Er is veel meer getest ja, verdubbeld t.ov. de periode begin juli. Maar het aantal besmettingen is vertienvoudigd.quote:Op dinsdag 1 september 2020 10:55 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Werd de capaciteit van ggd niet uitgebreid in die periode met aandacht daarvoor in 't nieuws? Dat kan het ook verklaren.
Er is gewoon ook veel meer getest idd. Het percentage besmettingen is niet hard opgelopen.quote:Op dinsdag 1 september 2020 10:55 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Werd de capaciteit van ggd niet uitgebreid in die periode met aandacht daarvoor in 't nieuws? Dat kan het ook verklaren.
De partij die als eerste opriep tot lockdown en toen de opinie begon te kantelen ineens mee ging met FVD dat ze het maar voor twee weken bedoelden.quote:Op dinsdag 1 september 2020 10:52 schreef capricia het volgende:
De PVV is ook weer een rijzende ster.
Waar zeg ik dat het 'los gaat' ?quote:Op dinsdag 1 september 2020 11:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat heeft niets met 'als het straks los gaat' te maken. Het is gewoon weer zo'n 'ja maar over twee weken' redenatie.
Was het maar zo'n feest.. Aantal tests zijn verdubbeld, aantal besmettingen vertienvoudigd.quote:Op dinsdag 1 september 2020 11:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is gewoon ook veel meer getest idd. Het percentage besmettingen is niet hard opgelopen.
Oh.quote:Op dinsdag 1 september 2020 11:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest.. Aantal tests zijn verdubbeld, aantal besmettingen vertienvoudigd.
En dan is, met het einde van de zomervakantie, de toename nu op zijn eindquote:Op dinsdag 1 september 2020 11:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En stel.... dat deze toename echt uitsluitend aan vakantieverkeer is te wijten... dan denk ik dat het een prima investering is geweest. Je kunt mensen niet alles ontnemen.
Dat bedoel ik, kleine investering dan om het moreel hoog te houden toch? Werkt beter dan een "hou vol" van Mark.quote:Op dinsdag 1 september 2020 11:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan is, met het einde van de zomervakantie, de toename nu op zijn eind
Wat een onzin er zijn van 24 t/m 30 augustus 163.572 tests bij de GGD gedaan waarvan waren er z'n 3000 besmet (1,9%)quote:Op dinsdag 1 september 2020 11:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest.. Aantal tests zijn verdubbeld, aantal besmettingen vertienvoudigd.
Heb het over ten opzichte van de eerste week van juli, toen zaten we (ruim) onder de 100 besmettingen.quote:Op dinsdag 1 september 2020 11:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat een onzin er zijn van 24 t/m 30 augustus 163.572 tests bij de GGD gedaan waarvan waren er z'n 3000 besmet (1,9%)
De week ervoor waren het 140.432 testes en z'n 3600 besmet (2,5%)
Zo slecht gaat het echt niet.
Ach sorry, het was mis in plaats van los. Je snapt zelf hopelijk wel dat dit nul verschil maakt.quote:Op dinsdag 1 september 2020 11:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het 'los gaat' ?
Probeer het eens op inhoud en niet dat kinderachtige 'twee weken' trolriedeltje van stal halen terwijl dat helemaal niet van toepassing is.
Heb je hier ook een bron van..?quote:Op dinsdag 1 september 2020 11:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Nope, overgrote deel is besmettingen in huiselijke kring en thuisfeestjesquote:Op dinsdag 1 september 2020 10:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof ze alles precies kunnen herleiden qua besmettingen. Dat lukt hier ook voor geen meter. Overgrote deel is de plek van besmetting onbekend.
Maar stel dat je nu helemaal gelijk hebt, wat is er dan zo erg aan de opleving vanaf juli (de daling is ook al weer ingezet)? Waarom moet en zal het aan vakantieverkeer liggen?quote:Op dinsdag 1 september 2020 11:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb het over ten opzichte van de eerste week van juli, toen zaten we (ruim) onder de 100 besmettingen.
Eerste dagen zelfs onder de 50.
Dan kun je in theorie zeggen maar we zijn meer gaan testen, ja dat klopt. Maar niet 10x zoveel dat je ineens die 600+ van half augustus daarmee kunt rechtvaardigen.
correctie... Jij vindt het niksquote:Op dinsdag 1 september 2020 10:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Als je het zo wilt noemen, voor mij is zo'n halfbakken beurs niets (en voor de meeste niet getuige het feit dat deze hal halverwege de dag leeg was). Zelfde geldt voor de 1.5 meter kroeg waar je met zijn 10-en kunt staan, is ook niks.
nogmaals, jij vindt het niksquote:Dus het mag wel met de huidige regeltjes, het is alleen niks,
Dat doe ik dan ook.quote:dus noem het dan maar zo dat voor mij het glas half leeg is.
Besmettingen:quote:Op dinsdag 1 september 2020 11:28 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Heb je hier ook een bron van..?
Dat zeg ik toch ook?quote:Op dinsdag 1 september 2020 11:33 schreef devlinmr het volgende:
[..]
correctie... Jij vindt het niks
[..]
nogmaals, jij vindt het niks
[..]
Dat doe ik dan ook.
Maar je zegt ookquote:Op dinsdag 1 september 2020 11:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook?
voor mij is zo'n halfbakken beurs niets
En daar refereerde ik aanquote:Zelfde geldt voor de 1.5 meter kroeg waar je met zijn 10-en kunt staan, is ook niks.
Precies, hetzelfde geldt, dus ook dat is voor mij niks.quote:Op dinsdag 1 september 2020 11:40 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Maar je zegt ook
[..]
En daar refereerde ik aan
Waar moet het anders aan gelegen hebben?quote:Op dinsdag 1 september 2020 11:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar stel dat je nu helemaal gelijk hebt, wat is er dan zo erg aan de opleving vanaf juli (de daling is ook al weer ingezet)? Waarom moet en zal het aan vakantieverkeer liggen?
Tja, woorden en zinnen hebben nou eenmaal een betekenis. Leer ze correct te gebruiken en er zullen heel wat minder misverstanden zijnquote:Op dinsdag 1 september 2020 11:42 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Precies, hetzelfde geldt, dus ook dat is voor mij niks.
Maar... je kunt zo de politiek in, alleen maar praten over hoe iets gezegd wordt.
Zoals in jouw gepruts met dat het slechts mijn mening is? Zoals ik duidelijk had vermeld maar jij het toch niet begreep?quote:Op dinsdag 1 september 2020 11:45 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Tja, woorden en zinnen hebben nou eenmaal een betekenis. Leer ze correct te gebruiken en er zullen heel wat minder misverstanden zijn
Blijkbaar niet duidelijk dusquote:Op dinsdag 1 september 2020 11:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zoals in jouw gepruts met dat het slechts mijn mening is? Zoals ik duidelijk had vermeld maar jij het toch niet begreep?
Wat ik al eerder zei, veel mensen vrij, feestjes, drankjes, BBQ met veel mensen (hier was in de straat verderop zelfs een straatfeest gaande met pak hem beet 50 man begin augustus), jongeren die vrij waren en niet op vakantie gingen maar lekker samenzitten etc.quote:Op dinsdag 1 september 2020 11:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Waar moet het anders aan gelegen hebben?
En waarom heeft Finland met zijn zeer strenge deurbeleid dan amper nieuwe besmettingen te verduren gekregen gedurende de zomermaanden en Spanje juist zoveel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |