abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 mei 2024 @ 18:40:00 #201
63722 z80
I fink you freaky
pi_213680969
Werkt eitje schudden niet beter? ipv weghalen. Even goed klutsen en weer terug leggen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_213681072
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 18:40 schreef z80 het volgende:
Werkt eitje schudden niet beter? ipv weghalen. Even goed klutsen en weer terug leggen.
Ik moest lang nadenken wat the fuck je bedoelde _O-

Ganzeëi schudklutsen lijkt me anticonceptie van het type 'voor het zingen de kerk uit'. Soms komen er dan geen kindertjes.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 26 mei 2024 @ 21:19:22 #203
43653 sigme
Veraan
pi_213696391
Ganzen

Ganse ganzenest

Ik heb er haar twee gelaten.

Schaapskudde is (tijdelijk) wat uitgebreid, we hebben een stel ondeugende ramlammeren (en hun moeders) opgehaald. Afstammelingen van onze eigen kudde, een van de volwassen ooien is hier geboren en onze ram is de vader van de lammeren. Op hun normale stee waren ze niet meer te handhaven, ze kropen onder het schrikdraad door. Bij ons zijn ze vast braver. In elk geval veiliger ;)
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_213908980
Update.

De schapen zijn geschoren; het was lastig een moment te vinden waarop dat kon. Mensenagenda's enerzijds, maar vooral het weer: schapen moeten tamelijk droog zijn en tijdens het scheren moet het zeker niet regenen.
Maar het is gelukt, de complete kudde liet zich netjes in de vangkooi drijven en omdat ik ze daar dan toch had, heb ik de lammeren allemaal van oormerken voorzien.
Het scheren ging ook goed, wel met klein oponthoud om een buitje te laten overtrekken, waarbij we de resterende wollige schapen maar even onder een zeiltje gezet hebben.

Een paar dagen eerder had het hier nogal tamelijk behoorlijk fors geregend, bijna 50mm. Dat leverde een bijzonder hoge waterstand in de beek op. Het ganzennest lag op de oever...

Aan de rechterkant zie je een ei drijven...

En het echt slechte nieuws: krulhond is stervende. Afgelopen week werd ze ziek; slecht eten, veel slapen, weinig fut, heel oppervlakkig ademen. Gister naar de dierenarts, die stuurde door naar het dierenziekenhuis. Alwaar een echo liet zien dat ze een tumor in haar hart heeft.

We hopen op nog wat redelijke dagen.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 20:31:41 #205
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213909003
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:29 schreef sigme het volgende:
Update.

De schapen zijn geschoren; het was lastig een moment te vinden waarop dat kon. Mensenagenda's enerzijds, maar vooral het weer: schapen moeten tamelijk droog zijn en tijdens het scheren moet het zeker niet regenen.
Maar het is gelukt, de complete kudde liet zich netjes in de vangkooi drijven en omdat ik ze daar dan toch had, heb ik de lammeren allemaal van oormerken voorzien.
Het scheren ging ook goed, wel met klein oponthoud om een buitje te laten overtrekken, waarbij we de resterende wollige schapen maar even onder een zeiltje gezet hebben.
[ afbeelding ]

Een paar dagen eerder had het hier nogal tamelijk behoorlijk fors geregend, bijna 50mm. Dat leverde een bijzonder hoge waterstand in de beek op. Het ganzennest lag op de oever...
[ afbeelding ]

En het echt slechte nieuws: krulhond is stervende. Afgelopen week werd ze ziek; slecht eten, veel slapen, weinig fut, heel oppervlakkig ademen. Gister naar de dierenarts, die stuurde door naar het dierenziekenhuis. Alwaar een echo liet zien dat ze een tumor in haar hart heeft.
[ afbeelding ]
Fijn vd schapen, naar vh ganzennest en nog naarder van stervende krulhond. Sterkte :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 14 juni 2024 @ 20:37:51 #206
207727 Smallish
Kleintje!
pi_213909127
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:29 schreef sigme het volgende:
Update.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
O bah, Sigme ;( Heel veel sterkte.
Is dat zo?
pi_213910453
Ach krullenhond.. sterkte en ik hoop op een paar gouden dagen voor jullie samen. 🍀
pi_213910536
Arme hond, sterkte voor jullie en de hond.
pi_213914641
Sterkte.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_214000356

Krulhond heeft ons verlaten.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 19:16:21 #211
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214000359
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:15 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Ach -O- :'(
Heel veel sterkte :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_214000483
:'( Wat ontzettend verdrietig.
Veel sterkte. Arme jullie nu.

En prachtige foto.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 19:34:23 #213
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_214000601
quote:
[ afbeelding ]
Sterkte!
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_214001014
Sterkte met dit verlies, altijd moeilijk om een gezinslid te verliezen ❤
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_214001050
quote:
[ afbeelding ]
Sterkte!
  vrijdag 21 juni 2024 @ 21:17:44 #216
277627 Seven.
We are Borg.
pi_214002658
quote:
[ afbeelding ]
;(

Sterkte.. ze is lang deel geweest van al je verhalen hier, hoop mooie herinneringen O+ . Dag lieve krulhond..
Resistance is futile.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 21:43:26 #217
2651 svann
night-hawk
pi_214003377
Ai, nog een lege mand.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_214003408
Ach wat jammer. Heel veel sterkte :'(
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_214004927
quote:
[ afbeelding ]
Mooie foto bij een droevig bericht ;( :*
  zaterdag 22 juni 2024 @ 08:13:54 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214007644
Ach… ;(
Sterkte jullie.
pi_214590682
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2022 08:42 schreef sigme het volgende:

[..]
De supervroege lammetjes van vorige 'lente'. Van die twee lammetjes had er een een opvallend neusje: roze. Dat had ik nog niet eerder gezien bij onze schapen.
De moeder van deze twee lammetjes is Maria, wat ons leidsterschaap was. Maria is met pensioen en loopt nu op de grazige weiden van het Hoge Land.

Alle andere volwassen ooien zijn nu bij ons weg, wat wij nog hebben lopen zijn de ooilammeren van lente 2021.
Met als nieuw leidsterschaap:

Zie dat roze neusje! Ze heet Rosa.
We vonden Rosa gister ziek in de wei. Blauwtong, geen twijfel. Blazen rond neus/bek; dikke bek, dikke tong.

Ze is gevaccineerd; het vaccin blijkt in z'n algemeenheid minder preventief te werken dan gehoopt, maar de indruk is wel dat dieren als ze toch besmet worden, minder ziek zijn dan zonder vaccin.

Vanochtend was ze er zeker niet slechter aan toe dan gisteravond, maar ik weet niet wat dat zegt over verder verloop. We hebben niet eerder blauwtong gehad.
pi_214590780
Dat klinkt niet goed. En nu? Uitzieken?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_214591298
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 07:53 schreef valentijn101 het volgende:
Dat klinkt niet goed. En nu? Uitzieken?
Ja, er is niet iets tegen te doen. Als ze heel ziek wordt dan pijnstilling, maar ook dat is schadelijk.
Vee-arts verwacht dat het niet zo erg wordt (vanwege de vaccinatie), en dat het in ongeveer een week opgeknapt zou moeten zijn.
pi_214591320
Beterschap Rosa!
pi_214591383
Zonder vaccinatie ging zo'n 40% van de besmette schapen dood, meer dan de koeien, daarom kregen schapen voorrang op koeien bij de vaccinaties.

Onze ander schapen hebben nog niks; het is niet besmettelijk van schaap op schaap maar er zijn dus besmette knutten in de buurt en de lammeren zijn heel kort geleden gevaccineerd en dan beschermt het nog minder optimaal (ze mochten pas bij leeftijd van minstens 3 maand gevaccineerd worden).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')