Ik moest lang nadenken wat the fuck je bedoeldequote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:40 schreef z80 het volgende:
Werkt eitje schudden niet beter? ipv weghalen. Even goed klutsen en weer terug leggen.
Fijn vd schapen, naar vh ganzennest en nog naarder van stervende krulhond. Sterktequote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:29 schreef sigme het volgende:
Update.
De schapen zijn geschoren; het was lastig een moment te vinden waarop dat kon. Mensenagenda's enerzijds, maar vooral het weer: schapen moeten tamelijk droog zijn en tijdens het scheren moet het zeker niet regenen.
Maar het is gelukt, de complete kudde liet zich netjes in de vangkooi drijven en omdat ik ze daar dan toch had, heb ik de lammeren allemaal van oormerken voorzien.
Het scheren ging ook goed, wel met klein oponthoud om een buitje te laten overtrekken, waarbij we de resterende wollige schapen maar even onder een zeiltje gezet hebben.
[ afbeelding ]
Een paar dagen eerder had het hier nogal tamelijk behoorlijk fors geregend, bijna 50mm. Dat leverde een bijzonder hoge waterstand in de beek op. Het ganzennest lag op de oever...
[ afbeelding ]
Aan de rechterkant zie je een ei drijven...
En het echt slechte nieuws: krulhond is stervende. Afgelopen week werd ze ziek; slecht eten, veel slapen, weinig fut, heel oppervlakkig ademen. Gister naar de dierenarts, die stuurde door naar het dierenziekenhuis. Alwaar een echo liet zien dat ze een tumor in haar hart heeft.
[ afbeelding ]
We hopen op nog wat redelijke dagen.
O bah, Sigmequote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:29 schreef sigme het volgende:
Update.
De schapen zijn geschoren; het was lastig een moment te vinden waarop dat kon. Mensenagenda's enerzijds, maar vooral het weer: schapen moeten tamelijk droog zijn en tijdens het scheren moet het zeker niet regenen.
Maar het is gelukt, de complete kudde liet zich netjes in de vangkooi drijven en omdat ik ze daar dan toch had, heb ik de lammeren allemaal van oormerken voorzien.
Het scheren ging ook goed, wel met klein oponthoud om een buitje te laten overtrekken, waarbij we de resterende wollige schapen maar even onder een zeiltje gezet hebben.
[ afbeelding ]
Een paar dagen eerder had het hier nogal tamelijk behoorlijk fors geregend, bijna 50mm. Dat leverde een bijzonder hoge waterstand in de beek op. Het ganzennest lag op de oever...
[ afbeelding ]
Aan de rechterkant zie je een ei drijven...
En het echt slechte nieuws: krulhond is stervende. Afgelopen week werd ze ziek; slecht eten, veel slapen, weinig fut, heel oppervlakkig ademen. Gister naar de dierenarts, die stuurde door naar het dierenziekenhuis. Alwaar een echo liet zien dat ze een tumor in haar hart heeft.
[ afbeelding ]
We hopen op nog wat redelijke dagen.
quote:
We vonden Rosa gister ziek in de wei. Blauwtong, geen twijfel. Blazen rond neus/bek; dikke bek, dikke tong.quote:Op zondag 3 april 2022 08:42 schreef sigme het volgende:
[..]
De supervroege lammetjes van vorige 'lente'. Van die twee lammetjes had er een een opvallend neusje: roze. Dat had ik nog niet eerder gezien bij onze schapen.
De moeder van deze twee lammetjes is Maria, wat ons leidsterschaap was. Maria is met pensioen en loopt nu op de grazige weiden van het Hoge Land.
Alle andere volwassen ooien zijn nu bij ons weg, wat wij nog hebben lopen zijn de ooilammeren van lente 2021.
Met als nieuw leidsterschaap:
Zie dat roze neusje! Ze heet Rosa.
Ja, er is niet iets tegen te doen. Als ze heel ziek wordt dan pijnstilling, maar ook dat is schadelijk.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 07:53 schreef valentijn101 het volgende:
Dat klinkt niet goed. En nu? Uitzieken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |