Dat herhalende is dan deels het/je lot wanneer je hier qua onderwerp wat langer rondhangt.quote:Op zondag 30 augustus 2020 20:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Vind ik ook. Dat steeds herhalende wel/niet mondkapje en wel/niet maatregelen heb ik nou wel gehad.
quote:The West's response to Covid shows we have succumbed to a Medieval mass neurosis
Throughout 2020, we have become a society enraptured by medieval superstitions
Can this really be happening? The British are famously – and proudly – the most difficult people in the world to terrorise or bully. The population that stood with tireless phlegm and humour against relentless bombardment, that made its historical mark with an unflinching rationality which never permits hysteria to sweep the public discourse – must now be chivied into leaving the confines of their own homes or the safe harbours of their immediate neighbourhoods.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll give you something to do
Lijkt me ook toch wel inmiddels heel erg verantwoordelijkheid van de kwetsbare groepen zelf. Tenzij niet in staat om zelf afstand te houden of dat aan te geven omdat beperkingen ofzo.quote:Op zondag 30 augustus 2020 20:43 schreef Godshand het volgende:
[..]
Jij doet het, maar of zij afstand gaan houden? Je weet het niet.
quote:Op zondag 30 augustus 2020 21:13 schreef galantis het volgende:
Even een keer wat anders van de media.
https://www.telegraph.co.(...)ieval-mass-neurosis/
[..]Dikke duimSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarschijnlijk zijn in het hele land elk weekend tientallen, maar misschien wel honderden van dit soort feesten (minstens 1 per gemeente lijkt me niet geheel onrealistisch). Nergens terug te zien in de cijfers. Ook zijn alle sporten alweer twee maanden toegestaan, inclusief derde helft. Nergens terug te zien in de cijfers. Contactberoepen al maanden weer aan de gang. Nergens terug te zien in de cijfers. Etc.quote:Op zondag 30 augustus 2020 18:30 schreef Ven1972 het volgende:
Weer was een illegaal feestje in Nederland, dit keer in Amstelveen.
Link: https://www.at5.nl/artike(...)mensen-in-amstelveen
Het houdt echt niet op met jongeren en mensen die niet willen luisteren....
Sowieso dat gevit tussen generaties vind ik zo onnodig.quote:Op zondag 30 augustus 2020 22:45 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn in het hele land elk weekend tientallen, maar misschien wel honderden van dit soort feesten (minstens 1 per gemeente lijkt me niet geheel onrealistisch). Nergens terug te zien in de cijfers. Ook zijn alle sporten alweer twee maanden toegestaan, inclusief derde helft. Nergens terug te zien in de cijfers. Contactberoepen al maanden weer aan de gang. Nergens terug te zien in de cijfers. Etc.
Dat afgeven op de jongeren mag ook wel eens kappen, evenals de morele chantage die hierbij gebruikt wordt. De ouderen van nu zijn de jongeren van vroeger en die waren echt niet roomser dan de paus.
En het gaat sowieso niemand verder helpen, ongeacht of je voor meer, minder of geen maatregelen bent.quote:Op zondag 30 augustus 2020 22:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sowieso dat gevit tussen generaties vind ik zo onnodig.
Deze crisis is voor iedereen kut. Op hele andere manieren, maar iedereen heeft er last van.
De scholier mist de reis en het eindfeest waar hij 5 jaar naar toe geleefd heeft. De student krijgt minder onderwijs en ziet zijn arbeidsmarktkansen instorten. De jonge werkende weet nu al dat hij de komende jaren geen vaste baan krijgt. De mensen van middelbare leeftijd vrezen voor hun baan en hun ouders. De pensionado mist de vrijheid om nog wat te maken van de laatste goede jaren die hij nog heeft.
Dat zijn allemaal hele vervelende en nare dingen. Dat hele “ja maar ik heb er meer last van dan jij” is zo kansloos.
Lockdowns en aanverwante maatregelen zijn roekeloosheid ten top.quote:Op zondag 30 augustus 2020 23:15 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
En het gaat sowieso niemand verder helpen, ongeacht of je voor meer, minder of geen maatregelen bent.
In dat kader is het allemaal vervelend dat iedereen zaken moet missen, maar wat mij betreft schakelen we per direct over naar hetgeen wat aangeraden werd om te doen tijdens een pandemie, tenminste wat aangeraden werd voor 2020. Totdat opeens het zelfbenoemde vrije westen autoritaire maatregelen overnam van een dictatoriale en doodenge eenpartijstaat. Handen wassen, zieken blijven thuis en streven naar het beschermen van kwetsbare ouderen (al mogen die ook gewoon aanspraak maken op hun autonomie). Helaas is een groot deel al te graag gaan geloven dat alle vergaande en vrijheidsbeperkende maatregelen enorm effectief moeten zijn en je als individu het verschil maakt, terwijl het dagelijks leven allang aantoont dat dat wel meevalt.
Ja man, echt raar dat mensen willen meewerken om iets aan een pandemie te doen.quote:Op zondag 30 augustus 2020 23:24 schreef galantis het volgende:
[..]
Verbijsterend om te zien dat het gros klakkeloos akkoord gaat met verregaande vrijheidsbeperkingen.
Dat kan de intentie niet zijn. Collectief denken kennen wij hier niet (meer).quote:Op zondag 30 augustus 2020 23:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja man, echt raar dat mensen willen meewerken om iets aan een pandemie te doen.
Aangezien veruit de meeste Nederlanders netjes naar de persconferenties van de ministers kijken en de adviezen van de overheid opvolgen, denk ik dat helemaal niet zo tegenvalt met dat collectieve denken.quote:Op zondag 30 augustus 2020 23:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat kan de intentie niet zijn. Collectief denken kennen wij hier niet (meer).
Opvallend bedoel de persconferenties worden goed bekeken. Maar toch is al uit verschillende onderzoeken gebleken de laatste maanden dat het begrip voor sommige regels toch afneemt. Zeker om andere halve meter afstand te houden blijkt steeds moeilijker te zijn. Dat zie je ook duidelijk terug in het dagelijks leven. In Nederland is de meerderheid nog voor de regels. Komt misschien ook door dat het niet heel streng is. Maar in België bijvoorbeeld is er nog maar steun bij 33 procent van de bevolking. Dat veel mensen zich er nog aan houden is alleen nog omdat ze bang zijn voor boetes. Dan ben je behoorlijk je doel voorbij geschoten.quote:Op zondag 30 augustus 2020 23:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aangezien veruit de meeste Nederlanders netjes naar de persconferenties van de ministers kijken en de adviezen van de overheid opvolgen, denk ik dat helemaal niet zo tegenvalt met dat collectieve denken.
Ik denk dat dit met name angst, groepsdruk of gevoeligheid voor autoriteit is, maargoed dat is speculeren want ik kan dat niet onderbouwen.quote:Op zondag 30 augustus 2020 23:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aangezien veruit de meeste Nederlanders netjes naar de persconferenties van de ministers kijken en de adviezen van de overheid opvolgen, denk ik dat helemaal niet zo tegenvalt met dat collectieve denken.
Houden aan de regel staat niet gelijk aan meewerken aan het verloop van de pandemie. Uiteraard geloof jij, en een groot deel van de mensen, dat je als individu een enorme invloed hebt en bepalend bent. In dat kader is de term 'intelligente lockdown' uitermate slim gekozen. Evenals het beroep op autoriteit, morele chantage, valse solidariteit, valse dilemma's en nog een heel scala aan retorische trucjes en drogredenen.quote:Op zondag 30 augustus 2020 23:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja man, echt raar dat mensen willen meewerken om iets aan een pandemie te doen.
Mensen kijken die shit ook alleen maar om te kijken welke vrijheidsbeperkende maatregelen hen nu weer worden opgelegd en of bijvoorbeeld hun koters gewoon naar school kunnen. Echt niet uit solidariteit, ik zou eerder zeggen juist uit individueel belang (omdat het ze potentieel raakt of lastig maakt in de dagelijkse gang van zaken).quote:Op zondag 30 augustus 2020 23:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uit eigen belang en meer niet, zo bekijk ik het dan ook moet ik toegeven. Ik ga het echt niet mooier maken dan het is.quote:Op maandag 31 augustus 2020 00:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Mensen kijken die shit ook alleen maar om te kijken welke vrijheidsbeperkende maatregelen hen nu weer worden opgelegd en of bijvoorbeeld hun koters gewoon naar school kunnen. Echt niet uit solidariteit, ik zou eerder zeggen juist uit individueel belang (omdat het ze potentieel raakt of lastig maakt in de dagelijkse gang van zaken).
Naar bijvoorbeeld het vaste wekelijkse praatje van Rutte op vrijdag kijkt geen hond.
Iedereen handelt uit eigen belang, want zuiver altruïsme bestaat niet. Helaas worden we opgezadeld met beperkende maatregelen op basis van een vals gevoel van solidariteit. Ondertussen stampen we wel de lucht weer vol met vliegtuigen die met hun uitstoot wereldwijd voor meer doden zorgen dan dat alle maatregelen ooit kunnen voorkomen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 00:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Uit eigen belang en meer niet, zo bekijk ik het dan ook moet ik toegeven. Ik ga het echt niet mooier maken dan het is.
Dit, plus kijken hoe ze nu weer doen alsof het virus een entiteit is die het op je gemunt heeft.quote:Op maandag 31 augustus 2020 00:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Mensen kijken die shit ook alleen maar om te kijken welke vrijheidsbeperkende maatregelen hen nu weer worden opgelegd en of bijvoorbeeld hun koters gewoon naar school kunnen. Echt niet uit solidariteit, ik zou eerder zeggen juist uit individueel belang (omdat het ze potentieel raakt of lastig maakt in de dagelijkse gang van zaken).
Naar bijvoorbeeld het vaste wekelijkse praatje van Rutte op vrijdag kijkt geen hond.
vergeet "spannend" niet, volgens mij het woord vh jaar.quote:Op maandag 31 augustus 2020 07:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit, plus kijken hoe ze nu weer doen alsof het virus een entiteit is die het op je gemunt heeft.
En in het begin turven hoe vaak "hou vol" en "samen " werd gezegd.
'Wen er maar aan' is er ook zo eentje.quote:Op maandag 31 augustus 2020 07:43 schreef DarkY.NL het volgende:
[..]
vergeet "spannend" niet, volgens mij het woord vh jaar.
Haha idd, zinnen als:quote:Op maandag 31 augustus 2020 07:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit, plus kijken hoe ze nu weer doen alsof het virus een entiteit is die het op je gemunt heeft.
En in het begin turven hoe vaak "hou vol" en "samen " werd gezegd.
Of "in deze vreemde/bizarre tijd"quote:Op maandag 31 augustus 2020 07:45 schreef MangoTree het volgende:
[..]
'Wen er maar aan' is er ook zo eentje.
https://duckduckgo.com/?q(...)orona&t=brave&ia=web
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |