abonnement bol.com Unibet Coolblue
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 13:53:06 #1
491163 Viesdik
pi_194809692
Een paar maanden geleden heb ik een bestelling gedaan bij de Duitse Amazon, maar had toen het verkeerde verzendadres geselecteerd. Dat kon ik handmatig niet meer veranderen, dus nam ik telefonisch contact op en werd in het Nederlands geholpen.
Ik vroeg of zij in staat waren het adres te wijzigen, maar dat bleek niet mogelijk te zijn.
Er werd mij verzocht de bestelling te annuleren en het opnieuw te bestellen maar dan met het juiste adres.

Dat deed ik dus, maar tot mijn grote verbazing was de vraagprijs van het artikel met 200 euro gestegen.
Ik belde vervolgens weer met Amazon, waarop het voorstel werd gedaan het artikel toch voor de verhoogde prijs te kopen, en als ik het dan ontvang, zou ik het teveel betaalde bedrag van 200 euro weer terug ontvangen op mijn bankrekening (dat heb ik overigens ook schriftelijk bevestigd gekregen).

Zo gezegd, zo gedaan. Ik deed de bestelling en betaalde met automatische incasso.
Maar, toen ik het artikel ontving, kreeg ik geen 200 euro terug op mijn rekening maar 100 euro terug. Die andere 100 euro was in de vorm van een Amazon tegoedbon.

Dit was helemaal niet de afspraak. Ik belde met Amazon, maar zij hebben mij aangegeven dat zij niks meer voor mij kunnen doen, terwijl ik bleef volhouden dat dat niet de afspraak was!

Ik koos er vervolgens voor om de automatische incasso terug te storten op mijn rekening en handmatig het bedrag aan Amazon over te maken minus 100 euro. Dit heb ik gemaild en heb aangegeven dat ze mijn tegoedbon t.w.v. 100 euro hiermee ongedaan kunnen maken.

Daar was Amazon niet van gediend, en ik begon betaalherinneringen in het Duits te ontvangen.

Ik heb zeker 5 a 10 keer contact opgenomen met Amazon. Niet altijd werd erop gereageerd. Uiteindelijk werd ik verzocht een brief in het Duits of Engels te schrijven, zodat de klantenservice mijn verhaal kon doorsturen naar de afdeling financiën (die blijkbaar volledig Duits is).
Dat heb ik vervolgens in het Engels gedaan.
Maar daar heb ik geen reactie op ontvangen.

Nu is het inmiddels zo ver geëscaleerd dat Amazon het heeft overgedragen aan een (Luxemburgs?) incassobureau. En kreeg van de week een lange brief in het Duits met het dringende verzoek het bedrag (plus 70 euro) over te maken.

Ik vind nog steeds dat ik in mijn recht sta omdat Amazon mij beloofd heeft dat ik het volledige bedrag terug zou krijgen. Maar wat kan ik nu verwachten?
Ik ben ooit eerder voor de kantonrechter verschenen (had die zaak gewonnen).
Maar ik heb geen ervaring met buitenlandse bedrijven.
Moet ik straks voor een Duitse kantonrechter verschijnen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Viesdik op 31-08-2020 14:00:12 ]
  maandag 31 augustus 2020 @ 13:56:23 #2
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_194809731
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:53 schreef Viesdik het volgende:

Ik vind nog steeds dat ik in mijn recht sta omdat Amazon mij beloofd heeft dat ik het volledige bedrag terug zou krijgen.
Heb je daar bewijs van?
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  maandag 31 augustus 2020 @ 13:57:50 #3
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194809752
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:56 schreef mstx het volgende:

[..]

Heb je daar bewijs van?
quote:
en als ik het dan ontvang, zou ik het teveel betaalde bedrag van 200 euro weer terug ontvangen op mijn bankrekening (daar heb ik overigens ook schriftelijk bevestigd gekregen).
pi_194809762
Waarom niet gewoon geannuleerd en teruggestuurd?
pi_194809766
Brief schrijven naar dat incassobureau in het Nederlands en zeggen dat je geen Duits kan. :7
Helaas berusten deze posts niet op de werkelijkheid
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 14:00:41 #6
491163 Viesdik
pi_194809783
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:58 schreef KrekelJapie het volgende:
Waarom niet gewoon geannuleerd en teruggestuurd?
Het was een hele mooie aanbieding
pi_194809812
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:59 schreef Dar.Adal het volgende:
Brief schrijven naar dat incassobureau in het Nederlands en zeggen dat je geen Duits kan. :7
Dat inderdaad, ze moeten je in het Nederlands aanschrijven en daarbij moet een consument ook voor de rechtbank gedaagd worden in eigen land (Europees recht).
Stuur meteen de bewijsstukken mee met uitleg, grote kans dat je nooit meer wat hoort.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
  maandag 31 augustus 2020 @ 14:03:28 #8
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194809821
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:53 schreef Viesdik het volgende:
Ik koos er vervolgens voor om de automatische incasso terug te storten op mijn rekening en handmatig het bedrag aan Amazon over te maken minus 100 euro. Dit heb ik gemaild en heb aangegeven dat ze mijn tegoedbon t.w.v. 100 euro hiermee ongedaan kunnen maken.
Ik vermoed dat het daar fout gegaan is. Zomaar zelfstandig bedragen terughalen (kan dat überhaupt wel?) werkt 9 van de 10 keer in je nadeel.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 14:07:51 #9
491163 Viesdik
pi_194809878
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:03 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het daar fout gegaan is. Zomaar zelfstandig bedragen terughalen (kan dat überhaupt wel?) werkt 9 van de 10 keer in je nadeel.
ik weet wel zeker dat het daar fout is gegaan :)
  maandag 31 augustus 2020 @ 14:09:25 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194809895
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:07 schreef Viesdik het volgende:

[..]

ik weet wel zeker dat het daar fout is gegaan :)
Waarom heb je het dan gedaan? Als je de afspraak zwart op wit hebt staan dan zijn er genoeg andere manieren om je geld terug te halen lijkt me
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 31 augustus 2020 @ 14:12:18 #11
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194809922
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:09 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Waarom heb je het dan gedaan? Als je de afspraak zwart op wit hebt staan dan zijn er genoeg andere manieren om je geld terug te halen lijkt me
Eh, omdat dit de makkelijkste en zekerste manier om het geld ooit nog terug te zien is natuurlijk. Anders had TS waarschijnlijk naar zijn geld kunnen fluiten, gezien het relaas in de OP.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 14:12:53 #12
491163 Viesdik
pi_194809928
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:09 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Waarom heb je het dan gedaan? Als je de afspraak zwart op wit hebt staan dan zijn er genoeg andere manieren om je geld terug te halen lijkt me
Omdat ik uit ervaring weet dat wanneer je op je strepen gaat staan, het lastiger is (zo niet onmogelijk) om je gelijk te halen als ze niks meer van je hoeven.

Het is namelijk hoe dit soort bedrijven tegenwoordig te werk gaan.
Het is een klantonvriendelijke vorm van klantbinding. Ze geven je geld niet terug, ze geven je een tegoedbon zodat ze je verplichten je geld bij hun uit te geven.
Ben ik niet van gediend.
pi_194809998
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:09 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Waarom heb je het dan gedaan? Als je de afspraak zwart op wit hebt staan dan zijn er genoeg andere manieren om je geld terug te halen lijkt me
Owh.. Noem eens een paar van die manieren die je niet uren en uren en uren aan tijd kosten?
pi_194810226
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:03 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het daar fout gegaan is. Zomaar zelfstandig bedragen terughalen (kan dat überhaupt wel?) werkt 9 van de 10 keer in je nadeel.
Een automatische incasso kun je storneren.

Als de tegenpartij alles heeft geautomatiseerd en je geen contact opneemt om de stornering toe te lichten dan zal dat vanzelf leiden tot een incassotraject.
Dat is op zich vervelend maar als je in je recht staat uiteindelijk geen probleem.

En wat doe je liever?
Eindeloos met een klantenservice bellen zonder uitzicht op resultaat?
Of met 200 euro in je zak incassobureaus afpoeieren met de schriftelijke toezegging?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_194810363
Ik vermoed dat het bedrag hoger is dan de grenswaarde van je rechtsbijstandsverzekeraar. Die zou ik dan ook bellen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194810550
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:03 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het daar fout gegaan is. Zomaar zelfstandig bedragen terughalen (kan dat überhaupt wel?) werkt 9 van de 10 keer in je nadeel.
Dit. Net als mensen die ongeduldig een claim indienen bij Paypal. De verkopende partij kan er dan ook niet meer bij en dan is het wachten op Paypal wat alleen maar langer duurt :')
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_194810568
Je had het niet moeten storneren, ook al hield Amazon zich niet aan hun afspraak. Je had zonder te storneren de discussie aan moeten gaan om 100e cash te krijgen ipv de tegoedbon.
pi_194810585
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:53 schreef Viesdik het volgende:
Ik belde vervolgens weer met Amazon, waarop het voorstel werd gedaan het artikel toch voor de verhoogde prijs te kopen, en als ik het dan ontvang, zou ik het teveel betaalde bedrag van 200 euro weer terug ontvangen op mijn bankrekening (dat heb ik overigens ook schriftelijk bevestigd gekregen).
Staat het echt precies zo gedefinieerd? Of algemener/vager? Als er bijv. staat "dan krijgt u ¤200 terug" maar niet het woordje bankrekening erbij dan ben je wellicht de sigaar.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 15:20:07 #19
491163 Viesdik
pi_194810683
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Staat het echt precies zo gedefinieerd? Of algemener/vager? Als er bijv. staat "dan krijgt u ¤200 terug" maar niet het woordje bankrekening erbij dan ben je wellicht de sigaar.
"Ook heb ik met u besproken het verschil in prijs terug te betalen, wanneer u dit product heeft ontvangen."

Er staat idd niet op uw bankrekening. Maar daar mag je mijns inziens in goeder trouw vanuit gaan toch?
  maandag 31 augustus 2020 @ 15:28:14 #20
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194810788
Trek je nooit iets aan van dreigementen van incasso-bureaus. Die hebben geen enkele wettelijke status en leven van de angst van mensen die uiteindelijk toch maar (verhoogde bedragen) gaan betalen.

https://www.consumentenbo(...)cedure/incassobureau
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! İgolfer
pi_194810807
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Staat het echt precies zo gedefinieerd? Of algemener/vager? Als er bijv. staat "dan krijgt u ¤200 terug" maar niet het woordje bankrekening erbij dan ben je wellicht de sigaar.
Maar 200 euro is geld, een tegoedbon niet.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_194810879
Wat een ingewikkelde zooi heb je het er van gemaakt.

Ja rechten rechten.. gelijk krijgen, daar gaat het om.
En dat zal toch nu iets, als in behoorlijk, minder eenvoudig worden.

Je zal uiteindelijk voor een rechter je verhaaltje moeten gaan houden en dat voor 100eu.
  maandag 31 augustus 2020 @ 15:41:31 #23
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194810921
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat een ingewikkelde zooi heb je het er van gemaakt.

Ja rechten rechten.. gelijk krijgen, daar gaat het om.
En dat zal toch nu iets, als in behoorlijk, minder eenvoudig worden.
Ook hier weer de vraag: hoe gaat het dan precies eenvoudiger worden met een andere methode (lees: je krijgt je geld niet en moet er achteraan met geen tot weinig kans op slagen)?

quote:
Je zal uiteindelijk voor een rechter je verhaaltje moeten gaan houden en dat voor 100eu.
Met andere woorden is je advies: gun die 100 euro maar aan Amazon, want het 'wordt niet eenvoudig'. Dat is precies waar die bedrijven op hopen.
pi_194810931
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:41 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ook hier weer de vraag: hoe gaat het dan precies eenvoudiger worden met een andere methode (lees: je krijgt je geld niet en moet er achteraan met geen tot weinig kans op slagen)?
[..]

Met andere woorden is je advies: gun die 100 euro maar aan Amazon, want het 'wordt niet eenvoudig'. Dat is precies waar die bedrijven op hopen.
Zelf een incassobureau inschakelen.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 15:43:28 #25
491163 Viesdik
pi_194810940
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat een ingewikkelde zooi heb je het er van gemaakt.

Ja rechten rechten.. gelijk krijgen, daar gaat het om.
En dat zal toch nu iets, als in behoorlijk, minder eenvoudig worden.

Je zal uiteindelijk voor een rechter je verhaaltje moeten gaan houden en dat voor 100eu.
Bedankt Delano
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')