Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben... kijk jij ook altijd naar het karakter van jouw dieren? Of kijk je vooral na of de dieren nog gezond zijn?
Als jonge Also toen ik nog met mijn broertje en ouders onder een dak woonde, keek ik waarschijnlijk onwillekeurig al naar de karakters van dieren in relatie met elkaar.
En ja in onze jonge jaren bij onze ouders hadden we veel dieren; katten en honden natuurlijk, kleine schildpadjes, een aquarium vol zoet water vissen, konijnen (inclusief de jongen die we veel te goedkoop verkochten) maar ook schapen en geiten en natuurlijk ook kippen en nog marmotten etcetera.
Ach ja, we hadden geen boerderij maar wel een woning buiten de bebouwde kom. Dus met een grote tuin.
Gewonde muizen, pleegegels , gewonde vogels - die konden soms de volliere in na herstel).
Voor mij was het niet altijd even makkelijk om van alle dieren de karakters te leren kennen... maar ik heb het wel geprobeerd. Bij mij kwamen meestal de bijzondere karakters naar boven, wanneer het om een naam ging.
Natuurlijk katten, honden, het schaap en de geiten en enkele konijnen uitgezonderd...
Sinds een jaar of 30 ging ik uit huis en sinds een jaar of 13 had ik mijn eerste kat. En pas toen ontdekte ik dat ik eigenlijk als kind maar ook als puber.. al hetzelfde deed: observeren, .en te kijken hoe elk dier zich van zijn soort genoten onderscheid. Kortom de karakters te leren kennen van dieren. En nee in een kippenren van 10 of 12 kippen valt niet elke kip afzonderlijk op. Maar mijn Beauty (de oudste en meest kale van het stel) werd van het pispaaltje in een legbatterij, na enkele weken ineens de leidster (al heeft ze zelden een ei gelegd

).
Maar ze was de enige die de eerste slacht overleefde, omdat inmiddels de hele familie van Beauty was gaan houden. Omdat het een eenmalig karakter had. Elke week wel wat nieuws over Beauty! Ook overleefde ze nog de tweede leg hennen.
Kortom waarin herinner jij je betreft wel of geen slacht van dieren? Wat doet een persoonlijkheid van een dier met jou? Hou je ze verre van de slacht, of redeneer jij gewoon "menselijk."?
[ Bericht 1% gewijzigd door Also-von-Oder op 03-12-2022 01:14:50 ]