abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8000178
Nauw

Wat me nu is overkomen!

De broer van mijn vriend is dood!

Morgen (vandaag) wordt ie gecremeerd

Moet ik mee gaan?

maandag 20 januari 2003 @ 02:52:49 #2
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_8000180
Moeilijk te zeggen. Als je hem enigszins kende zou ik 't denk ik wel ff doen.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_8000187
quote:
Op maandag 20 januari 2003 02:52 schreef Vibromass het volgende:
Moeilijk te zeggen. Als je hem enigszins kende zou ik 't denk ik wel ff doen.
Kennum niet.
  maandag 20 januari 2003 @ 02:55:53 #4
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_8000192
Dan lijkt het me niet zo nodig
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_8000193
quote:
Op maandag 20 januari 2003 02:54 schreef Kingske het volgende:

[..]

Kennum niet.

Vraag je vriend of ie wil dat je mee gaat
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 januari 2003 @ 02:57:46 #6
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_8000201
Ik weet niet hoe jullie relatie is, maar ik denk dat je behoorlijk als steun kan dienen voor hem. Vraag hem idd anders wat hijzelf graag heeft.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_8000210
Als je vindt dat je een bijdrage levert tot de gemoedsrust van je vriend, dan wel.
Als je enkel gaat omdat je moet gaan en verder geen band hebt met de familie dan ben je er niet nodig. Ook na de crematie zal je vriend je nog nodig hebben. Sterkte voor beiden!
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_8000224
quote:
Op maandag 20 januari 2003 02:59 schreef seriewoordenaar het volgende:
Als je vindt dat je een bijdrage levert tot de gemoedsrust van je vriend, dan wel.
Als je enkel gaat omdat je moet gaan en verder geen band hebt met de familie dan ben je er niet nodig. Ook na de crematie zal je vriend je nog nodig hebben. Sterkte voor beiden!
Hier de vriend:

Wat een mooie reacties...

pi_8000287
ik vind het bittertriest dat een ritueel als Begrafenis/crematie tegenwoordig niet bekend is bij jongeren..
Zeg nou zelf, niet te geloven toch dat iemand te rade moet gaan op een internetforum, alvorens tot een beslissing te komen?
Geen opvoeding gehad? Niet geleerd om te PRATEN over dingen????

en dit soort lui trekken wel hun scheur open in het Wormen en Maden debat hedentendage..

pi_8000304
quote:
ik vind het bittertriest dat een ritueel als Begrafenis/crematie tegenwoordig niet bekend is bij jongeren..
Zeg nou zelf, niet te geloven toch dat iemand te rade moet gaan op een internetforum, alvorens tot een beslissing te komen?
Geen opvoeding gehad? Niet geleerd om te PRATEN over dingen????
en dit soort lui trekken wel hun scheur open in het Wormen en Maden debat hedentendage..
U oordeelt graag. tss tss en niet echt tactvol ook gezien dit topic. Gezien uw principes kent u vast het gezegde: wie zonder zonde is...
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_8000312
quote:
Op maandag 20 januari 2003 03:32 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

U oordeelt graag. tss tss en niet echt tactvol ook gezien dit topic. Gezien uw principes kent u vast het gezegde: wie zonder zonde is...

ik spreek slechts mijn verbijstering uit over het feit dat dingen die vroeger als vanzelfsprekend werden ervaren, tegenwoordig niet meer tot de standaard bagage van mensen kunnen worden gerekend..

Het vreemde is echter wel dat iedereen idd. snel klaarstaat om met het vingertje te wijzen op wat anderen zoal fout kunnen doen (vandaar mijn zinspeling op het wormen en maden debat)

U heeft een punt, maar ik nog veel meer!

FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 januari 2003 @ 03:46:39 #12
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_8000317
quote:
Op maandag 20 januari 2003 03:40 schreef Fierman het volgende:

[..]

ik spreek slechts mijn verbijstering uit over het feit dat dingen die vroeger als vanzelfsprekend werden ervaren, tegenwoordig niet meer tot de standaard bagage van mensen kunnen worden gerekend..

Het vreemde is echter wel dat iedereen idd. snel klaarstaat om met het vingertje te wijzen op wat anderen zoal fout kunnen doen (vandaar mijn zinspeling op het wormen en maden debat)

U heeft een punt, maar ik nog veel meer!

Ik denk dat het probleem hier niet ligt bij het wel of niet gaan op zich (en dat de topicopener heus wel zou gaan als het een persoon zou betreffen die dichter bij haar staat)
Maar dat de vraag die hier gesteld wordt is of, gezien de band die ze met de overledene had, het juist/nodig is voor haar om naar de crematie kan gaan.

Stel je voor, je hebt zeg maar 2 weken een realtie met die vriend (waarvan de broer is overleden), je kent niemand van de familie, je hebt zijn ouders nooit ontmoet. Lijkt mij niet de ideale situatie om voor het eerst je gezicht te laten zien. Ik kan dus best begrijpen (hoewel omschreven geval hypothetisch is aangezien ik de topicopenster niet ken en al helemaal niets weet van haar relatie) dat ze met de vraag zit wat ze moet doen.

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_8000408
Gaan uit respect en voor steun aan je vriend.

Sterkte.

pi_8000425
quote:
Op maandag 20 januari 2003 03:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ik denk dat het probleem hier niet ligt bij het wel of niet gaan op zich (en dat de topicopener heus wel zou gaan als het een persoon zou betreffen die dichter bij haar staat)
Maar dat de vraag die hier gesteld wordt is of, gezien de band die ze met de overledene had, het juist/nodig is voor haar om naar de crematie kan gaan.

Stel je voor, je hebt zeg maar 2 weken een realtie met die vriend (waarvan de broer is overleden), je kent niemand van de familie, je hebt zijn ouders nooit ontmoet. Lijkt mij niet de ideale situatie om voor het eerst je gezicht te laten zien. Ik kan dus best begrijpen (hoewel omschreven geval hypothetisch is aangezien ik de topicopenster niet ken en al helemaal niets weet van haar relatie) dat ze met de vraag zit wat ze moet doen.

Heren (neem ik voor het gemak maar even aan), ik de discussie werkelijk rete-interessant, maar open hier lekker een
quote:
wormen en maden
topicje over...

Mede gezien het onderwerp van dit topic is die niet iets waar je lekker gaat discussiėren over bovenstaande.

Hoewel, gezien het uiteindelijke onderwerp, ik natuurlijk niet kan beoordelen of topic-starter hier wel moeite mee heeft; ik in ieder geval principieel wel.

Maar terug on-topic. Als het de broer is van een goede vriend, valt de overledene buiten deze kwestie, raar maar waar. Je gaat voor die vriend, eventueel voor jezelf. Ikzelf vind het redelijk vanzelfsprekend om te gaan, maar kan me op zich ook wel voorstellen dat sommigen er over twijfelen.

"Don't drive faster than your angel can fly..."
pi_8000521
als je een goede vriendin wilt zijn ga je mee

een aantal vrienden van mij zijn ook gekomen naar de crematie van mijn vader terwijl die mijn vader eik helemaal niet kenden.

Die gingen dus er meer voor mij heen dan voor mijn pa. doe jjj het dan ook gewoon voor je vriend ipv zijn broer.

het steunt enorm heb ik ervaren

[Dit bericht is gewijzigd door oldenzaaltjuh op 20-01-2003 10:14]

Oldenzaaltjuh en HeaRt_woRm's weblog!:KLIK!
FAN VAN DE RED HOT CHILI PEPPERS??? Klik hier!!!!!
  FOK!fossiel maandag 20 januari 2003 @ 09:45:57 #16
2628 Karin
pi_8001458
Goed,
heb nog niet zo heel lang de officiele relatie...

vriend is zelf heen, komt strakjes terug...ff koffie drinken...

en wat betreft t forum...wrom ik t er op heb gezet, is dat ik benieuwd was, naar wat mensen vonden, wel of niet mee gaan...
that's all....

pi_8001552
quote:
Op maandag 20 januari 2003 10:13 schreef Kingske het volgende:
Goed,
heb nog niet zo heel lang de officiele relatie...

vriend is zelf heen, komt strakjes terug...ff koffie drinken...

en wat betreft t forum...wrom ik t er op heb gezet, is dat ik benieuwd was, naar wat mensen vonden, wel of niet mee gaan...
that's all....

ik was dus als ik jou was wel mee gegaan

Bij mijn vader zijn crematie zijn er 350 mensen geweest. Ik moest lang staan met condoleren enzo maar dat deed me niks.
Het voelde zo ontzettend goed dat er zoveel mensen kwamen. En het merendeel kende ik helemaal niet. Allemaal collega's van me vader enzo. Allemaal in uniform want me pa zat bij de douane.

Hoe meer mensen komen hoe mooier het is vindt ik ook al is zo'n dag verre van mooi

Oldenzaaltjuh en HeaRt_woRm's weblog!:KLIK!
FAN VAN DE RED HOT CHILI PEPPERS??? Klik hier!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')