abonnement Unibet Coolblue
pi_194783147
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:59 schreef Mondkapje het volgende:
Nog een voorbeeld: evenementen? Kan niet. Niks geen overleg, niks geen inspraak, niks geen brainstorm over een eventuele alternatieve aanpak, niks geen vergelijkingen met strand of demonstraties waar niets is gebeurd, nee het kan niet. Punt uit.
Dat is geen democratie.
quote:
Zijn evenementen toegestaan?

Evenementen zijn toegestaan. Voor evenementen gelden dezelfde regels als andere activiteiten binnen en buiten. Rond de organisatie van een evenement wordt ook rekening gehouden met het vervoer, zodat de druk op het openbaar vervoer beperkt blijft. Het blijft aan de lokale autoriteiten om te bepalen of organisatoren hun activiteit voldoende op 1,5 meter in kunnen richten. En of er nog aan andere specifieke voorwaarden moet worden voldaan. De procedure voor het aanvragen van een vergunning kost tijd. Het zal dus een aantal weken duren voordat de eerste evenementen weer plaatsvinden. Niet alles zal meteen mogelijk zijn.
:Z
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194783151
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat De Jonge dat allemaal in zijn eentje bepaalt. :')
Het is de enige zin die ik heb gehoord, geen enkele publiekelijke discussie is erover gevoerd.
pi_194783156
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:00 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Het is de enige zin die ik heb gehoord, geen enkele discussie is erover gevoerd.
Ik zou zeggen, verdiep je erin. Het slaat namelijk nergens op wat je beweert.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194783174
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, verdiep je erin. Het slaat namelijk nergens op wat je beweert.
Geef jij dan een link naar een discussie?
pi_194783189
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

:Z
Het RIVM wilde niet reageren op een rapport dat op verzoek van Lowlands is opgemaakt door onderzoekers van Radboud University.
pi_194783212
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:03 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Het RIVM wilde niet reageren op een rapport dat op verzoek van Lowlands is opgemaakt door onderzoekers van Radboud University.
Tuurlijk, kom maar weer met een totaal irrelevante opmerking.

Denk je niet dat het RIVM wat beters te doen heeft dan op ieder onderzoek te reageren?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194783241
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:03 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Het RIVM wilde niet reageren op een rapport dat op verzoek van Lowlands is opgemaakt door onderzoekers van Radboud University.
Allicht, het was nou niet bepaald een belangeloos onderzoek.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194783455
Precies, als we dat niet doen zijn we straks zo virusgevoelig dat we nergens meer tegen kunnen.....
pi_194783483
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 17:54 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Nee het is meer dat we al een goede diverse selectie van experts hebben met het OMT en dat dit slechts geroeptoeter van de zijlijn is door mensen zonder relevante expertise en die zelf geen enkele verantwoordelijkheid hoeven te dragen.
Tussen de namen zag ik zelfs een viroloog staan :)

En hier ook een interessant stukje van mensen van het OMT:

https://www.ad.nl/binnenl(...)mte-houden~a0d5e53d/
pi_194783782
Ik ben gaan zoeken voor een samenvatting en na flink scrollen heb ik met mijn domme kop de spoiler opengeklikt en nou heb ik de scrolltyfus en komt er rook uit mijn muis. Waar stuur ik de rekening heen voor een nieuwe muis (en vinger)? :(

Is er geen maximum aantal regels dat er in een post mag staan, zo een lap tekst gaat toch niemand lezen?
pi_194783817
Hebben ze in België misschien een andere naam voor longartsen? Want daar zie ik er geen van in die lijst.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194784727
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:35 schreef blackmirror het volgende:
Ik ben gaan zoeken voor een samenvatting en na flink scrollen heb ik met mijn domme kop de spoiler opengeklikt en nou heb ik de scrolltyfus en komt er rook uit mijn muis. Waar stuur ik de rekening heen voor een nieuwe muis (en vinger)? :(

Is er geen maximum aantal regels dat er in een post mag staan, zo een lap tekst gaat toch niemand lezen?
Dan zal ik nooit aan een boek beginnen van Stephen King als ik jou was.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:27:27 #63
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194784763
Lock me up, Scottie.
pi_194784829
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 21:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dan zal ik nooit aan een boek beginnen van Stephen King als ik jou was.
Godzijdank ben jij mij niet. :{w
pi_194785228
Maar je weet ook niet altijd of je kwetsbaar bent of niet. Ik las dat corona bij mensen die weinig klachten hadden toch hartschade veroorzaakt bleek te hebben (misschien tijdelijk, dat moet nog duidelijk worden). Of mensen die nooit ziek waren, corona kregen en maanden later nog steeds weinig kunnen. In Nederland zijn 9,9 miljoen mensen met een chronische ziekte. Wat ik sowieso echt een bizar 'slecht' getal vind, waarbij je als ontwikkeld land toch moet stellen dat er van alles misgaat. Een groot deel van hen is misschien ook wel extra vatbaar voor corona. Dat is toch een enorme groep...
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_194785380
Die groep is sowieso extra vatbaar voor veel andere ziektes, ook griep.

Maar daar nemen we ook geen maatregelen voor toch als maatschappij.

Hartschade kan ook optreden bij griep, het is inderdaad de vraag of die schade blijvend is bij corona.
pi_194785587
Klopt, maar griep is niet (volledig) nieuw voor het immuunsysteem en corona wel.
Klinkt dan toch risicovoller, hoewel gewone griep in dat opzicht ook niet onderschat moet worden. Je hoort toch nog wel eens dat een 'simpele' griep de trigger is voor verdere gezondheidsklachten.

Voor zover ik weet (niet alles zal naar buitenkomen) is er nog zoveel onduidelijk over corona/lange termijn gevolgen dat ik het nogal een opportunistisch voorstel vind, zo'n omgekeerde lockdown.
Maar het is natuurlijk wel een wankel evenwicht, want 'voorzichtigheid' heeft wel letterlijk een prijs (economische schade), dus lastige keuzes om te maken.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_194785709
In België is elke dode toch een corona dode? Hoe is België dan vergelijkbaar met Zweden?

Dat we rekening moeten houden dat corona nooit verdwijnt en we een paar keer per jaar overvolle IC's krijgen en dus mensen zorg moet worden ontzegt, dat begrijp ik. Als dat wenselijk is, dan is zo'n omgekeerde lockdown best een idee inderdaad
pi_194786043
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:35 schreef blackmirror het volgende:
Is er geen maximum aantal regels dat er in een post mag staan, zo een lap tekst gaat toch niemand lezen?
Je hoeft niet te reageren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194786793
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 22:16 schreef opgebaarde het volgende:
In België is elke dode toch een corona dode? Hoe is België dan vergelijkbaar met Zweden?

Dat we rekening moeten houden dat corona nooit verdwijnt en we een paar keer per jaar overvolle IC's krijgen en dus mensen zorg moet worden ontzegt, dat begrijp ik. Als dat wenselijk is, dan is zo'n omgekeerde lockdown best een idee inderdaad
Nee. In België is niet 'elke dode een corona dode'.
Definitely not CIA
pi_194786871
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 23:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee. In België is niet 'elke dode een corona dode'.
Vermoedelijke gevallen worden ook als corona overlijden gemeld

https://www.nu.nl/coronav(...)gie-zo-groot-is.html
pi_194786896
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 23:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Vermoedelijke gevallen worden ook als corona overlijden gemeld

https://www.nu.nl/coronav(...)gie-zo-groot-is.html
Blijft nog steeds staan dat niet 'elke dode een corona dode' is.
Definitely not CIA
pi_194787007
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 23:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Blijft nog steeds staan dat niet 'elke dode een corona dode' is.
Je hebt helemaal gelijk. Goede zaak om het vooral zo letterlijk te nemen.

In plaats van 9.886 doden probeerde opgebaarde te beweren dat België al 42.997 corona doden had. Scherp

Meer dan Italië *O*
Meer dan Spanje *O*
pi_194787436
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 23:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Goede zaak om het vooral zo letterlijk te nemen.

In plaats van 9.886 doden probeerde opgebaarde te beweren dat België al 42.997 corona doden had. Scherp

Meer dan Italië *O*
Meer dan Spanje *O*
Lol.
Dat zou wat zijn. België. _O-

Geen wonder dat die Vlamingen zo graag aansluiting met NL willen. Haha.
Definitely not CIA
pi_195101695
Topviroloog Marc Van Ranst, die geen deel meer uitmaakt van het adviesorgaan in België, uit in een bericht op sociale media zijn ongenoegen over de ‘we zijn het beu’-modus en ‘we moeten leren leven met het virus’-boodschap van de beleidsmakers.
Volgens experts haalt de nieuwe adviesraad zomaar de bezem door de bestaande coronaregels.

'Een lawine aan open brieven noemde de coronamaatregelen onnodig, overbodig, en ‘erger dan de kwaal’. In hun open brieven werden de experten afgemaakt. Het netto resultaat: het draagvlak voor de coronamaatregelen is welbewust weggeveegd.

https://www.ad.nl/buitenl(...)r-een-ramp~a502ded0/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')