abonnement Unibet Coolblue
pi_194791701
Hi,

Ik ben nu begin 30, heb een goede baan en koophuisje. Ook sinds een jaar of 4,5 een vaste relatie (al is die inmiddels wat wat ingewikkeld geworden).

Ik ben redelijk ambitieus, energiek en optimistisch. Work hard, play hard.

Toch heb ik ook een duister / donker randje in mijn persoonlijkheid die mij steeds meer gaat opbreken: Ik ben extreem impulsief en uit dat in de vorm van excessief binge drinken in het weekend, gokken, verkeerde keuzes maken, egoistisch zijn, slecht eten (zeker als ik gedronken heb wil ik alleen maar junkfood), rook ik sigaretten en heb achteraf spijt van mijn gedrag.

Ik ben geen alcoholist, maar als ik ga drinken is het vaak all the way. Dit heb ik al sinds mijn studententijd gehad en nog steeds. Ik drink door de weeks niet / amper vanwege mijn baan, maar vrijdagavond en zaterdag avond gaat het los.

Dit patroon herhaalt zich nu al sinds mijn 18e ongeveer. Ik werk al 6,5 jaar en heb geen euro gespaard, altijd alles uitgegeven. Vakanties, auto, 4x per week duur uiteten, kleding, uitgaan. You name it. Als ik serieus had geleefd en goed met geld omgegaan had ik in die tijd zeker 50.000 euro kunnen sparen. Ook omdat ik een tijdje met heel lage woonlasten zat en wel een dik salaris had.

Ik ben een beetje klaar met dat onverantwoorde gedrag en ga mij er zelf steeds meer aan storen. Ik wil verantwoord omgaan met alcohol, met geld, met mijn verantwoordelijkheden als 30-er. Alleen lukt het mij nog niet echt.

Ik heb ook het gevoel dat de alcohol mij tegenhoudt om echt de beste versie van mijzelf te zijn. Ik wil echter ook niet helemaal stoppen. Alleen verantwoord leren ermee om te gaan.