abonnement Unibet Coolblue
pi_194781877
quote:
New study asserts that life could have begun on Mars and later headed to Earth
Mars is cited as a viable life source because it was once potentially habitable with a large hemispheric ocean hundreds of millions years ago.
https://www.msn.com/en-us(...)to-earth/ar-BB18rTzh

Medium Jozef Rulof wist in 1930 al dat er leven was op Mars en dat dit zich verspreid heeft naar de aarde. (zie Ontstaan van het Heelal). Ooit zullen zijn boeken de wereld rondgaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Eaten_alive_by_maggots op 29-08-2020 18:37:15 ]
pi_194782031
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:31 schreef Eaten_alive_by_maggots het volgende:

[..]

https://www.msn.com/en-us(...)to-earth/ar-BB18rTzh

Medium Jozef Rulof wist in 1930 al dat er leven was op Mars en dat dit zich verspreid heeft naar de aarde. (zie Ontstaan van het Heelal). Ooit zullen zijn boeken de wereld rondgaan.
Jozes stelde dat dit menselijk leven was op Mars.

Het artikel gaat vooral in op microbiologisch leven.

Nogal een verschilletje.
pi_194782081
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Jozes stelde dat dit menselijk leven was op Mars.

Het artikel gaat vooral in op microbiologisch leven.

Nogal een verschilletje.
Alle leven begint microbiologisch, wie weet wat ze nog gaan vinden.
pi_194782125
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:46 schreef Eaten_alive_by_maggots het volgende:

[..]

Alle leven begint microbiologisch, wie weet wat ze nog gaan vinden.
Vast wel.
Maar je kan Jozef Rulof moeilijk in dit verhaal opnemen, of je moet andere info hebben over hem dan ik.
pi_194782156
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Vast wel.
Maar je kan Jozef Rulof moeilijk in dit verhaal opnemen, of je moet andere info hebben over hem dan ik.
In de jaren 30 wist niemand iets van enige vorm van leven op Mars. We weten maar sinds kort dat er water was.
pi_194782198
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:51 schreef Eaten_alive_by_maggots het volgende:

[..]

In de jaren 30 wist niemand iets van enige vorm van leven op Mars. We weten maar sinds kort dat er water was.
Met honderden miljoenen mensen op een planeet roept er altijd wel iemand iets dat over 100 jaar min of meer waar blijkt te zijn ;)
pi_194782219
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Met honderden miljoenen mensen op een planeet roept er altijd wel iemand iets dat over 100 jaar min of meer waar blijkt te zijn ;)
Ik hou van Jozef Rulof. O+
pi_194782239
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:55 schreef Eaten_alive_by_maggots het volgende:

[..]

Ik hou van Jozef Rulof. O+
Dat zal dan wachten worden op zijn reïncarnatie ;)
pi_194782255
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat zal dan wachten worden op zijn reïncarnatie ;)
Die komt niet meer terug.
pi_194782998
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:57 schreef Eaten_alive_by_maggots het volgende:

[..]

Die komt niet meer terug.
Hij zou toch reïncarneren? Dat heeft hij dan niet goed voorspeld.
pi_194783103
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Hij zou toch reïncarneren? Dat heeft hij dan niet goed voorspeld.
Zijn leven als Jozef Rulof was zijn laatste leven hier.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:05:49 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194783239
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Met honderden miljoenen mensen op een planeet roept er altijd wel iemand iets dat over 100 jaar min of meer waar blijkt te zijn ;)
Op zich gezien de extreme omstandigheden waar op leven mogelijk is op de aarde zelf sluit niet uit. En dan zou je wellicht zelfs binnen ons zonnestelsel wat verder kunnen kijken dan alleen Mars.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194783695
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:05 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich gezien de extreme omstandigheden waar op leven mogelijk is op de aarde zelf sluit niet uit. En dan zou je wellicht zelfs binnen ons zonnestelsel wat verder kunnen kijken dan alleen Mars.
Verder weg zijn de omstandigheden natuurlijk nog extremer?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_194784296
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:57 schreef Eaten_alive_by_maggots het volgende:

[..]

Zijn leven als Jozef Rulof was zijn laatste leven hier.
Ik heb van Jozef Rulof 'Door de Grebbelinie naar het Eeuwige Leven'. En van Jaap Hiddema oa 'Engelen en Visioenen'.
Ken jij die laatste schrijver?
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:27:00 #15
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_194784758
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 21:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb van Jozef Rulof 'Door de Grebbelinie naar het Eeuwige Leven'. En van Jaap Hiddema oa 'Engelen en Visioenen'.
Ken jij die laatste schrijver?
Ook gelezen? (Hiddema)
Graag verwijderen.
pi_194784849
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 21:27 schreef Charged het volgende:

[..]

Ook gelezen? (Hiddema)
Jazeker. Heb van Jaap Hiddema ook 'Het Leven'. Dat gaat over het samenspel tussen de geestelijke wereld en het aardse leven wordt de goddelijke werkelijkheid zichtbaar.
pi_194785004
En hoe is het leven dan op mars gekomen?
pi_194785012
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 21:04 schreef Lavenderr het volgende:
Jaap Hiddema oa 'Engelen en Visioenen'
nee, ken ik niet, heb je een linkje ofzo?
pi_194785034
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 21:40 schreef Apekoek het volgende:
En hoe is het leven dan op mars gekomen?
zelfde als op aarde
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:47:18 #20
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_194785114
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 21:43 schreef Eaten_alive_by_maggots het volgende:

[..]

zelfde als op aarde
Alleen hebben wij het geluk gehad dat de omstandigheden beter waren..tenminste..voor zolang het duurt,.
Graag verwijderen.
pi_194785173
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 21:43 schreef Eaten_alive_by_maggots het volgende:

[..]

zelfde als op aarde
In dat artikel staat toch door asteroïdes enz? Wat ruimtepuin heeft meegenomen?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_194785229
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 21:41 schreef Eaten_alive_by_maggots het volgende:

[..]

nee, ken ik niet, heb je een linkje ofzo?
In dit linkje staat alles over de auteur en zijn boeken: https://nl.top10answers.c(...)arrow&o=785225&l=dir
pi_194785275
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 21:49 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

In dat artikel staat toch door asteroïdes enz? Wat ruimtepuin heeft meegenomen?
Ik weet ook niet hoe precies.
pi_194785309
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 21:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

In dit linkje staat alles over de auteur en zijn boeken: https://nl.top10answers.c(...)arrow&o=785225&l=dir
Mooi, thx, ik ga het eens onderzoeken.
pi_194785445
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 21:54 schreef Eaten_alive_by_maggots het volgende:

[..]

Ik weet ook niet hoe precies.
Ik was er ook wat over na aan het denken en zag het niet direct gebeuren. Zijn dat dan asteroïden die afschampten tegen Mars en dan naar de aarde vlogen? Maar Mars heeft ook zwaartekracht dus dat zou al bijna niet kunnen.
Is er dan een explosie geweest op Mars wat puin in de ruimte heeft geschoten?
Wel leuk om over na te denken! Het is natuurlijk ook al heeeeeeel lang geleden, alles kon toen anders zijn.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_194785469
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 21:56 schreef Eaten_alive_by_maggots het volgende:

[..]

Mooi, thx, ik ga het eens onderzoeken.
Graag gedaan hoor. Het is een bijzondere materie. Boeiend ook.
pi_194785661
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 22:02 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ik was er ook wat over na aan het denken en zag het niet direct gebeuren. Zijn dat dan asteroïden die afschampten tegen Mars en dan naar de aarde vlogen? Maar Mars heeft ook zwaartekracht dus dat zou al bijna niet kunnen.
Is er dan een explosie geweest op Mars wat puin in de ruimte heeft geschoten?
Wel leuk om over na te denken! Het is natuurlijk ook al heeeeeeel lang geleden, alles kon toen anders zijn.
Ik zou het boek 'Het ontstaan van het heelal' van Rulof moeten herlezen. Niet alles kan stoffelijk verklaard worden, imo.
pi_194785697
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 22:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Graag gedaan hoor. Het is een bijzondere materie. Boeiend ook.
Voorlopig heeft Rulof de voorkeur maar ik zal het een kans geven omdat het wat hedendaagser is.
pi_194785751
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 22:16 schreef Eaten_alive_by_maggots het volgende:

[..]

Voorlopig heeft Rulof de voorkeur maar ik zal het een kans geven omdat het wat hedendaagser is.
Dat is zeker zo :Y
pi_194978639
Ik heb die Jozef eens opgezocht. Is me dat lachen :D De aap stamt van de mens af..... Echt.....
pi_194982917
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 22:06 schreef xmasseve het volgende:
Ik heb die Jozef eens opgezocht. Is me dat lachen :D De aap stamt van de mens af..... Echt.....
Da's wat ze vroeger lang hebben gedacht, maar weten we tegenwoordig gelukkig beter :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_194989368
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 22:06 schreef xmasseve het volgende:
Ik heb die Jozef eens opgezocht. Is me dat lachen :D De aap stamt van de mens af..... Echt.....
Nou.. als je er even over nadenkt en de mens in zijn vorm van toen bekeek? Toen ie dus 'mensachtig' was, lijkt het me niet onmogelijk dat uit die eerste types ook wel weer aap-soorten zijn ontstaan.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_194990192
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 17:28 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nou.. als je er even over nadenkt en de mens in zijn vorm van toen bekeek? Toen ie dus 'mensachtig' was, lijkt het me niet onmogelijk dat uit die eerste types ook wel weer aap-soorten zijn ontstaan.
Het gaat er me niet om over wat men toen dacht, wel om het feit dat de TS nog altijd zo overdol is op die Jozef. Je zou nu toch beter moeten weten
pi_194990956
quote:
88s.gif Op donderdag 10 september 2020 09:59 schreef Natalie het volgende:

[..]

Da's wat ze vroeger lang hebben gedacht, maar weten we tegenwoordig gelukkig beter :)
U bedoelt? Dit is TRU. Vroeger geloofden ze ook in geesten enzo maar nu weten we beter?
pi_194991431
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 19:35 schreef Eaten_alive_by_maggots het volgende:

[..]

U bedoelt? Dit is TRU. Vroeger geloofden ze ook in geesten enzo maar nu weten we beter?
Dat is een heel andere discussie :) Maar je hebt een punt.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_194991462
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 20:08 schreef Natalie het volgende:

[..]

Dat is een heel andere discussie :) Dit is een prachtig plekje voor het onverklaarbare, maar ik ben geenszins van plan om te roepen dat we apen afstammen omdat we in TRU zitten.
Je argument klopt gewoon niet.
pi_194991498
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 20:10 schreef Eaten_alive_by_maggots het volgende:

[..]

Je argument klopt gewoon niet.
Ik heb idd verkeerd gelezen. Mij excuus. Was al aan het editten:)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195058895
Weliswaar gaat dit niet over Mars maar over Venus. Altijd fascinerend dit soort ontdekkingen. Daarom maar even hier op het Mars-topic geplaatst.

Mogelijk teken van leven ontdekt op Venus
Astronomen hebben in de atmosfeer van Venus fosfine ontdekt, een chemische verbinding die op aarde alleen door bacteriën of in fabrieken wordt gemaakt. De vondst vormt mogelijk het eerste bewijs dat we in dit uitgestrekte heelal niet alleen zijn.

https://www.volkskrant.nl(...)utm_campaign=stdc_vk
pi_195061345
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 17:56 schreef Lavenderr het volgende:
Weliswaar gaat dit niet over Mars maar over Venus. Altijd fascinerend dit soort ontdekkingen. Daarom maar even hier op het Mars-topic geplaatst.

Mogelijk teken van leven ontdekt op Venus
Astronomen hebben in de atmosfeer van Venus fosfine ontdekt, een chemische verbinding die op aarde alleen door bacteriën of in fabrieken wordt gemaakt. De vondst vormt mogelijk het eerste bewijs dat we in dit uitgestrekte heelal niet alleen zijn.

https://www.volkskrant.nl(...)utm_campaign=stdc_vk
Da's zeker interessant. Had eigenlijk niet verwacht dat zoiets mogelijk zou zijn zo dicht bij de zon. Aan de ander kant: waarom niet? Maakt Venus nog iets interessanter. Al verwacht ik niet dat we nu op korte termijn Venus-mannetjes gaan vinden daar ;)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195061523
quote:
88s.gif Op maandag 14 september 2020 20:38 schreef Natalie het volgende:

[..]

Da's zeker interessant. Had eigenlijk niet verwacht dat zoiets mogelijk zou zijn zo dicht bij de zon. Aan de ander kant: waarom niet? Maakt Venus nog iets interessanter. Al verwacht ik niet dat we nu op korte termijn Venus-mannetjes gaan vinden daar ;)
Ik ben wel zéér benieuwd wat de volgende stap gaat zijn. Het zou toch geweldig zijn als er echt leven is daar!
pi_195061715
Maar wat voor leven zou dat zijn dan, microben, bacteriën, geen leven zoals wij kennen toch?
pi_195061807
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 20:54 schreef Gooddeal het volgende:
Maar wat voor leven zou dat zijn dan, microben, bacteriën, geen leven zoals wij kennen toch?
Nou ja, díe hebben we ook hier.
Je weet nooit hoe het zich zal ontwikkelen, als het zich ontwikkelt, maar 't gaat vast heel lang duren.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195069869
Ik hoorde net dat het daar lekker warm is. Rond de 30 graden. En ja, ze gaan verder onderzoek doen. Alle ogen en apparatuur staan nu op Venus gericht. Leuk hoor. Benieuwd wat er uiteindelijk gevonden wordt. Of dat Venus óns vindt :P
pi_195074966
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:33 schreef Lavenderr het volgende:
Ik hoorde net dat het daar lekker warm is. Rond de 30 graden. En ja, ze gaan verder onderzoek doen. Alle ogen en apparatuur staan nu op Venus gericht. Leuk hoor. Benieuwd wat er uiteindelijk gevonden wordt. Of dat Venus óns vindt :P
30 Graden? Eerder bijna 480 toch? (was misschien een typo'tje?)
Niet dat er dan niets kan leven, maar dan ga ik toch liever naar Mars ;)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_195075242
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 17:48 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

30 Graden? Eerder bijna 480 toch? (was misschien een typo'tje?)
Niet dat er dan niets kan leven, maar dan ga ik toch liever naar Mars ;)
Toevallig luisterde ik net naar de radio toen die professor er over vertelde en dat zei. Dan zal ik het wel verkeerd verstaan hebben :P
pi_195075506
Beetje stom verhaal, maar toen ik heel lang geleden nog een kleiner Lennytje was begreep ik niets van Venus.. Als het bij ons nacht is, staan we weg van de zon en kijken dus het universum in. En Venus staat voor ons, na Mercurius en de zon. Toch kan je Venus 's nachts zien? Ik kon daar met mijn verstand niet bij dat we iets kunnen zien dat voor ons staat terwijl wij achter ons kijken :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_195087703
Nog even terugkomen op de temperatuur op Venus, waarvan ik op de radio dacht te horen dat die rond de 30 graden was. Zat er dus een paar graadjes naast :P

'Gisteren maakten onderzoekers bekend dat in de atmosfeer van Venus fosfine is aangetroffen: een gas dat hier op aarde door bacteriën wordt geproduceerd en ook op Venus wel eens het werk zou kunnen zijn van primitieve levensvormen. Die houden zich wellicht op in het bovenste wolkendek – ongeveer 52 tot 62 kilometer boven het oppervlak – waar de temperatuur rond de 30 graden Celsius ligt en dus een stuk aangenamer is dan op Venus zelf – waar de temperaturen rond de 480 graden Celsius uitkomen. Het is een opwindende ontdekking die vraagt om intensief vervolgonderzoek en misschien op termijn zelfs een missie naar Venus'

https://www.scientias.nl/(...)cht-op-venus-aliens/
pi_195088488
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:57 schreef Lavenderr het volgende:
Nog even terugkomen op de temperatuur op Venus, waarvan ik op de radio dacht te horen dat die rond de 30 graden was. Zat er dus een paar graadjes naast :P

'Gisteren maakten onderzoekers bekend dat in de atmosfeer van Venus fosfine is aangetroffen: een gas dat hier op aarde door bacteriën wordt geproduceerd en ook op Venus wel eens het werk zou kunnen zijn van primitieve levensvormen. Die houden zich wellicht op in het bovenste wolkendek – ongeveer 52 tot 62 kilometer boven het oppervlak – waar de temperatuur rond de 30 graden Celsius ligt en dus een stuk aangenamer is dan op Venus zelf – waar de temperaturen rond de 480 graden Celsius uitkomen. Het is een opwindende ontdekking die vraagt om intensief vervolgonderzoek en misschien op termijn zelfs een missie naar Venus'

https://www.scientias.nl/(...)cht-op-venus-aliens/
Oh het zat in de buurt dus en jij hebt gelijk met die 30 graden :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_195094196
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:39 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Oh het zat in de buurt dus en jij hebt gelijk met die 30 graden :P
Spannend he, dat daar misschien primitieve levensvormen aanwezig zijn. Al zullen de levensvormen daar-indien aanwezig- wellicht zo over óns denken :D
pi_196009338
Water zat toch in asteroïden en bij een botsing icm warmte komt dit op het oppervlak vrij waardoor leven mogelijk/makkelijk werd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')