585
quote:

[..]

Niks Captain Hindsight Kustaw Bessems (begrijp trouwens niet helemaal waarom je hem niet kent, bekende parlementaire verslaggever/columnist van de Volkskrant die ook met enige regelmaat op tv is). Bij onze Oosterburen was in maart deze kennis m.b.t. het voorzorgsprincipe al aanwezig over de verpleeghuizen. Dat mondkapjes zeer waarschijnlijk preventieve bescherming bieden, omdat je het risico van pre/a-symptomatische besmetting ermee verkleint. Corona was immers niet de eerste epidemie met een luchtweginfectievirus, weet je nog? ;)

In Nederland beweerden RIVM/OMT echter om onduidelijke redenen het tegendeel...

[ twitter ]
[ twitter ]
Deze tweets zijn van een onderzoeksjournalist van Nieuwsuur, voordat iemand weer gaat roepen dat het een willekeurige twittermening is.

Wat een slecht artikel met losse aannames om hun standpunt te onderbouwen dat presymptomatische en asymptomatische besmettingen een gevaar vormen. Alinea's lang in het begin en in infographics dat bewoners geen klachten hadden om even later te schrijven dat ze dat helemaal niet zeker weten, omdat sommige symptomen lastig te bepalen zijn bij en door mensen met dementie.

Het ging toch juist fout bij personeel wat in de beginperiode met (lichte) klachten onbeschermd moest blijven werken. Tenminste dat meen ik mij te herinneren van eerdere artikelen.

Maar de reden dat Bessems dit plaatst, is natuurlijk weer overduidelijk van deze topper in cherrypicking. Zonder significante rol van presymptomatische en asymptomatische besmettingen hebben maatregelen, behalve dan blijf thuis met klachten, geen enkel nut, maar voor het astroturfende Red Team is het vooral zaak om weer te pleiten voor mondkapjes. Zoals die walgelijke Wim Schellekens dat zelfs wilt voor kinderen vanaf zes jaar. Tijd dat er eens een echt onafhankelijke partij de overheid en ook het Red Team van repliek gaat dienen.
pi_194839680
Hoe zal het vragenvuur vandaag gaan bij Grap in the House ?

Hij blijft gewoon zitten verwacht ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')